Șoferii circulă mai încet pentru că în sinea lor știu…

Minima mea logică îmi spune că îmi iau unelte mai scumpe pentru că sunt mai bune. Haine mai scumpe pentru că sunt mai durabile. Anvelope mai bune pentru că frânează mai bine și țin mașina mai bine pe șosea.

Citeam la Cristi că a făcut 95 minute în loc de 35 până la serviciu după ce a nins azi un pic așa, de gust. Ieri am fost pe niște câmpuri după căprioare, prilej să mă conving că trebuie neapărat să vând Passat-ul și să observ ceea ce știam deja de mult: oamenii știu în sinea lor care e situația, chiar dacă nu o recunosc pe gură. Pe -5 grade, uscat pe jos, tot ce avea anvelope decente circula cu o viteză normală, atât în localitate, cât și în afară. Sandero, Nokian, 90km/h. Astra, Vredstein, 110km/h. Passat, Nokian, 90km/h Și ajungeam în spatele unor care se țineau cu patru mâini de volan și mergeau cu 50km/h și nu te puteai abține să nu te uiți la ce anvelope au. Și descopereai toate chinezăriile dubioase, luate cu 200 lei 4 bucăți sau cine știe ce alte minuni de reșapate.

Credeți că Giani șoferul nu testase să vadă dacă poate merge și el cu 90? Sunt sigur că da. Și mașina o luase razna și s-a decis că e un șofer responsabil, care merge încet, nu ca nebunii ăștia care merg mai repede ca el. Niște inconștienți, domne!

Asta se întâmplă pe orice ploaie și ninsoare. Giani pune frână, vede că mașina nu se oprește, reduce viteza. 200 lei niște plăcuțe de frână? De banii ăștia îmi iau șase cafele la mall!!! Ce au astea, mai merg un an sau doi, trebuie circulat încet cu ele, că n-are nimic. Și cu anvelopele la fel. Mai au 2-3mm carne? Merg, nene!

Acum știți.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

112 comentarii

  1. Intreb si eu, nu dau cu paru: cum vezi la 90kmph, ce anvelope are o masina ?

    00
  2. Confirm! Am luat niște chinezării Sailun all season cu inscriptie mud and snow.

    00
  3. 50 minute pe un drum de 15 minute (de obicei) – și asta în condițiile în care am folosit destul de multe scurtături, de care nu este nevoie în mod normal.

    00
  4. Eu am Bridgestone si tot merg cu 90km/h (hai 100 pe alocuri). N-am incredere ca nu prind vre-un patch de gheata fix cand am nevoie sa franez…

    00
  5. Pai in toate supermarketele gasesti anvelope aderenta clasa F si G. Rar cate un B sau C. Si uriasa majoritate habar nu are sa citeasca eticheta asa ca le cumpara ca sunt noi, lucioase si de firma buna (Debica sau Danubiana)

    00
    • Știi că anvelopele de iarnă sunt testate în aceleași condiții ca cele de vară (25 de grade Celsius). Nu prea are relevanță clasificarea aia de pe etichetă în cazul acestora.

      00
    • @ubercool era super istet pe vremuri, asta doar foloseste nick-ul ?

      00
    • nicu, ai fi mirat sa afli ca Debica sunt cauciucuri cu un raport calitate-pret excelent. Debica au fost primele cauciucuri de iarna pe care mi le-am luat. Recunosc ca le-am ales dupa pret. Nu stiam ce e aia calitate, am zis sa fie cauciucuri de iarna. Atat. Am fost multumit cu ele, aveau aderenta foarte buna pe zapada. Am aflat ca erau foarte bune abia dupa ce le-am schimbat cu niste GoodYear Ultra Grip bla bla. Am fost mai multumit de Debica decat de GoodYear. Acum am Continental. In continuare, cred ca Debica au fost foarte bune.

      00
    • +1 pentru Debica. Le-am avut pe prima masina vreo 6 ani pana am vandut-o. Raport calitate/pret excelent.

      00
  6. Și eu am mers în weekend cu 60. Era alunecos pe jos, gume Michelin luate anul trecut, da’ probabil sunt prea înepător. Mai bine să ajung întreg acasă. Șofer de weekend. :)

    00
    • „peugeot”.

    • și eu tot șofer începător sunt și indiferent de cauciucuri, parcă la școala de șoferi și și ăia de la poliția rutieră (când nu violează copii) îți spun ca pe condiții de iarnă să reduci videza și să păstrezi distanță corespunzătoare față de vehiculele din față. Eu aleg să fac asta! Mă îndoiesc că pe gheață sau polei vreun cauciuc devine brusc dumnezeu și e mai eficient și decât pioleții alpiniștilor!

      00
  7. Michelin, dot 17, dar tot merg pe zapada mai incet decat merg in mod normal. Am aflat odata care e limita de aderenta a anvelopelor (nu astea, altele) si, dupa ce am adunat masina din sant, am zis ca nu e cazul sa aflu si a doua oara.

    00
    • Multi cred că dacă ai o anvelopa premium, mașina o să frâneze ca in jocul Carmagedon cand puneai instant brake de îi ieșeau lu ăla ochii din orbite de la frana.

      Găsiți pe http://www.tyrereviews.co.uk/ o groaza de teste pentru toate tipurile de anvelope. Și contrar a ceea ce crede multa lume, uneori anvelope din clasa medie ies mai bine in teste decât anvelope din clasa premium.

      00
  8. da boss, aia care nu dau 200 ron de placute de frana sigur sigur isi iau cafele de ei la mall. nu isi iau sosete de la balci sau bere la 2 litri, ci cafele din mol. :)

    00
    • fix ăia care beau cafele la mall și au aifoane x nu au bani de anvelope. ia un rahat din ăla de măsurat adâncimea la anvelope și ai să fii surprins câte mașini premium sau mid au anvelope vai morții lor.

    • gand in gand cu bricoleurul shef aici.

      Poti si testa pe amicii mai instariti, cere o recomandare de mecanic (vezi ca te trimit la un bunic cu garaj pe la sudului), sau de anvelope si vezi ca iti zic ca si ei „umba cu hankook allseason pe macan”

      00
    • Ca regula generala, majoritatea mașinilor „scumpe” parcate in zone de bon ton au cauciucuri vai morții lor, de vara, crăpate, sau tocite. Anul trecut făcusem o pasiune sa fac poze prin parcările spic sau prin mall-uri cu d-astia care aveau mașini de 30k+ și cele mai penale cauciucuri pe zapada/o grade. Sunt convins ca toți sunt incantati de cum arata masina cu jante de 18-20,dar când vad cât costa un cauciuc, realizează sărăcia.

      Plus o poveste personala, am vândut niște cauciucuri TOYO folosite doar jumătate de sezon , pentru ca nu am fost mulțumit de cum se comportau pentru stilul meu de condus. La vulcanizare s-a prezentat un băiat cu un Audi din 2015 și ecuson de Honeywell care mi-a spus ca stia de la belgianul de la care a cumpărat-o ca sunt cauciucurile din 2009 și trebuie schimbate, dar a mai mers cu ele un sezon. Acum le schimba ca pleca la bulgari. Și ce mândru era de el. Romanii, acest popor care moare sa conducă mașini pe care nu și le permit.

      E chiar amuzant sa vezi mașini scumpe la semafor cum pleacă si li se activează 4×4 ca aluneca „slick” urile la un pic de zăpadă :D

    • Un set de roti de iarna (anvelope si jante) pentru o masina premium ajunge pe la 2000 de euro. Unii isi iau masina de banii astia.

      00
  9. Mie îmi plac ăia cu telefoane de 1000€ ce nu-și permit niște anvelope mai de doamne ajută. Sau alții mai faini, iau scaun la copil de 2-3000 lei, că deh, siguranță, dar anvelope iau niște ieftinăciuni sau reșapate. Că merge și așa.

    Sau mașini mari, și nu-și permit cauciucuri pe măsură pentru ele :)

    00
    • scaune de 2000 lei? dar ce, ăla de 200 ce are? luăm de 200 și de restul țigări!!!!

    • da mă, cică nu ești un părinte responsabil dacă nu iei cel mai bun scaun. Cu cauciucurile se poate oricum, că na, nu sar în ochi așa ca scaunul, și nu reflectă iubirea pentru copil.

      00
    • plus, nu te poți lăuda la neamuri că ai luat anvelope de 450 lei bucata.

    • Stiu ei un baet care aduce de afara, sunt ca noi domne… ce, nu tot cauciuc e?

      00
    • Confirm ce spune Vali: Chiar nu poți spune la neamuri ca ai dat 450 de lei pe o anvelopa. Am luat în vara niște anvelope de 230 de lei bucata, din gama economica, foarte bune de altfel, și toată lumea m-a ridiculizat, ca de ce nu am luat SH, ca și Tigar sunt bune și la preț mai mic etc.

      00
  10. M-am rupt eu in cur anu’ trecut si am luat un set de Debica mixte.
    Sunt practic un tampit in viata !
    S-au consumat intr-un sezon ( 25 mii km), la modul oras, am mai dat si 800 de lei pe ele.
    Consumat adica mai aveau maximum doi mm.

    00
    • ce plm le-ai făcut, rașchetat cu pila?!?!?!

    • Foarte, foarte proaste, dubita destul de incarcata permanent, trafic de oras si asta e rezultatul…

      00
    • Alte decizii proaste ai mai luat când vine vorba de mașini? Poți să le spui pe toate acum, că te ascultăm și susținem. :D

      00
    • Daca ai dat 800 pe 4 bucati la 25 mii km, este acceptabil. Oricum nu derapezi cu Debica.

      00
    • Debica luasem si eu acum multi ani. Le-am dat jos dupa 10k, ma saturasem sa faca la curbe de parca luam virajul cu 100 km/h in loc de 30-40 km/h. La frana nu mai zic, pe uscat eram cu sania si oscilam intre rugaciuni si injuraturi.

      00
  11. NOU
    #42

    Chiar mai devreme am văzut în parcare un E-Class cu anvelope Tigar cam tocite și un BMW cu Sailun. Probabil că nu au nici CASCO.

    00
  12. dimineata la 9 fara ceva era gheata pe jos pe bd Dacia in bucuresti, la trecerea de la eminescu cadeau toti pietonii care traversau iar masinile franau si opreau dupa trecere. si nu una-doua, deci teoria ta cu anvelopele nu e chiar axioma :) puteai sa ai mama lor de anvelope de iarna ca nu opreai bine. iar aia cu 100/h pe orice drum cu putina zapada, indifferent de anvelope, daca le sare o caprioara in fata or s-o faca zob. o anvelopa buna de iarna te ajuta putin, dar nu va transforma niciodata conditiile de iarna in conditii de vara. f bine ca aia mergeau cu 50-60, asa se simt ei in siguranta, poate n-au esp, xdrive, etc…. decat zic
    astora de ii dau blana pe vreme indoielnica le propun sa ia masina si sa se duca intr-o parcare mare goala, pe aceasi vreme si sa se joace acolo putin cu masina, frane de mana, frane bruste, tras tare de volan, etc… vor sti care le este limita si aproape as baga mana in foc ca nu vor mai merge cu 100/h cand e vreme proasta

    00
  13. in comentariul meu m-am raportat si la poza pusa de tine la articol

    00
  14. Mandru purtator de Firestone pe masina de firma si Michelin CrossClimate la masina sotiei folosita cand sunt eu in delegatie. Daca pe primele le-a cumparat firma, setul al doilea l-am cumparat si din considerente financiare. La pretul a 2 seturi de anvelope (iarna+vara) ordinare am cumparat cauciucuri cu statut ft bun pe siguranta. Si in plus nu trb sa le schimb de 2 ori pe an. Daca ma tin 5 ani (avand in vedere ca masina aia nu face mai mult de 8.000 – 10.000 km pe an), deja am economisit asa: 2 schimburi x 100 lei x 5 ani = 1000 lei. Adica aproape jumate din costul lor.
    In ce priveste condusul pe timp de iarna eu sunt ala care conduce usor mai lent. Adica nu cu 15 km/h, dar nici cu 100 pe zapada. Prefer sa ajung 20-30 min mai tarziu acasa dar in viata, decat pe la spitale sau politie.

    00
    • Cum te simti cu Michelinurile pe zapada? Eu le-am pus in primavara, peste vara s-au comportat excelent, ba chiar aderenta pe drum ud era mai buna decat pe asfalt incins :) Numai ca prin noiembrie, cand a nins in zona mea un pic, parca nu era asa de bine. Am emotii pentru cand (daca) va ninge, ma tem ca n-or sa tina pe zapada. Le-am bagat un pic in noroi si era sa raman acolo…

      00
    • Sincer, n-am avut ocazia sa le testez pe zapada, asta pt ca la mine azi e a doua ninsoare de anul asta, dar pe noroaie, nisip, pietris si sosea vara parca ara, atat e de bine asezat pe sosea.

      00
    • am derapat cu anvelope Michelin noi, am accelerat la 2 minute dupa ce am plecat din parcare si am prins gheata/ era inca zapada pe cauciucuri. Cu frana la maxim au prins in final. Similar am derapat cu Continental de iarna – tot gheata. M-am oprit cu frana de mana. Cu orice fel de cauciucuri derapezi daca prinzi ghiata – in ambele cazuri era o zona usor in panta unde se acumula apa, similar apare prin gropi sau denivelari. Nu e ok sa te bazezi doar pe anvelope.

      00
  15. Pai eu am A8 si am luat anvelope Kumho. Aveau aceeasi clasa cu Nokian dar mai ieftine cu vreo 3 mil bucata. In ce categori ma incadrez?

    00
    • Cocalar

      00
    • In categoria celor care beau cafeaua la mall :))
      Asteapta sa te infigi undeva cu masina si apoi te lecuiesti de facut economie la anvelope. Mie imi ia cam o luna de zile doar sa ma decid pe ce anvelope cumpar, cand se apropie timpul sa le schimb. Stat pe tyrereviews.co.uk si alte site-uri de profil si citit pareri, comparat modele, sa fiu sigur ca aleg ce imi ofera cea mai buna aderenta si confort, chiar daca o sa coste. Setul de anvelope de iarna asta a fost peste 5000 de lei.

      00
    • În aceeași clasă cu mine, doar că eu am Logan de 12 ani

      00
    • @Dragos: Cum plm sa stai 1 luna sa cumperi niste cauciucuri?! Mai ales ca te lauzi ca iei ce e mai bun; adica ai de comparat Michellin cu Continental si cu Pirelli.

      5000 lei pe 4 cauciucuri de iarna inseamna ca esti asa rupt in foond incat nu iti permiti alte jante de iarna si ai pus 19 RFT de iarna.

      TL;DR: tu ai vrut sa te lauzi si ne-ai marturisit ca iti gestionezi banii cat sa iti ramana de tigari si cafea la mall.

      inb4 sa ne spui ca tie nu iti intra jante mai mici pentru ca frane, te anunt ca iti luai gume de iarna pentru masina #1 si un matiz pentru oras cu doar cateva sute de lei in plus.

      inb4 #2 “tu ai gune sh”: ieri am montat gume de iarna noi cu putin peste 1000 lei.

      Babaetz, daca nu ar fi trist cat de fuduli sunteti ar fi chiar amuzant. funny* pentru tine, Dragos.

      00
    • @RandomGuy: I see you are a man of culture as well :)
      Da, ai zis corect, nu am schimbat si jantele, ramanand la cele de 19. Alternativa era de 18 sau 20. Astea sunt trecute de cei de la RAR, cu astea defilam. Nu am stat sa masor frane sau alte minuni. Anvelopele le schimb doar de 2 ori pe an, nu am vazut nevoia de a lua jante separat doar pentru asta.

      Ai fi surprins, dar tu ai enumerat gamele premium, nu neaparat cele mai bune. Ultimele anvelope care s-au comportat fantastic pe timp de iarna erau Dunlop. Si Nokian sunt de luat in considerare, din cate am auzit. Ia-ti putin timp si citeste despre fiecare. O sa vezi ca nu e timp pierdut.

      Cu doar cei cativa lei in plus de care zici am luat ghete, se descurca mult mai bine in oras decat un matiz si nici nu ocupa un loc de parcare.

      00
    • Kumho sunt anvelope cu performante foarte bune, dar în același timp sunt anvelopele cu cea mai mare rată de uzura in timp, de aici și prețul mai mic. Daca cu un Michelin te aștepți să te țină și 45k km, la Kumho după 25k sunt deja la uzura maxima.

      00
  16. Stii ca sunt si oameni care nu privesc fiecare drum cu masina ca pe un concurs de ajuns primul – scopul e sa ajungi in siguranta, din punctul a in punctul b. Daca eu nu ma simt in siguranta, merg mai incet, decat sa mor si eu si sa te omor si pe tine intrand pe contrasens…

    PS: Dimineata era gheata sub zapada, de-aia mergeau toti incet, ca te chinuiai sa pleci de pe loc.

    00
    • Daca cineva nu se simte in siguranta cu el la volan poate ar fi bine sa nu fie la volan. Uite, de exemplu eu stiu ca as fi un pericol la volan. Asta fiindca stau prost cu nervii, dupa cateva zile de soferi care dorm pe ei si soferi care conduc periculos as intra in primul dobitoc care imi taie fata sau in primul pieton care nu e pe trecere.

      00
    • @gc, știu și eu pe unii care s-au simțit în siguranță.. acum sunt pe undeva „în loc cu verdeață”..

      00
    • @gabi respectivii tineau cont si de lege sau doar se simteau in siguranta?

      00
    • gc, cam așa cum ții cont de lege când spui „as intra in primul dobitoc care imi taie fata sau in primul pieton care nu e pe trecere”?

      00
  17. Acum nu ca dau vina pe magazinele fizice care vand anvelope, dar cand romanul vede in norauto sau in alte asemenea supermarketuri auto, oferte saritoare in och,i la prastii care te tin un an si apoi vede ca un cauciuc decent costa cu 50-70% in plus, normal ca alege prastiile ieftine. Mai vine si baiatul de la vanzari, care e platit pentru cat vinde, nu pentru ca face pe ingerul tau pazitor indrumandu-te tot catre astea ieftine si nu catre cele sigure, iti mai spune ca nu au fost clienti care s-au plans de ele, pentru ca stie ca potentialul client le ia oricum din alta parte daca nu le ia de la el. Asadar o sa mai dureze ceva pana cand o sa intelegem de ce unii batrani intelepti spuneau „sunt prea sarac ca sa imi iau ceva ieftin” si o sa mai dureze niste ani, pana cand o sa intelegem ca smartphone-ul poate fi folosit si pentru documentare, comparare preturi s.a.m.d, nu numai pentru retele de socializare.

    00
  18. Pe langa anvelope noi de calitate, am investit si in scule pentru reparatii la masina. Schimb de bucsi, amortizoare, arcuri, diverse la motor, suspensie, frane si directie, toate astea se pot face lejer si acasa, daca exista pasiune si indemanare….plus manuale de intretinere / reparatii. Cati mecanici strang prezoanele rotilor la cuplu specific, de exemplu ? Sau multe alte detalii care le scapa.
    Totusi, nu incercati asa ceva daca nu aveti inclinatie spre mecanica.

    00
  19. Am anvelope Hankook si merg cu ele la 120 pe zapada fara probleme. Insa le schimb cind am 6 mm pe ele.

    00
  20. Prea multa antireclama faci la Passat. Zi mai pe larg ce nu iti place la el! Eu am Passat si sunt multumit. Apropo nu l-am luat sa merg pe camp cu el sau pe dealuri!

    00
  21. Da’ ce-a facut Passatul?

    00
  22. E chiar penibil, astazi am facut dublu de la munca pentru ca oamenii nu mergeau cu mai mult de 30-40. Really? Ai Tiguan si iti cumperi cauciucuri SH?

    00
  23. Singurele teste pe care le iau in seama sunt alea de la TUV. Inscriptiile alea de pe anvelopele romanesti sunt ZERO, zero barat! Unele anvelope ar trebui interzise la comercializare si ele au clasa C de aderenta pe ud.

    Debica Frigo. Aveam Matiz, am schimbat Continental de vara cu Debica Frigo noi. La prima ninsoare nu statea masina pe sosea. Am vandut petardele noi si mi-am luat Continental de iarna second hand. Alta viata!

    Debica Frigo 2 pe-o masina de inchiriat, saptamana trecuta. Supravirare pe accelerare la intrarea in giratoriu. Uscat, +5*C. Cu greu am plecat de pe loc, mi-am tinut banda facand usor dreapta si apoi cand sa fac stanga inapoi sa ies din giratoriu masina tot in dreapta se ducea. N-am mai patit asa ceva de cand umblam cu Danubiana pe Dacia 1300.

    00
  24. Nu ca-i ajută cu ceva pe ăștia din Brașov… dar metroul tot cu cauciucuri de vară circula azi.

    00
    • meri mă in pula ursului, ce aluzie subtilă!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Serios acuma. dacă ești bucureștean, și stii foarte bine cum este traficul în fiecare an la prima ninsoare, ar trebui să te gândești de 100 de ori înainte să pleci cu mașina la muncă. Ca regulă generală, timpul de deplasare este cel puțin dublu față de o zi „normală” în Bucale.

      00
    • Si tramvaiul sau trenul, la fel . Tot cu „gume” de vara :))))

      00
    • @ioana: eu cu „metroul” am dat centrarea… tu cu „tramvaiul” i-ai trimis-o la vinclu

      stiu, stiu. nu vrem tramvai ca ne cade tencuiala.

      (end troll)

      00
  25. avelopele alea din magazine nu ar trebuie sa poti circula cu ele in conditii de siguranta ? daca nu de ce li se permite sa vanda asa ceva?

    00
  26. Culmea este ca omul cumpara anvelopele desi stie ca ele au fost tinute 3-4 luni afara, in ploaie, ninsoare, conditii extreme.
    In Floresti am vazut 3 astfel de magazine care au „depozitul” de anvelope afara, neacoperit.

    00
  27. Ai dracu unguri pun carpe pe garduri da unu din Joseni , Sf Gheorghe nu ar comenta nu ar da un sfat despre anvelope de iarna

    00
  28. Conform axiomei care spune ca toti cei care ma depasesc sunt nebunii, iar toti cei pe care ii depasesc sunt fraieri.
    Indiferent de sezon o sa existe soferii care circula mult sub limita de viteza pentru ca aia este viteza lor de confort. Strict legat de asta, cati oameni oare gasesc placere in a conduce masina, astfel incat sa vada costul unor componente de calitate (cauciucuri, placute, you name it) ca pe o valoare adaugata, si cati o vad ca pe un tot unitar, acea iapa a colectivului care functioneaza oarecum la fel, indiferent cum este intretinuta?
    Iti inteleg logica si cu un minim de bun simt oamenii ar intelege ca brandurile no-name pot face, si de multe ori si fac, un compromis calitativ pentru ca nu au ce reputatie sa-si apere; daca o chinezarie de cauciuc ar fi la fel de bun ca unul premium, cel din urma ar da faliment pentru ca … pret.

    00
  29. Cauciucuri de iarna cu clasele B,B spune-mi care sunt acelea eu mă mulțumesc și cu C,C măsură 245/45/18 Opel Insignia

    00
  30. Daca pe zapada merg cu 90-100 la ora, pe uscat si vreme buna probabil au 200. Nu? Ca asa e normal. Prefer oricand sa am de lucru cu unul care merge cu 50 la ora, cand e drumul vai de el, decat cu zorro dupa care mor inca 10 nevinovati. Faza aia cu adaptarea vitezei la conditiile de drum … probabil numai noi, fraierii, tinem cont de ea.

  31. Acum omul opteaza si dupa bani. Cu „B” si „C” pe acelasi cauciuc fara sa coste o avere este cam greu. Initial in jurul unei anvelope de 600lei, nota per tractiune este buna si cea de consum sau zgomot ajunge la „F”, invers este aceeasi poveste. Pe 4×4 am vredestein quadratec solzi, bune orcand dar scumpe, pe alta cu tractiune fatza am continental sport xl pe spate si dunlop xz sport brute pe fatza, daca le inversez fac piruete pe zapada. Cand cumperi cauciucuri fara informare nu prea conteaza marca si nici ce calificativ. Gasiti teste si explicatii pe youtube, ce anume va trebuie pentru orice masina in orice conditii.

    00
  32. Foarte puțin contează marca anvelopei. La nivelul drumurilor noastre nu putem vedea foarte elocvent diferența dintre anvelope. Ceea ce contează este comuniunea dintre șofer și mașină care se capătă în ani și număr de kilometri rulați. În rest fiecare se laudă cu scula din dotare. În general cei cu scula mica au mașini dotate. Pentru ei mașina este o prelungire a sculei. Până la urmă fiecare se laudă cu ce poate!

    00
  33. Pe gheata, poti sa ai si mama cauciucurilor ca te duci sanie.
    Logan MCV, Continental Winter Contact TS860

    00
  34. Cauciucurile de iarna au 10mm cand sunt noi si cele de vara 8mm.
    Se recomanda sa fie schimbate cand uzura ajunge la 5mm cele de iarna si 4mm cele de vara.
    Producatorii recomanda utilizarea cauciucurilor maxim 3ani de la data fabricatiei, deoarece asta este perioada in care compozitia este 100%, dupa care incepe sa se degradeze cu rezultate asupra performantelor.
    Cand cauciucurile de iarna au ajuns la limita de uzura se poate prelungi numarul de km parcursi prin utilizarea lor si vara.
    Am observat diferente notabile in stabilitatea masinii cand cauciucurile de iarna erau noi si cand erau mai uzate (de obicei de pe la 7mm).De aceea prefer sa le pastrez inca un sezon daca iarna nu conduc decat in oras sau drumuri scurte si pe la rude unde stiu ca drumul este bun.Altfel cum vine toamna le scot la vanzare si cumpar altele noi.
    Asta pentru masina care este pe firma, sotia are un Polo care circula doar in oras, la asta cauciucurile de iarna se folosesc iarna pana la 5mm dupa care mai urmeaza si un sezon de vara.Conduce foarte preventiv asa ca nu-mi bat capul ca oricum mai mult de 60km/h nu depaseste.
    Intretinerea la masina este dupa ce performante vrei sa obtii de la ea si ce buget ai pentru asta.Iar in functie de stilul de condus si numarul de km parcursi in fiecare an se poate stabili varianta optimala.
    De la o extrema inalta pana la „apa, paie si bataie” fiecare alege cauciucurile pe care le considera.

    00
  35. toți ăia care o dau cu „nu contează anvelopa pe drumurile noastre”, o folosesc doar ca scuză să își ia reșapate, că știu ei mai bine.

  36. Nu dati banii pe prostii, luati gume bune la…masini.

    00
  37. Eu nu inteleg o chestie la soferii ăștia care se taraie pe sosele: daca Va e frica si mergeti crispați de ce mai conduceti? Serios acum, ieri pe 1 cm de zapada, fara gheata dedesubt: pe bada doi un tir si in spatele lui, relaxati,cuminti, 3 băieți cu masini de teren, mergeau toti cu 30 la ora. Sincer, eu asta nu pot intelege. Si nesimtire si prostie adunate intr-un singur loc.

    00
    • Oana, nesimtire si prostie este sa mergi ca bolidul cand asfaltul nu permite asta. Din cauza asta se moare, nu pentru ca x-ulescu merge mai incet. Cu cat doresti sa se mearga in conditii de iarna? cu 160 la ora? Daca intra un vitezoman din asta in tine si te face armonica, nu crezi ca ar fi preferat cei care raman dupa tine sa fi mers mai incet?

  38. Cand mi-am luat masina, era incaltata cu hankook ventus. Am zis atunci, neauzind de marca asta de gume, ai dracu nemti si ei au ajuns sa se zgarceasca cand e vorba de anvelope. Mi-am luat imediat michelin, apoi am citit despre hankook. (ce bine era daca procedam invers, scuteam niste bani). :)

    00
  39. Acum cateva luni am vazut ceva ce nu credeam c-o sa vad. Eram la o spalatorie cu vulcanizare atasata. Unul dintre angajati ia patru cauciucuri (pareau destul de uzate), le face santuri cu bormasina si le stropeste cu (probabil) un amestec de silicon si vopsea neagra. Sigur au fost cumparate de bune de vreun inconstient; tot atunci am vazut venind si intreband de anvelope second unul cu seria 5 an ~2008.

    00
  40. Rog sfaturi ptr.alegere cauciucuri de iarna Nissan T31 fab. 2014. Actualmente este echipata cu Nokian 225/60/17 iarna/vara total nemultumitoare pe zapada/gheata. Multumesc!

    00
  41. am zis 1 cm de zapada, fara gheata. si am zis banda a doua. de ce dumnezeu mergeti pe banda a doua cand prima e libera? pt ca nesimtire si prostie.

    00
    • Nu le iau partea celor care procedeaza asa, dar ar mai fi si faptul ca de regula B2 e mai curata pt ca se circula mai mult pe ea, iar pe B1 e mai multa zapada + mazga+ mizerie + sare + gropi + denivelari + masini parcate + pietoni + …….. . ==>Explicatie partiala pentru b2 lovers + „pt ca nesimtire si prostie.”

      00
  42. Apropo de titlu, completez și eu cu următoarele (copy-paste de pe net, că mi-a fost lene să scriu):

    Unii șoferi confunda anotimpul rece si conditiile de condus iarna cu anotimpul cald.
    Daca vrem sa circulam in siguranta, poate cel mai important sfat este sa reducem viteza si sa circulam mai incet decat in sezonul cald. Pentru ca, in cazul unei urgente, trebuie sa franam violent iar distanta de franare este mult mai mare iarna.
    Niste anvelope de calitate pot sa reduca distanta de franare simtitor si sa ne scape de eventuale incidente.
    La fel cum trebuie sa micsoram viteza, trebuie sa marim distanta fata de masina din fata. Din acelasi motiv: daca trebuie sa franam brusc, trebuie sa ne asiguram ca avem inainte sosea goala ca sa oprim. De exemplu, pe DN1 sau pe un drum de viteza, acolo unde, de obicei, automobilele circula grupate. Ei bine, iarna, trebuie sa circulam pastrand o distanta mai mare fata de masina din fata.

    00
  43. Foarte usor sa generalizezi,foarte usor sa.ti dai cu parerea fara sa cunosti toate datele problemei.Cumnata mea conduce un E220,model recent,plin de electronica si alte alea.Inaintea asteia au avut tot o „barca”.In zece ani nu a avut nici un incident,merge la munca,la cumparaturi,duce copiii la scoala cu masina.In momentul in care iese pe autostrada se blocheaza,nu poate trece de 80-90 km/h.Sa fie din cauza cauciucurilor sau a placutelor?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Alte linkuri (mostly NSFW)