Specialiștii din agenții au stricat piața de influenceri și de online

Florin Grozea e un personaj. Personajul i-a luat interviu unei fete, Adriana Popescu, care lucrează la Cat Music și la agenția de influenceri TRU. Interviul are o oră și jumătate și n-are nimeni timp de așa ceva, mai ales că, din nou, e cu Grozea. Am decupat cele mai importante puncte și voi comenta pe marginea lor.

00:20 influencerii trebuie să aibă numere pe toate platformele.

Nu contează dacă nu te pricepi deloc sau nu ai charismă sau nu vrei să faci TikTok, trebuie să bagi și acolo, ca să arăți agenției că ești multi-plaformă. De aia vedeți oameni care nu au avut până acum opinii, că aveau sâni și buci, dându-și în petec pe net. E complet aberant să ceri așa ceva.

00:55 agențiile nu fac campanii pe bloguri pentru că nu au influenceri cu blog sub contract cu ei. agențiile văd cereri de campanii pe bloguri, și nu știu de ce, absolut nici o legătură cu faptul că influencerii nu livrează altceva decât chiloțăreală.

Ignor aia cu Grozea lăudându-se că avea blog acum 18 ani, minte pe barba lui, și industria îl știe ca pe un cal breaz. Mi-a plăcut asta cu blogurile, nu pentru că am blog, ci pentru că asta e mentalitatea industriei: dacă nu avem bloggeri sub contract blogurile sunt fumate. Toți căcănarii din industrie fac așa. Dacă eu am 2 mâini, a avea două mâini e cel mai tare lucru, ăia cu 1 mână sunt de rahat. Așa se împing pe ei în față, așa își cresc singuri cota.

Nici o idee de ce s-au dus campaniile cu influenceri în cap, dar încă se mai fac campanii pe net sau pe bloguri. Nici o legătură între nimic cu nimic.

blogurile mănâncă mai mult timp decât o poză pe Instagram sau un clip pe Yuotube. blogurile sunt mai consistente.

Cam așa ceva. Plus, pe blog nu poți face chiloțăreală. Nu poți face yoga challenge. Nu poți să te maimuțărești pentru afișări, ca Dorian Popa.

02:47 cum măsurăm rezultatele unei campanii pe tiktok? nu poți. poți face ca la instagram, considera like-uri și urmăritorii și cam atât.

Întrebarea imediat logică ar fi “cum măsori pe instagram”, dar nu suntem la ora întrebărilor logice. Răspunsul ar fi “nu poți măsura pe nicăieri”. Ați văzut în ultimele luni niște campanii cu bit.ly, asta din cauza unui articol de aici, și pentru că companiile s-au săturat de campanii de awareness și vor și altceva.

Da, TikTok e tare, dar n-ai cum monetiza decât tot cu campanii de awareness.

04:10 agențiile au găsit cum să ocolească întrebarea cu „are influencerul public de copii” pentru că copiii nu își pot crea cont dacă nu au 13 ani.

Se știe că copiii nu mint pe internet, și nici nu se vede din comentarii cam ce publicul are vloggerul respectiv. Trebuie doar să vrei să vezi.

ba chiar sunt clienți care au nesimțirea să întrebe de nivelul de income sau al educației al publicului.

Dureros. Cum să ceri agenției faze din astea? Agenția are treabă, nu are chef de prostii, hai, dă încoace repede banii și lasă măsuratul campaniei, tu n-auzi că nu se poate?

04:50 cum poate un influencer să aducă conversii, nu doar awareness? având încrederea publicului.

Dureros. Vorbim aici de influenceri care au adunat public cu buci și maimuțăreală? De ăia vorbim în legătură cu încrederea? Nope, publicul vrea să vadă buci, nu e interesat de ce vinde influencerul.

05:04 n-ar trebui influencerii să aibă empatie pentru public non stop sau doar acum pe criză?

Amuzant. Cum să-i pese influencerului de public? El doar spune că îi pasă, că fără public împăturește shaorma la McD.

05:30 nu sunt destui influenceri care fac conținut decent. costul cu campaniile va crește pentru influencerii civilizați.

Mi se pare corect. Dar de ce există influencerii ăștia în continuare? Pentru că agențiile fac bani cu ei.

07:36 ce influenceri sunt cei mai folosiți la agenția vieții? Andreea Bălan. Maria Zvinca. Colo. Cezara. Magda.

Andreea Bălan n-a mai avut un hit de minim 10 ani. Maria Zvinca e aia care se săturase de industrie, a plâns un pic, și apoi a revenit la făcut clipuri de rahat pentru publicul adunat cu faze de genul ăsta. Colo e acest domn. Cezara și Magda sunt două fete din zona de buci.

08:20 instagram e foarte cerut într-un mix de vânzări. cererile de facebook au scăzut foarte mult.

Am dat berea pe tastatură la aia cu “e cerut în mix de vânzări”. E plin Instagramul de campanii de vânzări cu influenceri. Plin. Dacă sunt două pe lună e minune, pentru că, revenim la ce ziceam mai sus, dacă ai adunat public arătând diverse părți ale corpului, e logic că acel public e interesat de aia, nu de ce încerci să vinzi.

Bottom line: ăștia sunt oamenii care decideau bugetele campaniilor și ce influenceri trebuie îmbogățiți și ce clienți înțepați.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

48 comentarii

  1. Fuck my life, am vazut acel clip cu Colo… DOAMNE FERESTE!!!
    Cum sa te mandresti ca il vinzi pe omul asta printr-o agentie?!

    00
    • știi ce e fucked up? că nu e cea mai fucked up chestie pe care a zis-o/făcut-o.

    • Mi-e groaza sa ma gandesc ca ar fi putut merge chiar si mai jos de atat!
      Si acum chiar sunt curios care sunt brandurile care au activat chestii cu el.

      00
    • Au fost branduri( coca cola/sprite/fanta) care s au asociat cu ilie vlogs dupa ce facuse mizerii peste mizerii. Nepoata mea ( 6 ani ) e innebunita dupa canalul de yt numit „familia mates” care, dupa mine, e o porcarie.

      00
    • @Vali ce a facut mai de cacat decat clipul in care povestea internetului cum se basea 3,14zda lu gagica-sa?

      00
    • „a furat de la copii”.

    • @dan De ce e porcarie canalul „familia mates” ? Oamenii sunt ultra decenti si fac lucruri pentru copii . Chiar astept raspunsul tau. Sunt curios ce te poate deranja la acel canal de yt.

      00
    • Imi da cineva un raspuns mai amanuntit la intrebare? Sau e mai usor sa apesi ca oligofrenu pe downvote?

      00
  2. „dacă nu avem bloggeri sub contract blogurile sunt fumate”. Se poate generaliza pt orice profesie/lucru. de exemplu eu cunosc oameni care nu condus in viata lor o masina automata dar ei spun sigur sigur ca e nasoala cutia automata si ei nu si ar lua niciodata asa ceva.

    PS: ce mai face pandutzu ?

    00
  3. Mi-au apărut reclame pe Instagram de la Doru Pelivan.
    M-au ajuns blestemele.
    Oare cu ce am greșit și cum o fi ajuns la mine? :(

    00
    • E mare foamea. Dacă nu găseşte proşti pe care să-i înveţe cum să devină milionari, o să ajungă iar să fure ambalajele de polistiren de la mâncare de prin tomberoane alături de celălalt creator de semizei, Pera. Nu de alta, dar amândoi sunt prea proşti să aştepte glovarii în scara blocului.

      00
    • doru bagă bani in reclame pe fb/instagram. că sunt fraieri care pun botul la ce vinde el.

  4. OMG cate ineptii … astfel de oameni distrug marketingul… iar fatica asta isi da pareri, fiind primul ei job serios dupa facultate

    00
  5. Cum adica fata aia lucreaza la Cat Music. Este, plm stai ca iar am uitat … „Celebrity Endorsement Manager”. De aia se duce pe plua industria influencerilor – isi inventeaza titluri pompoase pentru nimic. Si la un moment dat clientii se prind (macar unii) ca dincolo de fatada e gol.

    00
  6. Eu nu inteleg de unde vine denumirea de influencer. Adica raspandesc gripa (influenza…)? Nu ar trebui acum cand sunt izolati social sa se denumeasc, in acord cu vremurile, coronarovirusori? Sau covideri?
    Industria distractiei si a publicitatii e foarte lovita de pandemie si va ramane lovita mult timp dupa „relaxarea” izolarii sociale. S-ar putea sa vedem niste influenceri de acum angajati la glovo peste vreo cateva luni.
    Plus „agenturi” de publicitate in faliment. Raman doar aia cu comenzi de la stat (partid, secu). Plus tudor chirila.

    00
  7. Nu mie clar cu Cezara și Magda, se poate detalia puțin? :)

    00
  8. Si cand eu pentru ca stau si explic clientului pe ce i s-au dus fiecare leu in campanii Google Ads sau Facebook Ads sunt un taNpit?
    Si stau si ii explic detaliat si cu argumente si cifre, nu lansez „ai facut branding nene de banii astia”
    Ceva se va schimba si in industria asta – banii se vor indrepta incet incet spre aia care livreaza si spre rezultate palpabile(din pacate accentul e pe incet-incet).
    Am inteles ca un post platit la Kardashian este un „catraliard” de $, dar dupa ce apare aia cu o bluza pe ea, bluza aia dispare din magazine – se vinde tot stocul, aia e „influnceritza” – restul arata ceva piele pe net sa-si creasca cota (fiecare unde are interes)

    00
    • Fix la articolul tau ma gandeam, l-ai readus la suprafata din „negura internetului” :)
      Exact aia era cheia – ce livrezi de banii aia? Branding isi fac Coca-Cola – sa nu-i uita lumea si sa fie „top of mind” cand se pune problema achizitiei de bauturi”soft drinks”, dar pentru asa ceva iti trebuie buget. Daca esti o firma mai mica si vrei sa razbati – iti dramuiesti fiecare resursa investita in dezvoltarea firmei, asta daca nu te face de cap unul cu o „agentie de talente”.
      Astept cu nerabdare un telefon de la unul care sa-mi spuna ca si-a luat teapa cu influencerii si vrea sa faca o treaba pe bune, cu rezultate masurabile. Dar cred ca e lunga coada cu aia care asteapta ca si mine acelasi lucru :)

      00
    • Astept cu nerabdare un telefon de la unul care sa-mi spuna ca si-a luat teapa cu influencerii si vrea sa faca o treaba pe bune, cu rezultate masurabile. Dar cred ca e lunga coada cu aia care asteapta ca si mine acelasi lucru :)

      nu e așa lungă. companiile/brandurile se prind de asta de fiecare dată când au o problemă și oamenii cărora le-au făcut gușa grasă le dau cu flit, că ei nu lucrează fără bani. cum ziceam zilele trecute, sunt branduri din telecom, ecommerce, bancar care au luat flit de la oamenii cu care au făcut campanii pentru că au cerut gratis și au venit la mine să ceară, tot gratis. branduri cu care nu am mai lucrat din 2016. DOO MII ȘAIȘPE!!!

    • Cu alte cuvinte „exista speranta” – e bine, e tonic sa auzi ca se mai indreapta lucrurile si spre rezultate nu numai spre „chilotareala”. E buna si aia, dar mai pe la capatos asa, nu pe tot internetul/Tv.

      00
    • și culmea e că nu învață.

      în anii trecuți, zeci de companii au trecut prin crize de comunicare și au văzut pe pielea lor cât de mult ajută să aibă oameni prin care pot transmite mesaje, dar nu vor să întrețină relații cu acei oameni. preferă să uite de ei până la următoarea criză de comunicare, după care să se plângă că acei oameni îi jupuie rău de tot.

      am mușcat-o de două ori în ultimii ani. companii care avea probleme de percepție au venit să le ajut, că influencerii vieții nu citeau mailuri și nu răspundeau la telefon în perioada aia. dublu tariful meu obișnuit. „păi e cam mult, profiți de noi, că suntem la necaz”. nu, pisoi. mă răzbun pe voi pentru că ați făcut campanii cu toți rupții și pe mine m-ați ignorat, că atunci nu aveați nevoie de mine. acum aveți.

    • Ma mira faptul ca nu se prind totusi decidentii ca mixul castigator este format dintr-o persoana care le rezolva problemele de comunicare, aseaza brandul in piata si in mentalul colectiv si o persoana(firma/agentie) care face munca aia de zi cu zi de a picura in audienta mesajul si reclama ce va determina impulsul de cumparare, odata ce „top of mind” a fost setat de cel de la punctul anterior. Iar la nivel de campanii, aici munca e pe click-uri/bani/rezultate cuantificabile nu „like si share”.
      De cate ori apare discutia asta in jurul meu, ma sperii ca nu este perceput corect fenomenul si ma mir si mai mult cand le spun decidentilor de business ca „like=vanity” si ei fac ochii mari, apoi se linistesc si isi dau seama unde bat cand ii intreb cate contracte le-au adus paginile alea cu ‘jdemii’ de like-uri (eventual cumparate de careva la kil)

      00
    • man, minim 50% din oamenii de la client, deci fix ăia care ar trebui să fie spirt, sunt oameni care nu consumă produsul. și aici nu vorbim de piarista de la Bentley România, care avea 22 de ani și era toată numai buze și sâni, aici vorbim de branduri normale, consumabile. oamenii ăștia nu știu despre produs decât din prezentări. nu au stat juma de oră la raft la carfur să vadă cine îl cumpără. nu au făcut focus grupuri printre prieteni să vadă percepția brandului. unora nu le pasă, alții sunt pur și simplu incompetenți.

      oamenii ăștia au fost angajați pentru că sunt cool sau pentru că cineva voia să aibă în birou și o femeie sau un hipster (no joke, astea sunt criterii reale). și li s-au dat responsabilități, și au început să fie idioți, mare atenție aici, cu nici o consecință, că nu erau idioți pe banii lor, erau idioți pe banii brandului. sunt oameni care lucreaza la companii/branduri la departamentul de digital și nu știu ce e aia UTM sau HTML sau bit.ly. sunt oameni care fac campanii online și care nu cumpără online. sunt oameni care nu au folosit niciodată site-ul la care lucrează ca să plaseze o comandă, să vadă cum funcționează.

      aveam într-o vreme, când curgeau campaniile pe mine (acum nu mai e cazul, că s-a auzit că sunt dificil și recalcitrant) ciocniri cu oameni care se mirau că nu am nimic de ascuns și le pot da acces la analytics, nu doar rapoarte printate. se cruceau. cum adică să nu ai nimic de ascuns? cum adică să vrei să fie clientul mulțumit? cum adică să vrei să revină la tine cu alte campanii?

      și, desigur, oamenii ăștia au impresia că sunt subapreciați și de fapt ei merită salarii mai mari. de aia influencerii s-au prins de schemă și sar pe ei cu cadouri și pișcoturi când primesc campanii.

    • Eu vreau poze cu piarista de la Bentley romania

      00
    • nu mai știu cum o cheamă, eram prietenă cu ea pe fm într-o vreme.
      era o puștoaică fără carnet, care știa poezia de marketing foarte bine, de aia o futea ceva director de pe acolo.

  9. Chestiile astea funcționează că sunt branduri mari care vând fără nici un fel de reclamă, dar au un buget de marketing care trebuie spart. Coca Cola ar vinde bine-mersi fără nici o reclamă. Acum, să vedem că tocmai au anunțat că renunță la reclame :) Dacă fac și alții faza asta, atunci o să fie nasol.
    „Amărâții” cu „banii numărați” se uită la chestii gen ROI și sunt atenți pe ce dau banii. Deși mai sunt și guguștiuci care se emoționează când văd o bucățică de cărniță.

    00
  10. articol de 3 pagini, ai inteles?

  11. wow, agenție de influenceri…

    00
  12. „Copiii nu își pot face cont”?

    Kkt.
    Fiică-mea are 10 ani, i-am făcut un cont gmail prin care să am puțin control pe unde se plimbă în net.
    Nu l-a folosit.
    M-am trezit că și-a făcut singură cont de mail, insta și tocc-toc.

    00
    • mane, toată lumea știe asta, dar dacă nu vrei să îi spui clientului/prostului că ai public numai copii, te prefaci că nu se poate.

  13. Mie cea mai mare utilitatea a bloggerilor/influencerilor mi se pare urmatoarea: un om care are un job normal(nici nu mai zic daca acel job nu este de „birou”), mai baga niste sport, mai sta si cu familia lui, poate mai lucreaza si la alte proiecte pe langa job, nu are timp sa treaca si sa digere toate stirile care apar zilnic, astfel incat, te bazezi pe oameni care ti-au dovedit ca au o parere pertinenta in prealabil si care au ca job full-time sa stea pe internet si sa „sape”. De instagram nu comentez, ca nu folosesc, dar din ce am vazut la apropiati, 2/3 din barbati stau sa se uite la femei si 2/3 din femei se uita la haine/machiaje/animale/vacante etc – cea mai basic forma de content si cam atat.

    00
  14. Am un cunoscut semnat cu Cat. Mi-a zis mândru că el are CPM 2$ pe YouTube din cauza asta. Am zâmbit, că mă gândeam că erau 4$, nu 2. Dar și 2 e bine, când majoritatea chiloțărelilor au 1 dolar CPM. Și poate asta ar trebui să dea de gândit un pic companiilor, pentru că dacă YouTube îți pune CPM 2$, content-ul tău este considerat mai valoros decât cel de 1$, chiar dacă cel de 1$ face de 100 de ori mai multe afișări. Nu știu, nu mă pricep, zic și eu.

    00
  15. Am văzut acum clip-ul și s-au mai aprins niște beculețe:

    https://www.youtube.com/watch?v=XeYVMk_nSzg
    – 50% din influenceri nu știu să se exprime. Sper că toți semnați cu ea sunt din jumătatea cealaltă.
    – ar mai fi bani de campanii, dar nu sunt influencerii pentru ele. Oare?!
    – colo „funcționează foarte bine”, la fel și magda

    00
  16. In alta ordine de idei, asta inseamna sa fi mafiot. Sa devi impresar de „nimeni” tu fiind un nimeni.
    Si eu sunt in nimeni de pe net, dar nu am ajuns sa impresariez pe nimeni. E semn ca mi-am baut cerneala la capitolul tupeu si nesimtire.

    00
  17. Daca Colo are campanii e clar ca trebuie sa inchidem si sa ne ducem in plua noastra

    00
  18. YouTubers, please share you CPM!
    Twitter thread: https://twitter.com/hankgreen/status/1250548795521159169

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube