Șoferi în Bulgaria și România

După șicanarea de la fântâna Miorița, care s-a finalizat cu 5 ani de închisoare, avem altul

Teribilul accident s-a petrecut în Pasajul Sudului. Prin aceeași sentință, care nu este definitivă, i-a fost confiscată mașina individului, care ar fi provocat și rănirea gravă a unei pasagere. Accidentul s-a petrecut în octombrie 2021, la intrarea în Pasajul Sudului din Capitală. A fost surprins chiar de camera de bord a șoferului care își recunoaște vina. (sursa)

Tot cinci ani de închisoare cu executare a luat și acest amuzant care a făcut o șicanare în trafic și credea că nu i se va întâmpla nimic.

Lucrurile se schimbă, dar încet. Patru ani pentru un proces la Miorița, patru ani aici, în timp ce suntem în continuare campioni la accidente rutiere.

Între timp, în țara vecină, lucrurile avansează simplu:

Începând cu 7 septembrie, camerele de taxare din Bulgaria vor începe să măsoare nu doar viteza maximă a vehiculelor, ci și viteza medie pe anumite porțiuni de drum, transmite Novinite. Astfel, șoferii care depășesc limitele legale vor primi automat amenzi electronice.

Directorul a confirmat, de asemenea, că numărul zonelor monitorizate se va extinde treptat. Până la sfârșitul anului, aproximativ 1.200 de kilometri de autostrăzi și drumuri de primă clasă vor fi acoperiți de sistemul de control al vitezei medii.

Țin să vă aduc aminte că la noi sistemul ăsta nu se poate aplica pentru că politicienii se opun, pentru că ei sunt primii care încalcă regulile de circulație, plus trimiterea acasă a unei amenzi cu fotografie este foarte neplăcut, șoferul trebuind să explice de ce era acolo, cine este blonda din dreapta sau de ce conducea ea mașina și tot așa. Plus, nu poți amenința robotul să anuleze.

Plus, la noi amenda se dă pe șofer, trebuie neapărat să li se ia puncte. Nu merge să trimiți amenda acasă la proprietarul mașinii, să se descurce el cu cine a condus. Cooperativa Munca în Zadar este mândră de noi.

Pe de altă parte, aștept cu interes protestele polițiștilor pentru simplificarea formularului de amendă, să se elimine jumătate din rubrici și să se poată scrie mai mare.

Bulgarii, bă! Ne iau fața bulgarii! Oare ei au politicieni care au înțeles că este o măsură bună asta cu camerele video care dau amenzi? Sunt oare politicienii bulgari mai deștepți ca ai noștri?

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

73 comentarii

  1. Sper ca la 5300 de ani dupa moarte cand mai trece spiritul meu prin aceasta galaxie sa vad si in Romania instalate radare fixe, camere pentru viteza automate, limite de viteza plus camere pe langa scoli etc. Sau poate 53.000 ani. Speranta moare ultima.

    Comentariu apreciat.8913
    • Au fost camere fixe, cu comisioane de peste 50% la firmele ce aveau’grija” de ele. Solutia e sa calculezi si viteza medie, el reduce viteza cand trece pe langa cea fixa, apoi baga suta prin urmatoarele localitati sa recupereze acea incetinire.
      Harti cu limitele de viteza exista in masina, tot ea stie pe unde circula, sa iti calculeze singura amenzile si cand ai atins numarul de puncte de amenda sa nu mai porneasca. Sigur stie cine s-a urcat la volan. Ahh, si toate astea sa fie obligatorii…

      Indecis. Tu ce zici?1728
    • @cineva, nu inteleg de ce ai primit manutze rosii. De fapt pricep.
      Romanii nu vor camere de viteza medie pe tronson, pentru ca nu mai pot sa-si arate muschii in trafic.
      I sa vezi ce fain e in Belgia unde ai tronsoane de zeci de km de autostrada cu viteza media monitorizata. Se merge linistit, constant, in siguranta.
      Pentru mine orice argument prin care orice politician sau conducator auto se opune la asa ceva, e practic un criminal.

      93
  2. Camerele de acest tip reprezintă și o metoda ușoară de a aduce bani la buget.
    Doar ca la noi prefera sa bage țara în faliment decât sa se trezească ei cu amenzi acasă.

    Comentariu apreciat.838
    • Nu se poate din cauza ca se opune PSD-ul, Bolojan ar vrea dar nu poate de unul singur
      /s

      Indecis. Tu ce zici?2757
    • NOU
      #6

      @N : ăla nu e sarcasm e purul adevăr! Orice fel de reformă este primit cu brațele încrucișate de PSD. Sau poate nu trăiești în România…..

      Comentariu apreciat.6010
  3. Nu numai politicienii sunt împotriva camerelor (sau alte metode care nu pot fi contestate), ci și o parte a populației. Ceea ce e evident, altfel politicienii ăia nu ar fi acolo, că doar nu se nasc acolo, sunt aleși. Pentru destui dintre noi, chestiile astea cu respectarea legii (mai ales în trafic) sunt foarte negociabile, ceea ce ar fi aproape imposibil cu camere. Plus alte motive scrise și în articol.

    Comentariu apreciat.625
    • Hai să recunoaștem, suntem un popor de troglodiți.

      Comentariu apreciat.379
    • ai dreptate. Din pacate sunt multi ipocriti care merg ca niste scelerati si apoi se lauda prietenilor “i-am dat, am rupt, i-am facut pe fraieri” evident cu copilul in masina. Si apoi cand vine amenda nu stiu cum sa gaseasca motive de a contesta. Imi amintesc cand se discuta introducerea camerelor fixe atat de necesare in intersectii si pe liniile dedicate cum ai sarit toti idiotii ca li se incalca dreptul la viata privata sau GDPR ul ca politia sigur e fiarta sa te dea in gat ca iti bulaneai amanta in timp ce mergeai cu 150 pe centura

      81
  4. @zoso hai ca am facut eu „researchu” pentru tine:
    – te duci pe BGTOLL si selectezi ro – https://bgtoll.bg/ro/
    – de acolo, click pe Viteza Medie -> Sectiuni certificate de viteza medie (https://bgtoll.bg/ro/intrebari-si-raspunsuri)
    – rezulta ca sunt 8 bucati de A/E (intre 1 si 20km fiecare, cam 75 de km in total) monitorizate.

    E un inceput, dar…. mai e mulllt pana departe :D

    1610
  5. Bulgarii ne iau fata, dar ne ramane caracterul :)

    Comentariu apreciat.530
  6. pe mine ma uimeste ca se pot da 5 ani cu executare pt accidente in care nu moare nimeni dar cand cate un dobitoc omoara 3 oameni primeste cu suspendare.

    Comentariu apreciat.1143
    • Nu ne-a explicat tanti aia cu ochelari mari că justiția e pe bani ?
      https://youtu.be/IVHoM1zPbS0?si=2059JOd22QvLLcFk

      Comentariu apreciat.292
    • La prima vedere așa pare, însă diferența e făcută între o acțiune cu intenție și una „din culpă”, ca rezultat al neglijenței sau lipsei de atenție. Infracțiunile de omor/vătămare (cu intenție) și ucidere/vătămare (din culpă) prevăd pedepse diferite astfel încât se ajunge în situația descrisă de tine.

      Comentariu apreciat.401
    • Daca tu conduci masina si din neatentie, nu vezi ca masina din fata ta s-a oprit, ii accidentez si omori 1 om. Se numeste „din culpa” adica nepremeditat, fara intentie. Daca faci ce au facut baietii din articol, se numeste premeditat, adica cu intentie, iar masina devine arma crimei sau a tentativei de crima.

      Comentariu apreciat.451
  7. Lol, camere de viteza in tara in care pepsi are cipuri, Bill Gates implanteaza 5G si buletinul electronic e dat de diavol. Good luck with that.

    Indecis. Tu ce zici?3318
  8. Rumânii ar avea de comentat la secțiunile de radar viteză medie, adormim la volan domne, ce e asta, să meargă toată lumea cu 90 pe E85 fără să depășim

    Ar băga 200 la oră apoi s-ar opri pe margine să fumeze o țigară ca să facă timpul

    Comentariu apreciat.373
  9. Nu inteleg mirarea ta fata de bulgari. Pe lângă faptul ca au expresia in uz de vreo 10 ani „conduci ca un roman” folosita in scop peiorativ, în Bulgaria mereu s-a condus corect, ei respecta limita de viteza în localități si in afara lor, nu depasesc pe linie continua. Romanii sunt șocați cand li se ridica mașinile cand parcheaza aiurea, deși știu ca se intampla asta de vreo 25 de ani de cand ne facem concediile pe la ei.

    Au si ei dudele lor, șosele proaste, marcaje sterse, nu taie vegetația de pe margini, polițiștii lor sunt mai șpăgari decât ai noștri, dar overall eu ma simt mai in siguranță cand conduc în Bulgaria.

    Comentariu apreciat.647
    • De aia au dîmburile alea de asfalt pe drumuri, că respectau viteza legală…

      Indecis. Tu ce zici?845
    • deaia o ard pe Valea Oltului cu 50, de se face coada de 10 km in spatele lor

      Indecis. Tu ce zici?732
    • ca biciclist diferenta bulgaraia-romania era enorma. Nu claxonau, asteptau linistit in spatele meu la catarari. Aproape vestic.
      Curios de ce au atat de multi morti. cel mai probabil: masini din alt secol

      212
    • Nu sunt impotriva respectarii limitelor insa bulgarii exagereaza enorm, fara sa generalizez. Asta e o constatare dupa circa 100 de drumuri sau tranzite de Bulgaria pe parcursul ultimilor 25 de ani. Merg cu 30 kmph in zone cu limita de 50 sau 70, franeaza speriati cand vad masinile de la bgtoll, sa nu mai zic de politie, chiar daca inainte sa le vada nu depaseau viteza legala. Merg excesiv de preventiv, uneori te exaspereaza. Atat eu cat si alti conationali probabil ca depasim pe linia continua din aceasta cauza. La drum lung am intalnit multi bulgari care nu reusesc sa mearga cu viteza constanta: pe aceeasi limita de viteza (90 km/h) oamenii merg intre 30 si 100, in functie de habar nu am ce…

      415
  10. Nu se vrea sa se inceapa cu amenzile pentru ca nu avem drumuri. Drumurile noastre trec prin sate si comune. Cum sa faci mergi cu 50 prin toate satele? Pai de la Oradea la Constanta ajungi in 2 zile daca trebuie sa mergi cu 50 prin toate satele.
    Nu zic ca e bine sa mergi cu 220km/h sau cu 90 prin sate, dar asta e realitatea.
    Sa faci centuri pentru toate satele nu e fezabil.
    Sa bagi amenzi la modul drastic, mai tare ca bulgarii, iar nu e fezabil ca iti omori economia. Toate firmele de logistica isi cresc costurile nesustenabil.

    Ce poti sa faci e sa iei sat cu sat la pas, nu din birou. In satul X merge cu 90 ca nu e nici o casa. In satul Y merge cu 50 ca sunt megatone de puradei pe marginea drumului si e pericol. Dar cine sa munceasca :)

    Indecis. Tu ce zici?1382
    • De la Oradea la Constanța ajungi in 9 ore dacă respecti toate limitele de viteza. Ai 350 km de autostrada.

      216
    • Bine, Zoso.

      51
    • In tarile civilizate, soselele care trec prin sate se folosesc pentru drumuri scurte, unde la destinatie diferenta dintre 50 km/h si 90 km/h inseamna cateva minute. Daca ai de mers mai mult de 100km, urci pe autostrada sau pe drumul-expres si iti vezi de treaba.

      244
    • „Nu zic ca e bine sa mergi cu 220km/h sau cu 90 prin sate, dar asta e realitatea.”

      si iaca motivul pentru care suntem campioni

      Comentariu apreciat.313
    • „Nu zic ca e bine sa mergi cu 220km/h sau cu 90 prin sate, dar asta e realitatea.”

      Demonstreaza-mi ca nu e asa?

      Merg toti cu 50? Sau se merge in coloana cu 80?
      Accelerezi cand iesi din comuna sau cand vezi semnul la 500m?
      Cum se merge pe E85? Cum zice la regulament sau iti faci cruce inainte sa pleci la drum incolo.

      Degeaba suntem toti virgine cu 10k/luna din OF.

      412
    • Eu p-aici merg prin sate cu 50 sau 30. Zilnic, pana la munca si inapoi. Se poate, daca dai amenzi.

      „Sa bagi amenzi la modul drastic, mai tare ca bulgarii, iar nu e fezabil ca iti omori economia. Toate firmele de logistica isi cresc costurile nesustenabil.” :)))))))))))

      193
    • @GoGu, până și eu merg cam cu +10 (deci cam 60 în localități) și nu m-a oprit nimeni pentru așa ceva. Crezi că e suficient? Nu, avem voinici care bagă 70, 80 și poate și mai mult prin localități.

      Eu înțeleg că-i frustrant, dar îți garantez că ȘoferuluiRomân™ nu-i ajunge niciodată. Are 50? Merge cu 70. Îi pui 70, merge cu 90 și tot așa. Avem ceva autostrăzi. Vă ajunge 130? Nah, băgăm 160.

      186
    • Oradea – Constanta: 10h 4m, daca pleci acum, timp estimat de Gmaps. Dar da, sigur, doua zile daca mergi legal, de ce sa nu exageram ca sa ne justificam meltenismul.

      108
    • 11 ore și 40 de minute, Mangalia – Salonta, pauză cca 11-12 minute la alimentare pe Valea Oltului.
      Nici măcar 130 pe autostradă, mers cu 120ish

      62
    • @gogu: da ma. 220 in localitate…ca urc cu 10m viteza inainte de semnu de terminat localitatea. Fix aia e normalitatea

      Si tu nu ai zis ca aia se intampla pentru ca avem melteni. Ci chiar o consideri normal

      10
    • „Merg toti cu 50? Sau se merge in coloana cu 80?
      Accelerezi cand iesi din comuna sau cand vezi semnul la 500m?”

      Eu am ACC-ul pornit. Accelereaza si deccelereaza singura la viteza maxima legala pe bucata aia de drum, la 1-2 secunde dupa ce trec de semn. Da, merg cu 30 pana dupa semn. Nu zic ca asa fac toti, nu zic ca asa fac nici eu in 100% din cazuri, dar zic ca daca te prinde politia cu 80 in zona de 50 trebuie sa te obisnuiesti sa mergi cu autobuzul vreo 6 luni asa. Asta pe langa amenda.

      42
    • @ domnu animaloo
      Eu am zis de REALITATE, tu ai citit NORMALITATE.E o diferenta intre NORMALITATE si REALITATE.
      Reciteste, te rog, postul meu sub acest aspect.
      Zi-mi tu ca n-ai gasit pe E85 pe unul care sa mearga cu 220. E NORMALITATE? E REALITATE?

      @ domnu mucea
      Tu esti ala care pune frana brusc la intrarea in localitate de la 90 la 50. Si te mai miri ca ti se umple frigiderul. Sau pe autostrada de la 130 la 80-90 cand nu recunoaste ACC-ul bine semnul de reducere a vitezei in conditii nefavorabile.

      Ba, baieti! Pana nu constientizati ca si voi sunteti problema, nu o sa se schimbe nimic.
      Si eu sunt curat, si tu esti curat, si el e curat, dar jur imprejur e jale si prapad. Hai sa scoatem putin capul din nisip si sa vedem ca si noi suntem problema uneori.

      012
    • Iti inteleg confuzia, n-am explicat eu bine si te-ai legat de ce am zis. Masina nu doar recunoaste semnele ci foloseste si informatia din harta. Daca merg cu 90 si stie ca urmeaza zona de 50 reduce viteza din timp. Deci nu, nu sunt eu ala care pune frana brusca.

      De curiozitate, cum sunt eu problema ca merg cu viteza legala?

      50
    • Sa speram ca pun in secolul asta camere, inclusiv din cele care masoara media de viteza pe segment. Si ca marja de depasire acceptabila legal va fi stabilita la 2-3-5% din viteza legala maxima admisa pe segmentul de drum, cum e cam peste tot in Europa. Si ca in localitati se vor face zone de 30km/h cu bumpere de viteza si stopuri care se fac rosii instant cand ai depasit cu 2-3-5% viteza legala (50 sau 30km/h).

      Si atunci sa vezi shumacharii cum vor merge cu 5-10km/h sub viteza limita (asa cum e recomandat dealtfel) ca altfel raman pietoni.

      Nici o masura nu e prea stricta sau limitativa in tara in care ai macar 1 accident pe zi cu multiple decese si raniri grave, zi de zi, de ani de zile.

      30
    • O completare. Se plang romanii de explozia pretului la asigurari auto.
      Pai statistica accidentelor ar trebui sa fie cea mai buna explicatie. Sigur, inflatia, tva-ul, etc, etc, contribuie si ele dar marginal.
      Nimic nu contribuie la cresterea primelor de asigurare la fel de agresiv si hotarator ca statistica accidentelor (si implicit a despagubirilor platite de companii).

      10
    • Nimic nu contribuie la cresterea primelor de asigurare la fel de agresiv si hotarator ca statistica accidentelor

      ai scris greșit lăcomia tuturor, de la service la asigurator.

    • Nu as zice ca neaparat lacomia cat, pur si simplu, matematicile actuariale powered by probabilitatea accidentelor cu daune si victime din RO.
      Stiu ca asa pare, probabil si este intr-o anume masura (stiu povestile cu devize umflate prin service), dar factorul esential este probabilitatea uriasa a accidentelor (care totusi difera de la oras la oras si explica valorile diferite ale primei la masina si sofer egale) si amploarea despagubirilor.

      La fel functioneaza si aici la mine pe insula unde inflatia si lacomia sunt cu siguranta mai mici.
      In ultimii 4 ani rata accidentelor aproape s-a triplat pe fondul aglomerarii de masini mai puternice decat parcul mediu al insulei, imigratiei de soferi „nervosi” preponderent din CEE si a maririi numarului de turisti care se avanta pe trasee relativ grele si necunoscute cu masini inchiriate.
      Mie mi-a crescut asigurarea aici („toate riscurile incluse” care e un RCA extins plus un CASCO integral cu o fransiza de 200€ la daune mici) de la 333€ la 499€ la masina noua de cca €25k. Cu negocieri si tentative de schimbare in fiecare an, la un asigurator de top aici (Zurich) si fara evenimente din vina mea si tot a crescut cu cca 50% in 4 ani in conditiile in care cea mai a dreaq inflatie anuala nu a depasit 6% in perioada asta (cel mai des a stat la 2.5-4%).

      In Bucuresti, am amici carora aproape li s-au triplat asigurarile din 2020 incoace pentru masini de cca €25-€30k in conditiile in care au topait de la un asigurator la altul dupa cel mai bun pret.
      Singurul care a reusit sa tina pretul jos si sa aiba cresteri anuale modeste de prima a fost un fost coleg care are de cativa ani deja un sistem de monitorizare a stilului de conducere pus pe masina (de la Groupama parca) si care plateste muuult mai putin ca toti ailalti.

      Deci, zic ca rata accidentelor are foarte mare legatura cu cat se plateste asigurarea auto in RO.

      10
  11. Anul ăsta, în cadrul excursiei anuale în România, cei mai proști, periculoși și oligofreni au fost, de departe, șoferii cu numere de Bulgaria. DE DEPARTE! Probabil, în Ro, își permit, dacă la ei e mai strict.

    325
  12. Parlamentarii bulgari sînt ocupați de vreo 2 ani cu criza politică și n-au apucat să pună frînă celor mici care și-au făcut treaba. Dovadă că intră și în zona monedei euro înaintea noastră.

    161
  13. Sambata m-am întors din Grecia.

    400km prin Bulgaria. Plin de politie. Ba da plin fratioare. Erau la fiecare 30 de km. M-au oprit. Actele verificate. Totul ok. Da-i drumu. Cred ca voiau sa ma arda pentru vigneta.

    400km prin Romania. 2 masini de politie am vazut. Una la accidentul de la Movilita si una aproape de Focsani, statea baiatu meu dupa tufe cu pistolul.

    Exact asa a fost si anul trecut. Ai nostri stau doar prin boscheti. In Bulgaria erau toti la vedere.

    Comentariu apreciat.332
    • Stai relax ca vigneta se face online si nu ai ce sa le arati lor. Esti deja in sistem. Erai oprit la maxim 10 kilometri de granita daca nu o aveai.

      171
    • Unde la Focsani?
      Sunt din Focșani și stau în București. În weekend merg acasă. De luni de zile nu am văzut o mașină de poliție, până ieri, când am întâlnit patru, din Vrancea până la Urziceni. Toate erau cu radarul– și bine că erau!

      21
    • @ koll. stateau pe DN23. Iesirea de pe A7 spre centru Focsani.

      10
  14. Amenzile pt. depasirea vitezei se pot da automat, tehnologia exista de zeci de ani, trebuie doar sa se vrea. Dar nu e suficient, cretinii de genul celui din clip au probleme grave la mansarda. Nu le e greu sa se strecoare printr-un examen psihologic si sa-si ia permisul, dar apoi, daca politia si-ar face treaba, in cateva luni ar trebui sa ramana din nou fara permis (temporar sau definitiv). Unul ca asta sigur nu e la prima abatere, dar pun pariu ca nu si-a luat nici o amenda pentru trecere pe rosu, incadrare gresita, neacordare de prioritate, depasire pe linie continua, circulat pe autostrada doar pe banda 2 etc. etc. La nivelul asta de cretinism necontrolat ajungi doar dupa o viata de condus in stil kamikaze fara nici un fel de consecinte. Da, sistemele automatizate sunt bune si absolut necesare. Dar mai e nevoie si de patrule de politie care sa-si faca treaba, ca altfel, 90% din codul rutier e facultativ.

    162
  15. Se dă traseul RO-HU-SK și înapoi. Ghiciți țara în care nu am văzut nici umbră de poliție.

    101
  16. politicienii bulgari sunt mai deștepți decât politicienii români pentru că bulgarii sunt mai deștepți decât românii.

    pe politicienii nu-i nasc mămicile lor direct în scaune de politicieni, că nici în bulgaria, nici în românia nu e monarhie (și chiar și în monarhiile europene parlamentarii sunt aleși, nu născuți parlamentari). politicienii sunt aleși. politicienii sunt oglinda poporului.

    113
  17. – multe bulevarde cu benzi multiple, late, asfaltate ca în palmă și cu limită de viteză facultativă => autostrăzi în mijlocul orașului. E plin Bucureștiul de ele.
    – lipsă totală a poliției
    – cultul mașinii mai presus de orice. Nu mai e vorba de deplasat din punctul A în punctul B rapid și în siguranță. E vorba de statut, orgoliu, adrenalină, umilirea celor din jur și ce alte cuvinte goale mai folosesc băieții care și-au modelat personalitatea din NFS și Fast&Furious.
    – probleme mentale nediagnosticate și netratate. Se vede din atitudinea psihotică a românilor în general (nu numai la volan). E imposibil să fii sănătos la cap dar în același timp veșnic grăbit și nervos.

    Problemele sunt adânc înrădăcinate la nivel cultural și sincer cred că sunt foarte greu spre imposibil de întors chiar dacă prin absurd se reformează Poliția și sistemul de penalizări (camere, confiscări de mașini etc). Credeam acum câțiva ani că știrile „sângeroase” vor ajunge să-i sperie pe ceilalți și să-i mai liniștească, dar nu e cazul.

    Sunt prea mulți români care își confundă propria identitate cu mașina și orice aluzie la schimbare va fi luată ca un afront adus lor. Uitați-vă câtă rostogolire în chinuri a fost și va mai fi pentru eliberarea trotuarelor și a „lipsei” parcărilor. Și cum în sectoarele 1 și 2 primarii pesedeneliști deja dau înapoi puținul progres făcut în trecut.

    Încep să mă întreb dacă în 10 ani vom mai avea orașe și nu cumva doar parcări și autostrăzi cu blocuri presărate printre.

    Comentariu apreciat.303
    • Ai rezumat perfect situatia 100% de acord. Orice masura menita sa promoveze transportul in comun (ne amintim defuncta ZACA) e luata in deradere, trebuie sa mergem cu masina peste tot eventual cat mai agresiv, vizibil si repede. Bulgarii sunt mult mai civilizati decat noi in trafic.

      40
  18. Nu sunt neaparat mai inteligenti, dar, au caracter mult mai puțin infect.

    81
  19. Pai la prostii aia din timisoara sunt camere fixe pentru viteza si semaforizare „ultimul racnet” de ani de zile si pentru ce? se folosesc la aia cu succes? se trimit amenzi in plic acasa? poate mai exista si in alte orase, dar imi aduc aminte ca faceau astia glume pe internet cu semaforisoara…si ce? cred ca au putrezit deja radarele alea si tot nu s-au folosit de ele sa dea macar o amenda pentru viteza.

    36
  20. Altii au rezolvat problema simplu: Trimiti amenda la proprietar (care, apropo, poate fi firma) si acorzi un termen de contestatie in care sa dea datele soferului ce a condus masina. Daca iti da datele se stinge amenda si se retrimite soferului.

    Doar la noi incepe Garcea cu chestii precum: Dar daca proprietarul e firma, daca nu are permis, si noi trebuie sa ii scadem din puncte, ce facem? Dar daca se dau datele false, dar daca.. plm. Rezolvate toate de altii. Trebuie doar putin schimbata legea.

    P.S. Franta (ca de exemplu) trimite si amenda tradusa, are si site de plati si site unde poti baga soferul ce a condus, a rezolvat de mult problema asta. Hai sa-i intrebam sa vedem ei cum pot si gata.

    P.P.S: Nu ii inteleg pe cei ce se plang ca e prea putina politie pe strazile din Romania. Nu inteleg daca ei sigur circula des prin Romania si prin afara sa compare. La noi e mereu politia mult mai la vedere, cu exceptia autostrazilor. Nu au suficienta benzina sa se plimbe pe autostrazi, nu au dotari sa faca razii calumea pe autostrazi, etc..

    Dar pe nationale mi se pare plin mereu de politisti de tot felul..

    61
  21. Acum câteva zile am primit amendă în plic de la o cameră din fckin Estonia! 93 km/h în zonă de 70. Ca să vă faceți o idee, în Estonia nu există oameni. Deloc. Poate reni. Drumurile sunt pustii.

    Sistemul lor de penalizare? înmulțești km peste cu 7 și aia e amenda. Deci mi-am luat 23×7 = 161 EURO. Lecția? Cu siguranță nu mai depășesc în viața asta viteza în țara aia.

    166
  22. Și în Italia pe autostrăzi sunt camere care te calculează la viteza medie între 2 puncte.

    41
  23. Oarecum offtopic, fiu-meu e in proces sa isi ia carnetul. Cum tik tok știe tot ce fac, în ultimul timp îmi împinge filmulețe cu instructori auto. In general din Romania, dar mai îmi baga si din alte tari.

    Diferenta majora este ca doar în cele din Romania instructorul nu poarta centura. Știu ca sunt scutiți de lege, dar îmi poate explica de ce lucrul asta se intampla doar la noi?

    30
    • dacă șoferii români n-ar fi obligați cu amenzi să poarte centură, marea majoritate n-ar purta-o.
      de ce crezi că instructorii, care nu-s obligați, ar purta-o.

      pzm, avem legi care obligă la scoici și scaune auto pt copii. și majoritatea nu-și țin copiii în așa ceva. și sunt copiii lor, teoretic, ce-au mai scump pe lume.
      și tu crezi că instructorii ar purta centuri neobligați, doar așa, că le pasă de viața lor?!

      30
  24. Intre timp la noi nu exista zi fara accident pe e85 si statul nu face nimic. Bizonii merg cu cat trage masina, radare nu am mai vazut de 2 ani. Asteptam sa termine UMB autostrada cu speranta ca invatam sa conducem.

    70
  25. Vrem sa automatizam tot… bine, nu chiar tot, pare ca pe poltistul cu radarul il lasam in boscheti.

    20
  26. Panică printre deținătorii de RomRoyce.
    Invazia civilizației a coborât pe Tisa și a ajuns la Dunăre.
    Retragerea în munți pe TransBucegi, TransAlpina, TransFăgărașan.
    Winter is coming.

    23
  27. Cel de a provocat accidentul de la Piata Sudului a publicat de bunavoie si nesilit de nimeni imaginile sau politstii/victimele au transmis presei inregistrarea?

    Daca l-a publicat de bunavoie e pe acelasi palier cu potentialul criminal de la Unirii:

    „A invocat viteza mare cu care circula cealaltă mașină, aproape o sută de kilometri pe oră, dar și faptul că pasagera rănită nu purta centura de siguranță.”

    – Da ala mergea cu viteza!
    – Da pasagera nu purta centura!
    – Da PiEtOnIi TrEcEaU pE RoSu!

    Se observa vreo similaritate in modul de gandire? :))

    Ok, bon, ai un bizon care merge cu viteza pe banda 1 si pasagera nu poarta centura.

    1. Esti indretpatit sa il impingi in parapet ca sa-l inveti sa conduca in limita legii, lege pe care inclusiv tu o incalci mergand cu 80-90km/h in oras?!
    2. Esti indreptatit sa il impingi in parapet/(frana in fata) ca sa ajunga intentionat pasagera cu capul in parbriz, scaun sau sa fie proiectata in afara masinii?

    Soferul condamnat pretinde ca celalalt l-ar fi sicanat alterior. Unde si cum, ca nu se vede pe filmare acest lucru? Si daca ar fi facut asta:
    3. Esti indreptati sa il imping pe unul in parapet doar pentru ca te-a sicanat anterior? Avand in vedere ca sicanarea care rezulta in accident se lasa cu executare, nu era mai rentabil sa faca el, autorul accidentului, plangere cu tot cu filmarea in care se vede sicanarea pe care nu o vedem noi nicaieri?

    Mai are careva vreun link disponibil cu stirea initiala din 2021? Tot ce am gasit este asta:

    https://b365.ro/accident-grav-cu-o-victima-la-pasajul-piata-sudului-dupa-o-sicanare-in-trafic-o-femeie-a-fost-proiectata-dintr-o-masina-foto-437910/

    Doar ca discutia la care se face link este pe Facebook: https://www.facebook.com/groups/InfoTraficBucuresti/permalink/4641848865871400/

    I don’t use it, asa ca sunt in the dark la ce detalii au fost spuse acolo. Halp? :D

    20
  28. Habarnam cum e pe alte plaiuri mioritice dar pe la noi, pe aicișa, stă poliția cu radare de ne-a disperat. Numai suportăm această situație!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.