Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. 2. Foarte probabil multe din alea 18000 de mașini non euro sunt înregistrate la vehicule istorice. Tot la non euro întra și daciile fabricate pana în 1998. În practica mașinile alea circula foarte puțin.

    00
    • În practică ai o rabla fără ITP în curte care nu poate fi valorificată ca tichet rabla pentru că nu ai ITP iar lumea nu e așa șpăgara pe cât ar crede unii. La un moment trece nenea cu fier vechi prin sat și cumpără mașina cu tot cu număr. Trec anii și îți aduce aminte primăria că ai mașină înregistrată la ei și ai taxe din urmă de plătit. te duci să radiezi mașina de la primărie și ei îți cer dovadă de radiere iar faptul că ai dat-o la un nene cu căruța nu e dovadă. S-a schimbat ceva între timp?
      Sunt curios dacă în statistica asta sunt incluse cele cu ITP valabil?

      00
    • Da, sunt incluse și cele fără ITP, am recitit acum

      00
    • @xxx
      In articol scrie ca alea 18000 de auto non euro au drept de circulație. Eu înțeleg ca u itp valabil ca dacă nu ai itp valabil și te oprește politia ramai fără plăcute de înmatriculare.

      00
  2. 2. Ce zici de cum e plin pe strada de mașini cu catalizatorul găurit? Alea la ce statistica intra? Aia de la RAR dorm pe ei. In fiecare zi dau de cel puțin 10 mașini care scot nori negri de fum de fiecare data când ating accelerația.
    Cât de greu e sa ai mașini de la RAR în trafic și sa faci colecție de taloane?
    Statistica e interesanta. Realitatea e alta.
    @anonim: mașini istorice in Romania cred ca sunt sub 1000. Mai sunt câteva dacii prăfuite (care sunt folosite puțin pentru ca sunt greu de manevrat și nu au spațiu de carat) si în rest sunt rable cât cuprinde.

    00
  3. parcă era infracțiune și dosar penal să îți pietruiești singur strada
    https://youtu.be/aOd5D5ybHrg?t=268

    00
  4. Interesant la R.A.R. e că, de fiecare dată când se face I.T.P.-ul, se notează numărul de kilometri ai vehiculului. Există cazuri de vehicule ale căror număr de kilometri au scăzut de la o inspecție la alta, dar R.A.R. nu se autosesizează în cazurile astea, cu toate că au un sistem informatic și ar fi extrem de simplu să bage o alertă.

    00
    • Mi-am schimbat ceasurile de bord de la Focus ca aveau o problema care nu se putea rezolva prin metodele clasice de relipire a contactelor, si mai bine am zis ca imi cumpar un set de ceasuri de pe modelul cu facelift. Aveam 250.000km, ceasurile cumparate aveau 400.000.
      Atunci am vazut ce usor se pot da km inapoi – am fost la un baiat care cu asta se ocupa, i-am zis cifra exacta pe care sa o puna, a durat cam 15 secunde si gata.

      00
    • Și cum se mișcă la 100.000?

      00
    • Nu vreau sa o vand, si cand o vand pot scoate istoricul din spritmonitor, cu tot ce am facut la ea, nu am de ce sa mai dau inapoi.

      00
    • Să nu-mi spui că poți să vezi și istoria ITP-ului undeva online

      00
    • @rdb, ok e un caz particular la tine, se poate da o hartie/adeverinta ceva in care sa se specifice de ce si cum. dar pt cei care nu au hartia de ce nu se da o alerta?

      00
    • Așa ar fi normal, să apară alertă. Dar nu îi pasă nimănui de la RAR de asta.

      Da, poți scoate istoricul de la RAR pe mail. Am încercat și eu și mi-au venit detaliile mașinii și km pe care îi avea la fiecare ITP, plus specificat dacă era stație ITP aiurea sau RAR.

      00
  5. Asadar, predomina cele fabricate 2005 – 2009 (Euro 4).
    Explicatia ar fi ca ele inca se mai taraie pe strazi, din lipsa de buget majoritatea nu le duc la programul rabla pt achizitia unora noi, si se invart intr-un cerc vicios, (pret intre 1500-3000 de euro)
    De obicei, cei care renunta la ele trec la ceva mai nou, dar tot SH, si intra in categoria Euro 5 – Euro 6, dar ele raman si ruleaza pe drumurile publice, pt ca sunt chiar la preturi modice.
    E doar parere personala…
    Adaugand aici si ce se aduce in continuare de afara fara niciun impediment ne da imaginea clara a vechimii parcului auto.

    00
    • NOU
      #17

      Zafira B 2008 – 70.000 km. A trecut RAR fara probleme, daca nu trecea fixam problema, nu ma duceam cu bani sa treaca aiurea. Masina merge bine, are distributia noua, consumabile noi. Ce motiv as avea sa dau bani pe masini noi? Benzina 1.6 aspirat, 110 cp, mult mai mult decat am nevoie.

      00
    • Opel Astra G 2007 – 27.000 km cumparata de noua. Nu-mi trebuie masina noua. :D

      00
    • @ danT
      Nu iți trebuie mașina, daca faci sub 2000 km pe an.
      Este mai ieftin cu una închiriata sau taxi / Uber etc.

      00
    • NOU
      #20

      @tgorun Neah – nu toata lumea locuieste in Bucuresti sau cele 3 orase mari. Apoi, nu poti avea acelasi confort, nu poti stationa, nu poti cara nimic daca ai de carat ceva. Plus ca taximetristii sunt jeguri, am renuntat de mult sa-i mai consider oameni (exceptiile nu ma intereseaza, nu stau sa caut oamenii printre jeguri, ignore de breasla e cea mai buna idee). Covid, mai nou? Plus, carnetul ala trebuie exersat din cand in cand, si asta face :).

      00
    • Opel Astra G, 2008, 1.4 benzina, cumparat de nou.
      Il intretin cum pot de bine. In afara de consumabile (ulei, filtre) daca acum o luna mi-a spus mecanicul ca ar trebui curatat tot sistemul de franare (si evident schimbat uleiul de frana), m-am executat.

      Fata de ce pretentii vad de la comentatorii de aici cu ocazia fiecarui subiect legat de domeniul auto, ale mele sunt putine….. si fixe. Nu concept sa umblu (dupa ce am avut Dacie 1310) sa mai umblu cu bidoane de ulei de motor dupa mine, sa cumpar masina noua in care nu se mai garanteaza caroseria anticoroziune 10 ani, cu esapament pana la jumatatea masinii, cu renuntarea la contra aripi …. si evident cu motor in 3 cilindri.

      Sunt un tip modest si realist. Pentru nevoile mele ma gandeam la un Sandero, eventual Stepway dar in conditiile date voi trage de actuala masina cat voi putea de mult.

      00
    • @Dan Surupateanu

      „Ce motiv as avea sa dau bani pe masini noi?”

      La 70.000 de km in 13 ani stau sa ma intreb ce motiv ai sa ai masina :)

      00
  6. „Din 7 milioane de mașini înmatriculate doar 5 milioane au ITP valabil și pot circula legal. Peste 18.000 de autoturisme sunt Non Euro”

    2.226.890 Euro 4 (începând cu 2005)

    Asta pentru faraonii de ieri care explicau ca un diesel modern emana aer curat de munte si nu inteleg ce are lumea cu el.

    00
    • NOU
      #24

      Cred ca in mintea tuturor: diesel modern = euro 6. Exista dieseluri euro 4 fără DPF (ex. 1.3 Multijet de la Fiat) și ala emana orice, numai aer curat de munte nu.

      00
    • Taică-meu are un Logan din 2008 diesel care e și el Euro 4. Nu scoate fum și nu pute așa tare lângă el cum pute la multe diesel-uri mai noi.

      00
  7. 2. Eu sunt curios cum arată și parcul auto al altor țări

    00
    • EU cars are now on average 11.5 years old. Lithuania, Estonia and Romania have the oldest fleets, with vehicles older than 16 years. The newest cars can be found in Luxembourg (6.5 years) and Austria (8.3 years).

      https://www.acea.auto/figure/average-age-of-eu-vehicle-fleet-by-country/

      Situatia parcului auto in Germania Distributia Euro 4 – 6 se regaseste sub „Emissionsgruppen”, distributia dupa tip de combustibil la „Kraftstoffarten”.

      00
    • mai e si problema de intretinere, daca nu te sperie „Din 7 milioane de mașini înmatriculate doar 5 milioane au ITP valabil și pot circula legal” suficient cati dintre propietarii alora care circula:
      – nu fac rabat la anvelope;
      – au franele stas;
      – au directia stas;
      – cati au schimbat turbina la dizelarul lor cand era cazul fata de cati trag de ea pana crapa;
      – cati au dpf off;
      – cati au toate luminile functionale sau nu am moduri de kkt de „xenon”.

      00
  8. 4. Deja scade pretul masiv. Maxim un an si o sa avem preturi de 2018 – 2019.

    00
  9. NOU
    #32

    2. Cum ar fi ca Poliția sa-ti trimită automat notificare acasă sa predai placutele de înmatriculare dacă ai ITP-ul expirat de mai mult de X zile/luni/ani?

    00
  10. La 7 solutia e ca tarile astea sa zis civilizate sa nu mai incerce sa fure profitul firmelor si atunci n-o sa mai mute nici firmele banii legal in alte tari mai putin hraparete.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube