Șoferie: trecerile de cale ferată semaforizate

Mă gândeam la o fază, că mi-au făcut unii cititori observație la trecerea asta de pietoni, că modul în care au pus problema ilustrează foarte bine priceperea șoferului român.

  1. Unii se uită la șoferii din fața lor că nu opresc să se asigure și cred că sunt tâmpiți, așa că ei opresc și o fac.
  2. Alții cred că semnalele luminoase (2 bucăți în situația noastră) nu funcționează.
  3. Alții cred că ți se dă verde și trebuie ca fiecare mașină să se oprească să se asigure, fără să se gândească de ce asta nu e fezabil, și cât s-ar bloca bulevardul.

Dar, din nou, numărul imens de șoferi care trec pe acolo de ani de zile și spun „ăia care nu s-au oprit sunt idioți ca nu s-au oprit, eu mă voi opri, că știu eu mai bine”. Asta, după mine, e definiția românismului. Să facem invers decât ceilalți, că sigur ceilalți greșesc. Toți.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

106 comentarii

  1. este STOP = oprești și te asiguri
    da, în România, de multe ori, majoritatea sunt tâmpiți și nu trebuie să faci ca ei

    00
  2. Depasiri prin dreapta, ignorat semnul stop… keep going, influencere.

    00
  3. E „Trecere la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere” + semn STOP deci te opresti si te asiguri. Semaforul nu e „semnalizare automata fara bariera” adica: https://www.scoalarutiera.ro/upload/img/indicators/img/Trecere_la_nivel_cu_o_cale_ferata_simpl%C4%83_f%C4%83r%C4%83_bariere,_prev%C4%83zut%C4%83_cu_semnale_luminoase_de_avertizare.gif

    00
  4. Stop= te oprești și te asiguri. Cred ca semaforul ăla e pentru intersecția de dinaintea căii ferate..

    00
    • Actually, nu se vede bine și mi se pare că e un indicator non-standard dar sunt lumini pentru trecerea la nivel pe indicatorul albastru. Se văd mai bine pe street-view. Deci nu trebuie oprit. De altfel se vede tot pe street view că sunt lumini pentru trecerea la nivel din toate celelalte părți ale intersecției.

      E o treabă românească și o intersecție românească. (Indicatoare dubioase, lipsă bariere la nivelul ăla de trafic).

      00
    • @A. Verificarea street view-ului, in timp real, e esentiala. Sporește siguranța si fluiditatea circulației. Sa nu mai vb de faptul ca imaginile street view sunt mai actuale decât însăși indicatoarele si semnalizarea de la fata locului. Cand ajung prin bv poate trec pe-acolo, sa nu aud pe careva ca nu așteaptă pana deschis sreetview-ul.

      00
    • @gogu: dude, esti trosnit? Omul a pomenit de streetview ca sa intealaga cititorii despre ce e vorba. Soferii, de obicei, isi folosesc ochii cand conduc. Unii chiar se uita la semne si semafoare cand le ies in cale.

      00
    • Gogu s-a ridicat azidimineata din pat, dar creierul a ramas acolo :)))

      00
    • Filmarea are o oarecare claritate si calitate, avem avantajul ca nu suntem la volan și putem sa ne uitam după semnalizarea intersecției sa ne facem o părere din perspectiva șoferului în mers (mai ales cei care nu suntem în zona) si A. ne trimite la streetview, de parca imaginile statice, din alta perspectiva, naiba știe cât de actuale, sunt mai concludente. Zoso nu discuta semnalizarea de la fata locului, ci modul în care se conduce acolo. Înregistrarea lui zoso asta arata, streetview sigur nu arata asta, fmm de deștepți.

      00
    • Se văd și pe filmare, eu am dat link la street view pentru clarificare. Jeez…

      00
    • Sincer, eu nu stiu foarte bine cum ar trebui sa interpretez indicatorul ala luminos. Daca toate luminile sunt stinse, ce fac? Nu ar trebui sa aiba macar o lumina aprinsa care sa semnalizeze ca este in regula sa treci?

      00
  5. Cred că știu intersecția și, chiar daca n-am trecut niciodată calea ferată, mi se pare foarte confuză. Eu as fi respectat semnul ăla de stop și aș fi fost un rupt. Cel puțin din filmare nu vad nici barieră, nici crucea lui Andrei cu beculete.

    00
    • Nu se văd luminile că sunt puse pe indicatorul albastru – nu cred că e așa ceva în codul rutier, dar ele există.

      00
    • @A. păi aici ar fi o problemă că de fapt dacă nu sunt în codul rutier ele nu există.
      Nu poate veni orice primar care se crede vârful p*lii să facă semnalizatoare după cum vrea mă-sa.

      00
    • Asta e ca aia cu cerut certificatul metrologic la radar. Dacă luminile alea sunt roșii tu treci și după aia dai în judecată primăria de pe patul de spital? :)

      00
    • @A., din cate vad eu nu este nici o lumina aprinsa pe panoul ala. Ce faci in situatia asta?

      00
  6. Adevarul e ca a ‘gresit’ grav, trebuie ars pe rug.

    00
    • nu fi prost. încearcă, poate ți se potrivește.

    • Se pare ca suntem mai multi ‘prosti’ dupa like-uri/diskile-uri. Dar asa e cand doar tu detii adevarul absolut. Degeaba iti spun 100 ca nu ai dreptate, tot tu esti desteptul.

      Vezi/aprobi comentariile si vezi ca cea mai mare parte iti spun ca nu ai dreptate dar tu insisti.

      p.s. Si da, am trecut de o mie de ori pe la trecerea respectiva si ce sa vezi, mereu am incetinit/asigurat suplimentar. Se pare ca asa fac prostii.

      00
  7. te inteleg, mai ales ca ala are numar de BV, amuzant :))

    00
  8. *insert Mad Max „That’s bait” gif

    00
  9. 1. pentru binele tau.. opresti (suficient cat sa faci o asigurare temeinica) la orice trecere peste calea ferata.
    poate trece o locomotiva in probe sau orice.. nu e recomandat sa te bazezi pe faptul ca treci in fiecare zi la aceeasi ora si cunosti programul trenurilor.

    2. in cazul de fata.. e un semn mare de stop.
    deci, dpdv legal.. esti obligat sa opresti.
    si e recomandat sa o faci (poate are un godina chef de „glume” si sta dupa colt la vanatoare).

    3. nu prea am vazut treceri peste calea ferata fara semne care sa te oblige macar sa incetinesti, daca nu schiar sa opresti (in cele mai multe cazuri).

    da, viteza e comoda / placuta / preferabila uneori.. dar in cazul asta nu e chiar o idee fericita.

    00
    • La 2 e discuție, pentru că sunt lumini – deci indicatorul se aplică doar dacă nu funcționează luminile. Din păcate treaba e românească și indicatorul nu corespunde cerințelor Art 103 alin. (3) „In timpul cât semnalul cu lumini rosii prevazut la alin. (1) este stins, trebuie sa functioneze permanent un semnal cu lumina intermitenta de culoare alba, având cadenta lenta, care semnifica permisiunea de a trece.”. Dar nu cred că e cineva întreg la cap care ar trece când luminile roșii sunt aprinse, doar pentru că nu e standard indicatorul. Poliția nu o să stea acolo să ia permise tocmai pentru că indicatorul e ambiguu.

      00
  10. Si daca azi s-a stricat masinaria cu semafoare de la bariere? Fix azi… traim in Romania, e posibil orice. Mai ales ca sunt ale CFR ului.
    Mai bine se blocheaza nitel traficul decat sa dea trenul peste vreun nefericit care a avut incredere in autoritati.

    00
    • A fost un caz la Baia Mare se pare, unde singura supravietuitoare din 4 pasageri a spus ca la o trecere pazita desi era semnal alb a luat-o din plin trenul. Dupa aia au dat-o autoritatile la intors ca de fapt functiona corect etc. Chiar nu stiu cine s-ar risca sa treaca pe semnal rosu.

      In rest, legea spune ca oprim si ne asiguram obligatoriu la trecerile nepazite.
      Semnul STOP e pus acolo pentru cei care au uitat chestia cu opritul obligatoriu.
      Dar uite ca nici ala nu are relevanta pentru unii.

      00
    • Eu opresc sa ma asigur, chiar daca bariera este ridicata sau semnalele luminoase sunt albe. Prefer sa fiu preventiv si sa ma asigur 5-10 secunde decat sa sufar o viata intreaga.

      00
  11. Văd un semn mare de stop înainte de calea ferată, care obligă să se oprească roata.
    Dacă semnul aia zice, aia faci.
    Era bună o semnalizare luminoasă acolo, care să indice faptul că nu vine trenul pentru a fluidiza.

    00
    • Deasupra semnului exista și semnalizare luminoasă. Doar că nu se vede foarte bine.

      00
    • Și nici nu e standard. Dar ea există, văd că lumea se cramponează un pic aiurea de semnul Stop, mai mult ca să-i dea peste bot lui Vali.

      00
    • @A., semnalizarea aia luminoasa nu functioneaza in clipul din articol. Asta inseamna ca respecti semnele de circulatie, adica semnul de STOP.

      00
    • Nu e chiar așa, ea „probabil” funcționează dar nu are lampa martor albă care să indice asta. Am scris mai jos cum văd eu situația. Dacă vreodată se va întâmpla ceva acolo probabil va rămâne la latitudinea unui judecător să descurce ițele unei povești cu o intersecție românească. Până atunci intenția e să fie o trecere la nivel cu calea ferată cu semnale luminoase. Că s-au putut pune semnale standard doar pe 2 direcții din 4…asta este RO, merge și așa, „lasă că se înțelege”.

      00
  12. Ca și semnalul și circulatul în sensul giratoriu, și ordinea respectării semnalelor și indicatoarelor e o necunoscută pentru majoritatea participanților în trafic.
    Unde ati fi dorit sa puna indicatorul si semnalul luminos? În mijlocul intersecției, unde l-ar fi luat înainte în câteva zile cineva?

    00
  13. Daca nu esti din BV – cam greu sa intelegi situatia prezentata. Daca s-ar opri toti la semnul ala de stop, s-ar bloca strada De Mijloc. Cand vine trenul se opresc toti, dar lasa libera strada principala Stadionului. Si apropo – trenul merge acolo cu 5km/h.

    00
    • Daca problemele cauzate de STOP sunt asa mari ca merita scos … poti face cerere pentru scoaterea lui. Semnele sunt puse de oameni pentru diverse motive, in ideea ca ajuta (fie la fluidizare, fie la siguranta – mai rar la ambele). Daca devin o problema, se pot schimba. Nu-s batute in cuie (hahaha … cam sunt dar … pun intended).

      00
  14. Deci, ca sa inteleg …
    – romanism e sa gandesti si sa te uiti la semne, nu sa dai curs spiritului de turma mioritica?
    – ca pieton trebuie sa te asiguri cand semnele (trecere / semafor) iti dau prioritate pentru ca soferii nu au nici o obligatie
    – ca sofer, prioritatea e data de : 1) ce fac ceilalti, 2) semne de circulatie
    – cei care dau cat de cat curs semnelor sunt „rupti”

    ok, asta explica multe. Vrem o tara ca afara.

    00
  15. Nu luati lectii de condus de la influenceri! :)

    00
  16. Intersectia aia nu ar trebui sa existe…

    00
  17. Parca ar merge o serie numita „bloggers fun” postata pe instagram de divele stalkerite de vali :D

    00
  18. Cel mai rupt din filmulețul ăsta e ăla care râde.

    00
  19. NOU
    #55

    Nu mai inteleg care e definitia romanismului.
    Ba suntem romani ca suntem turma si ne luam dupa celalalt, ba suntem romani pt ca nu facem ca ceilalti.
    Ah, m-am prins, e romanism doar daca ala ne sta in cale.
    Cum ar veni, sa se respecte legea, dar nu si cand vrem noi CVT fun. :)
    Sunt confuz.

    00
    • NOU
      #56

      M-am mai uitat la film:
      -la inceputul intersectiei este semafor verde pentru directia inainte. Ala se aplica si dupa ce traversezi calea ferata, celelalte masini au rosu ca sa treci tu
      -dar cand ajungi la calea ferata tre sa opresti, iti aminteste de asta si semnul stop. Trenul cand vine trece fara opreasca, verdele tau nu se aplica la tren, este doar pentru intersectia auto (inclusiv pt partea dupa calea ferata).
      -asa ca dupa ce te-ai asigurat de tren, poti sa o calci pt ca ai verde, deci aici Vali is right
      -n-as injura un om doar pt ca e hiper atent, intersectia aia e facuta cu curu’. Cand ai si semafor, si stop, si tren in schema nu poti fi prea sigur, de ce sa tasnesti?
      -dar si eu m-as incorda daca unul incetineste in fata mea cand sunt cu masina pe calea ferata

      00
    • Nu intri în intersecție dacă nu ai unde te duce…. Altfel rămâi pe calea ferată….

      00
  20. Ca sa pot lua in considerare ca semaforul acela este si pentru calea ferata trebuie sa stiu daca el este conectat la sistemul de semnalizare feroviara.
    Doar atunci pot sa spun ca daca este verde la semaforul acela, inseamna ca este verde si pentru a trece calea ferata.

    Din cate vad acolo trenul nu are semnalizare inainte de intesectia cu soseaua deci clar cel mai probabil nu exista nico sincronizare (si binenteles ca nu ar putea sa aiba :) dar asta este alta discutie) – sau ca sofer care as intra in aceea intersectie prima data nu am niciun indiciu care sa imi confirme ca semaforul este legat la sistemul feroviar.

    Deci verdele dat masinilor nu reprezinta nicio garantie ca pe acolo nu trece un tren => trebuie respectat semnul stop.

    De fapt acolo trebuie sa fie amendate multe institutii care au instalat semafoarele si semnele de circulatie.

    00
    • Acolo, semafarul ar avea prioritate fata de STOP doar daca ar fi pe acelasi stalp. Avand in vedere ca STOP este peste drum de semafor, discutia nu-si are rostul.

      00
  21. Adica sa cred ca semafoarele rutiere sunt sincronizate cu alea de la calea ferata? Semafoarele rutiere (alea din intersectii) sunt temporizate (stau X secunde pe rosu si Y pe verde) de sine statator sau legate cu altele, dar nu sunt „event based” (vine trenul).

    Eu sunt curios daca acolo cand trece trenul semaforul pentu strada perpediculara (aia paralela cu sina) ramane pe verde mai mult (cum ar fi logic, cata vreme aia ar tot putea sa mearga inainte).

    00
    • Nu poate ramane pe verde mai mult pentru ca sunt si masini care vin de pe strada de pe care a venit Vali si vireaza la stanga.

      00
    • Corect, dar presupuneam ca un tren tine mai mult decat un stanga al alora. Sau cu alte cuvinte, ziceam ca sunt curios daca (99.99% nu) semafoarele alea isi ajusteaza in vreun fel tempoul in functie de tren.

      00
  22. Sa il intrebi de ce nu a oprit la semnul STOP de la calea ferata este o intrebare la fel de cretina ca si cum l-ai intreba de ce nu a oprit la semnul STOP de la semaforul de dinainte. Iar daca tu cel care ai pus prima intrebare imi vei raspunde: „pai semaforul era verde” atunci iti vei raspunde singur: lumini inainte de semne, ca asa zice si la carte.

    00
    • Esti pe aproape. Daca luminile de la calea ferata sunt stinse, te iei dupa semne. De unde stii tu ca nu sunt arse becurile? In mod normal era nevoie si de o lumina alba intermintenta atunci cand cele doua rosii sunt stinse, dar vad ca aia lipseste, asa ca trebuie sa te iei dupa indicatoare.

      00
    • Si verdele ala de inainte, pana unde crezi ca actioneaza? cam pana la granita tarii asa Sau macar vreo 50-100 de km?
      Eu zic ca dupa carte ala tine fix pana la ultima zebra care se vede in filmare (ca acolo se termina prima intersectie), dupa aia e alta intersectie.

      Uita-te aici: https://imgur.com/a/pg8dXLS ce zice sageata aia de pe jos, ca poti sa mergi inainte nu? Doar ca intersectia aia e in T. Deci pana unde crezi ca se aplica sageata?

      Si oricum, cu cartea in mana sunt curios cum tratezi urmatorul caz real de acu’ 2-3 zile:

      Intersectie mare Bucuresti. Semaforul nu merge (deloc, nici un bec aprins pe el).

      Pe directia ta de mers ai semn de prioritate. Pe directia perpediculara vezi ca vin multi care trec fara nici o jena si fara sa para ca se macar se asigura.

      a. intri in ei, ca dai in plm, nu am semafor ma iau dupa semne ca asa zice la carte
      b. te gandesti ca fiind in bucuresti e f. posibil ca doar semaforul tau sa nu mearga si aia care vin de pe cedeaza de fapt sa aiba verde

      00
  23. Mda, io zic sa stai intr-o zi in intersectie si sa vezi daca nu cumva trece trenul si daca e verde la semafor….dar nu pe sine.

    00
  24. SECŢIUNEA a 3-a
    Reguli pentru circulaţia vehiculelor
    Art. 138
    (1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:

    a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare;

    b) semnalul cu lumini roşii şi/sau semnalul sonor sunt în funcţiune;

    c) întâlneşte indicatorul Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere, Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere sau Oprire.

    (2) Vehiculele trebuie să oprească, în ordinea sosirii, în locul în care există vizibilitate maximă asupra căii ferate fără a trece de indicatoarele prevăzute la alin. (1) lit. c) sau, după caz, înaintea marcajului pentru oprire ori înaintea barierelor sau semibarierelor, când acestea sunt închise, în curs de coborâre sau de ridicare.

    Oops

    00
  25. Deasupra semaforului verde sub care trece Zoso nu se vede atat de bine in filmare, dar e un indicator rutier „Trecere la nivel cu o cale ferata fara bariere” si un semafor mic care se face rosu atunci cand urmeaza sa treaca trenul, de asta nu trebuie sa opresti acolo decat cand vezi ca e rosu.

    https://imgur.com/a/pq6Tnxi

    00
    • Ba cine v-a dat carnet ba, sincer, cine v-a dat carnet. Adica intelegi perfect situatia, scrii exact cum se cheama indicatorul ala si concluzia ta e fix pe dos decat legea. Citez din comentariu de deasupra ta:

      SECŢIUNEA a 3-a
      Reguli pentru circulaţia vehiculelor
      Art. 138
      (1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:
      […]
      c) întâlneşte indicatorul Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere, Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere sau Oprire.
      […]

      au mai bagat vreun pct. in lege despre „semnaforul ala mic”?

      00
  26. pentru cei care cred ca prezenta unor becuri te scutesc de a opri..
    adauga asta:

    7. Trecerea la nivel cu calea ferată
    Articolul 138
    (1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:
    c) întâlnește indicatorul „Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere”, „Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere” sau „Oprire”.

    acel „sau” care sta intainte de „oprire” inseamna ca daca la o cale ferata ai un „stop”.. opresti indiferent de ce e in rest acolo.

    00
    • La intersectiile din oras tu stai la toate semnele stop chiar daca semaforul e verde? Sau cum procedezi?
      Ca la articolul citat este si pct b
      b) semnalul cu lumini roșii și/sau semnalul sonor sunt în funcțiune;
      Si acolo pare ca sunt niste lumini rosii… care sunt stinse.

      00
    • @dude, cauta sa vezi cum se numeste cand nu intelegi un text pe care il citesti si de ce esti inclus in statisticile alea in care romania sta foarte rau.

      – da, opresc de fiecare data la calea ferata cand am semn de oprire.
      – nu, nu opresc la stop cand el e „batut” de un semafor verde (nu e cazul in situtia de aici).
      vezi ca sunt capitole diferite in legislatie rutiera despre stop + semafor verde si stop + cale ferata.

      – punctul ala b pe care il citezi aduce o situatie in plus pentru orpire (cand sunt luminile rosii aprinse), nu o elimina pe cea de la punctul c (cand e prezent un indicator de oprire)

      00
    • Mda, dupa ce ca esti prost, mai esti si arogant.
      Sa ti explic totusi: la fel cum in oras nu opresti la semn daca este semafor, nici aici nu opresti la semn daca sunt lumini (se vad in filmare la min 0.11 si mai devreme la min 0.06). Prezenta semnului Stop langa luminile rosii (stinse) nu te obliga sa opresti. Este suficient?
      Ai cel putin doua motive pentru care sa predai permisul:
      1. nu vezi
      2. nu stii regulile de circulatie
      Tu te consideri dintre cei care inteleg un text citit?? Ups

      00
    • @dude,
      sigur ai citit art 138. (1). c) ?
      daca da.. arata-mi unde scrie de lumini.. ca sa inteleg si eu ce am citit.

      00
    • @dude, dacă tu circuli prin oraș și ai un semafor stins (fără nicio lumină) ce faci? Treci direct sau respecți semnele de circulație?

      00
  27. Vali, nu cunosc situatia de acolo, insa pot sa iti spun de 2 treceri de cale ferata din Moldova, pe DRUM EUROPEAN cu o banda jumate, la care semaforul era stricat. Aveai verde (alb) si te trezeai cu trenul in fata.

    00
  28. Românism este când cineva bine intenționat îți atrage atenția că ai greșit, dar tu, batman….batman.

    00
  29. Noi nu avem treceri la nivel cu calea ferata semaforizate. De la Ungaria înspre vest sunt peste tot.

    00
  30. Eu dacă nu cunosc locația respectiva opresc la calea ferata sa ma asigur pt ca este suficient ca 1 dacă sa se întâmple… Știți voi ce. Nu ma bazez pe semafoarele de la căile ferate, am văzut f multe cazuri când nu merg. Altfel, dacă știu zona și știu ca functioneaza semafoarele alea(adică le-am prins și pe rosu când trecea trenul), de acord cu tine.

    00
  31. sapt trecuta am auzit in treaca o stire la radio cum ca romania este pe ultimul loc la bariere automate, la modul ca avem vreo 700 bariere din care cateva sute erau manuale!! si in weekend am fost undeva prin tara si am prins o bariera din asta manuala: a iesit dorel ala dintr-o casuta gen ghena, eu n-as fi intrat in aia de scarba, si a ridicat bariera. bai dar omul ala era rupt, adica daca il vedeai pe strada ziceai ca e boschetar si stau si ma intreb cate bariere uita astia sa coboare cand or fi rupti de beti?!

    00
  32. Daca treci repede, trenul nu te prinde. :D

    00
  33. Ai tendinta sa exagerezi. Poate omul e mai precaut, sau poate chiar era un sofer mai amator. Unde te grabesti?

    Cheers!

    00
  34. La 17:57:49, sus pe stalp, intre alea 2 semafoare pt. masini e un dedicat pt. tren cu semn aditional sub semafor de atentie tren. Ala iti zice daca vine trenu. + deasupra la STOP de langa calea ferata exista aceleasi 2 becuri ce anunta trenul.
    Daca semafoarele functioneaza, se repsecta astea, nu indicatoarele. Indicatoarele sunt pt. atunci cand semafoarele sunt intermitent galben sau stinse.

    Deci da, poti trece fara sa opresti.

    00
  35. Nu sunt din localitate, nu cunosc zona, dar la min 0.06, deasupra indicatorului de trecere la nivel cu calea ferata, nu cumva sunt luminile de la calea ferata? care se aprind odata cu cele de la min 0.11?
    Adica, este o trecere pazita…

    00
    • Si daca luminile alea sunt stinse? Presupunem automat ca nu vine trenul? Sau exista si o mica sansa sa fie defect sistemul de atentionare?
      Cel putin la semnalizarile clasice pentru trecere la nivel cu calea ferata eu stiam ca nu treci decat daca este lumina alba intermitenta. Altfel, daca nu este nimic aprins te opresti si te asiguri.

      00
  36. Sunt un prost simplu, vad cale ferata, opresc (sau incetinesc grav) si ma uit stanga-dreapta de multe ori.

    00
  37. Când ești cu motocicleta – și nu ești vreun nebun care nu se gândește că ar fi bine să și ajungi acasă – trebuie să fii cu ochii-n opt, nu doar în patru. Și ai ocazia să înjuri multă lumă dacă nu înveți să fii maxim de preventiv. Mi se taie calea NON-stop, se urcă pe mine NON-stop, inclusiv când nu opresc intre două mașini ca să n-ajung material de senviș când vreunul/vreauna trimite/primește vreun dickpick din trafic.

    Pe scurt, m-aș putea certa cu toți și toate, cât e ziua de lungă. Dar pentru că mă aștept la multe dintre situații, trec peste, în ideea că încă sunt întreg. Adicătelea, am învățat să fiu practic și (mai) răbdător.

    Ai putea să fii la fel. Numa’ zic. Că n-ai pierdut mare lucru la faza asta. Și nici la altele, dar pierzi la stil, per total, că nu ești cu (foarte) mult mai breaz ca restul.

    00
  38. Deci vrem o tara ca afara, dar respectam regulile pe jumatate. Cand ne convine noua. Si apoi ne plangem ca altii nu respecta regulile pe care le vrem noi …

    Si apoi, poate personajul respectiv nu stia zona si s-a uitat dupa indicatoare. Si le-a respectat. ;-)

    Cum era aia cu barna din ochi?

    00
  39. Numai mie mi se pare ca omul doar a incetinit masina sa nu se zguduie cand trece peste sine? Ca daca ar fi fost sa se asigure i-ar fi luat un pic mai mult.

    00
  40. Ca sa poți trece fără sa opresti trebuie musai „iar semnalul cu lumina albă intermitentă cu cadența lentă este în funcțiune.”, nu vad în film acel semnal cu lumina alba, exista?

    00
    • si oricum asta e valabila doar in cazul trecerilor cu bariere sau semibariere.
      situatia cu lumina alba nu se aplica pentru cazul de fata (dovada ca nici nu e instalata).

      00
  41. Mi-ai făcut ziuă frumoasa bai Vali cu postul asta :)
    Comentariile sunt priceless :))

    PS: când e vorba de șoferie și politică tot romanul se pricepe, not! :))

  42. Variante posibile:
    1. Vali a facut un articol cu subiect controversat, ca sa ii creasca traficul – la cat de mare e traficul lui nu are nevoie de figuri ieftine
    2. Vali e masochist si vrea sa primeasca comentarii contra – nu pare genul, dar stim noi ce are el in beci? :P
    3. Vali chiar crede sincer ca are dreptate – considerand toate articolele si videoclipurile cu si despre condus as zice ca asta e varianta castigatoare; nu sunt sigur ca ar trebui sa ne bucure…

    00
  43. Eu chiar si la cele semnalizate, chiar daca este lumina alba si barierele sunt ridicate, daca nu am vizibilitate, incetinesc pentru a ma asigura in mare pentru ca suntem in Romania si nu am incredere 100% in sistemele cfr si cei ce lucreaza cu ele.

    00
  44. Pe indicatorul alb de deasupra semnului STOP scria inainte „Opreste la lumina rosie”, dar s-a sters. Vezi pe street view celelalte intrari in intersectie.

    00
  45. Ala a incetinit cu gandul la planetare, nicidecum ca sa se asigure.

    00
  46. Boon, deci situația e așa: intersecția aia e un mare kkt care nu ar trebui să existe în forma asta. Dar pentru că există și pentru că România avem așa:

    1. De pe Stadionului dreapta peste linii avem indicator frumos regulamentar cu lumini.
    2. De pe Cosmești dreapta peste linii iar avem indicator corect, fix după semaforul normal.
    3. De pe Buzești stânda peste linii avem deja prima chestie dubioasă, un indicator care nu arată ca nimic din codul rutier pe același stâlp cu semaforul, niște lumini aiurea fără lumina albă martor de funcționare și probabil nici un indicator sonor. Se înțelege ce e dar nah, e o invenție a cuiva căruia i s-a dat sarcina să rezolve treaba dar fără resursele necesare.
    4. De pe Strada De Mijloc înainte peste linii (situația din video) avem iar o găselniță de tipul ăsta. Indicatorul de trecere la nivel cu calea ferată fără bariere e amplasat practic lângă șine (ar trebui să fie la 50 de metri) și luminile sunt și ele aiurea că deh, două semnale standard ar fi fost scumpe.

    Intenția e clar de a avea o trecere la nivel cu calea ferată fără bariere cu semnale luminoase. Că realizarea lasă de dorit e altceva.

    Acum situația eu o văd așa – dacă nu ești sigur pe becuri sau mentenanța CFR mai bine oprești sau măcar încetinești să te asiguri fugitiv. Precauția nu strică, nu se pedepsește, doar îi agasează pe alții care stau după tine.

    Dacă vii de pe Stadionului sau Cosmești și luminile roșii nu sunt aprinse dar cea albă este, nu trebuie legal să oprești (indicatorul Stop nu are însemnătate dacă sunt semnale luminoase în funcțiune). Dacă vii de pe Buzești sau De Mijloc e…o speță interesantă și o durere de cap pentru cine va face dosarul dacă vreodată ia trenul în pulă pe cineva pe acolo. Părerea mea e că va scrie că nu s-a respectat semnificația semnalelor luminoase și acustice de către conducătorul auto – accidentatul (sau mortul) rămănând să se plângă și să facă dovada că acestea nu erau conforme. Cum ziceam și mai sus, nu cred că cineva în toate mințile va ignora luminile roșii aprinse pentru că (i se pare că) indicatorul nu e conform standardelor – apropo chestia asta nu o decide șoferul.

    În practică fiecare face cum îl taie capul, Vali probabil întâlnindu-se din când în când cu unii mai prudenți. În țara asta sunt mii de locuri cu marcaje, indicatoare și alte chestii neconforme.

    Ca o paranteză, eu mă asigur și la Drajna când sunt barierele ridicate – dar nu opresc.

    Și tot aici…România e plină de exemple de chestii non standard la trafic. Luminile alternative roș-albastre ale mașinii de poliție sunt un exemplu. Sau radarul care dă flash-uri ca să te oprească până să apuce să facă semnalul regulamentar.

    00
  47. Am văzut cum trecea trenul si barierele nu erau coborâte si nici semnalul nu funcționa, asa ca ma uit in orice situație. Cum zicea instructorul meu din școala de șoferi: să treci pe verde înseamnă ca e legal, nu ca e sigur…e o mare diferență.

    00
  48. In Romania, la 99% din trecerile la nivel de cale ferata pe care le-am intalnit, trebuie sa opresti ca sa nu iti rupi masina, indiferent cat de functionale sunt semafoarele. Inca nu s-a inventat o solutie pt asfalt/beton/cauciuc care sa dureze mai mult de cateva luni.

    00
  49. Cand aveam un pic peste 20 de ani am avut un moment de iluminare cand am descoperit ca un calculator se bloca si facea figuri random pentru ca avea o scama mica(dar mai densa) de praf la unul din sloturile de memorie.

    Tu vrei sa ma incred intr-un semnal luminos vechi de 50 de ani? Fara sa mai pun la socoteala ce au zis cei de inainte.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile