Soferu’ lu’ mami

Cum detectezi soferii de care trebuie sa te feresti pe sosea? Relativ simplu.

Acum vreo 2 saptamani, am vazut unul dintre cei mai prosti soferi. Masina puternica, motor de 2L, noua. In linie dreapta baga piciorul in ea pana la fund. In curba, incetinea pana la 70-80km/h. Moment in care eu il ajungeam din urma. Dupa care iar fugea de mine cu 160, iar il prindeam la curba. Omul nu era deloc sigur de el si de masina. Avea GPS, adica ii era relativ usor sa vada ce fel de curba il asteapta. Dar nu. Baiatul era prea destept pentru asta. El avea masina.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. asa-i ca esti invidios ? Masina mare compenseaza scula mica …

    00
  2. Stai sa ghicesc: avea numar de Bucuresti? :)

    E boala veche, bucurestenii habar nu au sa negocieze curbele fara frana. Si cand spun frana, nu ma refer la aia de motor…

    00
  3. Si.. ce este asa rau in asta? Voia sa vada cum „fuge” masina in linie dreapta, nu cunostea masina si limitele ei in viraje, era combustibilul lui pe care il consuma….
    Preferai probabil sa intra cu viteza intr-o curba, sa piarda controlul si sa accidenteze cativa nevinovati?

    00
  4. poate era incepator, poate nu vroia sa riste ….sau poate era chiar un sofer prost :))

    00
  5. Am inteles….dar de unde stii ca avea GPS ?

    00
  6. zoso, asta e singurul tip de sofer pe care il claxonez lung atunci cand trec pe langa el. l-am intalnit si eu de multe ori, si de obicei sta camuflat sub o claie de par blond… :) [am spus „de obicei”, pentru ca nu imi plac generalizarile :)]

    00
  7. Bogdan – Eu prefer, dacă pierde controlul în curbă, să accidenteze un copac. Dacă nu cunoşti limitele maşinii, mă gândesc că nici nu te avânţi cu 160.

    00
  8. Fiecare conduce cum il taie capu’… el isi toceste placutele de frana in viraje :)

    00
  9. Poate intra in curba cu hill toe?

    00
  10. Din acelasi ciclu:
    – SUV-istu’ care atunci cand vede o crapatura in asfalt franeaza pana la 10 la ora si trece la relanti peste „obstacol”
    – soferul de masina de firma/cocalarul cu 316i care taie curbe ca si cum ar fi pe circuitul ma-sii
    – motociclistul care, pe ploaie, nu-i da mai mult de 10 grade inclinare ca da cu ea de pamant
    – loganistul cu motor de 1.4 care se incapataneaza sa urce dealul la 50 la ora intr-a 5-a, sa nu consume

    00
  11. uzunu, ai condus vreodata motor? nu de alta dar comentezi ca un penis uscat care habar n-are… :)

    00
  12. El e prost? Franeaza si intra in curba cu 70km/h. Tu il ajungi din urma. Asta inseamna ca tu mergi constant cam cu 80-85 km/h inclusiv in curba. Excelent ! Iti doresc cat mai multe realizari in scurta ta viata.

    00
  13. Am auzit de niste accidente facute tocmai cu strategia asta, vad pe GPS ce fel de curba urmeaza.. si te trezesti ca e mult mai stransa..

    00
  14. 1. „Masina puternica” – „baga piciorul in ea PANA LA FUND” – „fugea de mine cu 160”: in sfarsit am aflat si eu definitia „masinii puternice”!
    2. Acest mod de a conduce ar putea avea multe explicatii logice, valabile fiecare in parte (singure) sau in multe combinatii: poate stia ca are ceva probleme la masina (sau poate avea masina de PUTIN timp, sau abia reparase masina – si inca nu stia cum reactioneaza); poate era incepator (chiar si fara „lamaie”); poate se simtea rau (sau suferea in mod cronic de vertij); poate era monitorizat prin GPS si nedepasirea acestei viteze in curbe era conditie pt a mai primi masina; poate bause (si nu ma gandeam la apa sau la un suc); etc… Si poate intr-adevar ERA sofer „prost”, „slab” – fie ca era antitalent si nu era in stare de mai mult, fie ca inca nu acumulase experienta si era in curs de evolutie – da’ CUM sa evoluezi capatand experienta daca nu practici?
    3. Daca nu se simtea stapan pe sine sau pe masina, nu asa si trebuia sa sofeze? Parca-i mai recomandabil totusi sa ajungi la destinatie cu o intarziere de cateva minute (sau ore) decat sa nu ajungi deloc (sau decat sa ajungi cu o intarziere de cateva aptamani – sau luni – de spitalizare).
    4. @seba18: genul de atitudine pe care scrii ca il practici este cel care pe de o parte ne mananca nervii noua, celorlalti, iar pe de alta parte ii indeamna pe nepriceputii ambitiosi sa-si depaseasca limitele capabilitatii lor (iar apoi, dupa ce s-a produs deja accidentul, TOT cei ca dumneata sar cu gura: „De ce conducea asa repede, dom’le, daca stie ca nu-i in stare?” – de parca ar sti vreodata cineva neexperimentat ce NU poate sa faca).
    5. @puiu: n-ar fi totusi de preferat sa nu piarda controlul in curba? (dealtfel din articol nici nu am dedus ca l-ar fi pierdut, deci metoda aplicata a functionat).
    6. Parca stiam ca viteza optima pt abordarea unei curbe depinde pe langa experienta si indemanarea soferului si de o multitudine de alti factori: de unghiul curbei, de raza ei minima si de modul de variatie al razei de-a lungul curbei,, de inclinarea drumului in curba, de unghiul drmului fata de orizontala (drum la nivel, rampa, panta), de conditiile meteorologice, de tipul si starea pavajului, de tipul si starea masinii (pneuri, suspensie-directie, rigiditatea caroseriei), de nivelul si tipul de iluminare, etc. Pana nu cunosc date despre toti acesti factori afirmatia „intra cu viteza x intr-o curba” este irelevanta (ii invit chiar si pe cei mai buni soferi dintre dumneavoastra sa ne demonstreze cum abordeaza dansii cu „70-80km/h”, pe un drum cu care nu sunt familiarizati, o curba in ac de par, intr-o noapte cu ploaie si ceata, pe pavaj acoperit ca pamant de la utilajele agricole, atunci cand drumul coboara in panta abrupta si „varsa” spre exteriorul curbei)

    00
  15. Ii era sa nu fie radarul dupa curba, asta e cea mai logica explicatie..Multi conduc in stilul asta.

    00
  16. Corecta observatie. Asa fac si pizdele prin oras toata ziua. Eu, ca am o prastie de logan, normal ca nu ii dau forje cand plec de la semafor ca nu-s prost sa consum aiurea si sa phooot cureaua de la alternator, dar ele, cu x5 ana stuff, fac spume in spate, iau viteza repede si trec de mine, apoi merg varza si la prima intersectie sunt muci.
    Iar ajung in fata lor si se repeta. Stiu sa conduca pe linie dreapta, cand au un dumnezeu: VITEZA aiurea.

    00
  17. Victor – controlul se poate pierde şi în linie dreaptă la 160. De ex. un iepure, sau un biciclist care se clatină :P Dacă nu cunoşti maşina, e de preferat ‘testul’ de viteză pe tarlaua părinţilor. Sau cea comunală :)

    00
  18. Mda, la soferie, cate capete, atatea pareri. Ideea e ca se conduce la simt, si evident, fiecare cu simtul lui. Insa cel mai important este sa conduci „elastic” (cum imi place mie sa spun). Si pentru mine „elastic” inseamna sa conduci in asa fel incat sa nu se simta distinct momentul in care franezi/accelerezi, sau momentul in care incepi sa ataci virajul. Ca sunt multi care isi proiecteaza pasagerii cu cel putin 20 cm inainte, respectiv inapoi, in prima fractiune de secunda de frana, respectiv de acceleratie. Cazurile limita, evident, sunt exceptiile; acolo faci tot ce este necesar si cum este necesar sa eviti problemele, si lasi la o parte condusul „elastic”. Si esti cu atat mai „elastic” cu cat diferentele intre viteza minima, medie si maxima sunt mai mici.

    Idealul ar fi ca, daca pasagerul tau inchide ochii, sa nu poata spune decat cu greu cand franezi, cand accelerezi, cand esti in curba sau pe drum in aliniament. Cu acceleratul mai putin pregnant, ca daca o lungesti prea mult, te prinde si Mos Craciun din urma si creste si consumul… dar ati inteles ce-am vrut sa spun.

    Mult noroc in trafic, si fara evenimente neplacute!

    00
  19. @puiu:
    – daca asa stau lucrurile, n-ar fi preferabil sa nu ajungi la 160 nici in linie dreapta?
    – poate era in drum spre „tarlaua parintilor (sau cea comunala)” pt ” ‘testul’ de viteza”…
    – iti urez sa nu ajungi niciodata in vreo situatie-limita in care sa pleci la drum lung (de voie – de nevoie) cu o masina ale carei performante nu le cunosti (sau – si mai rau – cu una despre ale carei performante esti constient ca sunt nesatisfacatoare)

    00
  20. aolesk, mama, ne stim oarecum. M-am saturat sa zbor pe langa cocalari cu rachete atunci cand ploua. Ca na, il respect intr-un fel si nu vreau sa-l inghesui la depasire. Si sa-l intreaca un tourer incarcat e cam rusinica…

    00
  21. Era precaut…iti dai seama cita bataie executa daca busea masina lu’ tacsu..???:))

    00
  22. Eu ce sa mai zic, ca m-a depasit unu pe dreapta, pe un drum national cu 2 benzi

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.