Una dintre cele mai mari nedumeriri în legătură cu reach și alte prostii din social media se referă la cum de naiba au unii sute de like-uri la articole/poze și totuși traficul pe care îl sau sau îl trimit către ceva tinde mereu spre zero.
Cam ca Fabulous Muses așa. 653 like-uri la o poză și doar 31 clickuri pe link. Și nu vorbim de like-uri false aici, ci de oameni reali.
Explcația ar putea fi asta: dă bine să dai un like acolo. La oamenii la al căror faimă sau succes aspiri. La fete frumoase. Dai un like, dar nu prea te interesează ce are de spus sau ce vinde.
Și o statistică: zilele astea am avut niște recorduri de trafic, ba s-a dublat, ba a crescut destul de mult. Defalcat pe articole (like-uri per articol, afișări per articol în ziua publicării, unici pe tot blogul în ziua publicării):
- 2.500 likes – 28.000 afișări – 50.214 unici
- 1.300 likes – 13.000 afișări – 45.341 unici
- 4.900 likes – 30.000 afișări – 58.332 unici
- 7.500 likes – 20.900 afișări – 58.433 unici
Dintre ele, ultimul e cel care subliniază ce vreau să spun: articol de feel good, număr imens de oameni care au dat like, dar performanțe mai slabe decât articole cu mai puține like-uri. Oamenii au văzut titlul, care i-a atins la corazon, au dat like, dar nu au intrat să citească în număr atât de mare.
Am mai văzut asta și la Cetin: un articol cu 20.000 likes i-a adus 150.000 unici. Un articol de corazon nu i-ar fi adus atâta nici dacă avea 50.000 likes.
Ce vreau să subliniez: facebook a fost, este și va fi o platformă prin care publisherii de tot felul trebuie să atragă public către ei. Like-urile sunt bune, dar ele nu sunt scopul în sine, ele sunt doar un mijloc prin care ajungi la mai multă lume, lume pe care o atragi pe site-ul tău. Asta e tot.
radeam zilele trecute cu cineva, un articol al unui domn vedeta care are blogul in t5, avea pe fb vreo 2000 de likeuri. rezultatul? 220 de unici pana la ora aia. eu, daca am 100 de likes la un articol, am 50 000 de unici in ziua aia.
sincer Cetin si Vali sunt un pic formatori de opinie, fie ca e vorba de bricolat,Igor sau altceva.
Deci da, sunteti urmariti pe FB.
@Vali
deci cetin si vali cre ca sunt una si aceeasi persoana
ia o poza oarecare a lui cetin
ai luat?
bun. acu imagineaza-ti ca il ai pe cetin in fata ta. tu esti pe trotuar el pe strada
ai imaginat?
bun. acum trece im tanc peste cetin.
a trecut?
bun. deci ce ai acolo pe asfalt e chiar vali.
inainte de tanc, mic si gras. dupa -inalt si slab.
un singur individ in doua ipostaze
imi plac papagalii care nu ma cunosc si au decis ca sunt mic. bossulean, am totuși 1.80. si da, sunt gras.
Vali, mai mare atentie la limba romana! Aia cu ,,oameni al caror faima,, e de pork. Macar nu ii mai critica pe altii. Le ai si tu pe ale tale.
Arhi- atunci mai cresti in inaltime pt ca de la o varsta incolo e imposibil sa mai scazi in greutate
da , dar si ziaru’ lu’ peste prajit mai mult de 50 de unici pe zi nu are daca nu dai link si tweet zilnic :))
Băi, eu n-am dat like în viața mea la ceva ce n-am citit. Ba pot să zic că-s ușor zgârcită cu like-urile și cu interacțiunea, în general, pe Facebook cel puțin. În afară de câțiva oameni pe care-i urmăresc și cărora da, admit că le dau și like instinctiv (dar nu fără a citi dacă-i link), în rest, dacă mă uit în log-urile mele, cam bate vântul. Sunt din aia pasivă, scroll – scroll, de multe ori apreciez în gând și trec mai departe.
Și cred că-s mulți ca mine, de-aici a apărut și click-bait-ul, că lumea e pasivă altfel. Dă like cu mesajul „am văzut”, dar fără să interacționeze, de fapt, la propriu, cu o postare.
Same shit observat și la vloggeri… link postat pe Facebook, sute de like-uri. Intri pe link să vezi clipul, dacă are 100 views e bine.
Ti-am dat like fara sa citesc.
Deci, cine o are mai mare?
chelia sau burta?
Da, Vali, asta se intampla, pentru ca traficul lor vine, in principal, din social media (si unii doar dau like, fara sa mai intre pe articol) spre deosebire de tine unde ponderea social media in randul referrer-ilor este mult mai mica.
Pai Arhi e urât, intru pe site-ul lui pentru articole nu pentru poze pe când Fabulous Muses dau bine in poze.
deci arhi nu e urat. ok, nu e chiar un 90 60 90 dar a promis ca anul asta rezolva
cine e ba urat??
daca 9 din 10 unici sunt din pakistan, io m-as lua dupa laicuri
Din punctul meu de vedere o alta nuanta impiedica Like-ul/Afisari sa se transforme in trafic (strict pe facebook).
In momentul in care cineva da like, mesajul devine despre aceea persoana. Publisher-ul va deveni irelevant.
Exemplu: Maricica citeste un articol si da like (insert articol cu titlu fain). Tantica si Vasilica vad ca a dat like la articol si isi spun ca si ei gandesc la fel/vor sa atraga atentia/ vor sa fie ca Maricica.
Mai departe de interactiunea cu postul vazut la Maricica nu au niciun motiv sa vina pe blog.
In cel mai bun caz, articolul va fi privit ca suport pentru o declaratie apartinand Maricicai. Tantica si Vasilica vor sa salveze si ele Romania impreuna cu Maricica, insa nu vor intra sa citeasca cum anume.
Sau poate deja au intrat deja si stiau despre ce e vorba, inainte ca Maricica sa arunce cu like-uri
cine e Maricica asta?
si doi: e bagaboanta sau fata serioasa?
Likemanie.
Mai intervine şi o chestie:
– un om cu capul pe umeri vede un share
– ia sa vad ce scrie acolo, merg pe site/blog/ziar/hazna online
– citește articolul
– se mai întoarce să dea like? Doar daca se complică cu butoanele de sub articol
– da share? Doar dacă rezonează puternic cu titlul (de aia click-bait-ul se răspândește ca focul)
exemplu: incarci un film de 2 minute pe fb si in secunda urmatoare ai 20 like-uri… cei care au dat like n-au avut timp sa vada nici 3 secunde din film.
ce mai e like-ul in ziua de azi :)))
Eu n-am inteles niciodata chestia asta, cu likeuri, subscriberi si alte chestii care nu implica bani. Eu cred ca degeaba ai 1mil de subscriberi pe youtube si ai 200k views la video per ansamblu, adica prima chestii ar trebui sa fie cea care chiar conteaza si arata cat de mult impact ai avut prin creatia ta. Gen … cati au citit articolul, cati au vazut video-ul… bla bla bla. Daca abonatii ar plati atunci e alta mancare de peste, atunci da intr-adevar ar conta chestia asta. Gen ai platit ca poate x vine cu ceva bun luna asta sau a venit in alte luni si merita sa platesti, chiar daca poate nu te lasa timpul sa citesti articolele care par tampe din titlu.