Știrile zilei – 27 noiembrie 2018

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. Eu un lucru nu pot sa il pricep deloc, cand mergi sa iti cumperi o casa, apartament sau un teren pe care ulterior iti vei construi o casa, nu te uiti si la imprejurimi?Adica vezi ca drumurile sunt din pamant si late de 2 metri, vezi ca nu exista canalizare sau gaz si tu ca o vita acolo cuperi sau acolo construiesti.Si pe urma revii la logica si incepi sa te plangi ca viata ta este de rahat si faci 2 ore pana la serviciu vara si 4 ore iarna asta in cazul in care poti iesi cu masina.

    00
    • Te documentezi, întrebi ecșperți, primești sfaturi și fix în momentul cumpărării…ai eroare de sistem :)) Și cumperi contrar logicii, doar să scapi odată și să te poți apuca de casă. Cred că e și din incapabilitatea unora să se gândească mai departe de termen scurt. De ce să pun bani lunar într-un cont de economii când mie-mi trebuie acum să iau ceva? De ce să dau 5-10% mai mult pe un teren cu de toate când pot să-l iau pe ăsta…și văd eu cum mă descurc, că vorba aia, până și George s-a descurcat cu lipsa asfaltului.

      00
    • am o cunostinta care acum 5-7 ani a cumparat cu mai multi prieteni niste loturi prin otopeni si s-au mutat acolo. toti erau pe aceeasi parte a strazii. ca sa fie frumos si sa fie intelegere, fiecare parte, atat stanga cat si dreapta, au cedat 3m din pamantul lor ca sa faca o strada. cand m-am dus intr-o prima oara pe la el am observat ca mai toti aveau porti electrice, garaje, teren mult dar masinile pe la poarta..cate 2-3. si am pus intrebarea fatala: de ce? iar raspunsul a venit de unde nici nu ma astepta: ce plm ma, e tot pamantul meu si acolo…

      00
    • schema e simplă: prețul e atât de bun că ignori totul.

    • @Robert: Am un vecin cu 10a de pamant, eu am mai putin. El si-a facut gard mare, garaj dublu, fix la strada, sa intre direct cu masina in garaj.
      Eu poarta normala, garajul e in curte.
      El lasa masinile in strada toata ziua, doar seara le baga in garaj. Plus cand vine cineva la el, ghinion, parcheaza tot in fata portii, luand din drum, care nici el nu e prea lat?
      Intre timp eu deschid poarta, pot lasa masina in curte, o pot pune in garaj, fara sa incurc drumul. Poate de-aia ca nu am asa mult pamant.

      00
    • am observat acest trend de a lasa masinile la poarta indiferent de cat de mare e casa si curtea si ca in loc sa-ti faci un acoperis unde sa bagi masina sis a fie ferita de ploi, grindina, zapada etc. preferi sa o lasi afara in fata curtii ca sa „pleci mai rapede”.

      00
    • Ca sa pleci mai repede… poate.
      Daca o baga in curte/garaj, nu mai vede nimeni ce masina si-a luat el, cu ce jante si cat de misto e. Ca si aia care trebuie sa-si tina telefonul de 1.000 euro la ureche, delicat cu 2 degetele, cand conduc; daca ar avea casca in ureche n-ar vedea nimeni bijuteria, si e pacat sa nu impartasesti bucuriile cu cei din jur, nu?

      00
    • Eu am observat trendul de a parca pe sosea in fata casei lasand liber accesul la poarta desi masina parcata pe strada e singura pe care proprietarul o detine. Si scandal daca ai indraznit sa opresti (fara sa iesi din masina) in fata portii lui.

      00
  2. Asta nu aveam in RATB/STB, amenda daca nu validezi abonamentul…

    00
    • La cat e biletul 1.3 lei mi se pare de bun gust sa mareasca amenzile, oricum aparatele alea merg doar cand au ele chef, am prins intr-o zi sa nu mearga niciun aparat d-asta, mai lipsea sa-mi urce si controlori.

      00
    • 1.3 lei e biletul?

      00
    • Sunteti norocosi. Prin alte locuri e 3 lei un bilet de tramvai.

      00
    • 2,5 lei o calatorie in megalopolisul Suceava.
      E drept ca intr-un an ajung autobuze electrice aici, precedate de niste microbuze la priza, dar deocamdata platesti 2,5 lei (sau 75 lei abonament pe o luna) pentru privilegiul de a calatori cu autobuze vechi, 700.000km+ in bord, care se mai strica, mai iau foc etc. Totul in deosebita companie a (de obicei) 50 oameni, cu plusuri de probabil peste 80 (poate 100) dimineata, la amiaza si seara.

      00
  3. la partea cu RATB: acei controlori care nu sunt suficienti sunt si imbracati pentru a incuraja frauda https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2017/04/controlori-ratb-1024×577.jpg

    00
  4. „Valabil dar nevalidat” sună a validarea a ceva valid. Mi se pare mai normală practica din vestul Europei cu validarea/activarea doar la prima utilizare, și de acolo sistemul informatic știe ce are de făcut. Dar aparent STB nu știe câte carduri sunt emise, pe ce perioade și, mai presus de toate, sistemul automat de numărare a pasagerilor cu care se laudă doamna Firea nu funcționează.

    „Indiferent de modul de obținere a acestuia”. Mult succes în a-ți valida telefonul la urcarea în bus în cazul biletelor achiziționate prin SMS. :)

    00
    • Depinde de orase, sunt orase cu apa calda care folosesc la fel ca STB validatoarele, pentru a monitoriza incarcarea pe traseul. Nu, nu sta nimeni sa numere manual toti oamenii din autobuz , si de la 7 pana la 9 conform statisticii s-au urcat 5 oameni per autobuz.
      Cum validezi un business case de 300.000$ capex+opex per autobuz pe baza a „pare cam aglomerat dimineata”?

      00
    • @Baliverne o mizerie de fasicul cu infrarosu in dreptul usilor. La capat scoti datele si imparti la 2 si ai o estimare foarte buna a numarului de pasageri.

      00
    • Aia cu infraroșu funcționează doar dacă se intră exclusiv pe ușa din față.

      Vezi tu așa ceva să se întâmple în Romania in viitorii 50 de ani?

      00
    • La oradea este mai simplu, primesti un mesaj… vine controlorul, verifica mesajul si codul.
      Eu am alta nelamurire: de ce sa platesc amenda sau sa platesc un bilet la suprapret daca: card nu am(asta este real), teoretic bateria de la telefon este zero, chioscul de bilete este inchis de cateva ore bune, tonomatul nu functioneaza. Cum cumpar bilet in acest caz? De unde? Cum?

      00
    • bagi azi de vreo 2 3 mii de lei pe card si vezi tu cand le si le consumi…

      00
  5. Gratiela bate campii cu gratie, cade guvernul cade taxa, nu cade guvernul nu se baga taxa in an cu alegeri

    00
  6. Ce mizerabila e aia d ela mediu… nu are nici o treaba cu nimic fiinta aia..

    00
  7. Treaba cu matrimonialele pe LinkedIn nu pare reală. Aș putea chiar să pariez o bere că nu e.

    00
    • Stii de ce unii au succes in tarile astea?! Pentru ca la un moment dat conducerea firmei se umple de idioti adusi pe pile si cand apare unul mai breaz se arunca cu bani in el.

      00
  8. știre locală
    Universitatea Politehnică Timișoara are ceva găuri de securitate pe unul din servere și băieții întreprinzători din Nigeria trimit spam într-o veselie prin IP de roedunet.

    00
    • stiati ca unele din cele mai mari companii care vand sisteme complete pt spammeri, inclusiv ip-uri, servere, you name it, se afla in bucuresti?

      00
    • da, unul dintre antreprenori e ala de-și zice Meșter Dumitru, care trimite si spam cu devize de construcții.

      00
  9. 27 noiembrie e noul 1 aprilie :D

    00
  10. Ar trebui impuscati. Si-au batut joc de Romania, suntem codasi in Europa… am ajuns sa ne bucuram la 20 de km de autostrada.

    00
  11. Mărirea amenzilor la stb / RATB e o prostie. În plus deși există obligația validării abonamentului nu se pot aplica amenzi pentru nevalidarea acestuia deoarece nu există prevedere legala in acest sens (de pare că hcl 156/2001 este încă în vigoare). Deci praf in ochi pentru a masca furtul; până la apariția companiilor municipale fostul RATB înghițea cam jumătate din bugetul Bucureștiului. Iar sistemul de taxare este complet idiot din motive pe care le-am mai explicat aici de câteva ori: 1. Imposibilitate verificării soldului de pe card înainte de urcarea în mijlocul de transport; 2. Monopolul RATB asupra centrelor de incarcare, unele din ele cu program până la ora 16. 3. La validare nu se oferă o dovada scrisa a validarii, doar apare scris ceva pe ecran.
    Una peste alta prețul călătoriei (1,3 Ron ) este prea mic iar numărul de abonamente gratuite prea mare.
    Concluzia e că în continuare RATB /stb este folosit pentru sifonare de bani

    00
    • 1. Ba da, exista. Se numeste . Digitalizare marca RATB/STB, da, dar indeplineste conditia ta. 2. De acord, as desfiinta absolut toate tonetele alea, pastrand doar cateva centre mai mari in puncte de interes, gen gara, aeroport, Piata Unirii. In rest, doar vendomate si o colaborare cu Mega Image, ceva (cum au prin alte tari cu 7/11) pentru vanzarea de bilete. Ca doar Mega Image sunt peste tot. 3. Cam asa era peste tot unde am fost. Doar un sunet, ceva, care sa iti indice sau nu validarea. Nu asta e marea problema a validatoarelor marca UTI.

      00
    • Sa inteleg ca circuli fara bilet?! :))

      00
    • @Alin: să înțeleg că ești controlor?

      00
    • ar fi culmea să printeze bon la fiecare validare

      00
    • @parampam:
      1. Accesarea site-ului presupune acces la internet, înregistrare, etc. și nu toată lumea e de acord cu asta. Eu mă refeream la faptul că nu există bilete că cele de metrou.
      2. Ar trebui să I de permită să vândă bilete oricărui comerciant care dorește. În București UTI interzice asta.
      3. Inca de mai folosesc bilete de hârtie în multe orașe importante ex Viena, Paris. Nu la Londra, dar asta e alta poveste.
      Ar mai fi de adăugat că sistemul de validare multiplă e idiot de-a dreptul.
      Sistemul cel mai bun pe care l-am întâlnit mi s-a părut cel din Bologna ( : bilete de hârtie de 2 călătorii la 2 euro 60 sau de 10 călătorii la 11 euro care se vând la orice magazin. Se validează in autobuz cu ora și data și dau drept de circulație de 75 minute pe orice autobuz din oraș. În caz de ultima instanta poți cumpăra din autobuz (cu fise) dar costă 1 euro50. Și îți tipărește pe loc chitanță.
      Ceea ce am vrut sa spun este că stb/RATB nu doreste să îmbunătățească serviciile oferite cu doar să continue să sifoneze bani (spre UTI de exemplu- contractele au fost cu încredințare directă)

      00
    • e misto ca de fiecare data cand vine un om si pune niste intrebari de bun simt apar aparatorii moralei crestine :D

      1. te sui in autobuz stiind ca parca mai aveai o calatorie. Pe care nu o ai. Esti pasibil de amenda. Pentru ca pantof.
      2. e peste 8…cumperi din pula bilet. Eventual trebuie sa platesti toata ziua
      3. de ce sa puna ratbul un cacat de webservice sa poata sa vina orice comerciant sa iti vanda bilete. Esti nebun la cap? nu inteleg de ce se opune UTI, ca sistemul tot prin ei ar merge.
      4. Poti plati online. Platesti azi si mergi maine.
      5. Hai sa obligam aia de au abonament sa valideze. Sa nu cumva sa economisim bani si sa le dam pensionarilor abonamente (chit ca moca)
      6. Hai sa tinem tot sistemul pe subventie. TOTI moca, mai ales ca ratbul e si scump rau

      00
  12. Nimic despre #thotaudit ? diez-stirile-care-conteaza

    00
  13. Chiar nu inteleg de ce trebuie validat abonamentul. Adica eu pre-platesc pentru a ma putea da cu ratb-ul timp de o luna, apoi imi iau amenda pentru ca imi exercit un drept? WTF?

    00
    • Trebuie neaparat validat,pentru a da un exemplu pozitiv betivilor,boschetarilor care put si care transporta saci cu sticle goale si suedejilor puturosi,pentru ca si acestia la randul lor sa-si valideze abonamentele valabile pe care le au.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)