Şoferi care nu văd mai departe de volan

Se dă un clip care la prima vedere poate părea periculos. Şoferul intră pe contrasens, cu viteză, şi pare că asta e o manevră periculoasă, mai ales că sunt şi nişte curbe unde vizibilitatea e redusă.

Asta ar spune un şofer prost sau neexperimentat. Unul care vede dincolo de botul maşinii din faţă îşi dă seama că vezi drumul destul de bine, că urmează o curbă unde nu poţi intra cu mai mult de 70 la oră, că depăşirile sunt făcute în salturi, în caz că totuşi ar fi venit cineva din faţă…mici detalii care pun mai bine în context clipul.

şoseaua văzută de susşoseaua văzută de jos

 

Eh, te-ai aştepta ca oamenii de pe forumurile auto să fie puţini mai experimentaţi şi puţini mai destupaţi. Dar m-am inşelat (bine, pe mine mă surprinde mereu cantitatea de imbecili care au carnet, motiv pentru care urăsc să conduc). Ia să ii vedem pe imbecilii de pe 4tuning.ro:

http://www.trafictube.ro/sofatul-e-ca-un-joc-de-sah/
Aici este un individ intitulat zoso.Meseria lui cica ar fi de "blogger?!?" (nu exista in nomenclator dar sa’l credem pe cuvant si sa’l consideram un formator de opinie in spatiul virtual) de succes si se autoproclama un AS al soferiei.Cer permisiunea sa’l citez

"Pentru mine, schema de mai jos a fost floare la ureche, cunoscând foarte foarte bine drumul."

filmuletul are viteza mare de rulare si talentul (skill-ul) lui pare demn de nfs dar cred ca trebuie sa fii cel putin inconstient sa mergi pe contrasens cand nu vezi absolut nimic din curba,fie ca stii drumul fie ca nu!

mai exista varianta cand ai un prieten in fata cu cateva sute de metri si statie cb sa-ti spuna dupa "masina x(marca model culoare) ai liber" …

 

Asta nu e sofer. E un inconstient care le cauta.

Astea cu "floare la ureche" sunt basini (scuzati-mi expresia) care i s-au urcat la cap pt ca i-a mers 1 data,de 2 ori,de 3…

Daca el crede ca e in stare sa dea lectii de sofat cu un text precum cel de acolo + video-ul acela,inseamna ca ii mai si lipseste ceva la cap,nu e impins doar de adrenalina eliberata de teribilisul (si n-am sa spun caracteristic varstei pt ca am vazut oameni de toate varstele facand greseli majore,si copii/tineri pana in 20 si ceva de ani care merg exemplar-nu stiu daca intotdeauna dar sper sa mearga asa tot timpul,daci "teribilismul varstei" e un cliseu folosit de majoritatea pt a parea inteligenti si respectabili ) caracteristic orgoliului prostesc si ilogic.Nu e pana la urma problema mea cum depaseste el,si cu ce viteze merge.Face o mare greseala insa pt ca se crede singur pe drum.Si nu de putine ori s-a intamplat sa existe victime tocmai printre cei nevinovati in situatia respectiva.Am avut prieteni care au murit in accidente din trafic,dar din fericire nu au facut si alte victime.Durerea este exponentiala atunci cand afli (chiar si ca strain) ca a mai murit altcineva,care nu facuse niciun fel de greseala in acel moment,ca participant la trafic.

tipu ala din linku postat mai sus nu e altceva decat un idiot(cer scuze pt catalogare dar asta e adevarul).cum sa depasesti in halu ala??sa stai pe contrasens si sa depasesti in curbe( a se vedea 2 curbe consecutive in care el mergea pe contrasens).cel putin la a 2-a curba pe contrasens mai avea si soarele in ochi .daca de dupa curba ii venea ceva din fata stiti ce facea??se urca brusc pe ala din dreapta.sau il forta pe ala din dreapta sa puna o frana brusca sau sa sara parapetu.pt ca sunt oameni care nu apuca sa gandeasca ,in momentu in care "idiotu" care depaseste n-are timp sa intre in banda si forteaza nota sa intre inapoi , si trag de volan spre paratet/rapa sau ce era acolo si accidentu e mult mai grav.

sa zicem de exemplu ca ii venea unu cu motoru din fata , si avea si ala ~100km/h.ce se intampla oare?sau si mai bine , un ditai tiru…

totusi ce ma ingrijoreaza cel mai mult e ca sunt din ce in ce mai multi ca el , care nu constientizeaza ce fac , ba mai mult se si mandresc cu prostia lor punand filmuletele pe blog/youtube/feisbuc etc si denumind chestia asta…skill…
crunt…

Ăştia sunt şoferii. Conduc alături de voi. Pun frână, se uită dacă e liber şi după aia dau semnal. Parchează maşina în curbă şi ies din maşină fără a se gândi că vine cineva şi îi şterge spre şanţ.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

103 comentarii

  1. Wow. Frecventez trafictube, dar nu am vazut filmuletul asta pana acum. Tind sa cred ca am suficienta experienta la volan, dar in a doua curba puteai omori pe cineva. Un tir il vedeai de departe (de pe portiunea dreapta), dar este si o zona moarta acolo, cand nu mai vezi daca vine ceva din curba, si daca dadeai peste un alt speedy gonzales sau un motociclist…nu iesea prea frumos. Riscul nu a fost atat de mare pe cat pare la prima vedere dar tot nu stiu daca a meritat pentru 10 secunde economie de timp ;)

    00
  2. Când unul îţi zice că eşti nebun, să nu-l crezi, când îţi spun doi , să te îndoieşti, dar dacă îţi spun trei, precis e aşa… :)

    00
  3. Vorbeste cu soferi, adica oameni precum Titi Aur. Fa un curs de pilotaj defensiv. Imprumata cartea asta de la RazvanBB . Insoara-te! Fa un copil!

    Nu stiu! Fa ceva, dar parca prea cocos te dai acuma.

    00
  4. Si eu conduc de 10 ani, fara sa fi cauzat vreodata un accident. Ceea ce face soferul din clip nu este ok. In curba, cu soarele in fata, cu alta masina in depasire pe contrasens in fata ta, pe linie continua…

    Regulile de circulatie sunt facute ca sa fie mai restrictive decat este necesar – in mod intentionat. Daca toti zicem ca „las’ ca eu sunt experimentat” si nu mai respectam regulile, atunci mor oameni, uneori nevinovati.

    Daca ar fi dupa mine, eu as lua carnetul pentru asa ceva pentru 2 ani. Drumurile publice implica niste contracte de securitate personala. Ai dat vreun examen special prin care sa demonstrezi ca esti infailibil, ca nu poti avea un moment de neatentie? Nu? Atunci de ce sa ai privilegiul de a-mi periclita mie viata cand amandoi platim aceleasi impozite si avem aceleasi drepturi de folosire a drumurilor?

    00
  5. Primul post pe blog-ul asta. Il urmaresc din cand in cand si mi se pare relaxant uneori. Dar vazand chestia asta imi dau seama cat de plini de ei pot sa fie unii dintre noi. Uiti o foarte importanta chestie legata de trafic si anume ca nu doar tu esti variabila pe sosea si nu poti spune ca poti prezice ce fiecare fiecare sofer de acolo. E suficient sa puna un gog din lantul ala o frana mai brusca dintr-un motiv oarecare si aia din spate sa traga de volan. Oricum, sincer sa fiu, cand ii vad pe totii retarzii cum depasesc ei linia continua, uneori si dubla, pentru ca regulile sunt pentru negrii imi doresc sa se pupe cu tirul la urmatoarea curba. Dar dupa aia imi trece, ca oricum asta se intampla in general…

    00
  6. „Pare” periculos. Good one.

    Despre care depășiri în salturi era vorba, că stai mai mult pe contrasens. Dacă așa ar trebui să conducă șoferii „experimentați” și „destupați”, eu nu mai calc prin România.

    00
  7. destul de periculos si pentru mine.
    acum vrei sa testezi cat de buni soferi sunt cei care te citesc?!

    00
  8. Muri-mi-ar motoru’, ce scheme, cat talent. Recunosc ca daca as fi avut aceeasi masina in aceleasi conditii, as fi facut la fel, cunosc drumul respectiv. Oh wait, asa fac si eu in cazuri similare.

    Mai lasati ipocrizia la o parte, pe net toti sunt soferi model la articole de-astea, dar „realitatea din teren” contrazice groaznic. Normal ca daca stii ce iti poate experienta si masina, iti permiti o doza de risc mai mare, daca te grabesti. In afara de o faza din film, care mi se pare mai nasoala oarecum pentru cel de pe contrasens, toata mascarada a fost executata eficient si…ilegal.

    PS: probabil stiu regulamentul mai bine decat majoritatea moralistilor si am si scoala de pilotaj facuta, dar tot un tampit ca zoso am ramas si dupa toate astea.

    00
  9. Hateri domle’. Zoso imi place cum te dai cu masina, mai am ceva de invatat pana ajung acolo. Totusi ai grija sa o „capatuiesti” ca nu mai am pe cine citi dupa. :>

    00
  10. din ce vad eu in filmulet, depasirile sunt agresive dar nu irationale, iar cine-si cunoaste masina stie care-i e limita. penultima curba e un pic incordata pentru ca e mica vizibilitatea la curba din stanga dar totusi, e loc SUFICIENT de evitare si daca vine avionul.

    de obicei astia care huiduiesc manevrele astea sunt martalogii aia care ne dispera pe noi in trafic, care dau gherla de emotii cand depasesc.

    00
  11. Daca faceai asta in Germania, conducatorii auto care te vedeau sunau la politie si raportau ca este unu’ care conduce periculos. Imediat un echipaj al politiei iti lua urma si te tragea pe dreapta ptr a plati o amenda.

    00
  12. Aha, am avut cateva accidente urate cu baieti de-astia ca tine care vad mai departe de teazava de esapamet din fata (fo doia faceau zilnic minim 500km ).

    Da se trecem peste pentru ca sunt curios sa o zici cu subiect si predicat ce ai prevazut tu. In momentul in care tu ai dat sa depasesti primul audi, ai stiut ca „ii faci pe fraieri” in curba pentru ca evident nu vine nimeni sau ca stiai tu sigura ca o sa ai loc sa te bagi in cazul in care vine ?

    00
  13. 1. Nu am sa inteleg niciodata ideea depasirilor la modul asta in zonele cu vizibilitate redusa, mai ales cand se circula in coloana. Daca venea alt „meserias” unde te ascundeai ?

    2. Sunt satul de cate ori trebuie sa ma feresc de kamikaze care conduc in stilul asta. O fi filmuletu’ pe FF, poate in a doua curba era ceva vizibilitate de la distanta mare, dar in prima o incasai clar daca venea altul nervos.

    3. Eu as schimba titlul din „Skill” in „Bafta”. Nu de alta, dar probabil cel putin 10% din cititori + 10% de pe trafictube vor incerca sa isi demonstreze „Skill’u”.

    PS: Nu, nu sunt hater, insa am o mare problema cu felul in care se circula la noi. Sunt satul sa ma feresc de skill-urile altora.

    00
    • @Mike: eu am o mare problemă cu drumurile şi cu ăia care se moşcăie, scuzându-se că ei merg legal. dar felicitări, eşti fix ca in titlu.

  14. scuze, dar esti incostient. daca aveai masina „bulgareasca”, x6 alb sau sub 25 de ani, te intelegeam, dar asa… singura ta scuza ar fi „ratingul”.
    ti-o spune unul care pe valea prahovei depaseste inainte de toate curbele, exact dupa ce incepe dunga continua si toata lumea franeaza. e mai sigur – toata lumea e inceata acolo- mai eficient – inca nu m-a „facut” nimeni pana in brasov – si aparent destul de riscant incat sa ii enervezi pe ceilalti.
    oricum, e dor un pas diferenta intre curaj si…………. ( a se completa dupa caz)

    00
  15. La 0:16, ce vizibilitate aveai?

    00
    • @Claudiu: aceeaşi ca la inceput. ce zice titlul articolului, să te uiti mai departe de volan? dacă nu te uiţi, nu vezi. dacă ai pus intebarea, e clar.

  16. Vali, io cu tine clar nu urc in masina. Depasirile is misto de tot, dar io recunosc ca, la cat is de chioara, am vazut cam 60% din ce se intampla din fata. :D

  17. Teribilism domne. Si in plus te mai si filmezi.

    00
  18. La prima curba puteai sa te uiti peste volan cât de departe vroiai ca NU vedeai dacă vine altul cu sau fără skill din fata.

    Ar fi păcat sa te vedem la știri cules de pe sub ceva tir, ca scrii bine

    00
  19. NOU
    #23

    eu cred ca bateti campii cu bla bla ul asta ieftin din comentarii !!! ideea e simpla : banda dubla continua calcata = permis suspendat !!! restul e can can … ca e periculos, ca nu e, ca ai copii ca nu ai , ca daca venea tiru bla bla bla … ( cunosc drumul cu pricina si DA daca tine motorul, in ambele curbe AI VIZIBILITATE cat sa depasesti SAFE cu tot cu tiruri si motociclete venind din sensul celalalt … este o curba in S apoi inca una la stanga unde NU mai ai vizibilitate si tre sa stai cuminte la rand ) … daca vreti sa discutati ceva , discutati de cum sa-si predea ZOSO PERMISUL si cum incurajam ilegalitatile !!! aici sa va vad voinicilor cum comentati !!!

    00
  20. Holy shmoly! Da’ undi ti grabeai?
    Ama pi buni, chit ca masina mea e mai puternica ca si a ta,io nu m-as baga la neshte treburi d’astea. I love to live:)

    00
  21. Circul pe drumul ala cam de 100 de ori pe an. Ce faci tu in zona aia e teribilism. Gratuit, deoarece in general coloana circula cu 90-100 kmh, ceea ce e ok pentru curbele ce urmeaza (si oricum poti recupera dupa aia, pana in primul sat).
    Stiu ca pare lame ce zic dar succesul vostru, al celor ageri si grabiti se datoreaza mai putin talentului nativ si mai mult bunavointei celorlati „looseri”. Numai eu stiu de cate ori am facut loc unui „as al volanului” sa se replieze dupa cate o depasire din asta talentata…

    P.S. Acolo, cand e cu adevarat aglomerat, cei talentati (si grabiti) depasesc pe dreapta. Pe langa sant. Pe aia ii iubesc cu adevarat, ca trebuie sa am grija si de ei…

    00
  22. @zoso – I am biased, pentru ca, spre deosebire de regulile privind viteza regulamentara, reguli pe care le violez cat de mult si cat de des, niciodata nu depasesc linia continua (ok, niciodata e mult, dar in 99,9% din cazuri). Pe de alta parte, inteleg si eu ca asta e fixatia mea, ca sa zic asa, si nu insist :).

    Re clip – fuck knows ce se vedea din masina. Eu la 0:23 nu vad nimic re ce vine din dreapta, dar poate fi din cauza soarelui, si sigur tu vedeai mai bine. Sunt convins ca nu te crezi Schumacher sau Fangio, sunt convins ca nu vrei sa mori si am incredere in faptul ca iti luat mereu o marja de siguranta, si pentru tine si pentru ceilalti. Indiferent de ce ar zice tampitii, n-am cum face 1300 km intr-o zi cand merg la schi daca eu fac 4 ore pe 250km in Romania. Asta este, lipsa autostrazilor obliga la viteze mari.

    Imi place ca nimeni nu spune nimic de mama aluia cu Octavia, care s-a bagat in fata la prima depasire, la 0:04. Dupa cum iese, e clar ca nu s-a uitat in oglinda. Dupa mine, nenea ala e infinit mai periculos, si sunt satul sa franez de nebun pentru ca imbecilii cred ca n-are rost sa se uite in oglinda, mai tare decat ei nu merge nimeni.

    00
  23. Aia de pe 4tuning oricum sunt de toata jena, incepand de la cei care-l detin pana la cei care comenteaza! Intre ei e specia cea mai stupida si anume autorii de 19 ani care scriu articole acolo.
    Ei sunt modele in trafic dar noaptea fac liniute cu masini de bulgaria si ziua scriu anonim cum sa scape de taxe… opinia lor e nul din start!

    Filmul e misto! Arata ca zoso are doar cititori model :P

    00
    • @octi: 50% sunt la primul comentariu. sincer, nici eu nu mă aşteptam la atâţia idioţi cărora, chiar după ce le explici, ei o ţin pe a lor.

  24. zoso, daca cunosti foarte bine un drum, inseamna ca stii la orice moment cine circule pe el si cine poate veni sau nu cu viteza de dupa curba?
    Voi astia cu stiutu limitelor masinii si ce poate si ce…. vise pare ca un megane diesel ( asa am inteles ca e motorizat meganu lu’ zoso ) are putere de mama mama…te ajuta in curbe si cand apesi pedala iti rupe gatu de la „g”-uri ??

    00
    • @dragos: nu, inseamnă că sus e o curbă şi nu poate veni cineva din sens opus cu viteză mare, in aşa fel încât să reprezinte un pericol.

  25. Eu nu mă dau mare şofer şi nici nu încerc să învăţ pe nimeni, dar orice şofer care depăşeşte pe linie continuă nu dovedeşte decât că e un dobitoc cu creier de găină şi ar trebui să i se interzică să mai circule vreodată pe şoselele romănesti care oricum sunt destul de periculoase si fără ” meseriaşii” ăştia. Dar asta este doar parerea mea de şofer aproape 100% regulamentar (şi conduc un BMW cu motor de 3000 cc înmatriculat in România în cazul în care se găseşte vreun deştept care crede că numai cei care coduc coteţe respectă regulile de circulaţie).

    00
  26. La prima curba mi se pare riscanta manevra, la a doua curba in unele situatii doar asa poti depasii asigurandu-te in avans.

    Totusi acestea trebuie prezentate ca exceptie nu ca si model.

    00
  27. Io sper ca ai lasat pe maini bune parola de admin de la zoso dot ro… ca nu se stie, poate e nevoie candva de cineva sa te inlocuiasca ;)

    00
  28. da, am format un consortiu, ne pregatim sa ne listam la bursa

    00
  29. zoso, îţi pierzi timpul cu „explicaţiile”.
    cei mai mulţi dintre ăştia care te citim ne-am format demult impresia – eşti un tip OK care la volan devine cocalar :(
    înjură-ne dacă vrei, asta e.
    iar dacă nu o s-o laşi niciodată mai moale încearcă doar ca atunci când te vei împrăştia pe şosea să nu iei pe nimeni cu tine.

    P.S.: am permis de 14 ani şi foarte mulţi kilometri în spate, cândva îi dădeam 200 (numai când era drumul gol), da’ nu-ţi poţi forţa norocul la nesfârşit.

    00
  30. @zoso, @arhi, presupun ca este viceversa chestia cu parola, ca si arhi are obiceiul de a poza in kamikaze, (vezi filmul cu el pe role).

    00
  31. NOU
    #38

    Desigur, dupa si mai multi ani de sofat, iti dai seama ca nu merita sa depasesti o coloana de masini, pe drumurile din Romania, pe linie continua, in curbe si cu soarele care-ti bate in fata. Poti sa ai talentele adunate ale Mamei Omida si Superman, masina lui Batman si experienta lui Schumaher, totul se reduce la un joc de noroc, la o ruleta ruseasca, in nici un caz la un joc de sah.
    Pentru ca:
    1. Pe drumurile din Romania nu circula numai masini.
    2. Se poate gasi oricand un alt „experimentat” care joaca sah din sensul opus.
    3. Poti oricand sa dai peste o grota sau o prapastie in mijlocul drumului.

    00
  32. Comentariile nu difera mult de cele de la prima postare a clipului, din pacate.

    Cei care vad numai masina din fata sunt cei mai tampiti soferi. In toate situatiile. Degeaba dai flashuri daca nu am unde sa merg mai repede, daca e rosu, etc.

    Aia de pe 4tuning sunt profesori. Nu de limba romana.

    00
  33. Ori n-am destula esperienta la volan ori nu stiu a interpreta filmul, ori nu se vede destul, da’ la secunda 22-23 cand depasesti inainte(in) curba passatul ala sau ce-o fi care si franeaza….de unde ai stiut sigur ca o sa ai loc sa te bagi in fata lui ? Daca doar pisca frana vazand stopurile aluia din fata lui si apoi accelera si la fel si cel din spatele lui ? Ca ma indoiesc ca mergeai cu semnal dreapta ca sa ti se faca loc.

    Sau in cazul in care masinile din sensul tau de mers ar fi trebuit sa franeze brusc la 0 din ceva cauza ( un dement caruia i se scoala sa traga pe dreapta sa se pishe ). Ca am vazut soferi prinsi in off-side depasind pe pe astfel de drumuri virajate si relativ aglomerate deoarece „coloana” depasita a trebuit sa franeze brusc si s-a „strans” nepermitandu-i sa se bage undeva ( de fapt aproape am patit-o si io ).

    00
  34. Nu cred ca multa lume s-a prins ca pozele reprezinta aceeasi secventa de curbe dintr-un sens si din celalalt. S-au schimbat, in schimb, marcajele de pe asfalt si parca a crescut un copac pe stanga in prima curba.
    Depasire pe linie dubla continua? Da!
    Riscant? Nu mai mult decat pe o linie dreapta cu soarele oarecum din fata.

    00
  35. Totusi… sofatul nu e ca un joc de sah… necesita timp de reactie mult mai mic si luarea in considerare a mai multor „piese”. Si multe piese nu ai de unde sa stii cum vor reactiona: poate iti fac loc, poate nu…

    Oricum, cand vrei sa mai cresti numarul de comentarii stii ce ai de facut: inca un traffictube si pareri care sa nu corespunda ale majoritatii cititorilor.

    00
  36. Titlul corect: sofatul e ca o ruleta ruseasca.

    00
  37. Dincolo de depasitul coloanei – de care n-ai cum sa scapi in romania, unde toti vor sa miroasa gazele de esapament al celui din fata – si depasitul peste linia continua, trebuie sa fii nebun sa spui ca alea au fost depasiri riscante. Pana mea, mi-e mult mai frica de unu’ care se baga in depasire unde este permis, pe o sosea dreapta, dar se uita la dracu’ stie ce si nu vede ca vin eu de pe contrasens.

    00
  38. 1 Noroc ca nu mai era un skill-at ca tine pe drum pe contrasens.
    2 La o minimala cautare am gasit 2 articole in care distinsul bloger nu intelege de ce nu se aplica legea in Romania.

    Iar cand spui una si faci alta si mai te si lauzi cu asta spune destule despre caracterul tau.

    00
  39. Oh, dar e simplu: poti sa mergi in banca ta, respectand dungile continue si alte semne de siguranta puse acolo de niste incapabili (evident, cum altfel?) si asteptand sa dea in orice moment vreun „as al volanului” peste tine, sau poti sa fii TU asul volanului si sa dai tu peste altii. Ia-ti destinul in propria mana!

    …se cheama „selectie naturala” :)

    00
  40. Eu am numarat vreo 20 de comentarii dezaprobatoare si vreo patru aprobatoare. Amuzanta asta cu „50% sunt la primul comentariu”.

    00
  41. zoso si avionaru, meseriasilor, problema e ca atunci cand o sa va infigeti intr-o masina/camion/etc sunt sanse mari sa luati si pe altii dupa voi in groapa cu sanse de combo kill. asta da skill. ulciorul nu merge de multe ori la apa… sau nu in fiecare zi e duminica…

    00
  42. Zoso, daca mai zici vreodata ceva de motociclistii care serpuiesc, automat ajungi monument de ipocrizie! Eu pe motocicleta am vizibilitatea mult mai mare decat a ta (mai inalt, fara stalpi etc), mai subtire, bla bla bla! Daca as merge ca tine as fi catalogat drept sinucigas(pe mobra nu prea poti fi criminal). Daca pun clipuri de cum fac 10 minute de pe Luica pana in Baneasa, fara sa trec de 80 si fara sa trec pe rosu sau alte porcarii, imi sare tot norodul in cap „Uite satanistul cum merge!!!!!”

    uite, chiar ma intereseaza, crezi ca baietii din clipul de mai jos joaca sah sau isi risca pielea mergand prea periculos? crezi ca au mers mai safe sau mai periculos ca tine?
    https://youtube.com/watch?v=ViwaepHyPxY

    00
  43. Zoso daca veneam si eu din sens opus indoind masina pe curbe faceam un mare poc :D,nu condamn ce faci,dar nu e neaparat skill…e risc.

    00
  44. @zoso: In turneele de poker e o zicala care se aplica excelent si in stilul tau de sofat: „Toate all-in-urile sunt bune, mai putin ultimul!”

    00
  45. La viata mea am vazut de cateva ori moartea cu ochii, nu neaparat la volan, pe sosea… de vre-o 2-3 ori cu bicicleta, cand ai 60-70 km/h devine destul de interesant, mai ales ca sunt unii soferi care te considera invizibil sau poate doar o iluzie optica. La volan trebuie sa fii in primul rand responsabil, nu e vorba doar de tine, o masina de o tona poate face damage serios chiar si unui camion sau autobuz.
    Toata lumea zice – aaa, EU NU sunt de vina ca doar stiu ce fac, chiar daca depasesc pe linie dubla continua si in curbe, cunosc drumul la perfectie! Ceilalti ‘fraieri’ is de vina ca nu tin drumul liber pentru mine.
    Fazele aste cu depasiri in curbe merg cu vre-o duba sau un suv capabil, cand ai o pozitie inalta si vezi calumea drumul.
    Abia astept momentul in care vom avea amenzi ca in De si politai care sa le aplice cum scrie la carte.

    00
  46. Marcajul continuu de pe drum este facultativ, la fel si restul restrictiilor, despre conduita preventiva nici nu mai vorbim. O sa-mi iau o dacia 1310 sa va vanez pe strada, ce masina ziceai ca ai ?

    00
  47. 1. Un motociclist „cu skill” ia curba de sus cu suta. 2. nu e indicat sa faci manevre la care ceilalti participanti la trafic au sanse mici sa se astepte. Asta vizavi de pct 1 si de motociclistul meserias si „degraba de drum cunoscator”, care se gandeste ca nu-i nimeni atat de nebun incat s-o arda pe contrasens pe bucata aia. Cunosc specimene.

    00
  48. Lumea nu-si da seama nici ca ce vezi cu ochiul tau, din masina, difera foarte mult de ce vezi pe inregistrarea unei camere mici, prinsa in bord la o alta inaltime si de o rezolutie inferioara privirii.

    Uneori e suficient sa vezi o fractiune de secunda cu ochiul tavanul unei masini sau vreo umbra sau o lumina si stii ca vine cineva, desi astfel de detalii nu sunt surprinse pe film.

    E ca atunci cand te uiti la un meci la televizor in loc sa-l vezi live. Observi altfel (sau nu) detaliile.

    00
  49. Eu vad „dincolo de botul masinii din fata” insa prefer sa fiu mai prevazator. La ultima curba din clip as fi fost mai temperat si nu m-as fi bagat sa depasesc.

    00
  50. Tu demonstrezi in acel film ca daca ai „experienta” poti incalca legea si regulile bunului simt.

    00
  51. eu sunt in stare sa te calc in picioare daca din cauza ta (mergand ca un tembel) pateam eu un accident. Sa nu mai iau in calcul ca in masinile alea pe langa treceai tu ca fat frumos puteau fi soferi incepatori (care mergeau legal) si care puteau sa se sperie de manevrele tale. in plus, in unele masini puteau fi copii iar un parinteresponsabil cu un copil in masina nu ar merge niciodata asa cum ai mers tu.

    Concluzia mea: esti un tampit

    00
  52. foarte frumos, ba, arata-le tu cum sta treaba. Dar sper ca te grabesti si pe autostrada, nu mergi cu 130 pe banda a doua. Mie astia imi par cei mai supremi cocalari, de iti fac manevre de raliu in toate curbele, apoi cand ajung pe autostrada tre sa le dai flashuri ca merg cu 130 sa nu consume gaz

    00
  53. Ce nu inteleg cei care vad doar filmul e ca pe portiunea aia de drum ai vizibilitate pana departe, nu asa cum se vede din camera video. Daca te uiti doar la film, atunci da, zici ca esti inconstient. Daca insa esti in masina si in ciuda curbelor tu vezi de fapt si daca iti vine cineva din curba (asa cum se vede mult mai lesne in poze), e altceva.

    Oricum, las-o mai moale, doar nu vrei sa ajungi sa faci manevre ca mine in trafic, nu? :P ;)

    00
  54. Camera aia nu e capabila sa redea diferentele f mari de dynamic range care apar la o filmare cu soarele din fata, de aceea par lipsite de vizibilitate manevrele.
    Daca toata treaba asta ar fi fost filmata cu soarele din spate nu starnea atatea controverse.. da’ am impresia ca stii asta :))))

    00
    • @koshbo: tocmai de aia sunt puse şi pozele, cine vrea să le vadă şi să judece de capul lui o poate face. cine e ca in titlu e liber să mă înjure, e mai la indemână şi nu are nevoie de prea multe sinapse.

  55. You only die once. Dar, in fond, daca nici unii motociclisti (care sunt cei mai expusi) nu pricep asta, de ce sa ma astept sa o priceapa soferii? In rest, jos palaria, succesiunea de manevre e ca la carte. Dar nu e de facut pe sosea.

    Ceea ce vad in clip mie mi se pare o dovada de mitocanie, lipsa totala de respect pentru siguranta tuturor de pe sosea si dovada unui caracter de genul „daca altii sunt tarani, voi fi si eu”. Skills ? Cut the crap! Nu discut skills-urile, ci daca in viraj era un pic de ulei, daca pocnea un pneu, daca se rupea janta luata la SH ca e mai ieftina… daca… daca… Cum recuperezi din derapaj o masina cu tractiune fata? NU o poti recupera, ci te poti doar ruga sa iasa bine. Cum recuperezi o masina cu tractiune spate? In multe moduri, dar pe sosea cu o banda pe sens si trafic nu ai loc sa o recuperezi.

    Soseaua nu e un playground.
    Exemplu: pe Nurburgring e la fel de plin de soferi prosti ca si pe o sosea (faptul ca au platit taxa de intrare pe circuit nu ii face soferi mai buni). Diferenta fata de sosea? Acolo, dupa primele 30 de secunde TOTI sunt pregatiti psihic sa fie implicati intr-un accident. Pe sosea insa, corporatistul multinational trimis sa ii aduca sefului un pahar cu apa din judetul de langa nu se va urca la volan cu asta in cap, ci va vorbi la telefon, se va juca la CD-player, etc, ceea ce inseamna ca o situatie limita il va lua prin surprindere. Si revin: you only die once.

    Raman la punctul meu de vedere: cel mai important este ca fiecare sa isi cunoasca limitele si respectiv limitele tablei pe care o conduce. Cei care reusesc asta POATE ca pot face ce se vede in clip si sa scape. Cei care nu isi inteleg limitele devin statistici mai devreme sau mai tarziu, sau, si mai grav, ii fac pe altii sa devina statistici. De ei te poti apara doar partial: sa ai o masina recenta, facuta sa te scape, nu sa iasa la un anume pret, sa ai airbag-uri peste tot si ideal ar fi sa ai si garda la sol mai mare ca ei.

    De retinut insa este ca unul care isi cunoaste limitele trece in tabara cealalata in momentul in care intervine neprevazutul (ulei, janta, pneu, etc). Deci orice situatie trebuie evaluata si din perspectiva asta, nu conteaza doar daca vezi sau stii drumul si daca iti cunosti distantele de franare.

    00
  56. NOU
    #66

    Da mai @koshbo, mama lui de dynamic range, camera nu este buna ca nu reda bine cand bate soarele din fata. Pacat si de curbele alea si copacii care obtureaza vizibilitatea camerei. Ca ochiul uman, doamne ajuta, are dynamic range si vede si prin soare, si prin copaci si alte obstacole.
    @zoso next time filmeaza si tu in spectru termic sau iradiaza-i pe toti cu raze X

    00
  57. Pe filmare pare că nu e vizibilitate, în poze se vede mai bine despre ce e vorba… În condiţii bune de vizibilitate manevrele nu au nimic ieşit din comun, deci nu înţeleg de ce ai numit clipu’ ‘Skill’.
    P.S. Văd că ai şi tu parte de colegi de trafic care au impresia că 1,9 TDI e cel mai puternic motor din lume… :D

    00
  58. Pe mine m-a scos unu de pe sosea cu manevre de astea.Cred ca isi inchipuia ca doar el are skill si doar masina lui poate 120-140 in curbe.
    El depasea, eu mergeam pe banda mea, n-am avut atata meserie cata a avut idiotul ala.
    Zoso, sa inteleg si eu. Daca nu sunt amenzi ca afara, tu faci ce vrei. Daca eu opresc in loc cu semn oprirea interzisa si pun avariile, sunt un meltean nesimtit. Tu, daca treci linia continua si faci depasiri la mustata esti un tip experimentat, meserias, cu skill. Tu iti permiti sa bagi 100 in localitate pt ca limitarile de viteza sunt pt prosti. Eu sunt prost pt ca merg cu 50-55, cat e viteza legala.. Cum se face ca devii si tu un sofer de duminica si un prost care respecta regulile de circulatie cand iesi din Ro? E aerul mai altfel la 10 km de granita?

    00
  59. ce ai facut tu acolo nu e skill de nicio culoare, e prostie!
    argumentul ca stiai drumul…nu tine!
    de astia ca tine e plina Romania, au ajuns unii la bani si si-au achizitionat masinute mai tari decat vechea Dacie pe care au invatat sa sofeze si gata au „skill” si fac slalom printre masini si daca nu ai masina tare ca a lor nu ai ce cauta pe drum ca ii incurci.

    stimate domn, bunica avea o vorba: „prostu’ nu-i prost destul daca nu e si fudul”. in cazul de fata, stimate domn, prostul da cu farurile

    00
  60. Zoso, e jenant sa postezi doua poze din capatul dealului ca sa justifici asa-zisa vizibilitate pe care o ai cand vii de pe celalalt sens, din vale.
    Te-ai riscat aiurea dar, ca de obicei, daca ai facut tu o chestie naspa, e ok. Daca o face altcineva e inconstient, cocalar, whatever.
    Merg des pe acolo, stiu curba, nu sunt genul mocait, dar mi se pare ca te-ai riscat aiurea si, mai nasol, ai riscat si in contul unora care circulau legal/civilizat…

    00
  61. Are talent omu`.Si o face pe pielea lui.Dar oricum talentat ramane.

    00
  62. @zoso- genul asta de posturi si reactiile pe care le genereaza fac tot mai dificil de sustinut ca marea majoritate a cititorilor tai sunt inteligenti…

    00
  63. @bipbip – e chiar jenant sa comentezi fara sa te uiti atent la poze. Prima poza e vedere din capatul dealului, adica de sus, dupa cum spune si denumirea ei, iar a doua poza e vedere de jos, indiciul cel mai bun in acest sens fiind tot denumirea ei.

    00
  64. @zoso in celelalte clipuri filmate de tine. Sunt pline de invataminte- pardon- de skill, la fel ca si acesta.

    00
  65. @jordan: My bad despre poze, dar problema de fond ramane. Si nu ma refer la depasirea contra soarelui ci la faptul ca depasirea s-a terminat acolo unde chiar nu era vizibilitate. Daca mai treci prin curba aia numara si crucile de pe marginea drumului. E plina tara de cruci din doua motive: 1. Lipsa drumurilor si design-ul celor pe care le avem deja…
    2. Supersoferi din astia care se baga aiurea sperand ca nu o sa li se intample tocmai lor… Mai uita-te odata la inregistrare ca sa vezi despre ce nivel de vizibilitate vorbesc…

    00
  66. Vali, potolește-te, că presimt că iei amendă.
    :)

    00
  67. Simplul fapt ca ai depasit pe linie dubla continua arata ca nu esti cel mai corect sofer. Si da, in curba aia riscai sa intri in ceva, oricand putea fi o alta masina sau o motocicleta care venea in sens opus. Ca ti-a iesit nu are nici o legatura cu skill-ul tau ca sofer, tine numai de noroc. Noroc care nu stiu cat o sa te tina si tare imi e ca o sa te vad iar cu fata in pioneze. Sufera in continuare de soferie si risti, nu neaparat sa mori tu, nu ar fi mare chestie, dar poate sa omori pe altcineva. De ce ? Pt ca tu esti Zoso si iti place sa suferi de soferie.

    00
  68. Oradea – Cluj

    00
  69. Daca ai adrenalina neconsumata vino pe circuit H-ring.
    P.S. Macar de-ai avea vreo masina.

    00
  70. @zoso- da, dar nu pot fi toti vizitatori noi. Reactiile de aici au fost tot surprinzatoare….
    https://zoso.ro/mai-mult-sau-mai-putin/

    00
  71. Praf, fara discutii.
    Mai umbla si tu la orgoliu, ca e spre binele tau.

    00
  72. Ma baietel mai bine te lasi de sofat.

    00
  73. Era linie continua, legea spune sa stai la locul tau. Nu-ti place? Hehe… bine ai venit in club.
    Nu contest rationamentul si skill-ul soferului, ci caracterul.
    Totul poate fi rezumat la atat: incalci legea si gasesti justificari pentru ca esti bun in ceea ce faci si esti experimentat.
    Cand e convenabil, legea e un moft.
    PS. Cum ramane cu clientii tai pe care-i arzi cand fac lucruri dubioase moral si / sau ilegale? Daca gasesc o explicatie, devin valabili ?

    00
  74. NOU
    #88

    @zoso legat de comentariul #32
    Te bazezi ca esti singurul „meserias” de pe sosea. Dar daca se intampla sa vina unul care cunoaste drumul la fel de bine ca tine din sens opus?

    00
  75. mda… nivelul de „skill” va scadea cand o sa vina unul pe contrasens cu sotia si 2 copii in masina si tu ii omori pe toti pt ca ai „SKILL”.
    Asa mor oameni nevinovati in trafic… pt ca exista niste „experti” care castiga 5 minute depasind coloana prin curbe fara vizibilitate.

    00
  76. 1. Sunt perfect de acord cu „mihai coman” comentariul nr.23
    2. Te rog (daca se poate) sa postezi filmuletul fara fastforward.
    3. Am vazut c5 3litri… cam mare masina in caz de urgenta (sa te bagi din nou pe banda)
    4. Daca tot te lauzi ca stii drumu…probabil stiai ca e linie dubla in zona respectiva … dar totusi nu a contat.

    00
  77. NOU
    #91

    Linie dubla continua. Oricat de sofer ai fi risti pe barba ta. Si nu risti pielea ta ci din contra, ca de aia au pus aia linie dubla, si viata altora nevinovati. daca pe afara faci pe nisnaiul ca ce reguli au aia acolo…aici faci pe ipocritul si pe noi ne faci prosti.

    Poti sa aprobi sau nu acest comentariu dar stiu ca in sinea ta ai gresit cel putin cu postarea acestui subiect vrand sa dovedesti nu stiu ce…whatever..da` fara suparare acum esti slabut ca sofer. nu ai cum sa te lauzi cu asa ceva.

    00
  78. pacat, ca iti urmaresc blogul cu placere, fiind plecat din tara de multa vreme. Skill poti vedea aici https://youtube.com/watch?v=rs-jAImScms , poate observi si locatia. Bine pentru tine ca politia romana nu se autosesizeza nici la chestii mai serioase.

    00
  79. da e si skill e si experienta dar si o doza de imprudenta. soseaua se vede bine dar la momentul cand intrii in depasire. daca depasirea dureaza mai mult de 10-20 de secunde (cum e in cazul tau) s-ar putea sa nu-ti mai dea bine la calcule si cel din fata sa vina cu viteza ma mare decat te astepti. oricum sunt multi prosti pe sosele – prosti care merg incet si prosti care se arunca ca berbecii.

    00
  80. In clipul ala erau si niste benzi continue, si tu p’in dreptu’ lor erai cam pe partea ailalanta a drumului, p’airea carevasazica?

    ca daca da, toata argumentatia ta se camduce de pe pustii.

    00
  81. stimabile zoso,

    pozele care le-ai postat sunt fix banana.

    „soseaua vazuta de jos”, din cate vad, e facuta de pe mijlocu benzii de mers de la inaltimea ta (care banuiesc ca e mai mare decat 1.60 – nu stiu, nu ma intereseaza)
    si din aceasta poza reiese ca este o portiune (dupa mine cam 10% din distanta pana in varf) in care vizibilitatea este 0

    te rog frumos cand mai treci pe acolo fa o poza asa cum trebuie, adica
    pe partea stanga a benzii pe care depasesti (asta daca nu cumva masina ta are volan pe dreapta) de la inaltimea ochilor cand esti in masina (dupa mine, cam 1.10 – 1.20, tinand cont ca C5 are o inaltime de aproximativ 1.40)

    poate asa vezi si tu ca vizibilitatea nu e asa buna precum zici

    normal ca unu dintr-un tir vede tot pe-acolo, dar nu e cazul tau

    astept poza (asta daca esti destul de „skilled” sa-mi darami contra-argumentu) !

    00
  82. zoso,

    am vazut clipul respectiv astazi pe trafictube (desi cred ca e de zilele trecute)
    da, iti dau dreptate la coborare in prima curba ca ai vizibilitate
    pe mine ma intereseaza a doua la coborare si in sens invers, prima de la urcare (adica curba la stanga din „soseaua vazuta de jos”)

    nici in filmulet („din sens invers”) nu este prea multa vizibilitate, doar cand ajungi aproape de primul indicator de curba periculoasa la dreapta (intre 0:37 si 0:38 – chiar momentul in care incep sa se vada farurile papucului verde) incepe sa se vada sensul opus

    oricum, cand mai treci pe acolo, astept poza :D

    00
  83. Uite de aia mergi frumos pe sensul tau de drum si intra „expertul” (asta e dintr-un banc care se potriveste foarte bine, dar trebuie totusi sa se citeasca dobitocul) in tine si iti omoara familia. Asa e romanul: o intreaga gradina zoo.Daca nu face el ceva sa iasa in fata(bun sau rau, nu are importanta) nu se simte bine.Asta e natia noastra!(Din nefericire!)

    00
  84. Zoso, vizibilitatea e foarte buna dar care era motivul manevrelor din clip in afara de clipul in sine :)

    00
  85. Foarte tare, vrei sa-i ai pe constiinta pe idioti ? O sa apara vreun pseudo bloger obscur care sa incerce figura doar ca sa zica: Sunt mai tare ca Zoso pe sosea :))

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile