Știrile zilei – 1 aprilie 2021

  1. Verde . Castel . Blondă . Roșu . Brunetă . Pistrui . Sus . Verde . Munți . Blondă
  2. Vești bune
  3. Iarnă blândă, gaze scumpe
  4. Infrastructura feroviară e la limită
  5. Why sheeps keep crashing
  6. Prea mult petrol
  7. Anticoncepționale pentru porumbei
  8. După 6 ani de proces
  9. Metrorex comparat cu metroul londonez
  10. VW își va schimba numele in Voltswagen
  11. Cronica de tehnologie
  12. Cronica de business

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

52 comentarii

  1. 5. Sheeps sau ships?
    6. Las că scade prețul, nu?!
    7. E 1 aprilie
    9. Ușor amuzant tipul cu comparația, zici că e advertorial plătit de Ministerul transporturilor … Sper că nu a uitat să menționeze că abonamentul lunar la metroul londonez e 10 milioane pe lună și de banii ăștia nici măcar semnal la telefon nu ai iar vara, la ore de vârf, metroul se mai oprește și între stații iar aer condiționat nu ai între stații … Comparația cu salariile e de genul „noi suntem săraci deci trebuie să fim sărăci mai departe”

    00
    • 9. salariul ar trebui sa reflecte calitatea muncii. de ce plateste toata tara metroul bucurestean? nu as avea nici o problema daca ar plati doar bucurestenii aceste salarii

      00
    • NOU
      #3

      Ships carry sheep, deci da.

      00
    • sheeps carry ships?!

    • Bogdan, plateste toata tara ca sa se puna mai usor batista pe tambal. Sa nu se vada din satelit cati angajati are si pe ce salarii, basca cine stie ce achizitii pe stil romanesc fac. In statia pe care i folosesc eu sunt 2 vanzatoare de cartele, desi acum ai la dispozitie automate, plata cu cardu, sms etc. Tre sa ajunga si ele saracele la pensie, mai au doar vreo 20 de ani pana acolo

      00
    • @xxx
      9. Hai sa comparam cu Berlin atunci (undeva pe la 4 milioane de locuitori – deci comparabil cu Bucurestiul. Londra are vreo 10 in oras si 20 in metropola).
      Berlin – 340km, 2875 angajati, 1mil pasageri/zi
      Bucuresti – 76km (~20%), 5678 angajati (~200%), 0.5mil pasageri/zi (~50%)
      Nu stiu de ce dar tot prost iese.
      Cat despre costurile abonamentului – e aberant sa fie subventionat si de cei din Vaslui sau Teleorman (cele mai sarace judete din tara). Ar putea fi cel mult subventionat de primaria Bucuresti.

      00
    • Țara plătește multe proiecte de infrastructură, hai să nu mai reparăm străzile celor din Vaslui cu banii bucureștenilor, nu, și așa restul țării nu folosește metroul când vine prin București, doar bucureștenii îl folosesc?! … Fiecare să fie cu a lui, un fel de autarhie la nivel micro … Mie unul toate articolele astea anti-metrou mi se par ușor propagandistice, cine știe poate unii vor să externalizeze niște servicii de mentenanță ceva că’s prea mulți mecanici

      00
    • Vă salut din Vaslui. Nu am poze acum pe loc, dar Vaslui ae dezvoltă cu bani europeni. Primaria are echipe speciale de atragere de fonduri europene, cam orice duda care se face in Vaslui are si o contribuție UE.
      Dacă „țara” plătește ceva, e salariul bugetarilor.
      Oricum, jumătate din Vaslui e plecat la muncă in afară, cealaltă jumătate e prin tara. Adică, Vasluiul e cumva „cresa de copii”, nu prea sunt tineri mai mari de 19-20 de ani (cel putin pe stradă, nu vad, e plin de copii si liceeni).
      La ritmul cu care se depopuleaza cel mai sărac județ din România e cam ciudat să tot citesc ca „plătim pentru Vaslui”.
      Apropo, plătiți atât de mult, încât e cel mai sărac județ din România, lol.
      -> Cu această ocazie, și cât mai stau pe-acasă, vă invit sa vizitați orașul, va pot fi ghid. A devenit ca o stațiune, aproape pustiu in unele perioade din zi.

      00
    • Tara plateste metroul pt ca Bucuresti! Pt ca centru! Pt ca totul e „la centru” ca se te duci acolo, cand te bate Dumnezeu si ai nevoie… ca sa te milogesti la un veric de-al unui nenică, ca asa e soarta ta de prostălău. Ba mai tarziu sa iti ia si bani din taxe ca sa se plimbe vericii cu metroul, sau sa le construiasca Elcen care sa fie inclus in compania vericilor de căldurică, daca esti prost macar sa fii si cu banii luati.
      Nici nu ar fi de conceput ca…. sa zicem, Registrul Auto Român sa aiba sediul central la… Focsani. Sau Societate Nationala a Sării la Mangalia (cred ca oriunde in tara asta e mai multa sare decat pe Calea Victoriei, daț nah, vericii n-or sa umble prin praf ca doar de-aia si-au construit țară).

      00
    • De la Bucuresti se da ora exacta. Asta doar pentru cunoscatori.

      00
    • Am văzut și pe adevărul articolul comparativ Metrorex – metrou londonez. Și acolo un comentariu foarte interesant:
      Lasati Londra . Sa ne comparam cu vecinii:
      „…pierderea Metrorex a ajuns la -71% in 2018 si -60% in 2019 (dupa eliminarea subventiilor),
      toate celelalte companii din regiune, metroul din Budapesta, Praga si Varsovia.. obtin profit in fiecare an
      -intre 2015-2019 Metrorex a inregistrat pierderi cumulate de aproape 2 miliarde de lei, bani cu care se puteau construi 10 spitale moderne
      salariul mediu la Metrorex a crescut cu 70% in ultimii 5 ani si a fost mereu de 2 ori peste media nationala, ajungand la cca 10.000 ron / angajat”I Guda

      00
    • @Xxx: da, dar Metrorex este companie și are bani din abonamente, din bilete. Dacă nu poate să fie profitabilă, nu se poate sustine să fie privatizată. Cu reglementari privind preturile maxime pentru bilete, se poate, da. Si venituri se pot incasa si din publicitate pe cartele.

      00
  2. Începută de câteva zile, Voltswagen e doar o păcăleală de 1 Aprilie.

    00
  3. La 5 nu e ships? Sau n-am fumat io destul?

    00
  4. Din seria justitia pe care o aparam:
    https://www.reporteris.ro/component/k2/item/105429-recidivist-achitat,-cu-proba-cheie-respinsă-neimportant-fiul-e-procuror-și-nora-judecătoare.html

    A se vedea ca nora si fiul sunt “schimbarea”. Sunt tineri, semneaza petitii, etc.

    00
  5. 2. Nu conteaza, important e ca ies haoles-baoles in strada sa apere endependenta. Iar restul, nu au murit degeaba la revolutie ca sa le bage strainii pe gat un vaccin. Stiu ei mai bine

    00
    • Studiu SUA. cu 4000 de angajati din sanatate care s-au inscris voluntari. Si probabil ca au folosit masti, dezinfectant, distantare. Cand stii ca te tot testezi, te feresti maxim. Ar fi concludent un studiu facut aleatoriu, nu cu oameni care se feresc. Aaa, daca ii trimite sa se plimbe peste tot, sa se expuna etc est altceva. Daca au fost expusi de mai multe ori iar este altceva, dar nu am inteles asta din ce au scris despre studiu.
      insa da, ar fi fantastic sa scapam de pandemie, vom vedea oricum cand state cu rata mare de vaccinare se vor deschide, atunci se va vedea cum sta treba cu adevarat și ar fi super sa fie imunitatea, insa vad ca in afara de cateva locuri unde este distantare nu se inghesuie nimeni sa deschida (nu Israelul care nici pe ai lor nu ii lasa sa calatoreasca, chiar pe cei cu doua doze). Dar timpul le rezolva pe toate, se va vedea ce si cum cu imunitatea.

      00
  6. Pentru articolul 9, cel cu metroul – se omite complet problema esențială – PREȚUL BILETULUI:
    -o călătorie cu metroul din București este 2,5 lei, una cu metroul din Londra circa 28 lei (4,9 lire);
    -un abonament de o zi în București costă 8 lei, unul în Londra costă circa 73 lei (12,7 lire)
    -o cartelă cu 10 călătorii în București costă 20 de lei (deci 2 lei călătoria), iar un abonament lunar nelimitat costă 70 de lei, în timp ce în Londra ai diferite variante, dar mai ieftin o călătorie iese undeva la 2,4 – 2,7 lire și un abonament lunar nelimitat la vreo 220 lire (deci 1270 lei).

    Este foarte simplu să vedem că din banii în în plus poți să repari linii, să modernizezi stații etc.
    Sunt convins că diverși o să spună că în România este așa pentru că nu avem un management eficient, că nu știm, că oamenii nu sunt interesați de muncă, etc. etc.

    Hai să mai ieșim odată din cercul ăsta în care ne învârtim – dacă un om are 2.000 lei salariul lunar poate să fie cel mai bun și eficient om – nu se poate descurca la fel cu cel care are de 10 ori mai mult, indiferent că cel care are de 10 ori mai mult irosește o parte din bani – celui cu mai mulți bani îi rămân oricum mai mulți bani disponibili.

    Deci cu alte cuvinte, dacă vrem ca metroul din București să fie ca în Londra este foarte simplu – trebuie oprite subvențiile și trebuie mărit costul călătoriei până se acoperă cheltuielile – problema este că nu știu câți oameni ar fi dispuși să plătească de 4 – 5 ori mai mult pe călătorie. Cel mai probabil oamenii nu ar plăti acest preț și atunci ne prefacem că problema costului nu există, lucrurile trebuie să meargă la București la fel ca în Londra la un preț de 10 ori mai mic.

    Este o problemă similară cu problema parcărilor – toată lumea înțelege că în București sunt prea multe mașini și mașinile alea efectiv nu pot încăpea pe locurile de parcare existente și ar trebui să dispară probabil o treime din mașini – doar că nu poți să spui asta, pentru că oameni se supără și atunci ignori problema, vorbești despre construcția de parcări supraetajate, noi străzi etc.

    00
    • Metroul din Londra se intinde pe 400 km, la noi pe 78.
      Nu poti sa ai angajati ieftini si costuri de trai mari, daca firmele sunt nevoite sa creasca salarile o sa creasca si pretul servicilor sau produselor.
      Parerea mea e ca ar trebui sa fie impartit costul functionarii transportului public intre toti rezidentii adulti dintr-un oras si renuntam cu totul la bilete. Eu merg cu metroul de cateva ori pe an, cu stb-ul nu am mai mers de 4 ani dar as fi dispus sa platesc ~600 lei anual.

      00
    • NOU
      #26

      Peste tot in lume transportul cu metroul este mai scump decat in Bucuresti. Poate doar in Kiev sa fi fost mai ieftin (era 8 hrivine, asta insemana 1.21 lei). Asta pe unde am fost eu.
      Legat de Londra, stiu ca da, luat biletul de la ghiseu sau automat, metroul este foarte scump, asa cum ai spus. Dar, cu Oyster card sau cu touchfree pretul era undeva la jumatate, sau un pic peste jumatate. Cel putin asa era acum 2 ani, cand am fost eu ultima oara pe acolo.

      00
    • Metrorex isi acopera doar 30% din cheltuieli din pretul biletelor. Deci trebuie marit pretul de 3 ori si ceva. Asta neluand in calcul ca se vor vedea cu un porcoi de bani si vor cere mariri de salariu ca vezi doamne, uite cati bani aducem la stat. Bine ca ai vazut pretul pe bilet dar nu ai observat numarul de angajati pe km de linie, aproape dublu fata de Londra

      00
    • @Mirel misto cum comparam un venit minim de 1400 lei (233 lire) cu 1200 lire venit minim ;-)… Dap ca sa ajungi la aceeasi paritate a pretului poti face calatoria 5 lei dar nu vei rezolva problema cu personalul supradimensionat al Metrorex-ului..

      00
    • Desi m-as fi asteptat la altceva, m-am uitat acum pe buget, cheltuielile cu personalul la Metrorex reprezinta doar 20% din cheltuielile de exploatare, deci nu mi se pare o reala problema cati salariati are si ce salarii au. Hai sa zicem ca ai injumatati personalul, nu o sa faci mare branza. Ca referinta, avem 3.5 miliarde cheltuieli din care 750 de milioane sunt salariile

      Asa ca cea mai buna solutie este cresterea veniturilor. Pretul unei calatorii nu poate fi crescut, ca si-asa metroul are un trafic extrem de slab comparativ cu alte capitale, atunci singurul loc din care ar putea face bani este din chiria aia la cascarabete si din spatiile de reclma. Doar ca acum banii aia se duc la sindicat (75% la cascarabete, 57% la reclame) in loc sa se duca la Metrorex.

      00
    • Sunt cateva lucruri care se pot face pentru a indrepta metrorex-ul spre break-even:

      -scapat de angajatii-capusa;
      -banii din chirii sa se intoarca integral la metrorex, nu 25 metrorex 75 sindicatul lui radoi (apropo, acu 15+ ani cand l-am cunoscut si voiam sa fac ceva acolo omu’ controla tot ce insemna Fornetti si covrigarie. TOT. Fi-su se lauda ca un covrig costa 10 bani sa-l faci si ca se da cu 70 de bani. Acuma cum credeti ca e? De fapt, probabil ca in problema chiriilor nu se duc bani in plic, preturile chiar alea sunt. Majoritatea covarsitoare a afacerilor de la metrou sunt controlate de el, de unde si preturile derizorii. Miza acolo e, pe spatiile comerciale EXTREM de banoase de la metrou, nu pe chiriile propriu-zise. Cred.)
      -marit pretul calatoriilor incet-incet, o data la cateva luni mai adaugat un 10-20-30 de bani la calatorie.

      00
    • NOU
      #31

      Contactless, nu touchfree… Plm, habar n-am ce scriu…

      00
    • Metroul bucurestean nu are nici un angajat care sa cistige 2000 ron.

      00
    • O călătorie cu autobuzul în oricare oraș din RO este 2 lei- 2,50 lei.
      Cu 0,50 lei plătește bucureșteanul mai mult decît cei care merg cu autobuzul/tramvaiul, poate chiar mai puțin dacă un bilet costă 2,50 lei.
      80 de fuking bani și metrorex vrea subvenții mai mari.Pentru ce?!
      plm, să tot trăiești pe munca/banii altora.

      00
    • Prețurile pentru metroul londonez sînt nițel diferite și există daily cap, în funcție de distanța parcursă zilnic (între zone) și numărul de drumuri și intervalul orar (off-peak este, evident, mai ieftin). Dacă plătești cu Oyster sau cu telefonul, ți se iau banii o singură dată, la finalul zilei, după ce sistemul face socoteala. În realitate, maximum pe care-l poți plăti pe o zi întreagă e undeva pe la 7-8 lire dacă-mi amintesc bine, dar pentru două călătorii, n-ar trebui să dai mai mult de 5 lire adunat. Vezi aici detalii.

      @sly: cred că voiai să zici invers, că bucureșteanul plătește mai puțin pe autobuz. E 1,3 lei biletul valabil o oră, ffs, cînd ar trebui să fie minimum 2 lei, dacă nu chiar 2.5 lei.

    • Am postat mai sus un comentariu postat de cineva pe Adevarul, in care se vorbeste despre faptul ca in statele din Europa de Est cu metrou, regiile sunt profitabile si la noi este o gaura neagra.
      Nu este problema la noi cu salariile mecanicilor, ci cu faptul ca sunt prea multe persoane care stau prin birouri degeaba, lipite peste tot in companiile de stat. De aceea nu sunt eficiente, din cauza ca sunt atat de capabili cei care le conduc.
      Era azi un articol pe digi 24 statul la stat cu consiliile de administratie de peste tot si oameni care incaseaza cate 7000 ron / lunar fiind membri in cateva consilii pe unde nici nu dau. Habar nu am daca este vreun consiliu si la Metrorex si la fel cu vreo 12-20 de membri care se intalnesc o data pe luna si iau salarii uriase. Aici sunt sifonarile mari peste tot pe functii inutile, nu in campul muncii.
      Metrorex trebuie sa devina profitabila sau sa fie privatizata

      00
  7. @ 5 Daca nici la un vapor nu functioneaza pilotul automat nu va asteptati la masini autonome in urmatorii 10-15 ani.
    P.S. Atestatul de taximetrist e inca bratara de aur

    00
    • Pilot automat pe Suez? Aș vrea să cred că glumești. Plus că pilotul automat al unei nave menține niște coordonate, nu evită obstacole.

      00
  8. Ba Burnei nu era poreclit macelaru? Ca experimenta pe copii facandu le operatii inutile? L am avut la curs si de pe atunci mi a lasat gust amar, nu degeaba aparent.

    00
  9. Devastator articolul despre Metrorex.

    Adica aia se descurca cu un mecanic per tren, iar la noi 9 mecanici per tren.

    Si pe langa salariile imense, si tot ce se face se face cu curul.

    00
  10. Lasa ca a iesit medicul Gabriel Diaconu sa il spele un pic pe Burnei, ca a fost condamnat pt ca nu a refuzat o plata informala, ca el cu banii aia nu si-a luat vile si masini , ca a reinvestit banii in acte medicale, ca e un sfant de fapt si ca ce stie lumea. Ahh, si ca de vina pt aceasta nedreptate e Vlad Voiculescu (am vazut ca are el un meci cu VV)

    00
  11. Sa va uitati la Seaspiracy pe Netflix. (sau torrentul vostru de incredere)

    00
  12. Babaiet’, terminati cu comparatiile sterile pe zona de venituri si cu argumente slabe gen „vai, au preturi mici si de aici probleme”. Un indicator simplu pentru Metrorex este costul per client: compania de metrou a Madridului plateste 1,4 euro/calator pe an (sursa e raportul de mai jos), noi platim 4 euro/calator – ca sa ajungeti la cifra asta, luati bugetul lor de cheltuieli pe 2019, sa nu luam chiar 2020, sa fim fair, si impartiti-l la 177 milioane de calatori, ce cifra apare prin stiri.

    Nu, nu are nici un fel de legatura cu reteaua… raportat la suprafata orasului, suntem tot pe acolo ca Madridul cu reteaua; da, Madridul are un numar un pic (nu cu mult, mind you) de calatorii raportat la numarul de locuitori din zona metropolitana, dar nu cu mult… deci clar avem o problema uriasa daca platim de ~3 ori mai mult decat Madridul. Dar hei, or fi aia prosti si nu stiu ce-i aia sustenabil, trebuie sa li-l dam pe Radoi cu imprumut.

    https://www.metromadrid.es/sites/default/files/documentos/Responsabilidad%20corporativa/ANNUAL_REPORT_2018.pdf

    00
    • Asta chiar e buna afirmatia. Numa ca noi platim de 3 ori mai mult la orice, nu doar la metrou. E sport national la guvern de 30 de ani chestia asta. Numa radoi avem in guverne, nu doar in sindicat.

      00
  13. 5. Pana la urma cum naiba se numeste barca aia de a esuat in Suez?Toata lumea scrie despre ea EVERGIVEN,iar pe ea scrie mare cu alb EVERGREEN.

    00
  14. 9. La capitolul finantare din articolul linkuit e o varza totala. Ajusteaza la PPC (what!!!) costurile operationale. Initial spune 2,2 mld Lire=2.57 mld Euro, ajustat rezulta 1.15 mld Euro dar in tabel e mentionata suma de 1,041 mld Euro. Daca la costuri salariale poti ajusta sumele, la mentenanta materialului rulant nu prea e cazul. Cand aproape toate produsele sunt de provenienta europeana si au preturi comparabile ajustarea la PPC e o ineptie. Piesele de schimb la garniturile Bomabardier si CAF (majoritatea garniturilor din Bucuresti) chiar si la IVA sunt similare cu cele ale garniturilor folosite in Londra. Cand faci asemenea erori discreditezi toata analiza lu’ peste

    00
  15. Ceva ce am observat acum! E cald la soare!

    00
  16. De unde-mi iau și eu cămașă psihedelică cum are Radu Paraschivescu?

    https://youtu.be/_oSqCQ_APEo?t=1090

    Oare câți din abonații Digi au avut aseară episoade de epilepsie?

    00
  17. Pt pctul 9 am fost curios sa caut si eu datele folosite de analistul laudat si am intrat pe siteul tfl punct gov punct uk/corporate/publications-and-reports/annual-report. Acolo sunt cifre care nu prea bat. Gross income Uderground 2019/2020 2729 mil Lire, gross expenditure 2323 mil Lire , Financial Assistance -London Underground (sunt curios daca asta este subventie, asa pare)- 906.4 mil Lire. Sunt si situatiile de pe anii precedenti. Daca poate cineva sa imi dovedeasca profitul ala operational de 49% pe oricare din ani sa imi arate si mie. Din punctul meu de vederea analiza foloseste niste cifre ca sa rezulte ce vrea autorul, adica pixul lui. Hartia, chiar si aia „electronica”, suporta orice, chiar si manipulari pt aia 42% care nu inteleg un text.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.