Știrile zilei – 13 iulie 2021

  1. Brunetă . Brunetă . Verde . Mare . Mov . Pietre . Lac . Blondă . Brunetă . Apus . Brunetă . Verde . Mov . Oraș . Sat . Lac . Brunetă .
  2. Când muncești, se vede
  3. USL conduce România
  4. România continuă să piardă populație
  5. Progresiștii moldoveni câștigă alegerile
  6. Parisul reduce viteza la 30km/h
  7. Când nu ai personalitate și vrei să ieși cu ceva în evidență
  8. Cronica de tehnologie
  9. Cronica de business

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

59 comentarii

  1. La 6 e tot linkul de la 4, cel cu populația. Poți să ștergi comentariul după ce-l vezi.

    00
  2. 6. Progresul înseamnă reducerea vitezei de deplasare. Viitorul suna ca dracu. Pas cu pas către iobagie eco-digitala.

    00
    • progresul nu e viteză, e aer curat și liniște și pieton-friendly
      dacă vrei viteză în oraș, metrourile și tramvaiele au evoluat și merg mai repede

      00
    • @Flat, reducerea vitezei de deplasare de la 50 la 30 km/h creste poluarea generata de autoturisme. Dar inteleg ca de fapt planul este ca deplasarea cu autoturismul sa fie atat de lenta incat oamenii sa lase masinile acasa si sa mearga cu bicicleta.

      00
    • da, și ce e rău în asta?
      sau mașini electrice. alea nu poluează. nu în oraș adică

      00
    • @Andrei G voi mergeți cu mai mult de 30km/h în București?

      00
    • @Ubercool sunt momente in care se merge ok si in Bucuresti sau anumite zone. Nu e chiar ceva general dar nah. Ar fi o chestie sa mergi cu 30 km/h pe Splai si sa fie si politia cu radare.

      00
    • @flat
      Pieton friendly adică mergi cu trotineta pe trotuar.
      @andrei g: exista anumite zone din București unde se poate circula în siguranță cu 120km/h.

      00
    • NOU
      #10

      @Andrei: sau sa foloseasca mai mult transportul in comun.

      00
    • @ubercool, vorbim de viteza maxima sau de viteza medie?

      00
    • La mine viteza medie in Bucuresti e 12-14 km/h luni-vineri, 22-24 km/h in weekend.

      00
    • @Cipper are dreptate.

      Nu lucrez in Pipera, nu stau in cozile alea interminabile din zona, dar folosesc masina aproape exclusiv pt. mers la munca / cumparaturi.
      Media mea de viteza in conditi normale de trafic in Bucuresti: 13km/h.

      00
    • @Andrei G
      Ideea e ca ai masina mai noua, hybrid sau electric si nu folosesti motorul termic. Mutam poluarea din oras in alte zone mai putin locuite/sarace. Ce facem cu toate bateriile uzate si poluarea generata de producerea si consumul de electricitate… let future us deal with it

      00
    • @Cipper, eu cred ca am o medie de 20 km/h in timpul saptamanii si pe la 30-40 km/h in weekend (dar depinde foarte mult de traseu).

      @Karak, ce ai bre cu mine? Am zis eu ceva de masini electrice?

      00
  3. NOU
    #16

    Azi la poze te-ai intrecut pe tine insuti. Crezi ca ai putea sa mentii trendul?

    00
  4. Păi nici Balenciaga nu costă 1000 de euro o pereche de tenesi oribili.

    00
  5. Frumoasa dar trista povestea de la pct. 2. Ar trebui astia de prin Horeca sa inteleaga ceva din povestea asta, ca sa nu se mai planga ca nu gasesc angajati pentru 2000 lei pe luna.

    00
  6. Parisul e exemplul clar de ce se intampla cand ajung hipsterii la putere. Nu pot sa imi imaginez cum sa mentii 30km in ditamai capitala. Probabil urmatorul primar va castiga doar promitand sa creasca viteza inapoi la 50 :))

    00
    • posibil sa fie doar o declaratie bombastica si defapt vor fi doar anumite zone cu 30/h, in altele vor fi alte viteze sau vor fi zone exceptate, samd

      00
    • București funcționează mai bine ce-i drept, cu viteza reala de deplasare de 13-14 km / h.

      00
    • Boss, in Bucuresti nici daca vrei nu poti sa treci de 30km/h in orele care conteaza, dar asta e una dintre solutii sa scapi de aglomeratie. Alta varianta decat sa ii descurajezi pe oameni sa nu foloseasca masina personala in oras nu prea e, asa ca reduci viteza, pui taxe suplimentare de traversare a centrului cum fac aia din Stockholm si sper ca meltenii se dezobisnuiesc sa se inghesuie in trafic.

      Din stirea de pe RFI, „Exceptions will be made for the Peripherique ring road that circles Paris, and a handful of main boulevards.” Adica lasi niste artere mari de circulatie cu viteza normala si restul la viteza redusa. Hipsteri-nehipsteri, chiar sunt curios daca functioenaza asta la un oras mare, macar iese un experiment interesant.

      Ca si corolar la cele de mai sus, oamenii trebuie sa inteleaga ca orasul nu este pentru masini, orasul este pentru oameni. Eu nu o sa inteleg niciodata cum in orase gen Bucuresti oamenii sunt perfect ok sa faca 1-2 ore de acasa pana la serviciu fara sa faca naveta din alt oras.

      00
    • Nu e vorba de hipsteri, e vorba de bun simt. In Timisoara daca traversezi orasul pe timpul zilei cu maxim 30 de km/h vs sa-i dai si 90 pe unde ai loc, nu castigi mai mult de 1, maxim 2 minute pe distanta de la nord la sud.
      Da, Parisul e mai mare, dar merita oare cele poate 5 minute castigate cu pretul poluarii/sigurantei in trafic? Mai ales intr-un oras in care daca te grabesti ai metrou sau alte mijloace de transport mult mai rapide si mai ecologice.
      Eu cred ca este metoda fireasca spre care va evolua civilizatia in urma ultraaglomerarii urbane. Apucaturile omului de a se simti superior prin depasirea limitelor fizice si biologice sunt deja considerate primitive si vor fi tot mai putin acceptate in societate, in afara mediilor controlate.

      00
    • @Perkele, locuitorii din Bucuresti care fac 1 ora in trafic pana la munca sunt de acord cu asta fiindca daca ar merge cu transportul in comun ar face probabil 1 ora si jumatate. Nimanui nu-i place sa stea in trafic, dar nu exista momentan alte optiuni care sa fie macar la fel de rapide. Nu mai discutam de inghesuiala din metrou si autobuze.

      00
    • @rasta, la 30 km/h poluezi mai mult decat daca ai merge cu 90 km/h pe acelasi tronson. Poate reduci poluarea fonica, dar doar atat.

      00
    • @Andrei G: ba da, exista optiuni:
      – banda unica pentru transportul in comun
      – taxe mai mari pe masini si/sau taxa de tranzitare centru
      – suplimentarea parcului auto a transportului public
      – transformarea unor bulevarde mari in sensuri unice (nu cunosc Bucurestiul sa stiu daca asta se poate efectiv, la Brasov pare sa mearga asta)
      – benzi biciclete, dusuri la birouri etc.

      nu exista optiuni in paradigma actuala in care masina personala e vazuta ca prioritara in strategia de transport. si da, normal, nimanui nu ii place sa stea in trafic sau inghesuit intr-un autobuz la 35 de grade afara si vreo 40 inauntru, de aia ma intreb ce-i tine pe oamenii aia in Bucuresti? mai ales ca multi sunt veniti din provincie. si nimanui nu-i place sa stea in trafic, dar n-ar fi dispus sa faca niste sacrificii incat traficul sa nu mai fie atat de aglomerat, sa inceapa altii primii si dupa aceea mai vad si eu, cam asta e mentalitatea.

      00
    • nu mai exagerați. în București se merge cu 100 constant, în pasaj la unirii, pe splai, pe orice șosea unde prinde 500m liber până se înfige în primul semafor. suntem animale la volan. mă unge pe suflet să văd poliția cu radarul, acum duminică stăteau la podul nou inutil al lu Firea și luau fazanii cu pistolul laser

      00
    • …Perkele, care nu cunoaste Bucurestiul dar are deja solutii pentru el. Ce dragut.

      00
    • Relax, băieți, în mai toate orașele europene civilizate viteza e 30km/h. Vreți ca în Olanda? 30. În Bruxelles e de doi ani faza asta în tot orașul, 30 la oră era în tot centrul de vreo 15 ani. Parisul s-a suit târziu în trenul ăsta.

    • @F., da, si mie imi plac fazele de genul asta: „Eu nu ma pricep, nu cunosc orasul, dar va spun cum trebuie sa faceti ca sa fie bine.”

      @perkele, eu am spus care este realitatea acum in Bucuresti, nu ce s-ar intampla daca am trai intr-un oras ideal:

      1. banda unica pentru transportul in comun
      -> s-au facut cateva benzi unice si s-au pus garduri pe langa liniile de tramvai in anumite zone;
      -> timpul de deplasare de la un capat la altul a ramas neschimbat pentru ca s-au aglomerat mai tare intersectiile si sunt blocaje mai dese; in plus STB a redus numarul de tramvaie/autobuze pe liniile respective.

      2. taxe mai mari pe masini si/sau taxa de tranzitare centru
      -> asta nu rezolva cu absolut nimic problema transportului, doar elibereaza centrul;
      -> fara alta masuri complementare lucrurile se vor agrava; transportul in comun din Bucuresti este deja supraaglomerat si nu poate prelua un numar mai mare de calatori;

      3. suplimentarea parcului auto a transportului public
      -> asta este clar o idee buna si toti primarii promit ca o implementeaza de ani de zile, doar ca nu s-a facut nimic; numarul de autobuze noi este mai mic decat al celor care sunt casate;
      -> poate daca s-ar scumpi transportul in comun, ar fi bani si pentru suplimentarea parcului auto;

      4. transformarea unor bulevarde mari in sensuri unice (nu cunosc Bucurestiul sa stiu daca asta se poate efectiv, la Brasov pare sa mearga asta)
      -> poate ca asta ar merge, nu stiu;
      -> dar in niciun caz n ar merge daca ai combina masura asta cu limitarea vitezei, fiindca ai pierde exact avantajul creat initial.

      5. piste de biciclete
      -> sunt bune atata timp cat este vremea frumoasa afara;
      -> dar cand ploua sau ninge, nici macar hipsterii nu mai scot bicicletele din casa si ajung toti sa se inghesuie in autobuzele alea care si asa sunt insuficiente sau pe singura banda pentru autoturisme care mai ramane.

      6. dusuri la birouri
      -> asta este o utopie; de cate dusuri si vestiare ai nevoie daca ai 100 de angajati, dintre care 50 vin cu bicicleta si au nevoie sa faca dus (tinand cont ca toti incep programul la aceeasi ora)?
      -> costurile cu modificarile cladirilor de birouri existente ar fi astronomice;

      In concluzie nu spun ca nu se va putea face nimic, doar ca masurile astea categorice nu vor aduce nimic bun. Trebuie gandite niste masuri integrate, trebuie sa oferi oamenilor mai intai alternative viabile si abia apoi sa le interzici accesul cu masinile, sa limitezi viteza, etc.

      00
    • @Andrei G – la viteza constantă posibil, însă aici vorbim de oraș, slabe șanse sa traversezi un oraș cu viteza constantă de 90 km/h. Ceva îmi spune ca dacă accelerezi pana la 90 km/h din semafor în semafor doar ca să te înfigi în frâne (cam asa e traficul în oraș), poluarea este mai mare. Și am senzația ca nici pulberile generate de utilizarea excesivă a placutelor de frână nu sunt un răsfăț pentru plămâni.

      00
    • Andrei G: au fost rezolvate zeci de orase cu banda unica de transport in comun si prioritizarea lui in raport cu masinile, dar plm, un Bucuresti nu se poate ca trebuie sa stii orasul ca sa iti dai cu parerea. in rest, din ce zici tu, daca s-a incercat partial o solutie si n-a avut succes, nu e ca nu s-a facut ce trebuia pana la capat, e ca solutia e proasta si nu mai trebuie incercata.

      00
    • @rasta, bine, nu ne mai prostim cu accelerarea pana la 90 km/h. Discutam de diferenta intre 30 si 50 km/h, cat este legal acum.
      Accelerand pana la 50 km/h si mergand asa 4-5 minute poluezi mai putin decat atunci cand pastrezi viteza de 30 km/h.

      @Perkele, se pare ca cineva citeste blogul acesta. Vad ca a pus Vali un link cum ca se scumpesc biletele de Metrorex si STB. Poate acum vor sa mareasca parcul auto.

      00
  7. 2. chiar asa umbla cainii cu covrigi in coada? nu cunosc din proprie experienta dar mi se pare cam exagerat, sau cam exagerat pt anii astia. mai demult poate era asa.

    00
    • Pare adevarat. Am auzit si eu o poveste cu unul care se descurca binisor din 2 joburi lejere

      00
    • Nu sunt covrigi, omul avea 3 joburi.
      Du-te intr-o zona unde se mai gasesc joburi si munceste cativa ani 12 ore pe zi, sa vezi, chiar nu ajungi sa ai o masina la mana a patra, sa iti permiti chirie si sa iti mai ramana ceva bani pe langa cheltuielile de baza? (Cheltuieli de baza, nu figuri, sa ne intelegem)

      00
    • Perspectiva este a unei persoane care a stat numai pe ajutor social în România, după care a descoperit ca poate câștiga bani prin muncă, din păcate abia când a ajuns în altă țară. A auzit el ca un vecin din România lua prin munca aceiași bani prin muncă cât lua el prin ajutor social. Cât mai e ajutorul de șomaj? Tot 600 RON net pe lună?

      00
    • @maxp, nu umbla caini cu covrigi in coada, dar chiar si in Romania daca lucrezi in constructii iti permiti sa platesti chirie si sa ai un harb de masina.
      Probabil ‘masina la mana a patra” inseamna ceva pe care a dat 200-300 de dolari maxim.

      00
    • nu contest dar am niste semne de intrebare.
      adica pare ca omul a dat dintr-o extrema in alta: de la lichea la 3 joburi/zi ….hm
      apoi stiu ca in sua daca n-ai credit/istoric financiar nu se uita nici dracu la tine gen chirie,mobil si ce o mai fi nevoie. o data avut credit cred ca cam intri intr-o spirala financiara naspa.
      plus zona chicago, stiu ca fusese destul de afectata de criza…. de unde 3 joburi? era chiar atat de priceput incat le luase fata la miile de someri de acolo? daca da, revin, de ce era asa lepra in romania?
      adica omul a ajuns acolo, nu stia o boaba de limba, a facut cursuri, are 3 joburi, trimite bani acasa dupa 5 ani! il vreau primar in romania !! aduceti-l inapoi! :)

      00
    • @maxp

      am mai auzit faze din astea. Daca faci fata in constructii, adica sanatate, forta, indeminare, poti merge oricat de sus.

      daca-l aduc inapoi in satul lui devine din nou lepra. Mai e si mediul din jur. Anturajul, cum ar veni. Anturajul te poate strica oricat de bun ai fi tu initial.

      00
    • ok, hai ca n-am chef sa trolez azi.

      maxp, daca sistemul nu iti arata ca castigi imediat ce muncesti, sistemul e prost. Stimulul asta trebuie sa fie puternic, ca sa ajunga la creierul individului si sa-i schimbe actiunile.

      Promisiunea ca in 20 de ani o sa fii mai bine nu e suficient de puternica ca sa aiba vreun efect.

      00
    • Nu umbla deloc cainii cu covrigi in coada. In afara de chirii, care sunt de 5 ori mai mari in SUA, Restul preturilor sunt cam la 0.5 fata de cele din SUA pentru ca importam foarte mult.
      Si castigam de 4.5 ori mai prost. Salariul mediu in SUA e de ~$50,000 pe an. Cel din Romania e de ~43,000 lei pe an.

      00
    • Ai o promisiune slaba pentru individ.

      Asta e prea putin ca sa ii schimbe programul de betie din ziua aia. Nu ii schimba nici programul de lejereala de maine.

      0% cu 0% si tot asa, peste 20 de ani o sa fie o schimbare de 0 cumulat.

      00
  8. Ati citit ca in Franta si Grecia vaccinarea devine obligatorie pentru lucratorii din sanatate, camine batrani etc, da? Vaccinurile inca sunt gratis dar la un moment dat o sa coste ceva chiar si spitalizarea celor bolnavi de covid

    00
    • De ce sa coste spitalizarea bolnavilor de covid daca sunt asigurati? Ca exista vaccin? At exista si reguli de circulatie de ce sa nu plateasca si victimele accidentelor? Exista campanii pt o viata sanatoasa pe care daca le respecti n ajungi la spital at sa plateasca toti cu infarct avc si alte d astea

      00
  9. „degeaba muncești, că nu se vede.”

    Si deaia UBI o sa fie un epic fail. Dar pana nu fut stangistii inca o data economia nu se simt ei bine.

    00
    • Gigel ala putea lejer sa munceasca si in Romania si mai ales daca invata ceva legat de constructii (ca si in state), o ducea foarte bine. Degeaba SUA e visul baieteilor de dreapta ca acolo e doar pe munca si merit si vai, masurile de stanga imping la lene, in cazul asta punctual baiatul era intr-o anumita zona de confort in Romania, avea unde sa stea si ce sa manance, asa ca era obisnuit sa futa buha in loc sa faca ceva util pentru el, in SUA nu stia nici limba la inceput si a trebuit sa munceasca, altfel murea, dar la fel de bine s-ar fi putut muta la Constanta, Bucuresti, Cluj sau orice oras mare unde se construieste mult si tot asa, se vedea daca muncea.

      00
    • „Ce-mi spuneți dumneavoastră, de fapt, este că în România nu făceați nimic și în America aveți trei job-uri de n-aveți vreme să dormiți. Cum se poate așa ceva? Cum de erați așa, iertați-mă, leneș în România și sînteți așa harnic în America? Că tot dumneavoastră sînteți.“ N-a stat mult pe gînduri să-mi răspundă, semn că și el se întrebase cum de a fost posibil acest salt brusc de la lîncezeală la hiperactivitate: „Păi, aicea, cînd am început să muncesc, am putut vedea imediat diferența. Într-un an mi-am luat mașină. Era un hîrb vechi, fără aer condiționat și ruginit. Dar era mașina mea! În doi ani m-am mutat singur, în trei ani am început să trimit bani acasă – la început o sută de dolari, apoi două, apoi trei… În România, aveam un vecin care muncea. Era paznic. Păi, noi, care nu făceam nimic și stăteam pe ajutor, trăiam exact ca el, care muncea. Păi, dacă nu-i nici o diferență de trai între unul care muncește și unul care nu muncește, de ce să muncesc? În România, degeaba muncești, că nu se vede. Aici, se vede imediat. Și vezi imediat că, dacă muncești, aduni. Muncești mai mult, aduni mai mult…“

      00
    • A fost un reportaj la sate, recent, care puncta că oamenii se apucă de muncă atunci când văd că pot schimba ceva in viața lor. Un primar taiase ajutoarele sociale, sau închise barul din sat… nu mai știu. E un articol, cu barmanul suparat ca oamenii s-au apucat de munca si nu mai vin la el la bar, sa bea pe caiet.

      00
    • Baruri închise într-o comună din Iași, după ce asistații sociali au scăzut de la 254 la 4

      Pe mai bine de jumătate din ei a reușit să îi angajeze la diferite firme din Iași, iar restul lucrează cu ziua prin comună și acum, pentru că au banul lor, muncit, oamenii nu îl mai dau pe băutură în sat.

      „Au banul lor. Și nu mai dau banii pe băutură, că toți banii erau la crâșmă. Aveau deschis un cont, valoarea – cât avea de luat, 200 – 300 de lei din ajutorul social împreună cu soția era înregistrată pe caiet la crâșmă. Când îi se termina debitul, gata, se oprea nu le mai dădea băutură. Venea următoarea lună, deschidea iar contul și iarăși îi găseai la crâșmă, nu în altă parte”, a explicat primarul.

      Veniturile foștilor asistați sociali au crescut considerabil după ce s-au dus la muncă, iar efectele deja se văd.

      „Banul muncit nu prea îl mai cheltuiește, nu îl dă pe băutură. Nu mai sunt certuri în familie, nu au timp. Dacă luau și beau și se duceau acasă, se băteau cu nevasta. Asta făceau sau se apucau și făceau alte minuni. Câștigă destul de bine, la una dintre companiile la care lucrează mai mulți, sub 2.000 de lei nu e niciun salariu, bani în mână. Așa că dacă lucrează amândoi, soț și soție, au 4.000 de lei, iar la țară sunt niște bani. Acuma mă felicită, îmi dau dreptate”, mai spune Mirică Dodon.

      Acesta susține că un alt efect al faptului că mulți dintre foștii asistați sociali s-au angajat este acela al scăderii ratei abandonului școlar al copiilor, pentru că acum oamenii din comună au mai multă grijă de copii și le acordă mai mult timp.

      00
  10. Record de apartamente livrate în 2020, în condițiile în care se construiește la greu de 10 ani.

    https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/infografic-premiera-in-primele-9-luni-din-2020-in-bucuresti-au-fost-construite-cele-mai-multe-locuinte-din-ultimii-30-de-ani-2020-intra-in-istorie-19852178

    Record de scădere a populației în 2020 (-143k oameni), în condițiile în care oricum aveam cea mai mare migrație din UE.

    Cererea pe piața imobiliară este în creștere și nu poate fi satisfăcută. Seems legit.

    00
    • Totul este ilogic pe piata imobiliara in ultimul an. Nu-mi dau seama cine sunt astia care cumpara apartamente in prostie. Si asta in conditiile in care preturile tot cresc de la un an la altul.

      00
    • @Andrei G

      impresia mea e ca s-au produs o serie de acumulari anii astia in populatie. De cand am intrat in UE.

      Si abia de acum incep sa se vada rezultatele.

      00
    • Ce e asa de greu de inteles in faptul ca oamenii pleaca din orasele mici si din sate si se duc or in afara ori in orasele mari?

      Piata imobiliara nu e in crestere. Piata imobiliara din orasele mari e in crestere. Nu face nici dracu blocuri noi in Botosani sau Tecuci.

      00
    • Recordul e in cateva orase, aproape ca le numeri pe degetele de la o mana. Ia vezi, cate apartamente se construiesc in Adjud, Campulung Muscel sau Carei si de ce nu chiar si in orase mai mari gen Botosani, Galati sau Deva.

      00
    • @Andrei G aceeasi intrebare mi-o pun si eu cu atat mai mult cu cat preturile la achizitie cresc, dar chiriile nu prea, in unele zone chiar au scazut. Raman la parerea ca sunt o multime de evazionisti/ liber profesionisti pe Anglia si Italia care se intorc cu bani aici si e o modalitate facila de a spala banii.
      Ca se construiesc blocuri in orasele mari, ok e de inteles, dar eu vad o problema cand mai degraba te duci la spital in Giurgiu sau Arges decat in Bucuresti pt ca tu stai la porumb. Intrebarea mea e cat se vor mai extinde aceste centre urbane mari cand nimeni nu se ocupa de extinderea infrastructurii, spitale si scoli noi pt a acomoda aceasta concentrare a populatiei.

      00
    • @Cristi indivizii cu bani cumpara. ca sa estompeze efectul inflatiei asupra averii lor. Si dupa aia le dau la inchiriat, iar cu banii de chirie renoveaza ce se strica pe parcurs.

      00
    • @Marsten Într-adevăr nu cresc prețurile în toate orașele, mai sunt și scăderi de sub 0,2 – 0,4 % :)

      https://ziare.com/casa/stiri-imobiliare/preturile-locuintelor-1660412

      00
  11. 7. Frizerul meu se ocupa cu asa ceva, business is booming, dar a pastrat si jobul lui de frizer in caz ca… :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube