- Brunetă | Blondă | Plajă | Stânci | Stânci | Chambord | Blondă | Brunetă | Roșcată |
- Cum ne-a tâmpit televiziunea
- Anaf vinde vechituri
- Turiștii sunt nașpa, spun venețienii
- În țările adevărate, firmele retrag reclama de la tâmpiți
- Pe ce se duc banii unei familii: pe mâncare
- Grecia, cea mai atractivă destinație
Masinile alea chiar ca sunt chilipir! nici cel mai pervers samsar nu cred ca gaseste idioti sa le vanda la preturile anaf
Pai tot samsarii le vor cumpara sa le puna pe autovit la pret dublu… acum depinde si cu cat le iau la licitatie, pentru ca e listat doar pretul de pornire. Probabil ca va creste cu vreo 25-30% minim cand vor licita si altii..
Poti sa le iei la juma de pret fiindca statul cistiga mai mult cu taxa auto decit orice samsar.
In articolul ala de pe Digi este exprimata esenta: „Dacă adăugăm şi carburanţii, pentru că sunt puţini cei renunţă la mersul cu maşina la muncă…”. Mentalitatea „masina este o necesitate, nu un lux” ii face pe multi sa ingroape banii. Cui sa explici matematica de clasele 1-4, cost/km sau, DOAMNE FERESTE, ca e mai ieftin (in unele cazuri) sa mergi cu taxi-ul. Nu, nu, nu. Multi trebuie sa aibe masina (de preferat fix langa intrarea in bloc) ca „daca trebuie sa merg undeva”, dar el abia face 10.000 km / an si se plange ca e scump sa intretii masina si mai bine merge cu cauciucuri de iarna in AUGUST cand la umbra sunt 37 de grade si a vazut el pe eichbio ca Winter is coming.
Am făcut prin 2009 un calcul din ăsta, când o colega si-a vandut mașina. Mergea cu ea numai casa-munca, in principal pentru ca nu mai avea timp de altceva.
Masina era un Fiat Punto, adică ceva ieftin. Chiar așa ieftina, tot ar fi ieșit mai bine daca in acei 5 ani ar fi venit la munca folosind taxiul.
Calculul nu includea nervii din trafic, nici timpul pierdut pentru găsirea unui loc de parcare.
ba, masina e necesara. macar un corsa de-ala cu AC, din 2002 incoace ca si standard minim – la 2500 euro cu inmatriculare cu tot. chiar de circuli cu transportul in comun in mare parte.
@charles: pentru ce e necesara?
gigi, presupun ca nu ai familie sau o gospodarie de intretinut. ai de facut cumparaturi, deplasari scurte, de transportat chestii. viata nu e doar 20-30 ani, la multinationala cu bicicleta, seara cu baietii in oras pe jos/taxi si vara la munte/mare cu trenul. si eu sunt de parere ca traficul la noi e dat peste cap de „abuzul” de automobile (am vecini cu cate 4 masini – tata, cei doi fii si o masina de firma), insa nici transportul in comun inca nu e pus la punct astfel incat sa poti calatori eficient atat pe distante scurte, cat si pe distante lungi.
@charles: „presupun ca nu ai familie sau o gospodarie de intretinut”. Tati, cu familia nu ma pot exprima, nu am ajuns acolo, nu stiu. Dar ca intretinerea gospodariei depinde de un autovehicul e prea de tot. Vrei sa zici ca esti mai bricolator decat adminul? Ce intretinere faci? La Dedeman/Leroy/Dragonul Rosu e plin de taxiuri de marfa. Schimbi salteaua si faianta trimestrial? La modul cel mai serios, de ce e nevoie de o masina pentru intretinerea unei gospodarii?
cam cat de multa sărăcie poate fi intr.o tara a.i. sa se ajungă la idee ca „masina e un lux”?
Nevasta, copil, casa. Toti cu bicicleta. Cumparaturile cu bicicleta, deplasarile scurte la fel. Despre transportat, pai daca Vietcong muta arme dintr-o parte in alta a tarii, tu crezi ca eu am vreo jena sa car o naveta de bere sau niste lemne pana acasa? Iar pentru vacante sau transporturi mai mari, alea fiind mai rare, e mai economic sa inchiriez.
@charles
Serios, dacă ai familie şi gospodărie (care te-a costat mai mult oricum), taxi-ul nu mai intră în socoteală? #mălaşicubaliverneleăstea #gândireafaebinelacap
Bun, pe lângă faptul că se vede că e copy-păstuită ca la Ponta, asta e menită pt „publicul ţintă” să se oftice, dar asta cu trenul… zău? Zău?! Cine dracu mai merge cu trenul? Şi nu intră în categorie ăia care nu au de ales sau că nu mai au variante.
charles, bădiţă, eşti bolnav rău. Ce ai tu se cheamă disonanţă cognitivă. E de rău.
Deci, pe o parte, îi faci muci şi praf p-ăia care merg cu taxi-urile, pt că familie & gospodărie (mai bine de atât chiar nu puteai? slab, ţi-e frică de nevastă-ta că te părăseşte? stă lângă tine, cumva? dacă da, dna, lăsaţi-l pe charles să se exprime liber).
Dar pe de altă parte, ştii şi tu, şofer de bolid, că e o problemă cu traficul din cauza atâtor maşini şi lipsă de infrastructură, ba chiar dai şi un exemplu din viaţă. Dar permite-mi, cu cei 4 -tatăl, fii şi firma-, o conversaţie:
– Bă, hai bă să mergem la un piept de pui în mall. Mi-e foame.
– A-ha, că bine zici şi… i-auite-i mă, şi p-ăştia, se urcă în taxiu. Pffuaaa, ete bă, oameni buni de nimic, nu şi-au luat maşină proprie ca restul neamului.
– Fraeri… aşa, aşa, şiii, cum facem, mergem într-o maşină sau fiecare cu maşina lui?
– Ce bă, fiecare cu maşina lui, normal. Auzi la tine, toţi într-o maşină.
– O să fie trafic… daaar pt un piept de pui, se merită.
Cu-cuuu, cu-cuuu… disonanţă cognitivă, da? Înţelegi unde e problema? Tutele care gândesc la fel, că fără maşină nu se poate, nu-s mai diferite. Ştim bine care e mai conştient cu banul.
Siiiigur că da, siiiigur că da… dacă era mare deranj, se făcea ceva, ne organizam… dar mai bine, hai să ne cumpărăm maşini, ce contează că o să înghesuim traficul mai rău, doar „nu vreau să fiu fraierul satului/oraşului/capitalei”, nu?
O să repet întrebarea lui Gigi: pentru ce e necesara?
Şi taxiul e bun. Şi hai cu argumente mai bune, costurile se văd mai mult la propriul bolid.
Aaa… sper că nu trebuie să disociez, din start, ţeparii din calcul, da?
@MMM
Cel mai lucid comentariu din thread-ul ăsta. Cât de săraci suntem de sar hipsterii pe noi că maşina este un lux nu o necesitate
Poate tot hipsteri din ăştia sunt şi pe la ministerul transporturilor, şi îşi bat joc intenţionat de infrastructură ca să meargă lumea pe jos :))
Autostrăzi canci, trenuri împuţite şi lente, drumuri naţionale cu 1 bandă pe sens, autobuze în oraş fără aer condiţionat, piste de biciclete canci, metrou când cum.
Măcar pentru a nu ajunge transpirat şi jegos din RATB la servici ar merita o maşină cu AC…dar ce ştiu eu, logan-ul e lux de Monaco pentru unii.
Presupun ca la un moment dat o sa se schimbe si chestia asta. In Bucuresti, ultima data cand am fost eu pe acolo, era un haos total pentru ca incepusera aia sa schimbe tevile. Probabil ca la un moment dat o sa se ajunga la un punct critic cu aglomeratia, iar oamenii o sa fie fortati sa gandeasca mai pragmatic. Am vazut ca din ce in ce mai multi oameni merg cu bicicleta asa ca, cine stie?
Am mai spus asta, o repet: Bucureștiul e un disc cu 20km diametru.
O bicla la care dai lejer din pedale, merge cu 15km pe ora. Eu am prins si 30, grabit fiind, deși sunt gras.
Bucureștiul e plat, nu ai mari diferențe de nivel.
De ce ai avea nevoie de mașina in timpul săptămânii?
In principiu n-ai, dar pentru mine infrastructura e insuficienta si consider ca e destul de periculos ca biciclist. Poate ca e o teama nefondata, dar asta e.
Cand eram in Bucuresti, aveam si eu masina ca tot omul. Bine, mergeam cu ea la munca mai mult vara, in rest cu metroul. Iarna dormea vreo 3 luni sub 50cm de zapada. Acum nu mai am si sunt mult mai vesel.
In caz ca sunt unii care vor coment cu „iarna” si „ploaie”: ati fost la Berlin, sa vedeți ce vreme e, si totusi cati biciclisti? Iar in iarna grea (maximum 3 luni din 12), se poate folosi metrou + autobuz, desi o pedalare „de calire”, timp de o ora pe zi, nu a omorat pe nimeni in 100 de zile.
He he, am mers un an timp de o ora pe zi. Ma opream cand ploua foarte tare, trecea de Bft 5 sau era black ice. Dar o cursa de 30 min la 5 grade, cu vant din fata, ploaie si grindina e ceva care trebuie experimentat.
13 minusuri in doua ore, asta inseamna sa fii mafiot. lol.
Am gasit calculul pe care-l facusem:
luni, 22 noiembrie 2010
TITLU: Merita sa ai masina sa vii cu ea la munca?
Incerc sa iau in calcul masina Violetei, care e de vanzare.
O are de 5 ani, a mers 36.000km si acum vrea sa o vanda.
Fiat Stilo: 11.000 de euro, noua
vanduta dupa 5 ani cu 5.000 de euro
km. parcursi: 36.000
consum mediu aproximativ 7l/100km, 36.000km => 2500 litri de bezina. x 1 euro/litrul = 2500 euro
Nu mai pun cauciucuri, asigurare, sa o speli, iarna stai sa o cureti, sa o parchezi, sa o inmatriculezi, sa platesti dobanda la leasing…
Fara sa mai pun banii astia in calcul, acest Fiat Stilo a costat proprietarul 11.000 – 5.000 = 6.000 de euro + 2.500 benzina = 8.500 de euro.
8.500 de euro cu care s-au parcurs 36.000 km.
Rezulta un pret/km de aproximativ 0,24euro = 1 leu/km.
Taxiul azi costa 1,4 – 1,5 lei/km
Nu ma chinui cu parcarea, cu asigurarea (!), cu alarma, cu zgariatul, cu cauciucul, cu.. cu…
Merita sa ai masina sa vii cu ea la munca?
–––-
Refaceti calculul pentru 2016. Cat costa azi un litru de bezina?
Trebuie să pui RCA, CASCO, ITP, revizii, cauciucuri vară/iarnă și să vezi atunci unde ieși. Rca și Casco sunt cheltuieli pe zi și nu pe km. matematică, matematică, dă cu -, etc. Să nu mai vorbim de mentenanța de bun simț (un echilibrat, o ceruire, spălat interior primăvara, ștergătoare, etc.) care se adună în timp.
Asta spuneam, cat si de ce ar renta sa am masina cu care sa ma duc la munca?
Cazul meu: de doi ani exclusiv cu bicla, nici macar cu abonament de transport in comun.
Cheltuieli in 4 ani, de cand o am: 4 saboti de frana, doua camere, doua cauciucuri, o janta (un mic accident cu o bordura). Atat.
A, da, si un set de tricouri de schimb – ca schimb tricoul cand ajung la munca.
Petreceri, nunti, ploaie naspa, zapada mare, transport marfa (altceva decat cumparaturi saptamanale din supermarket) – in cazul asta folosesc taxi-ul. Rar.
De ce o sa castige Trump: https://www.youtube.com/watch?v=4w4I1c8VnbI