Știrile zilei – 18 ianuarie 2024

  1. Roșcată . Canal . Blondă . Vulcan . Roșcată . Blonde . Blondă . Brunetă
  2. Copiii români vor să plece din țară
  3. Despre protestele fermierilor și transportatorilor
  4. Primăria București a făcut piste de bicicletă
    Și în Brașov e la fel.
  5. Noul Ford Kuga
  6. Apple a depășit Samsung la numărul de telefoane vândute
  7. Pentru că numărul de telefoane top range vândute a crescut
  8. Cronica de tehnologie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

79 comentarii

  1. Bine ai revenit :))))))))) !

    Comentariu apreciat.905
  2. Nu a fost nimeni recent pe la vreo reprezentanta Ford, sunt curios care e reducerea maxima pe care o dau acum la cel mai chel Kuga 4×4 (anul trecut dadeau 20% din pretul de lista, cu livrare deceniul asta).

    221
    • In articolul ala scrie ca are o baterie de 1.1 kWh?
      Si cica merge cu pana la 60% electric cu doar 1.1 kWh?
      Articol tampit.
      2.5L PLUG-IN HYBRID are 14.4 kWh baterie, iar celelete hibride mimeaza cu 1.1 kWh.
      https://www.ford.ro/autoturisme/kuga/caracteristici/motoare

      91
    • La unele masini partea de hybrid e doar pentru taxe mai mici.

      Comentariu apreciat.350
    • Eu stiam ca „reducerea” minima la Ford e de 20%.

      Si zic asta dupa ce am cumparat deja 3 masini noi de la Ford.

      83
    • @Claudiu
      E vorba de FHEV – full hybrid, el are bateria de 1,1 kWh cu care poți merge teoretic până la 64% electric în oraș prin recuperarea energiei. Cel PHEV – plug-in hybrid, are bateria mai mare, cea de 14.4 kWh. Ambele au motorul de 2.5L. Și eu știam că au reducere de 20% minim când deschizi ușa de la showroom, dar asta era înainte de pandemie. Acum nu știu cum mai stă treaba.

      20
  3. @2 si ce? poti sa ii condamni pentru ca au ambitie sau pentru ca vor mai mult decat ofera aceasta tara?

    Indecis. Tu ce zici?3312
    • te-ai prins. De asta pune subiectul pe lista, ca sa-i condamni, nu ca sa ne atraga atentia asupra unui subiect de interes, sa ne gandim cu creierul nostru care ar putea fi motivele, ce se poate face, etc. Doar sa-i condamnam, ca romanii (unii) atat pot sa faca pornind de la informatie.
      Scuze Vali pentru hate de dimineata, nu mi-am baut cafeaua si-mi sare mustarul.

      Indecis. Tu ce zici?284
    • Sa fie oare vorba despre ambitie sau despre inconstienta si deconectare de la realitate!? Daca suprapunem procentul asta cu cel al analfabetilor functionali se naste un semn de intrebare… Vor sa plece doar aia foarte educati sau si cocalarii si pitipoancele din clasa a 7-a de la liceele silvice si agricole care isi doresc bemvuri si concedii la Mamaia?

      118
  4. 4. Subiectul meu preferat. De ce fluieri in Biserica Neagra? Studiul de fezabilitate a fost platit, masterplanul la fel, asta e tot ce conteaza.

    6 si 7. Probabil ca te-ai imbatat de nervi aseara ca te-au deconspirat si nu te-ai trezit cum trebuie inca.
    Zice acolo ca cota de piata Apple pe nisa premium a scazut de la 75% la 71%. Explicatia este ca Samsung a avut o scadere overall de 13.6%. Greu cu cifrele in context.

    69
    • Pistele alea cică tb făcute cu bani de la PNRR. Și cum guvernoiu’ nu a aprobat PNRR, nu ie bani. Dar pentru pus scoarță de copac și pietriș pe iarba sunt bani.

      244
    • @hash In 2020, cand actualul primar al Brasovului a fost ales, dupa o campanie electorala in care s-a batut cu pumnul in piept ca va face „o retea prietenoasa, functionala si sigura de piste de biciclete” (citat exact din programul electoral), PNRR era la stadiul de idee abia nascuta. Despre ce vorbim?

      143
    • Nu mai fumati prostii.
      Primarii USR au fost votati contra-PSD, iar asteptarile sunt nerealiste pe teren.

      Voi visati piste de biciclete si alte SF-uri, de rpeferinta prin tunele spatio-temporale, ca fizic fie nu e loc, fie creaza probleme de trafic, costa enorm si sunt nefolosite.

      Si de data asta electoratul progresist e scarbit, iar cel PSD e inrait.

      Saracul isi vede exclusiv propriul interes, iar daca unul ii promite pomana, iar altul mai multa japca, nu gandeste prea mult.

      Problema e ca toti vor mari birurile, difera doar cum se pune problema.

      Indecis. Tu ce zici?229
  5. Noul Kuga vine cu televizor inclus. 🙂

    241
    • Vine si cu mileu sau trebuie adus de acasa? :-)

      Comentariu apreciat.340
    • mileul e optional la pachet cu sunroof si indicator de lichid de parbriz, 2500 de euro.

      daca vrei ca mileul sa se asorteze la culoare, 4500.

      140
    • Donez peste-bibelou.

      220
    • @Alin: E bun televizorul să nu te plictisești în cele 3 zile lucrătoare în care urnește motorizarea de 1.5 o mașină de peste două tone când e încărcată.

      Jokes aside, ăștia de la Ford zici că s-au apucat de proiectat mașina și-a venit weekend-ul peste ei. Calitate ok la interior, plugin hibrid, are ecvt și nu powerștiftul stricăcios, are injecție multi-punct deci motorul ăla de 2.5 „e pe viață”, au făcut mașina perfectă apoi s-a terminat programul și-au plecat acasă fără să-i puna 4×4. Chiar și dacă ar fi un știft de 4×4 tot nu rămâi cu ea cum rămâi cu tracțiunea exclusivă pe față / spate.

      19
    • Kuga e masina de mamiki/tatiki de dus copiii la scoala si omul la birou, la ce plm sa-i puna 4×4? Nu o baga nimeni pe coclauri sa o zgarie sau sa o murdareasca.

      56
    • Pentru cârcotași are și 4×4!

      41
    • @zamaraii: Are 4×4 la FHEV de 190 cai, nu la PHEV de 225 cai. Văd că și alte PHEV sunt configurate la fel, de ex Cupra Formentor (pe care l-am luat în test drive și merge excelent pe electric). Poate ne explică cineva din domeniu de ce.

      20
  6. Neacoita de la sector 3 face trotuare (cu borduri și pavele bineînțeles) in câmp, pe unde nu trece nici un pieton. Deci se poate ! Huo Nicușor ! Duamna firea ce mai face ?

    216
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1146
    • Negoita, facand trotuare in camp, pentru blocurile lui frati-su, din bani publici.
      Comentatorul roman, cretin: Si totusi face ceva.
      Yeap. De aia va meritati soarta. Dumbfucks

      Comentariu apreciat.6219
    • @car: si nu numai, vezi bulevardul Iulia Hateganu cu trotuare si altele, dar nu am vazut un pieton pe acolo.

      @martha logu: csf, daca madam Clotilde n-are si ea un frate care sa construiasca blocuri in s1

      224
    • A trecut la nivelul următor, nici măcar nu mai sunt blocurile famigliei pe acolo. Le face doar să prăduiască niste bani.

      91
    • @Martha Logu
      Pai face prietene, ca doar nu face din banii lui, face din banii tai (evident si ai mei).
      Daca asta este modul in care un primar isi bucura cetatenii (adica pune pavele si pe scara blocului daca ar putea, reduce spatiul verde pavelandu-l pentru a face parcari, nu planteaza nimic in locul copacilor uscati si taiati, etc.) ce putem sa mai zicem?
      Omul face totul de fatada (nimic nu pare calculat si de bun gust, sau util pentru cetateni) si probabil ii ies o gramada de bani din smenurile astea, dar uite ca sunt si alegatori fericiti 🙂.

      192
    • @Aderentiu: lucru pe care nu il stiu martha logu si alti pareristi d-astia de Fetesti e ca firmele din s3 sunt ale apropiatilor. Si atunci, cand var’tu are firma de borduri, nu e in interesul tau sa bordurezi orice strada, orice fir de pamant care are urme de roti de masina? Astfel incat sa baleasca cetanetii plii ca ia uite domne ce face asta.

      163
    • @ punKreas
      Corect, bordurezi/pavelezi pana nu mai poti (adica pana nu mai esti primar 🙂).
      Si nu inteleg cum pot unii avea o asemenea logica: “macar face ceva”.
      Plm logic ca face, ca doar el are numai avantaje (banii se fac pentru el si apropiatii lui, poporul se bucura ca se “face” ceva), in rest cam pauza.

      Sa nu mai zic ca la spatii verzi cred ca a pus numai retardati. La ei toaletare inseamna sa tai tot de la copac si sa mai lasi doar trunchiul (asta in cazul in care nu il tai de tot, desi era tinerel copacul). Nu cred ca e unu angajat acolo care sa fi studiat silvicultura, sau ceva conex cu domeniul asta, al copacilor/spatiilor verzi.
      Nu stiu cum se face toaletarea in alte sectoare/orase, dar in 3 e ceva de vis.

      113
    • Na, mă, c-au venit sparangeliștii, din nou, să mănînce rahat despre locuri și oameni cu care nu mai au nici o legătură.
      Băiatul e ager la minte, surprinde esențialul, pentru că fix asta voiam să fac, să laud primarul unui sector în care nu stau, nicidecum să transmit că în S1, secotrul în care locuiesc, în afară de renovarea unui WC public, nu s-a mișcat mai nimic timp de 3 ani de zile.
      Și da, eu sînt prost, că în 2018 am votat cu madama, să ne scape de Tudorache și să facă ceva frumos la noi în sector.

      712
    • @Martha Logu: si daca stai in s1, de unde stii tu cum e in s3? Ca treci pe podul ala si vezi ikea?

      24
  7. 4. Fara masini in Centru Vechi din Brasov in weekend petitie initiata de primar.
    Cu mici exceptii:
    – cei care locuiesc acolo
    – cei care se cazeaza in zona
    – masini de marfa
    – bloggeri care fac reportaje de la fata locului si conduc Tesla
    – influenkeri

    244
  8. Off topic sau nu : Coliban nu e bun, Nicusor la Bucuresti nu.
    Era mai ok sa se fi continuat cu firea sau scripcariu?
    Vrem sa vina inapoi vreunul din ei?

    Pentru ca toate criticile la adresa astora, mai ales in an electoral nu fac decat sa intareasca pozitia celorlalti.

    Exista altii noi cu adevarat buni si cu capital electoral sa poate ajunge la primarie in locul lor?

    Indecis. Tu ce zici?284
    • ok, deci să nu mai criticăm deloc? pentru că sunt ai noștri și i-am votat?

    • Primarul e paratrasnet.
      Problema adesea sta in Consiliul Local, care se opune activ in multe cazuri actiunilor primarului.
      Morti de nervi cand realizezi cate interese politico-economice meschine sunt in joc.

      Cand ai sa vezi ca trec PUZ-uri aberante, trebuie sa intelegi ca situatia e simpla:
      – il votez pe al tau, daca il votezi pe al meu. E 1:1, chiar daca unul e ok, iar altul e aberant.

      Nu stiu situatia la Brasov, dar la Bucuresti e jale.
      Omul de rand nu viseaza piste de biciclete, el vrea incalzire ieftina si parcari gratuite.
      Nu il intereseaza aspectele de poluare, daca asta ii afecteaza comfortul.

      Indecis. Tu ce zici?275
    • Chiar nu stiu, dar intrebarea mea ramane valida.Exista altii?

      Referitor la ce am zis legat de criticat, asta e impresia pe care o am in ultimul timp.
      PSD ul are o foarte mare putere de a face sa fie uitat in mintea oamenilor lucrurile nasoale pe care le-a facut in timp ce la ceilalti cateodata se face din tantar armasar.

      203
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 844
    • @Dinica Iar ne luăm de PNL Sector 1?

      35
    • @sin Mă bucur să văd că bucureștenii au prins glas de când nu mai trăiesc în ultima capitală europeană fără stație de epurare a apelor reziduale.
      https://www.facebook.com/photo/?fbid=903466381129777&set=a.353823462760741
      https://www.facebook.com/photo/?fbid=894882248654857&set=pcb.894882365321512

      72
    • @Pixel: stai linistit, Sin nici nu cred ca sta in capitala.
      E o campanie in ultimul timp de „dezamagire” a electoratului unui anume partid/candidat (mai mult catre ND) prin strategii bolseviste de tipul „l-am votat, dar nu-l mai votez pentru ca ” cu scopul de a-i influenta pe cei care probabil sunt nehotarati acum.

      Daca te-ai lua dupa cati au votat cu ND si nu mai voteaza, juri ca a avut 50% la ultimele alegeri. Evident ca sunt si votanti care l-au votat si nu il voi mai vota, dar nu la fel de multi pe cum se doreste a fi vizibil in media :))

      111
    • Nu sunt in nici o companie pentru nimeni indecis. Doar ca din punctul meu de vedere nu a facut nimic util. Ma doare in cur de RADET si de teatrele renovate. Poate pentru 5 hipsteri si 20 de din astia de le place caldura centralizata.

      012
  9. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1439
    • Nici Amsterdamul n-a fost plin de biciclete dintotdeauna

      236
    • Uber/Bolt nu prea au cum sa mearga. Poate doar cele inscriptionate.
      Altfel nu prea le-ai deosebi de masinile „normale”
      Si se stie ca nu suntem renumiti pentru bun simt si respectare de reguli.

      243
    • Ride sharing are acel abitild albastru pe geam.
      Asa le vede si Politia.
      Inca nu m-am prins daca exista sanctiuni (si care sunt) pentru folosirea acelei benzi de circulatie.

      79
    • uite o idee radicala.

      cum ar fi ca electricii (majoritatea rebeli antisistem) sa renunte de buna voie si din proprie initiativa la toate privilegiile si toate beneficiile „speciale”? asa, ca sa nu ii mai putem numi pe buna dreptate ipocriti?

      in ce priveste incurajarea adoptarii EV… pai daca ar fi asa de bune s-ar bate lumea pe ele, ar fi coada la reprezentante, nu ar fi folosite doar de unii hipsteri cu mai multi bani decat stiu ce sa faca cu ei.

      158
    • Uber/Bolt/Taxi au voie pe benzile de autobuz.
      Amenda e 450 de lei si se dau amenzi pe banda rulanta in zona Arcului de triumf.

      64
    • „– pe benzile pt bus ar trebui sa mearga si Uber/Bolt/Taxi. E stupid sa ai 90% din timp o banda libera si pe restul bara la bara pt ca poluezi chiar mai mult. Ideea e sa lasi dracu masina acasa, pe cat posibil.”

      Nu, trebuie sa mearga doar autobuzele si atat. Sa stiu ca timpul din A in B este deterministic si nu depinde de „azi o sa fac 5 ore cu autobuzul ca ploua” sau „e marti si e aglomerat”. La fel cum stiu bine cat imi ia sa fac cu metroul din A in B, la fel trebuie si cu autobuzul. Si aia m-ar motiva sa merg mai des cu autobuzl, si mai ieftin in acelasi timp, ca nu stau cu restul in trafic. Dar cand fac la fel cu autobuzul daca iau masina, o sa prefer confortul masinii.

      Cu cat transportul public e mai eficient si timpii de asteptare sunt neglijabili si compensati prin rapiditatea mijloacelor de transport, cu atata o sa prefere mai multa lume asta.

      Personal pentru aia de intra pe banda de autobuz le-as da amenda progresiva de genul 1k EUR prima abatare, 2k EUR a doua abatere si la a treia le-as confisca masina de tot.

      159
    • Dupa ce ca uber/bolt din toate judetele de provincie incurca circulatia, acum hai sa incurce si benzile de autobuze. Da bravo, ma :))
      As fi de acord cu taxi-urile si, maxim, cu uber/bolt inmatriculat in Bucuresti.

      010
    • @thebblack si toti cu EV sa aiba certificat ca sunt virgini si dovada ca nu au datorii la ANAF si Bugetul local. Lunar.

      Vezi tu, unora chiar le place EV.
      Beneficiile sunt bonus si temporare, dar de ce sa refuz un „cal de dar”?
      In plus, e funny sa mergi cu masina de 500CP cu costuri 10 lei/100km.

      @sin – fumezi ceva puternic
      Din al meu EV (sic) ma uit si vad in statiile de autobuz oameni majoritar saraci, jepeliti.
      Desigur, nu da bine sa scrii/spui asta, dar nu sunt politician si sunt si anonim, deci pot sa spun ce vad. Cui nu-i place, neaga realitatea.
      „Doar” cei care nu isi permit masina merg cu transportul in comun, iar prin „Doar”, insemna ca excludem luptatorii pentru cauze pierdute.

      Oamenii activi NU isi „permit” sa foloseasca transportul in comun. Ei alearga, muncesc, nu au trasee prestabilite si pierzi enorm de mult timp asteptand si schimband mijloacele de transport.

      Si desigur, mai e problema care nu vrea sa o constientizeze niciun bucurestean: sute de mii de oameni si masini vin zilnic in Bucuresti din suburbii si judetele riverane pentru munca si invatamant.
      Ei nu au alternative si sa crezi ca se vor face parcari la margine, iar de acolo se va pleca ordonat si eficient cu mijloace de trasnsport in comun, insemna ca visezi frumos.

      516
    • Eu astept rabdator sa isi cumpere Vali EV.

      Sa vezi atunci trolling ;)

      60
    • @Dinica: eu merg pe jos 15 min pana la metrou. In total fac cam 1 ora pana la birou. Daca as lua masina, as face tot pe acolo, dar nu m-as mai uita la un film, m-as enerva cu toti idiotii si nici nu as avea unde sa o parchez (exclus manevre de borduristi cu parcat pe trotuar si alte meltenisme).

      La 18 cand ies si vad cum Pompeiu a devenit o imensa parcare (sa stii ca aglomeratia nu ii iarta nici pe asta cu EV), ma gandesc la saraca mea masina cum sta singura in parcarea de acasa si nu socializeaza si ea cu alte masini in traficul de seara :)))))))))))

      84
    • @punKreas – si daca in zona ta de bastina/munca nu ai avea 10 minute pana la metrou, cum ar fi?
      De curiozitate, schimbi magistrala la Victoriei? Ai vazut ce omor e acolo la ore de varf?
      Faza catastrofala e ca in zona Pompeiu e in plan sa se construiasca un nou spital si cladiri marete de birouri.
      Toti IT-istii vor cumpara apt la One Lake de pe colt, ca sa zica ca vin cu bicicleta/pe jos la munca.
      Si Nusco mai tranteste niste blocuri vis-a-vis, tot pt oamenii muncitori si cu bani.

      Repet, prea putini oameni au legatura rapida/directa apasa-munca si program de 8 ore pe scaun.
      E destul sa vezi ca sunt pline soselele la ora 11 ziua de oameni care nu cred ca se plimba de placere.

      25
    • ” destul sa vezi ca sunt pline soselele la ora 11 ziua de oameni care nu cred ca se plimba de placere.” – se duc la mall sau la carrefour. Mi-e greu sa cred ca sunt zeci de mii de curieri si agenti de vanzari care se duc undeva.

      Iar in zona Pipera, cine cumpara acolo chiar nu merge cu bicicleta. Drept dovada toate masinile de zeci de mii de euro parcate pe trotuar pe portiunea spre strada gara herastrau. De unde sa mai dea si 15 k locul de parcare :)))))))

      35
    • dinica, nu. doar sa respecte aceleasi legi si regilui, si sa plateasca aceleasi taxe, tarife si impozite cu toti ceilalti.

      fara discrimanari, fie ele negative sau pozitive.

      00
    • @Dinica: poate ar trebui sa te plimbi si prin alte locuri in afara de Romania sa vezi cum doar saracii merg cu autobuzul si metroul.

      34
  10. Legat de piste. Am fost aseara pe Floreasca unde am stat vreo 3 ore. Nu am numarat 5 biciclisti pe noua pista.
    In schimb, am numarat vreo 20 de soferi mergand pe banda de autobuz. Ii astepta locala mai in fata.
    Sunt pentru transport alternativ in oras. Masina mea zace in parcare in timpul anului scolar, dar nu vad vreodata o solutie pentru Bucuresti pistele de biciclete.

    163
    • Esti tu taran!
      Erau biciclisti invizibili!
      Daca erau benzi peste tot, ar fi fost ambuteiaje create de biciclistii bucuresteni iesiti la plimbare pana la Promenada Mall.

      1215
  11. 2. Mai mult decat sigur articolul se refera la copiii (sunt student) defavorizati din mediul rural (provin din cel urban), dar o sa ma bag si eu in seama. Nu s-a pus problema de continuare studiilor din gimnaziu & abuz fizic, dar tot sunt plecat p-afara la studii & se pune problema sa ma intorc sau nu. Asa cum o vad eu din exterior si cu mintea de acum, cred ca o sa stau in vest, prin prisma carierei nisate pe care vreau s-o urmez. Romania nu este atat de dezvoltata in domeniu. + Vedem cine iese acu’, la runda de alegeri.

    4. Pistele pe trotuar sunt odioase. Sunt facute ca sa nu fie pe drum, adica sa nu supere soferii. Adica electorat pierdut. + Nu inteleg de ce nu se pun borduri & stalpi la delimitarea intre pista de biciclete (de pe drum) si banda urmatoare destinata masinilor !? Toata lumea stie ca soferii folosesc si pista de biciclete, DACA LI SE PERMITE.

    5. Cum zicea cineva mai sus, televizor efectiv. Este 1:1 cu ce este pe Passat 2025. O sa ajungem de nu mai stim daca ne uitam la interior de C, S, Passat, Kugga sau seria 7.

    154
  12. 4. Voi ați văzut pistele de biciclete din Baia Mare? Dungă galbenă trase pe trotuare. Pe-un trotuar mergi, pe unul te întorci. Nu că s-ar fi trasat săgețile să știi ce și cum, dar no…
    Împărțit trotuar de 70 cm în 50 cm pista, 20 cm pietoni.
    Oare unde ii comentatorul care lauda tufele din oraș, să laude și dunga galbenă?

    Cred că luăm luăm tot podiumul la „cel mai special primar”.

    103
  13. @4 lol, primaria Iasului n-a facut 1m e pista de prin 2010-2012, oricum de vreo 10 ani, iar pistele care exista sunt pe trotuar, prin fata la statii de autobuz, cu stalpi, borduri deampulea, ocupate de florarii si tarabe etc. dar se poate circula ok pe strada, azi am mers vreo 5km pana la munca printre masini, cu strada uda ca se topeste zapada si ploaie usoara, trebuie doar un pic de tupeu si imbracaminte impermeabila

    24
  14. 3. Din toată hărmălaia protestului lipsesc complet discuțiile despre nivelul de competență ale revoltaților: chiar toți sunt niște manageri excepționali? Ei nu au nimic să-și reproșeze? Că i-am văzut pe alții care nu se plâng de toate: s-au asociat, au investit in sisteme de irigații, in silozuri sau capacități de prelucrare. Remarca cineva: normal că prețul e mic dacă vinzi imediat după recoltare sau, cum remarca si Ciolos, investești fără cap.

    34
    • Da, sa se faca tovarasi!
      Sa se investeasca, sa fie ieftin, sa ajunga la toti, sa se fure mai putin.
      Sa se munceasca!

      Cand merg prin vestul Europei raman uimit cand vad ferme mci/medii care traiesc decent si muncesc de rup. Pentru ca papa sa fie accesibila, trebuie sa acorzi subventii masive agriculturii, altfel halim pla!

      De unde sa se ridice capitalul autohton?
      Toti visati la multinationale, de preferinta si in agricultura, iar cand ele vin, sunt productive si apoi fac cartel… e naspa!

      Papa trebuie sa curga si sa fie ieftina, doar ca productia nu e ieftina si necesita investitii uriase in tehnica, irigatii, know-how.

      Guvernul PSD are de cand se stie el o problema cu firmele mici si IMM, pentru ca ale dracu mascheaza salarii mari (zic ei).
      Cand vezi ce putine sunt IMM-urile siu ce CA au, iti vine sa razi tragic.
      In loc sa stimuleaze ca oricare roman sa aiba un IMM si sa se miste treaba, guvernul PSD vede mici firme ca dusman de clasa, mica burghezie ce trebuie starpita.

      Industria actuala exista in mare parte doar investitiilor straine.
      Agricultura, fara imprumuturi si programe facute cu cap (de cine oare?) va fi inevitabil vanduta pe PJ catre marile fonduri de investitii si apoi va urla Simion ca ne-am vandut tara, in loc sa o aram cu plugul si boii din parlament.

      Din spatele tastaturii e usor sa infierezi multinationalist omul de pe tractor, dar daca faci doua zile rocada cu el… s-ar putea sa vezi altfel lucrurile.

      124
    • Da, sunt niște eroi. Merită să primească combustibili ieftini, să nu plătească asigurări de sănătate, sa fie scutiți de itp, cantare, controale samd.Rca cat mai ieftin ( il platim noi dublu)… Si dacă mâine se opresc importurile din Ucraina, cu cât vor crește prețurile, din patriotism? Ce mai plângeau acum doi ani, cand incepuse războiul si pretul cerealelor urcase la cer. Nu de mila consumatorilor, ci de fericire pentru profitul lor.

      11
    • Iar pentru mizeria din vămi….

      20
  15. Cand vad ce stiri avem, si cum arata orasele. Apoi ma uit la rusi. Ce s-a construit si in ce fel, in ultimii cativa ani. E regim autoritar da ai si avantaje.

    Ei reconstruiesc bucatele de oras, au planuri pe ani de zile si le urmeaza. Nu se construieste haotic, in camp sau zone istorice. Amplasate langa centusi si autostrazi, transport in comun, parcuri, cu scoli si gratinite, spatii largi.

    Numa cateva exemple:

    55.753737, 37.517653

    55.810712, 37.746780

    55.749775, 37.697956

    55.692232, 37.646074 zona asta in forma de peninsula e pusa toata la pamant si se reconstruieste

    55.659682, 37.734107

    55.694037, 37.467148

    46
    • Păi Rusia nu e democrație. La fel de frumos a făcut și Ceaușescu cartiere întregi pentru toată muncitorimea…

      52
    • Nu sunt construite de stat. De oligarhi si alti privati, da nu asta e ideea. Ideea era despre colaborare stat-privat pe proiecte mari urbane. Au planuri urbane pe ani multi, si le respecta. Nu se construieste alandala, un bloc ici colo, amplasate aiurea. uite un exemplu in afara orasului, langa autostrada, intre lacuri, cu spatii verzi intre:
      55.789780, 37.333264 sau in zona asta, in oras: 55.749582, 37.698372 aici ai cel putin 2-3 km patrati, ras la pamant tot ce o fost vechi si reconstruit, organizat.

      16
    • nu e numai la nazistii slavi asa, orase si infrastructura civilizata si organizata sunt si in tarile civilizate, mai ales unde statul e puternic cum ar fi tarile scandinave. la noi evindent ca nu se vrea ca asta e nivelul nostru de civilizatie. interesant ca i-ai ales pe nazisti ca exemplu, vezi ca si statul chinez face infrastuctura misto

      21
    • Eu sunt nazist, noi suntem nazisti, nu Rusia. Noi am atacat Rusia nu ea pe noi. Romania merita sa fie denazificata.

      16
    • @Claudiu: uite in plm un cartier dintr-un oras mediu din Finlanda 62.6327479449553, 29.646785491201683 cu strazi frumos facute, integrat cu padurea, autostrada, ceva canal, cu statii de autobuz, gradinita, magazin prin zona etc. pana si casele au aceeasi culoare la acoperis pe aceeasi strada, what is your point?

      12
    • claudiu, exact același lucru face negoita in s3

      00
    • Da… iar Bucurestiul are un PUG din anul 2000, adica acum 24 de ani, cand nu se construia nimic in Romania.
      Abia dupa intrarea in NATO a inceput sa se construiasca din nou, mai lrecis de prin 2005.
      Nicusor nu cred ca aluca sa lanseze noul PUG, care e tinut la secret, pt ca iese cu foc si explozie cand va fi facut public.

      11
    • Finlanda are jumate populatia europei, e irelevanta in multe privinte. Ea nu poate impune un sistem functional in Romania. De exemplu Rusia poate, are populatia Frantei si a Germaniei adunate, cai ferate cat China si Germania adunat. Europenii ne-au facut un pod crepat in 17 ani.

      07
    • Nu stiu daca a observat cineva. eu m-am tot uitat pe maps prin Moscova, pe strazi, si de deasupra, din satelit. Deci efectiv e plina de santiere. M-am uitat in alte capitale si nu se compara.

      Nu in aia 5 km sau cat are raza centrului, ca acolo e centrul vechi.

      Restul orasului si si in regiunea din jur, mai mult in partea de vest. Daca apropiati la 1km sau 500m si va uitati peste, e plin de pete de pamant proaspat excavat. Se construieste in dragi. Si nu din alea mici. numa proiecte mari.

      01
  16. Legat de 3. se plang fermierii de concurenta neloiala. Pai graul ala din ucraina are doar drept de tranzit. In teorie nu poate fi vandut in ro. Iar daca totusi este vandut atunci lucrul asta este posibil numai cu sprijinul celor ce au in sarcina verificarea acestor transporturi. Curios ca nimeni nu stie nimic, nimeni n-a investigat nimic. Din nou coruptie in vami si prin alte parti… dar noi vrem in schengen. Adica ai un tir care intra in ro pe la Siret si trebuie sa ajunga la Constanta sau eventual la o alta granita. Ce e asa de greu de verificat daca a ajuns cu aceeasi cantitate de grau sau nu?

    10
  17. 3. Cifra de afaceri a cultivatorilor de cereale pentru 2022 – 33,6 miliarde de lei ( circa 42 000 de angajați oficial). Profit declarat – 6,07 miliarde ( 18% profitabilitate). În 2019 cifra de afaceri era de doar 19 miliarde.
    Per total, 2022, in agricultura, afaceri de 66 miliarde și profit de 9,2 miliarde (115 000 angajați). S-a anunțat că li se mai dă 100 euro de hectar, deci încă niște miliarde în plus.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.