Știrile zilei – 17 aprilie 2025

  1. Brunetă . Brunetă . Apus . Brunetă . Blondă . Brunetă
  2. Sondaj nou: Nicușor și Simion intră în turul doi
  3. Mai e un pic și e gata încă un ciot de autostradă
  4. Nu, Simion nu e omul MAI
  5. În Militari va fi revoluție
    Se desființează locurile de parcare cu mașini abandonate acolo cu anii de proprietari care au nevoie ele.
  6. Manipulări pe Facebook
  7. Google va renunța la domeniile naționale
  8. Jegul de Micula e prea bolnav ca să muncească
    Ca să fie jeg nu este bolnav.
  9. O brățară dacică recuperată
  10. Gazprom duduie
  11. Noul Subaru Outback
    L-au făcut la șaibă niște designeri orbi.
  12. Cronica de tehnologie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. 5. Genul de proiect făcut aiurea din cauză de administrație fără sens. Bandă de urgență ca să nu mai mori în ambulanță în haosul de pe bulevard? Nu, că ține de PMB. Bandă de transport public ca să nu mai fie haos pe bulevard? Nu, că ține de PMB. Reabilitat blocurile de pe margine ca să nu mai punem afișe cu „Cade tencuiala” (care chiar cade la orice vânt mai puternic)? Nu, că au fost la PMB, acum au trecut iar la sector, dar nu intră în PNRR anul ăsta. Pistă de biciclete? Da, dar doar până la colț, că de acolo începe alt sector care nu are chef de ozn-uri d-astea. Locuri de parcare? Nu, că alea supraetajate nu rentează (răspunsul oficial al lui nenea Ciucu), alea subterane nu ai unde să le faci, deci vor fi mașini îngrămădite claie peste grămadă în spatele blocurilor (nu că acum nu ar fi). Iar dacă comunicarea PMB -primăria sector 6 va merge la fel ca și până acum, proiectul va fi gata peste 25 de ani, și incomplet, așa cum sunt multe altele începute în tot sectorul și neterminate din cauză de lipsă semnături și avize pe care ar trebui să le dea unii sau alții.
    Dar, na!, ca să nu fiu cârcotaș, o să zic și eu că bine că se face.

    Indecis. Tu ce zici?3112
    • Bine ca macar desfiinteaza parcarile in spic, alea au fost de la inceput o mizerie inghesuita acolo, care a dus la inutilitatea primei benzi (mai ales ca sunt tolerate dubele, desi stiu ca e ilegal sa le parchezi pe locuri publice) si la ingustarea extrema a celorlalte benzi.
      Bine, logic ar fi intr-adevar sa colaboreze cu PMB ei sa faca totul deodata, cu banda de autobuz si reconfigurarea intersectiilor, cu semaforizarea aia inteligenta promisa din mandatul trecut (haha) dar ce e logic in București?

      152
    • Eu cred ca abordarea este mega superficiala in cazul Bd Iuliu Maniu.
      Pe “ulita” asta pleaca si se intoarce “tot Pitestiul”, trece printr un cartier foarte aglomerat de blocuri, biznisuri mari si “corporatii”.
      Pe acolo circula zilnic un volum extrem de mare de autoturisme personale, auto cu gabarit mare, mijloace de transport in comun si oameni.
      Ce faci cu toti astia?

      1. Calculat numarul de masini aflat atat in tranzit zilnic pe acolo cat si “in stationare”
      2. Pe baza acestor cifre si monitorizari, identificarea unor terenuri virane aflate in prorpietate private sau de stat, existente real in planul 2 si 3 al Bulevardului, in care sa construiesti parcari terane, subterane si supraterane
      *sa I spuna cineva lu Ciucu sau cine naiba o fi primar acolo ca chiar daca parcarile publice sunt “falimentare” banii nu se recupereaza numai din taxa de 2 lei pe ora ci din cresterea biznisului in zona deci implicit a colectarii de taxe si impozite
      3. Fluidizarea traficului prin crearea de sensuri unice pe strazile adiacente
      *in plus modernizarea in acelasi timp pentru Strada Preciziei care impreuna si unita cu Strada Liniei apoi cu Anghel Mihai sa reprezinte o alternativa pentru Iuliu Maniu din DNCB pana la Cotroceni si astfel ai avea trei artere aproape paralele formate din IULIU MANIU, PRECIZIEI + LINIEI + ANGHEL MIHAI si TIMISOARA
      4. Crearea unui sistem eficient de semaforizare si semnalizare (unde merita sa pui semafoare, unde sa faci sens giratoriu, etc)
      5. Incurajarea folosirii metroului prin parcari Park & Ride la ambele “capete” ale bulevardului (exista spatii)
      6. Restrictionarea traficului “inutil” si anume aprovizionarea sa se faca numai si numai “nopatea”
      Etc

      Da plm am ramas doar la stadiul de poze frumoase, cheltuieli mari si aglomerare si mai mare.
      Sa nu uitam ca Iuliu Maniu a mai fost odata rehabilitat si s a facut extraordinar de prost si ineficient pe principiul punem 3 borduri una peste alta, niste copaci pe mijloc, stalpisori galbeni pusi de an boulea si … cam atat
      Da si se pot face inclusiv din bani publici dar si parteneriate cu privatii sau chiar private si atat

      215
    • P.S.:
      si extrem de important: de Iuliu Maniu te apuci abia la final, dupa ce ai rezolvat zonele adiacente si problemele pe care lucrarile astea le vor provoca
      unde deviezi traficul ala? cumva pe niste strazi vai de mama lor care vor bloca efectiv tot orasul sau pe niste strazi deja reabilitate, largite, sistematizate? unde vor parca toti rezidentii aia?
      aham, exact!

      113
    • Cand va aud cu parcari suprateajate, ma ia durerea de cap. Astia chitatie de foame la 60 de lei pe luna si tu vrei suprateajatE? Pai cat crezi ca ar fi abonamentul? Tot 60 d elei? :))))

      Banda de urgenta pentru ambulante? Pe bune? =))))))))

      108
    • Are dreptate Ciucu. O parcare supraterana costă 30000 euro locul. Average locuitor al sectorului 6 schiaună și se jelește non stop dacă trebuie sa plătească 10 euro pe lună

      98
    • Costa 30000E locul ca tre sa fure desteptii 20000. Vezi la mall-uri, la ei locul de parcare e sub 10000E si tot supraetajat este.

      142
    • Ne asteptam la solutii de fluidizare a traficului nu de blocare a lui! Daca mai desfiinteaza inca o banda unde ajungem? O banda de biciclete si inca una de RATB. Traficul? Naiba sa-l ia! Alternative? Nea, dar hai sa furam niste bani pe borduri.

      58
    • Deci toti astia de prin occident care au facut astfel de parcari prin centru si cartiere, pe la periferii si capete de linii de metrou si au luat o mare teapa.
      Am inteles …
      Bine atunci.

      *BTW am fost de curand la Nice in Franta si am stat la un hotel care avea 5 etaje in sus de locuit si 6 in jos de parcare dintre care 2 ale hotelului si restul a rezidentilor si vizitatorilor
      Cu preturi decente atat pe ora, pe zi, pe luna sau abonamente

      dar nu nene la noi nu se poate ca nu plateste dacul liber :)

      *va mai aduceti aminte cand urla toata lumea in urma cu 10-15 ani ca romanu nu va plati abonamente pentru content on line ca ciordeste el pe pe torrenti?
      ei bine Netflix avea in 2024 in jur de 1,3 M de abonamente platite … dar nu nu, romanul nu plateste domne!

      171
    • @Alexandru
      Hotelul din Spania la care stau acum, are 6 etaje subterane de parcare si 8 supraterane.
      Pe strada vad foarte putine masini parcate, e plin de parcari subterane.
      Diferenta este ca aici nu e zona seismica.
      Un etaj subteran e cat minim doua supraterane in Romania, caci gradina Edenului se zgaltaie si are panza freatica la suprafata.

      51
  2. Nu zic la 5. ca e un proiect perfect, dar Pula mea fix USR sa se plângă ca se ce mai multa verdeață?
    In răspuns mai pertinent nu se putea?

    Indecis. Tu ce zici?1720
  3. 11. Anii 80 au sunat ca sa isi revendice designul. Oare a fost o greseala si au incurcat planurile cu unele mai vechi? :-)

    131
  4. La 3 e bine ca inainteaza putin autostrada care trebuia sa fie gata de acum 10 ani, dar pana nu fac si Cornet-Tigveni nu prea ne ajuta pe astia de venim dinspre Sibiu. Si tronsoanele alea grele abia-s incepute, estimare optimista 2028.

    62
  5. 8. Mai lipsește să ceară și ajutor pentru persoanele cu nevoi speciale. După IQ, s-ar putea să fie oarecum justificat.
    2. În continuare nu înțeleg o chestie: cine votează Ponta? Ce trebuie să fi pățit când erai mic sau ce mâncare stricată să fi băgat zilnic în tine, ca să pui ștampila pe chestia aia?

    10
  6. Subaru este minunata. Design excelent. Nu gkumesc deloc. Daca nu ai chef de atentie si ai orgoliul mai mic decat creierul este o masina suoerba. Versiunea de 265 cai plus o culoare cat se poate de banala e peefecta.

    511
    • In primul rand, daca nu ai chef de atentie, nu iti iei suv. In al doilea rand, e frumoasa ca limba rusa.

      166
    • Outback nu era traditional SUV, ci un break suprainaltat, avea si versiunea neinaltata (Legacy).
      Acum atragi atentia prin uratenie.
      Nu stiu cine o mai cumpara in US (era mom-car) la ce taxe vamale au acum.

      40
    • Subaru fabrica Outback in America.

      20
  7. 3. Rusii ne saboteaza legaturile de infrastructura cu vestul!

    25
  8. 11. Dovada clara ca echipa de design a Subaru nu prea intra pe liveurile tale.

    80
  9. Deci se va lucra pe Iuliu Maniu si la Pasajul Unirii?
    Elicopterul e cam scump, dar un jet pack nu face Musk oare?
    Vorba aia: orice doar sa nu te dai din masina.

    120
  10. Inainte sa dau click pe 11: „Meh, cat de rau poate fi, Subaru n-au scos niciodata niste frumuseti”
    Dupa: „Coae CPLM??”

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.