Într-un material care le spune consumatorilor că au dreptul să returneze produsele, și mai ales produsele deteriorate în timpul transportului, se vorbește de unul dintre cele mai mișto magazine online:
Potrivit acestora, jumatate din totalul reclamatiilor primite in Romania vizeaza cumparaturi online. Sute de oameni sesizeaza anual faptul ca NU le sunt respectate garantiile pentru obiectele cumparate si ca multi comercianti online incalca frecvent legea privind returnarea produselor.
Laura Pascu, ECC Romania: „Un eBook care a ajuns la destinatie descarcat si nu a putut fi verificat… Dupa ce a fost incarcat si deschis, avea foarte multe dungi pe el. Nu a putut fi returnat de catre consumator. Pentru firma romaneasca cel.ro exista aprox 10 reclamatii, tot aceleasi motive, returnari de produse.”
Unul dintre aceste cazuri este al Andreei. Tanara si-a comandat de pe site-ul cel.ro un televizor si sustine ca l-a primit defect: cu pete negre care nu mai dispareau de pe ecran. In momentul in care a returnat aparatul pentru a primi banii inapoi sau un alt televizor, reprezentantii site ului i-au spus ca trebuie sa ii retina 2500 de lei pentru reparatii, pe motiv ca ar fi trimis inapoi televizorul spart. Fata sustine acum ca reprezentantii magazinului ar fi incercat sa o pacaleasca.
Andreea Boldeiu, client cel.ro: „I-am intrebat cum e posibil sa apara cu display-ul spart. ‘Noi am facut poze televizorului fix inainte sa il punem in cutie. Iar noi l-am trimis cu alte probleme.’ Le-am cerut poze, sa-mi dovedeasca. Se vedea clar ca a fost lovit. Nu puteau sa-mi dovedeasca ca cel trimis de mine e cel din poza, spart. E o bataie de joc la adresa clientilor. Am descoperit ulterior faptul ca exista si pagina de facebook cu plangeri.„
Mișto.
Și e bine că în felul ăsta le omoară profiturile, pentru că nu pot returna produsele aduse în țară pe canale neoficiale. Nu au unde.
Clienții continuă să cumpere, însă. Nu contează, prețul primează.
mama cum e poza asta…
eu mi-am luat niste casti bluetooth de la altexul finlandez si dupa vreo jumatate de an nu le mai mergea microfonul. ma duc frumos la partea de service si returnari de la magazin, le zic ca nu merge si in 10 secunde mi-au dat banii inapoi. ii intreb daca nu vor sa le verifice, ei nu ca e ok asa. as vrea sa ii vad si pe cel facand asta.
Sa nu comparam partea civilizata de Europa cu Romania ca intram in ridicol…
Compari Finlanda cu Romania… seems legit!
Aici poti sa pui si faptul ca in US se cumparau neconsumabilele pt o nunta/botez/party si a doua zi se returnau. Zero cheltuieli.
Eu am cumparat de vreo 2 ori de la ei dar ma bazam pe garantia internationala (se pare ca am avut noroc ca n-a fost cazul). Pana cand am citit o poveste cu cineva care si-a luat un samsung de la ei, s-a dus direct la service-ul samsung, cei de acolo au zis ca au verificat imei-ul si nu era destinat pietii europene si ca sa se duca inapoi la cel.ro, unde cei de acolo l-au futut in cur bineinteles. De la cel.ro nu mai iau nici daca au reducere de 90%.
De aia ii zice marfa gri – adica pe sub mana.
De cat sa cumperi de la cel.ro mai bine cumperi SH de pe olx sau de la buticul din colt. Nu doar ca pretul e mai bun dar acolo stii la ce sa te astepti.
Daca in 2016 mai cumperi de la cel.ro inseamna ca esti cretin si ti-o meriti.
Eu, in rarele situatii in care mai cumpar din Romania, cumpar de la emag. Pana acum nu am avut probleme cu ei desi toti partenerii lor de curierat s-au cam tampit la cap. Nu ma deranjeaza ca intarzie un colet, ma deranjeaza cand sunt mintit ca s-a incercat livrarea. Si nu, nu am pretentia sa fie livrat dupa 17:00 Am fost acasa zile intregi, si Fan Curier si DPD imi explica ca nu am fost.
Ce ma mai deranjeaza la emag este faptul ca nu respecta legea reducerilor. Spune-mi ca e redus cu 4%, nu cu 50 ca sa nu mai pierd eu timp ca sa aflu ca ai mintit. Da, probabil prefera sa primeasca amenzi, in cazul in care incompetentii de la ANPC isi fac treaba, si sa vand in continuare prostilor care au impresia ca au luat un TV redus cu 50%.
Probabil, pe principiul Adrian Severin „dacă toți suntem corupți, înseamnă că nu e infracțiune” se va modifica legea, ca oricum nu o respecta nimeni si reducerile vor fi raportate la RRP.
Asa ca lumea o sa fie multumita, ca la un produs vechi de 2-3 ani pot primi o reducere la 99,99% si nu-i mai intereseaza ca pe amazon.co.uk sau amazon.de este mai ieftin cand este la pret full.
Povestea cu reducerile de la gov.ro:
„Vanzarile cu pret redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promotionale etc) trebuie sa respecte urmatoarele reguli de fixare si publicitate a preturilor :
– orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse identice;
– pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta;
– pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus;
– orice anunt de reducere de preturi, indiferent de forma, modul de publicitate si motivatia reducerii, trebuie sa se adreseze ansamblului consumatorilor si sa indice in cifre o reducere in raport cu preturile de referinta.”
„Ce ma mai deranjeaza la emag este faptul ca nu respecta legea reducerilor. Spune-mi ca e redus cu 4%, nu cu 50 ca sa nu mai pierd eu timp ca sa aflu ca ai mintit. ”
True. Folosesc https://chrome.google.com/webstore/detail/pricy/jnpfnacconjipomhfkphknjfmcnhagpb pe Chrome ca sa vad istoricul preturilor. Asa imi dau seama daca reducerea e pe bune sau nu.
Și prin câteva publicații am citit numai cât de tare e Cel.ro și ce piedici le pun eMag și restul lumii, niște nenoriciți.
cum domle… nu ziceai acum ceva ani cand tocmai pusesei banner-ul cu cel.ro s-au indreptat si ca ai vb cu cineva de acolo si ca vor incearca sa faca lucrurile bine?
și cine i-a futut când avea banner de la ei?
Si cine n-a mai primit banner de la ei? :)))
am muscat o singura data cand am cumparat o tastatura mecanica la 200lei cand pretul ei era 4. am zis ca pentru 50% reducere (reala) merita loteria. tocmai ce-a iesit din garantie si merge ca-n prima zi. bine, eu sunt un caz fericit.
vazand ca tot nu s-au potolit cu haiducia, acuma n-as mai cumpara nici in conditiile de mai sus
Am avut un mouse de gaming cumparat de la Flanco si mi s-a stricat click dreapta cand mai aveam doar o saptamana de garantie. In 2 ani cat l-am folosit in fiecare zi, cred ca a l-am trantit de birou de sute de ori (na, te mai enervezi cand ti-o iei la CS). Am zis sa-mi incerc norocul cu garantia. Mi-au dat unul nou in cateva zile.
Mi-am comandat anul trecut de Blackfriday o sursa de la ei, undeva la 800~ lei. A ajuns ok, functioneaza corect, nu am momentan nici o problema si sper sa nu existe vreuna. Nu comand des de pe cel.ro, dupa feedback-urile nasoale pe net, nu prea mai am incredere. :/
ATENTIE ! AZERTY.ro si CEL.ro sunt aceiasi firma! Probabil si marketonline.ro
si eu am comandat de la ei dar nu doar din cauza pretului ci si pt ca unele produse nu se gasesc altundeva. ideea e ca poti cumpara de la ei dar sa nu astepti la garantie sau returnarea produselor !
Am luat la BF de acu 2 ani un tv de 101 cm de la cel.ro. Am primit unul de 119. Au incercat sa ma sune, le-am dat cu mumu.
Karma?
Neh, esti doar un caz fericit. Dar mai ales, singular…
Dar mai toate magazinele aduc produse de pe piata gri. Exista acum 1 an la emag oferta la XBox One la care primeai „cadou” adaptor de la priza uk la priza EU. Sau MediaGalaxy ce oferea un ultrabook cu tastatura „turkish layout”.
Intra acum pe site la Media Galaxy si o sa vezi ca la Xbox One S iti da adaptor cadou. :))
Din cazul Andreei inteleg ca cei de la magazin desfac produsele si le incearca inainte de trimitere. Am intales eu bine?
Plus ca pe site-ul lor nu functioneaza sectiunea de comentarii la produse. Cel putin eu nu am reusit sa adauc un review la un produs care probabil il voi returna. Spre sa am noroc