Social Media: Blogurile rămân campioane

#prineamt a fost un eveniment de vizitare a municipiului Piatra Neamț la care au participat câteva sute de bloggeri (de fapt 40). Raportul de monitorizare de după eveniment ne arată un lucru mișto: 75 de articole pe bloguri de toate felurile au un reach/viewership mai mare decât 179 de însemnări pe facebook, Nu cu mult, dar presimt ca unii dintre oamenii care au scris au mai mulți prieteni pe FB decât unici pe blog.

Deci mișto asta cu Facebook și cei 6.6 milioane de oameni de pe el, dar când tragi linie, într-o parte trebuie să bagi bani în continuare ca să rămâi în atenția publicului, și în alta rămâi cu niște articole care vor fi acolo și peste 3 luni și peste 3 ani.

expunere-prineamt

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. … si pe care poti sa le cauti dupa :)

    00
  2. Vali, parca zicea cineva la Snow Camp ca „nu prea mai avem nevoie de voi (bloggarii)”

    00
  3. Evenimentul a fost,cred, bine gandit.
    Turismul, mai exact pregatirea excursiilor, are de cele mai multe ori ca punct de plecare, blogurile. De acolo afli despre destinatii, de acolo nu numai ca iti iei informatiile, dar primesti si raspunsurile la eventualele intrebari.
    Pe langa numarul mare de bloggeri invitati, din lista am vazut ca au fost de pe toate palierele de audienta.
    Adica a fost si imperator dar au fost si multi altii.
    PS. Acum, dupa un articol de ieri tot de la tine, acolo ar trebui sa mearga corpul de control al guvernului.

    00
  4. In primul rand, iti multumesc pentru mentionare. Glumind putin, cred ca acum ni s-a dublat reach-ul, iar daca stiam ca o sa scrii articolul asta, mai asteptam o zi si generam raportul maine :)

    Revenind la raport, nu prea am mai folosit Zelist Monitor si greseala a fost a noastra fiindca nu am dat drumul la monitorizare inainte de eveniment, ci am generat raportul retroactiv. Si cand procedezi astfel nu iti sunt contorizate si postarile de pe conturile de Facebook, ci doar cele pe pagini. Nici pe bloguri monitorizarea nu se face foarte ok retroactiv. Dar data viitoare vom sti ce avem de facut.

    00
  5. S-a rupt Piatra Neamt de cati turisti a castigat prin campania aia :))

    00
  6. Facebook e o curva securista inversata. Nu mai bagi bani, nu mai da in gat.

    00
  7. @Alex: Vrei să zici că dacă monitorizezi blogurile mai din timp ies alte cifre? Păi știi una din regulile de bază a măsurătorilor științifice? Aparatul de măsură nu are voie să-ți schimbe rezultatele, să influențeze sistemul măsurat.

    00
  8. @Alex are dreptate. In cazul profilelor de Facebook monitorizarea nu se poate face retroactiv pe o perioada mai mare de 7 zile iar API-ul pus la dispozitie de Facebook nu este de incredere: iti poate arata ce a discutat in mod public X iar peste cateva ore sa nu-ti mai afiseze. De aceea, se procedeaza la o cautare activa = listening.
    Pe restul surselor romanesti: presa online, comentarii presa, bloguri, comentarii bloguri, Twitter, pagini publice de Facebook, Youtube, grupuri de LinkedIn, Instagram, FourSquare, agregatoare de continut, se poate face monitorizare retroactiva pe o perioada de 1 an.

    @Dorin, adaugarea articolelor care lipsesc din diferite motive (a fost picat blogul cand a trecut parserul, nu a fost descoperit blogul respectiv si nu a fost adaugat la monitorizat etc.) in timpul campaniei, mai ales ca stii ce bloguri au participat la campanie, are avantajul de a furniza cifre de impact pe perioada campaniei cat mai aproape de adevar. De exemplu, daca incerci sa faci in luna decembrie o reevaluare a unei campanii care a avut loc in ianuarie iar articolele sunt adaugate in decembrie, cifrele legate de viralizare: numarul de likes, shares, comments sunt date de Facebook pentru intreaga perioada si nu poti sa stii cate like-uri au avut in timpul campaniei si cate si-au luat dupa aceea.

    @Perkele, gasesti raspunsul la noi pe site: https://www.zelist.ro/monitor/overview/cum-se-calculeaza-viewership-ul-estimat-al-unei-aparitii.html

    00
  9. Tot nu e clar, cum se calculeaza viewership-ul? E unici pe blog vs. prieteni pe Facebook ? Si de ce Twitter > bloguri + Facebook? Mi se pare ori prost explicat ori naiv calculat, cifrele alea nu spun nimic fara sa fie explicat cum se ajunge la ele. Inteleg ca pt fiecare canal e suma de viewership estimat pt fiecare aparitie, dar cum se calculeaza viewership-ul estimat?

    00
  10. Imi amintesc de editia de acum 2 ani, dupa ce am vazut cateva poze de din Piatra Neamt am spus ca e musai sa-l vizitez si chiar am facut-o, nu-l mai vazusem de cand eram mic, parca a inflorit orasul asta.

    00
  11. Are rost comparația? 342 de mesaje pe Twitter sunt văzute de 248.000 de oameni? Dacă zic acum ceva, toți urmăritorii mei de pe Tw vor vedea tweetul?

    00
  12. Raportul este gresit fiindca andranicula.ro nu apare in raport

    00
  13. Cum nici toti unicii de pe un blog nu vad articolul ala. daca nu ma insel, in zelist e un estimat… Plus de asta, ca sa fie accurate, ar trebui raportati doar vizitatorii de pe articole, si nu unicii blogului din acea zi…
    Oricum, misto ca au reusit sa adune atatia oameni acolo si sa iasa ceva fain (din ce am vazut eu)

    00
  14. @zoso: Vreau parerea ta la urmatoarea: YouTube este social media? Sau este in aceeasi categorie cu blogurile?
    @Razvan – Zelist: Pentru YouTube cum se calculeaza viewershipul?
    @nwradu: Pe ideea ta, ar veni ca media de urmaritori pe care ii are fiecare este este de 6200. Si banuiesc ca astia sunt si unici.

    00
  15. In ecuatia lui nwradu, „342 de mesaje pe Twitter sunt văzute de 248.000 de oameni”, as mai adaugat cei 14.199 useri activi pe Twitter

    00
  16. acum cineva ar trebui sa ne spuna cati turisti au fost #prin neamt anul trecut, ca sa vedem anul asta roadele campanie.

    00
  17. Se pare ca Twitterul e ca presa scrisa pe vremuri. Un ziar era citit in medie de 7-8 persoane, un tweet e vazut de toata familia si vecinii de palier a celui care are contul de twitter.

    00
  18. 580k impresii le fac intr-o zi. Nu e mare branza, in plus datele sunt eronate. Cum zicea cineva mai sus, toti raporteaza la uncii blogului, dar nu e corect, trebuie unicii articolului.

    00
  19. am dat cu search inainte ca sa nu repet ce ar fi spus cineva mai sus.

    Stai asa … cum adica 3 comentarii pe bloguri?? TREI??

    Eftimie, cu cat platesti comentatorii tata? Ca m-as baga si eu.

    00
  20. @zoso: Nu prea fericit, ca nu am un contact direct cu YouTube. :(
    Dar spre deosebire de facebook si twitter, continutul ramane acolo si poate fi gasit usor cand ai nevoie.

    00
  21. Doar mie mi se par cifrele alea cam mici totusi?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.