Știrile zilei – 14 noiembrie 2025

  1. Ciuperci . Roșcată . Brunetă . Sat . Blondă . Munți . Blondă .
  2. Datoria externă a mai crescut un pic
  3. 150.000 mașini în traficul din București
    Jumătate personale, jumătate firme.
  4. Deputatul Mihai Weber, lăsat fără mașină de ANAF
    Gata, să treacă la Duster!
  5. Antivaccinștii nu se lasă
  6. Nu e mai bine la noi? Dacă omul ăla avea o treabă?
  7. Justiția pe care o apărăm
  8. Cronica de tehnologie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. 6. Imi place cum articolul a devenit la final o reclama pentru bugatti. Baetzi, daca v-ati plictisit de urus, aveti si alte variante pentru terorizat pulimea!

    Comentariu apreciat.5010
    • eeee.. Libertatea, ce face din tantar-armasar. nu, nu e deloc asa. ca in bancurile cu Radio Erevan: da, a mers si prins cu viteza, da i s-a oprit permisul, in lipsa lui apare platforma pt deplasarea masinii si, nu, nu s-a „confiscat” ci doar oprita gaj :) pana la plata amenzii. Bai, nu tot ce zboara se mananca, aia au legi, au sistem juridic unde se pot contesta sau „negocia” anumite spete

      Indecis. Tu ce zici?286
    • genial articol. scris de maimute pentru maimute.

      unde a fost oprit ala? pe autostrada? echivalentul unui DN, in oras pe vreun bulevard sau intr-o zona rezidentiala, eventual pietonala?
      cat era limita? 120, 90, 50 sau 30?

      10 ani, bugatti, 3500000, sa se agite maimutele de ambele tabere.

      Comentariu apreciat.407
    • Si daca cautam sa vedem despre ce e vorba, aflam ca soferul poate primi o amenda intre 300 si 7500 de euro, iar permisul suspendat pe (minim) 6 luni, iar masina a fost nu confiscata ci „impounded” pentru ca nu era masina lui si zicea ceva ca a imprumutat-o de la un prieten. Dar deh, nu mai suna senzational.

      Comentariu apreciat.444
    • @Sabotor multumim
      @vali ai muscat un clickbite cinstit :)

      Comentariu apreciat.282
  2. 145 de mii de autoturisme în trafic la ora de vârf. Estimez (generos) o medie de 1.5 persoane pe autoturism, deci vreo 220 de mii de persoane în mașini.

    1,5 milioane de călătorii zilnice cu transportul în comun, doar în interiorul Bucureștiului. Să zicem două călătorii de persoană, deci vreo 750 de mii de persoane în transportul în comun.

    Dar cică lumea nu merge cu transportul în comun, deci n-are rost să supărăm șoferii…

    Comentariu apreciat.629
    • Dimineață polițistul decongestiona traficul dirijând mașinile spre linia de autobuze. Acum autobuzele așteaptă.

      Indecis. Tu ce zici?246
    • @Pixel, am vazut si eu unul din asta care dirija o intersectie si dadea prioritate masinilor in loc sa lase autobuzul sa treaca.
      Pana nu vom invata sa acordam prioritate transportului in comun, traficul se va inrautati constant.

      Indecis. Tu ce zici?288
    • De cand cu marea dirijare a intersectiilor ce a inceput in Buc din toamna eu vad (ca deh, sunt prost si merg pe jos ca sa iau transportul in comun) cum politistii se pisa si pe pietoni.

      In loc sa opreasca masinile inainte sa se faca rosu la semafor ca sa nu blocheze intersectia, capetele de creta opresc pietonii din a traversa atunci cand au verde pentru a trece toate masinile ce s-au inghesuit in intersectie si pe care au blocat-o. Si fac asta si pe ploaie, pentru ca cine plm ne-a pus sa mergem pe jos cand ploua si nu am luat umbrela bucuresteanului aka masina?

      Am vazut chiar cum un politist a intors capu cand a vazut ca o masina nu imi da prioritate la o trecere nesemaforizata si cand am strigat la el ca uite ce face asta mi-a zis „nu l-am vazut cand a trecut deci nu am ce sa fac” eu avand contact vizual cu politistul cu 5 secunde inainte sa treaca masina.

      Totul pentru masini.

      Indecis. Tu ce zici?237
    • @lrpx
      Tin un pic sa te contrazic, cand sunt politistii in intersectii dimineata, cel putin pe traseul meu fac in medie 20-25 de minute cu masina.
      In zilele in care nu sunt, ca mai sunt si din astea brusc fac 40 de minute pe acelas traseu, la aceeasi ora.
      Si asta doar pentru ca atunci cand nu sunt ei se blocheaza 3 intersectii mari.

      69
    • Lrpx: colmatarea intersectiei cu masini va duce si la intarzierea autobuzului pe care il astepti tu cumetre

      38
  3. 7. Un fel de „interes national” , sa nu suparam licuriciul portocaliu. Care licurici oricum e lovit rau de fantoma lui Epstein

    139
  4. Justiția pe care am apărat-o nu mai e de mult…
    „Pas cu pas” au rezolvat problemele corupților

    Indecis. Tu ce zici?286
  5. 2. Marcel o să câștige alegerile la Buzău pe 7 decembrie.

    916
  6. insiruirea „Ciuperci . Roșcată . Brunetă ” este superba

    57
  7. 5. Nenea ala are PHD in epidemiologie, chirurgie veterinara si antropologie medicala. Foarte probabil si in filozofie. De sub ce pietre or iesi toti pretiosii astia?

    182
  8. 1. m-am uitat la satul ala si am simtit umezeala in oase

    61
  9. Daca nu o invita si pe Flavia Grosan nu au facut nimic!

    134
  10. 1.7 milioane autoturisme înmatriculate, la o populație de 1.7 milioane de rezidenți?
    Chair și cu jumătate din număr… 1 din 2 civili are mașină?

    46
    • „Potrivit informațiilor transmise de Primăria Capitalei, la solicitarea HotNews, doar jumătate dintre aceste vehicule sunt autoturisme deținute de către persoane fizice. ”

      „Parcul auto al Capitalei însuma peste 1,6 milioane vehicule rutiere în total, la data de 31 decembrie 2024, arată datele DRPCIV transmise de Primăria Capitalei, la solicitarea HotNews.
      Dintre acestea, 1,3 milioane, circa 80%, sunt autoturisme. Restul sunt vehicule de marfă, transport public etc.”

      Ce zici? Acum e mai bine?

      103
    • @Marin. Fix asta am zis și eu.

      26
    • In cercul meu de prieteni, vagi amici (vorba poetului), colegi, parinti de la scoala copilului, in majoritate oameni de 40-50 din Bucuresti/Ilfov, cu undeva pe la 1.2-1.3 copii per cuplu (adica multi au un singur copil), nu stiu nici macar o singura familie fara masina.
      In schimb cam 3/4 din ei au de la 2 masini in sus. Unii au 3. Unii au 3 masini si sofer care aduce copilul la scoala cu o a patra.
      Cei care au o singura masina sunt cei unde doar unul din adulti are permis. Si nici acolo intotdeauna, ca multi alterneaza masina personala cu cea de serviciu.
      Practic fac parte din singura familie pe care o cunosc care are o singura masina la 3 membri ai familiei.
      Deci da, pe masura ce dispare actuala generatie 60+ care a crescut fara, vom avea in Bucuresti 1:1 oameni si masini.

      161
    • Si totusi avem cele mai putine masini pe cap de locuitor din europa. WOW, uite ca nu avem prea multe!

      415
  11. 2. Două miliarde lunar. Hai domnu Dan și Bolojan faceți o ” băsească” , 25% mai puțin la bugetari sau un shutdown ca la americani. Niște tarife de 100% ,după aceeași rețetă,în relația cu țările cu care avem deficit comercial. Ceva film de acțiune, astea psihologice sunt greu de înțeles.

    414
  12. 6. Mulțumim Bărbosului că nu s-au inventat cauciucuri pentru 600 km/h…

    34
  13. 7. Energia nu se pierde, se transforma. Din politician, la puscarias, apoi bucatar, iar acum din nou politician.

    PSD a reusit sa ne intoarca cu cel putin 10 ani… i-a adus inapoi pe Grindeanu, Nastase, Ponta, iar acum pe Dragnea.

    Ne mai lipseste Basescu presedinte si Tariceanu prim-ministru, FMM.

    95
  14. Primaria capitalei a descoperit o chestie oarecum la mintea cocosului, daca stai si te uiti prin oras. Migrarea catre suburbii recte Ilfovul a inceput sa fie de fapt principala sursa a traficului din oras si nu romanul care tine la confortul masinii personale. Si asta se intampla fix pentru ca transportul public, nu a putut sa tina pasul cu dezvoltarea care s-a intamplat prin orasul asta. Dezvoltare care s-a facut extrem de haotic si pe care nimeni nu vrea s-o gestioneze la modul real. Aici trebuie mentionat si faptul ca odata ce Nicusor a venit la primarie, toti jmecherii imobiliari au migrat catre Ilfov unde na puteau fi oameni, iar rezultatul brusc se vede acum.
    Am spus-o si in trecut Bucurestiul trebuie sa intre intr-un santier pe vreo 10 ani minim pentru a putea tine ritmul cu dezvoltarea care se intampla in zona. Este o nevoie de trenuri suburbane care sa fie o alternativa pentru cei din imprejurimi, respectiv trebuie regandit o parte din transportu public plus crearea unor linii de metrou usor(de preferat la suprafata sau mixt) care sa preia din volumul de trafic actual. Reala problema este ca nici unul dintre candidatii la primarie nu au anvergura unui asemenea proiect ori sustinerea politica pentru asta. Cu tot respectul pentru Ciucu care a facut minuni in S6, sau Baluta cu ale sale ctitorii in S4, treaba asta este o palarie prea mare pentru ei. De restul nu mai vorbesc intrucat experienta administrativa in primarie nu este de partea lor.
    Totusi este de apreciat ca in anul 2025 primaria stia cum sta treaba cu traficul in oras desi problema asta este aproape 20 de ani.

    151

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.