Şoferii de drum lung

Şoferii din Bucureşti nu mai sunt un mister. Toţi sunt idioţi. Chiar şi ăia care merg corect pe stradă. De ce mergi mă corect, ce, eşti tu mai şmecher decât restul? Idiotule! Şoferii extra-urbani sunt, însă, o rasă aparte.

Vitezomanul cu tir. Vrea el să îl depăşească pe ăla din faţă. Nu îi place de moaca lui. Şi scoate tirul fum gros şi durează 2 minute până depăşeşte, şi anulează scopul benzii pentru tirişti la urcare, dar l-a depăşit! Ca să se pună în faţa lui şi sa meargă cu aceeaşi viteză.

Apropiatul. Stă în curul tău. Nu depăşeşte, nu are cum să o facă, nu are loc sau viteza necesară, dar stă în curul tău. Dacă e noapte, e o încântare să îi vezi farurile luminându-ţi maşina. Îi pui două frâne bruşte, în încercarea de a-l face să înţeleagă să stea naibii un pic mai departe de tine, el nimic.

Bulucul. Te vede că vrei să depăşeşti şi se buluceşte cât mai aproape de maşina din faţă, pentru că e foarte uşor să depăşeşti 2-3 maşini în acelaşi timp. Aşa crede el.

Luminosul. Merg până aici aproape, la Vasile, de ce să mai aprind becele? Lasă mă, ce dacă e noapte, mă văd ei, că mergem încet.

Fratele luminosului. Are un Mercedes vechi, fără nici un fel de lumini pe spate, ceea ce îl face foarte interesant pe autostradă. În schimb, în faţă are 2 faruri orbitoare.

Prostul. Ai, în final, după 5 km de mers în coloană, ocazia să depăşesti. Ce face prostul? Accelerează, după ce a mers cu 50km/h tot drumul. Nu, nu am ieşit din localitate, pur si simplu el nu vrea să îl depăşeşti. Şi vezi cum strânge din dinţi şi din volan în încercarea lui de a te forţa să nu îl depăşeşti.

Cezar. Dumnezeu a coborat pe pământ şi a ales să se numească Cezar. Cezar e un tirist care are tot bordul tirului luminat excesiv, cu numele lui lucind îngrozitor de puternic, Vegas-style. Sunt zeci de tembeli din ăştia pe şosele. Nene, conduci ditai maldărul de tir, crezi că nu te văd?

Cei de mai sus şi alţii ca ei fac condusul prin România un deliciu. Te fac să te opreşti des şi să te asiguri că ai centură şi frâne bune la maşină, pentru că e posibil să ai de-a face cu unul ca el…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. Noaptea nu trebuie sa apesi frana ca sa ii dai de inteles apropiatului ca nu sta bine. E suficent sa aprinzi becurile de ceata de pe spate. E mai de efect daca ai doua, ca mine. Dupa ce se indeparteaza e musai sa le stingi.

    Cezar e tirist. Cezar vorbeste cu toti ceilalti tiristi prin statie. De aia are numele scris acolo. Asta nu inseamna ca nu e un taran din cauza asta. Dar cel putin exista o explicatie … logica.

    00
  2. @zoso: ai uitat un specimen „bosorogul” care conduce ultimul ragnet de S-Classe sau BMW seria 7. Prin natura lui tipul este foarte simpatic, a iesit la plimbare cu sotia pe autostrada, nu se grabeste, nu face din faruri, nu claxoneaza dar franeaza din senin!!! un deliciu sa fi in spatele lui.

    00
  3. Da cin’ te-a suparat dragule … si ce intelegi prin drum lung :) ca tot ce povestesti ii gasesti si pan la Ploiesti. Fauna e mult mai mare daca chiar tii sa-i categorisesti

    PS: Cu apropiatul merge si cu avariile (e drept ca pierzi ocazia unor injuraturi si-l faci sa se simta bine)

    00
  4. Mai este si tiristul vitezoman 2. ala care nu are creier deloc. Exemplul cel mai bun e un tirist care m-a depasit cand urcam dealul Feleacului spre Cluj, in localitate, eu aveam 75km/h. El avea cel putin 100 la cum a trecut pe langa mine. IN LOCALITATE. Si dupa aia ne miram cand vedem microbuze cu scolari lovite din plin in mijocul satului de tiruri. Traiasca romania.

    00
  5. amin :)

    00
  6. Mai e si ala care depaseste aiurea si dupa il face prost pe ala din fata care-i da flash-uri …

    00
  7. Mai e un jmeker cu Mertzan din ala mare, negru, geamuri fumurii si pe a carui bara spate scrie cu rosu, mare, arial – GABRIEL INTERESANTU. Cool da Ferentari/Pantelimon/Rahova/Romania.

    00
  8. Mocofanul: merge cu 60km/h pe drumul national si incurca pe toata lumea, desi are masina buna, mocofanul tine volanul cu doua maini si merge pe mijlocul drumului.

    00
  9. Nu puteai gasi un nume mai potrivit, Cezar e perfect :D

    00
  10. NOU
    #10

    Lichid de parbriz + lumina de ceata, in ordinea asta, te scapa garantat de ala din spate :D
    Trebuie sa ai si ceva viteza ca sa sara bine licidul pe parbrizul lui

    00
  11. Neah, cel mai bine e sa te dai ranit la o parte, sa-l obligi sa te depaseasca si apoi sa stai in fundul lui cu faza lunga.. pana-i trece.

    Dar intradevar, trebuie sa ai frane bune.

    Btw Zoso, a inceput sa-ti placa noaptea? Pisi, treci si tu la profesionisti? :D

    00
  12. ok, o zic in engleza ca suna mai bine:
    „anybody driving slower than you is an idiot; anybody driving faster is a maniac.”

    00
  13. Amuzant….si din pacate adevarat.Desi pana nu demult credeam ca soferii de tir sunt adevaratii conducatori auto, vara trecuta, in drum spre Constanta am fost scoasa de pe sosea de doi monstrii care s-au gandit sa ma depaseasca in coloana cu toate ca din fata venea masina. Am fost nevoita sa intru oarecum in sant pentru a-mi cruta masinuta…apropierea unor roti imense mi s-a parut a fi asemanatoare cu o vanatoare de balauri…numai ca eu eram victima. Erau de Iasi si cred ca misoginismul nu avea limita in ceea ce ii priveste. Ma rog, nu ca m-as fi asteptat ca cineva sa opreasca dupa ce am fost obligata sa vizitez campia alaturata, dar totusi…
    Ai uitat sa ii mentionezi pe kamikaze (si nu ma refer la „vant dinin”). Aceste specimene incep sa fie intalnite din ce in ce mai des pe sosele. Sunt rapizi, sinucigasi si nu sti niciodata de unde vin pentru ca la ei banda de mers sau contrasens inseamna acelas lucru.Conduc un sicriu pe doua roti, de cele mai multe ori nu poarta nici un fel de echipament, probabil din cauza ca au impresia ca pletele lor in vant or fi sexi. Din pacate nu prea ai cum sa ii eviti…te rogi numai sa te evite ei. Apar cand te astepti mai putin, de regula cand depasesti, te sperie si pleaca mai departe…Acestia sunt, din punctul meu de vedere cei mai periculosi.

    00
  14. ai uitat de: TZIGY cu X5,X6,X3, X-mas – care „este” smecheri pentru ca ei „are” banu gros si beamveu si piranda de ma-sa le-a luat toata soseaua sa se dea puradei pe ea cu trocariuciul- die in pain!TAXIME-TRISTI care nu „intelege” dece ii faci cu farurile sau ii claxonezi, ca merg prea incept, prea pe mijlocul drumului, prea nu semnalizeaza, prea se baga ca dobitocii, in mare pate sunt fratii mai saraci ai ciorilor de mai sus, sau tataici care nu au ce vedea la OTV.MANELARII – cocalarii de toate tipurile si marimile, pot face parte si din categoriile de mai sus cu brio, ceea ce si fac foarte multi, cu H-adrian manca-tz-as, sau sorinel, sau gutza, sau mia stiu eu ce „voci” international recunoscute la maxim sa auda rromanu’ muzichie adevarata nu liniste- cum spuneam mai sus die in pain!

    00
  15. „intetosatii” care folosesc proiectoarele noaptea indiferent de vreme, cat despre tiristi, ai nostrii sunt ok, ar trebui sa vezi cum arata tirurile prin italia, zici ca toata lumea face reclama la coca cola in perioada de craciun

    00
  16. si mai sunt cativa:
    flesuitorul, care iti da flashuri de la o distanta de ani lumina, dar cand te bagi pe banda din dreapta ca sa-i faci loc, merge in paralel cu tine sau putin mai in spate;
    depasitorul, care dupa ce i-ai dat avertismente luminoase sa se dea de pe banda doi (pe care rula nonsalant cu 100 kmh pe autostrada), se da la o parte, te lasa sa treci si accelereaza frenetic ca sa te depaseasca;
    dobitocul, ala care merge cu faza lunga tot drumul.

    00
  17. As vrea sa mai adaug inca ceva categorii:

    – Speriatul. E acela care desi are voi cu 70 la ora in localitate, circula cu 55, MAXIM 60… si sta el si incurca circulatia de iti vine rau. Apoi il depasesti si el se uita inainte si tine cu mana de volan de parca asteapta mereu sa ii sara ceva inaintea masinii. Nu zic sa circule cu 79 km/h in acea zona, dar macar 68-70, nu?
    – Preotul. Pe asta daca nu o vedeam cu ochii mei, ziceam ca e un banc cu preoti. Avea o masinuta destul de OK, gen Skoda Octavia (nu retin exact). Vezi putine fenomene de genul asta, dar e clar ca sunt un pericol public. Sa va povestesc: pe drumul Deva – Arad, undeva inainte de a intra in Vladimirescu vad o masina care intra in depasire pe sensul opus cu vreo 100 m inaintea masinii din fata mea. Daca tipul nu era pe faza, l-ar fi luat din PLIN… Nu stiu ce era in mintea parintelui, dar nici macar nu a clipit si si-a vazut linistit (cu viteza) de drum. Cu Dumnezeu inainte…
    – Canapelistii. Astia sunt iarasi o specie pe cale de disparitie, dar circula haotic prin tara. Au tot felul de masini, dar toate de minim 20 ani vechime (nu ca asta ar fi vreo problema). Dar nu ii vezi in judetul din care provin, asta pentru ca pe capota masinii si in remorca au numai canapele, fotolii, tapiterii, etc. Nu iti doresc sa fii in spatele lor…

    Daca imi mai vin cativa in minte, revin cu inca un post.

    00
  18. apropo de tiristi – aia chiar au voie (legal zic) sa-si lumineze masina mai rau ca toata mangalia cu pomii de craciun bagati in priza?..

    am vazut saptamana trecuta unul de nu stiai daca merge cu fata sau cu spateele, avea toate culorile pamantului pe botul monstrului pe care-l conducea

    00
  19. Cel mai stresant este APROPIATUL.
    Cum a zis si nashu_mare, aprinzi becurile de ceata de pe spate si iti vezi linistit de drum. Ba chiar poti sa incetinesti putin, ca sa ii dai timp sa franeze in caz de ” pericol”

    00
  20. @dece: nu. Legal e voie cu lumini albe in directia de mers (fie cu fata, fie in marsarier) si rosii invers directiei de mers.

    00
  21. E de asteptat sa nu intelegeti de ce tiristii se depasesc intre ei … si de ce tiristii au numele in geam luminat sau nu … putine tiruri sunt la fel … un tir e limitat la 83 de km/h (adica nu prinde in linie dreapta mai mult) un altul e limitat la 85 , altul la 93 si asa mai departe … tirurile au tempomat … accelereaza pana in limitare si pune tempomatu .. merge asa din ungaria pana in germania … cand un tir limitat la 93 il ajunge pe un altul limitat la 91 .. evident il depaseste … poate nu vii se pare o viteza imensa dar aia 2 km/h se aduna si primul tir poate ajunge cu cateva ore inaintea celuilalt … nu e de neglijat … a doua treaba cu numele in geam (la tiristi si dubisti ca restul e cocalareala) … este pt a se poate identifia usor pe statii.. statie emisiie receptie … cand vedeti o duba sau un tir cu nume in geam sa va uitati pe masina sau pe oiglinda si o sa vedeti o antena inalta .. cea mai inalta de pe masina , varianta iluminta este pt noapte … pt ca noi soferii de cursa lunga muncim si noaptea fata de voi restul care o dormiti !!! am 24 de ani neinpliniti si sunt sofer pe duba maxi de 4 ani pe transport international … soferii de cursa lunga au vazut locuri si au cunoscut oameni cat nu au vazut parintii nostri in toata viata sau mai mult !!!

    00
  22. Si inca ceva .. pt „Apropiatul” … ca sa se departeze un astfel de bizon … nu trebe sa franezi brusc sa mai comiti vreo neplacuta … aprinzi daor stopurile de ceata … in cazul in care e noapte,seara sau daca e zii cu ceata … si garantat se va departa … in cursul zilei … trebe daor sa reduci umpic viteza cand trebe si te va depasii fara sa ezite … !!1 drumuri bune !

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube