Social media: zgârciți cu like și share!

În paleoliticul Social Media, acum vreo 4 ani, se vorbea despre cum puterea s-a transferat acum în mâinile publicului, care acum poate răspunde brandurilor și companiilor, și că asta e marea deosebire de TV și presă, unde brandul transmițător vorbea publicului receptor, acum transmisia a devenit conversație, deci da.

Eh, de la o vreme, tot mai mulți oameni observă interactivitatea scăzută cu tot ce nu e poză cu pisici sau cu țîțe sau clipuri cu decapitări. Și aici nu vorbesc neapărat de mesaje comerciale, aia e categorie separată. Vorbesc de chestii informative, de citit.

Mă uitam acum la cele mai viralizate articole din blogosferă și comparam cu lunile trecute sau anul trecut. Exceptând știrile cu impact social mare, scăderea ar trebui să tragă un semnal de alarmă specialiștilor social media de la noi. Ceva ceva se întâmplă. Dăm share mai puțin la orice altceva ce nu e legat de noi. Mai puțin la știri, mai puțin la articole bune, mai puțin la chestii care ar putea interesa publicul nostru sau prietenii de pe fb.

Băieții de pe afară s-au prins de asta de anul trecut. Și e de ajuns să vă uitați la câțiva oameni de pe la noi ca să vedeți că acest trend de a fi zgârcit cu like-urile nu e nou. Ironia face ca lamentările, formulate delicat și atent ce-i drept, să fie tocmai ale celor care sunt exemplu de așa nu. Ale celor care se activează doar când au ceva de câștigat sau campanii de rulat, în rest sunt mormânt.

Așadar, fix ăia care trebuiau să dea exemplu de așa da au fost primii care s-au închis în ei și sunt primii care plâng acum, pentru că au relativ mult de pierdut.

 

 

 

Social media: zgârciți cu like și share!

“social media” via shutterstock

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

13 comentarii

  1. Ce naiba este Social Media si cum ma ajuta pe mine? Daca ma uit la un film in loc sa particip la „Social Media”, ce pierd din viata mea?

    00
    • Dacă nu participi deloc la Social Media, totul. Traiești în afara cetății. Relația cu mediul ce te înconjoară devine din ce în ce mai importantă. Cu cât ești mai bine pus la punct cu ce se întâmplă în jurul tău, cu atât poți face mai multe. Dacă te uiți la Game of Thrones, Degețel a zis o chestie extrem de inteligentă: „Knowledge is power.” Dacă știi ce sau pe cine să urmărești, Social Media este un izvor imens de cunoștințe.

      00
    • E fabrica la care activeaza/de unde isi ia banii autorul. Daca activezi in alta fabrica/alt domeniu relevanta „social media” tinde spre zero.

      00
    • „As putea sa pariez ca informatia aia care-ti da putere nu vine de pe feisbuc, de-aia nici n-am cont”

      Roose Bolton

      00
  2. Pt un fb-ul cat mai curat nu dati multe likes si shares.

    00
  3. Nu tu esti ala care urmarea pe twitter pana-n 10 oameni?

    00
  4. din sutele de mii de miliarde de nuante de culori tu ai ales gri? la comentariile alea gaunoase de tre sa le deschid apasand „apasa aici”
    Asta denota ca te doare-n poola de ochii mei. durea-m-ar in pendula de gura ta

    00
  5. Prea mult share transforma experienta social media intr-o cacofonie. Cine naiba are timp sa citeasca toate mizeriile pe care unii sau altii le considera importante? Nu te-ai saturat de citatele din Octavian Paler (sau Coelho, Gandhi etc…)

    00
    • ai zis bine primele doua idei. dar daca la paler te-ai gandit tu sa pui linie. da’ barosane esti adevarat.

      cu costul de a fi acum unul dintre aia de mai jos, mai rau ca cei de impart idei din paler s.a. mi se par nevertebratii care stau sa comenteze pe margine cat de ‘ne cool’ sunt aia de-l sharuiesc pe paler.

      daca nu-i suporti ca sunt atat de multi, fa ca mine si da-te-n p\*ula mea, inchide-ti contul decat sa stai sa te plangi ca o pizda proasta.

      R.

      00
  6. De exemplu, mai putin la acest articol care are „decat” 11 share-uri.

    00
  7. Cica Like-ul strica Zenul iar Share-ul strica Feng Shui-ul :D

    00
  8. O sa share-uiesc, like-uiesc si comentez mult mai mult cind o sa existe posibilitatea sa aleg cine vede respectivele actiuni. Nu la nivel global, ci per-actiune. As cum e in viata reala – discut si comentez anumite chestii cu anumiti prieteni – nu discut absolut orice cu absolut toti prietenii.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.