Şoseaua de Centură şi Coşmar a Bucureştiului

img_4781

Cred că Centura Bucureştiului s-ar elibera repede dacă s-ar face trei mici ajustări:

  1. Semafoare. La Constanţa există două benzi şi semafoare. La Brasov există două benzi (nu peste tot, dar lucrează la asta) şi sensuri giratorii. Ok, în Bucureşti nu se pot face două benzi pe cea actuală, că e de 10 ori mai mare suprafaţa şi de 100 de ori mai complicat şi mai scump. Dar nişte amărâte de semafoare se pot pune. Pentru că acum e haos. V-am arătat cum e pe Prelungirea Ghencea în tipul săptămânii. Aşa e la toate ieşirile. Cozi pe kilometri întregi. Bănuiesc că 100 de semafoare nu sunt aşa de scumpe.

  2. Două benzi la semafor. Degeaba pui semafoare dacă nu faci o banda pentru stânga, cu semaforul ei. Nu lungă, doar un kilometru pe sens. Nu s-ar mai aştepta zeci de minute pentru că unul vrea să facă stânga şi nu îl lasă nimeni.

  3. Treceri la nivel cu calea ferată NIVELATE. După cum spune şi numele, o “trecere la nivel cu calea ferată” presupune ca şinele să fie la acelaşi nivel cu şoseaua. Să nu fie nevoie să încetineşti la 5km/h pentru a trece de ea. Nu spun să se toarne beton peste alea care n-au mai fost folosite din anii ‘90. Nu. Doar să poţi trece peste ele cu 30-50km.

Ce ziceţi, punctele 1 şi 3 se pot realiza în 3 săptămâni, dacă e frumos afară? Dar punem pariu că nici după 1 an şi 2 studii de fezabilitate care vor costa 100.000€ nu se va face nimic?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. nu te intreba ce poate face tara pt tine …

    00
  2. La noi e tare greu sa pui semafoare, darmite semafoare calumea. In Iasi semafoarele se pun doar pentru mers inainte. Sa vezi ce scandal e in intersectie cand se intalnesc aia care merg la stanga, unde mai pui ca vin si tramvaiele din urma si incep sa taraie. Se face rosu si verde pentru ceilalati si abia atunci poti incerca sa treci, asta in caz ca nu pleaca nimeni pe galben. Daca e vreunul mai grabit atunci mai stai o tura in mijlocul intersectiei.

    00
  3. Centura Bucuresti: In partea de nord sunt secoatre cu 2 benzi pe sens, se lucreaza la unirea A1 cu A2 prin partea de nord.Partea de sud cu Ghencea si alte iesiri probabil ca sunt considerate secundare si mai asteapta.

    00
  4. N-o sa-i pese nimanui de centura… Uitati ce gropi sunt pe DN1:

    00
  5. Daca e, imprumuta Brasovul niste semafoare. La cate au scos de cand cu programul „un sens giratoriu la fiecare intersectie”, cred ca sunt undeva munti intregi de semafoare care stau si se plictisesc.

    00
  6. Pai daca te maninca sa treci pe la Prel. Ghencea :)) Sint variante mai putin enervante de ocolire a intersectiei respective.
    Am vaga impresie ca acolo vor face un pod peste calea ferata.

    00
  7. cam de 2 ani ma intersesctez in fiecare zii cu prelungirea ghencea… e MINUNAT p acolo… la orice ora, in orice zii… nervi garantat

    00
  8. daca se vrea treba facuta bine, trebuie sa dureze 1-2 ani iar studiile sa fie facute de un prieten al partidului

    00
  9. Pentru varianta 3: Asta vara au fost scoase trenurile marfare pentru ca se lucreaza la cele 2 poduri peste calea ferata. Trenurile au fost deviate pe linia de Constanta care trece prin Pipera. Cand vor termina podurile (cand vor avea nepoti copii mei) o sa se reia traficul feroviar. Lucrez in Otopeni si merg zi de zi pe centura…

    Pentru varianta 1: Sensuri giratorii ar fii bune ca semafoarele sunt criminale. In momentul de fata se lucreaza la 3 poduri peste calea ferata (Stefanesti, Pipera, Otopeni)

    00
  10. Poate ar trebui sa ne cumparam masini zburatoare sa zburam peste indiferenta unora de acolo de sus.

    00
  11. Chestia aia de seamana cu un drum din nordu’ Bucurestiului se numeste centura? Eu am fost asta-vara pe-acolo si am crezut ca ne-au bombardat americanii.

    00
  12. @Luana: sa te plimb o zi prin bcuresti, sa vezi ce fun e? o duceti bine, băi, lasati gargara!

  13. La asa fete pe centura, asa centura: obosita, rupta, cocosata.
    Nu pot sa uit episodul in care, pe o ploaie torentiala, stateam intr-o coada interminabila pe centura. TIR-uri cat cuprinde, bezna fara margini, nu mai aveam decat o singura tigara. Intredeschid geamul, aprind tigarea … trece unul cu o basculanta plina de apa, pe care o rastoarna chiar langa mine si ma face – asa, prin geamul intredeschis – varza,ciuciulete. Ultima mea tigare era leoarca. Am crezut ca ma dau jos si ii omor pe toti. :) Si toate astea pentru ca Pipera Tunari are prioritate fata de drumul de centura.

    00
  14. Degeaba, sunt multe dedesupturi….

    00
  15. Unde ai pomenit tu studii de fezabilitate atat de ieftine? :D

    00
  16. 100.000€

    ce fraier esti… ai uitat trei zerouri…

    00
  17. @Zoso
    true, true :D depinde, totusi, de unde privesti: noile amenajari ii avantajeaza intr-adevar pe soferi insa eu, ca pieton, descopar bucuria de a ocoli ditamai placinta (trecerile sunt mutate si cu 100 m) combinata cu cea de a acorda prioritate (tuturor) masinilor, pentru ca altfel primesc injuraturi si claxoane [exagerez, dar numai putin…]

    00
  18. In Romania tot timpu o sa se stea la coada ! Cum se statea la alimentara pe vremea lui Ceasusescu,acum se va sta cu masina la semafor de iti va veni acru in p…

    00
  19. @Boris: Ma sunt doua poduri la care se lucreaza. Chitila (se vad pilonii) si Mogosoaia (incipient)

    00
  20. Nu știu dacă cel mai fericit exemplu este Constanța, dar cel puțin acolo este o opțiune care în București lipsește, și anume aceea de a putea vira la dreapta dacă e liberă calea și nu trece nimeni pe zebră. La semafor mai este o lumină galben-intermitentă permanentă pentru cei ce fac dreapta, plus un indicator de cedează trecerea.
    Nu rezolvă total problema aglomerației dar, cum se spune, mai decongestionează, traficul pe șosea și pe șoferi la față.

    00
  21. 1.zoso ar trebui sa stii ca semafoarele NU fluidizeaza traficul, ci din contra il gatuie. (soferul din tine ar trebui sa stie asta)

    2.daca ai loc pt banda la stanga, atunci lateste TOATA centura.

    3.fiind vorba de trecerea de la prelungirea ghencea, las-o asa cu gropi, ca altfel cei care merg pe centura nu mai apuca sa treaca. fluxul mare de camioane este pe centura, dar pt a nu ocupa calea ferata sensul cu prioritate este cel perpendicular pe centura.

    4. da, exista si 4, dar nu se incadreaza la „100.000€ „, respectiv asa cum brasovul a putut, ploiestiul a putut, probabil ca se poate si in bucuresti…. o alta centura mai larga si mai buna, numai sa vrea urmasii lui berceanu…..

    00
    • @pupu:

      1. gresit. cand trec doar aia care au prioritate si ala care vin din sensul gresit stau cu orele pe centura nu e trafic fluidizat. soferul din tine ar trebui sa stie asta.

      2. nu se poate lati toata centura. de aceea eu propuneam o solutie de compromis. trebuia sa te gandesti la asta.

      4. brasovul a putut pentru ca e un oras cu 200.000 locuitori, care are 10% din suprafata bucurestiului. e usor sa tai prin câmp. la bucuresti nu prea e, si aici ne intoarcem la punctul doi.

  22. Uite una mai recenta de pe centura, intre iesirea spre Domnesti si cea spre Alexandria. Toate acele TIR-uri de pe contrasens stateau mai mult decat mergeau.

    https://youtube.com/watch?v=_r8nwwI0Ci4

    00
  23. Off-topic: Ca suprafata, Brasovul este mai mare decat Bucurestiul. Dar poate tu ai mers doar pe Republicii:))
    On-topic: 2 studii de fezabilitate intr-un an?! Au nevoie de un an sa isi dea seama daca e fezabil un studiu de fezabilitate:)

    00
  24. 1. soferul din mine stie asa: cand am semafor=timpi morti, cand nu, nu

    2. stiam ca nu o pot largi (bat zona de vreo 20 de ani), de aceea am pus „daca”

    3.astept (sper sa nu-mi expire carnetul pana atunci) centura noua ce ar trebui sa treaca pe camp, intre bragadiru si cornetu.

    5-7. bulgarii mai au la un colt si leaga edirne de belgrad, via sofia si apoi ne lasa turcii sa ne bagam in cur centurile, valea oltului si alte coridoare „strategice”

    8. umbul prin acea zona de 20 de ani si in tot acest amar de ani n-am vazut sa se intample nimic, dar chiar nimic (un pasaj, macar). de ce? pt ca guvernul/puterea politica merge cu girofarul/elicopterul, iar banii proveniti din taxa de tranzitare sunt un mizilic ce se duce la bugetul statului nu intra direct in „buzunarul” de spaga

    00
  25. NOU
    #28

    @zoso: Daca imi permiteti o scurta interventie o sa va explic de ce NU SE POT pune semafoare.
    Deci carevasazica nu se pot pune semafoare penru ca drumurile care traverseaza centura traverseaza si calea ferata ori daca prinzi rosu la semafor si esti pe calea ferata nu e ok pentru ca s-ar putea sa vina trenul. Din acelasi motiv toate drumurile de acces in oras au prioritate fata de centura, pentru ca din nou, nu e ok ca o masina sa ramana pe calea ferata cedand trecerea.
    Singura solutie este contruirea unorpasaje supraterana care sa traverseze calea ferata.
    Aceasta este si solutia proiectata ( si pentru trecerea de la Domnesti ) la fel ca pentru multe alte treceri, termenul de finalizare este undeva in 2011 dar nu se construieste inca nimica.

    00
  26. nu fac pariu cu tine ca stiu ca-l pierd!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile