Şoferii români sunt infecţi #2

Un Freelander a reuşit performanţa de a merge vreo 5 kilometri prin oraş fără se semnalizeze nici una dintre cele 5 schimbări de bandă şi cele 3 schimbări de direcţie.


Cum arată un dobitoc: eu sunt pe banda din mijloc in giratoriu, cu semnal dat stânga, el vine din spatele meu şi merge înainte. Nu se uită deloc la maşinile din jur, mai ales ca eu aveam semnal dat cu ceva sute de metri înainte. Se uită ca un bou la mine când “i-am tăiat faţa”.


Am mai discutat de asta: când drumul principal face dreapta şi vrei să mergi înainte, trebuie dat semnal. Că schimbi direcţia şi părăseşti drumul principal. Spune-i asta braşoveanului care vrea să meargă înainte aici.


Opritul în drum.  Nu zice nimeni să nu te opreşti undeva să cauţi un loc de parcare sau să rezolvi o problemă. Dar fă-o semnalizând! Numai la noi românul pune frână în drum, stă acolo 10-20 secunde şi apoi merge mai departe şi se enervează dacă îl claxonezi.


S-a inventat o nouă macarenă: limitarea de viteză la intersecția cu un drum fără prioritate. Pentru toată lumea semnul de “intersecție cu un drum comunal sau fără prioritate” înseamnă “atenție, boule, s-ar putea să îți iasă în față un bou de pe un drum lăturalnic, nu merge cu 170 la oră”, dar nu, s-au pus și limitări de viteză!


Deva și Sibiu sunt orașele mele preferate, mai ales când le văd de pe autostradă.


Mă uitam la numărul de suedeji care făceau autostopul pe marginea șoselei. Mă gândesc, la 2 milioane de cetăteni ai acestei etnii care locuiesc pe aici, dacă un sfert au mașini și o jumătate din cei cu mașini au mașini de lux, tot rezultă vreo 100.000 care au mașini normale și ar trebui să își ia semenii de pe drum. Dar, la cât de rar se întâmplă asta, putem concluziona lejer că suedejilor nu le plac suedejii.


Cred că jumătate dintre problemele rutiere ale României s-ar rezolva dacă s-ar da o lege prin care faza scurtă să fie obligatorie tot timpul, și în localitate și în afara ei.


Condusul în weekend e crimă. Cel mai des dau de tanti Geta, care și-a tras scaunul în așa fel încât să stea cu burta pe volan, și are de unde, că e burtă muncită în ultimii 15 ani, și a uitat, săraca, că e la volan. Lângă ea, cocalarul infect care îi e soț, s-a gândit să o lase și pe să mai conducă fix în weekend, că nu sunt tiruri, și are timp să învețe. Și o face pe șosele extrem de aglomerate sau pe zone cu serpentine.


Cele trei subtipuri de șoferi infecți: șoferul de weekend, șoferul de Octavia, care crede că el are mașină germană și cei 108 cai ai lui se pot măsura cu cei 200 pursânge ai mei franțuzești, deci doarme pe banda a doua la urcare, și șoferul de BMW, de preferință X5, care e săracul prost, calic, idiot și șofează ca un șofer de Alba sau de Covasna.

img_2401

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

44 comentarii

  1. Ai zis-o bine cu soferii de Alba. Nu am vazut loc in care sa fie ignorate absolut toate regulile de circulatie…
    Pentru cine stie zona din jurul spitalului din Alba, acolo se gasesc cei mai prosti soferi din lume. Taximetristi, baieti veniti cu branza la oras, oameni care opresc pe banda a doua ca sa se duca peste drum sa isi ia covrigi and so on…

    00
  2. Soferii de Alba, Covasna si sa nu uitam inegalabilul Caras unde sunt doua intersectii in tot judetul :) . Astea sunt idei preconcepute ce chiar ar trebui sa le prezentam cel mult sub forma de pamflet. Nu cred ca ar conveni cuiva sa fie claxonat si flash-uit pt simplu fapt ca vreun „destept” vede un numar pe o tablie.

    00
  3. n-aveai 1.9 130cp? de unde 200?

    00
  4. Banda a doua la urcare e pentru masinile lente, poti sa le devansezi pe banda 1 foarte bine fara sa risti sa apara vreun nedorit pe contrasens.

    00
  5. Number one across the nation ramane totusi soferul care stiind ca mai are 1-2 km pana la intrarea pe autostrada, face depasiri pe linia continua si aproape de intrarea intr-o curba stransa.

    00
  6. NOU
    #6

    […]s-a gândit să o lase și pe să mai conducă fix în weekend, că nu sunt tiruri, și are timp să învețe.[..]
    Unde vrei sa capete experienta soferii incepatori? In curte la ma-sa? Crezi ca 20 ani de condus in Mizil te pregatesc pentru traficul de pe Valea Prahovei sau cel de pe ruta Arcul de Triumf-Victoriei-Romana-Universitate-Unirii?

    00
  7. ce motor ai pe reanult?

    00
  8. NOU
    #8

    eu am parerea ca aia de PH sunt cei mai prosti soferi si ala cu X5 e pe gaz si de-aia nu trage. foarte rasist. gen, suedejii cu suedejii . eu , spre exemplu n-as avea nicio problema sa iau la ocazie o frantuzoaica dezinhibata . ce sa spun, tu nu iei suedeji in masina. o sa-ti iei amenda de la astalos.

    00
  9. Hopaaa ! Vad c-ai lasat soferii de Ploiesti in pace si ai trecut la Alba si Covasna. Sper mai boulene ca unul din cei 200 cai pur singe sa-ti traga o copita ca sa te ia cu jetul de apa de pe asfalt. Preferabil in Ploiesti ca sa vad si eu….

    00
  10. Uite asa s-a mai echilibrat traficul din .ro :)

    00
  11. Hei, hei „sofeaza ca un sofer de Alba”, ce ai cu ei?

    00
  12. Ne-ai lamurit bustean. Soferii tai infecti sunt pur si simplu soferii care nu iti convin tie.. Nu e nimic infect sa fii sofer de Alba sau Covasna xenofobule, nu e nimic infect sa mearga omul cu 100 la ora (maxim) pe strada desi vine nebunu cu 200 CP in spate si da flashuri, si nu e nimic infect sa circule Geta duminica (cand ai vrea bade sa exerseze fata? luni, cand pleci la servici, sa se taraie cu 20 la ora in fata ta?????) Azi ai dat-o grav in gard cu parerile tale extreme. Si ti-o spune unul care conduce semi-sportiv, fara accidente la activ in 16 ani.

    00
  13. legea cu faza scurta o foarte sustin. azi in bucuresti a plouat toata ziua, destul de tare si dens. strazile pline de cretini fara faruri aprinse

  14. Tu n-ai condus inca in Napoli … nici cei mai cocalari suedeji nu sunt atat de jegosi in trafic precum napoletanii. Pur si simplu nu se respecta intre ei si nu respecta nici o regula de circulatie transformand o plimbare in oras in cosmar.

    00
  15. La chestia cu Alba subscriu. Dar poate se da o lege ca cei din Alba sa faca scoala de soferi la mine in Hunedoara dar nu si invers.

    00
  16. NOU
    #16

    Stii ca 200 de cai frantuzesti inseamna vreo 130 cai „nemtesti”, nu? :D

    00
  17. Referitor la punctul trei: și dacă în intersecția aia mai există un drum care face stânga, ce trebuie semnalizat dacă vreau să fac stânga? Dar dacă merg înainte?

    00
  18. Intersectia de ai aratat-o tu e usor de ratat, mai ales vara. Drept e totusi ca ar trebui sa semnalizeze daca iese de pe drumul principal.

    Limitarile alea de viteza le-am vazut puse si pe un drum drept, cu vizibilitate mare. Limita e de 60 km/h !

    Asta cu faza scurta ar fi buna, in special iarna cand mai vezi dobitoci care nu aprind faza si ii vezi extrem de greu, mai ales cand afara totul e alb din cauza zapezii si mai ai si ceata….

    Surprinzator, soferii de Covasna nu sunt chiar atat de rai la drum. Mult mai rai sunt Dambovitenii….

    00
  19. Si eu am Octavia si nu sunt chiar asa de suparat pe toti idioti care au permis de Pitesti, dar asta nu inseamna ca daca merg pe banda a doua cu viteza maxima permisa, sa fiu clanxonat de altul care vine cu faza mare si cu avarii puse ca e mai smecher si are BMW sau alta masin tare si totusi ma dau la oparte. Sincer amenda ar fi de genul: cate kilograme are soferul burtos de la volan plus trei zerouri. Pentru astfel de indivizi nu exista limita de viteza, fara suparare.

    00
  20. Am trecut ieri prin Băicoi. „Şoferi” ca acolo nu găseşti nicăieri. O singură bandă, linie continuă şi ei opresc la magazin fără să părăsească carosabilul, deşi aveau unde să se ducă mai în dreapta.

    00
  21. Mane, tu doar ai ghinionul sa dai de cazuri izolate. Sunt care gresesc, sunt care se pierd la volan, sunt altii retarzi, sunt prosti, sunt indisciplinati, dar sunt limitati totusi. Marea majoritate este reprezentata de soferii buni, experimentati. Romanii, in general, sunt soferi buni.

    Vorbind de semnalizare.. hai in Brugge sa vezi. Aici cred ca exista lege care nu permite semnalizarea. Sau, probabil, toti au manetele scoase. Sau n-au becuri… sau nu vor sa se oboseasca.
    Asa ca unul care l-ai gasit tu.. nu mai conteaza..

    00
  22. @Neagu:
    Nu ai ce sa cauti pe banda a doua cu viteza „maxima permisa”/”minim impusa”/”anti-bmw-grasi suficienta” daca banda intai e libera. In SUA te filmeaza din spate si daca ai condus amboulea mai mult de 200 m pe banda a doua si banda intai e libera iei amenda ! Asta ar trebui bagat peste tot !

    00
    • @cristiTM: și in germania și in franța la fel. te văd pe camere că conduci ca vaca pe banda a doua, pac, amenda la poștă.

  23. Pe mine ma dispera 2 lucruri:
    1. ca sunt persoane care numara benzile de mers de la stanga la dreapta si ei evident ca stau ca desteptii pe banda de langa ax, crezand ca asa trebuie
    2. nu baga de seama marcajele de pe asfalt, si chiar daca acolo e scris cla ca banda din stanga face obligatoriu la stanga … pe ei nu-i intereseaza si fac uneori chiar si dreapta

    00
  24. Ahahahahaha. M-ai uns la suflet cu „soferul de nemteasca”!

    00
  25. NOU
    #26

    Recent am vazut o faza geniala.. Un sofer de Covasna i-a taiat fata facand stanga pe DN1 din drum secundar unui sofer de AB si totul se intampla in judetul Cluj.

    00
  26. Treaba cu faza scurta obligatorie atat in oras cat si in afara lui se va rezolva curand. Din cate stiu exista o directiva europeana care obliga producatorii de prin 2010 sa echipeze masinile cu lumini de zi. Pe Golf 6, noul SEAT Toledo, Skoda Rapid si altele exista deja in standard. Daca pozitia intrerupatorului este pe 0, luminile de zi sunt aprinse. Din punctul meu de vedere e foarte buna treaba asta, pentru ca e mai simplu sa se aprinda odata ce ai pus contactul, decat sa te bazezi pe faptul ca soferii romani o sa isi aprinda farurile tot timpul pentru ca risca o mica amenda.

    00
  27. @Ruben: good point. Uite de exemplu aici sunt mulţi care semnalizează stânga când intră pe Jepilor, deşi ei merg înainte…
    https://www.google.com/maps/@45.637669,25.613841,3a,75y,217.39h,69.78t/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m4!1e1!3m2!1sOAmkdpIbOn7NBGwgYvHBDQ!2e0?hl=ro&dg=dbrw&newdg=1

    00
  28. NOU
    #30

    Am vazut si eu un filmulet cu un cretin din Bucuresti…era intr-un X5. Vreau sa zic ca a fost urmarit de politie intr-o masina normala…adik nu era respectivul politist de serviciu…in 20 de minute a incalcat atat de grav regulile de circulatie incat trebuie sa-i anuleze carnetul de 3 ori si amenzile sareau de 10.000 ron… La noi trebuie sa ai noroc sa nu dai peste un talentat de-asta macar o data pe zi.

    00
  29. Fac si francezii masini ?

    00
  30. Punctual. Partea cu semnalizarea e trista rau. Putini semnalizeaza cand schimba banda, directia sau parasesc drumul principal. Inteleg ca uneori te decizi brusc si mai uiti. Dar daca asta se intampla in 90% din cazuri ai o problema. Partea faina e ca daca ii claxonezi sau opresti motorul in dreptul geamului lor la semafor si ii ciocani in geam sa il intrebi de sanatate, e socat, cum, se da semnal??? dar eu am mers drept. da fratica, dar drumul a mers cotis.
    Opritul in drum e sport national. Azi pe marele bulevard misu cel brav din bucuresti 3 benzi erau blocate de diversi boi care se dublau unii pe altii pe avarii. Practic o masina normala trebuia sa treaca pe jumatate pe linia de tramvai. Undeva intre Piata Muncii si Iancului. Ma gandeam daca sa le pliez oglinzile la toti sa se invete minte, dar ne grabeam cu totii. Acum imi pare cam rau.
    Confirm ca ieri, pe ploaie, peste 80% din soferii din Bucuresti aveau farurile stinse. Cred ca se antrenau sa devina nijalai. I-as amenda pe toti.
    De soferii de alba si covasna nu stiu ce sa zic. Nu prea i-am intalnit foarte des. In schimb, cand vad pe drumuri numere cu PH sau BZ sunt mult mai atent si precaut. Sunt unele specimene foarte simpatice. Nu ca aia cu B n-ar avea si ei destule.
    Drumuri bune

    00
  31. Ce pretentii sa mai ai de la soferi cand politistii stau cu radarul in autostrada, in contrasens, si mai si fac semne cu paleta de pe margine sa te opresti (la 130 km/h sa opresti masina in nici 100 de metri)!
    @CristiTM.- mai taie din ele :P nu te sanctioneaza nimeni cand mergi 200 de metri pe banda 2 (in strada cu 2 benzi) fara sa fii nevoit s-o faci! E ca si cum ai zice ca in autostrada, la 130 la ora, daca mergi 8 secunde (adica aia 200 de metri) pe banda 2 fara sa fie nevoie, iti iei amenda! Daca pe strada nu mai e nici o alta masina atunci da, iti poti lua amenda, in rest, e destul de greu, pentru ca daca ai din 300 in 300 de metri masini pe banda 1, se considera ca depasesti, deci nu iei amenda! :)
    Ceva din ceea ce zici tu se aplica cel mai des pe autostrazi cu mai mult de 2 benzi pe sens de mers insa cum de regula acele autostrazi sunt in zone cu trafic foarte mare, sansele sa-ti iei amenda e iarasi foarte mic!
    Pana la urma conteaza bunul simt si conduita in strada, degeaba stii regulile daca nu le respecti!

    00
  32. CristiTM, no shit, cine te filmeaza pe interstate? Banda intai de obicei inseamna ca iesi la ‘prima’. Exista mereu iesiri de pe autostrada si nu te plimbi ca voda prin loboda de pe o banda pe alta, dupa cum ti se scoala tie. Mai ales ca in unele zone autostrada ae 9 benzi pe sens (7 normale si cate una de siguranta in stanga si in dreapta). Ce faci atunci? Te tot plimbi de pe unu pe 6 dupa cum iti dicteaza drumul, cand ai 3 benzi spre x oras, 3 spre y oras si 3 care merg spre dreapta?

    In general acolo mergi pe ce banda ai nevoie sa mergi si nu se isterizeaza niciun cocalar ca tre’ sa aiba 200 la ora si-i stai in cale. Amenzile se iau pentru incalcarea limitei de viteza (deci nu fuge niciunul cu 300 la ora, ca-l doare la buzunar). Singura diferenta fata de la noi de pilda este ca, daca toata coloana merge mai repede de pilda cu niste miles/hour decat e limita in zona, nu te beleste nimeni, pentru ca se considera ca, daca tu ai merge cu limita, arzi meciul coloanei. Deci ai ‘derogare’ de la aceasta limita (bun, nu cu mult), daca toate masinile merg cu o viteza ceva mai mare.

  33. Sunt ca soferul de Alba pe sosele,
    Nu sunt responsabil de faptele mele :)

    00
  34. (3) e discutabil. Daca vreau sa merg in continuare spre Ceasu’ Rau o sa pun semnalizarea dreapta. Daca merg inainte n-o sa pun nimic. E un pic exagerat sa trebuiasca sa semnalizez ca vreau sa merg inainte, fie si iesind de pe drumul cu prioritate. In fapt lipsa semnalizarii arata intentia. Ce te faci aici https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=mymaps&passive=1209600&continue=https://maps.google.com/maps/d/?hl%3Dro%26ll%3D45.637608,25.613731%26spn%3D0.001401,0.001757%26ctz%3D-180%26t%3Dm%26z%3D19%26layer%3Dc%26cbll%3D45.637669,25.613841%26panoid%3DOAmkdpIbOn7NBGwgYvHBDQ%26cbp%3D12,223.3,,0,11.13&followup=https://maps.google.com/maps/d/?hl%3Dro%26ll%3D45.637608,25.613731%26spn%3D0.001401,0.001757%26ctz%3D-180%26t%3Dm%26z%3D19%26layer%3Dc%26cbll%3D45.637669,25.613841%26panoid%3DOAmkdpIbOn7NBGwgYvHBDQ%26cbp%3D12,223.3,,0,11.13&hl=ro), urmarind logica ta ? Chiar am avut pe unul care era nemultumit ca nu am semnalizat. E semnalizare nu busola sa dai NNW.

    00
  35. Ceea ce faci tu aici se numeste sofism. Tragi concluzii generale din cazuri particulare. Auzi.. soferi „de alba” / „de deva” / „de sibiu”. Urmeaza sa te iei de moldoveni sau sa faci glume cu ardeleni. Serios ?! Putin mai open-mind ar trebui sa fii, totusi esti influencer cu blog mare. Oamenii sunt oameni, unii prosti altii mai putin prosti. Unii soferi buni altii mai putin. Serios?!

    00
  36. M-am tot setat sa cred ca astia cu Skoda nu sunt atat de agresivi cum mi se par in traficul din Bucuresti. Mi-am zis ca e stupid sa asociez soferul cu marca. Da’ ma bucur ca a mai aparut si alta parere (poate doar un defect cognitiv, totusi).

    00
    • @Mihai D>: și eu credeam că ăștia cu skoda sunt mai pașnici și mai bătrânei așa. dar am întâlnit cel pouțin doi care, în momentul în care mă apropiam de ei cu peste 100km/h începeau să își ambaleze troaca pentru a nu mă lăsa să îi depășesc. amândoi aveau numere de bucale și amândoi erau până în 40 de ani.

  37. Sa i faca cineva lu` asta niste autostrazi suspendate,sa zbarnaie el pe acolo in plenitudinea lui de sofer perfect,departe de tagma muritorilor de rand cu covrigu` in brate.Am zis.

    00
  38. Si mai este un tip de sofer…ala de Renault care crede ca are 200 de cai si super masina dar schimba injectoarele odata cu schimbul de ulei… :P

    00
  39. @CristiTM
    Ce mai aberezi, ia zii cat ai condus in state? Sau ai vazut toate filmele de pe YT?

    00
  40. @vali petcu a comentat:
    1 Iulie 2013 at 8:59 am
    @cristiTM: și in germania și in franța la fel. te văd pe camere că conduci ca vaca pe banda a doua, pac, amenda la poștă.

    Duda asta de unde ai scos-o?
    Eu locuiesc in FR de aproape 3 ani si cum conduc un pic mai sportiv, nu merg niciodata pe banda1, destul de mult pe 3 si daca e nevoie ma dau la o parte pe 2 (foarte rar). In teorie daca e liber esti obligat sa mergi pe 1.
    Masina e cu numere de FR si crede-ma ca nu am primit nici o amenda pana acu pe tema asta! Radare sau amenzi de parcari…fara numar :)
    La fel si cu Germanica…doar ca acolo nu prea ai ce cauta pe banda 3!!!

    00
  41. Ia uite ce am prins ieri cu camera

    https://youtube.com/watch?v=tt1RBEXEyws

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.