Tu știi cum conduc părinții tăi?

Apropo de bătrânul de 97 care a accidentat un om zilele trecute și a fugit, am filmat ieri faza de mai jos. Și asta e așa, un pic spectaculoasă, dar văd zilnic oameni trecuți de a doua tinerețe care fac tot felul de mișcări greșite. OK, nu mai au reflexele, nu mai văd bine, bla bla bla. Noi suntem la curent cu asta? Știm că părinții noștri sunt mici pericole în trafic? Le-am atras atenția când i-am văzut că fac prostii?

Sau am luat borcanele de zacuscă, am zis săru-mâna, am înjurat în gând că au votat PSD și ne-am văzut de drum?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. Le-am atras atentia si mai departe ce facem? Le suspendam permisul? Ii fortam sa mearga la controale medicale pe
    Covid? Tu cum procedezi?

    00
    • – coae, ce cauți pe banda a doua? nu, serios, ce? treci pe 1!
      – da de ce?
      – că așa zice legea. și incurci!
      – lasă mă că nu stii tu, că ești copilul meu.
      – oprește, că mă dau jos.
      și a trecut pe 1.

      gogule, știu că citești, vezi că au la hornbach perii din astea, ia-ți una, că e bună. https://twitter.com/zoso/status/1359024862384295938/photo/1

    • – lasă mă că nu stii tu, că ești copilul meu.
      – oprește, că mă dau jos.
      și a trecut pe 1.

      N-ai avut tu tupeul asta.

      00
    • @Etravel: a trecut pe 1 sa opreasca ca sa se dea Vali jos

      00
    • Eu m-am dat jos, lasa-ma sa iau maxi-taxi, vreau sa ajung in viata acasa.
      Pe de alta parte eu sunt exemplu negativ. Sa spunem o rugaciune si sa ii multumim lui Doamne-Doamne ca nu sunt la Militia Rutiera ca trei sferturi de blog nu mai prindea permis pana dupa 30 de ani.

      00
    • Lasă vrăjeala. Cu tac-tu marele lider de sindicat Marius Petcu nu-ți permiți faze de-astea. Cu sindicatul nu te pui.

      00
    • taicamiu acum 2 ani avea 80, in sat la bunicamea sa mearga dupa paine cu masina, am facut ca toate alea ca il duc eu era la 3 strazi, nu si nu ca el merge cu masina ca nu mai vorbeste cu mine dc nu-l las etc…fiind mijloc zilei erau toti la munca scoala etc,
      A pelcat forjand masina ca la balamuc si patinand ambreiaju de miroasea a ars cand s-a intors si nereusind sa o intoarca sa o puna la locu ei cand a venit. Dupa care a cazut incercand sa urce scarile dezechilibrandu-se.
      Stiu trebuia sa nu il las, insa nu te poti intlege cu ei. Dupa asta nu a maigasit cheile. Mai intreba de ele, i-a zis maica-mea sama intrebe pe mine, ceea ce nu a facut…

      00
  2. Ai mei n-au permis, n-au votat PSD, și anul trecut nici măcar zacuscă n-au mai făcut. Viața mea e așa de anostă!

    00
  3. Si tu acuma… Era sageata pe asfalt, „obligatoriu stanga”. Altceva nu mai conteaza!

    00
  4. Inteleg mesajul insa nu vad relevanta varstei. Daca ala la 60 de ani face o miscare gresita e una si ala de 30 de ani depaseste in curba pe linie dubla continua e altceva?

    Nu stie/nu e sigur e diferit de nu ii pasa/e smecher?

    00
    • Daca ala de 30 stie ce face , este atent inainte/dupa manevra si isi asuma consecintele , da, este diferit. Foarte.
      Cel din filmare habar n-avea pe ce lume este pana cand a oprit masina si a trecut de ‘blue screen’ din neuron

      00
    • @Trl, ia zi mare sofer, cum iti asumi tu consecintele in numele celui pe care il tamponezi frontal la o manevra din asta la care esti atent?

      00
  5. Pe acolo era drumul mai scurt, el avea treaba in stanga, de ce esti hater?!

    Lasand gluma la o parte, la mine mosu’ inca se tine bine, cand am mai fost cu masina cu el nu pot sa zic ca am observat vreo diferenta in rau fata de cum il stiam.

    In schimb mama vrea sa se apuce de carnet ca sa poata la pensie sa se descurce daca are nevoie de una alta…atunci sa vedem ce-o sa fie

    00
  6. Tata conduce doar o bicicletă…
    Offtopic: aseară a nins și prin centrul Franței. S-au depus câțiva centimetri amărâți pe sosea. Rezultatul l-am văzut azi dimineață pe o pagină unde se semnalează diverse chestii rutiere din departament: accidente peste accidente, în mare parte căzuți prin șanțuri, autobuze școlare anulate…

    00
  7. Știu cum conduce tata. Din cauza vârstei a început să facă greșeli în trafic. De unele e conștient (de exemplu, nu prea mai conduce seara sau noaptea că nu prea mai vede bine), de altele nu prea. Îmi dau seama că devine încet, dar sigur, un pericol în trafic, așa că întreb și eu ca @Gigi de mai sus: și ce pot să-i fac mai mult decât să-i atrag atenția? Funcționează asta la cineva? Cât de des întâlnești părinți care ascultă de copii?
    Să-i ascund cheile de la mașină? Să-l leg de ceva să nu mai plece? Nu că aș putea face asta, că nu mai locuim demult împreună.
    Să-l dau în gât la miliție? Ca să nimic? Rutiera nu știe de prevenție, nu există lege care să împiedice oamenii în vârstă să conducă, nu se testează periodic nimic (mă rog, se testează, dar mai la mișto), nu reflexe, nu cunoștințe, nu psihologic, nimic. Și atunci? Da, tata a început să conducă prost. Soluții care țin de mine?

    00
    • Sunt in aceeasi situatie. Pe linga ca se duc reflexele conduce si putin ca numar de kilometri. Macar a inteles ca o plimbare la Sinaia sau Brasov se face si martea sau miercurea ca doar au timp, la pensie fiind si evita aglomeratia. Mai merg odata pe an la mare in iunie sau septembrie cand, la fel, traficul este mic. Pleaca de marti pina marti sau ceva similar, sa evite week endul si asta este. Respecta cu sfintenie regulile de viteza. Mai mult de 90kmh nu l.am mai vazut sa mearga si asta pe linia dreapta intre Ploiesti si Campina. Altceva ce sa poti face? Este un subiect sensibil pentru ca, indiferent de varsta, nimeni nu va accepta ca este un ”incapabil”. Mai mult, ii place sa bibileasca masina, arata boboc. Nu stiu in ce conditii ar renunta la ea si nici nu vreau sa intreb. Pana la urma si asta contribuie la fericirea lor.

      00
    • @Connex, daca el constientizeaza ca nu mai are aceleasi reflexe din tinerete si merge calm (spuneai ceva de maxim 90 km/h) mi se pare suficient. Banuiesc ca nici nu intra in depasiri riscante sau nu face manevre bruste.

      00
  8. cel de 97 de ani a lovit pe unul de 74. la politie a declarat:”dracii astia de copii din ziua de azi sar in strada fara se asigure”

    00
  9. Nenea ăla o fi învățat să conducă în Irlanda sau UK sau Cipru sau Malta!

    (Și eu am vrut în IE de vreo 2 ori să intru spre dreapta, când e drumul gol știi cum iau reflexele controlul?)

    PS: Tata a renunțat singur când și-a dat seama că nu mai înțelege ce se întâmplă când lumină puțină sau lumină prea multă.
    PS2: Și pe aici e fix la fel! Medicii le dau verde anual deși ei abia mai pot să mănânce singuri 😓

    00
  10. Tatal meu e constient de asta. Face un drum de 100 km dus intors pe luna, pina la tara si inapoi si vinerea la kaufland. Anul acesta face 75 de ani si ii expira permisul. A spus ca nu il ma reinnoieste.

    00
  11. Dacă „tăticul” are 97, „băiețelul” sau „fetița” are vreo 70, nepoții sunt și ei pe la 50.

    00
  12. Statistic mult mai multe accidente grave cu victime produc tinerii decât batranii, mult mai mari pericole pe sosele sunt bizonii care vor sa impresioneze vreo fiță.

    00
    • cum ar arăta statistica dacă ar exista intrebare „câți bătrâni v-au enervat pe traseu”?

    • …dar bloggeri?

      Cred că are dreptate Constantin, nu am nici eu cifrele, dar doar dintr-o rememorare laxă a ce mai citesc prin ziare, tinerii fac mult mai multe tâmpenii.

      Asta cu enervatul mai ține și de zen-ul balcanic. Moșnegii din alte țări sunt la fel de lenți dar oamenii sunt mai calmi la volan, claxonezi până se trezește din AVC, îl depășești când poți și asta e. Prefer oricând să-mi îndoaie portiera un tataie care merge cu 30km/h decât să mă facă piftie vreun june vitezoman.

      00
    • intrebarea este falsa.

      corect este „cati din cei peste 90 fac accidente grave comparativ cu cei intre 20 si 30?”

      ca daca avem 2 peste 90 si 1 unul era sa omoare un pieton iar dintre cei 100000 inre 20 si 30 avem vreo 10 victime, eu zic ca e mult mia grava situatia batranilor.

      00
    • Tom MacDonald a spus-o cel mai bine: „There’s a difference between hate speech and speech that you hate”, deja l-au cenzurat iTunes și Apple music de frica adevărurilor pe care le spune în melodia „Fake woke”.

      00
    • Statistic când apare costică pe blog aflăm una din următoarele:

      comunismul e bun
      psd e cel mai bun
      PNL și USR sunt varză, soroș, corporații, rezist
      tinerii sunt tefeliști iar bătrânii sunt buni
      psd fură dar ăștilalți sunt vânduți

      mai du-te mă și în penisul meu !

      00
    • @thebblack, in general batranii nu sunt responsabili de producerea unor accidente grave. De exemplu filmarea de la inceputul articolului. Daca ar fi intrat in sensul giratoriu pe sens gresit, in cel mai rau caz s-ar fi tamponat cu un sofer care circula cu 30-40 km/h.
      Situatia asta te zdruncina putin, dar in niciun caz accidentul nu va fi foarte grav.

      00
  13. Legat de filmulet nu reiese avertizarea de giratoriu. Semnul de giratoriu e hat departe, în rond și pare plasat pentru alta intrare. Pe asfalt e doar desenata o banda de selecție.
    De apreciat 2 lucruri: semnalizează și oprește la cedează trecerea deci nu e 100% praf. În București am văzut destui care se baga ca idioții în giratoriu sau care îl ocolesc prin stânga (ajung asa mai ușor la a4 ieșire). Ba chiar am văzut pe unul care a întors imediat în giratoriu fără sa ocolească rondul (aicihttps://www.google.ro/maps/place/Monumentul+Crucea+Secolului,+Bucure%C8%99ti/@44.4727204,26.088014,18z/data=!4m5!1m2!2m1!1sparc+herastrau!3m1!1s0x40b2026cd117dd8d:0xb94bea0e7715e334)

    00
  14. 1. Brasov + giratorii = haos
    2. I-am spus tatalui ca ii iau eu permisul daca la 65-70 de ani il vad ca o ia pe aratura

    00
  15. Acolo e mai degraba lipsa exercitiului la condus. Sunt oamenii care au carnet dar conduc la cateva luni si sunt mai periculosi decat incepatorii.. Nu e vorba de varsta.

    00
  16. Uiti de oala de ciorba, aia de sarmale si tocanita. Ca doar nu o sa gatim acasa

    00
  17. Ai mei nu mai conduc, probabil ca nu ii lasa administratia cimitirului ;-) . Dar, taica-meu renuntase de niste ani, de cand observase niste semne si dupa primul AVC (cel pe care l-a dus pe picioare si de care nu ne-a a spus decat dupa ceva vreme, ca ii era frica de medic).
    Socrul, in schimb, mai conduce rar, doar in oras, ca in afara nu il lasa nimeni. Cumnata-mea tot zice ca ar trebui sa renunte si norocul este cu soacra-mea (caine de paza :-) ),care il descurajeaza frecvent sa conduca si il trimite saia tramvaiul.
    Articolul mi-a adus aminte de ce spunea Seinfeld cu semnalizarea stanga – activata de pensionari dimineata „ia sa apas asta, cred ca la un moment dat va fi de folos”. Nu trece saptamana aproape, fara sa vad semnalizarea stanga activata la cate un brav sofer si mers asa cativa km.

    00
  18. Nu știu cum conduce tata, dar ceea ce știu e ca își obține fisa medicala la o policlinica autorizata.
    Responsabil sunt eu, sau medicii care, eventual ii dau „apt” fără niciun test?
    Nu e treaba mea sa analizez stilul de condus al tatălui meu, pentru asta exista fisa medicala. Sa își asume!

    00
  19. I raise you a bunic care merge pe mijlocul soselei cand din contrasens vine utilaj agricol intors de pe camp deci cu discurile montate. Nu, nu a tras dreapta sa se incadreze pe banda lui. Daca a vazut soferul utilajului ca mosul cu Dacia 1310 nu se da la o parte a trebuit sa iasa cu rotile din dreapta de pe sosea sa nu ne faca terci. Cand i-am zis mosului ca e incadrat rau, zice” da-l ma in pastele ma-sii ca are loc” :))) . Nu mai zic de depasit in curba fara absolut nicio vizibilitate (spre ex curba in sat unde nu vezi nimic de pe contrasens din cauza unui gard sau a unei case) sau intrat de pe drum fara prioritate pe unul cu prioritate fara nicio asigurare. Aia a fost ultima data cand am mers cu el la volan. S-a lasat de condus intr-un final ca nu il mai ajutau ochii si a vandut si troaca. Zeci de ani de condus fara niciun fel accident. Macar nu avea mania vitezei :))))

    00
  20. NOU
    #41

    Tre sa analizam ce a patit GIANINA, eu zic ca minte !

    00
  21. Nu mă pricep, nu-s șofer, dar mi se pare că taică-meu (65 ani) conduce decent: nu se bagă în depășiri aiurea, stă pe banda 1, depășește, se bagă la loc, păstrează o distanță rezonabilă față de ăla din față (chiar mai mare, dacă în față e ceva mare: de la dubiță în sus), semnalizează orice mișcare, nu face mișcări din scurt (are o mică problemă cu atenționarea de la waze care vine cu 3 secunde înainte să fie necesar să faci mișcarea), își duce ochii la control periodic, nu circulă noaptea, nu merge prea încet, încetinește la curbe/treceri de pietoni, merge cu viteza coloanei, se asigură când trebuie chiar și la el pe tarla și are o răbdare de oțel krupp combinat cu diamant și încă ceva dur, eu personal o lăsam pe mama în câmp de vreun 3533574 de ori. :)

    Doar că-i place să meargă cu un pic de viteză (asta însemnând un maxim 120 sau poate un pic peste), dar preferă s-o facă doar unde drumul permite. Ne-am certat odată ca chiorii că rula cu vreo 70 într-un sat cam pustiu, dar până la urmă a lăsat-o până la vreo 60, chiar un pic sub.

    00
  22. Tatal meu e trecut de 60, dar se vede ca a condus toata viata. Pe el l-am mostenit sa fiu cat mai ok la volan, fara magarii si cat mai corect posibil.
    Si acuma dupa o viata de condus toate chestiile posibile, mai putin pe doua roti, tot corect conduce. Mereu cand merg cu el ma simt calm ca pasager si n-am senzatia aia ciudata cand conduce altcineva si tu ca sofer esti doar pasager.

    00
  23. Voi măcar aveți tați.

    00
  24. Meh… In Brașov e aproape normal sa faci așa in giratorii.

    00
  25. Ca sa iti zic drept marcajul de pe sosea nu are ce cauta acolo. Din cate stiu eu la giratii se pune pe sosea inainte, daca chiar vrei sa pui marcaj pe sosea.

    00
  26. Tata nu face neaparat greseli, si nici nu e nesimtit intentionat, dar are anumite tendinte de a-si proteja masina, e.g. pe drumul principal spre casa prima banda este prost facuta, cu guri de canal care nu sunt la nivel. I-am zis clasicul „vrem o tara ca afara, da’ sa nu inceapa cu noi”. S-a mutat pe prima banda, chiar daca pe aia erau guri de canal care nu ii placeau.

    00
  27. Da bunicu, care dupa un AVC soldat cu o usoara pareza stanga a considerat ca el inca mai poate, chiar daca toata familia a insistat ca NU mai poate. Efectiv nu te puteai intelege cu el. S-a oprit cand a facut un accident (minor ce-i drept) si s-a speriat.

    00
  28. Primul lucru ce il fac cand traversez strada (si o voi invata pe fetita mea) este sa ma uit in ochii soferului sa vad ca se uita la mine si incetineste.

    Faza cu are prioritate, ma lasa rece. Consider ca inainte sa te fereasca altul, trebuie sa te feresti tu. Este atat vina pietonului cat si a conducatorului auto.

    Ala e mort si bagi un batran de 97 de ani la parnaie, justitie Romaneasca…

    00
  29. Socrul meu are o vârstă. Acum câțiva ani, când diabetul și cataracta începuseră să-l afecteze ușor, a constatat că drumul de 30km până la țară a devenit cam periculos. Și pentru el și pentru soacră-mea. Și pentru alții.
    Și-a înrămat singur permisul și a vândut mașina.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.