Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. 3. Daca am avea o institutie care sa aiba grija de piata asigurarilor. Adica sa luam niste „experti” si sa le dam 10k euro pe luna ca sa nu fie interesati de spagi. Astia sa urmareasca piata si sa taxeze abuzurile. Mama ce bine ar fi….

    00
    • Si de unde iei tu specialistii astia cand tara e plina de cretini cu scoli facute pe naspa? De acum inainte o sa fie doar mai nasol in Romania, nu mai bine. Nu are cine sa faca mai bine….0

      00
    • Salariile la ASF sunt deja de cam 10 mii euro. Deci condiția asta e îndeplinită de ceva vreme :)

      Apoi peste tot în lume asigurările pentru șoferi tineri și motoare mari sunt scumpe.

      Pentru oamenii fără accidente și vapoare, asigurarea cică ar fi cam 600 lei/an. Adică 10 euro/lună. Adică 2 pachete de țigări pe lună. Cât de puțin să fie?

      00
    • Oh wait!
      Nu asta trebuia sa facă ASF?

      00
    • Am casco, deci in caz de necaz cu city, rezolv cu regres. Intre timp, traiasca euroins (sau care o fi cea mai ieftina la momentul respectiv).

      00
    • 3.

      Asta e decontul pentru toti astia care s-au bucurat la City ca e pomana curata atatia ani si merg cu masina „gratis”.

      Problema esta ca aia cu cele mai multe bube aveau si cea mai proasta asigurare, te lovea un meserias si tu plangeai pana iti reparau masina, ala era bine merci, avea RCA, totul era legit.

      ASF daca avea coaie, iesea acum frumos si facea RCA pe sofer nu pe masina, era haos 1-2 ani in continuare dar apoi aveau de platit mai mult zmeii si nepriceputii si cu ocazia asta se lasau de facut tampenii sau de soferie, win win pentru toata lumea.

      Dar cand ma trezisem deja se facuse dimineata…

      00
    • Mie mi se pare mai degraba ca se ajusteaza corect. Cei care merg low-cost, fara rezerve, fara re-asiguratori de incredere, trebuie sa se ajusteze un pic. Costurile cresc, la noi accidentele sunt din plin in fiecare zi, costurile reparatiilor cresc si ele (forta de munca in service, componente, etc) … ce altceva putea sa se intample? Unii au crezut pe buna dreptate ca la noi e vestul salbatic al RCA … dar uneori ca se pun reflectoarele pe industrie, lucrurile se schimba.

      00
  2. Dacă România n-ar fi intrat în UE în 2007, azi ar fi fost la nivelul Somaliei. E incredibil câți proști cu puța mică și curve proaste pot exista-n România. Iar numărul lor e-n creștere vertiginoasă.
    Speranța mea e-n covid că-și va face treaba și va toca la proști pe bandă rulantă. Poate, poate așa va avea România șansa la normalitate.

    00
  3. 7. cum ar fi sa dai anunt pe pietele internationale CA COnstanta e libera si ruta constanta -dunare-europa e complet navigabila si poti aproviziona jumatate din Europa de aici… Ar fi misto dar noi am avut mazare si psd si politicieni incompetenti care nu vad padurea de copaci. Da stiu Uk e departe, Rotterdam e intre noi…dar noi suntem prosti.

    00
    • Trebuie să mai fie și destule porturi în amonte pe Dunăre care să poată prelua atâta marfă; multe dintre ele nu pot opera nave maritime (doar fluviale) și atunci trebuie descărcată și reîncărcată marfa în Constanța.

      O lectură instructivă pe subiect este prospectul de ofertă publică de la TTS (Transport Trade Services), pagina 104 „Introducere în industria transportului pe căile navigabile interioare”:

      https://bvb.ro/Juridic/files/Prospect%20TTS_RO.pdf

      00
    • Nu auzi că e scump să mergi în amonte pe dunăre? Nu are rost…

      00
    • De exemplu Galați și Brăila sunt porturi maritime. Galați are 4 ((patru!) porturi de încărcare – descărcare marfă. Pentru amonte până la Linz marfa poate fi transbordată in barje fluviale și dusă cu împingătoare. Dar na, cine s-o gândească? Ai noștri care au doar grija propriilor….griji?

      00
    • @Andra nu are rost să dai jos containerele de pe un ditai container ship ca să le împingi pe apă până la Linz. Eventual dacă ai avea autostrăzi le-ai pune direct pe camioane la Constanța, sau pe tren. Pe Dunăre e eficient să trimiți în Austria chimicale, produse agricole etc, nu containere.

      Unde mai pui că Linz poate primi azi vreo 300 de mii TEUs pe an – doar Rotterdam si Antwerp primesc vreo 25 de milioane (asta dacă chiar îți propui să oferi o alternativă reală). Constanța ar putea livra un milion TEUs azi, fără să gâfâie – de ce ăia din Linz nu și-au extins capacitatea în așteptarea unei astfel de oportunități, dacă era așa la mintea cocoșului?

      00
    • neaorin
      Transportul pe apă e cel mai ieftin transport din lume. Motorina consumată pe vapoare este neaccizată, vine direct cu prețul de rafinărie. De aceea exista control vamal la frontieră cu sondă pentru tancul de combustibil. Referitor la Linz, eu nu am scris de el decât ca de un capăt de drum, e cel mai îndepărtat port de pe traseul care începe la Izmail/Ucraina-Galati. Poți înlocui cu ce port îți dorești de pe relația Ucraina-România-Bulgaria-Serbia-Ungaria-Austria-Germania. Adică încarci marfa unde vrei, o aduci cu containerele pe mare, faci controlul de frontieră la Sulina, aduci vaporul în portul Galați, faci transbordul mărfii pe barje și o duci amonte cu împingătoare in orice țară din cele enumerate mai sus. Ca și cost, e la jumătate de preț din orice altă variantă de transport.

      00
    • „Ca și cost, e la jumătate de preț din orice altă variantă de transport.”

      Dar pentru asiatici nu e mai ieftin decât transportul maritim prin Rotterdam sau Antwerp, pentru orice destinație aflată la vest de Viena. Și cam aia-i problema, că toate porturile astea fluviale nu puteau investi o tonă de bani ca să-și crească capacitatea pe containere, în așteptarea unui moment prielnic – blocaj în porturile vestice – și în același timp efemer – fiindcă situația se va rezolva – care ar fi putut la fel de bine să nici nu vină.

      Linz e doar un exemplu, dar e un exemplu bun. Dacă exista realmente cerere sustenabilă pentru transport de containere pe fluviu, își măreau ei singuri capacitatea fără să se ducă vreun politician român la ei să le zică că-s fraieri.

      00
    • @Ambra- suna bine ce spui, dar mai avem un aspect- lipsa navelor mici, feeders, cu capacitate paba in 2100 TEU. Nu orice nava port container poate intra pe bratul Sulina, are nevoie de pescaj mic oricum. Pescajul influenteaza nr de containere ce pot fi incarcate la bord. Stiu ce se intampla la compania unde lucrez-navele mici sunt angajate pe doua linii- Africa-Europa si local in Asia. E vorba de Maersk, cel mai mare jucator de pe piata de port containere. Sa deschizi o linie noua nu este chiar usor-armatorii iau in considerare infrastructura pana la clientul final, firmele furnizoare de servicii pt nave trec printr-un proces lung de audit, etc.

      00
  4. 6. Aștept să reapară articolele cu „speculatorii sunt de vină pentru prețul petrolului” de care te împiedicai la tot pasul prin 2008.

    00
  5. 10. Rezultatul manipularii AUR in media si online https://www.youtube.com/watch?v=Avv0fek2UVA

    00
    • Era zilele trecute o știre că MS a cumpărat 24.000 de flacoane de Remdesivir + încă 140.000 în decembrie. Costul per pacient este de 2.100 de euro (6 flacoane * 350 euro flaconul).
      De ce să ne vaccinăm cu ceva care costă doar 20 de euro? Prea ieftin.

      00
  6. La 4 cred că e mai degrabă o angoasă românească.
    De treizeci de ani, orice sondaj de genul ăsta a avut același rezultat, adică am merge din rău în mai rău.
    În timpul ăsta, suntem una din puținele țări care s-a mișcat de la sărăcie spre prosperitate.
    Ungurii se pare că ne văd altfel:
    https://www.g4media.ro/guvernatorul-bancii-nationale-ungare-recomanda-ungariei-modelul-romanesc-privind-cresterea-nivelului-de-dezvoltare.html

    00
  7. In pregătirea vaccinării perpetue autoritățile au început sa umble la limbaj. Încetul cu încetul vaccinarea „completa” va fi înlocuită cu vaccinarea „primara”
    https://vaccinare-covid.gov.ro/clarificari-privind-vaccinarea-populatiei-cu-doza-3-suplimentara-si-doza-de-rapel-booster/
    Doza 4 începand cu martie 2022.doza 5 mai devreme de 6 luni de la doza 4, probabil începând cu iunie 2022 pentru a preveni valul 6 cauzat de relaxarea restricțiilor din iulie 2022.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube