Știrile zilei – 26 septembrie 2022

  1. Roșcată . Brunetă . Pălărie . Blondă . Blondă . Verde . Pod . Brunetă . Brunetă . Culori . Nori . Munți .
  2. 30 ani pentru Dincă
  3. 36.690 milionari români
  4. Furturile de lemn continuă
  5. Stațiile publice de încărcare trebuie să fie pe bani
  6.  Poliția Română a muncit și weekendul ăsta
  7. Da, dar mie cine îmi repară plasticele din RAV?
  8. Nu ne mai plac antreprenorii…
  9. Șobolăniile din aviație continuă
  10. Politica e frumoasă
  11. Cronica de tehnologie
  12. Cronica de business

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

58 comentarii

    • Ala care a scris nu stie ca inainte erau 13 luni impartite egal in 28 de zile.

      00
    • De unde si notiunea de „al 13-lea salariu”.

      00
    • 60: divizibil cu 1,2,3,4,5,6,10,12,15,20,30,60 foarte folositor, mai ales dacă d-abia te apuci de matematică și nu ai timp de lucruri abstracte: ești ocupat să nu mori de foame sau să nu fi mâncat de leu și materia primă de contabilitate e apă și pământ.

      Lăsați abacul digital din mână și cu degetul mare numărați oasele din restul degetelor.
      Sistemul digital în bază 12 e mai util și nu atât de fragil. În bază 10 nu toți oamenii rămâneau cu zece degete. Sau cu două mâini.

      00
    • sufletul petrecerii…

      americanii vorbesc… cu sistemul lor avoirdupois, altfel stiut drept „imperial”, de marimi si greutati. leghe, mile, yarzi, picioare, inci; uncii livre si tone, scurte sau lungi….si nici una nu e vreun multiplu de alta. si variind de la tara la tara care le folosesc.

      sau sistemul monetar britanic folosit pana in 1971. sau ala indian INCA folosit.

      revenind la timp, ce uita autorul… lunile alea numite dupa numere erau de fapt corecte. pentru ca imperiul roman incepea anul pe 1 martie. decembrie era a zecea si ultima luna din an, (pe foarte scurt) restul fiind dedicat festivalurilor dedicate noului an. dupa aia timpul ala l-au impartit in 2 luni, TOATE lunile alternand frumos 31/30. dupa care a venit o corectie care trebuia sa elimine cate o zi din cand in cand. victima a fost ultima luna din an, februarie. dupa care a venit octavian augustus care s-a ofticat ca luna numita dupa iulius cezar are 31 si a lui are doar 30. muie februarie.

      dupa care vine „leap second”, care corecteaza variatiile rotatiei pamantului si care se adauga in ultimul minut al fiecarui iunie sau decembrie atunci cand este nevoie de asa ceva.

      apoi, mai departe, poate la detaliile abstracte, de gen denumiri sau numaratoare, poate s-ar putea umbla, dar te chinui degeaba. oricum fiecare le zice cum vrea. la detaliile tehnice e mai greu sa umbli pentru ca msicarea planetei in spatiu nu este nici uniforma, nici constanta, nici exacta. practic te poti chinui sa o imparti in fel si chip, tot te vei lovi de mizerii de genul descris, poate altele, dar la fel de mizerabile in final. adica de ce ai face-o atat timp cat lumea este obisnuita cu sistemul si o modificare din radacini nu ar crea decat infinita confuzie si uriase pierderi pentru toata lumea?

      cu atat mai mult cu cat de fapt asta NU este singurul calendar in functiune curenta. intrebati un musulman ce an este. sau un evreu. sau un chinez. sau un japonez. sau niste africani. poate multi dintre astia, vazand cu cine stau de vorba vor raspunde la ce va asteptati. 2022. insitati sa va spuna ce an este LA EI. o sa va amuzati.

      evident pentru cei atenti, in comentariul meu apar si cateva legende urbane, dar care s-ar potrivi perfect in dialogul din articol.

      00
  1. Sa inceapa hate-ul.
    Am ev, client Hidroelectrica cu 0.7 lei/kwh fara limita.
    Cost mediu vara/100km e de 12lei.
    Incarc acasa. Tesla M3 LR. Autonomie reala 500km, daca vrei sa ajungi cu 0% (nerecomandabil)

    00
    • dar in timpul sezonului rece ? sau o folosesti doar vara?
      la modul serios intreb.

      00
    • Ce hate? Ai făcut contract cu hidroelectrica ceea ce oricine poate face și ai o mașină electrică. Daca nu ai furat banii pentru ea, bravo ție.

      00
    • bicicletă 0 lei / 100km
      abonament metrou undeva la 10 lei / 100 km (variază, e mai ieftin iarna că merg mai mult)

      acum să vezi hate…

      00
    • Ptr ca am cumparat-o in vara, nu stiu cat e consumul iarna, dar creste, asta e sigur.
      Din ce am studiat, ajunge pe la 20kwh/100km in Bucuresti. Asta inseamna 14-15 lei/100km.
      Oricum, nu am luat masina electrica DOAR pt economii. E extrem de comoda, atata timp cat ai unde incarca, adica stai la casa. Luna asta pun si panouri fotovoltaice pe casa, 10kw. Statia de incarcare deja e una ce poate incarca exclusiv din excesul de productie fotovoltaica.

      00
    • @neaorin Nu există 0lei/100km. Ca să poți pedala 100km, trebuie să bei apă, să mănânci.

      00
    • @Bogdan. Calculul tău e valabil doar pentru deplasări locale (sau la maxim 200km de casă).
      Sunt curios ce medie obții după 1-2 ani de utilizare normală (gen minim 15k km anual cu ceva vacanțe incluse)

      00
    • Sa inceapa hate-ul.

      Conduc o Skoda Octavia 1, 1.9 TDI. Din diferenta de pret dintre un Tesla M3 LR si masina mea pot cumpara motorina pentru 300.000 de kilometri.

      00
    • @silicon_v: diferența de preț ar trebui să includă și valoarea de revânzare a mașinii. Mai ales că probabil OP și-a luat mașina cu Rabla.

      00
    • @ubercool: ai dreptate, dar nu e ca și cum merg ăia 100km în ritm de Turul Franței. Mă duc prin oraș unde am nevoie. De mâncat tot atât mănânc.

      00
    • @babu
      Dupa aproape 21000 km facuti peste tot, media mea din iulie pana acum este de 15kw/100km.
      Am ajuns si pana la Atena fara probleme cu ea, consum mediu 17kwh/100km, mers fara stres, 140 km/h pe autostrada. Costuri infime pe tranzit, ptr ca in Romania si Bulgaria incarcarile la supercharger sunt gratuite momentan.
      Azi, in Bucuresti, imi arata consum de 15.5kwh/100km

      La mine deplasarile locale inseamna trafic de cosmar in nordul Bucurestiului, viteza medie sub 15km/h.

      00
    • Nimic despre baterie, health, fluctuatii etc?

      Spune si ce nu e ok la ea. Imi place Tesla, acceleratia face toti banii… momentan tot clasica prefer. Fac fullul in 2-3 minute si pe Valea Oltului stau relax si cand e accident mortal sau blocaj de 2-3 ore…

      00
    • Haha, asta imi aduce aminte de anii 2000 si discutiile benzina vs diesel.

      Acum avem diesel vs electrica.

      Benzinarii stau acum pe margine si mesteca popcorn.

      Pentru o adevarata intoarcere in timp avem nevoie de un windows vs linux.

      00
    • @rumbu nu e nimic de adaugat. Motoarele pe benzina au cam acelasi consum cu dieselu (in bani, cu benzina cu 20% mai ieftina fata de motorina)

      Pana una alta, sa se interzica dieselul sub euro 5 in oras

      00
    • @AlinP
      Pai ce sa zic despre ce? Bateria cf Teslamate are range acelasi range, dar nu e o estimare f clara, ca asa e la baterii.
      Estimarea masinii e uimitor de buna, ba chiar conservatoare din ce am vazut eu.
      La Tesla mi-as dori HUD si o antifonare mai buna mai ales in spate, altfel chiar nu am de ce sa ma plang. E o masina de 60000 eur, care se doreste premium, dar nu este. Realist, premium (nu doar ca nume marca, ci ca dotari) incepe de la 100 000 eur.
      Visele lui Musk de condus autonom sunt… vise, mai ales in Romania. Desi am EAP, am avut niste experiente care ma tin cu mainile pe volan non-stop.

      Acceleratia pe drum (nu doar in parcare, de test) e indescriptibila, mai ales cand vrei sa depasesti din scurt un tir.
      Pe DN cu vizibilitate depasesti 2 Tir-uri fruierand, de le pica maselele celorlalti soferi.
      Ptr ca centrul de greutate e foarte jos si masina e grea, poti intra inconfortabil de tare in multe curbe.

      00
    • ms de raspuns.
      deci ramane pe moment versiunea hibrida ca optiune valabila sau diesel / benzina / gpl.
      tinand cont ca iarna tine la noi 7 luni.

      00
    • @Alinp

      O masina electrica cand sta, consuma foarte putin, poti sta zile stationand confortabil cu AC/incalzire. Consuma cam 500w-1kw/ora.

      Iar eficienta cea mai mare fata de o termica o are in ambueiaje si mers cu 5-30 km/h, unde o termica consuma enorm. Deaceea e excelenta pentru oras, aici e cea mai eficienta.

      Pe autostrazi da, poti sa o descarci instant, asta se va rezolva cand vor fi incarcatoare la fiecare 50-100 km si autostrazi :))

      00
  2. Felicitări lui Daniel (4). Pt mine, om pt care voluntariatul este doar un cuvânt, activismul e ceva ce nu as face decât plătit, Daniel e cred printre singurii din tara asta, care e „all in” pt ceea ce crede. Ceva nu îmi da pace: el, e amenințat pe pagina, trec 3 zile iar e amenințat, prezintă situația cu ce e supus tot pe pagina lui (deci asa comunica), dar oare nu era normal ca din secunda 2 sa informeze Politia? Emilia imediat a informat, dar și alții. După evenimentul de acum 4 ani (cu poza preferata a lui Zoso cu polițista ?!) Cele 3 secții de Politie din zona, au fost „obligate” de Vela sau cine era atunci ministru sa ii ofere sprijin pt indiferent ce acțiune întrepătrunde. Ok. De ce nu ia un polițist cu el la astfel de acțiuni, de ce nu suna imediat la 112? De ce e necesar sa apeleze doar când problema degenerează? De ce a fost nevoie de un polițist sa îl contacteze sa ii ceara sa depună plangere? El nu știe ce are de făcut?

    00
  3. Cică in Italia a câștigat ceva partid fascist. Vor da afară arabii și leneșii din Italia? Nu. Vor da afară românii că nu-i știu separa de rromi.

    00
    • Vor face opozitie continua UE tot mandatul, apoi vor fi inlocuiti ca o masea stricata.
      Nimic nou!

      00
    • O sa faca o lulă. Exact ca si aia din Grecia, erau cocoși, latrau tare de pe margine ,dupa ce au ajuns la guvernare au facut absolut tot programul stabilit cu UE. Ca de acolo vin banii. Italia are deficit mult peste 100%din pib care pib nu e mic deloc.

      00
    • Adica o sa dea afara din Italia badantele si santieristii care voteaza AUR? Oh, well…

      00
    • Italia e în faliment.

      Au lăsat extremiștii să vină la putere și să ia în freză pentru inevitabilele măsuri nasoale ce urmează, probabil similare cu Grecia.

      Și nu vorbesc doar de la știri, lucrez și discut cu italieni (localnici nu români mutați acolo) și îmi povestesc ce se întâmplă.

      Taxele au devenit insuportabile, dacă nu ești angajat la stat e nasol, și extrem de mulți italieni sunt angajați la stat sub o formă sau alta și nu pot fi concediați sub nici o formă.

      După care ai mafia care de vreo 20 de ani a penetrat lumea economică reală cumpărând tot ce puteau și la ăia nu le ia nimeni taxe, deci concurează cu ei dacă poți.

      00
    • După care ai mafia care de vreo 20 de ani a penetrat lumea economică reală cumpărând tot ce puteau și la ăia nu le ia nimeni taxe, deci concurează cu ei dacă poți.

      mă uitam la faza aia cu doi moguli ai afacerilor, cu averi de sute de milioane, erau de fapt marionetele mafiei.

  4. E groasa rau in Italia, a castigat o fascista care zice ca familia e buna si ca femeia e femeie si barbatu e barbat. Evident, si au bagat rusii coada.

    00
    • Ai citit gresit: a castigat o fascista, cu un discurs bazat pe ura. Momentan impotriva emigrantilor si a minoritatilor sexuale. Maine mai vedem cine mai intra pe lista indezirabililor.
      Iar familia e doar pe locul 3 in lozinca ei: dumnezeu, patrie si familie. Inca mai cuget daca e o lozinca cu iz fascist sau mafiot.

      00
    • Migrantii nu migreaza. Vin din africa cu barcile ONGurilor conduse si finantate de [CENZURAT] si raman acolo. ce fac mai departe stim cu totii dar e verboten aici pe reddit. Iar minoritatile sexuale sunt minoritati de cand lumea, din motive iarasi de nediscutat aici pentru ca reddit.

      00
    • In Italia a castigat bunul simt. Incepe si Europa sa se trezeasca.. Mai greu, dar inevitabil… Sa vezi schelalaituri acum la Bruxelles…

      00
    • Băi, și eu cred că familia e baza, dar asta nu înseamnă că și aia crede.

      Lumea nu realizează că politicienii fac analize de piață ca oricine altceva, după care le servesc oamenilor ce vor să audă. I se rupe la aia de familie sunt convins, dar ăsta e publicul, asta i se servește.

      La fel e și pe extrema stângă, dacă cineva crede că se stresează ăia cu adevărat pentru lgbt și drepturile muncitorilor și sărăcimii, vă înșelați, e la fel ca idioții de pe partea cealaltă, vi se servește rahatul ce știu ei că va fi mâncat.

      La fel cum a fost cu Trump, marele familist creștin care efectiv avea propriul concurs de miss ca să aibă acces garantat la prospături. Plus divorțat si recăsătorit de nici el nu mai știe cu cine. Bine, recunoscut, ce-i sigur e că o iubește pe ivanka dacă înțelegeți ce vreau să zic.

      Hilary și Obama erau 100% anti lgbt până li s-a servit sondajul corect apoi în toate discursurile declarau că ei s-au luptat pentru ei de când și-au început carierele politice. Fix.

      00
  5. La știrea 5 cu stațiile de încărcare pentru mașini electrice mi se pare foarte interesant ce spune în articol și anume ca în medie o mașină electrică consuma 25 kw la 100 km.

    La 2 lei kw iese un cost de 50 lei/100 km – în condițiile în care eu cu mașina cu motor de 130 CP pe benzină consum 6 l/100 km, adică 42 lei/100 km iar mașina mea a fost cam cu 15.000 de euro mai ieftina decât varianta similara cu motor electric.

    Mi se pare foarte tare știrea prin prisma tuturor discuțiilor de acum 2-3 ani când cei cu mașini electrice se lăudau cum ei merg pe gratis ca încărca gratis la stații ale magazinelor – cum ar fi Lidl, Kaufland etc.

    Orice argumente logice încercai sa aduci erau degeaba – cum ar fi ca exista stații de incarcare cu curent gratis pentru ca sunt puține mașini și nu este cerere, dar dacă vor fi mai multe mașini nu există atâta curent gratis.

    Bine, acum cei cu mașini electrice s-au reorientat – toți spun ca au curent de la Hidroelectrica, unde este mai ieftin.
    Problema este ca Hidroelectrica poate asigura doar cam 30 % din consumul tarii.

    Adică sincer dacă în acest moment mai vad vreun avantaj al mașinii electrice raportat la o masina pe benzină/motorina – preț mai mare de achiziție, preț mare pentru încărcare, autonomie mica, stații puține de încărcare.

    00
    • Dude, Tesla e a patra sau a cincea mea masina, am luat-o ca ma plictiseam.

      00
    • Problema e ca esti prost daca nu esti client Hidroelectrica, cu sau fara EV.
      Hidroelectrica poate duce TOTI consumatorii casnici din Romania. E matematica simpla.

      In rest, depinde ce calcule iti plac. Eu am scris mai sus situatia mea, azi, palpabila. Ce ca fi maine… vom vedea.

      Si nu, nu e vorba doar de costul pe distanta X.
      Nu toti isi iau masini pt economie, EV sau ICE.
      EV vine insa la pachet cu cutie automata, in general mai multi cai putere si costuri semnificativ mai mici de folosire, DACA te duce capul! Daca ai contract cu Enel la 5 lei/kwh sau incarci la statiile fast publice… rad de tine, nu imi pare rau.

      Daca stai la bloc, uita de EV. Asta e sfatul meu.

      00
    • Eu am plugin. Consum 1000 km (80% din ei in Bucuresti), 1.2 l / 100 km (benzina) si 17 kwh / 100 km. Intr-adevar vara, conditiile se schimba dupa ce scade temperatura sub 10 grade Celsius.
      Incarc cu 90 bani pe kwh.

      Deci 12 * 7 + 170 * 0.9 = 237 lei -> 1000 km. La 2 lei pe kwh -> 424 lei.

      In primul caz ar echivala cu un consum de 3.3 / 100 pt un ICE, in al doilea de 6 l / 100.

      Acum, mai mult de jumatate din kw nu i-am platit, am incarcat la birou pe banii firmei.
      Intre timp, am consumat mult mai putin placutele de frana decat tine. Greu de estimat economia reala.
      Apoi am parcat gratis de zeci de ori prin centru. Economia? Sute de lei.
      Impozit anual 3 lei.

      Fa tu calculele daca e mai ieftin pe benzina…

      00
    • @Mirel, cel mai mare avantaj al masinii electrice o sa il vezi dupa ce mergi cu una 🙂
      Model 3 long range, consum mediu 15kwh. Si nu merg la consum.

      00
    • @Cipper
      Deci costul la mașina ta este de 237 lei la 1000 km – adică circa 24 lei la 100 km la un cost de 0.9 lei/kw.

      Costul la mașina mea este 42 lei/100 km – adică pe tine te costa cu 18 lei mai puțin la 100 km.

      În medie în România oamenii merg cam 12 – 15.000 km pe an.
      Sa spunem 15.000 – adică de 150 x 100 km ceea ce înseamnă că eu anual cheltui pentru combustibil cu 2.700 lei mai mult decât tine (150 x 18 lei).

      În 10 ani asta înseamnă 27.000 de lei, adică cam 5.400 de euro.

      Deci sa recapitulam:
      -masina mea este mai ieftina cu 15.000 de euro fata de varianta electrica;
      -în 10 ani eu voi plăti cam cu 5.400 de euro în plus pentru combustibil DAR tot rămân pe plus cu 9.500 de euro pentru ca am dat mai puțin pe mașină;
      -după cei 10 ani eu pot vinde mașina cam cu o treime din valoare în timp ce tu trebuie sa o arunci, ca bateria nu mai este buna si nu da nimeni 8-10.000 de euro pe o baterie noua.

      Nici nu mai iau în calcul ca la 0,9 lei/kw ai un preț foarte bun la.curent, doar ca nu toți cei cu mașini electrice vor avea acest preț, pt ca nu este de unde- Hidroelectrica poate susține doar circa 30% din consumul tarii

      00
    • De ce calculezi doar diferența la combustibil? Celelalte cheltuieli nu contează?

      Cât despre preț acum se vinde varianta pe benzină la fix același preț pe care l-am plătit eu pentru plugin. Anul trecut diferența era de 5k euro, nu 15..

      00
    • eu vreau sa multumesc celor cu electrice si hybride pt testele pe care le fac pe banii lor. Peste 5-10 ani o sa fie ras-documentata eficienta hybridelor si electricelor multumita voua

      00
    • @Cipper, ce masina?
      oricum acum diferenta e cam 10k acum, e greu sa compari de la egal la egal ca nu vin aceleasi setari pe ev/ph/gas.
      afara ca teoretic poti sa incarci ‘de acasa’ nu vad utilitatea ev-urilor, singura parte buna e ca te scapa de poluarea din oras

      00
    • @Cipper
      „De ce calculezi doar diferența la combustibil? Celelalte cheltuieli nu contează?”

      Pai atât la mașina pe benzină cat și la cea electrica plătești- asigurare, impozit, revizii etc – deci sincer nu înțeleg care sunt celelalte costuri atat de mari pe care le ai în plus la o mașină normala și nu le ai la una electrica.

      Da, la electrica nu ai ulei pentru motor și filtru ulei, dar astea costa vreo 300 lei, adică vreo 600 euro în 10 ani – tot nu ai cum sa amortizezi faptul ca după 10 ani eu vând mașină mea cu o treime din valoare iar tu o arunci pe a ta ca bateria e terminata și nu da nimeni 8- 10.000 de euro pe o baterie noua.

      Am văzut intr-un mesaj ca ai scris ca la tine nu se uzeaza plăcuțele de frână- eu am cumparat masina de noua, am 55.000 de km și nu a fost încă nevoie de schimbat plăcuțe.
      Și inevitabil mai pui frână și când mergi cu mașina electrica deci tot va trebui sa schimbi și tu plăcuțele la un moment dat

      Referitor la faptul ca o mașină electrica ar costa la fel cât una normala – spune te rog concret despre ce modele de mașină vorbim – unde varianta electrica sa coste la fel ca pe benzină/motorină.

      00
    • Eu am exemplificat consumul meu, la mașina mea. O mașină plugin hibrid.
      Bateria e mică, nu e 10k euro.
      Vorbim împreună sau nu?
      Impozitul e 0. Deci diferență.
      Parcarea e gratis, mare diferență.

      Și să exemplificam și prețul. Kona e 20 k pe benzină. Începând cu 32 k electrica. De ce nu scazi și voucher ul? Cât timp la celelalte prețuri, adică combustibil și curent, calculăm prețul subvenționat.

      00
    • @Cipper
      Acum după ce ai prezentat și cifrele am înțeles ce vrei sa spui – tu iei pur și simplu niște date care îți convin asa aleatoriu și evident ca iese cum vrei tu, deși realitatea este alta.

      Sa o luam pe rand- tu spui ca o Hyundai Kona pe benzină incepe de la 20.000 de euro in timp ce una electrica incepe de la 32.000 de euro și având în vedere tichetul Rabla de fapt cele doua versiuni costă la fel.

      În primul rand exista tichet Rabla și pentru mașini pe benzină, deci ar trebui sa îl scazi din prețul ambelor masini.
      În al doilea rand Kona electrica pornește de la 38.842 euro și nu de la 32.000 cum spui tu (de ex. pe site-ul firmei autocritica) – adică diferența dintre electrica și pe benzina este de 18.500 euro.

      Tichetul Rabla pentru electrice este de maxim 54.000 lei, dar trebuie sa casezi 2 (doua) mașini pe care trebuie sa le cumperi de undeva – deci ai o reducere reală de vreo 9.000 de euro.

      Și pe.benzina exista reducere cu Rabla, dar ceva mai mica, adică în final diferența REALĂ între Kona pe benzina și Kona electrica este de vreo 10.000 de euro – nu ies la același preț.

      Referitor la :
      -parcare gratuita – în orașul meu parcarea este gratuita sau se plătește indiferent de tipul de motor al masinii – contează doar zona de parcare
      -impozit – hai sa fim serioși ca e 100 lei pe an, adică 20 de euro – de aici vine marea economie ?
      -prețul mic al bateriei- pai dacă bateria costa puțin de ce este asa mare diferența dintre prețul celor 2 mașini ca doar sunt in mare parte la fel ??????

      00
    • Ciudat, zici ca EU aleg ce date vreau. Cand EU iti ofer date reale, nu ce am eu impresia ca se intampla.

      Pret electric:
      Motorizare Echipare Pret promotie Pret cu discount
      136 CP Highway 34.677 € 33.677 €

      Siteul e hyundaitimisoara.

      Impozitul e la masina TA 100 lei. La o masina de 200+ cai putere NU MAI E 100 lei.

      Si da, nu ai cum compara 2 masini de la aceeasi marca electric vs ICE, pentru ca aia electrica e cu siguranta MULT mai bine dotata si de obicei MULT mai puternica.

      00
    • @Cipper
      Când discut cu tine am senzația că m-am întors în timp acum 10 ani când se lăudau unii că au consum la VW Passat la jumătate față de cum spunea producătorul.

      M-am uitat pe site-ul dat de tine și acolo preturile sunt mai mici la Kona, atât electric, cât și pe benzină adică :
      -Hyundai Kona pe benzină – 17.933 euro;
      -Hyundai Kona electric – 33.677 euro, dar dacă intri pe specificații vezi că la varianta electrică vopseaua nu este inclusă, deci dacă vrei vopsea obișnuită e 140 de euro fără TVA și vopsea metalizată e 340 de euro fără TVA – să spunem că vrem vopsea metalizată, deci mai punem 400 de euro – total pret Hyundai Kona electric 34.077 euro.

      Diferența dintre Kona electric și Kona benzină la pret întreg 34.077 – 17.933 = 16.144 euro.

      Ambele pot fi cumpărate cu tichete Rabla, am explicat mai sus care este treaba, deci la aia electrică scazi vreo 9.000 de euro, din aia mai ieftină scazi vreo 2.000 de euro și avem preturi reale de cumpărare :
      -Kona electric 34.077 – 9.000 = 25.077 euro;
      -Kona pe benzină 17.933 – 2.000 = 15.933 euro.

      Diferența dintre cele două masini cumpărate cu tichete Rabla 25.077 – 15.933 = 9.144 de euro.
      După cum am spus mai sus eu voi plăti la mașina mea pentru combustibil 5.400 de euro în plus într-o perioadă de 10 ani – adică din cei 9.144 euro pe care tu îi dai în plus de la început scădem cei 5400 de euro pe care eu îi dau în plus pe combustibil 10 ani – asta înseamnă că după 10 ani tu ieși pe pierdere cu diferența de 3.744 de euro.

      dacă eu și tu luăm astăzi cele două mașini Kona :
      -după cei 10 ani tu vinzi mașina ta Kona electrică cu 0 (zero) lei – adică nu ai cum să o mai vinzi pentru că bateria are autonomie de nouă de 305 km, deci după 10 ani o să aibă autonomie de 50 – 70 de km și nimeni nu o să dea mai mult decât costă mașina ca să cumpere o baterie nouă;
      -după cei 10 ani eu tot aș vinde Kona pe benzină cu vreo 3.000 de euro.

      Avantaj total pe benzină după 10 ani – cam 6 – 7.000 de euro.

      Deci oricum am face calculele financiar ieși mai bine cu mașini varianta pe benzină.

      Nici nu mai iau în calcul că după vreo 7 – 8 ani din autonomia de 305 km iarna o să mai ai autonomie de maxim 100 km deci nu ai cum să mergi nicăieri în afara orașului – ceea ce mi se pare un disconfort major.

      00
    • Sincer, mă plictisești. Mergi sănătos cu mașina ta, eu mă bucur de a mea care e economică când vreau, sportivă când vreau și din toate calculele mele e mult mai rentabil de condus decât cea anterioară are nu consuma 6 ci 12..

      00
  6. @5 Are o P consum de 25Kw/100, are vreo 16-18. 25 are Audi Etron (Se traduce Audi Cacat in franceza) care e un sifonier pe roti. De fapt sunt alte sifoniere mai mari care consuma mai putin dintr-un motiv sau altul.

    00
  7. @10, bai, Roxana Momeu nu stiu ce face in timpul liber dar sunt destul de sigur ca isi da jos drag-ul si este un barbat cumsecade. Dar si aia din lift are potentital de a genera niste scurte cosmaruri. In rest, sunt si vreo 2 bunaciuni pe acolo, nu am ce zice.

    00
  8. Diferenta intre o masina ice si una electrica este ca ii este mai greu statului sa iti limiteze accesul la masina ice.

    00
  9. Polițiștii nu vor tolera așa ceva:

    Șeful poliției Cluj a fost destituit.

    Pe o mână cu clanurile mafiote(pe care a reușit să le și unească:))) conducea club de noapte de unde distribuia droguri, percepea taxe de protecție impuse prin folosirea interlopilor, zeci de mușamalizări și tot tacâmul.

    Polițiștii erau ocupați cu fabricarea dosarelor penale celor ce nu plăteau taxă sau supravegheau traficul de droguri(nu aveau ei timp pentru cetățeni).

    Acest personaj a investit cinstit in apartamente și terenuri, construiește de zor și bonus avea acces (cel mai ridicat) de securitate la informațiile cele mai sensibile (apropo, așa a fost ‘demis’ ,i s-a retras accesul).

    Procurorii DNA nu au văzut nimic pe acolo, noroc cu un judecător mai înfipt care a retrimis dosarul procurorilor și buboiul a pușcat.

    Acuma cetățeanul ce să facă? Polițiștii apară infractorii și invers, lucrează bine mersi împreună și fac ‘legea’. Dacă faci vreo plangere și insiști s-ar putea să pățești ceva.

    Arme nu vor să dea populației, și nu pentru că ne-am împușca intre noi(cu unele excepții) ci pentru că ne-am putea apăra împotriva lor !

    Bune-or fi și ciomegele, mama lor.

    https://gazetadecluj.ro/interlopii-din-cluj-au-un-numitor-comun-seful-ipj-cluj%ef%bf%bc/

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)