Dacă e să avem un talent comun, care să ne definească pe noi ca nație, cred că acela ar fi capacitatea noastră supranaturală de a lua o idee bună și de a o porci. Orice. Dacă îi dai românului o bilă de metal, în jumătate de oră o strică sub pretextul că o face mai bună.
Spre exemplu, acele insule de la intrarea în sate, menite să încetinească șoferii vitezomani. Numai în România le vezi și la ieșirea din sat. Serios. Deci la ieșirea din sat trebuie să încetinesc iar în loc să pot accelera. La unguri sunt normale, doar la intrare.
La Auchan am văzut obstacolele astea:
Obstacolul 1 are scopul lui: e o trecere de pietoni acolo, oamenii trebuie să încetinească. Dar 2? Care e logica lui pe o cale de acces cu sens unic? Exact, nici una. Un imbecil s-a gândit că trebuie să te mai zgâlțâie o dată și bam, l-a aruncat acolo.
Și apropo de prostii: vă dați seama cum ar arăta orașele mari cu niște benzi fosforescente electrice în jurul semafoarelor? Să se topească zăpada de pe ele și să vadă și șoferul că acolo e trecere? Dar cine să facă asta?
Cu insulele alea e misto de tot. Vii de la fratii unguri care vor Ardealul (sa-l civilizeze, probabil, ce altceva sa faca cu el?) unde-s absolut normale, doar la intrare, si ajungi in tara trepanatilor, unde imbecililor nu le-a trecut prin cap ca insulele alea pot fi făcute pe jumătate de drum. Mă rog, la așa oameni, așa țară.
aparent, ești printre puținii care a văzut insule din alea și a și înțeles ce am scris. am șters vreo 10 comentarii care îmi spuneau că pentru mine e ieșire și pentru alții e intrarea în sat.
Pai s-ar putea sa fi avut si aia 10 ceva dreptate :))
Nu vreau sa socotesc de cate ori am vazut depasiri la iesirea din localitate pe insula din stanga. Oare cati vor mai ocoli insula daca drumul e drept pe contrasens? Nu subestima capacitatea de inovatie a romanului.
Totusi, nu cred ca la asta s-au gandit cei care au construit insulele. Initial erau mult mai mari dar apoi a trebuit refacut unghiul, pentru ca tirurile nu puteau ramane pe carosabil nici la viteza mica, daramite pe astfalt umed sau inghetat…
Pe drumul Oradea-Arad, insulele alea au facut si multe victime.
Nu am auzit de nici un proces pe tema asta…. din pacate.
Pai, cum ziceam, la asa oameni, asa tara. D-aia s-au facut asa, ca rumanilor li se pare normal.
Enzo, alea au facut victime ca erau facute cu curu’. Gen, erau niste caramizi de cca 15 cm inaltime care margineau insula. Agatai una si te trezeai 50 de metri mai incolo. Acum le-au calmat si poti sa te urci lejer cu roata pe ele.
Le-au calmat dupa ce au murit niste oameni.
Aia care le-au proiectat si cei care au aprobat asa ceva sunt bine-merci, nu a fost tras nimeni la raspundere si pun pariu ca proiecteaza drumuri in continuare.
Obstacolul 2 are logică, tocmai pentru că e pentru români, care nu respectă vreun semn de sens unic nici dacă e pe drum public, d-apăi pe proprietate privată.
se stie ca la un bumper nu franezi, il iei repede, au aratat la mythbusters
Presupunând ca nu respectă sensul unic => ca nu o sa mai franeze la un singur obstacol?
Nu e o problemă, poți trece cu 40 peste ele.
si ca bonus decapitezi oamenii aflati pe trecere
Le monteaza pe ambele sensuri ca sa nu le fenteze soferii intrand pe contrasens.
bine boss, tu cu suv te plangi de niste bumpere ?
S-au gandit ca sigur o sa fie un imbecil care o sa o ia pe contra-sens pentru ca asa vrea p**a lui de ceafa lata mancator profesionist de shaorma.
sophistication is the ultimate simplicity
Sunt berbeci care, daca e liber pe celalat sens, intra ca sa nu-si zgaltaie masina (dand peste bumpul de pe sensul lor).
Stai sa le vezi pe alea din parcarea subterana de la AFI. Sunt atat de abrupte incat trebuie sa opresti inaintea lor si sa pleci de pe loc foarte usor (din ambreiaj) ca sa nu-ti strici suspensia. Din ce am vazut eu, par a fi exact triunghiulare /\
Cele de la AFI au un scop precis, sa te faca sa opresti pana la 0 pentru ca in mare parte,acolo unde sunt puse, nu ai deloc vizibilitate si cum in parcari nu prea se tine cont de cine are prioritate e mai bine sa te deranjeze putin decat sa alergi prin service.
La iesire din sat sunt pentru cei care vin din sens invers si intra in sat.Se pot face pentru o singura banda dar atunci unii le ocolesc si atunci se pot intampla accidente.
Pe acest pricipiu, care nu este doloc de neluat in calcul, mai bine am preda tara pe Proces Verbal si apoi ne-am gasi fiecare altceva de facut, altceva decat de a fi roman.
Dar pentur „vibratoarele” alea intinse pe toata latimea drumului, atat la intrare cat si la iesire, ce explicatie ai? Ca trebuie sa fie asa, ca altfel le ocolesc cei care intra in sat?
Si am uitat ceva:
Pe acelasi principiu ar trebui sa punem si zid de un metru inaltime p-acolo pe unde e linie continua, ca altfel se gasesc niste smecheri care sa depaseasca unde e linie continua.
Au facut simetric, sa fie frumos.
Domnu formator de opinie zoso, ati mentionat Legea 544/2001 cind ati solicitat explicatii in legatura cu obstacolul 2?
Fie ca anul 2016 sa iti aduca un ONG sensibil la sensibilizarea auto-ritatilor locale regarding despre durerile soferilor de peste tot hipermarketu.
Bonus: codul rutier sa reglementeze conceptul de autor moral, cu caruta.
Musca Tete, Lg. 544, privind liberul acces la informatiile de interes public, nu face obiectul problemei de la Auchan. Privatul nu trebuie să-ți răspundă decât dacă vrea, nu-l obligă legea.
Și nu e treaba autorităților cum își amenajează un hipermarket aleile de acces intern.
Într-adevăr, e sens unic și al doilea hop nu își are rostul. Dar știi câți dobitoci vin și din sens opus? Destui… Cel puțin la auchan titan bucuresti.
aici nu au loc, e prea strâmt.
Inseamna ca nu aveti suficiente soferite pe sosele.
si sa nu uitam ca pe sens unic poti totusi sa dai si cu spatele
Insulele de pe DN1 sun vechi, intre timp am vazut pe DN15, intre Tg. Mures si Reghin, reabilitat recent, unele executate corect: https://www.google.ro/maps/@46.5997712,24.6343125,3a,75y,239h,86.35t/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m6!1e1!3m4!1sO5b7K4Nq-AALSMpKq_Q8lw!2e0!7i13312!8i6656
Au mai evoluat putin si handicapatii de la CNADNR sau ce alti bugetari se ocupa de „design”. Asta desigur nu inseamna ca maine nu vor face unele noi din cele ca pe DN1…
Insule avem si noi normale, doar la intrare. In judetul Sibiu am vazut multe, nu am gasit pe street view dar probabil si pentru ca sunt destul de noi, DN`ul care trece tarnaveni – medias – dumbraveni e plin de insule normale si a fost reabilitat recent
Repet, pentru cine nu a inteles: in-sulele alea nu sunt facute pentru ca au vreo utilitate ci pentru ca au fost comandate de Primarie la vreo firma de partid – de asta sunt mai multe decat trebuie. Se vor monta si pe trotuar, in curand. ca sa poti sa-ti rupi gatul, daca alergi.
urmeaza sensuri giratorii pentru pietoni…
Cel putin doua persoane au murit datorita acestor insule: http://bihorstiri.ro/insula-de-calmare-a-traficului-l-a-calmat-definitiv-un-aradean-a-murit-la-gepiu-pe-dn-79/
Sau din cauza…
Bre, stii cum se punea sarma ghimpata legata de-a lungul gardului la tara ca sa nu se scarpine vaca si sa-l rupa?
Desigur, puteai sa-ti agati si tu hainele daca te rezemai ca omu’ dar ala era gandit in mod special pentru vite.
Asa si-aici…
Asa cum spuneau si colegii mai sus logica e sa nu crosetezi alea. Pentru ca foarte multi fac pe interesantii si exista un risc mare de accident pentru ca ei sint mai smecheri.
Au inceput sa le puna ok pe E70 in DJ si in TR. Asa e cand vin banii de la PSD pentru judetele care ii voteaza si din cimitir.
Insulitele alea sunt niste tampenii. Eram sa dau intr-una de pe langa Fagaras cand am intrat in depasirea unui tir. Si am vazut suficiente masini cu radiatorul spart dupa ce au dat in ele.
Iar la 2, ala e pus pentru ca se merge si pe contrasens fara nici o problema. Sa nu-mi zici ca n-ai vazut asemenea exemplare pana acum.