Știrile zilei – 13 iunie 2024

  1. Indicele ROBOR a scăzut
    Duduie economia, de aia. Eu înțeleg că aia cu rate se bucură și nu se întreabă cum și de ce, dar sper să nu îi aud lătrând după alegeri.
  2. ANAF a muncit din greu
    Bani s-au colectat, dar nu așa cum ne așteptam noi. Mă rog, noi știam  cum colectează inspectorii anaf banii, că se vede pe stradă și pe tiktok.
  3. Îmi place asta cu telefonul confiscat
    Să vină mă-ta să îl ia ea de la școală, nu tu. Să se enerveze că trebuie să vină, poate așa își bagă mințile în cap și te educă mai bine.
  4. Viitorul președinte al României
    Omul evită să spună că România e condusă în continuare de serviciile secrete și politicienii sunt doar niște pioni.
  5. Gabi Firea a reacționat elegant
    Din ce înțeleg eu, are de gând să rămână în politică.
  6. Șeful Vameșilor, prins cu șmenuri, a ajuns la ANAF
    A fost pedepsit aspru.
  7. Consolidare antiseismică la Bârlad
    Inițial au încercat cu o sârmă și s-a rupt.
  8. Comisia Europeană pune taxe pe mașinile chinezești
    Pentru “subvenții excesive” și “subvenții neloiale”. Adică prețuri de dumping, ca să falimenteze producătorii europeni.
  9. Cronica de tehnologie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

58 comentarii

  1. Iar lipsesc știrile scurtissime pozitive cele mai importante!

    Comentariu apreciat.422
  2. 4. Daca Geoana are acum o sansa poate are si securistul asta peste 20 ani !

    Nu vad stirea importanta a zilei – Ziua internaţională a aruncării cu toporul ! La multi ani !

    Comentariu apreciat.382
  3. Eram chitit sa fac multe comentarii fine socio-economice politice. Dar nu pot sa trec peste lipsa fetelor.

    Comentariu apreciat.457
  4. 8. Taxa, inteleg ca este pe masinile importate asa ca ramane de vazut ce se va face cu masinile asamblate in Europa, vezi noua fabrica care se pregateste in Ungaria, ma indoiesc profund ca se va permite acest subterfugiu

    411
    • Masura e populista, pe ideea “sa se faca ceva”.
      Industria auto Europeana a zis ca nu sunt incantati (pt ca ei vand inca de rup in China) si ca nu are efect.

      Chinezii au spus ca 20% era bugetat oricum.
      Per total, clientul european plateste mai mult, firmele europene inca dorm pe urechea ICE si chinezii le vor aduce kit in UE si le vor ansambla.
      Asa facea si Tesla la ModelX.
      Le aduce pe container bucati mari in UE din US si le ansambla la Tilburg.

      911
    • Era timpul pentru a stopa dumpingul chinezilor, dar Europa a făcut asta doar după USA.
      Este o mișcare clară a occidentului cu sens și în ceea ce privește resursele alocate de China către Rusia.

      175
    • POate creste si China taxele la exportul de litiu cu x% si tot aia.

      121
    • Europa nu dă ajutoare de stat, subvenții pentru agricultură etc…

      65
    • Problema este, lucru semnalat de multi economisti, nu poti vinde ce produci pe pierdere, pentru ca statul acopera diferenta, aceasta fiind noua strategie a statului chinezi de revenire economica in conditiile in care intern, cererea e in cadere libera.

      Este evident ca asta va distruge industriile producatoare de masini absolut oriunde ar incerca sa vanda dupa formula asta.

      Germanii vind masini produse in China in fabrici construite acolo, cu angajati chinezi. China exporta masini produse in China. Nu deschide fabrici in alte tari pe care le vinde local. Nu este totuna. Deloc.

      Peste pe glob unde exista o industrie de masini s-au luat decizii similare. Turcia, Chile, Brazilia, Argentina, Africa de Sud, etc

      In general modelul economic chinezesc este intampinat cu rezistenta peste tot. Nu e vorba doar de masini EV.

      https://www.youtube.com/watch?v=QmLekaO4LMc&ab_channel=Money%26Macro

      94
    • Deci e absurda situatia. Europa si SUA s-au luat la tranta pentru Boeing/Airbus si subventiile/ajutoarele de stat acordate lor si sunt oameni ce se asteapta sa permitem importul de masini netaxat din China?

      Pai am incercat acum cativa ani sa face un acord de liber schimb in care sa se discute calm si despre imbalanta asta (inca nici nu se vorbea de EV-uri chinezesti atunci si SUA facea spume pe noi, desi ei au propriul trade deal). S-a ajuns la un acord de negociatori dar apoi atat China cat si UE au dat in spate. Orban fiind unul dintre cei ce s-a opus, apropo.

      Normal ca vor fi taxe de import, vor fi taxe mari cat sa acopere subventia + ceva dupa. Si incetul cu incetul ori vine China la masa negocierilor cu oameni din UE, pregatiti pentru asa ceva, ori probabil ca o sa vedem si taxe pe profiturile chinezesti ale companiilor ce produc in China. Plus de asta, va urma un prohod de birocratie impusa.

      UE, dupa cum au descoperit britanicii desi ei trebuiau sa stie asta foarte bine, e liberala in draci intern si extrem de protectionista cu externul.. Lumea are tendinta sa confunde globalismul american cu globalismul european care se fac in moduri total diferite.

      61
  5. 5. Firea nu a inteles absolut nimic. Consultantii + Ciolacu au mutat magistral facand-o sah mat tragand o pe linie moarta la Bruxelles si retragand o la depoul istoriei pe plan local. Ciolacu are cale libera in partid si spre Presedentie. Este de domeniul psihiatriei faptul ca Firea nu intelege ca scandalul cu azilele groazei este mana lui Ciolacu iar candidatura la PMB pentru care Firea a insistat si amenintat a fost fix capcana pe care Ciolacu i-a intins-o. Ma mult, nu intelege ca locul la Bruxelles a fost un soi de plata eleganta pentru a se retrage.
    Se zvoneste ca Ciolacu vrea Prim Ministru cu o marioneta Ciuca Presedinte. Momentan nu prea le ies calculale si se ameninta reciproc cu Geoana. Eu zic exact invers si anume ca Ciolacu se vrea Presedinte cu un Ciuca Prim Ministru si se insista cu Simion in turul doi pentru ca sa iasa jocul cum trebuie.
    Singurele necunoscute momentan sunt cum va juca Geoana si cum va muta Dreapta Unita sau Dezbinata.
    Rezultatul alegerilor astora este clar: PSD ul conduce si manevreaza tot, PNL ul a fost pur si simplu inghitit de PSD, Dreata nu exista, AUR este tinut la un procent neconvingator. Teoretic terenul este nivelat pentru un PSD a tot puternic si o Romanie asemanatoare cu Ungaria.

    Comentariu apreciat.443
    • Covrigarul nu ar vrea absolut deloc sa fie primministru si Geoana presedinte, ar fi doua poluri de putere in psd gen Iliescu vs Nastase, in gheneral are incredere au colaborat decent trebuie doar convinsa conducerea psd ca presedentia e de fapt tichie de margaritar

      50
    • Eu nu le-as mai da voie sa candideze la nimic pana nu duc la capat mandatul castigat. Ai castigat un loc de europarlamentar? F bine, mergi acolo ca teoretic de aia te-au votat oamenii, ca sa mergi acolo. Nu te razgandesti si dupa cateva luni vrei in guvern sau sa fii presedinte. Candidezi la altceva dupa ce termini si arati celor care te-au ales ce ai facut pentru ei , cat ai muncit, ce ai reusit, etc.
      La fel si cu primarii, presedintii de consilii judetene sau orice alta functie castigata prin alegeri.
      Au ajuns sa se considere super oameni buni la toate care pot sa fie si ministri si presedinti si europarlamentari desi nimic nu-i califica decat sustinerea partidului.

      Comentariu apreciat.313
    • Ba, trebuie sa recunoastem ca buzoianul covrigar le are cu politica. Pot spune ca l-a depasit pe dragnea la abilitati politice si, daca o tine asa, il depaseste si pe basescu.

      124
    • @Nicu – care două poluri de putere în PSD? Că după ce a câștigat bunicuța în 2000, l-a lăsat pe bombonel să călărească țara exact așa cum a dorit timp de patru ani. A avut Năstase țara pe persoană fizică cu acordul lui Iliescu.

      50
  6. Eu ma bucur ca vin masini chinezesti in Europa. Oricat de european cu gusturi fine m-as crede, cand si o Dacie a ajuns la 30 de mii de euro, sunt dispus la alternative.

    Indecis. Tu ce zici?3717
    • Omulet, ce face china e sa otraveasca o industrie ca sa fie dependenta europa de ei. Calitatea EV-urilor cinezesti lasa de dorit. Vezi Xiaomi SU7.

      1612
    • Lasa gugustiuc, ca oricum nu vreau electrica. E bun si un MG cu motor clasic la o adica. Pana la urma, daca se dovedesc fiabile, ma doare la basca pe mine ca nu merg cu Skoda sau Toyota si merg cu o chinezarie.

      1210
    • Nu sunt fiabile, nu au finisaje ok. Sunt efectiv clasicul produs comunist. Produse de duzina cu control al calitatii la misto.

      136
    • Ioan, nu sunt in niciun caz fan infocat produse made in China, as prefera sa luam tot ce ne trebuie din UE, dar uita-te in jur si vezi cate produse facute de chinezi folosesti. O groaza. Si Culmea ca multe chiar sunt de calitate. Hai sa nu bagam toate produsele in aceeasi oala.
      Asa am patit relativ recent cu un ceas cu radio Blaupunkt, mamaaa, facut in UE, stai sa vezi ce ii rupem pe asiatici, Si am comandat. Nici macar nu a pornit, asa de buna e asamblarea prin Europa. Retur si am luat un AKAI facut in China desigur, care merge perfect.
      Masinile chinezesti sunt la fel, sunt de mai multe feluri. Nici chinezii nu sunt batuti in cap, e clar ca daca vii cu un model la noi si e de cacat, se cumpara cateva dupa care gata. Deci s-ar putea ca producatorii europeni sa aiba mici surprize. Ce telefoane erau cele mai bune acu 20 de ani? Nokia, facute in Europa. Unde se fac cele mai bune telefoane azi? Exact.

      107
    • @gogu. Ce face China acum este dumping și distrugerea concurenței. Tu cam ce crezi ca se va întâmpla cu prețurile mașinilor chinezești atunci când nu vor mai avea concurență, milogule? Plm, ai un creier, folosește-l!

      66
    • Mai bine milog ca nu vreau sa ingras companiile lacome, care au scumpit cand era criza de semiconductori, gaz si curent la pret mare, lanturi de aprovizionare varza, dar au uitat sa mai scada pretul cand toate astea s-au rezolvat, decat un imbecil care sustine pe banii lui aceasta lacomie, pentru ca in mintea lui, el salveaza industria auto europeana. Stai linstit ca ii doare pe aia in cur de tine, ei isi numara profiturile record chiar in momentul asta.

      82
  7. Nimic despre Dedeman BT?

    64
  8. 8. Producatorii europeni sa nu mai fie lacomi si sa ceara preturi astronomice pe masini de arata ca voma. Cu exceptia alora high-end, restul arata mega oribil la interior si se mira ca nu le vrea nimeni.

    Ce-o sa mai chitatie BMW/Mercedes cand o da Xi ordin ca nu e frumos sa fii vazut intr-una pe strada in China.

    Comentariu apreciat.383
    • @sin: Interesant că europenele se vînd foarte bine în China, alea de arată ca voma cum zici tu.

      620
    • Vedeti ca Volvo tocmai a anuntat ca si muta productia de electrice din CN in Belgia. Si asta este doar inceputul reintoarcerii „nationalismului” in EU. Acestui val de crestere al nationalismului ideologic i se va adauga si partea practica: din ce in ce mai multe industrii se vor reintaorce la Patria Muma. Lucru care nu este chiar foarte rau. Din cauza inflatiei galopante (Pandemia, China, Razboi, schimbari tehnologice, etc) EUropeenii ies din bula bunastarii si sunt nevoiti sa se reintaorca si la munca „de jos”.

      Intrebarea pentru mine este alta: Va face EUropa gresala fatala de a importa si mai multa forta de munca ieftina din Asia odata cu repornirea unor ramuri ale industriei pe plan local? Nu de alta insa europeenilor occidentali le cam pute cu munca de jos iar europeenii din est deja „s-au ajuns” si ei dpdv al castigurilor si al nivelului bun de trai.

      Daca raspunsul va fi DA, atunci EU asa cum o stim acum nu va mai exista in maximum 50 de ani! (pare putin dar nu este).

      *NU sunt eurosceptic insa EU si a cam luat teapa pe termen lung. Cu Asia/China sunt in cearta, cu USA sunt in cearta (daca iese Trump e si mai groasa), Africa este ocupata de RU si CN iar in interiorul UE sunt din ce in ce mai multe state care sapa din interior.

      144
    • Cîteva linii de asamblare a subproduselor chinezești nu înseamnă producție. Industria și locurile de muncă ”pe orizontală” vor fi foarte puține.

      61
    • Ba baeti, China are o asa numita culture face. Stii ce misto e sa fii profesor , membru CCP si sa spui ca nu e bine sa cumperi produse straine , tu purtand curea de 500 de euro de la un producator francez si un deux pieces de la un alt producator renumit? Asa arata ipocrizia.

      161
    • @ValiN
      Parerea si obiceiul consumatorului spalat pe creier nu prea conteaza in context.

      Daca maine Partidul ii spune profesorului aluia ca acea curea il face colaborator si propagandist occidental si ca si pierde si jobul si mai sta si prin parnaie cu toata familia sa vezi cum va purta curea facuta din porumb de dac liber chinez.

      150
    • Intamplator, masinile europene sunt cam singurele care arata consistent bine la interior. Evident cu exceptia VW, care a decis sa iasa la pensie. A, nu au adoptat toate stilul Tesla inca? Da, de acord, dar asta e bine.

      Eu nu iau masini chinezesti ca nu vreau sa dau bani sa ingrop industria europeana, dar chiar si daca nu aveam problema asta, tot nu le-as cumpara. Nu arata bine la interior.

      102
    • Sin, e putin probabil ca producatorii sa aiba vreun interes sa vanda mai putin si sa aiba pierderi (cum se intampla acum) pentru ca se incapataneaza sa iti vanda tie scump. Sunt nenumarate reguli si legi care au fost introduse de-a lungul timpului si care ce presupun includerea obligatorie a unor sisteme de siguranta, anti-poluare si consum, chestii care ridica mereu pretul si reduce tot mai mult posibilitatea de a produce masini ieftine.

      Aditional, obsesia pentru noua gaselnita pentru imbecili cu bani numit AI (care inlocuieste crypto) continua sa puna presiune pe semiconductoare, semiconductoare care reprezinta 50% din pretul subansamblelor unei masini.

      52
    • Alex, stai tu cuminte ca toti mai marii din CCP, au si folosesc produse fine produse nu in China ci pe la marile case de moda din Europa. Am mai zis, China are o face culture fantastica. Ia si urmareste ADV China, ca aia au stat in china ani buni pana cand cei din CCP au decis ca-s prea incomozi. Sa vezi acolo coruptie si adevarata fata a chinei. Vezi cazurile de copii de membri CCP trimisi la studii in afara chinei.

      20
    • VW ID – toate modelele, BMW i3, Renault Zoe si cre’ca mai sunt cateva cu care am mers. Arata inauntru oribil. Si nici pe afara nu’s prea grozave.

      Or fi legi date, insa nu costa asa mult un far sau o centura activa pe spate, sau un incarcator wireless de telefon care e $20 in magazin si producatorii il vand cu $200. Sau o priza USB in plus care e $300. Lacomia asta exagerata ii costa.

      42
  9. 8. Nu mașinile chinezești sunt ieftine ci europenele sunt scumpe!

    Comentariu apreciat.453
    • Si masinilie americane, si alea japoneze, si alea turcesti, etc. A dracu coincidenta cum doar chinezii ne vor binele.

      Dar sa nu ne uitam cat de scumpe sunt subansamblele pe care ne incapatanam sa le avem musai in masini, sau cererea uriasa pentru SUVuri care pune presiune pe modele ieftine, cu marja mica de profit, si care nu se mai vand ca odinioara.

      Nu, chinezii au gasit secretul masinilor ieftine, subventionandu-le din bugetul de stat.

      Mai ia o dusca de propaganda chineza.

      104
    • Si oricum toata discutia e irelevanta. Romanul cu sange de dac cumpara doar la mana a doua massini germane fara butoane de semnalizare, si cu frane care inceteaza sa functioneze la trecerea de pietoni sau la semafor, si se reactiveaza insant pe trotuarul din fata magazinului sau la scara blocului.

      50
    • Fără subvențiile europenilor nivelul de trai din România ar fi fost mult mai mic, care este problema dacă beneficiem și de subvenții chinezești? Plus că scădem și poluarea din orașe. Și da, mașinile electrice produse in „vest” sunt scumpe și inaccesibile multor oameni.

      02
  10. Unde sunt șatenele prezentate drept brunete și blondele brunete la origine? Pentru ce venim aici?
    În altă ordine de idei, școala privată unde îi duc pe copiii mei face treaba aia de la punctul 3 cu telefonul de dinainte de pandemie. Regula este: telefon doar la gimnaziu și liceu, închis și băgat in ghiozdan sau dulap până la sfârșitul orelor, cu excepția cazurilor când au nevoie la ore (că se mai întâmplă să facă kahoot-uri sau proiecte diverse). Dacă sunt prinși cu telefonul în mână vine părintele să-l recupereze sau, în cazuri mai rare, dacă profesorul sau dirigintele e în toane bune, primesc telefonul înapoi după ore.

    112
  11. Azi la ora 12 să dați pe Taraf TV. E program de manele internaționale în numele diversității, l-au invitat pe unul, Cristi de la Devon şi cu gaşca lui, se pare că-s talentați.

    169
  12. 7. Și autoritățile ce zic, mai stau oameni in blocul ăla? Pe-acolo pe la Bârlad n-au ISC, oamenii aia pe ce iau leafă? Ziariștii pe ce iau leafă, de trebuie sa vedem de-asta pe TikTok? Eu as fi curios de exemplu ce părere are ISC, primăria, prefectura, de lucrurile astea.

    50
  13. Nimic despre corporatistii rasisti care s-au dus la un restaurant de fripturi, au comandat friptura, au platit friptura dar bucatarul le-a dat niste mate de peste ca sa uneasca gusturile, si cand aia au fluierat la matele de peste toata lumea i-a facut rasisti? =)

    172
  14. 4. Sa va aruncati un ochi peste comentarii, si-a trimis postacii de serviciu sa-l atace pe Tapalaga si sa spuna ce carismatic si super smart este Stelian… pardon, Sebastian :))

    51
  15. 1. Intru pe link si citesc ca a scazut RObor de la 6.04 la 6.03. IMENS! Se scufunda ratele cu aceasta scadere colosala.
    Altfel, adio Robor de 1-2%. Abia daca ajunge pe la 4-5% putem spune ca a scazut cu adevarat. Mie mi-a expirat perioada de dobanda fixa si am negociat cu aceeasi banca. Am reusit sa obtin o dobanda fixa cu un punct procentual mai mare (in conditiile in care in varianta variabila era cu 4 puncte procentuale mai mare). Si asta doar cu un act semnat (fara notar, fara evaluare etc).

    120

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Euro2024



Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la de la Aceeași Mărie.