Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. 3. Podul nu e doar pentru pietoni ? Poze , instagram etc ?

    Comentariu apreciat.523
    • pietonii și bicicliștii nu au voie

      Indecis. Tu ce zici?267
    • partea extrem de ironică este că @Bea are dreptate, cică pietonii și bicicliștii n-au voie.

      105
    • Până nu-l inaugurează Dorică Popa (că el are experiență) – pietonii și bicicliștii au voie doar să se uite.

      70
    • 90% din camioanele de marfa din trafic sunt incarcate peste limita legala. Stie Grindeanu ceva dar nu are coite sa duca ideea pana la capat. ISCTR-ul ar trebui sa organizeze filtre la intrarile pe pod. Ar veni bani buni la buget din amenzi, insa apar problemute ca nu poti amenda firma de transport a cumatrului sau a amantei politicianului X Y Z.

      Comentariu apreciat.302
  2. Unde zice Grindeanu ca se strica asfaltul daca circula masinile pe el?
    A zis ca la anumite temperaturi sunt restrictii de tonaj. Care fiindca n-au fost respectate au generat denivelari in asfalt.
    Nu-l halesc o secunda pe combinatoru asta de Grindeanu dar in cazul de fata a declarat ce trebuia sa declare.

    Comentariu apreciat.1157
    • Deci nu trebuia sa biciuiasca ministerul si CNAIR care sunt in subordinea lui sa aplice restrictiile ci trebuia sa declare.
      Daca nu ma insel drumurile de acces pentru camioane nu sunt finalizate deci nu prea au cum sa urce pe pod legal.

      Indecis. Tu ce zici?256
    • Si ce au facut ca sa impiedice asta? Au pus politie la intrarea pe pod sa cantareasca camioanele si sa le amendeze? Au oprit de tot camioanele alea cand era caldura prea mare? Nu, acu vine sa explice de fapt de ce o sa trebuiasca sa platim noi niste bani in plus ca sa se rezolve o problema de care stiau ca se va intampla.

      Comentariu apreciat.320
    • eu am o curiozitate în organism, având în vedere că suntem în zona temperată și la câmpie verile pot fi extrem de călduroase (și asta nu de ieri, de azi, m-am născut la câmpie, verile erau caniculare și asta într-un orășel care avea/are 10 blocuri în centru, nu balamucul de betoare al bucureștiului și al altor orașe).

      pe șoselele astea afuriste (inclusiv pe poduri) nu se poate pune un asfalt care la căldură să nu se facă plastilină?

      există un astfel de asfalt și n-au auzit ai noștri de el?
      nu există și mănânc eu borș degeaba?
      care-i faza?

      Comentariu apreciat.433
    • n-are treaba cu asfaltul, are treaba cu structura podului. se deformeaza daca pui prea multa greutate pe ea. Vezi cum sta treaba in state, cu poze. mandrie si asfalt. https doua puncte //ops punct fhwa punct dot punct gov/freight/publications/brdg_frm_wghts/

      412
    • Nu stiu cum se face ca nu suntem singura tara ‘in calduri’ si, nu stiu cum se face, dar cu asfaltul ala s-a intamplat ce se intampla mereu cu toate din tara asta. Fix pana la granita, ca asa functioneaza caldura, nu calitatea asfaltului si a lucrarii.

      132
    • Podul e pod doar dimineata pe racoare, in rest e mobilier de peisaj. Asta e, atat meritati.

      95
    • Eu vad doua posibilitati ca asfaltul sa nu se deterioreze de la camioane prea incarcate.

      1. Pui cantar la intrare pe pod, cine nu respecta, nu intra.
      2. Pentru ca ai avut si consultanti romani care ti-au zis ca la noi camioanele circula cu Y tone in loc de X tone, dimensionezi cum trebuie podul, sa reziste. Oricum cred ca e supra dimensionat, dar na, toate costa bani.

      140
    • @F, dacă e problemă de structură, atunci de ce nu sunt restricții de tonaj și în perioadele în care temperatura e normală/rece?

      sau sunt?

      în cazul în care restricțiile sunt doar pe căldură și e problemă de structură, atunci întrebarea se referă la materialele din structură.

      nu există materiale sau, în caz că sunt, de ce nu sunt folosite niște materiale în structura podului (nu doar asfalt) care să susțină tonaj mare și pe căldură?
      unde e buba?

      100
    • Toate podurile au restrictii de tonaj, inclusiv cele circulate doar de pietoni. Si iarna si vara.

      72
    • @F:

      E la fel cu limitele de viteza, daca nu exista politie care sa dea amenzi (si cantar in cazul asta) lumea isi baga piciorul si circula.

      61
    • cand am zis acum cateva articole dd criteriile de proiectare m-au umplut de respect colegii comentatori.

      un drum se proiectează incepand cu scopul si gradul de utilizare. si in functie de astea se stabilesc viteza maxima proiectata (asta e întotdeauna mult peste limita legală), latimea, raza curbelor, masa maxima (de fapt presiunea exercitata sau forta) si mai departe structura(infra si supra) si materialele.

      da, teoreticpoti construi undrum care sa reziste inclusiv la coloana de t34. da’ o sa coste 1 milion de euro pe metru liniar. in timp ce tu stii ca pe el vor circula zilnic trei carute si un trabant. si sambata camionul cu paine. parca nu renteaza.

      sau faci cum zic colegii ca fac americanii. doar ca facem tot ca la ei. toll booth. 100 de lei trecerea.

      91
  3. 3. Toate drumurile sunt valurite de la tirurile supraincarcate. Nu cred ca exista tir care sa fie incarcat refulamentar. De aia si merg cu 15 kmh la deal pe serpentine.

    Comentariu apreciat.794
  4. nu, nu zice ca de la mers s-a stricat podul, ci de le nerespectat limita de tonaj pe canicula. scrie in primul paragraf.

    243
    • faci un pod pentru TIR-uri si spui să nu circule tir-uri peste el?

    • Asta e ca aia cu “a se consuma cu moderatie alcool”. Nu zice sa nu consumi. Dar daca bei cinci litri de Ciuc odată, s-ar putea sa ajungi la Urgente. In loc de alcool pune tonaj, si in loc de bautor pune pod.

      154
    • Eu din cate stiu infrastructura asta jmechera (autostrazi, poduri, chestii) sunt pt transportul de marfa, deci tiruri. Nu pt turismul infloritor din Moldo… pardon Braila.

      Ar tb sa puna si la intrarea in spitale semn: „Va rugam nu mai luati infectiile nosocomiale. Cine nu respecta regula si se infecteaza va primi amenda penala sau inchisoare de la 1 la 5 ani”

      83
    • Bai, diferenta intre cald si canicula e de sub 10 grade. Voi credeti ca e normal ca podurile sa fie atat de afectate de o diferenta de temperatura de 10 grade?

      67
    • Radu, podurile nu o sa fie NICIODATA afectate de caldura, nici de caniculă. De depasirea si de 5 ori a greutatii maxime admise per camion pe pod, INTOTDEAUNA.

      153
    • F, treaba e asa: daca tu stii ca tirurile sunt supraincarcate, atunci stiu si ei. CNADNR stie sigur, inca de prin anii 2000 instalau senzori de greutate (pentru statistica, nu amenzi). Studiul de fezbilitate si caietul de sarcini si toate demersurile care se fac inainte de alocarea unei sume asa de mari pentru un proiect de amploarea asta ar fi trebuit sa trateze problema asta. In schimb, podul a fost proiectat si contruit pentru tiruri incarcate corect, i s-a dart drumul, si acum se uita la el Grindeanu cum se macina si il doare la pla, ca nu se macina pe banii lui.

      Incetati odata sa mai gasiti scuze pentru incompetenta si neglijenta.

      166
    • Despre poduri, adictie si pacanele nu se poate discuta strict rational in Romania. Intotdeauna apare cate un prost care vine cu interpretari politice, sau se simte ca si cum l-ai injura de mamă si semnalizează.
      A, si mai era subiectul apă caldă in Bucuresti.
      Incetati odata sa mai gasiti scuze pentru incompetenta si neglijenta. 🤣🤣🤣

      80
    • Explica cum e rational sa proiectezi un pod pentru tiruri cu greutatea X stiind ca pe el vor circula tiruri cu greutatea 5X.
      Rational ar fi fost fie sa proiectezi podul pentru 5X, fie sa nu permiti 5X, dar poate sunt eu prea batran si definitia ratiunii s-a schimbat intre timp.

      73
    • Problema e ca in asfalt au pus filler care se topeste la temperaturi mici. Ca e ieftin, desi e de import. Al nostru e mai bun, dar e mai scump.

      61
  5. Politia ce a pazit? Cnair ce a pazit? ISCTR ce a pazit?

    141
  6. Grindeanu omite ceva. Povestea cu tonajul e veche dar nu se vrea rezolvată din cauze de firme de casă. E haiducie pe șosele cu 50 de tone pe ansamblu.

    Singurul ministru care a ameliorat problema a fost Drula care a schimbat conducerea ISCTR și care făceau controale seriose. De altfel sa și văzut în acea perioadă o creștere a prețului la transport în piață din cauză că nu erau suficiente camioane.

    Comentariu apreciat.423
    • Nu stiu ce a facut Drula, dar e usor de vazut cum au solutionar nemtii: Trebuie pus cantar inainte de pod si daca nu vrea sa ocoleasca ăla cu prea multe tone, amendă imediat.

      “Accesul pe Podul Rin de pe autostrada germană A1, în apropiere de Leverkusen, este restricționat pentru vehiculele grele de ani de zile. Cu toate acestea, numeroși șoferi ignoră restricțiile, primind amenzi usturătoare. Nu mai puțin de 1,7 milioane de euro au fost colectate de autorități în 2022 de la șoferii care nu au respectat această interdicție. 
      Accesul pe pod a fost restricționat pentru vehiculele de peste 3,5 tone încă din 2014. În 2016, la intrarea pe pod a fost instalat un sistem de cântărire cu scopul de a proteja structura suprasolicitată de sarcina excesivă. După cântărire, vehiculele care depășesc greutatea maximă admisă sunt direcționate către o rută ocolitoare. Cu toate acestea, nu toți șoferii urmează indicațiile, alegând să folosească infrastructura podului.    
      În perioada ianuarie – noiembrie 2022, autoritățile au emis mii de amenzi șoferilor care nu au respectat interdicția, în valoare totală de aproape 1,7 milioane euro. Valoarea medie a amenzii pentru o singură abatere este 228,50 euro, relatează ziarul german Süddeutsche  Zeitung. 

      Sursa: trans.info

      220
  7. 6. Le impoziteaza guvernul (conform noilor masuri) si o sa plateasca atat de mult ca va ramane fara ele :))

    60
  8. Cata evaziune sa fie în tara asta, dacă luna iunie a înregistrat un record de înmatriculări mașini de lux? Bai, ceva nu e ok. Ceva e greșit. Mașini din ce în ce mai noi, ANAF e sub colectări a nu știu cata luna la rand. Pe litoral procent urias de ocupare, preturi mai mari. Doar 20% subt tichete de vacanta, dar restul au bani de 450 pe noapte? Ori îmi fac firma și trag și eu tepe ori „dau dreptul” și plec la Stat

    Comentariu apreciat.290
    • Găsește-i acum motive statului să nu mărească taxele. :D Că în viziunea lui toți suntem boier Bibescu și ascundem banii la ciorap sub saltea numai să nu-i dăm statului partea.

      121
  9. Lasă așa, abia cade podul mai repede și își reintră în drepturi bacurile. :D

    80
  10. sunt prin codul rutier si prin normele de aplicarte niste precizari la tonaj, temperaturi si alte alea. si foarte probabil erau si semne de circulatie referitor la asta.

    si toate au fost respectate exact ca semnele alea de la unirii. sau ca steagul rosu de pe plaja.

    in romania nu merge decat cu tunul. pui echipajul de politie la intrarea pe pod cu antiaeriana si executa tot ce pare ca nu respecta limitele legale. aia e, ghinion.

    190
    • Pui politia la intrarea pe pod degeaba. Cine are de trecut, va trece.
      De ce cred asta?
      De cateva luni, la aeroportul din Iasi nu mai ai acces cu masina ca sa iei pe cineva care aterizeaza. Este locala care verifica acte, teoretic nu intra decat taxiuri si masinile celor care au bilet de plecare.
      Ghici ce? E plin de masini si microbuze care asteapta la sosiri. Bine, nu toti trec, ci doar cei care nu stiu „sa se descurce”.

      102
    • „pui echipajul de politie la intrarea pe pod cu antiaeriana si executa tot ce pare ca nu respecta limitele legale”

      Adică doboară, nu execută.

      Cu o condiție: camioanele sa zboare la înălțimea convenabilă.

      20
  11. Mi aduc aminte, acum vreo 25 de ani, era o dezbatere legată de decizia Austriei de a interzice tranzitarea containerelor pe platforme auto… Le vroiau pe toate pe tren. Ca sa salveze autostrăzile… Deciziile trebuie luate mereu in funcție de studii de impact. Cum ieșim mai bine dpdv economic? Voi vedeți pe cineva la noi in Ministerul transporturilor să întocmească niste studii așa de complexe? Păi la noi Ministerul transporturilor, cnairul nu sunt in stare să monteze niște semafoare a.Î. să le vadă toți cei opriți la stop…

    130
    • În România nici OUG-urile nu sunt fundamentate științific. Asta ar implica un rol activ al universităților și al departamentelor lor de cercetare și dezvoltare (publicase U.E o statistică, suntem la coadă, după Bulgaria).
      Ca exemplu: OUG privind înființarea Oficiului de Film și Investiții Culturale nu are în nota de fundamentare precizări privind impactul social. Cam la toate actele normative (cel puțin ale Guvernului) nu există astfel de studii.

      40
  12. @5 tot ce cumpara statul e la suprapret, MULT suprapret: incepand de la km de autostrada, asfaltari de orice fel,servicii, etc pana la banala hartie de copiator. Un amarat de sugaci de director de scoala din provincie dupa ceva reparatii+modernizari la scoala decarteza 100K euro cash pe un apartament. Banii din mega imprumuturile facute in ultimii ani au ajuns in multele buzunare de partid, nu au disparut in eter

    171
  13. Arătau ăia de la recorder în documentarul cu ISCTR că se făcea peste 2000 euro pe zi la combinații.

    Deci dacă iei doar 20 zile lucrătoare ai 40k pe lună.

    Grindeanu am impresia că vrea să fie demis după o ședință fulger în partid dacă continuă cu declarațiile astea :)

    110
  14. https://romania.europalibera.org/a/drumul-lemnului-marea-afacere-cu-busteni-din-maramures-si-rolul-mocanitei/32543891.html

    O firma cu numele „Vor Zakone” (tradus din sovietica inseamna „Hoți cu legea în mână”), primeste credit de la Timber Group(austriacul) 800k euro sa isi cumpere utilaje de taiat lemn.

    https://www.listafirme.ro/vor-zakone-srl-36677840/

    https://en.wikipedia.org/wiki/Thief_in_law

    70
    • Ăia au avut cojones să-și numească firma așa :))

      Îți dai seama ce puternici sunt ăștia de fapt? Cred că doar când se va termina lemnul se vor opri, sau dacă vii cu armata peste ei, altfel nu văd vreo șansă.

      70
  15. Poa sa fie pod din titan ca tonaju îl rupe. Ia oricare drum nou asfaltat și baga tiruri pe el . In 24 ore vezi denivelări.

    20

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.