La articolul anterior, se vorbea de o învățătoare care dă teme multe, iar părinții stau și fac teme cu copiii până seara târziu.
Și sunt curios de ceva. Uni dintre voi faceți teme cu copiii, alții nu, că le fac la after-school, dar întrebarea e valabilă pentru ambele categorii. Cum se fac temele, copilul prezintă problema și părintele/institutorul își pierde răbdarea după cinci minute și îi spune răspunsurile?
Că am mai auzit de practica asta și am descoperit-o și noi la after school. Institutoarea era tinerică și plictisită, le dicta răspunsurile și apoi își vedea de treaba ei. A plecat destul de repede de acolo, spre surpriza unor părinți, care nu înțelegeau ce e greșit.
nu stiu inca, mai am 2 ani pana la teme, dar ma infior, pt ca am crezut ca am scapat in pm de scoala, mi-a ajuns scoala mea! iarasi sa fac teme?! of
Plm, Montessori anyone? Fara teme. (adica punct discutiei)
Face singur temele.
Ma intreaba la sfarsit unde nu stie.
mda, as evita si eu scolile cu teme daca va fi posibil
pentru cand copii nostri vor fi adulti – adica in 15-20 de ani – parerea mea este ca nu ai nici o sansa sa ii pregatesti in nici un sistem de invatamant actual de pe glob
prin urmare cred ca ar trebui lucrate la:
– capacitate de adaptare
– critical thinking
si cam atat
da-le in plm de teme
bos, temele ajută la fixarea cunoștințelor. dacă nu le dă teme, cumpără-i niște caiete de exerciții, că la școală nu are timp să prindă tot.
@Michkey temele sunt bune cât timp nu sunt multe. Acum, dacă un copil are 5 adunări ca temă și astea îi iau două ore, evident că nu mai are timp de altceva. Pe lângă ce zice Vali, temele (făcute ca lumea) ar trebui să-l obișnuiască cu ideea de test, foaie albă, liniște, nu mami, nu tati, te bazezi pe tine și asta e. De aia eu vreau să-l trimit pe al meu în curând la niște concursuri. Nu mă interesează notele, premiile, dar vreau să vadă cum e când ești cu adevărat singur.
”nu ai nici o sansa sa ii pregatesti in nici un sistem de invatamant actual de pe glob”
Ce-o fi vrând Michkey să spună cu asta, numai el știe…
Michkey vrea s-ă spune că temele nu sunt bun-e shy are dreptate, niki eu nu l-e făkeam shi n-am pyerdut nimik.
@Vrr – Michkey e un prostanac care s-a trezit dimineata si s-a gandit sa comenteze la un topic de Parenting – singurul subiect care are potentialul se dezbine mai mult ca politica – nu-l baga in seama
@Vali – check out sistemul danez “the danish way” daca te pasioneaza subiectul – inteleg ca ei nu lasa teme deloc pt acasa si e construit in asa fel sa “fixeze” tot la scoala
diferența dintre una și alta e că acelor copii li se insuflă ideea că e în interesul lor să învețe. la noi nu e așa. la noi învățătoarea e o proastă șpăgară, ministra o coruptă, profesorii niște jepcari. am tras un video pe tema asta, o să îl public mâine.
Fixarea cunostintelor se face la scoala, ca de aia sta 8 ore acolo. S-au terminat orele, gata – traieste-ti viata de copil.
Pana acum am stat linistit. Practic se descurca fara ajutor. Doar seara verific, ma mai uit prin caiete. Insa mai mult de 3/4 din clasa sunt la meditatii cu diferite invatatoare. Plus meditatii la engleza. Si inca suntem in scoala primara.
După atîţia ani încă n-ai reuşit să scapi de primară? Mai încapi în bancă?
@ratza.
Scoala e ceva aparte. Cand crezi ca ai scapat de ea trebuie s-o iei de la inceput. O sa vezi cand o sa ai copii cum o sa ajungi si tu la scoala. Sa te vad cum te descurci cu metoda segmentelor. Ca nu e voie cu ecuatii.
Ai mei sînt mari şi se descurcă singuri, rar s-a întîmplat să mă cheme pe mine sau pe nevastă-mea la teme.
@Taipan, și acum mai folosesc metoda segmentelor uneori, dă-le dracu’ de ecuații, mai ales alea de gradu’ 2.
dar ceea ce-mi salvează mie viața mult prea des e ”regula de 3 simplă”. nici măcar nu mai știu cu ce-ar trebui s-o înlocuiesc dpdv algebric.
De obicei isi face singur temele (clasa a Va) si le corectam impreuna (romana si mate). Doar la limbile straine facem temele impreuna (adica el le face sub supravegherea mea sau a sotiei, depinde daca e vorba de franceza – ea sau engleza – eu).
Nu mi-am pierdut niciodata rabdarea si nici nu i-am soptit raspunsurile pt ca daca as face asta nu l-as ajuta, mai degraba si-ar fura singur caciula. Intervin numai daca vad ca greseste sau nu intelege ceva si ii mai explic odata. Temele cred ca sunt necesare pt sedimentarea notiunilor predata in scoala, doar ca trebuie sa fie cu masura, nu la kilogram.
Deocamdata nu e cazul ca sunt inca prescolari. Cand vor merge la scoala, invata cat invata, vor merge la doua discipline extra scolare, una care implica efort fizic(inot/karate/tenis etc.) si una care implica efort mental(pian/flaut/sah etc.), schimbam oricand se plictisesc – nu mi-am facut un scop din viata sa cresc urmatoarii campioni mondiali.
Teme? Fara teme, cata vreme trece clasa e suficient. Pentru mine e mai important sa inteleaga ce ii place si sa aiba timp pentru acel lucru. Daca va considera ca prefera sa faca teme in loc sa se joace, n-are decat, e viata ei, timpul ei, deciziile ei, dar eu ii voi oferi alternativa sa nu faca temele si vom suporta impreuna consecintele.
„vor merge la doua discipline extra scolare, una care implica efort fizic(inot/karate/tenis etc.) si una care implica efort mental(pian/flaut/sah etc.), schimbam oricand se plictisesc”
Mi se pare cam aiurea sa il cari la N chestii, de la karate la flaut si sa renunti imediat ce se plictiseste. Au as zice ca cauti ceva care ii place cu adevarat, altfel e pierdere de vreme. Mai bine iese in parc sa se joace cu alti copii. Copiii mei de acolo au facut legatura intre munca si rezultate, de la activitatile extra scolare. Activitati unde au pus osul la bataia, ca asa au vrut ei, nu ca am vrut eu
@silicon_v si cum gasesti acel ceva care ii place „cu adevarat”? Si nu sunt N chestii, sunt DOUA – una ce implica efort fizic, una ce implica efort mental, ambele aspecte sunt importante. Nu mi se pare mult 1-2 ore din fiecare pe saptamana, cata vreme le face cu placereal.
În general singur. Are teme doar în weekend (L-V mai face chestii la afterschool). Problema la noi e mai delicată pentru că primește temă dedicată față de ceilalți (mai complicată) așa că trebuie să găsim un echilibru între nevoia de a gândi independent și faptul că uneori chiar trebuie ajutat. Chiar și așa, după explicații, e trimis să repete singur rezolvarea.
Deocamdată, din ce am observat copiii au cam două puncte slabe:
1. tranformarea textului problemei în formule matematice (aici nici enunțurile nu-i ajută, sunt niște expresii de te blochează pe tine ca adult)
2. rezolvarea pas cu pas, spargerea unei probleme în etape
De pasul 1 va scapa mai incolo la clasele mai mari cand i se da direct formula.
@adyzah Punctul 2 il observ si eu lipsa la persoane adulte, colegi de munca ( job care implica mult troubleshooting )
@Alexandra, stai liniștită, și punctul 1 se aplică la adulți. În IT mai ales
Și apropo de ce zice @Zarax, se trece prea repede peste etapa asta, etapa de înțelegere. Băi, îi explici până i se aprinde copilului becul în cap ca la desene animate, nu-l obișnuiești să învețe ca un papagal.
Clientul:
„Am nevoie ca sa vad cand angajatul vine la munca si care punct de acces foloseste, pauza daca sta mai mult de jumatate de ora. Si daca uita sa dea cu cartela, sa se treaca automat. Dar sa nu se treaca automat daca e in pauza. Si pauza e de jumatate de ora. Dar uneori e mai lunga. Si sa fie sortat in functie de ora. Dar sa nu se amestece cu cei care sunt pe ture. Si sa se poate schimba turele. Dar nu fara aprobarea managerului. Dar managerul sa poate face asta fara sa intre in aplicatie. Nu are smartphone are iPhone. Si dupa aia sa putem printa rapoarte. Dar rapoartele le facem atunci ca acum nu stim ce rapoarte trebuie sa facem. Si sa fie pe fiecare pagina un numar, ca se pastreaza rapoartele astea, si daca vrea HR sa caute ceva in ele, sa fie mai usor, sa nu incurce hartiile.”
Cerinta: FIND X.
[Textul este o dramatizare dar nu departe de doleanta originala]
Traducere: Vrem un soft de monitorizare a programului de lucru a angajatilor la punctele de acces in cladire.
Acasa eu am rabdare dar nu 5 zile/5. Doua le duc.
La after merge la 2 stabilimente intermitent, pana ne hotaram/se hotaraste care se potriveste.
Calitatea oamenilor angajati pe post de ingrijitor/supraveghetor ff slaba, ca sa iasa bine la bani.
Stabiliment???
@cz Nu sunt toate bordeluri. STABILIMÉNT, stabilimente, s. n. (Rar) Așezământ, instituție comercială, industrială etc.; p. ext. localul unui astfel de așezământ
Mersi pentru explicație. Am crezut că îți duci copilul la bordel. Acum m-am liniștit.
Răbdarea este esențială. În general temele se împart în 2 categorii:
Toceala (învățat, copiat, completat spatii libere)
Exerciții (matematica, compuneri)
La toceala nu prea ai cum sa te bagi peste copil, ideea e sa nu fie în cantitate mare (gen să copieze 10 pagini)
La chestiile mai complicate gen matematica furnizarea de-a gata este o soluție proasta. Din experiența proprie cea mai bună soluție este refacere a raționamentului pentru a detecta eventuala greșeală și furnizarea de „indicații prețioase” care sa canalizeze spre soluție.
Pentru asta e nevoie de timp și răbdare. Am norocul că învățătoarea le da teme rezonabile care se pot termina in maxim 1 ora. Este o mare prostie să ceri teme kilometrice.
Altă idioțenie este reprezentată de after school.
Si cum faci daca traiesti doar tu cu sotia/sotul si copilul intr-un oras mare, copilul e in clasa I a II-a si adultii muncesc 9-6?
Adus bunici, bona. Un coleg își lăsă una din fete cu fata vecinei și bunica acesteia. Soluții de găsesc, nu înseamnă că sunt și ieftine.
Am inspectat vreo 3 afterschooluri și concluzia a fost că dau la bona tot cat la afterschool. Nu mi se pare normal sa stea 16-18 copii intr-un apartament de 3 camere sau să mănânce de la catering aceleasi 2 meniuri alternative (pui Shanghai cu piure o zi, cașcaval pane cu cartofi prăjiți cealaltă zi).
Știu că pentru multi părinți afterachool-ul reprezintă locul în care își lăsă copii că ei au treburi mai importante, însă nu cred că din punct de vedere al educației un copil poate avea beneficii suplimentare pentru că merge la afterschool. Ce face la clasa și studiul INDIVIDUAL acasă (pentru fixare) dau rezultate mai bune.
Apropo de teme. Problema de mate de clasa a 5-a: care este cel mai mic patrat perfect care incepe cu 2001?
Fix aşa e conceput enunţul? Nu de alta, dar una e să ai un număr de tip 2001xx… (200.109.316, pătratul lui 14.146) şi alta e să fie un pătrat perfect care e mai mare decît 2001 (2025, pătratul lui 45). M-aş folosi de rădăcina pătrată în ambele cazuri, doar că extragerea ei se face în clasa a VII-a.
4474*4474 e 20016676, e simplu ca logică dar e de muncă de extras vreo 4 radicali
Hah! Am sărit peste 4 zero.
Stiu sa scoata radical intr-a 5-a?
Asta se face scotand radical din 2,0010 si apoi se cauta prima aproximare prin adaos care functioneaza. Deci ai de incercat 142^2, 1415^2 si 14146^2 -> asta merge 200109316.
@ion, ce v-au făcut mă patru zerouri de le tot săriți?
aparent nici eu nu stiu sa scot radical…
sqrt(2001) = 44.73
448^2 nu merge, 4474^2 e ok (cum zice si adytzah)
2001celmaimicpatratperfect
@Green, asa ?
2001■
Corect, raspunsul este 20016676. Sunt curios cine gaseste primul o rezolvare de clasa a 5-a (care sa nu implice radicali).
@corcodușul, hmm, fără radicali, dar tot calculezi:
Ideea e să observi că pentru numere de genul 2000, 200000, 20000000 (2*10^impar), numărul căutat trebuie să fie între 44 și 45, 440 și 450, 4400 și 4500 și tot așa
Pentru 2*10^par, intervalele sunt 140-142, 1400-1420, etc
Apoi alegi prin înjumătățiri intervalele și dai de 4474 dar estimez cam o oră de înmulțiri dacă nu ai calculator. Asta pentru că te oprești un număr decent cu 4 cifre.
Dacă știi ceva mai elegant, sunt chiar curios.
N-am reusit sa gasesc nici eu ceva mai elegant. Si da, asta a fost momentul cand mi-am cam pierdut rabdarea cu temele. Am mers si eu pe ideea cu „observatul”, dar daca suntem cinstiti, trebuie sa recunoastem ca, fara sa extragem radicalul inainte, n-am „observa” asa ceva intr-o mie de ani.
@corcodusul, s-ar părea că e o problemă de concurs/olimpiadă.
Cu observatul nu-i chiar așa greu, poți fără radical și ca olimpic ar cam trebui să te descurci. În cel mai rău caz știi de 4^2=16 și 5^2=25 deci o să ai intervale mai mari de înjumătățiri (40-50, 400-500, 4000-5000). La fel cu 14^2=196 și 15^2=225 (140-150, 1400-1500,…). Însă chiar și cu înmulțiri, fără calculator e moartea pasiunii, mai ales că e ușor să greșești.
Să întrebi copilul cum a rezolvat-o profesoara. Ar trebui să fie interesant
Cred ca sar peste clasa a 5a sau, mai exact, peste matematica. N-as fi stiut s-o rezolv si nici n-am inteles ce-ati explicat la rezolvare/rezolvari. Daca va sti s-o rezolve singura va avea tema facuta, daca nu – nu.
Imi puteti spune unde in viata reala e nevoie de cunostinte de genul asta…
Ai mei, inca in ciclul primar, fac temele la after unde NU li se dicteaza nimic, niciodata. Fac cat si ce pot, cand au intrebari li se explica pana inteleg cum sa faca corect. La final li se corecteaza. Nu arata perfect caietele (gen pagini rupte si refacute de la zero), avem noroc cu invatatoarele care sunt ok si nu dau teme la kg ci pentru fixarea cunostintelor.
Suplimentar, cand au teme putine, au la after culegeri din care fac extra din cand in cand. Tot acolo citesc cateva zeci de pagini pe zi (carti aduse de acasa si tinute acolo sau din bibilioteca afterului) care pot fi din romane pe care si le-au dorit sau mici enciclopedii, carti cu glume etc. Important este pentru mine, ca mama, sa le faca placere sa citeasca, asa ca…ce vor sa citeasca este la alegerea lor. Nu citesc zilnic pentru nu au chef.
Acasa facem de 2-3 ori pe saptamana suplimentar limbi straine pentru ca la scoala se fac la un nivel mult prea scazut. Lucram dupa manuale online interactive sau diverse website-uri bine puse la punct. Copiii sunt obisnuiti sa lucreze cu noi, noi cu ei…ne mai pierdem si rabdarea dar facem pauze, zambim printre dinti, mergem inainte.
Nu imi dai cateva link-uri de site-uri bine puse la punct – ca as trece de la hartie la ceva interactiv.
Dragos, mi-ai luat cuvintele de pe taste… dar, daca n-a raspuns pana acum, poate nu mai scrie.
Întrebare: Cum procedați cu temele copiilor?
Răspuns(uri): Eu n-am copii/sunt încă la grădiniță, dar cred că…..
Ce căcat vă băgați doar de dragul discuției? Întrebarea e simplă și cu cuvinte puține. Ați băut Ariel?
Crima si pedeapsa, clasa a 3-a filosofie la limba romana, Lucian Blaga, sa-mi bag picioarele eu înțeleg dar nu știu cum sa explic sa înțeleagă copilul ca n-are asimilate noțiuni de astea.
olimpiada orășenească, clasa a IV-a, comentați versurile: ceva din Blaga, ”puneți, copilo, picioarele pe un podmol de lut” (era toată strofa). acum cca 29 de ani.
geez. ”pune-ți”. la ce m-oi fi gândit?!
Ah, stai că mi-am adus aminte de faza cu vânătorul care împușcă X prepelițe, Y iepuri. Și întrebarea era ceva de genul câte picioare ajung acasă. Dacă nu puneai și cele două ale vânătorului greșeai. Genul de problemă tâmpită care nu are ce căuta la matematică.
de ce nu?!
matematica n-ar trebui să presupună logică?
Problemele de mate trebuie să fie clare și ne-interpretabile.
Poate vânătorul ăla are un picior. Poate vânează într-un scaun cu rotile.
hm, la asteptul ăsta nu mă gândisem.
atunci răspunsul ar putea fi nuanțat: dacă vânătorul are un picior amputat, x picioare, dacă le are p-amândouă x+1.
totuși, dacă vânătorul e în scaun cu rotile e posibil să aibă amândouă picioarele, chiar dacă inutilizabile.
acum, s-au mai văzut și iepuri cu trei picioare…
bine ca problema nu este cu picioare de magari!
problema mare este cantitatea. pentru că una e să ai trei probleme la temă, pentru fixarea cunoștințelor (cum a avut mâța mea, clasa a 3-a, ieri), și cu totul altceva să ai de rezolvat 3-400 de operații de adunare, scădere, înmulțire și împărțire, cu cifre de ordinul zecilor și sutelor, cum a avut alaltăieri. tema de alaltăieri chiar m-a scos din sărite pe mine, darmite pe fiică-mea, care era un pachet de nervi după 2,5 ore de calculat. la sfârșit, la ultimele 20, i-am spus răspunsurile… pentru prima dată și, probabil, și pentru ultima.
Ori ai exagerat grosolan cu 3-400, ori profesoara e ușor dementă.
am avut o temă d-asta. în clasa a v-a, dată de taică-meu, profesor. la ordinea operațiilor. care se face mai întâi, adunarea sau împărțirea, paranteza rotundă sau acolada…. d-astea. am făcut la calcule de mi-au sângerat urechile.
cine a greșit totuși cel mai ușor exerciuțiu, cel de calcul cu ordinea operațiilor?! me.
cine poate face calcule legate de ordinea operațiilor chiar și trezită după 2 ore de somn în plină mahmureală cruntă?! still me.
adyzah, când aduce fiică-mea fișele de la corectat, fac o poză și-ți arăt
Le face singur, dar cand are nelamuriri merg cu intrebari ajutatoare pana descopera singur raspunsul.
Intrebari ajutatoare de genul: ce avem astazi? Lapte sau carne?
O junioara in clasa a doua. Maica-sa se enerveaza de obicei mai repede ca mine la teme, lol. Eu incerc sa ii explic LOGICA din spatele exercitiilor pe care le are. De obicei nu imi iese din prima, nici din a doua, dar intr-un final ajungem la un rezultat favorabil. Temele nu sint multe, doar ca are ea un stil de a trage de tiiiimp. Ce mi se pare infricosator e cantitatea de formulari imbecile, exercitii gresite, progresie in dificultate pe parcursul unui calup de exercitii complet lipsita de noima. Pai daca de acum e asa, cred ca in gimnaziu o sa ma duc sa ma meditez si eu, lol. In alta ordine de idei, nu ma voi supara vreodata daca o sa ia note mici. De trecere sa fie. Scoala era parca inca ceva-ceva cind eram eu elev, dar acum e fix degeaba. Hai sa mai vindem niste caiete de vacanta, niste auxiliare, niste… mama lor, macar daca ar fi facute cu simt de raspundere, dar cel putin jumatate din cartile si caietele ei sint bune de facut focul!!!
Eu pot zice că aproape am scăpat, băieții sunt destul de mari să-și facă temele singuri.
Dacă nu știau, veneau și întreabau. De cele mai multe ori, ajungeam la discuții foarte îndepărtate de subiectul problemei, dar care să-i ajute în viață.
Bonus: în ciclul primar și gimnaziu la matematică au folosit mult exemplele reale.
„Băbăeț, trebuie să facem gardul la teren. Terenul are 23 x 24 m și punem plasă de 1.5m de la Dedeman. Mai trebuie să luam stâlpi de 2m și să plătim transportul. Ne rămân bani de înghețată ?”
”Păi, nu știm tati, dacă vrei să te ajutăm, noi am zice că rămân bani și de înghețată”
eu n-am copii, dar am fost unul. ai mei n-au facut niciodata teme cu mine. si oricum mis-au parut complet inutile si pierdere de vreme intotdeauna.
alea pe care stiam sa le fac, le faceam pentru STIAM sa le fac, in consecinta erau inutile, dar ma deranjau consecintele nefacerii lor.
alea pe care nu stiam sa le fac le copiam (sau mai modern, sunt facute cu sau mai bine spus DE parintii copilului), in consecinta inutile, ca oricum nu inelesesem nimic din materia in cazua si de aia nu stiam sa le fac.
in ambele cazuri completarea inutila catorva pagini de caiet era o foarte enervanta pierdere de timp.
si mai enervante erau „temele de vacanta”. aici am fost precoce si am citit in dex cam de cand am invatat sa citesc defintia vacantei. nu scria nimic despre vreo tema.
Oho, imi aduc perfect aminte de temele de vacanta :))
Caietul de vacanta din 1-4 (ala, sa zicem ca imi placea sa il fac, ca era colorat, structurat frumos). Aveam si o invatatoare tanara si misto, inca mai e invatatoare, ca noi am fost a doua generatie a ei. Facea meditatii gratis, dupa ore, cu toti care nu intelegeau.
In gimnaziu, la matematica am avut o profesoara, aceeasi pe care a avut-o taica-miu. Atat de batrana era, s-a pensionat dupa ce a terminat cu noi, ca a fost si diriginta noastra (2003- 2007). Ne dadea cate o CULEGERE intreaga de rezolvat. Si scorpia batrana, la inceput de scoala, statea sa chitibuseasca fiecare caiet, sa vada daca am facut temele.
Era moarta dupa bani, se purta frumos doar cu cei care ii faceau diverse favoruri. Aveam o colega, taica-su era tamplar. Dupa ce taica-su a refuzat sa ii faca moka mobila din sufragerie, fata n-a mai avut mai sus de nota 7 la matematica si nu o mai striga pe numele mic, ci doar pe numele de familie.
Aia de romana era mai ok, ne dadea doar niste carti de citit (clasicele+ ceva la alegere, asa am descoperit si prins drag de Harry Potter) si ne punea sa facem rezumat din ele. Nu mai tin minte daca aveam si altceva de facut, pe langa.
Prin liceu, a fost mai simplu. Nu am avut teme de vacanta, din ce imi aduc aminte.
Am uitat sa adaug. Cu mine n-a facut nimeni temele niciodata. Ca vin dintr-o familie cu oameni fara scoala. Asa ca a trebuit sa ma descurc singura. Si culmea, ca nu ma ducea capul sa ii pacalesc, stiind ca nu se descurca sa vada daca am facut corect. Faceam corect pentru mine.
Doar tataie m-a ajutat sa invat adunari, scaderi, inmultiri si impartiri, iar mamaie ma ajuta la lucru manual, ca stia sa lucreze frumos. Si imi controla scrisul… oooh, cate pagini rupte si luat de la capat :))).
Acum mi s-a mai stricat scrisul, daca scriu cu pixul e jale. Dar, daca iau stilou in mana, din ala cu penita… ooh, inca scriu frumos! :)))).
ma intereseaza invatatoarea tanara, ca la fii-mea m-am lovit doar de babe spagare!
Face singura, daca nu stie, ma intreaba. Are zilnic alte fise de activitati din care alege ce-i place. Momentan e nemultumita ca are doar cate 2 fise de teme si le termina prea repede.
Ideal este sa nu inceapa copilul cu ‘fise’ doar de la scoala, ca normal ca-l apuca strechea. Date carti si fise de activitati inca de mai mic, facute in joaca, descoperire etc. Lucrat zilnic, chiar si 5 minute. Cand merge la scoala si incep sa care invatatorii teme de casa pe spatele lor 1. sunt obisnuiti sa lucreze acasa si 2. probabil sunt deja confortabili cu materia, deci mai putin stres.
dati copiii la scoala de bugetari speciali si nu va doare capul!
Are 5 ani deci nu am problema asta, de citit citește singur, acum a început cursiv. La scris….l-a forțat educatoarea să-și facă bastonașele, el nu a vrut și…a pleznit-o cand a aflat că el nu are dreptul la piscină pentru că nu a lucrat.
Unde merge la grădiniță sunr doar două grupe, restul e școala primară și deja învățătoarele știu cam cine au de a face. Când au aflat ca tot acolo o să meargă la școală secretarele au concluzionat că va fi testul de stres a instituției. In concluzie aștept cu interes să văd cât, cum si cu cine v-a face fiul meu teme.
se pare ca nu le v-a face cu dumneavoastra, daca intelegeti ce vreau s-a spun :)))
sper ca nu VA face cu tine
Asta cu temele e un nonsens, toate studiile arata ca mai mult rau face decat bine… temele n-ar trebui sa fie date in fiecare zi, ar fi utile cel mult odata pe saptamana maxim si alea cu foarte multa lejeritate… si sub nicio forma obligatorii. Scoala nu-i armata si nici n-ar trebui sa fie, tot ce se face la scoala ar trebui sa fie optional… mai putin bunul simt si respectul pentru alti copii/adulti. De la atat de multa scoala ajung copiii sa piarda esentialul, sa se streseze cu prea multe informatii in perioade total gresite din viata.
Bai eu am avut teme girla, inceput in ’79 scoala. Nu mi-a prins rau deloc. Le faceam, apoi mergeam la joaca. Incercam pe cat posibil sa fac macar partea mai grea din teme inainte de a merge la joaca, pentru ca riscam sa nu le pot termina atunci cand eram epuizat fizic. In ciclul primar invatam dimineata, deci dupa scoala urma un pic de fotbal, daca era cazul, apoi temele. Seara de multe ori nu era electricitate, asa ca lampa nu era o solutie buna sa fac chestii. Plus ca imediat dupa ore notiunile erau proaspete.
In ciclul gimnazial invatam de la 12. Cand veneam la 4-5 acasa nu era timp de teme. Joaca si apoi pe seara, cand erau si parintii acasa, faceam ceva, daca ma simteam ok. Temele le faceam dimineata, in 3 ore era suficient. Recunosc, mi-a cam rapit din copilarie, dar am acumulat un bagaj serios de cunostinte, incat pot face foarte multe lucruri la nivel profesional. Am avut timp suficient in vacante sa construiesc modele de avioane, nave, zmeie. Si sa citesc cartile relevante varstei. Parintii nu m-au fortat niciodata sa fac chestii neadecvate varstei, gen citit de carti peste nivelul meu de intelegere.
Liceul a insemnat doar teme. Efectiv nu aveam timp de hoinarit prin oras, pentru ca ramaneam cu notiunile neintelese si aia era, nimeni nu ma putea ajuta. Nu am lipsit de la evenimentele specifice varstei, mozolit cu cate o fata la film, mai o discoteca, mai o excursie cu clasa. De ce am facut teme, in loc sa bat orasul si parcurile? Pentru ca am inteles de la un profesor ca lucrurile trebuie facute la vremea lor, numai distractia facuta in perioada cand trebuie sa studiezi te va impiedica sa te distrezi la maturitate.
La ce mi-a folosit? Pai ma uit acum la fostii colegi de liceu care ardeau gazul prin oras si au bifat toate chestiile specifice varstei, inclusiv inceperea vietii sexuale la 16 ani. Sunt oameni de 46-47 de ani, nu pustani, destul de imbatraniti la aspect, pe unii abia i-am recunoscut cand ne-am revazut dupa 20 de ani, cand aveam 38-39, nu au studii superioare, au joburi slab calificate, nivel de trai scazut, venit scazut. Pentru ca educatia e importanta in ecuatia vietii.
Baiatul meu este in clasa a-VII-a. Are o gramada de ore.. Nu stiu de ce dar asta e…. Nu am ce face eu efectiv…. cred.
Dupa parerea mea, CEL PUTIN geografia, biologia, istoria si muzica se pot inlocui cu google earth, wikipedia, etc. Dar tre’ sa mai manance si profii o paine alba. Presimt un cutremur violent on vs masina pe partea asta de invatare.
Paragraful anterior a of un OF personal :))
La mate, isi face singur temele iar maica-sa i le verifica. Cateodata intra in rage mode…. na
La romana si le face singur. Acolo, cateodata intru eu in rage mode…
In rest, invata la toate obiectele si apoi este ascultat de unul dintre noi. De prin clasa a-VI-a sem 2 ne-am smekerit. La fiecare lectie (nu conteaza la ce obiect), dupa ce parcurgem caietul sau cartea, ne mai uitam pe youtube la un profesor care vorbeste despre acel subiect.
Functioneaza bine mecanismul asta (mate, romana, biologie, istorie, etc.). Sunt extraordinar de multe cadre didactice ce explica misto diverse chestii. Daca nu gasim in romana, folosim ce gasim in engleza.
La geografie, google earth este dumnezeu. am reusit sa reduc la un sfert timpul de invatare numai expunandu-l la imagini pertinente (nu lkkaturile de harti din carte)..
ps: la noi, nervii sunt formati din:
– neputinta in fata atator informatii inutile
– nepasarea si focusarea pe alte subiecte placute lui (noi cateodata scapand asta din vedere)
– un fals nivel de cunostinte impus de parinti si profesori pe care trebuie sa-l aiba copilul. Daca nu il are=prostan… no comment
– dracii pe care ii colectam zilnic la servici
– just life…
Sunt singuru cu care au facut ai lui teme?
Bine, nu toate. Doar ce era mai greu. Zi de zi, de zi,…unele chiar prin telefon, cand invatam dupa-amiaza si imi faceam temele dimineata cand eram sigur (si unele nu ieseau!).
Nu stiu eu cum voi stai cu rabdarea, dar rabdarea de care am avut parte a fost foarte importanta