Șoferi: instinctiv

Mă gândeam că majoritatea șoferilor își dezvoltă instincte când e vorba de condus. Fiecare face ceva când se urcă la volan. Unii își pun automat centura. Alții dau muzica mai tare. Din astea.

Există însă și partea mai puțin plăcută a acestor instincte.

Eram cu bicla într-o parcare la doi pași de un giratoriu și așteptam momentul să mă încadrez. Văd breșa, mă bag, dau pedală. În giratoriu tocmai intrase un superb E60 care trăgea să moară. Pe banda a doua, cu prima bandă liberă. Instinctul l-a făcut să iasă din giratoriu pe b1, să mă claxoneze, să treacă pe lângă mine și să…se mute înapoi pe banda a doua. Unde a stat vreo 2km, până l-am pierdut din vedere. Dimineața, la 8am, trafic minimal. Banda 1 liberă pe tot drumul, să ne înțelegem.

Am pățit asta de mai multe ori, să te vadă că poți ieși și să vină peste tine, ca să nu. Am discutat asta cu șoferi.

eu: 3 giratorii le-ai executat corect, intrat pe b2, ieșit pe b2, dar acolo când l-ai văzut pe ăla că voia să iasă ai intrat pe b2 și ai ieșit pe b1. de ce?
el: nu cred că am făcut asta, nu mi-am dat seama, nu știu, hai mă, lasă-mă.

Pare ceva boală psihică.


Tot cu giratorii. Logica lor este că la un moment dat se creează breșe care permit și altora să le parcurgă. Am văzut multe giratorii în diverse orașe care arată așa. Ăsta, de exemplu. Știți de ce este așa? De ce este și zidul crăpat, și bordura aia alb/roșie lovită? Că cineva a văzut că există breșa în care se puteau încadra și alții și a accelerat. Instinctiv, ca să nu-i lase pe ăia care s-ar fi putut încadra să o facă. Dă-i naibii.

Știți ce fac eu în situații din astea? Mă bag oricum. Ce o să facă prostul? În cel mai rău caz mă lovește. În cel mai bun caz frânează după ce a accelerat ca prostul, se enervează și îi pocnește o venă. Sau, mai mișto, este cu unul ca mine în mașină, care îl întreabă de ce a accelerat. Și o să se bâlbâie cu scuzele, o să o mai facă de 12 ori, după care o să se oprească și o să realizeze că, dacă el dă voie altora, alții îi vor da și lui.

 

Același lucru și aici: instinctiv, șoferul de BMW a zis că face o treabă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

69 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 27164
    • Pentru ca asa se face gigele! Da-o dracu de treaba! Daca si la cacaturile astea ne impiedicam, mai bine agatam permisul ala de perete si gata.
      Se semnalizeaza ca sa se cunoasca intentiile pentru altii care vor sa intre in giratoriu. Dar e grea viata!

      Comentariu apreciat.12830
    • Greu cu legislatia? Dar cu logica?

      214
    • cand am facut scoala acum 15 ani am invatat ca in giratoriu semnalizez stanga cand intru si dupa dreapta unde vreau sa ies. in sensurile cu o banda are logica, pe mai multe benzi mai putin. la fel in cele cu 2 benzi, prima banda e destinata alora de fac dreapta, a doua pentru inainte. acum invatam ca e ok sa faci stanga de pe orice banda, ca de ce nu. well… ochii beliti in oglinzi si aia e, ca nu stii peste ce generatie de soferi dai.

      Indecis. Tu ce zici?3131
    • atat au futut regulile in giratorii in ultimii 10-15 ani ca eu sincer cred ca nu sunt 2 soferi care sa aiba acelasi rationament in giratoriu

      Comentariu apreciat.1182
    • @Robert, dpdv legislație a fost mereu OK să faci stânga/tot rondul de pe orice bandă. Cât timp te asiguri și dai prioritate. Nu s-a schimbat nimic, doar s-a reformulat pentru claritate.

      Pe lângă asta, instructorul te mai învață și câteva principii de bun-simț dincolo de legislație, pentru a fi tu în siguranță.
      Acum 15 ani am luat și eu permisul, nu exista nicio prevedere pe ce bandă te încadrezi în giratoriu pentru ce direcție (dacă nu există semnalizare). Astea erau mituri (de bun-simț IMO, dar doar mituri) propagate de instructori.

      Comentariu apreciat.362
    • Ca sa stie si restu populatiei ce ai de gand sa faci. De aia.

      Comentariu apreciat.294
    • Destepti toti …

      Eu vorbesc de 2 si de prima semnalizare la stanga care e tampa, ca nu faci stanga. Clar semnalizezi cand iesi

      Recomandarile includ:

      1. Soferii care doresc sa circule pe prima artera la dreapta vor semnaliza de la intrarea in intersectie si pana la parasirea ei, cu semnalizator dreapta, apropiindu-se cat mai mult de marginea din dreapta a intersectiei, acest lucru ii va ajuta pe ceilalti participanti la trafic sa inteleaga intentia acestora da a circula pe prima artera la dreapta.

      2. Soferii care doresc sa circule pe directia inainte nu vor semnaliza la intrarea in intersectie, dar vor semnaliza parasirea intersectiei, pentru a-i ajuta pe ceilalti participanti la trafic sa inteleaga intentia acestora de a parasi intersectia.

      3. Soferii care doresc sa circule la stanga sau cei care doresc sa intoarca vor semnaliza stanga la intrarea in intersectie, acest lucru ii va ajuta pe ceilalti participanti la trafic sa inteleaga intentia acestora da a circula la stanga sau de a intoarce, iar la parasirea intersectiei vor semnaliza cu semnalizatorul din dreapta, pentru a-i ajuta pe ceilalti participanti la trafic sa inteleaga intentia acestora de a parasi intersectia.

      Cei care intenționează să vireze la dreapta trebuie să semnalizeze dreapta de la intrarea în giratoriu până la părăsirea intersecției.

      Cei care merg înainte nu semnalizează la intrarea în giratoriu, deoarece nu își schimbă direcția de mers. Totuși, vor semnaliza dreapta la ieșirea din giratoriu, pentru a anunța că părăsesc intersecția.

      Cei care doresc să vireze la stânga semnalizează stânga la intrarea în giratoriu și dreapta la ieșirea din giratoriu, pentru a indica intenția de a părăsi intersecția.

      Indecis. Tu ce zici?5031
    • Recomandările sunt cretine și denotă lipsă de logică. În sensul giratoriu nu pot exista decât două situații, este o alegere binară. Parcurgi sensul sau ieși din sens. Da sau nu. Alb sau negru.

      Deci
      cazul 1 – parcurgi sens = nu semnalizezi nimic, că ții banda (circulară)
      cazul 2 – vrei să ieși din sens = semnalizezi dreapta, că ieși

      Nu există nici o logică elementară prin care ar fi necesar să semnalizezi stânga, dacă nu semnalizezi dreapta e clar că nu ieși, deci lol. Nicăieri în EU nimeni nu semnalizează stânga, doar românii cu IQ de maimuțe au nevoie de o a treia stare la o alegere binară

      Comentariu apreciat.5832
    • NOU
      #10

      Eu nu-i inteleg pe aia care intra in giratoriu si nu semnalizeaza deloc, facandu-ma sa trag concluzia ca vor sa mearga inainte, cand de fapt ei fac stanga. Boala tipica Brasovului, in alte orase nu am avut niciodata problema aceasta.

      Indecis. Tu ce zici?2229
    • NOU
      #11

      Răzvan, dacă nici după explicația detaliată nu pricepe omul, atunci renunță!

      Explicație ajutătoare:

      A se imagina giatoriul ca o intersecție simplă, oarecare: când intri în intersecție semnalizezi stânga doar dacă faci stânga, semnalizezi dreapta doar daca faci dreapta. Pentru înainte nu există semnalizare.

      Da, e giratoriu, iar când ieși din giratoriu pui semnal dreapta, pentru că ieșirea din giratoriu chiar e, mereu, spre dreapta, și ceilalți șoferi din proximitatea ta trebuie să știe ce faci tu.

      Dar dacă faci dreapta ori mergi înainte și pui semnal stânga, cel care vine din față va trebui să oprească și să-ți dea prioritatea de care n-ai nevoie. Semnal stânga înainte de intrare în giratoriu este inutil (giratoriul se străbate, implicit, doar prin ocolire prin stânga) și (daca nu cumva te duci chiar spre stânga direcției de mers) dăunător, pentru că-i derutezi pe ceilalți șoferi.

      Plus că, dacă iei în calcul ca giratoriul are benzi (de cele mai multe ori are măcar două), orice schimbare de bandă se face cu semnalizare si asigurare prealabile. Dacă intri in giratoriu pe b2 și ieși tot pe b2, ai două pierderi de prioritate.

      (Nu mă credeți pe mine, vă rog! Citiți legea, urmăriți pe yt polițiștii experimentați care explică cu răbdare și cu exemple.)

      Indecis. Tu ce zici?2511
    • Pentru cei care o sa ajungeti si prin Germania, sa nu semnalizati la intrarea in sensul giratoriu pentru ca e interzis. Amenda e 10 euro. In schimb trebuie mereu semnalizata iesirea. Pun aici doua link-uri daca vreti sa vedeti care sunt regulile la nemti (folositi google translate):
      https://www.adac.de/verkehr/recht/verkehrsvorschriften-deutschland/kreisverkehr/
      si cea cu amenzile la giratoriu:
      https://www.bussgeldkatalog.org/kreisverkehr/

      Comentariu apreciat.320
    • Conform legii trebuie doar sa semnalizezi dreapta la iesire.
      Dar cum la noi nu exista implementata prin lege preselectarea benzilor sunt destui bizoni care (culmea e legal ce fac) merg pe banda 1 intr-un sens cu mai multe benzi mai mult de 180 grade (adica nu fac dreapta sau merg inainte). Tu, de pe b2, esti obligat sa ii acorzi prioritate daca iesi pe a 2 a iesire si te-ar ajuta sa vezi ca da semnal stanga. Ca semnalul dreapta nu ai cum sa il vezi.

      Comentariu apreciat.282
    • Sa ne imaginam un flux continuu de masini, circuland pe doua benzi, care intra intr-un giratoriu. Presupunem ca toti vor sa iasa pe iesirea a doua, drept inainte. Cei aflati pe banda a doua trebuie cumva sa-si dea seama daca aia de pe b1 chiar ies si ei la a doua iesire sau fac ture aiurea. De cand cu noua legislatie, nici macar bunul-simt nu-i mai obliga pe cei de pe b1 sa iasa la prima sau a doua, asa ca cei aflati pe b2 se pot trezi ca nu pot iesi din giratoriu, ci trebuie sa acorde prioritate unuia de pe b1 care o ia la stanga spre iesirea 3 sau 4.
      Consideram acum ca semnalizarea stanga in giratoriu e inutila, cum zicea cineva mai sus. Astia de pe b2 de unde stiu daca aia de pe b1 ies la a doua sau la a treia? Ca ei nu au cum sa vada daca aia de pe b1 semnalizeaza dreapta sau deloc. Practic primul de pe b2 ar trebui sa opreasca in mijlocul giratoriului si sa astepte pana cand nu mai e nimeni pe b1, ca nu stii niciodata care poate sa-ti taie calea daca vrei sa iesi. Chiar daca toate cele 100 de masini de pe b1 merg inainte si in timpul asta si pe b2 ar putea merge inainte inca 100, cei de pe b2 trebuie sa stea si sa tot cedeze prioritate nimanui.
      Acuma sa ne inchipuim (si nu e greu, fiindca asa se intampla in realitate) ca aia de pe b1 care vor „sa faca stanga”, adica sa iasa la a 3-a, semnalizeaza stanga. Nu e infinit mai usor pt. aia de pe b2 sa inteleaga ca nu e cazul sa iasa in momentul ala la a doua?
      Si va mai las cu o tema de gandire. Indiferent de pe ce banda vii, ca sa intri in giratoriu intri prima data pe banda 1 a giratoriului. Pe care eventual o traversezi ca sa ajungi pe b2. Deci ca sa ajungi pe b2 a giratoriului faci cel putin o schimbare de banda. Conform legii, ar trebui sa semnalizezi stanga ca treci de pe b1 pe b2 a giratoriului?

      127
    • N-am stat sa citesc toate comentariile dar,

      Daca iesi pe prima iesire te incadrezi pe banda din dreapta cand intri semnalizezi dreapta si cand iesi o sa-ti ramana semnalul pus dreapta si ai iesit.

      Daca te duci in fata nu semnalizezi (a2-a iesire) decat iesirea.

      Daca te duci in stanga(a3-a iesire) te incadrezi pe banda din stanga pui semnal stanga cand intri si dai dreapta cand iesit

      Daca te intorci (a4-a iesire) te incadrezi pe banda din stanga dai semnal stanga si cand iesi pui dreapta.

      Nu e nici o lege, e legea bunului simt.

      Si daca vine vreunul cu bascalie gen, si daca sunt taspe iesiri…folositi bunul simt daca il aveti, daca nu-l aveti nu stiu ce cautati aici.

      Indecis. Tu ce zici?1617
    • @jules
      Pune, futui, mana pe carte si invata cum e cu semnalizarea in sensul giratoriu.

      94
    • @None, nu, nu te oprești ca bizonul în sens, e și interzis dealtfel, ci mai faci o tură, dacă ai avut proasta inspirație să circuli pe b2.

      Ai explicat perfect dilema b2 loverului, vai vai ua ua ce mă fac eu când trebuie să acord prioritate benzii 1? ei bine, sensul te ajută, mai dai o roată și te muți frumos pe b1 cum e logic să și folosești

      PS. Problema e și structurală, de infrastructură, pentru că autoritățile au transformat vechi intersecții în cruce în sensuri giratorii prin amplasarea unor popice în mijloc, și șoferii descurcați-vă. Sensurile nu se fac așa oriunde de-ampulea, au o rază minimă, niște norme de siguranță.. în nici un caz cum sunt la brașov cu 3-4 benzi mizeriile alea

      @IOnut și dacă sensul are 17 ieșiri? care e înainte? care e stânga? ce faci, iei raportorul și măsori unghiurile să știi ce semnal să dai? terminați cu semnalizarea stânga că e o prostie

      1215
    • @cei care o ardeti cu semnalizat stanga la intrarea in sens:
      Puneti si voi, ca si jules, mana pe carte si invatati dracului cum e cu semnalizarea in sensul giratoriu pentru ca nu e cu semnal dreapta, asa cum v-a invatat bizonul cu care ati facut scoala.

      913
    • Si la intrebarea da de ce ca legea nu-mi cere. Pe langa legea bunul simt as mai adauga si ca sa stie prostii ailaltii care asteapta ce urmeaza sa faci.

      103
    • @IonutO
      Legea e una singura si n-ar trebui s-o interpretam fiecare dupa cum ne taie capul, ca iese balamuc.

      92
    • …și eu care mă întrebam cine sunt toți cretinii harnici care semnalizează stânga tot timpul când intră în giratoriu și oare ce alte boli mintale mai au. Se pare că unii dintre ei fac petrecere aici, bravo!

      Băbăeți, semnalizezi stânga la intrarea-n giratoriu doar atunci când chiar faci stânga la giratoriu și ești și pe o bandă care-ți permite să faci stânga. În rest, stai în morții tăi și nu semnalizezi decât dreapta, când ieși din giratoriu.

      Nu știu în ce secol v-ați luat permisul și cine v-a învățat să conduceți, dar sunteți una dintre problemele de pe șosele, că mai sunteți și țanțoși cu neștiința voastră. Cum zice vorba aia: prostul nu e prost destul, până nu e și fudul. Pusic!

      Mx

      714
    • @maxp asa e.

      Fiecare face cum l-a invatat la scoala si multi au invatat ca semnalizezi stanga pentru orice directie si dreapta doar daca mergi dreapta.

      Nu stiu cand/daca a fost asa mai demult, dar cam am facut eu scoala in 2011 nu era nimic in codul rutier legat de asta si nici n-a aparut intre timp. Nici atunci nu era conceptul de „sens giratoriu” desi multa lume spune asa. Pe atunci formularea era „intersectie cu circulatie in sens giratoriu” si acum e „intersectie cu sens giratoriu”. Singura cerinta speciala e de semnalizare dreapta la iesire. In rest, e intersectie.

      In rest, cand intri, semnalizezi exact ce ai semnaliza daca nu ar fi rondoul in intersectie.

      23
    • @Maximilian, Landa
      Nu bossilor, nu se semnalizeaza stanga in sensul giratoriu decat daca schimbi banda (de pe banda 1 pe banda 2). Daca ai intrat in sens pe banda 2 (ca vrei sa faci stanga), NU SEMNALIZEZI STANGA.

      https://www.drpciv-romania.ro/Code/Applications/web/index.cgi?action=regulamentrutier

      spicuim:

      (1.1) În cazul intersecțiilor cu sens giratoriu, conducătorii de vehicule trebuie să respecte regulile privind circulația pe benzi, având obligația să semnalizeze din timp părăsirea intersecției și să se asigure că o pot face fără să perturbe circulația sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic.

      Sensul giratoriu poate fi asimilat unui drum drept, care are in partea dreapta mai multe stradute pe care poti sa iesi. Si cum nu semnalizezi stanga cand mergi pe un drum drept, nu semnalizezi stanga nici in sensul giratoriu, ca nu exista doar sensuri giratorii dinalea perfecte, in care sa fie clar care e stanga si care e inainte. Terminati cu prostiile astea ce vi le-au bagat in cap bizonii cu care ati facut scoala de soferi.

      94
    • NOU
      #24

      @sabotor Cum intri in giratoriu pe banda 2 fara sa treci prin banda1?

      45
    • @un_oarecare

      Cum intri in giratoriu pe banda 2 fara sa treci prin banda1?

      Tu incerci ceva, dar incerci prost.
      1. Cand intri (de pe banda 2, da?) in giratoriu pe banda 2 se considera ca tu ramai pe banda ta, nu ca schimbi benzi, drept urmare nu trebuie sa semnalizezi
      2. Daca ar fi asa cum ai crezi tu, ca esti pe banda 2, apoi banda 1 din sens, apoi iarasi banda 2, ar trebui sa semnalizezi scurt dreapta (ca te muti de pe b2 de la intrare pe b1 din sens) si apoi imediat stanga (ca te muti de pe b1 din sens pe b2 din sens), ceea ce e de o stupiditate colosala.
      3. Atunci ar trebui sa semnalizezi doar la inceput, scurt, ca ai semnaliza doar schimbarea de banda.

      Pe scurt, intrebarea ta e de o tampenie infioratoare iar tu ar trebui sa pui mana pe codul rutier (vezi ca am dat eu link mai sus) si sa mai inveti.

      54
    • NOU
      #26

      Eu nu am zis ABSOLUT NIMIC de semnalizare.
      Eram doar curios cum poate cineva explica ca INTRA DIRECT pe banda 2 asa cum sunt curios cum poti sa IESI DIRECT de pe banda 2.
      La iesire de pe banda 2 eu semnalizez dreapta si dau prioritate celor de pe banda 1 deci e clar ca trec prin ea, nu ma teleportez direct la iesire. Dar la intrare nu inteleg.

      34
    • @un_oarecare, tu te auzi cand pui intrebari de genul asta?
      Cred ca esti ca si asta din clip: https://www.youtube.com/watch?v=WxAm0zV7JoU
      Aviz si pentru @jules.

      Bai, in sensul giratoriu semnalizezi doar daca faci dreapta, adica vrei sa iesi din sens. Si atunci, cei care sunt in sens vor fi anuntati ca vrei sa schimbi banda sau cei care vor sa intre in sens stiu ca tu vrei sa iesi din sens.

      00
    • @oarecare pentru ca intri de pe banda 2. ai problema in a realiza ca giratoriul e o sosea dreapta, cu multiple benzi si iesiri la dreapta. daca intri de pe b2 in giratoriu, nu semnalizezi, ca de fapt iti continui drumul pe soseaua ta cu 2 benzi.

      pentru ceilalti care recomanda sa semnalizezi stanga in giratoriu, agatati-va permisele in cui, nu le meritati. pentru cei ce spun ca iesi din giratoriu la dreapta de pe b2, la fel, permisele alea va sunt degeaba, daca ati vedea un nebun facand dreapta pe sosea direct de pe banda 2, ati merge direct la politie cu filmarea.

      14
    • Domne fereste ce e aici, fiecare cu propria interpretare.
      Daca tot nu avem o foaie cu noi pentru un desen, hai sa luam un giratoriu cu 3 benzi si sa le indreptam. Astfel, avem un drum drept cu 3 benzi si 4 iesiri pe stradute laterale in dreapta.
      1. Cei care semnalizeaza stanga cand intra in giratoriu cu intentia de a o lua pe la a 2-3 saa 4-a iesire. Daca proiectam in exemplul nostru, e ca si cum ar merge o masina pe noul nostru drum drept cu 3 benzi si ar semnaliza stanga desi el trebuie sa faca dreapta pe la a 2-a, 3-a sau 4-a straduta laterala.

      2. Cei care nu semnalizeaza deloc si ies pe la a 2-a iesie (ei considera ca merg drept). Adica mergi pe drumul drept si vrei sa faci dreapta pe a 2-a strada laterala, dar nu semnalizezi dreapta.

      3. Cei care semnalizeaza doar dreapta si numai atunci cand sunt in apropierea iesirii (mai sunt unii care semnalizeaza dreapta, desi fac la a 2-a iesire).

      Concret:
      – intotdeauna semnalizezi dreapta inainte de iesirea pe care vrei sa o iei
      – nu semnalizezi stanga in giratoriu decat atunci cand vrei sa te muti de pe b1 pe b2 sau de pe b2 pe b3 in giratoriu.
      – daca nu semnalizezi deloc, consider ca vrei sa te invarti in giratoriu.

      20
    • @punkreas, bravo! Explicat pe intelesul analfabetilor.

      00
  2. Perioada naspa a anului pentru GT3RSuri, bine ca nu mi-am luat si eu. Si parca vezi ca Porsche il repara pe ala inainte sa-l repare pe al lui Zbir :D

    134
    • Faptul ca esti la curent cu viata lui Zbir (cine o mai fi si ala…), spunde destul de mult despre tine.

      Indecis. Tu ce zici?1616
    • De aici de pe blog am aflat ca i s-a stricat Porsanu’. Ce sa zic, m-a citit Gogu si stie totul despre mine.

      73
    • Ce spune, Gogule? Ca a citit la zoso acu cateva zile despre asta? Sau iar ne dam aere elitiste ca nu stim ce se intampla in viata „mondena”.

      36
  3. Activitatea mea preferata pe orice drum cu 2 benzi este sa dau semnal mutat b1-> b2, desi nu am de gand sa o fac. Sau cel putin nu in urm zeci de secunde.
    Dar ma distreaza sa vad in oglinzi cum 9/10 de pe b2 incep imediat sa accelereze de cum te vad ca vrei sa te bagi.

    Indecis. Tu ce zici?1438
    • Tu de fapt iti semnalizezi idiotenia din cap

      Comentariu apreciat.4410
    • Din categoria : Dupa ce ca sunt mai si semnalizez …
      Bine poate fi trolleala , ca nu ma mai mira nimic cand vine vorba de comportamentul anumitor indivizi din societate.

      121
  4. Poate altii mai destepti ca mine au priceput, dar recunosc cu mana pe inima si cu gandul ca poate nu am baut destula cafea, nu inteleg scenariul 2. Ala de pe B1 din giratoriu accelereaza ca sa nu se incadreze altul in giratoriu, sau cum?

    100
  5. Giratoriile ar fi mai simple daca ar avea santuri mari la intrare/iesire. Legat de discutie, e trasa pentru piloti intri pe 2 si iesi pe 1 in linie aproape dreapta, fara sa franezi si fara sa tragi de volan, masina aproape pluteste.

    101
    • Așa fac multi „deștepți” la sensul giratoriu de la Selgros. Pur și simplu zboară de pe banda 2 (la intrare) pe banda 3 (in sens) și ies pe banda 2. Sau 1-2-1.
      Și unii sunt și tari în clanța, că las’ dom’le că știu eu mai bine.

      92
    • Uite niste giratorii care par facute ca pentru oameni cu nevoi speciale la prima vedere, dar dupa ce te obisnuiesti cu ele iti dai seama ca asa scapi foarte usor de toti schumacherii din trafic care nu stiu sa foloseasca un giratoriu.

      Ai preselectia la intrarea in giratoriu semnalizata, dupa care o bordura separatoare intre sensuri. La prima vedere pare ca e „overengineering”, dar experienta e foarte ok (Cehia) – https://maps.app.goo.gl/SVig7s1TKe2NTUBC7

      193
    • @B
      La noi doar dacă pun și cuie pe ele…

      111
    • @Bogdan

      Părerea mea e că giratoriile cu 2 benzi sunt din start o prostie pentru mase, pentru că ai prea multe opțiuni și asta face oamenii de rând confuzi. La volan trebuie să iei decizii rapid și mulți oameni (o să sune urât, îmi asum) nu sunt în stare de asta.

      Dar așa cum sunt alea (personal am văzut în Ungaria pe drumul de Budapesta) mi se par o idee foarte bună, dacă tot sunt 2 benzi, să clarifici exact care unde te duce, poți lua decizii mai bine în fracțiune de secundă.

      32
    • asa e Manule. Giratoriile tre sa aiba juma de banda!!!

      01
  6. Stii ce-mi place cel mai mult la blogul tau? Comentariile. De ceva ani de cand te urmaresc, am ajuns la concluzia ca avem o parere si o opinie despre orice. Suntem buni spre foarte buni la orice. Te citesc si te urmaresc soferi, IT-isti, psihologi, bicicletari, testeri, motociclisti, mecanici etc. si toti sunt extrem de buni. Inclusiv eu, evident.

    Comentariu apreciat.431
    • NOU
      #50

      Despre asta este blogul:

      Situații, interpretări, păreri.

      (Dacă era aici guvern se dădeau HG, dacă era parlament se dădeau legi. Măcar consiliu local / județean sa fi fost, și tot s-ar fi emanat niște hotărâri cu putere de obligare / interzicere. Dar așa? E un blog, și e destul de democratic. Trăncănim pe teme date.)

      142
    • Poate mai citește pe aici și vreun înalt amploaiat din guvern și se inspiră la vreo idee mai bună…
      Personal am scris (cu mult timp în urmă și am fost cam singurul) pe mai multe bloguri/forumuri să se taie subvenția cluburilor profesioniste (din orice sport, dar cu precădere din fotbal) și am văzut că cineva a susținut asta. Nu înțeleg de ce un analfabet aleargă după o beșică, ia sute de mii de euro salariu (și din banii mei) și nu produce nimic. Cluburile să trăiască din bilete la meciuri (cumpără bilet cine vrea, nu mai e obligatoriu prin sindicat), drepturi TV (urmărește tv numai cine-i place), obiecte promoționale (care vrea să umble cu jambiere, tricouri sau fulare de club), nu din subvențiile statului. Statul să finațeze doar sportul de masă pentru elevi, în primul rînd pentru sănătate, că majoritatea sînt obezi.

      170
    • NOU
      #52

      nu-mi place fotbalul, da’ ideal ar fi să se înceapă cu tăierile la „cluburile” de ninja…

      50
  7. Sunt șanse mari să capeți câteva obiceiuri când conduci in aglomerație.
    In București am văzut asta cel mai mult dar nu cred că e singurul loc unde poți să îl întâlnești.

    Nu mai lași loc fata de masina din fata că se baga tot felul de deștepți pt a salva x secunde/minute.
    Nu lași să iasă de pe străduță că face o manevră gen stânga peste 4 benzi și vrea să o facă în 10m.
    Nu mai lași intersecția libera că nu mai pleci de acolo.
    Nu oprești la treceri de pietoni (majoritatea nesemaforizate, dar se aplica și la cele semaforizate).
    Și altele, totul ca sa stai 50 de min in trafic în loc de 55-65.
    Daca ar fi poliția pe străzi cum este in Bulgaria sau Grecia de exemplu (și dispuși la muncă) ar scădea numărul șoferilor cu minim 20%, dar probabil ar fi revoluție.

    Și zic asta din prisma omului conștient de cele de mai sus, dar tot mă trezesc că greșesc.

    233
  8. „Pare ceva boală psihică.” in literatura de specialitate se numeste „am o zi mai buna daca stiu ca ti-am stricat feng-shuiul”.

    120
  9. Aveam un coleg la munca care statea langa mine. Pleca cu masina si se intorcea cu masina, de 2 ori am mers cu el cu masina. Cand pleca mai stateam juma de ora sau plecam pe jos si ii ziceam ca ma duc sa ma plimb.

    Omul facea asa, daca te vedea ca vrei sa schimbi banda (nu conta 1 spre 2, 2 spre 1, oricare varianta) accelera si se impingea efectiv in claxon.

    Cand l-am vazut primul lucru care mi-a trecut prin minte a fost „Aaah asta sigur isi ia bataie cat de curand”.

    Nu stiu daca si-a luat vreodata omorul pt ca s-a carat in Anglia unde s-a apucat de combinatii.

    211
  10. Pare ceva boală psihică.

    Iti spun eu de ce: de frica ca ala care intra nu o sa iasa pe prima din sens si o sa vrea sa mearga in fata, n-o sa-i dea prioritate si o sa-l loveasca.

    41
  11. „3 giratorii le-ai executat corect, intrat pe b2, ieșit pe b2” – pe toate 3 le-a executat greșit. Din giratoriu se iese doar de pe b1, singurele excepții pentru a ieși de pe b2 sunt atunci marcajele îți indică asta, ca aici: https://maps.app.goo.gl/6LotiyMKn3JeNWRS8 . În rest, da, mârlani cei care accelerează pentru ca altcineva să nu se poată încadra.

    46
    • NOU
      #58

      Cum iesi direct de pe b2? Levitezi peste b1?

      27
    • @un_oarecare: „Cum iesi direct de pe b2? Levitezi peste b1?”
      Este că nu ai citit tot comentariul meu și nici nu te-ai uitat la exemplul pe care l-am pus? Este! Analfabet funcțional în acțiune. Felicitări!

      74
    • NOU
      #60

      Ce cacat sunteti ba asa agresivi? Si tu, si sabotor mai sus. Bine ca sunteti voi destepti.
      Daca sunt pe banda 2 semnalizez dreapta, ajung pe banda 1 si fucking surpriza, ies din giratoriu de pe banda 1. Chiar daca eram pe 2 la un moment dat.

      25
    • @un_oarecare, poti iesi din sensul giratoiu direct de pe banda 2 daca la iesire ai tot doua benzi. Pentru ca normal e ca cel de pe banda 1 sa faca tot dreapta.
      Tu, legal, nu ai voie sa intri in sensul giratoriu daca deja ai masini in sens si daca nu ai timp suficient sa faci manevrele de a intra si sa obstructionezi/blochezi circulatia.

      11
    • Ce cacat sunteti ba asa agresivi? Si tu, si sabotor mai sus. Bine ca sunteti voi destepti.

      Pentru ca pe langa faptul ca pui niste intrebari extrem de imbecile, mai si insisti ca idiotu’ cu ele.

      43
    • un_oarecare: da. Treci prin B1 aproape perpendicular. Ideea e sa ai macar aia 50m pe benzi.
      Evident, nu o fac mereu. Daca e gol rondu ies direct din B2. Dar, cu ochii beliti pe B1

      00
  12. Școala s-a terminat.
    Traficul e liber.
    40 de grade la umbră.
    Pe uscat, pe apă, în aer șoferul român n-are stare.
    Ar trebui marijuana medicinală să fie obligatorie la volan?
    Externalizăm serviciile poliției rutiere?

    71
  13. Pana la urma Jota ala a semnalizat sau nu…

    22
  14. Din accidentul cu BMW și Porsche au scăpat întregi, cică. Bune mașini!

    10
  15. Accidentul cu BMW și Porsche e idiot fiindcă e pe circuit, unde îți asumi că nu sunt cretini. Mergi tare, cât poți de tare, și ăilalți te lasă să treci, că ești mai rapid. Dacă ai orgolii de idiot, na, faci exact ce vrei, vezi tu ce iese.

    20
    • „fiindcă e pe circuit, unde îți asumi că nu sunt cretini”
      e intre civili, deci tre sa iti asumi ca sunt si cretini. ala cu bmw nu s-a uitat in oglinda

      00
  16. Bravo, flat!
    Doar comentariu numărul #9 contează.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.