Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

31 comentarii

  1. Ma mir ca a rezistat Hertz atata timp cu asa preturi de cocaina. Erau cei mai scumpi de pe piata, aveau preturi cu 20-30% mai mari ca si concurenta intr-o piata invadata de rentieri de masini.


    Comentariu apreciat.307
    • Contracte mari, cu firme cu multi angajați care călătoresc in toată lumea. Pentru firmele astea era mai ușor sa ai un singur furnizor pentru asta, decât sa te complici cu zeci sau sute de furnizori. Fiecare cu alt contract de verificat de către avocați. Și predictibilitatea prețurilor. Cu multi furnizori mici sigur se găsește unul care sa te țepuiască. Unul mare face mai greu asta, ca nu vrea sa riște pierderea contractului.

      Anul trecut am închiriat de la ei in US, trimis de firma. Costul închirierii a fost undeva pe la 5% din total.


      Comentariu apreciat.341
    • Din ce am observat, mai toate companiile de inchiriat lucreaza si cu terțe (rentacar, orbitz etc) unde poti obtine preturi mai mici decat direct de la ei. Eu am prins la un moment dat, in Italia, cam cel mai avantajos la hertz.

      51
    • “prețuri mai mari ca și concurența”
      Ma, voi de ce fugiti de cuvantul “decât”? A băgat un “ca și”, sa nu o dea in cacofonie.
      Dar dacă scria “prețuri mai mari decât concurența” era și corect, evita și cacofonia.


      Comentariu apreciat.562
    • Dar erau cei mai misto. Am avut 3-4 inchirieri de la ei in ultimii ani. Cele mai misto masini, formalitati rapide, eficienta, etc. SI preturi mai mici ca la altii daca stii cand si de unde sa faci rezervarea. Dar momentan e doar insolventa, nu faliment, sper sa isi revina.

      30
  2. Viteza medie a trenurilor din România este grav afectata de singura cale ferata din Mioveni la care oprește trenul sa se asigure, va spun.
    Nu, nu încetinește, oprește!”Claxonează” de câteva ori sa se asigure ca nu trece vreun special și abia apoi ii da a întâia.
    Miovineans


    Comentariu apreciat.472
  3. E misto sa auzi in industria modei si nu numai clisee de tipul: sustenabilitate, consumerism-extrem, apreciem calitatea/talentul caselor de mora. Ceea ce se fereste tipa sa spuna franc este ca: vremea cand cumparai la pret de nimic haine a cam trecut si ca a venit vremea sa ne ghidam dupa alte reguli din cauza faptului ca hainele se vor scumpi,din motive pe care nu vreau sa le vorbesc.
    Si acum imi pun problema simpla toate brandurile astea ce vindeau haine la un pret accesibil aveau o mare hiba(ma refer la piata romaneasca). Concret, daca ai peste 1.80 si peste 90 de kile, este foarte fucking greu sa gaseti haine pe masura ta. De asemenea daca esti femeie si porti la pantofi 40-41 multa bafta sa gasesti. As vrea sa vad cum o sa fie sustenabila si creativa treaba asta sau se va rezolva cu un drum pana in outlet la Viena?

    1610
    • Fast fashionul este poluatorul numărul 2 al planetei. Haine ieftine, făcute de multe ori cu muncă forțată (câteva mari companii au fost într-un scandal recent cu muncă forțată a unei comunități musulmane din China, vreo câteva sute de mii de femei) , să nu mai vorbim exploatarea copiilor cu muncă multă și plată mică etc. Acesta este fast fashionul.
      Nu o să îi plâng de milă deloc.


      Comentariu apreciat.324
    • nici dacă femeie, ai 1,5 m, 34,5- 35 la pantofi nu e foarte ușor să găsești haine potrivite pt toate părțile componente ale corpului. eu,una, scurtez toți pantalonii pe care îi cumpăr în afară de pantalonii scurți. :) și o grămadă de fuste/rochii.

      102
    • Da, sa ai tu firma respectiva și sa stai cu 5 perechi de dama 41 5 luni… Se numesc “neperformante”.

      Pentru a fi rentabil, acele perechi speciale ar trebui sa coste extra (cost finanțare, cost chirie, cost linie de credit pt “staționarea” suplimentara a produsului).

      Daca i se explica unei doamne ca 38 costa 3 lei și 40 costa 5 lei, începe un scandal mai mare decât plush bio… Ca tot e pe trend…

      60
  4. daca nu ai dat memoria de ieri poti sa ma anunti…

    63
  5. Încă astept măsurile guvernului de relansare economică. Nu că ar exista așa ceva. Nimeni nu vrea să recunoscă că suntem un stat profund dependent de economiile străine (Germania îndeosebi). Acum aștept să vedem cum vor ieși nemții și dacă vor mai avea nevoie de noi pentru piese. Neam de politicieni proști, cele mai dezbătute subiecte în anii ăștia au fost pensiile și creșterea salariilor pe o creștere economică bazată pe consum. Nema investiții, nema infrastructură. Acum văd că CFR circulă ca melcul și are o infrastructură ferovieră deplorabilă. Cred că Germania în 1900 avea un transport feroviar mai bun ca al nostru acum. Și măsurile luate de statele puternice vor fi diferite, nu ca-n 2009, ci cu iz protecționist. Dacă nu eram în UE, puteam să ne facem bagajele pt migrare.


    Comentariu apreciat.502
    • Mare dreptate ai.

      Și dacă dai la o parte corupția, prostia, și faptul că se fură ca-n codru…la nivel filosofic, pe politicienii noștrii tot atâta îi duce capul: pensii, salarii, beneficii. Ca francezii.

      Doar că francezii își permit că încă sug 500 miliarde euro (dublu pibul româniei) din fostele colonii din africa și asta le finanțează masiv lenea. Pe când noi suntem nimeni de nicăieri dar cu impresii și pretenții.

      Câteodată mă surprinde cât de bine ne reprezintă ca țară de fapt bombardierul ăla cu trening ‘original’ chinezesc și X6 din 2005 cu 130,000 km dați în spate de la 500,000 km.

      Cumva în context internațional așa suntem și noi de fapt :))

      191
    • In 1900 noi aveam o retea feroviera mai buna ca acum.

      Viteza maxima Bucuresti-Constanta s-a atins la infiintarea liniei. De atunci numai merge in jos.

      90
    • X6 din 2005

      acel moment când kilometrii nu îți mai ajung și dai anul de producție înapoi așa de mult încât ai luat mașina pe când era în faza de proiectare.

      20
  6. NOU
    #19

    Este o lucrare faină legată de dezvoltarea infrastructurii feroviare românești până la intrarea în Primul Război Mondial aici /.

    180
  7. > Șefa Vogue despre industria modei după criză

    Normal ca cea care vinde haine scumpe spune ca hainele ieftine sunt pe terminate…


    Comentariu apreciat.454
  8. 2. CFR si suratele au fost capusate si conduse de tot felul de incompetenti; Tarom e pe marginea prapastiei, daca mai aveam “flota” navala probabil si acolo era aceeasi situatie.

    4. Hertz US a cerut intrarea intr-o procedura echivalenta insolventei de la noi nu in faliment.

    170
  9. Orice știre despre CFR trebuie completată cu aia cu Necolaiciuc care plătește 1400 de lei pe lună din pensie cele 30 de milioane de euro furate de el și complicii lui.

  10. Stirea 2 mi-a atras atentia si chiar vroiam sa vad. Ce ridica viteza medie feroviara este tronsonul Bucuresti – Constanta unde se poate circula cu 160-210

    12
    • Din cate imi amintesc viteza maxima admisa pe magistrala aia e 160 km/h, dar la un moment dat erau restrictii in niste gari, podurile dunarene si unele curbe/diferente de nivel etc.

      Parca anul trecut a fost ceva valva prin presa, cei de la MT se laudau cu eliminarea a peste o mie de restrictii… multe din ele fiind pe podete, poduri, macaze si alte cele.
      Pacat ca nu au tras mai tare si cu cele la trecerile la nivel sa puna bariere automate (sau varianta mai normala-pasarelele suspendate, sau cum s-or numi).

      11
  11. G R A T I S -ul și guvernul Salvator

    Excelentă analiză a unui student… fără risipă… Fără plan social gratuit.

    În mijlocul unei clase, la o universitate, unul dintre studenți l-a întrebat pe neașteptate pe profesor:
    – Ştiti cum sunt capturaţi porcii sălbatici?
    Profesorul a crezut că este o glumă și se aștepta la un răspuns amuzant.
    Tânărul i-a răspuns că nu e de glumă, și și-a început serios dizertația:
    – Pentru a captura porcii sălbatici, mai întâi se caută un loc în pădure unde merg de obicei porcii sălbatici, iar acolo se pune zilnic puțin porumb pe pământ.
    Așadar, porcii sălbatici vin în fiecare zi să mănânce porumbul “gratis” și, când se obișnuiesc să vină zilnic, construiești un gard în jurul locului unde s-au obișnuit să mănânce, câte o parte pe rând…
    Când se obişnuiesc cu o parte a gardului, se întorc să mănânce porumbul, iar tu construieşti altă parte a gardului… Se obișnuiesc din nou și mănâncă din nou.
    Construiești gardul în jur, puțin câte puțin, până instalezi patru laturi ale gardului în jurul porcilor. În cele din urmă instalează o poartă pe ultima parte.
    Porcii sunt deja obișnuiți cu porumbul gratis și gardurile, și astfel încep să vină singuri prin intrare. Atunci închizi poarta și capturezi tot grupul. Atât de simplu, pas cu pas, până în ultima secundă porcii își pierd libertatea. Încep să alerge în cerc în interiorul gardului, dar sunt deja la închisoare. După aceea, încep să mănânce porumbul gratuit. Se obișnuiesc atât de mult încât uită cum să vâneze singuri, și de aceea acceptă sclavia.
    Chiar și ei sunt recunoscători răpitorilor lor și, generații întregi merg fericiți la abator. Nici măcar nu au încredere că mâna care îi hrănește este aceeași care îi omoară. Tânărul i-a spus profesorului că este exact ceea ce a văzut că se întâmplă în țara sa, în provincia sa, în orașul său, cu oamenii săi.
    Guvernele populiste, în proiectele lor dictatoriale, ascunse sub mantaua ”democratică” eliberau porumb gratuit pentru suficient timp pentru a atinge supunere sistematică.
    Și fiecare nou ”guvern Salvator” se deghizează în”programe sociale”, dă pomană, dă bani pe care îi scot din buzunarul muncitorului, îndeplinește misiuni, planuri, indulgențe, legi, ”protecție”, subvenții pentru orice, exproprieri nejustificate, programe de ”Bunăstare socială”, petreceri, târguri sau festivaluri, uniforme, pâine și circ, transport gratuit.
    “G R A T I S!”
    Tot acel ”liber” pe care-l oferă astfel de escroci, deghizati în politicieni, unui popor prost obișnuit cu firimiturile porumbului gratis și ”liber”. Fură capacitatea de a fi critic, gânditor și antreprenor.
    Cu toate acestea, bineînțeles că nimic nu a primit ”gratis”.
    În consecință, ”nu există prânz gratis”!
    În sfârșit, realizați că tot acel minunat ”ajutor” guvernamental este o problemă, care se opune viitorului democrației în țara noastră.
    Puteti sa luati atitudine sau încrucișați brațele și mâncați și porumbul …

    Și așteptați măcelul!

    00
  12. Uau cfr-ul se misca din ce in ce mai incet. Ce stire noua, stim acest lucru de vreo 20 de ani

    61
  13. ”Viteza medie cu care se poate circula pe infrastructura feroviară din România este de 68,86 km/h” – pe drum plat și dacă bate vântul din spate. Am mers mult cu trenul, media era undeva sub 50km/h

    41

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.