Știrile zilei – 19 octombrie 2016

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

77 comentarii

  1. Poate „deszăpezirea” vrei să zici.

    00
  2. Nu sunt de accord cu populismul ieftin, am avut discutii in contradictoriu si cu colegi apasati de CHF pe tema asta.

    Cu toate astea, nu ai cum sa negi ca toata vina sta in bratele bancherilor. Degeaba isi pun acum poalele in cap si se vaita, ce facea acum cativa ani cand oamenii apelau direct la ei pentru o solutie?

    A da, o ardeau superior.

    00
    • bnr a prezentat niște calcule din care reieșea clar că, până acum, la un credit luat acum 10 ani, împrumutații în franci elvețieni au plătit cel mai puțin, chiar și după creșterea francului, în comparație cu cei care s-au împrumutat în euro sau lei, asta datorită condițiilor net avantajoase în privința dobânzilor și comisioanelor. fixarea creditului la cursul inițial, cu condițiile de dobânzi și comisioane inițiale, face ca suma totală plătită de cei împrumutați în franci elvețieni să fie la maximum 70% din suma totală plătită de cei împrumutați în lei sau euro. altfel spus, avem de-a face, încă o dată, doar de o minoritate de șmecheri care și-a impus gălăgios avantajele asupra celorlalți, care vor plăti prin dobânzile și comisioanele mai mari.
      ps. ca fapt divers, la început de 2008, am făcut leasing când euro era în jur de 3,3 lei. foarte repede cursul a depășit 4 lei, crescându-mi nivelul ratei cu 25%. am plătit, asumându-mi greșeala mea. nimeni nu mi-a băgat creditul în buzunar fără să vreau.

      00
    • Bancherii nu au fortat oamenii sa ia imprumuturi, nici in franci, nici in alta valuta. Daca se ieftinea francul, mai stateau fraierii la coada sa dea bancii diferenta de bani??

      Ai semnat un risc, asuma-ti-…

      00
    • Boss, nu te contrazic ca fraierii sunt responsabili pentru ce au semnat, asta incerc si eu sa le explic.

      Am zis ca s-a ajuns in situatia asta din cauza lipsei de dialog post eveniment, bancherii au fost buni de fiancial advisors pentru clienti pana au semnat contractul. Cand au venit oamenii la ei probleme le-au dat cu tifla.

      00
    • Fraierii au semnat. Si nu sunt de acord cu legea asta care obliga bancile sa puna cursul de acum 100 ani. Dar bancile nu ar trebui sa aiba voie sa dea credite in franci. Prin tarile astea mai civilizate, mai din nord, nu da nimeni credite in altceva decat in moneda tarii.

      Si, in plus, de ce preturile la masini sunt afisate in euro si nu in lei? De ce unul care vinde mp3playere e obligat sa afiseze pretul in lei iar cel care vinde VW nu?

      00
    • @StefanV

      Ce naiv esti, pai de ce sa nu o faca?

      Daca statul fixeaza accizele la ce curs euro le trece lor prin cap, daca institutii publice iti afiseaza tariful in euro, de ce nu ar face si altii?

      00
    • @alxzen
      Ai dreptate. Dar ma uit ca aici unde locuiesc pentru o scurta vreme nimeni nu vorbeste de euro sau de dolari. Numai de coroane. Preturile caselor sunt in coroane. Pana si cand titreaza un film in care este vorba de o suma de bani in dolari o convertesc in coroane.

      Imi aminte ca acum cativa ani mergand cu masina din Romania catre Viena am remarcat ca pe panourile de publicitate, in Ungaria, preturile masinilor erau in forinti, nu in euro asa cum erau trecute in Romania.

      00
    • Sunt mai multe motive pentru obsesia asta cu EUR a românilor:

      1.Maşina o aduceai din germania, o cumpărai în EUR, şi până ajungeai cu ea în ţară cursul leu/eur se modifica de 10 ori. Până ajungeai în piaţă…iar se schimba de 5 ori. Şi aşa că oamenii îşi făceau toate calculele în EUR şi gata.

      2. O grămadă de taxe se plăteau şi încă se plătesc, în funcţie de cursul EUR. Faptul că le-au stabilizat să se calculeze la cursul din nu ştiu cât octombrie, odată pe an, e un progres imens. Dar o grămadă de taxe se plătesc încă în EUR de fapt, doar că e mascat.

      3. Nici o companie străină nu putea face nici o previziune în lei din cauza inflaţiei imense de la noi. Aşa că pur şi simplu se vindea tot în eur, sau dolari înainte de eur şi asta e. Ţineţi minte că se cumpăra credit pentru dialog, practic cumpărai dolari, şi totul era calculat în cenţi.

      4. Din cauză că aveam un curs foarte instabil, iar bunurile nu se produceau pe lei, ci pe eur, şi practic importam tot, era normal să se raporteze totul la preţul de producţie. Nu poţi cumpăra din china un produs pe x dolari, îl bagi în românia în lei şi într-o săptămână deja eşti pe minus din cauza schimbului valutar + inflaţie.

      Azi suntem lux faţă de atunci, dacă şi azi era la fel, sunt convins că emag avea preţurile afişate în eur sau dolari, sau majora preţurile zilnic, altfel n-avea nici un business cum supravieţui.

      00
  3. Clorura de calciu – solutia miraculoasa de dezapezire – nu e asa de noua. Eu stiu de ea de cel putin 12 ani. Culmea – se fabrica si in tara la Chimcomplex, dar nu intereseaza pe nimeni . Ma refer la primarii etc. Au mai fost tentative de dezapezire cu clorura de calciu ( chiar si in Bucuresti acum niste ani) insa nu produsa local – desigur – ci din import, probabil la preturi de cateva ori mai mari.
    Sunt o gramada de avantaje fata de sare de exemplu ( nu corodeaza, nu ataca asfaltul etc) dar probabil ca doar noi le-am considera avantaje… Primarii nu-si doresc solutii din astea care i-ar impiedica sa ia spaga de mai multe ori…

    00
  4. Unii medici spun ca nu prea exista ADHD , poate copilul ala e doar un pic forrest gump.

    00
  5. Mai dă-l în lupa mea de copil, cum dracu reușește să terorizeze o clasă întreagă? Ce clasă de nimicuri.
    Cât de căcăcios și laș să fii ca părinte să nu poți aplana un conflict între copii? Eu i-aș plăti meditațiile copilului cu ADHD, că omul se ține tare pe poziție.

    00
    • Am fost profesor și am avut elevi problema cum nu va puteți inchipui.
      Unuia ii chemam părinții la școală și asta de nerviîși loveapropriii părinți de fata cu profesorii. Era în clasa 7-a.

      00
    • Eu le mai dădeam şi eu 2 peste cap părinţilor dacă în halul ăla şi-au bătut joc de educaţia unui copil.

      Da, merge cât timp e în sistem, că noah, e obligatoriu să arătăm bine statistic. Dar după 18 ani acela va fi un ratat, nu-l va angaja nimeni, nu se va lega nimeni cu el la cap.

      Dacă nu-i rezolvă un job la stat e un viitor om al străzii.

      00
  6. Cine a scris articolul ala de pe profit.ro ori a mai scris la scanteia ori are niste scanduri lipsa.

    00
  7. bucureștiul și-a întins mult peste limită capacitățile infrastructurii de transport. până ce nu va apărea o șosea de centură complet circulară cu nivel de autostradă pe 4 benzi pe sens, o linie de metrou circulară și linii de tren suburban plus o centură completă de căi ferate (lucruri ce se pot face în 10 miliarde de euro, sumă perfect sustenabilă pentru un oraș ca bucureștiul), dezvoltarea bucureștiului nu mai e sustenabilă. problema e că nu există mare oraș care să preia potențialul blocat al bucureștiului. toate, dar absolut toate orașele mari ale româniei au aceleași probleme.

    00
  8. De fiecare data cand lasi un punct gol la sfarsitul listei „Știrile zilei” caut un link ascuns in alb…

    00
  9. Ref. la știrea cu metroul: e vorba de ipocrizie și prostie! Uite un exemplu: chiar azi un coleg de breaslă de-al tău are un articol cu aglomerația de la metrou și cum autoritățile nu fac nimic, sunt proaste, rele și etc.
    Câteva luni în urmă, același coleg, ceva pișcoturi : de pe la telefoniștii portocalii – mamă ce sediu mișto și-au făcut, câți oameni încap acolo, de la telefoniștii rosii – idem. Băi nene dar nicio secundă o întrebare de bun simț: „dar in sediul ăsta în care încap 2.300 de oameni și presupunând că măcar 30% din ei vin cu mașina câte locuri de parcare aveți” A, doar 20 pentru șefi, restul… să se descurce!

    00
    • nu poți să pui întrebări când ai pișcotu în nas.

    • Economia se dezvoltă oricum, nu-i vina celor care fac asta că primăria nu tine pasul. Nu voi spune niciodată „bai, de ce n-ați construit în sud?”, ci „de ce statul nu-i ajută pe cei din nord”, sau, ok, de ce nu-i limitează sau încurajează să se ducă în altă parte prin crearea de facilități fiscale sau parcuri de afaceri.

      În plus, soluția nu e să faci parcări pentru toți, ci să încurajezi transportul în comun, ceea ce din nou este treaba primăriei. Mie mi se pare ridicol când văd câți se plâng că nu au unde parca la Victoriei, în condițiile în care zona respectivă este cea mai bine conectată cu transport în comun de orice colț al orașului.

      România a pierdut destule potențiale fabrici pentru că nu are autostrăzi. Dacă începe sa piardă și centre de birouri din cauza infrastructurii, e rău. Sa zici „n-ar trebui făcute acolo” în loc de „ar trebui susținute prin măsuri complementare” este păgubos.

      00
    • @nwradu:
      1. Contradicția între articole e evidentă. Mă rog, poate citi toată lumea și trage concluziile aferente;
      2. În termeni economici tu consideri raportul cost/beneficiu acceptabil. Adică supra-aglomerarea metroului (vezi comentariul nr. 1), poluarea, sufocarea traficului, zgomotul, noxele etc. sunt accepabile in raport cu beneficiile. Mă rog, e parerea ta, deși pe principiul ăsta am putea deveni si groapa de gunoi a Europei că slavă domnului avem destule zone in care putem depozita gunoaie iar raportul cost/beneficiu ar fi ok!
      3. Poftim, ia și un articol cu o altă părere despre cost/beneficiu: https://www.catavencii.ro/tara-de-doi-lei/

      00
    • @Bogdand
      Cauți nod în papură. Din punctul tău de vedere, Orange si Vodafon sunt de vina ca primarii Bucureștiului se înghesuie mai mult la furat si mai puțin la dezvoltat infrastructura.

      00
    • @Bogdand: chiriasul este obligat, de realitatile pietei, sa mearga pe o oferta precum asta, fara locuri de parcare dedicate. In conditiile in care ar face nota discordanta fata de obisnuinta pietei si status quo-ul adversarilor, ar ramane necompetitiv. Cred ca intrebarea valida este: de ce se dau autorizatii de constructie pentru astfel de cladiri, fara a le impune un minim de locuri de parcare raportat la numarul potential de angajati care sa lucreze acolo. Dar pentru primarie e mai simplu sa palmeze banii, sau sa puna panselute, borduri, <> decat sa faca ceva real pentru infrastructura. Am fost in situatia de a iesi aproape de finalul programului cu masina din zona, de mai multe ori acum cativa ani. Ambuteiajele erau criminale. Nu vreau sa imi imaginez cum e acum aproape de ora 18:00. Cu toate acestea, inca nu s-a facut iesire directa din Dimitrie Pompeiu: trebuie sa iesi via Gara Herastrau si stai cateva zeci de minute pentru 200m. Oricum, „fraierii” care lucreaza acolo nu prea voteaza, e mai simplu sa promiti pensii mai mari sau alte bazaconii.

      00
    • Sabotor, problema e ca primarii Bucurestiului s-au inghesuit la furat si cand i-au dat lu’ Vodafon autorizatia de constructie (ma rog, „dezvoltatorului” oricare ar fi fost el).
      Daca nu se inghesuiau la furat aveau timp sa puna EI intrebarea lui BogdanD, mai ales ca exista niste legi care numara destul de precis.
      Deci nu, intrebarea nu e gresita, doar ca n-a fost pusa la timp de cine trebuie

      00
  10. 250.000 (anul trecut, acum si mai multi) lucreaza in Pipera. Sa zicem un 20% vin cu masinile personale. Raman 200.000 care vin cu metroul in principal. Si toti incep la ~ ora 9, termina la 6.
    O garnitura de metrou suporta ~1200 persoane…

    Nu mai pun la socoteala ceilalti cetateni (elevi, studenti, cei cu treaba la Politie acolo, locatarii blocurilor, etc)

    Pana cand multinationalele nu isi vor decala programul de lucru, corporat(r)istii nu vor veni cu 20 min mai devreme, gen.

    00
    • In ce tara normala la cap niste firme private isi modifica programul de lucru pe motivul lipse infrastructurii de transport/drumuri publice in alte cazuri decat conditii extreme (gen: varful muntilor, distante foarte mari, sau mai stiu eu ce).
      Daca nu erau corporatiile, era altceva. De ce intotdeauna trebuie sa faca altcineva ceva?

      00
    • ai gasit solutia, bine boss :)))
      eu i-as pune sa lucreze de la 12 AM pana la 11 PM

      00
    • nu neaparat ca-si modifica programul dar accepta ca angajatii sa vina de la 7 la birou ca sa plece mai devreme pt ca la 8-9 este prea aglomerat in traffic sau este mult prea cald. la noi in Romania daca zici ca vrei sa ajungi mai devreme ca sa pleci mai devreme vor stramba toti din nas

      00
    • Pentru că angajații tăi vor deveni din ce în ce mai frustrați în privința transportului și apoi vor întârzia și le va scădea productivitatea și pe tine, corporatie, te va costa bani. Nu e doar o problemă de infrastructură, care e insuficientă, corect, e și o problemă în a-ți vedea interesul și să nu aștepți să facă altcineva ceva ci să faci tu, acum, să fie mai bine. Modificarea programului de muncă ar putea ajuta. E o soluție la îndemână care se poate aplica în 24h, nu în ani de zile.

      00
    • Metrourile din londra sunt mult mai mici ca alea din bucuresti. Pur si simplu sunt bucurestenii batuti in cap. Am mai vazut si pe facebook cum o ardeau niste hriste cu „flexi -time” de ma pufnea rasu de raspunsurile ce le dadeau lacheii aia de vroiau sa le tufe.
      Eu unul plec ca sa ajung cu vreo 10 minute mai devreme pentru ca vreau sa merg linistit si eventual sa ma pot relaxa putin inainte de a ma relaxa la birou toata ziua. Am 3 zile de cand astept parola de la mail ca sa ma pot loga si sa nu mai para ca stau ca nesimtitul toata ziua pe facebook.

      00
    • Vedeti ca sunteti fraieri? Si eu sunt corporatist, dar merg dupa sloganul: „cine vine tarziu, pleaca devreme” ;)

      00
    • Fact: corporatrista din casa lucreaza in Pipera. Pleaca la 8 sa intre la 9 – omor la metrou. Idem cand decoleaza la 6. Pleaca la 8:30 si intra la 9:30, sta si jos in metroul Unirii-Pipera, fara probleme.
      Si da, corporatia poate fi cu capul mai pe umeri pentru 2000 de angajati, gen.

      00
    • „gen”, huh?! Muriti bah toti astia care vorbiti cu „gen”. Gen, da-ti ortu’ popii!

      00
    • Ok, poate la unele este posibil programul flexibil. Dar aia e o corporatie, nu toti sunt it-isti sa poata lucra singuri. In multe cazuri munca unuia depinde de munca si prezenta altuia din alt departament. Ce rezolv eu, angat care poate veni mai devreme si pleca mai devreme daca am nevoie de acte, informatii de la un departament unde oamenii pot veni la 10?! Hai sa zicem ca o parte din timp pot face altceva. Apoi frec duda vreo ora si apoi heirupesc restul activitatilor c-au venit in sfarsit oamenii care ma pot ajuta. Sa nu mai vorbim de aia care au treaba cu strainatatea.
      Si daca am copii si la 8 trebuie sa-i las la gradinita/scoala, daca ar trebui sa ajung la 8 ca firma a bagat flexi-program ca e aglomerat la metrou, iar am o problema.
      Sincer, ma indoiesc ca programul 9-17/18 a fost stabilit la plici, si nu relativ corelat cu restul posibilelor activitati ale angajatilor.

      00
    • @Mahtub
      Ai dracu’ corporatisti, cum sunt ei de de vina pentru aglomeratie. Dar stii ce? Tu „tintesti” prea jos. In los sa se decaleze programul corporatistilor, gen, si sa vina cu 20 de min. mai devreme, hai mai bine sa nici nu mai fie lasati corporatistii sa se duca acasa, ci mai bine sa stea pe veci pururi la birou, ca nu care cumva sa creeze aglomeratie in mijloacele de transport in comun, aglomeratie ce l-ar deranja pe sensibilul si delicatul Mahtub.

      In alta ordine de idei, vad ca in ultimul timp tot romanu’ rupt in cur de foame rade de corporatisti. Ca n-au viata, ca sunt tristi, ca pana mea. Acu’ corporatistii astia afurisiti mai si fura locul rumanului din autobuz, loc facut cadou rumanului chiar de catre bunul Dumnezeu. Pai băbăieț ce sa zic, radeti voi, ca precis aveti de ce rade de corporatisti, sunteti in mod sigur deasupra lor cand savurati un Noroc, un Bergenbier (aia dintre voi care v-ati realizat si sunteti avuti) sau o grasuta de Neumarkt la 2 litri in timp ce spargeti seminte in fata blocului.

      00
    • Mahtub zicea ceva de venit mai devreme, nu mai târziu. Toată lumea vorbește aici de venit mai tarziu. 30 de minute mai devreme ar fi o diferență semnificativă în bine pentru trafic si nu așa de distrugătoare pentru cei care „nu funcționează dimineața”.

      00
    • @Sabotor, vorbesc de cifre. Si de suportabilitatea infrastructurii actuale. Daca tu pricepi insa ca fac misto de angajati, te rog du-te la alta masa.

      Revenind:
      – metroul actual este depasit pe axa respectiva, cu toate ca vin garniturile la 2 minute in orele de varf. Garniturile sunt marite si chiar depasesc lungimea peroanelor la Romana si Victoriei de ex.
      – infrastructura de suprafata este praf (tramvai in principal) , pentru ca daca ar face linia lui 5 moderna si rapida (vezi linia lui 41), atunci s-ar cobori la Stefan cel Mare, hop in tramvai, 10-15 minute Pipera. Acum din pacate vine la 20 min unul vai mama lui si stai pe Barbu Vacarescu la coada cu masinile.
      – de restul cu transport alternativ, ride-sharing, etc. nu va zic, ca se aprinde flama la „e masina mea merg cand vreau cu ea” si alte asemenea.

      Si da, cum scria si altcineva mai sus: ca angajator ma intereseaza si cum/cand ajung angajatii mei, mai ales cand e vorba de cifre mari > 500 oameni. Relaxarea cu +/- 30 min/60 min nu e un capat de tara.

      00
    • Poate „fraierii” care lucreaza in acele corporatii nu pot incepe programul mai devreme si implicit sa plece mai devreme. Poate lucreaza cu firme care sunt in UK / IT/ /NL / UAE etc si care incep programul de la 10 RO !!!!

      CE FACI ???

      00
    • 200000 de oameni care vin cu garnituri de metrou care duc 1200 de oameni, iar tu vrei sa-i duci decalat (mama lor de corporatisti care te inghesuie in metrou) ca atat ai fost in stare sa judeci. Dar fie, hai sa ne gandim cum ar fi:

      sa zicem ca un metrou in bucuresti vine o data la 3 minute (da, stiu, sunt glumet astazi). deci o data la 3 minute un lot de 1200 de oameni poate fi dus spre plantatiile corporatiste. Daca facem rapid niste calcule, daca-i decalam ca sa nu se creeze aglomeratie, rezulta ca pentru a-i transporta pe cei 200000 de corporatisti care vin cu metrol, e nevoie de 166 (virgula 6) de garnituri de metrou. Daca garniturile circula la 3 minute, asta inseamna 498 de minute. Deci undeva spre 5 ore (rotunjim in sus, ca in orice estimare cu capul pe umeri). Corporatiile (zici tu) ar trebui sa faca un program absolut imbecil, in care unii oameni incep lucrul la 6, altii la 7, cativa la 8, putini la 9 si cei mai norocosi, la 10. S-ar crea o harababura de HR, nimeni n-ar mai stii la cat vine Ion la munca (la 6? la 9? sa-l asteptam sa-si dea si el cu parerea? daca vine prea tarziu?). In plus, multi dintre aia depinde de orele de munca ale altor corporatisti, care deoarece ca lucreza in capitale unde primarii au fost mai putin preocupati de furt si mai mult preocupati de dezvoltarea infrastructurii, nu au vreun motiv sa inceapa decalat programul de munca.

      Dar na, de ce sa te gandesti tu la asa ceva. Tu vrei sa mearga corporatistii decalat la munca, ca aia o sa rezolve totul, din punctul tau de vedere. Eu zic ca la alegerile viitoare sa candidezi, cu idei dinastea pari numa’ bun de primar in Bucuresti.

      00
    • @Mahtun

      corporat(r)istii

      Daca tu pricepi insa ca fac misto de angajati, te rog du-te la alta masa.

      Pentru ca atunci cand ii numesti corporatristi transmiti exact respect maxim pentru categoria numita corporatisti. Pentru ca asa sunt stimati niste oameni care lucreaza, numindu-i tristi. Seems legit.

      00
    • @Mahtun
      Apararea eterna „am glumit”.

      00
    • Am inteles, deci o litera de gluma a anulat tot ce am scris. Bine, am incheiat discutia cu tine :)

      00
    • @Sabotor, nu te flata, nu am de ce sa ma apar in fata ta. Dupa cum spuneam, am incheiat cu tine.

      00
    • Fara misto, ce naiba tot fac corporatistii aia din Pipera? Grafice in Excel? Ce produc mai exact?

      00
    • @Mahtun
      Ai dreptate, am gresit; da-mi voie sa rectific. In loc de „Apararea eterna” trebuia sa scriu „Scuza eterna”. Ca, in fond „era o gluma” e scuza (nu apararea) vesnica a celui ce-o da de gard. Hai, te pupa tata.

      00
    • As I said despre transport alternativ:

      00
    • @john
      Mai nimic, ma, apasa pe niste butoane. Iar rumanu nu-i prost, e clar ca aia nu-i munca.

      00
    • @Sabotor: Lasand la o parte programatorii + management-ul, restul ce fac? Sau sunt toti programatori? Ce naiba produc toti corporatistii astia (scazand categoriile mentionate inainte)?

      00
  11. Lumea s-a schimbat, cum ar zice un clasic in viata. In scoala anilor 90, un copil agresiv fizic si verbal cu colegii si-ar fi luat-o in curtea scolii pana se calma. Chiar si daca ar fi fost vreun mare smecher, se gaseau unii mai mari sa ii corecteze comportamentul. Acum nu se mai da cu pumnul, se face greva :)) Unii or sa spuna ca e bine, ca a evoluat societatea, cum sa manance copiii bataie in curtea scolii. Asa o fi, o sa vedem in curand ce o sa iasa si din generatia asta super-protejata de parinti…

    00
  12. Un copil agresiv cu ADHD, refuzat de colegi

    Cred că fiecare școală are câte un specimen d’ăsta.

    Să vezi ce mișto e când copilul e suficient de inteligent pentru a fi mielușel când are de-a face cu orice formă de autoritate ceva mai sus decât un profesor(director, inspectori, psihologi) dar se dezlănțuie imediat ce pleacă aceștia…

    00
    • Pe cât pariu că nu știi ce înseamnă ADHD?

      00
    • pe cat pariu ca stie?

      00
    • am vazut multi din astia prin Parlament, chiar si prin cel European
      „specimene”, nu copiii cu ADHD ;)

      00
    • @unu: hai să presupunem ca nu știu. Cu ce schimbă asta faptul că nu există vreo variantă legală de a elimina un elev violent din școală?

      PS: pe cât pariu că pierzi pariul?

      00
    • Cum adica nu exista varianta legala de eliminat copii violenti din scoala? Ba exista, problema e ca in cazul ASTA inspectoratul si psihologii spun ca nu e cazul.
      Si cand am zis ce inseamna nu ma refeream la definitie, toti stim sa dam cautare pe Wikipedia.
      Ma refeream la prejudecati, similare cu ale parintilor din scoala aia.
      Altfel, sanatate, sa-ti traiasca copiii fara adhd.

      00
    • @unu: hai să-ți spun cum funcționează sistemul:

      1. se face o plângere „mai sus”: elevii profesorilor, profesorii directorului, directorul inspectoratului;
      2. ăsta de mai sus – de obicei inspectoratul – trimite o comisie de două-trei persoane; comisie formată din specialiști (în cazul de față psihologi);
      3. în cele două ore cât sunt prezenți cei din comisie, elevul problemă se dă de trei ori peste cap și se transformă în elevul model: stă nemișcat în bancă, ascultă, ridică mâna, răspunde corect etc;
      4. comisia constată că nu e nici o problemă;
      5. a doua zi ne întoarcem la capete sparte, urlete, înjurături;

      Pașii ăștia se repetă de câteva ori, până când inspectoratul decide că elevul este minunat, problema e la cadrele didactice/elevi/școală, deci nu ne mai deranjați, kthxbye.

      Eh, poți spune că problema este la un profesor. Că ăla e incompetent, că ăla nu-și poate controla elevii, că mai știu eu ce. Dar când absolut TOȚI profesorii se plâng de copiulul problemă, parcă nu mai crezi că e vina profesorilor.

      Și nu, NU există vreun cadru legal care să permită excluderea din învățământ a unui elev. În cel mai super-mega-extra-optimist scenariu, este mutat la altă școală. Unde ce crezi că va face?

      00
    • Eu nu înţeleg de ce nu se rezolvă probleme de genul ca pe vremuri, când ne adunam mai mulţi colegi după ore şi rezolvam problema.

      Sau chiar la şcoală, după care „ne pare rău, a căzut singur, nimeni n-a văzut nimic”.

      Un pic de colegialitate, organizare, nu mai există? Efectiv unu din ăsta bate toţi băieţii din clasă odată?

      00
  13. Chiar ma gandeam zilele trecute cand plecam spre casa din Pipera. Pe drumul meu de la birou si pana la metrou sunt 4-5 cladiri de birouri in constructie. Chiar sunt curios ce o sa se intample cand dau spre folosinta cladirile alea si celelalte care se construiesc in zona avand in vedere ca inclusiv acum se sta la coada la intrarea in metrou.

    00
  14. Eu sunt de acord ca aia cu francii ar trebui sa fie responsabili pt ce au luat.
    Da’ stau sa ma gandesc totusi, ca persoana fizica nu ai idee despre cursuri valutare, cum evolueaza sau nu, si da, ar trebui sa ai o educatie financiara de baza.
    Dar stau sa ma intreb cate din banci (care pana la urma ar trebui sa fie si consiliere in asa ceva cand iei un credit de la ele) le-au spus astora:
    – Mai oameni buni momentan sa iei in franci e cea mai buna optiune pentru un credit, da aveti grija ca e posibil la un moment dat sa creasca semnificativ ?

    00
    • Una singura, care nu a dat credite in franci. Nu mai stiu care este, am citit mai de mult prin niste comentarii; angajatii de acolo erau nemultumiti ca sefii lor nu vor sa dea credite in franci :)

      00
  15. Daca eu am vandut o casa mostenita pentru a achita 36000 euro pentru un credit facut pe 20000 de mii de franci, intrebarea mea este daca noua lege ma va ajuta sa dau banca in judecata sa recuperez diferența?
    Sau eu sunt fraier ca am achitat?

    00
    • Daca eu am luat acu 9 ani un credit in lei la costuri duble fata de creditul in franci as putea sa-l convertesc retroactiv in franci la cursul si dobanda de atunci si sa-mi dea banca inapoi cam 50% din ratele pe care le-am platit plus dobanda?

      00
    • De ce nu, e și asta o variantă!
      Adică tot nu înțeleg de ce se fac discriminări, de ce sunt cei cu franci mai speciali decât cei care au luat credit când era euro 3.6 lei, de exemplu?

      00
    • Sunt mai speciali pentru că au variație de 150% în timp ce tu ai o creștere de doar 35%, ce este asa greu de înțeles.

      Uite alt exemplu, dacă banca da faliment statul garantează depozitele pana la 100k. Cu ce sunt mai speciali aceia care au un milion în depozite? Este o discriminare? Da. Este legala? Acum da. Este morala? Nu.

      00
  16. Eu nu cred că domnul Tăriceanu poate să fie altfel decât drept ca lumânarea şi curat ca lacrima, doar i-a zis-o şi lui Tyson ăla că acolo în camera aia a parlamentului numai imaculaţi intră nu penali.

    00
  17. Asta cu francii e un subiect absolut expirat, cei ce au luat creditul au zis ca sunt mai destepti decat restul cu credite in lei etc, subiect plictisitor deja. Deficit de forta de munca alt subiect despre care se scrie degeaba. Ma iau pe mine exemplu sunt inginer, am cativa ani de experienta in tara, si restul in afara tarii, daca eu maine hotarasc sa vin in tara, intrebarea mea este ce salariu imi ofera, 3000-4000 lei no?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.