Șoferii români sunt infecți #9

E timpul pentru un nou episod.

Urăsc șoferii cu gropițe

Adică ăia care fac slalom prin oraș pentru a ocoli fiecare gropiță și denivelare de teren de parcă ar conduce o mașină făcută din hârtie și nu din fier. Și se agită, și insistă, deși nimeni nu mai face asta în fața sau în spatele lor, ei țin morțiș să ocolească tot.

Problema lor până la urmă. Problema mea apare când, după un efort considerabil la acest slalom, uită să semnalizeze sau îmi taie fața că s-a încadrat greșit.

Și mai distractiv când mașina e de pe vremea Războiului de Independență.


Intrarea și ieșirea de pe străzi secundare

Eu sunt pe banda 1 și dau semnal că vreau să intru pe strada de pe care ieși tu. Eu nu pot intra, că ești tu fix în buză și te-ai încadrat ca vita, fix pe mijlocul micii străzi. Deși eu am oprit pe banda 1, ca să te las să ieși, și am și semnal dat, tu te asiguri de 12 ori înainte și pornești cu viteza melcului.

Se inversează rolurile, eu stau la ieșirea de pe strada mică și pândesc ocazia să mă bag pe banda 1. Tu, teoretic, ar trebui să te uiți în față și să dai semnal dreapta, indicându-mi mie ca mă pot băga. Dar nu. Tu vii cu viteză, frânezi la intrarea pe stradă și abia apoi dai semnal. Și după aia te țin minte (ăsta e un bou cu RAV4 care face așa) și îți fac și eu de două ori așa, doar ca să te văd cum te enervezi. Sau iti fac poza si te pun pe FB #respectaregulile.


Altfel, până pe 16 iulie, Autovit.ro organizează o campanie de conștientizare și educare a șoferilor pe tema încălcărilor regulilor rutiere, cu ajutorul unei aplicații de facebook care conține întrebări de la examenul pentru luarea carnetului de șoferi, apoi cu încurajarea fotografierii contravenienților care încalcă regulile de circulație și publicarea acelor poze pe pagina Autovit.ro cu hashtag-ul #respectaregulile. 

201407081006049962

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Urăsc șoferii cu gropițe … în special când conduc un suv

    00
  2. ” Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face ” … si Respecta ca la randul tau sa fi respectat .

    00
  3. la faza cu gropitele am observat ca tocmai cei cu masini puternice fac.
    (hai ca daca ai ferrari inteleg, ca poate freci cu burta… dar restul ?)

    ah da, si se intampla si la casele mari, adica cei cu masini de teren incetinesc pana la catziva centimetri pe secunda ca sa treaca peste calea ferata sau peste o denivelare. Doh nene, dar de ce ti-ai luat masina de teren, ca sa te porti cu ea ca si cum ar fi din portelan chinezesc ?

    Aici logica mea da gres pentru ca nu vad rostul sa cumperi ceva care sa nu poti sau sa vrei sa folosesti la intreaga capacitate. Mi-am luat masina de teren, apoi nene, nu este groapa prea mica pentru mine :)
    (aici intra si cei care au calculatoare rachete si ei se joaca pe facebook)

    00
    • NOU
      #5

      @brosky, nu este vorba de dat cu burta, e vorba de jante si de anvelope.

      Masinile „puternice” de obicei au jante mari si gume cu talon mic care care nu se impaca prea bine cu gropile, iar o anvelopa de 19″ sau 20″ este in jur de 1500 RON, daca nu mai mult.

      Eu am o astfel de masina cu jante cu talon mic, o folosesc asa cum trebuie pe drumurile care imi permit asta dar, indiferent de cati bani am, e stupid sa imi distrug rotile la 50 la ora in oras din cauza unor gropi pe care pot s-o ocolesc.

      Chiar in prima saptamana cand am luat-o, am schimbat primul cauciuc, pentru ca am dat (cu 40 la ora) intr-o groapa de pe strada mea pe care n-o simteam si nici nu o bagam in seama cu masina mea veche cu roti de 17″ si talon mare.

      Faptul ca nu semnalizeaza nu tine de masina, tine de cat de nesimtit e fiecare.

      00
    • intotdeauna uitam ca masina este un instrument creat sa transporte oameni si obiecte de la punctul A la B.

      Daca ai masina de 2 tone, de ce sa-i pui slick-uri ?

      00
    • NOU
      #7

      Indiferent de ce slickuri isi pune omul masina in limita legii, nu e treaba nimanui sa judece ca nu are talon mai mare sau ca nu are jenti mai mici.. poate sa aibe si garda la sol de 10cm atat timp cat respecta regulile de circulatie la ocolirea gropilor… ar fi culmea acum sa avem toti logane cu garda sus si taloane de autobuz, ca sa putem merge intr-un oras infect plin de gropi neastupate cu anii. :) Daca gresesc, va rog sa-mi ziceti…

      00
    • @Gigi Camionangiu’: da, gresesti – isi pune omul pe masina; jante nu jenti; sa aiba nu sa aibe. In rest, zici bine :)

      00
  4. Mdea, îs pățit și eu cu de-astea (prin Iași e la fel).
    3 probleme la ordinea zilei:
    1. vrei să faci stînga: mașina de pe contra-sens se va mișca ca melcul (doamne ferește să încerci să o zbughești pînă trece el: va accelera fix atunci!)
    2. stau la coadă la bancă: fix clientul din fața mea tranzacționează bijuteriile coroanei britanice! Și da, în Ro nu există cultura unei cozi unice deservită de 2 sau mai mult ghișee.
    3. Dacă în localul unde vreau să mănînc/beau ceva toate mesele sunt ocupate, nimeni, NICIODATĂ, nu va elibera masa dacă vede că niște alți potențial clienți așteaptă. Făcut test, retragerea din raza lor vizuală îi ajută aparent să ‘le iasă nota’ sau, în sfîrșit, să se decidă că nu mai au de ce să stea în acel loc. Problem e că în acest caz alt grup vine să consume iar tu trebuie să le explici cumva că, de fapt, tu aștepți dinaintea lor nu fix în ușa localului.

    00
  5. uite, zoso, când am dat să răspund la prima întrebare, parcă era anume croită pentru tine: „în ce condiții se conduce cu 30 de km pe oră în localitate?”

    00
  6. Cei care trec tiptil peste gropitze sau peste sinele de tramvai sunt cei care au descoperit brusc ca schimbatul de bucse, bielete, amortizoare si alte-alea pe la suspensii e muuuult mai scump decat si-au imaginat (mai ales la asiatice).

    In schimb, daca vezi pe unul ca trece lejer cu 80 la ora pe un drum semibombardat, e sigur ca masina nu e a lui si ca-l doare-n cur de firma care i-a dat-o pe mana.

    00
    • eu fac asta și mașina e a mea.

    • @ivanG , sau e alister :)

      00
    • mai e si varianta ca daca iti faci reviziile la timp si schimbi acele bucse cand au inceput de joc, e mult mai ieftin decat sa schimbi toata masina peste 6 luni ca tu ai considerat ca mai merge…

      00
    • @vali
      Te cred. Senzatia e misto… :)

      00
    • @bluehand
      In principiu ai dreptate. Dar depinde de masina. La a mea, de exemplu, bucsa fata se schimba cu tot cu bascula :(
      Deci, cam tot banii aia te costa…

      00
    • dupa 24.000 km facuti aproape in totalitate in Bucuresti nu am schimbat nici macar o bucsa sau o bieleta , tocmai am trecut si itp cu ea fara probleme, doar revizie . Nu fac slalom, ce pot sa evit – evit , ce nu se numeste ghinion de nesansa . Nu le poti ocoli pe toate.

      00
    • La 24.000 schimbi doar daca ai bicicleta. Mai asteapta nitel sa vezi cat 4 milioane bucsele si mai vb.

      00
  7. Să îți mai aduc aminte de o specie care din păcate e foarte întâlnită :

    Cretinoidul care așteaptă să iasă de pe o străduță în bulevard, ține în spate coloană de X mașini, și nu iese pe prima bandă (cu toate că e liberă); el așteaptă să fie liberă banda din mijloc (la bd. cu 3 benzi / sens) pentru a ieși.

    00
  8. e vorba doar de educatie.

    00
  9. Eu prefer sa merg incet peste „gropite”. Chiar daca masina e a firmei. Nu stii niciodata cand iti cedeaza o bieleta/ceva la 200km/h pentru ca tocmai ca te-a durut in cur de niste gropite. Sau faci o galca in cauciuc pentru c-ai izbit roata de o margine dura/ascutita a gropii.

    Si nu in ultimul rand, e vorba de confortul personal.

    00
  10. Pe mine ma enerveaza aia care ies de pe stradute, se baga in fata ca sa astepte sa treaca cei de pe bulevard si ocupa macar jumatate din banda 1. Ma mai enerveaza si aia care considera banda 1 loc de parcare.

    00
  11. Pe mine ma enerveaza şumahării care nu iau in calcul ca poate ai copii mici in masina care sint sensibili la frini bruste sau schimbari de directie si te trezesti ca iti vomita in masina, sau poate esti cu sotia insarcinata si ai aceleasi griji, ca atare mergi si tu mai pensionareste. Ei, neaparat iei niste claxoane ca tii lumea in loc. Mi s-a intimplat insa si in strainatate, proaspat intors de pe Grossglockner, cred ca un italian m-a claxonat ca nu mergeam ca la raliuri pe acolo. E drum de relaxare, de admirat peisajul, de mers lejer. Nu, erau acolo destui care accelerau ca pe circuit. (Si nu e ca tineam coloana de placere, am tras pe dreapta cu prima ocazie, unde am putut, sa poate trece lumea).
    Aceleasi motive ma fac pe mine sa merg incet peste linia de tren, dar na, ce sa fac, o sa va indur injuraturile…

    00
    • 4 negative fara nici o explicatie? Eu spuneam doar ca e posibil sa existe si explicatii omenesti pentru care un om in fata voastra merge mai incet decit va doriti. E oarecum o situatie similara cu cea povestita de Vali cu becurile taximetristului: nu va aruncati cu ura si patima asupra unui coleg care poate avea si o scuza foarte plauzibila. Apoi, voi vitezistii, nu aveti copii mici, nu-i asa?

      00
    • Amice, tu omiți un lucru: drumul face legtura intre punctul A și punctul B. Faptul că traversează o arie „de admirat peisajul” e o intâmplare, nicidecum un pretext să te holbezi din mașina la munți, văi, păduri și ape. Ai picat in c*r de admirație la primul versant acoperit de zăpadă? – oprește mașina, dă-ți jos fundul din ea și ia-o pe jos.
      Traseele alea in care stai in mașină și caști gura la maimuță, elefant și alte lighioane din savană iți spun ceva? Alea-s drumurile „de admirat peisajul”.

      00
    • @vladescu: Amice, esti cam stresat. Eu spuneam ca am sotie gravida pe scaunul din dreapta si nu pot merge pe transfagarasan cu 80 la ora pentru ca asa vrei tu care mergi cu ferrari in urma mea. Si de ce as merge cu viteza cu care vrei tu? Nu iti place ca eu merg acolo cu 30? depaseste frate…
      Tocmai pentru ca sint intelegator cu ceilalti din trafic ii las sa depaseasca unde am ocazia.

      00
    • @ Mircea: hai, dă-o la intors. Adineaori erai claxonat din plimbarea ta prin Austria de un italian, acu’ ai scos soția gravidă la inaintare.

      On topic: dacă tu mergi cu 30 la oră „pen’că așa vrea mușchiu lu’ matale” intr-o zonă in care traficul normal este cu viteză semnificativ mai mare, pui in pericol viața ta, a soției tale insărcinate, a mea și a celorlalți din jurul tău. Știi asta, nu?

      00
    • @Vladescu: Nu intorc nimic, reciteste si vezi ca nu am accentuat faptul ca e drum de condus cu 5 la ora pentru a admira peisajul, dar pe transfagarasan nu cred sa poti conduce lejer mai repede de 30-40. Dai din curba in curba, frinezi, accelerezi, frinezi etc. Pentru ce? Tu daca vrei sa mergi din A la B poti ocoli transfagarasanul, ma gindesc ca motivul pentru care il alegi este tocmai frumusetea locurilor si a drumului.
      Pun in pericol vietile celor din jur pentru ca merg cu viteza adaptata la conditiile de drum??? Cred ca bati cimpii..

      00
    • Daca mergi cu viteza mai mare sau mai mica decat majoritatea cresti riscul de accident. Poti sa te faci ca nu intelegi asta, e insa adevarul. Si te rog nu incepe cu dreptul tau democratic de a merge cu ce viteza vrei pe drumul facut din banii tai.

      00
    • @gecko: Deci daca pe strada unde invata copiii tai merg cinci şumahări cu 100 la ora si vin si eu acolo, cu 30-40 (ca atita stiu eu ca trebuie in zona atentie copii) eu sint cel care pune viata in pericol ca nu merg cu cit merge majoritatea. Multumim mult de logica.

      00
  12. Si i-ai uitat p-aia care evita gropita intrand pe sensul tau si contrasensul lor la 50 de metri in fata ta si incep sa-ti dea flash-uri. Una din locatiile lor favorite: strada Buzesti. Din Brasov.

    00
  13. mie imi plac aia care vor sa faca stanga de pe o secundara pe o strada aglomerata cu sens unic si 3-4 benzi direct pe banda I… si io is in spatele lor

    00
  14. O intrebare care e oarecum offtopic: poti sa-mi recomanzi un blog auto romanesc bun sau macar decent?

    00
  15. Gagica aia din poza mi-aduce aminte de asta:)) https://imgur.com/O7eT1uS.jpg

    00
  16. Incetinesc unii pe DN 1 la trecerea aia de nivel cu calea ferata de langa Ploiesti de zici ca traverseaza Marele Canion!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.