Știrile zilei – 20 februarie 2020

  1. Blondă . Brunetă . Apus . Blondă . Brunetă . Castel . Brunetă . Blondă . Brunetă
  2. Locul 80 în lume la tot (pagina 36)
  3. Practic, autostrada e ca și făcută
    Trebuie doar să se facă despăgubirile și să nu conteste nimeni cu anii licitațiile.
  4. Ce mașini noi cumpără europenii
    SUV-uri și Dacii.
  5. Nu e nici o bulă, cumpărați în continuare
  6. Cronica de business
  7. Cronica de tehnologie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

38 comentarii

  1. Cea mai tare stire e aia cu Dacia electrica de +15k. Va dati seama ce bine ar fi ca firmele de taxi sa-si schimbe 14mpi cu din astea.
    Fara misto, daca daciile astea te duc 150km la o incarcare nu ai de ce sa-ti iei alta masina pentru oras. Flote intregi sa fie schimbate cu d’astea si calitatea aerului s-ar imbunatatii in marile orase in cea mai scurta perioada posibila.
    Odata ce ai cateva sute de electrice inmatriculate in oras poti sa incepi cu taxe pe Zona 0, Zona 1, etc. si poti sa impanzesti orasul cu statii electrice.

    00
    • Nu 1.4 mpi poluează atât de mult cât cele non-euro sau E1-2. Și grămada de camioane și tot felul de rebuturi tehnologice care circulă toată ziua prin oraș. Chiar sunt atâtea taxi-uri în mișcare încât să conteze la fel de mult ca toate autobuzele diesel? Ce-ar fi să trecem autobuzele pe GPL? Sau crezi că infrastructura electrică este pregătită pentru un aflux așa mare de electrice? Nu rezistă cablurile la atâta consum, darămite faptul că noi producem energie electrică într-un mod foarte poluant. Când producem un procent mult mai mare de energie verde, poate. Plus bateriile mașinilor electrice, suntem pregătiți pentru impactul lor asupra mediului?

      Astea sunt probleme importante, nu că sunt niște taxi-uri cu 1.4mpi.

      00
    • Exact asta ar fi zis și un proprietar de gioarsă veritabilă care are ochelari de cal, la fel ca toți românii când e vorba de pătrățica lor.

      00
    • „Când producem un procent mult mai mare de energie verde, poate.”

      Nu mai pot cu argumentul asta absolut cretin. In primul rand ca discutia era despre scoaterea poluarii din oras.

      1. Carbunele ala ars sa produca electricitatea nu arde in mijlocul Bucurestiului, ci in zone cu densitatea populatiei mai mica.
      2. Avem hidro, nuclear, mai noi vant si ceva maruntis cu panouri fotovoltaice. Total bate spre 40-50%. Jumatea aia care e produsa curat, tot e ceva. Si din restul o parte e pe gaz, care e mult mai curat decat carbunele. Si carbunele ala dispare incet incet, e calendar agreat deja, in vreo 10-15 ani e pa. Asadar, revenind la „Când producem un procent mult mai mare de energie verde”, pai poate chiar ar fi cazul sa trecem pe electrice si ce capacitati noi de producere vor fi necesare sa acopere consumul sa fie doar verzi. Ca nu mai construieste nimeni centrala noua pe carbune.
      3. Eficienta arderii: ~la jumate in motorul masinii fata de centrala electrica

      00
    • Astazi 20.02, la ora 8:
      Nuclear: 1422 MW
      Eolian: 241 MW
      Hidro: 2090 MW
      Gaze: 1586 MW
      Carbune: 1320 MW
      Soare: 9 MW
      Gunoaie: 72 MW
      Import: 1401 MW

      Mi se pare suficient de verde.
      Pentru aia care o sa se simtă lezati ca importam: E o situație temporară, acum nu prea e vânt, in general eolianul produce peste consum (> 1000MW) si exportăm. Vara fotovoltaicele dau si ele peste 600 MW.

      00
    • Calmati-va bre. Eu de cand a inceput chestia aia cu euro 1-2 ma tot uit asa la semafor sa vad ce masini circula pe strazi:
      Cred ca modelele pana in 2005-2006 sunt undeva sub 5%. Daca si atat. Ma refer la Bucuresti in zona de oameni, nu la Bragadiru.
      Da’ e bine asa, ne mai aliniem, ne mai contrazicem, ne mai injuram, mai trece vremea.

      00
    • Numai taxe noi visați!
      Poluarea e produsa de aglomerație și de santiere in principal. Pe barbu Văcărescu de exemplu de ridica vreo două complexe de „luks”: 102 adresa și one Verdi. E o sarabanda de excavatoare și betoniere care lasă în urma lor la un drum tot atâtea pm 10 și pm 2,5 cat un diesel non euro intr-o luna. Că sa nu mai vorbesc de „polul de dezvoltare” politehnica- Maniu”… Plus ce se mai pune la cale. Suficient sa faci o trecere în revistă a câtorva site-uri economice gen profit.ro că sa îți faci o imagine că cum se va aglomera orașul în următorii ani. Ce moina, toți hipsterii ecofriends vor taxe peste taxe de la micul proprietar dar când vin samsari imobiliari cu discurs „verde”, ” dezvoltare sustebabila” și alte lozinci de repede ca idioții să pună botul la apartamente înghesuite. Mai băieți, nu exista „luks” și „exclusivitate” la etajul 8 din 14 intr-un bloc de 60 de apartamente pe scara construit la 10 metri de blocul alăturat. E doar un ghetou mai lucios.
      Revenind la Dacia electrică le uram mult succes francezilor de la Renault în greaua lor misiune. Eu nu mă aștept la o autonomie mai mare de 100km in condiții de București. Iarna ( iarnă adevărată cu -15 că la Brasov, nu ce aflat anul asta in București) probabil spre 50km. Mergi 2 ore o încarci 8. Da unde dracu puibin București stațiile alea de încărcare? Și suporta infrastructura și așa depășită o încărcare suplimentară?
      PS taxiurile 1.4mpi sunt aproape exclusiv pe gpl euro 3. Deci cică nu sunt „cazane”

      00
    • @Habarnam „Cred ca modelele pana in 2005-2006 sunt undeva sub 5%”

      Hai să îți zic una tare. Am o mașină din 2001, care e încadrată la norma de poluare Euro 4 (nu exista Euro 4 în 2001). Daciile din 2006 sunt Euro 3 :)

      00
    • problema cu poluarea e la aia care scot/anuleaza filtrele si ce cacat mai ai pe acolo.
      Diesel-urile fiind probabil cea mai mare parte din problema.

      00
    • @anonim, masinile electrice au autonomie mai mare in oras. Ele recupereaza energie cand franeaza (ceea ce motorul pe combustie nu poate face) si atunci cand statiuneaza nu arunca fum in aer. Iar motorul masinii electrice nu consuma mai nimic cand stationeaza, atunci iti merge doar ac-ul si muzica.

      Unde pierd masinile electrice este in regim de autostrada la viteze mai mari de 120-130. Atunci poti sa zici ce cacat fac eu cu Dacia electrica :).

      00
    • @Rumbu cărbune e mare momentan că este „iarna” și multe dintre ele sunt folosite și pentru încălzirea orașelor.

      00
    • @Psionics în Suceava au început să apară mai multe taxiuri electrice pentu că a făcut primăria o ofertă cu licențe pentru cele electrice. Apoi mai sunt și autobuze electrice și cică mai cumpără de acum). În plus îmi face plăcere să observ că au început să apară și la serviciile de livrare mâncare mașini electrice. În rest păcat de oameni, se conduce rău, rău tare.

      00
    • apostolii lu ECO 1.4 mpi alea sa fie cu reviziile la zi si ingrijite, ca sunt ultima grija la poluare.

      Prin japonia taxiurile trec de 10-15 ani ca popa si la baza un model vechi de 70 de ani, benzina/gpl majoritatea, acum au inceput sa schimbe flota tot niste Toyota mai noi, tot benzina. Da ce stiu prostalaii aia de poluare?

      00
    • Japonezii nu merită luați în seamă la faze din astea. Ăia sunt conservatori doar de dragul de a fi conservatori.

      Acolo cu cât ești mai bătrân ești automat mai înțelept, oricât de habarnist ești. Aveau într-un timp ministrul securității IT un om care n-a pornit în viața lui un calculator. Și a recunoscut-o senin că nu se pricepe. Dar era ministru al securității IT, că era cel mai în vârstă, și era rândul lui.

      La fel și cu electricele, un bătrânel a zis că mergem pe benzină în continuare, apoi așa se face, că nu te pui cu senilitatea unui bătrân de 105 ani care refuză să iasă la pensie.

      00
  2. Mda, asta am ziceam si eu acum un an cand toti se bucurau ca vine mega criza imobiliara si scad preturile in draci in 2019-2020. N-au cum sa scada cand cererea e tot acolo.

    00
    • Pai daca cererea de inchirieri creste, nu cumva cererea de cumpararae scade. Lumea se duce spre inchiriere si nu la cumpararae. Deci da, scad tranzactiile de vanzare-cumparare

      00
    • Să scadă, în plm, odată că s-a scumpit tot ce ține de imobiliare, inclusiv meșteri, materiale, mobilă etc. Am vorbit cu un tip de are firmă de amenajări și zicea că nu face față cererilor. Aruncă prețuri la mișto, cu intenția de a fi refuzat și nu negociază nimeni. Meșterul cu care lucram eu a plecat în Germania. Am mai căutat doi inși, unul plecase în Anglia, lucra la Amazon și altul tot prin Germania.

      00
    • La casele in constructie din jurul meu nu mai mestereste niciun roman, e plin de moldoveni și vietnamezi (cred).

      00
    • @sfatuitoru
      Ce te face sa crezi ca nu cresc amândouă? :)

      00
    • @Tudor
      Preturile nu scad din disparitia cererii, ci pentru ca aia de cer nu mai au cu ce…

      00
    • In ultimii ani s-au majorat salariile bugetarilor si, in special, ale medicilor. Asa ca in piata imobiliara se tot injecteaza bani dinspre acese categorii sociale. Am si vorbit cu medici care tot baga bani in apartamente pe care sa le inchirieze ulterior si ma gandesc ca numarul acestora este semnificativ. E imposibil sa nu aiba impact asupra pietii

      00
    • Știu pe cineva care lucrează la un ansamblu rezidențial din zona de nord a Bucureștiului. Apartamente de câteva sute de mii de euro. Directorul de la Altex a luat 10. Unul din directorii de la Poșta Româna a luat 3.

      Problema e că, dacă ții banii în bancă, ți-i mănâncă inflația. Relaxare cantitativă…

      00
    • @ubercool ii ti in euro in fonduri de investitii si astepti o scadere a preturilor ca in 2008. Nu e cea mai buna perioada sa investesti in imobiliare pentru inchiriere.

      00
    • Orice bulă pe măsură ce crește la un moment dat se va sparge, și toată construcția se va aplatiza precum bulbucii din vulcanii noroioși (tensiunea superficială, de!). Ba chiar, cu cât bășica va fi fost mai mare, va fi însoțită și de plescăitul aferent (Dar, vai, am fost înșelați. Că nu ne-a spus nimeni…)
      Eu nu înțeleg fenomenul cererii tot mai mari poate și pentru că o privesc prin prisma aritmeticii simple. (Ca și la isteria găsirii unui loc la grădinițe din fiecare început de an școlar.) Populația e în scădere (mai mulți mor decât se nasc), un sfert dintre oamenii activi sunt plecați din țară (mulți fără intenție de întoarcere, mai ales tineri) iar cererea de locuințe e în continuă creștere?
      O explicație ar fi în migrația internă, de la sat la oraș, pentru că niciun nepot nu e interesat de bojdeuca pe care ar primi-o moștenire de la bunici, ci el visează – și aici intervine manipularea propagandistică – numai la penthausuri în buricul transpirat, păros și tot mai găunos al marilor orașe.
      Trăiți, bă, în cercul vostru strâmpt… zona zero, oxygen (cu y, ca analfabeții) sau cum s-ar mai numi…

      00
    • De când s-a oprit DNA-ul acum ceva ani s-a dat drumul la furat într-un hal incredibil.

      Dintr-un ansamblu de imobiliare, mai mult de jumate merge la diverși angajați la stat, câte 1-2-3 apartamente. Se umflă ăștia până pot.

      00
  3. De departe cea mai importanta stire, nr. 2, despre cresterea, educația, sănătatea și viitorul copiilor în fiecare țară a lumii, România ocupând locul 80 în lume alături de țările din lumea a treia, Ungaria 29 și Bulgaria 45.

    Cauze care sunt oare? Faptul că avem același sistem de educație din anii 90, moștenit din anii 70-80? Că nu s-a schimbat nimic în educația copiilor? Ci doar niște simple modificări de formă, fără modificări substanțiale de fond?

    Că testele PISA nu contează? (așa spune noul ministru al educației)

    Școlile au toaletă în fundul curții/nerenovate de ani de zile/fără terenuri de sport în orașele mari că au fost retrocedate la șmecheri?

    Orașele sunt prăfuite, noile cartiere rezidențiale nu au spații verzi, totodată cartiere unde se mută tinerii care vor să facă un copil fac maxim 1 pentru că nu au spațiu locativ suficient, permițându-și maxim 2 camere.

    Legi pentru oameni când se dau în țara asta? Planificare urbană, educație, spitale, parcuri.

    Noi ne luptăm cu codul penal de ani de zile, cea mai importantă lege a țării.

    Dar nu, hai să discutăm despre mașini electrice mai bine.

    00
    • Putem sa discutam despre toate, nu suntem retardati

      00
    • Daca ne uitam la cifre, Romania sta extrem de prost la „Surviving”, ceilalti indicatori sunt aproape de partea „buna” a topului, partea cu Surviving ne trage in jos (cifre similare cu aia care nu au prins prima suta a topului).

      „For Surviving, we selected maternal survival, survival in children younger than 5 years old, suicide, access to maternal and child health services, basic hygiene and sanitation, and lack of extreme poverty”

      Deci as trage concluzia ca nu sistemul educational e problema, ci faptul ca multe adolescente sunt gravide, ca avortam pe banda, ca accesul la servicii medicale e naspa, ca suntem nespalati si ca avem WC in fundu’ curtii.

      00
    • Stai asa șerif nu semnaliza așa tare.

      In celebrele vorbe ale șefului de blog ” ai făcut ceva” pentru indignarea ta?

      Sau aștepți să se facă?

      PS: calitatea aerului nu te interesează pentru plămânii micuților?

      00
    • Ernu zice bine:
      „În România se protestează pentru biciclete, clădiri, iarbă şi alte fumigene culturale. Pe alocuri nu e rău.
      Ultimii ani s-a protestat radical pentru MuiePSD. În sfîrşit am scăpat de PSD şi am dat peste un soi de PSD de mîna a doua. Visele se împlinesc pe invers.
      “Guvernul îşi va angaja răspunderea pe legea bugetului de stat şi legea bugetului asigurărilor de stat pentru anul viitor. Este pentru prima dată, în ultimii 30 de ani, când Guvernul îşi angajează răspunderea pe un astfel de pachet legislativ.”
      Avem un buget cu grave probleme. Dar mainstreamul gălăgios de acum cîteva luni tace profund. De ce?
      Educaţia nu ne interesează? Bugetată catastrofal. Sănătatea nu ne interesează? Scăderi bugetare. Mediul, agricultura, dezvoltarea nu ne mai interesează? De unde vine tăcererea asta asurzitoare?
      Şi aici nu e despre stînga şi dreapta ci despre pături sociale foarte mari afectate. Nu putem dezvolta o ţară fiind puţin educaţi, bolnavi şi subdezvoltaţi. Ţinuţi programatic în subdezvoltare: e destul să vezi bugetul.
      Avem în schimb bugete mai mari pentru structurile de forţă: să fim bine păziţi. De noi înşine.
      “Conform unei statistici Eurostat pe 2017, România se află, ca procent alocat educației, pe locul 33 din 33 de state. La apărare, în schimb, suntem pe locul 5 din 33.”
      La Servicii nu mai spun că se sperie şi americanii cînd văd bugetele.
      Iată priorităţile unei ţări subdezvoltate.
      Ce fel de ţară dorim? Oare vom mai putea scrie la anul aceste lucruri la cît de păziţi suntem?
      De aceea e bine să protestăm: pentru o educaţie mai bună, pentru o sănătate mai bună, pentru o devoltare mai durabilă şi echitabilă.
      Vom fi probabil cîţiva: penru că în România ne place să ne solidarizăm oportun în sus, nu în jos sau cu cei de lîngă tine.
      Aceste probleme majore ne vizează pe toţi pentru că afectează toată societatea.
      Să spunem ce ne doare şi care ne sunt priorităţile: prin proteste dacă altfel nu suntem auziţi.

      00
  4. Off-topic: are idee cineva ce se întîmplă la Emag cu întîrzierea livrărilor din show-room?Este a doua comanda întîrziată, am plasat-o acum 7 zile cu plata cash și nu mi-a ajuns, prima a ajuns după 3 zile.

    00
    • Săracii, au crezut că vin in UE la muncă, drepturi, respect, alea alea.

      Pe lângă faza cu Ditrău fix asta mai lipsea.

      Ar fi amuzant să ni se ducă reputația proastă că romanii nu plătesc și să nu mai vină nici pakistanezii la noi.

      Îs curios atunci dacă in sfârșit o să moară de foame șmecherii ăștia cu mentalitate de stăpân de sclavi.

      00
  5. Masinile mici au un rol important in poluare (cel putin in Bucuresti) prin numar. Dar utilajele din constructii nu cred ca sunt Euro 6 iar praful generat de trafic, constructii, lipsa de spatii verzi, localizarea in Baragan contribuie, cred eu, mult la poluare. La 2-3 zile dupa ce a nins in Bucuresti pe marginea soselelor si pe trotuare erau „munti” de noroi. Care se usuca si reintra in „circuitul prafului” din oras.

    00
  6. Cresc chiriile de numa, de asta e plin OLX-ul cu chirii de 250 de euro apartament 2 camere Cluj… acum 3-4 luni erau 350… dar cresc de numa.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.