Social media: afaceri dincolo de like-uri

Încă o dată, ne luăm ora exactă de afară, că e mai ușor de exemplificat ce și cum.

Fooseytube un vlogger american cu 10 milioane de subscriberi, care a devenit celebru prin farsele pe care le făcea, farse care au fost demascate la un moment dat ca fiind false. După asta, s-a apucat de alte treburi, în special de cântat și de încercat să joace în filme (asta pentru că majoritatea youtuberilor din top știu și cred că din asta se fac bani mulți, nu din ce fac ei acum). Nu prea i-a ieșit, așa că s-a gândit să organizeze în 7 zile un concert care să rupă. Și l-a organizat, cu discursuri motivaționale, cu hype mult și cu diverse scheme obosite (susținut sus și tare că vine Drake, și Drake nu știa că vine). Finalitatea a fost că a vândut 1.500 bilete pentru un teatru de 5.000 locuri și după aia a sunat pentru o amenințare cu bombă ca să evite să înfrunte furia fanilor păcăliți.

Faza e așa: de obicei, mișcările astea vin după ce omul simte că începe declinul. Nu mai fac bani din YouTube? Ia să mă bag pe organizat concerte, că acolo sunt bani. Ia să lansez o linie de cosmetice proaste. Ia să lansez o linie de tricouri scumpe. Ia să scot un album muzical. Dacă nu e declinul, e lipsa unei concretizări a faimei percepute. Am 1 milion urmăritori, dacă 1% din ei cumpără ce vând eu, fac milionul de dolari în 2 ani.

Sau inventez o chestie, o promovez intens, mi-o cumpără o companie și, până se prinde de țeapă și o închide, eu sunt departe, cum a făcut Casey Neistat cu Beme. (in all  fairness, nu cred că și-a luat 25 milioane, că nici companiile astea nu aruncă așa ușor cu bani, probabil și-a luat 1-2 milioane și restul urma să îi ia după ce atingea niște performanțe).

La noi încă se joacă la grupa mică: Ilie’s Vlogs promovează diverse scheme MLM și crypto (de aia l-au plimbat pe la Oradea Gaju și cu Șerban Sida), Marius Nicolae învăța lumea să facă bani din Bitconnect, care era tot o schemă piramidală, Morodan are magazin online unde nu intră nimeni, Fabuloasele au niște haine …

Există și un exemplu pozitiv de personalitate social media care a făcut bani frumos: Kylie Jenner. Da, OK, a ajutat-o faima familiei, da, avea bani de investit, da, compania aia nu valorează de fapt atâta, dar fata a reușit să vândă enorm de multe cosmetice scumpe doar cu numele ei și cu prezența social media.

De asta zic, cumpărați acum cartea mea despre blogging. Urmează în curând o linie de topoare cu semnătura mea.

 

fun-caini-instagram

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. Nu a vandut 1500 de bilete ci atati oameni au fost prezenti acolo. Concertul lui Fouseytube a fost gratis pentru ca numele lui nu mai este relevant in 2018 ca sa fie in stare sa vanda bilete in 7 zile si s-a folosit de numele lui Drake pentru publicitate gratuita din partea unei parti a mainstream-ului.

    00
  2. N-ai zis nimic de Jesse :)

    00
  3. Foarte tare cartea, am învățat o grămadă de lucruri interesante. Pot să o dau și unui prieten sau trebuie să o cumpere și el?

    00
  4. Nu este mai simplu sa se angajeze, cand nu mai merge treaba? Ori s-au obisnuit cu banii multi din trafic?

    00
    • Cand esti obisnuit sa freci buhaiul la greu e nasol sa te mai angajezi.

      00
    • Nu e chiar asa usor sa te angajezi si sa muncesti o luna, cand stii ca banii aia ii luai pe un singur clip uploadat, sau doar ca fluturai o conserva de Scandia Sibiu, intamplator, intr-un vlog si mentionai in treacat, ce buna e. Eventual, daca nu stii sa faci nimic altceva, ajungi sa muncesti pe bani mult mai putini.

      Dar nu asta ar trebui sa fie problema. Cand faci bani multi si repede, e de stiut ca, la fel de repede ai sa si pici.
      Cine e destept si face un purcoi de bani, cand e la apogeu, ar trebui sa puna banii aia deoparte, pentru ca Youtube te ridica, dar te si ingroapa. Publicul se plictiseste de tine dupa niste ani, plus ca vin alti Youtuberi din urma. Aia nu inteleg multi si nu stiu sa bata fierul cat e cald, ca mai apoi sa se bucure roade, cand se raceste.
      Internetul e o continua distractie, lumea se plictiseste repede, cauta altceva. Esti la un click distanta de apogeu sau fail.

      00
    • faza cu pus bani deoparte e tricky. la modul, azi iei 3.000€ pe un clip sponsorizat. nu poți să pui 2.000€ deoparte pentru că săptămâna viitoare mai iei incă 3 mii. tre să angajezi un om care să editeze clipuri. contabilă. camere video. baterii. computere performante. iphone x. tre să vinzi passatul și să iti iei benz. tre să schimbi hainele. nu merge să te duci să ceri 3.000€ pe un clip și să fii îmbrăcat de la decathlon.

    • Nu zic la inceput, cand trebuie sa re-investesti, zic de momentele la care incepi sa iti permiti sa pui deoparte, dar alegi sa nu.

      Exemplu: Daca tu faci $500.000 si dai $200.000 pe un Ferrari si inca $300.000 pe o casa, desi nu stii daca mai produci atat vreodata, atunci esti bou cu stampila pusa.
      Personal, daca as fi youtuberita si as fi mega populara, as promova un stil de viata decent, pe care oricine si-l poate permite cu putina munca.

      Adica, in loc sa ma filmez in Mertz si numai in vacante in Bali, apoi sa promovez nu stiu ce cosmetice pe care nu le cumpara nimeni, mai bine mi-as cumpara on Mazda noua si ocazional, cate o vacanta exotica, in timp ce promovez chestii care isi poate permite oricine. Asa, aia care urmaresc, m-ar simti mai aproape de realitate si eventual ar cumpara ce promovez eu, ca nu mai e discrepanta aia uriasa. Ca, oricine isi permite, la un moment dat, sa se mai rasfete cu cate ceva scump, in timp ce duce un stil de viata normal.

      Asadar, daca m-ar plati Decathlon sa le fac reclama, chiar le-as face pe bune, ca sunt produse pe care le folosesc si da, as face bani in timp ce ma imbrac de la Decathlon, pentru ca pustoaica de rand, care ma urmareste, nu isi permite sa cumpere blugii Armani cu care m-as imbraca la evenimentul X, dar o pereche de colanti de alergat de la Kalenji, pe care i-as purta la sala, in restul timpului, da.

      Toata treaba este sa stii ce fel de urmaritori ai. 90% sunt pusti de liceu si studenti? Normal ca au buget limitat si nu pot cumpara chestii scumpe. Bun, imbraca-te ca ei, fii doar cu o treapta mai sus decat ei, nu cu zece, pentru ca in felul asta iti vinzi produsele. Daca tu in 90% din timp te filmezi la Starbucks, apoi brusc, apari cu nu stiu ce aparat de cafea ieftin si „vaai ce buna e cafeaua asta, cumparati!!”, apoi nu mai zici nimic de el, cumpara fix pulea. In schimb, daca apari cu aparatul ala de cafea in 90% din vloguri, lumea devine curioasa si eventual cumpara.

      De-aia Andreea Balaban are rezultate cand face reclama la ceva. Colaboreaza, in mare parte, doar cu marci pe care le folosea de pe vremea cand nu o stia nici dracu si de-aia lumea a prins incredere. Ca inca le foloseste pe bune. Se vede cand e reclama fortata si cand nu. Se vede de la o posta cate comentarii are la o poza, comparativ cu fabuloasele, morodan, ceusan, etc. Like-urile si urmaritorii, le mai cumperi. Dar comentariile, nu.
      Uite ce comentarii starneste la o simpla reclama la lapte vegetal: https://www.instagram.com/p/BlALmo1HAtC/?hl=ro&taken-by=andreea.balaban

      Asta pentru ca, in mai toate vlogurile ei, chiar consuma lapte vegetal. In general, consuma Alpro, dar e un produs similar, deci lumea il cauta.

      01
  5. am citit „o linie de tampoane cu semnătura mea”

    00
  6. Aștept topoarele

    00
  7. Morodanca face dropshipping pe site-ul ala ntz ntz

    00
  8. Documentarul făcut de Keemstar mi se pare cel mai bun afterschool special pentru „cum să devii motivational speaker și de ce să nu”

    00
    • nu știu ce documentar. lasă link.

    • l-am văzut aseară. sinistru. întrebarea mea e alta, și asta e demn de un articol: cine dracu sunt oamenii ăia care au venit de la naiba in praznic ca să stea la un concert unde nu se știa sigur cine vine?

    • YouTube-ul chiar e cea mai populată rețea de socializare. Mă uit și la ăștia mici de la noi cu milioane de subscriberi, YT e noua ieșire în fața blocului, facem piese, jucăm smash or pass, caterincă, bălănii. La documentar mi-a plăcut că a prins fix momentul în care din lipsă de atenție s-a agățat pervers de un fenomen gen The Secret și pac, carieră nouă. E fix discursul lui Kanye West din ultimele luni (bipolar și el), fix motivaționalele lui DJ Khaled (care a știut doar cum să le folosească), fix otrăvuri și f. constantinisme. Zic pervers pentru că oricât de nebun ai fi, n-are cum să nu te bântuie măcar o dată gândul că te folosești de naivitatea unora pentru a-ți umfla stima de sine.

      00
  9. NOU
    #26

    Poti organiza un concert Selly+Florin Salam. Amandoi sunt cu S, unu e Salam celălalt e Selly, au acelasi mesaj–„sunt cel mai tare „, „locul unu”, „fraierii/dușmanii mă invidiază” amândoi țoale de firmă, dacă nu vine unu, vine celălalt, oricum au același public

    00
    • NOU
      #27

      Da, in ultima piesa a gang-ului asta era mesaju’. O, stai, de fapt in toate… Si asta poate prinde la generatia tanara, care basca, ii mai ia si de modele. Si o sa creada ca daca sze apuca de youtube or sa faca bani. Ceea ce nu e intodeauna asta.

      Ma uit la LinusTechTips, care e clar ca face o tona de bani din YouTube. Bai, pe asta nu l-am auzit niciodata sa zica de bani, zice de ce are el de zis in video-uri. Om fi noi mai laudarosi din fire, fiind popor mai sarac, comparativ cu altii?

      00
  10. Tot asa, o mare personalitate online si-a luat un burn in seara asta https://imgur.com/a/cFf4NHz https://imgur.com/a/h2hyNi6 #JeSuisSeniorConsultant

    00
  11. kylie jenner e de departe cea mai frumoasa din surori …. pacat de tacso

    00
  12. vezi ca linkul ala catre carte da intr-un site porno.

    00
  13. Cum sa crezi ca daca faci niste clovnarii de 2 lei o sa ajungi da shiet. Unii cheltuie bani seriosi si au o armata in spate si e greu si asa. Un somer cu mil de urmaritori e tot un somer.

    00
  14. OffTopic, Costin.ro a plecat in Spania si lucreaza la un bar? But, but… ?!

    00
  15. NOU
    #39

    BTW, a observat cineva tag-urile de la articol?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube