Mă ştiţi, sunt un mare fan social media. Scriu zilnic pe facebook, pe twitter, socializez cu lumea, dau likeuri si RTuri, particip activ la campanii din astea sociale mişto, de salvat marmotele polare şi urşii maidanezi. Asta când nu urăsc pe toată lumea.
Mitul numărului de prieteni
Pentru că devine foarte obositoare gălăgia asta despre utilitatea social media şi cum ar trebui toţi (bloggerii & făcătorii de siteuri) să acordăm o atenţie sporită fenomenului, hai să facem o comparaţie între un tip înfipt adânc în facebook şi twitter şi doi bloggeri anonimi:
social media guy
|
arhiblog.ro
|
zoso.ro
|
|
prieteni pe facebook
|
3.200
|
600
|
800
|
trafic din facebook
|
3.000
|
6.000
|
12.000
|
urmăritori pe twitter
|
5.000
|
4.000
|
5.700
|
trafic din twitter
|
1.000
|
5.500
|
8.000
|
Teoretic, un număr mare de prieteni ar însemna mai multă influentă şi un target mai mare de atins. Numai că realitatea din teren ne arată că zgomotul e atât de mare încât lucrurile importante scapă printre crăpături. Soluţia este, desigur, să faci mai mult zgomot şi să insişti cu mesajul tău. Sigur, există riscul să fii peceput ca enervant, dar cât de des scoateţi pe cineva din lista pentru că vă spamează aiurea cu tâmpenii?
De ce nu contează numărul de RT-uri, Share-uri şi Like-uri
Mai ţineţi minte goana după abonaţi la RSS? Ce de oameni trişti au plâns că nu le creştea baza de abonaţi, deşi ei ascultaseră toate blogurile de kkt care îi învăţau că trebuie să aibă 2-3 butoane şi 1-2 inserturi în rss cu îndemnuri la abonare.
Acum e în toi goana după RTuri, Share-uri şi Likeuri. Am 32 RTuri, sunt foarte tare! Nu contează că am scris două articole prin care mă milogeam de urmăritori să îmi dea RT sau că am trimis mesaje la toti prietenii, rezultatul final contează. Plus 27 de likeuri. Deci sunt tare pe social media.
Numai că e eronat. Like-urile şi RT-urile nu ajută cu nimic, pentru că scopul final e să aduci mai mult trafic la tine în curte sau să faci vânzări. Vodafone sau Emag nu trăiesc din likeuri. Nu interesează pe nimeni că Inna are 4 milioane de fani pe Facebook, ci câţi dintre acei oameni bagă mâna în buzunar să cumpere albumul. Aia e important.
ps: teoria de mai sus e pentru oamenii care au un business pe/cu internet, nu pentru cei care ţin legătura cu prietenii…
Ideea e ca poti experimenta pana te plictisesti. si pe urma o iei de la capat
Vali zi-mi si mie te rog ce instrumente trebuie sa folosesc pe feisbuc sa-mi aduc si eu trafic pe site…ms anticipat
@Stangaciu George Razvan: conţinut bun.
Reclama targetata cum trebuie e cea mai buna solutie pe Facebook, pentru atragere de trafic, dupa parerea mea.
Gresesc?
@Daniel: e o definiţie circulară ce spui tu. toată lumea aspiră la reclamă targetată. George vorbea din punctul de vedere al bloggerului.
Așa, că tot le-ai zis cu Facebook-ul, mereu când dau click de acolo spre blogul tău nu funcționează, trebuie să îi dau mereu refresh sau să intru eu manual. Cel puțin așa se întâmplă la mine…
E o chestie de măsurat scule pe net. Sa vezi cate likeuri si RTuri are cineva e ceva nou. Statisticile is old school, nu mai sunt pe val!
Poti sa ai milioane de dusmani si niciun prieten si sa fi miliardar. Mai pe scurt, content si conversion rate is the king.
o zicala veche spune: „content is king”, bineinteles.. quality content is king.
pana la ora asta fbul mi-a adus 16 vizionari.
I R social media king
Ntz ntz ntz…pai si atunci cum masori eficienta social media managerului? Cum isi justifica salariul?
De acord cu tine.
https://mariussescu.ro/sa-ne-punem-pagina-de-facebook-pe-toate-gardurile/
@Marius Sescu: ce ciorditor, frate!
am mai zis si o sa repet: maxim 2 3 ani mai tine febra facebook …. interesant este ce o sa apara dupa
Care domle? Apropo, venira 45 de oameni de aici, dar dupa 1 minut au plecat mai departe.
dar pe de altă parte vreai să spui ceva de arhi?
Arhi e noul facebook!
Adevărat până la un punct. Când traficul blogului tău nu este foarte mare, se observă diferenţa.
Genericul „social media guy” e Manafu?
@Dan: nu. e unu berte, nu il ştii.
eh, iluștri necunoscuți.
Când eram și eu pe la început cu blogul (abia are vreun an) și am început să particip la blogmeeturi, am văzut că lumea era (foarte) preocupată de trafic. Chestie care pentru mine nu avea logică. Apoi am aflat că trafic mare = reclame, deci bani.
Pentru mine nu contează că mă citesc 1000 sau 100 de oameni, contează pentru câți din aceia creațiile mele sunt suficient de atrăgătoare încât să le cumpere.
Desigur, se poate oricând argumenta că am șanse mai mari să găsesc 10 clienți din o mie de oameni decât dintr-o sută.