Șoferi: o chestie de logică minimă

Pe drumul meu spre și dinspre jobul soției am două guri de canal care pot fi ocolite în două moduri: fie tragi de volan dreapta, spre banda unde sunt mașini parcate, dar strada e destul de largă să nu le atingi vreodată, sau stânga, unde calci un pic linia continuă dintre benzi.

Nu știu de ce, dar mie mi se pare logic să mă uit în oglinda laterală, să mă asigur că nu vine nici un biciclist, și să ocolesc gropile alea prin dreapta. Minimizez riscul unui impact frontal. Logic.

Și totuși, 99% din șoferii din fața mea aleg varianta cu tras de volan stânga. Sau, dacă sunt mai fricoși și nu se gândesc că ăia care vin pe contrasens văd, încetinesc și dau în groapă.

Știu, inițial m-am gândit ca poate e mașina nouă și poate nu s-au obișnuit cu dimensiunile ei, dar nu, fac asta oameni cu tot felul de mașini.

ps: așa parchezi la procuratură în Bistrița

10910371006505

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. Dacă nu a băgat mașina în holul clădirii, tot degeaba

    00
  2. Se pot si „incaleca” si atunci nu mai deviezi de pe banda ta, depinde de caz.

    00
    • Pai probabil asta se intampla atunci cand „ocolesti” prin dreapta.

      00
    • Păi și dacă deschide unu’ capacul pentru ca să ia aer, țigări sau semnal 4G?!?

      00
    • Alina, dar daca pe langa semnalul 4G (neaos, autentic romanesc) intra si semnalul 5G perfid, care influenteaza negativ creierasele dacice? ;-)

      00
    • @kilroy
      N-am treabă eu cu 5geul, mie-mi e să nu rămîn fără catalizator dacă ridică unul capacul în timp ce eu aștept verdele la semafor.

      00
  3. fiind doar niste guri de canal mi se pare ca e mai simplu sa se ‘ocoleasca’ trecand pe deasupra lor si nu trebuie sa faci prea multe manevre
    asa e o zona pe unde trec aproape zilnic si sunt niste capace de canal mai inalte, daca le ocolesti prin stanga te apropii prea mult de o bordura(strada cu sens unic) inalta si daca o faci prin dreapta trebuie sa treci brusc inapoi din cauza ca incep sa fie masini parcate pe prima banda.
    Asa fac cu orice groapa sau obstacol care intra fara probleme intre cele 2 roti si nu este inalt

    00
    • În timișoara sunt o grămadă de guri de canal pe acolo pe unde ar trece roata, nu pe mijloc. Probabil e la fel și acolo unde zice Vali și ocolitul ăla e tot încălecat, numai că trebuie sa ieși un pic de pe banda care ești, fie în dreapta, fie în stânga.

      00
  4. Mie mi au trimis odata de la parchet o adresa cu numele unui angajat dar cnp gresit, sa le dau informatii. Am trimis raspuns ca cnp e gresit. A sunat inapoi o tanti procuror foarte nervoasa, ca ce fel de raspuns e ala? Sa dau informatiile urgent. :)

    00
    • Trebuia să le zici „nu am identificat în registrul de angajați niciun angajat identificat cu CNP-ul xxxxxxxxxxxxx indicat în adresa dvs”. Been there, done that, nimeni n-a țipat (nici polițist, nici procuror, nici grefier). Cândva știam și temeiul legal conform căruia CNP-ul e singurul sau cel mai sigur element de identificare.

      00
    • Fix asa am scris. Dar na, orasul mic, plus ca am mers pe principiul ala mai destept cedeaza.

      00
  5. Prin dreapta riscul e sa deschida unul brusc portiera….

    00
    • Sau iese unu dintre masini, sau o mamica impinge un carucior, sau iese o roata de bicicleta, sau tocmai trage de roti sa iasa din parcare fara semnal.
      Daca e libera soseaua, trag spre centru dupa ce ma uit sa nu fie vreun viteaz angajat in depasire. Daca e trafic din sensul opus, depinde de insipiratia de moment.

      00
  6. Si eu tot prin dreapta ocolesc gropile ( sau le incalec) daca am loc… Dar se pare ca mai nimeni nu face asa. Uneori ma trezesc in fata cu diverse masini de pe sensul opus care ocolesc prin stanga fara sa le pese ca intra pe contrasens…
    Alta data, unul de pe banda 1 trage stanga puternic de a trebuit sa franez brusc – iesise un pieton de pe trotuar si s-a speriat… De frana nu auzise. O fractiune de secunda mai tarziu si ne faceam harcea parcea… Pe urma tot el urla la mine…

    00
  7. Cred ca este mai degraba reflex cauzat de pozitionarea la volan (pe stanga) prin care incerci sa eviti un obstacol judecand dupa pozitia corpului in raport cu acesta.

    Citisem la un moment dat (si revin cu link daca mai gasesc) ca acelasi reflex este cauza unei probabilitati mai mari de deces a pasagerului decat a soferului in cazul unui impact frontal.

    00
  8. daca sunt brasoveni prin lista, poate ma lamuresc cu o informatie

    azi noapte pe la 1 jumate un grup de vreo 10 insi cu claxoane, nebunie mergeau spre centru, dupa vreo 40 de minute s-au intors in convoi de 20-25 de masini tot cu claxoane (2 si ceva noaptea), de data asta flancati la inceput de 1 masina de politie, iar la final de 1 de jandarmerie si inca vreo 4 de politie

    ceva protest de care n-am auzit?

    00
    • Nu știu de Brașov, dar în multe orașe au fost proteste până târziu pe tema restricțiilor de circulație.

      00
    • eu am fost sa-mi iau tigari.

      (lucrez la Glovo si am voie)

      la intoarcere m-au insotit politistii. veneau si ei de la o chermeza.

      00
    • Vai de curul tau, stati ca gainile in casa….normal ca au fost proteste….

      00
    • Iti dai seama, ce gaini proaste, cum stau ele la 1 dimineata in casa si dorm…

      00
    • În jurul orei 1,00, prin centrul Aradului mărşăluiau peste 400 de persoane, care au făcut opriri în faţa unor instituţii, inclusiv în faţa Spitalului Judeţean, scandând. Pe tot traseul, ei au fost însoţiţi de maşini care claxonau.

      E foarte logic și cu impact maxim sa protestezi noaptea după 1, taman lângă un spital. A doua zi te scarpini nițel sub ouă și protestezi vehement pe FB împotriva privării de somn a lui Navalnîi.

      00
  9. Asa cum spui este o chestie de logica, dar nu de instinct.

    Cred ca pare „natural” sa ocolesti prin stanga din doua motive:
    1. In mod normal asa se face depasirea (o manevra care se executa de un sofer de foarte multe ori deci devine cumva un reflex sa depasesti prin stanga)
    2. Riscul sa nu vezi ceva din fata vs riscul sa nu vezi ceva in oglinda din dreapta este mai mic adica vizibilitatea este mai buna in fata vs oglinda din dreapta

    Nu spun ca este bine ca se intampla asa, dar inteleg de ce se intampla asta si cred ca este ceva ce poate sa fie schimbat foarte greu.

    00
  10. Daca ar fi in campinat mondial de pus guri de canal de-ampulea am luat aur, argint si bronz. Sunt unele bulevarde unde sunt imposibil de ocolit, daca tii banda sunt pozitionate ba pe stanga, ba pe dreapta. Niciodata nu sunt in line sau doamne fereste pe mijlocul benzii ca sa le iei intre roti. Sa mai zic de nivelul lor? Altii au trimis roboti pe marte si noi nu reusim sa facem un canal la nivel cu strada. Asta e pentru patriotii aia care tipa ca nu ne lasa strainii sa ne dezvoltam

    00
  11. Vrei logica? Uite logica: https://www.youtube.com/watch?v=G_vmBWOyng0
    (alt 2-lea peemfeu, primul e de deschidere)
    Acolo nu e(ra) groapa, era doar denivelat asfaltul la modul ca puteai sa treci fluierand cu 30 km/h cu orice masina.

    00
  12. aia cu Skoda vin reede in urma bmw istilor.Sunt si mai frustrati

    00
  13. La iesirea din Timisoara spre Lugoj, din dreptul Lukoil pana cam in dreptul Socar, banda unu e plina de capace de canal asezate in zigzag pe toate trei axele.
    Daca te nimeresti in spatele unei Skoda Fabia gri care merge pe banda a doua cu 79km/h, ai rabdare; degeaba dai flash-uri, o sa trec pe banda intai imediat dupa ce se termina capacele de canal.

    00
  14. De ce te-au chemat tocmai la bistrita sa dai cu subsemnatul?

    00
  15. WTF? Ala e loc rezxervat pentru 2.0 TDI @ 140CP!

    00
  16. in dreapta ai unghi mort in oglinda si pentru a face o asigurare corecta e nevoie de ceva timp, adica distanta.
    groapa de obicei o vezi destul de tarziu si mai si sta pe loc (deci apropierea de ea e rapida).
    prin urmare.. nu prea incape o asigurare temeinica in oglina, cel putin prin comparatie cu asigurarea din contrasens care e mult mai usoara si rapida.

    alte motive (intemeiate si ele) au fost deja mentionate in comentarii:
    – depasirea e naturala prin stanga (asa e obisnuita depasirii in tarile care conduc pe dreapta)
    – riscul de neprevazut e mult mai mare prin dreapta (ies oameni / chestii dintre masinile parcate si nu apuci sa vezi din timp).
    ca sa nu mai spun ca impactul cu un om care iese dintre masini produce efecete mult mai grave decat o oglinda zburata de intalnirea cu un vehicul de pe contrasens.

    00
    • Hai sa lasam aberatiile, nu exista niciun motiv intemeiat pentru a intra pe contrasens cand vrei sa ocolesti o gura de canal. Exista insa o problema serioasa cu teoria ta. Faptul ca se dezvolta un obicei prost de a trage stanga cand intalnesti ceva neprevazut. Chestie extrem de periculoasa in situatii unde reactia ta va fi instinctiva.

      00
  17. Ce consum ai scos Bistrita-Bv si retur? :D

    00
  18. Ce e important de știut că e orașul în care nu pot alinia capacele alea de canal la nivel (că-s pistruiate străzile cu așa ceva), visează la tramvai super-eco modern pananquir care nu va distruge cu vibrații clădirile din jur.

    Dar altceva e și mai important. Și tu, cu mașina ta, eviți alea? Că eu cu coaja mea am justificări.

  19. Sa scrii te rog si un articol despre strazile din Brasov (gropi) de cand e domnul Coliban primar ,ca eu asa cratere in tot orasul n,am mai vazut de pe vremea lui Ghise.
    Don primar e un fel de Dorian Popa ,face vlog ca ocupatie principala ,desi el de meserie e Primar ,asa cum Dorian Popa e cantaret.
    In doar cateva luni Brasovenii il vor inapoi pe infractorul ala de Scripcaru

    00
    • Asa e, tati, s-a apucat Coliban asta sa sape gropi prin tot orasul.

      00
    • Stefan, tati, nu stiu daca esti brasovean. Insa, e o problema foarte mare cu gurile de canal si gropile in Brasov. Mergi pe Calea Bucuresti de la Zorilor catre Sp. Judetean pe banda 1. Si pot sa-ti dau n exemple.
      La intersectia Vlahuta cu Harmanului e ditamai craterul (de la o gura de canal) pe care cu greu il vezi pentru ca te asiguri pentru traficul care intra din sensul giratoriu. Sa vezi ce frumos e sa dai intr-o „groapa” adanca de vreo 15 – 20 cm.

      00
    • Nu locuiesc in Brasov, cunosc insa foarte bine povestea gurilor de canal de la voi. M-au impresionat inca de la prima intalnire. Si nu intr-un mod placut.

      Comentariul meu nu aborda insa faptul ca exista, sau nu, cratere si guri de canal montate la 2m sub nivelul asfaltului, ci insinuarile lui Robert, care ne lasa impresia ca Coliban ar fi primar de 4 ani, timp in care s-au degradat toate strazile din oras. Cand, de fapt, omul e primar de prea putin timp pentru a se fi putut ocupa el de reabilitari. Asfaltarile, daca au fost facute prost, au fost facute de cel pe care aparent il regreta deja tot Brasovul. Nu poti sa-i reprosezi asta lui Coliban, ca nu s-a apucat asfaltul sa cedeze de nebun la aflarea vestii ca s-a schimbat primarul. La fel cum nu poti sa-i reprosezi ca nu le repara, ca astfel de lucrari nu se fac in sezonul rece. Daca peste un an situatia ramane neschimbata, deja e alta discutie.

      00
    • Stefan, e anormal sa faci diverse sondaje – pentru tramvai, interzicerea masinilor diesel -, dar sa nu pui rotitele in miscare pentru rezolvarea problemelor cu gropile din asfalt. Stiind ca a venit primavara si poti incepe lucrarile de remediere.
      PS. Apropo de masinile diesel, Coliban are o masina pe benzina veche de 18ani. Plus un VW T4 din 1994 (presupun ca nu varianta pe benzina, mai degraba diesel).

      00
    • Voi aveati acum 10 zile zapada de o schioapa si tu vorbesti de lucrari de remediere. E ok, am inteles…

      00
    • Nefiind brasovean ,te-ai trezit vorbind
      In orasul asta gropile apar peste tot dupa sezonul rece ,problema e ca ala de-l plangem scotea la peticit instantaneu tot orasul ,asta de acun face sondaje pe facebook.
      Deabea astept sa renunt la masina mea diesel si sa-mi iau o electrica pe care o pot rupe linistit in capat la Titulescu incercand sa ies in Calea Bucuresti.

      00
  20. Cu ps ăla e că și cum ne-ai arătat o țāță la final. Nimeni nu mai e focusat pe ideea articolului…

    00
  21. Depinde de situație. Canalul asta, de pe strada de Mijloc, în 99% din cazuri îl ocolesc prin stânga. Pentru ca e sens unic și văd bine în stânga, pot sa mă asigur ok dar și pentru ca un pic mai în fata este un alt canal pe partea dreapta în care aș da dacă nu fac o mișcare brusca de revenire.
    https://www.google.com/maps/@45.6572669,25.5845319,3a,75y,337.9h,85.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7kcfHPFMWVBluvTjYnJDxg!2e0!7i13312!8i6656

    00
  22. Stai, voi ocoliti gurile de canal?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube