Am tot uitat să scriu de asta, dar discutam acum cu cineva despre orașele care vor să revină la statutul de comună și mi-am adus aminte de faza asta. Discutam cu tata de impozite, și s-a uitat urât la mine când am zis că plătesc 800 lei pe an pentru 130mp de casă și 400mp teren în Brașov. I se părea mult, pentru că el plătea 75 lei impozitul la 3 camere în București/Militari.
Așadar, voi cât plătiți? Casă/apartament? Cât lot? Ce clasificare are localitatea?
241 lei, apartment 70mp , 2 camere, sector 3.
64 lei, masina, benzina 1.6.
Trai pe vatrai.
Bai nene, la ce salarii aveati la articolul ala de anul trecut, de imi era rusine sa mai ies din casa… cam multe 2 camere pe aici
@Big, este un bogat mai jos, @exvpa, care dă bani serioși pe impozite. @NeaCaisă este doar un sărak
@Big
Dar poate e chiabur și are mai multe apartamente și trăiește din chirii…
270 lei – ap 2 camere in Bucuresti cart. Militari
160 lei impozit apartament 2 camere, Sector 6, Bucuresti bloc din 1986
50 mp
Zona Mures.
Bloc:
Impozit pe cladire (bloc): 89,00
Taxa salubrizare (bloc): 249,00
Taxa habitat (bloc): 15,00
Taxa curatenie primavara-toamna (bloc): 25,00
Casa:
Impozit pe cladire (casa): 623,00
Impozit teren intravilan: 146,00
Taxa salubrizare (casa): 321,00
Taxa habitat (casa): 30,00
Taxa curatenie primavara-toamna (casa): 50,00
Zona Mureș, serios ?!? Aia cu ”zona” se referă la locație adică dacă proprietatea este mai pă centru sau mai pe la periferie. Băi nene, băăă
829, casa + teren in Cluj-Napoca.
Da, aproape 1000lei in orasul distrus de Boc prin prostie, indolenta si parvenitism. Circulatie oribila, poluare mare, gunoi ridicat o data pe saptamana! in cartier rezidential, preturi mari la orice. Apropo, a scumpit si domnu’ Giurgiu biletele la TIFF , la 200 de lei, ca 1,5 mil primiti de la Primarie si o caruta de sponsori nu-i ajung…
erata: 20 lei biletul la TIFF, am vrut sa scriu…
Nu te contrazic, dar lucrurile enumerate de tine nu deranjeaza neaparat pe toti locuitorii orasului. Ca exemplu ma iau pe mine: nu am treaba cu traficul, nu stau in zona poluata, arunc atat de putin gunoi ca nu trebuie ridicat decat o data la 2 saptamani.
Da, ma deranjeaza ca dau la restaurant dublu pe acelasi serviciu ca intr-un orasel mai mic gen Medias. Da, ma deranjeaza ca se dau autorizatii de construire pe ochi frumosi pentru niste oribilitati de cladiri. Da, ma deranjeaza ca piticu atomic are pretentie de oras comoara, da el n-ar da un ban pentru dezvoltarea cartierelor – sa faca dezvoltatorii sau locuitorii pe banii lor.
Pe de alta parte apreciez ca aici primesc un salariu mai mare pentru aceeasi munca in Bucuresti. Apreciez ca relatia cu autoritatile pentru afacerea proprie e super smooth. Apreciez ca am acces rapid la zone montane unde fac activitati outdoor si multe altele. Fiecare oras are avantajele si dezavantajele lui. Esti libera sa-ti alegi orasul, asa cum si eu am facut, ca nu-s clujean. Stau aici de doar cativa ani si cand o sa ma plictisesc, o sa ma mut.
440 lei, apartament 120mp, timisoara
300 de lei pentru 160 mp casa si 200 mp teren in Otopeni
aceași localitate. 550 pentru apartament la margine în timp ce o casă lângă primărie are 80 de lei (suprafață la fel). deh, legi corecte are țara asta
Casă 190mp + 500mp teren în „Municipiul” Săcele – 708 lei
Bucuresti, S1.
Apartament 3 camere – 83mp + 30 mp terasă.
250 de lei.
platesc ridicol de putin. ca noi toti. si-mi ia statul pe alte parti, in compensatie, mult prea mult. si de asta sunt scumpe casele: pentru ca „nu cer de mancare” ! tinerii ar trebui sa doreasca impozite pe case (mult) mai mari ! dar sunt fraieri si nu inteleg unde dai si unde crapa.
Asta ca si impozitele la firme nu? Platesti aproape +50% dupa fiecare angajat si ce vezi? Spitale arse, justitie la pamant, drumuri cu 2 benzi si accidente la gramada.
Iarasi teoria e frumoasa ca la Poiana lui Iocan, insa practica e nasoala.
G.
Angajații plătesc, nu firmele, firmelor le este atribuit din procentul ăla doar 3-4 %
apartament 2 camere – 181 (zona Coresi)
parcare in fata blocului – 10 lei
masina 1.9 tdi (da da din aia) – 254 lei
180 apartament 2 camere sect 1, 1200 teren+casa Voluntari.
2 camere , 51 mp , an 1977 , Sectorul 3 , platesc 150 lei
Bucuresti, approx 300 lei pe apt+2 locuri parcare.
Voluntari:
Impozit casa: 1600 Lei
Impozit auto: 7700 Lei
Impozit auto: 60 Lei
Impozit teren: 4300 Lei
Pandele ne ia si pielea de pe noi.
Mda. Deci asa se explica cum a reusit Voluntariul sa is faca echipa de baschet competitiva (pentru campionatul romanesc) anul trecut. Banuiesc ca de fotbal avea deja.
7700 impozit pe masina? E pe carbuni?
@Big: nu a precizat cate auto sunt in banii aia. poate are o flota.
Pai am presupus ca pt o masina, pt ca mai are un impozit auto mai jos de 60 lei. Daca avea 20 de masini, ce rost avea sa o treaca pe aia ultima separat?
Cât de proști sunt unii: de ce kkt ai da downvote la cât plătește unul impozit? Ce te fute pe tine grija dacă plătește 7 miliarde sau 7 bani, atâta vreme cât plătește pe bune, conform legii? Ne-am de ghenă.
@exvpa, boss, era vorba pentru impozitu anual nu pentru tot ce plătit până acuma
I feel your pain
7.700 e impozit la 6 litri?
Impozit auto: 7700 Lei – please explain
Masina 5l an 2009, impozit anual 8000 lei.
Peste 2999cmc e japca, deci Bulgaria sa traiasca.
Masina are 50000 km, numananc cu 10 guri si nu e tir.
Idioti…
Voluntari rulz la impozite clasa A in camp.
Porsche Cayenne sau ceva tractor 4×4😄👌
din ce țin minte, ceva amg coupe.
Niciodata n-am simitit ca ~2500 de lei pe 2994 cmc par bani de seminte. prin comparatie.
Daca mai e si manuala explodeaza blogul:)))
Lexus ls460. 4.6L. 7680lei impozit anual
Lexusul ăla este aspirator de femei și mi se pare normal să fie impozitul pentru el așa de mare. Ai vrut să ai tu toate panaramele din Voluntari
cu lexusul ăsta agăți pensionare, nu tineret.
Exact ce am in target.
Apt 3 camere – 90 m2 in s3: 260 lei
Loc de parcare: 26 lei
Boxa: ?? urmeaza la anul
420 de lei casa 140 mp și teren 500 mp, Otopeni.
Ma sperie ce am vazut mai sus la Voluntari.
Eu am 1400 pe 500 mp curti constructii, si 700 curte agricola, dar ai mei au „curti constructii” 1100 mp si platesc cam 2000 pe teren.
Pandele isi permite pentru ca zonarea cu impozite s-a facut diferit pentru „zona veche” aia sunt votantii, si zona noua” Pipera, Iancu Nicolae etc unde sunt cei cu buletine de Bucuresti dar cu case nou construite si terenuri mai mari.
Apartament 4 camere S2, Bucuresti, 80mp, 236 lei.
3 cam – dr tab – bucuresti
117 lei
Zona B zice ghiseul.ro
3 camere sectorul 2+loc parcare subteran +boxa,aproximativ 350 ron.
Am uitat 82mp.
Casa cu teren in zona 0 (care ajunge pana spre gara), suprafata 600 si ceva de mp, 1300 lei, dar mi-a mai sosit o instiintate de la Impozite si taxe, ceva de 300 de lei. O sa merg la ei, cu chitanta in mana, sa vedem daca aia 300 sunt in plus sau nu. Capitala Olteniei, uitai sa zic
Iasi, ap. 3 cam, 75 mp – 250 lei
Loc parcare 384 lei/an
190 de lei apartament de 60 mp în zonă A în municipul pwlii Vulcan din Valea Jiului care ar trebuie să fie maxim catalogat ca oraș. Apropo, știați că Valea Jiului are trei municipii ?
Stai umpic, adică io plătesc impozit pentru un apartament de 2 camere în văgăuna pwlii mai mult decât un cetățean din București pentru 3 camere ? pfff
Se intampla din mai multe motive, mai mult sau mai putin evidente, aceasta „nedreptate”. Chiar si daca am elimina partea de subventii si de populisme de care beneficiaza bucurestenii, tot mai ramane partea aceea concreta, matematica, anume:
Bucurestiul e un oras dezvoltat pe verticala, spre deosebire de marea majoritate a oraselor si oraselelor tarii, ceea ce inseamna ca are o densitate mare a populatiei (8260 loc/km2 vs. 262 loc/km2 in Vulcan, date din 2011). Prin urmare, nevoia de infrastructura si de mentenanta a ei este procentual mai mica decat in alte orase. De aici zic eu ca vine logica costurilor mai mici in Bucuresti.
Plus, cum ziceam mai sus, e vorba si de populism din partea primarilor care nu vor sa-si omoare alegatorii cu taxe mai mari.
Ai citit articolul cu localitatile din care trebuie sa pleci?!
@ev321, adică să vând apartamentul cu 15.000 de euro ca să cumpăr altul cu 100.000 în București ? Am 50 de ani. De ce aș face asta ?
Roman:
342roni 189 mp constructii
544 roni 639 mp total teren
(cu bonificatie)
5 lei protectie + salubrizare
Sectorul 1
197 de lei, apartament două camere și parcare privată
7 lei, auto benzină 1L, mild hybrid (o struțo-cămilă, dar în acte e echivalentă cu o hibridă adevărată)
Aprox 600 lei – casa 250 mp și teren 1500mp .
Comuna lângă Bucuresti
Casa in comuna la margine de municipiu, DB: 350 lei impozit cladire (180 mp) + 150 lei impozit teren (1500 mp intravilan) + 7 lei impozit teren (1700 mp extravilan). Cand am facut cadastrul si am trecut atatia metri la intravilan toti din primarie se luau cu mainile de cap ca o sa ma usuce impozitul. Am spus ca asa se incadreaza conform actelor intocmite de cadastrist in conformitate cu realitatea din teren. Si asa mi se pare putin pentru tot ce e acolo. Auto 1.6 benzina 2018 – 65 lei.
Doream sa scriu asta la un articole mai vechi, dar acum se aplica si mai bine:
Incep sa cred ca Vali si-a tras un AI de profilare al participantilor la blog. Prea scrie articole care i-ar permite sa analizeze comentatorii si sa vada la ce cuvinte cheie si idei reactioneaza. Plus ala cu salariile si acum asta cu impozitele ca sa isi dea seama de particularitatile financiare si zonele in care traiesc cititorii.
Dupa care se uita pe tabele si grafice si scrie prin rotatie… Gen, ce segment de cititori nu am activat de ceva timp? Aia care locuiesc la casa si sunt foarte mari justitiari in trafic. Pac articol despre cum isi lasa lumea masina parcata pe strada desi au loc in curte si cum si-au facut gardul pana in coltul strazii, stricand vizibilitatea.
Pas cu pas spre G Wagon-ul ala AMG :D.
m-am gândit să fac un cross intre topicul ăsta și ăla cu salariile, dar lenea e prea mare. și utilitatea la fel.
știu cine sunteți, știu ce venituri aveți, știu ce educație aveți, nu e un blog de idioți, suntem bine
„știu cine sunteți”, sculele din beci plang ca nu au mai fost folosite
Casa pe langa Bucuresti.
Din memorie, desi impozitul pe teren e mai mare decat impozitul pe casa. Totalul e pe la 310-320 pe an.
180 masina
40 casa
40 teren
70 salubritate
Dr.Taberei 165 lei apartament 2 camere 50 mp bloc 1977
Mă ocup de „administrarea ” unui apartament de 3 camere în zona Unirii, bloc 1990 , 78 mp – 150 lei impozitul
cam mult ăla din unirii, cum poți duce asemenea cheltuieli?
@vali: știi care e ironia: cel din unirii este cumpărat pe persoană juridică, de obicei impozitul este mai mare la persoanele juridice dar in acest caz nu.( Firma la care lucrez mai are 2 proprietăți în București: una in sector 1 și alta în sector 5 unde impozitele sunt măricele)
Ultimele imozite platite:
– 260 lei ap. 4 camere, 82mp
– 60 lei masina 1500cm
– 500 lei masina 2000cm (e pe doi ani, cu penalitatile de rigoare, probabil vreo 200 lei/an)
– 1 leu, teren 500mp, intravilan, Domnesti (lol).
Impozitele pe cladiri si masini sunt pe Bucuresti.
Rosu colt cu Militari, 3 camere, 95mp, vreo 250 de lei impozit, parcare vreo 8 lei, 64 de lei pe 1.6TDI si 180 pe 2.0TSI…
Casa la tara, DB, vreo 350mp construiti cam… 200 de lei. 50.000mp intravilan vreo 500 de lei. 50.000mp teren arabil vreo 100 si nitel de lei.
97 – taxa de habitat (gunoi)
14 – impozit pe teren
149 – impozit ap 3 camere, in zona 2 (buna) Galati
3 – ecarisaj
ce înseamnă zonă bună în Galați? apă caldă sau videochatiste singure?
E zona unde atunci când plouă circulă cu cizme, în loc de barcă.
Constanta, apartament 2 camere
Salubrizare: 78 lei
Teren: 7 lei
Impozit pe cladire: 214 lei
Masina 1.2 benzina: 66 lei
Loc parcare: 208 lei
Casă Ilfov (rural) + 100mp teren, 130 lei (0.02% din valoarea de piață)
Casă Prahova (rural) + 4000mp teren, 500 lei (0.08% din valoarea de piață)
Apartament București zona B, 70mp, 240 lei (0.06% din valoarea de piață)
Calculul de tipul asta nu prea e ok. Ca exemplu tu platesti la 130 mp undeva la 6 lei/ mp.
DAR pt cei cei care stau la bloc calculul e putin diferit. De exemplu o garsoniera are un teren aferent ocupat de 5.56mp (chiar daca in realitate spatiul util este de 30mp), si asta pentru ca se imparte la nr de ap pe verticala.
Ca o concluzie, la garsoniera platesc 16 lei/ mp.
Zona A, Sector 4, pe an:
Apartament, 80 mp + 30 mp terasa + cota indiviza 31.65 mp – 430 RON
Parcare, 12 mp + cota indiviza 23.18 mp – 32 RON
Autoturism, benzina, 2000 cmc -200 RON
Salubrizare – 334 RON
Oras – Bragadiru
Casa 125 mp utili – 300 de lei
Teren 250 mp – 128 de lei
Municipiul – Bucuresti S3
Ap 2 camere ~ 50 mp – 126 de lei
Loc de parcare – 60 de lei
Pitesti, apartament 2 camere, 158 Ron. Casa + teren, tot in Pitesti, 480 Ron.
Masina 1.5, 66 Ron.
Casa la sat in Prahova 100 mp, 400 mp teren – 33 lei/an
Gunoi – 234 lei/an doua persoane.
120 – apartament 3 camere
75 – masina 1600cc
50 – motor 600cc
comuna de langa Cluj – e ok
2 camere (~50 mp), sector 1: 131 lei (incl. ~8mp de cota teren “folosinta”)
UK, la fro’ 40 mile de Bristol – aproximativ £210/luna. :/
39 lei impozit teren agricol extravilan 3300 mp
Impozit auto benzina 2L vad la anu, ca am numere rosii acum. Mai mult de 100 lei nu o fi. Municipiul Arad.
180 lei impozit la 2.0 L
Vezi ca numerele rosii sunt valabile cam o luna si atat. Ma rog, la cum se schimba legislatia pe zona asta nu m-ar surprinde nimic.
Nu contează asta. Impozitul pe mașină se plătește pe 1 an dacă ai mașina pe 1 ianuarie, sau 31 decembrie, sau așa ceva. E o dată fixă. Așa că dacă o cumperi în februarie plătești impozit pe ea tocmai la anul, pe când dacă o vinzi în februarie plătești impozit degeaba restul anului.
Concluzia: in Romania e boierie, impozitele sunt mici, raportat la valoarea de piata.
Tara ca afara:
Casa de 110 mp +garaj, construita pe 400 mp: impozit anual 1640 euro; la asta se adauga 1400 anual pentru gunoi si ape pluviale si taxa tv(si astea sunt obligatorii si relativ in concordanta cu tipul locuintei)- si nu se afla neaparat in ceva zona de lux/turistica, oras absolut banal, cartier normal.
In Romania , pe un apartament de vreo 54 mp, cu boxa si loc de parcare proprietate personala, platesc fabuloasa suma de 80 euro anual.
casa momentan este evaluata pe la 310.000 euro, pe apartament, pentru ca are doar 5 ani si e deja gata, am oferta la 70.000. Va las pe voi sa faceti regula de 3 simpla, ca sa ne gandim cam unde ar trebui sa fie impozitele, daca vreti orase ca afara.
Valoarea reala a majoritatii apt de 2 camere de la noi ar trebui sa fie vreo 28,000-36,000 euro – cu foarte putine exceptii.
Efectiv n-ai cum sa pretinzi ca ai o economie sanatoasa cand 1/3 din populatia tarii tale, daca ar fi luata la bani marunti, nu si-ar permite sa locuiasca in tara.
Deci nu e boierie ci suntem, literalmente chiar (suntem pe locul 1 la export in Europa), o tara bananiera.
Corect. Trebuie inteles ca statul ia maxim cat poate; cam peste tot cam 1% din valoarea locuintei deci tot cam atat ia si statul roman de la romani. Deci valoarea reala a unei locuinte pt care se plateste impozit de 80 eur/an e pe la 8000 EUR. (10x mai putin). Acum una din doua, ori impozitul pe locuinte e prea mic ori valoarea locuintei e prea mare. Hai sa zicem ca e pe la mijloc, deci impozitul ar trebui sa fie 400 eur si valoarea unei locuinte pe la 40000 eur. Adica cat costa materialele minus costul datorat uzurii unei locuinte vechi (trebuie schimbate la fiecare 20 de ani acoperisul, tencuiala, reteaua electrica, tevile de apa, liftul etc);
@vosidit98
@alexnicolae
– eu spun ca nu aveti dreptate, faptul ca acel apartament valoreaza 70k este consecinta directa a faptului ca se afla intr-un oras, in care, de bine, de rau, se gaseste de munca, oras langa care se gasesc fabrici in care un operator masini unelte skilled incaseaza 5500 ron, si pretul unui bun, si implicit valoarea lui, este reprezentata de modul in care se intalneste cererea cu oferta
-nu as avea nimic impotriva ca statul, sa stabileasca o grila de impozitare , in functie de pretul pe mp, obtinut din tranzactiile inregistrate in oficiile notariale, si la fiecare 5 ani, sa spunem, sa actualizeze valoarea impozitelor; sunt convins ca un impozit pe proprietate , la aceeasi suprafata, trebuie sa fie mai mare la brasov, decat la onesti de exmplu (daca te uiti cu atentie,sunt anomalii si acum, deoarece localitatile mici, sarace, mai ciupesc si ele un pic la impozite sa isi completeze veniturile, desi proprietatile sunt cu valoare mica, fata de orase bogate, unde casele sunt scumpe, dar primarii din motive electorale, nu majoreaza impozitele)
-sunt total de acord ca Romania este o tara bananiera, o piata de desfacere si locatie de productie/mana de lucru, insa per total, toate acestea s-au intamplat si se intampla cu largul concurs al cetatenilor sai- si asa va ramane, pana cand nu va exista o constiinta nationala; ba chiar, cateodata ma gandesc la un scenariu negru, in care UE isi va face un grup caldut, iar tarile din est lasate mai de izbeliste, in gura Rusiei
@VOSIDIT – vorbesti din carti vechi si proaste.
Valoare proprietatilor in Romania e la jumatate din cat costa in Europa de est si cam la 20% din costa in Europa centrala si aia de sud. Calculul se face la cost mp/ venit salarial mediu. In Romania – Bucuresti este cam 0.5mp/salariu mediu (3250 lei). Ia de vezi cat e in Cehia, Polonia, chiar si Bulagaria are costul mai mare.
e plin de 75 le 1.6 benzina cu 75 lei
si 2 camere 50mp cu 100 de lei.
Eu in orasul de bastina am ramas cu o garsoniera cu aceeasi suprafata la cara platesc dublu, la masina tot dublu platesc.
108 lei, 64mp, apartament la porumb lângă Iași
166 lei impozit Ap. 2 camere, Pantelimon,
58 lei impozit auto, motor 1.5, Bucuresti
Apartament – jud. Timis, comuna periurbana (Dumbravita), ap. 3 camere, 66 mp – 150 lei
Masina 2.0 benzina, inmatriculata in aceeasi comuna – 240 lei.
Apt bloc Buc s1 180mp, 665 lei
Masina 3L, 2385 lei
Impozitul pe prop imobiliara e doar o gluma proasta in RO. E una din cauzele pentru care serviciile publice sunt doar putin peste tari gen India.
Un 0.75% din valoarea proprietatii (macar) ar fi un nivel decent si corect.
Si la masini ar fi loc de usoara crestere, mai ales in zona 2-3L. Ori incurajam masinile mici intr-un oras sufocat de trafic, ori lasam gargara ieftina si impotenta cu ecologia.
Omisesem:
Salubrizare 387 lei/an
Nu stiu daca sunt relevante dar vazand ca multi au adaugat informatia, adaug:
Asigurare casa 1526 lei/an
Asigurare masina (rca) 1540 lei/an
București, sector 1
Casă + teren ~ 600 lei
Mașini ~ 120 lei
Salubritate – 0 lei
N-ai zis nimic de numarul de sobolani alocati la pretul salubrizarii
Bv, 130 parca apartament 2 camere 60m2.
Casa pe la 25 km de bv, pe la 400 parca cu teren 2500m2.
Municpiul Moreni, DB, casa, aprox.130mp -> 115 lei
masina Skoda Rapid 1.2 -> 53 lei
Oftopic: te-ar interesa un review la Skoda Rapid sau la Hyundai Bayon?
desigur că da.
+1 pentru Bayon, pare o jucarie interesanta la pretul ei.
Apartament 3 cam, zona centrala Bucuresti, 76 mp- 440 lei
Teren sector 6 periferie, 600 mp- 350 lei
Masina – 3 lei.
sector 1, 4 camere, 110 mp, in jur de 400 de lei
Targoviste
– apartament doua camere – 117 lei
– terenul aferent apartamentului – 16 lei
Sumele includ bonificatia de 10%, ca am platit la inceputul anului.
Canada, oras Edmonton.
Casa din 1985 (aproximativ 200 mp) +garaj atasat -3600$ /an.
Impozit auto, aproximativ 90$/an /auto.
Asigurare casa plus 2 auto, 400$/luna.
Gunoi aproximativ 50$/luna.
Drenaj apa service, aproximativ 40$/luna
Apartament 60 mp in „dormitorul Clujului” Floresti 130 lei. Masina 1.6 benzina 65 lei.
Localitate la 10 km de Arad (asfalt, iluminare led, apa, canalizare, gaz, cablu fibra)
Casa P+M 155 mp + teren 1000 mp – aprox 180 lei
Autoturism benzina 1.6 – 64 lei
Iasi:
3 camere in oras – 200 lei
Parcare – 960 lei, norocos s-au dat si cu 4000 lei
Salubrizare – 300 lei/an
214 lei, parca, apartament de 2 camere, bloc comunist de 4 etaje, in provincie, in Moldova. Nu stau acolo ci in Bucuresti cu 1750 lei/luna chiria, tot la 2 camere.
Garsoniera Bucuresti – 108 lei
Apartament 3 camere Ilfov – 196 lei
Impozit auto – 48 lei
In jur de 4000 lei impozit pe apartamente, 2000 lei terenuri, 5000 lei auto. Foarte multi bani las anual statului.
inseamna ca apartamentele valoreaza mai putin decat auto? iar terenul, pe la jumate?
Buc, sect 6:
860 ron – teren + casa
64 ron auto
salubrizare 7.5 ron/pers/luna…
@Vali pune o întrebare simplă, ”cât plătiți impozit pe casă” … Io plătesc impozit pe auto x lei și x lei pe locu de parcare și alți x lei pentru salubritate. Băi, dar unu nu ar scrie care este costul pentru întreținerea nevestei plus al amantei.
As plati si dublu, numa’ sa se faca ceva cu cap din impozitul asta
Cam ce crezi ca se face cu mizeria de impozit pe care o platesti? De aia 50% din salariu impozite sub diverse forme nu te agiti?
Botosani
– casa zona C 375mp construiți – 820 lei
– anexa 45mp – 10 lei 😀
– teren intravilan 1300mp – 180 lei
– masina 3L – 2250 lei
– salubrizare – 520 lei
Otopeni, Ilfov
Casă 200 mp + teren 1000 mp, știu că dădeam in jur de 600 lei/an, nu știu suma exactă.
Mă sperie comentariu ăla al omului din Voluntari.
Austria, sat mic departe de oras:
Teren 500 mp cu casa 120 mp: impozit doar 20 € pe an, dar isi recupereaza primaria banii din taxa pe gunoi si apa: vreo 550 € pe an.
Masina: 1.5 diesel, euro 6, economica, proprietar fara accidente (cea mai buna clasa): impozit + asigurare (se platesc impreuna): 1200 € pe an
Bucuresti, S4
2 camere – 231 lei
1 auto – 112 lei
Salubrizare – 33 lei
Taxa teren – 20 lei
bucuresti, s3, zona b.
270 de lei apartament 4 camere, 90 mp.
200 de lei autoturism 2.0, nefolosit propriuzis, 0 lei masina de serviciu. (nu, nu sunt bulache, masina impozitata nu ocupa spatiul public).
60 de lei, trei motociclete.
62 de lei locul de parcare, va fi 600 parca.
salubrizare n-am idee. ori primaria ori prin asociatia de proprietari.
toate taxele la zi si facturile sunt la zi.
Deci eu cumpar locul de parcare parca 14 mp parca are ca nu vindea dezvoltatorul fara(ceea ce pana la final nu a fost un lucru rau) si platesc impozit 80 de ron pe terenul de sub masina. E clar ca Bucuresti-ul a ramas in urma la taxe si impozite.
PS: nascut/crescut in Bucuresti (parintii inca acolo) eu in alt oras dar nu Brasov
780 Ron = 120 mp / 400 mp la casa
Ap – 58 mp = 440 – masina / taxa gunoi/ teren parcare + apartament
SW, 2 probleme
prima, cred ca inteleg ce calcule faci tu acolo. cred. e extrem de neclar ce si cum imparti acolo.
a doua, mult mai importanta. toata lumea acuza bucurestenii ca au subventii si impozite mici. le-am stabilit eu? le-a stabilit mama? sau le-au stabilit politicienii?
eu personal, si restul bucurestenilor, tot personal, ce ar trebui sa facem? sa il votam pe ala care promie ca creste taxele sau sa dam din oficiu mai multi bani din solidaritate cu concetatenii de la vulcan? faptul ca oricat de multi bani am da primim acelasi cacat inseamna ceva? ai intrat vreodata intr-un spital romanesc? macar ca apartinator, nu mai zic ca pacient? da, aia care promit scaderi sunt exact aia care fac cele mai mari furaciuni.
dar asta este un race to the bottom cu un singur pierzator… noi.
eu sunt unul din aia care imi permit sa platesc taxe mai mari si sunt si un pic idealist, asa ca nu am votat cu aia care imi promiteau taxe mai mici, dar majoritatea de aici, desi castiga dublu comparativ cu cei din vulcan nu o duc mai bine decat cei din vulcan.
130 lei apartament, 70mp, 3 camere, Timisoara
Masina Ford Puma 0 lei ca i hybrid
Cand ii aud pe stia cu impozit ca procent din valoare, imi vine sa ii omor. Voi tineti cu lupul?
Aici doar persoane fizice.
Daca ai sediu de firma e asa:
– odata la 3 ani trebuie sa platesti un evaluator sa actualizeze valoare. In cazul meu cost ~2000 lei evaluarea.
– 250 000 eur zice evaluarea => platesc 1% din evaluare/an => 2500 EUR/an impozit!
Vecinul de langa mine, dar fara firma, plateste cca 200 EUR
Si sa revenim cu picioarele pe pamant.
Multi sunt cu venituri mici si pensionari, care nu stau pe Unirii, ci la periferie, unde un apartament de 2 camere e pe la 50 000 eur => 1% = 500 EUR impozit/an, ceea ce suna bine pentru progresistii care nu inteleg ca dupa 50 de ani de munca pe santiere poti avea pensie 1300 lei/luna!
sunt de acord cu tine. mai putin la ultimul paragraf. unde sunt doar pe jumate de acord.
ai pensia 1300 de lei si impozitul e 500 de euro, adica pensia ta pe 4 luni. pai putem foarte bine sa iti facem fix tie fix pe acea proprietate o reducere. orice schimbare, de domiciliu in acte, de proprietar, de constructii, orice, duce la pierderea acelei reduceri. si in cazuri suspiciose inclusiv retroactiv.
bine, asta e doar o idee, in mare parte parte legile din romania sunt bine gandite, doar ca nu se aplica. ma rog, nu sunt aplicate de cei in masura sa le aplice. din cauza ca.
Vorbesti prostii cu patos.
Discutam doar pf. Daca un pj e in situatia pe care o descrii, atunci fie e un business falit daca 2500 eur impozit/an e o cheltuiala care se simte, fie vorbim de unul care incaseaza pe srl si care a zis ca face o jmekerie luandu-si casa pe firma (vecinul cu 200 eur impozit pe pf la acelasi tip de apt i-ar putea preda 1-2 lectii de educatie financiara).
In rest, orice proprietate vine cu un cost deloc neglijabil: regula elementara!
Esti proprietar daca iti permiti costul, chiar si in conditii de RO. Ai un apt de 40k euro, perfect! Inseamna ca un impozit modest de 300-400 eur PE AN (!) iti permiti sa platesti (sacrifici din alte directii la nevoie daca a detine acea proprietate este asa important). Plus inca pe atat in mentenanta si reparatii.
Daca nu, inseamna ca trebuie sa cauti alternative (chirie, sharing, etc).
Sigur, nu vorbim cazuri sociale si exceptii aici.
Sigur, RO trebuie sa mai faca niste pasi spre reglementarea pietei imobiliare si a chiriilor.
Dar in oriunde in lumea asta impozitul pe proprietate e una din cele mai mari si importante dari anuale. Si unul dintre criteriile de care se tine seama la achizitia unei proprietati (poate chiar mai mult decat de valoarea ratei la creditul ipotecar cu care o achizitionezi).
Asta trebuie sa devina regula generala a pietii si pe care sa o aiba in vedere oricine doreste sa devina proprietar.
E necesar un efort pentru a inceta anomalia mizerabila in care traim azi, pentru a dezvolta mai bine fondul locativ si serviciile comunitare (canalizare, gunoi, transport, infrastructura, parcari, etc). Pentru mine, asta e ‘lupul’ cu care tin.
94 lei garsoniera 25 mp, masina 1349 cm3 99 lei, Timisoara.
220 lei – 3 camere
528 lei gunoiul pe an (4 persoane)
67lei – 1,6diesel
Pitești
Auto – motor 1.5 diesel euro 6 – 58 lei
Ap 2 camere – Stefanestii de Jos, Ilfov – 32.32 lei
102lei – 2 camere 50mp Sectorul 5
280lei – 4 camere 94mp Sectorul 2
55lei – loc de parcare
3 lei teren 1710mp BASCOV Arges :)))
400 de lei, ap. 3 camere 77mp, București sector 3
La apartamentul pe care îl renovam acum vom plăti aprox 3000 RON ca e pe firma, deci s-a dus viata bună.
~500 de lei pe an, casa 200mp, teren 1700mp, comuna in Prahova.
214 lei (reducere de 10% pentru că am plătit în primul trimestre al anului), 4 camere, 75 mp, Hunedoara (municipiu de rangul II)
4 camere la 75 de mp… that is something…
cum ziceam mai sus, 4 camere, 90mp. fara balcon. si fara sa fie cluastrofobic, nu e totusi un palat.
700 euro, casa 100mp, Olanda
ah, vad ca se pune si impozitul pe masina: 680 euro / an. hibrida (benzina/electric)
dont be an asshole.
Nu inteleg ce am gresit, imi poti explica? Poti sterge comentariile daca nu sunt ok
Franta, oras mic in Granf Est ( sub 100k ) zona saraca
– casa 200 mp + 400mp teren 2400 euro / an
– asigurare casa 250 euro / an
Delicios subiect!
240 lei /an pt ap 2 camere București s3. 180 lei/an pt casă la țară 100mp + 3000mp teren (agricol, livada, vie)