Băşini de biciclist

In Brasov sunt ceva biciclete date pentru studenti. Am avzut mai multe grupuri plimbandu-se prin centru, discutand despre cursuri, precum si idioti incercand sa le strice, ca deh, nu sunt ale lor. Dincolo de asta, vad pe strada, in special la tineri, un aer superior de genul “eu am bicicleta si sunt mai tare ca tine”. Acelasi smog pe care il au lacheţii cu aifoane sau cu bemvee. Bicicleta tinde sa devina un rahat de simbol social, si, cel putin pentru mine, nu e.

Bicicleta e un mod facil si ieftin de transport. E pentru oamenii care vor sa se relaxeze in timp ce fac un pic de miscare in drumul lor de la punctul A catre punctul B. Nu salvezi planeta, nu esti mai cool decat gigelul care e in masina, pur si simplu esti mai practic si mai dispus sa iti risti integritatea corporală pentru un scop semi-nobil. Inca un e cazul sa fim cu nasul pe sus, ca nu s-a injumatatit traficul de masini si primaria a facut piste in tot oraşul. Relax, hispter!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. pentru creierasul meu blond moda asta tine de ceva timp, pentru ca de pe la varsta de 2 anisori am tot avut bicicloanta (la inceput trici-). ador datu cu bicicleta si o fac dintr-o placere personala la fel ca si sexul. sunt egoista, nu ma intereseaza nici de planeta si nici de sinistratii din haiti. la fel cum am facut si fac curatenie in jurul blocului nu ca sa fie curata romania, ci ca sa ma simt eu bine cand ma uit dimineata pe geamul casei mele. :mrgreen:

    00
  2. Mda, partea nasoala-i ca o bicicleta se si fura mai repede. Iar tara asta este ca de obicei la coada clasamentului, de au reinceput furturile masive. Momentan raman la masina, mai ales ca acum 2 zile ne-au saltat bicicleta in fata scarii. Ador tara asta.

    Cel mai mult imi place cand mi se spune „lasa masina, mergi pe bicicleta”, desi am mers vreo 8 ani pe 2 roti si am avut si destule neplaceri in trafic. Unii tot nu pot intelege ca bicicleta nu este pentru toti.

    • @dojo: si mai nasol e ca o sa mori. si ca o sa iti cada dintii. :)

      se fura, se fura, plm, si virginitatea ti-o pierzi la un moment dat, nu trebuie sa faci o tragedie din asta.

  3. Nu pot sa cred (sau refuz sa cred) ca mersul cu bicicleta a devenit un fason. Daca este asa, in Bucuresti moftul este unul periculos. :D. Am renuntat dupa ce m-a luat unul pe capota.
    In alta ordine de idei, daca este vorba de distante scurte pe care le parcurgi des, economisesti o groaza de bani (decat atunci cand mergi cu masina). Poate economisesc si ele bani sa isi cumpere toale :D

    00
  4. Imi asum riscul de a afirma ca toata aceasta campanie arata mai mult ca o fandoseala.
    Eu stau si ma uit la pista pt biciclete inaugurata recent la Iasi.
    Din pacate lipsesc biciclistii.
    Rar cite unul-doi pedaleaza pe ici pe colo la interval de citeva ore.
    In rest masini girla inunda bulevardele si ai senzatia ca si daca dublezi strada tot se va circula la fel de greu.
    Cineva poate mi-ar spune: „Ce vrei dom’le? Mentalitatea nu se schimba peste noapte.O sa ne educam copiii sa foloseasca bicicleta”.
    Eu nu sunt prea optimist in aceasta privinta avind in vedere ca cei mai multi tineri nici nu implinesc 18 ani si deja vor masina.

    00
  5. Imi permit sa sutin si punctul de vedere a lui Dragos M legat de „luatul pe capota”.

    00
  6. E o moda, da! Am observat si eu pasarici pe toace, dar cu bicle de zeci de milioane. Unele erau la cumparat tzoacle prin Centru Vechi, in Bucuresti, cu batraneii la sacou si cu portofelul gros! De, trebuie sa aiba si ele bicle, ca altfel rad prietenele prin club!

    00
  7. „scop semi-nobil” ?! Cei mai multi oameni pe care ii cunosc, inclusiv eu, care au inceput sa mearga cu bicicleta in oras in loc de masina, o fac dintr-un motiv foarte egoist: „mi se rupe de planeta, eu vreau sa ajung acolo in 20 minute, nu in 45 cu masina sau 55 cu metroul”. Nu e nimic nobil aici, doar practic.

    Pe langa astia, mai sunt si aia cu „smog”. Aia cu „sub 1000 EURO nu e bicicleta” sau „mi-am luat bicicleta vintage cu 3000 lei. Ma dau jos la pante ca are o singura viteza, imi ia 20 minute sa o urc pe scari ca stau la 4 si are 22 kg, dar uite ce misto arata”.

    Si mai sunt si idioti gen camionagiu, a carui realizare in viata e ca stie sa conduca. Magnific om, stie sa apese 2/3 pedale (eu il banuiesc de 2) si sa invarta un volan.

    00
    • @Adi: da, camionagiu e mare om, eu il cunosc,dupa ce parcheaza masina demonteaza pedalele, sa nu poata nimeni sa ii fure masina.

  8. smog sau smug ?

    00
  9. Adică vrei să insinuezi că toate bikewalk-uri și alte asemenea ale lui Ariel și Geo sunt doar niște fandoseli de hipsterași? :)) Și eu care aproape îi idolatrizam și eram cât pe ce să învăț să merg pe bicicletă și să-mi dau salariul pe o minune vintage. Mi-ai distrus toate visurile și mi-ai tăvălit în noroi idolii.

    00
  10. cei care duc campanii pentru mersul cu bicicleta tot mai mult sunt niste incapabili sa devina soferi, ar da oricat sa arunce dreaq ţoacla şi să meargă în maşină, cu un vivaldi, relaxaţi, dar le e frica si stiu ca nu-s capabili

    00
  11. pentru mine bicicleta e un mijloc de a face sport si de a te relaxa in nici un caz nu poate inlocui un mijloc de transport in comun cum o vad altii.

    00
  12. NOU
    #15

    Daca as recunoaste ca-mi place sa merg mai mult cu bici’ decat sa conduc doar din faptul ca … nu-s facut pentru soferit (desi am incercat si am permis de am ajuns sa mi-l si schimb o data), as fi oare prea naiv? … Asta e! Sinceritatea poate durea … dar cam in linii mari asta e adevarul. Cred ca majoritatea biciclistilor fug de progres de machina care e clar ceva mult mai superior-indiscutabil. Pe de alta parte, pentru mine daca „m-as forta” sa sofez mai des si mai de nevoie, sunt sigur ca as renunta la bici’ in doi peri si ar fi in defavoarea mea doar din punctul de vedere al miscarii (adica m-as face mult mai mare decat sunt). Culmea e ca dintre toate sporturile, pedalatul imi place cel mai mult, si de ce? Tot dintr-o sinceritate, pentru ca e sportul cel mai comod; bagi efort sezand. Totusi daca asta-mi place .. insa imi dau seama ca exista ispita si mania de a se exagera de parca am fi o minoritate neindreptatita care se simte frustrata si .. devine tot mai agresiva prin felul de exprimare. Totusi biciclistii adevarati pe care-i cunosc si care participa la concursuri cu bicle scumpe (cu fibra de carbon) nu-si neglijeaza partea auto (au masini LE FOLOSESC, isi leaga frumos biclele sus cand merg undeva) si asta DA, e echilibru dintre pasiune si faptul de a exagera cu pasiunea.

    00
  13. Asta mai lipsea, sa te dai mare ca ai bicicleta :))!

    00
  14. fascinant cum te deranjeaza ca tu apreciezi un obiect si altii nu il apreciaza

    00
  15. Bai, eu vara mergeam pe bicla la servici (17-18km zilnic) si nu am avut nicio problema, nici cu traficul nici cu pietonii nici cu cainii cu nimeni. Mai mult, preferam sa merg cu ea pt ca ajungeam intotdeauna la timp si nu aveam probleme cu locurile de parcare.

    Pentru mine o bicla e practica si atat. Ma deplasez usor in bucurestiul asta aglomerat. nu mai caut loc de parcare si mai presus de toate: economisesc timp pe distante scurte.

    inca o chestie: vad si alti biciclisti care merg dimineata la servici si pot spune ca sub 20% din ei au biciclete de peste 1500 ron. Toti hipsterii cu bicle de 1000 euro in general le tin de fatada si nu merg cu ele decat la ocazii speciale. O bicla scumpa pt mine este nepractica pt ca: nu e polivalenta si trebuie sa ai f mare grija sa nu ti-o fure, etc.

    Iar in Bucuresti, daca esti echipat, ai pe unde sa mergi. Cine vrea sa mearga, merge! cine nu, sta si comenteaza ca nu are piste.

    00
  16. pur si simplu esti mai practic si mai dispus sa iti risti integritatea corporală pentru un scop semi-nobil

    nu am nici un scop seminobil/nobil. e chestie de practica.
    merg pe biciclet de cand sunt mic, si am continuat sa merg si acuma cand sunt mare.
    de acasa pana la locul de munca fac 10 minute pe biciclet, mai mare jena sa pornesc masina, sa ma strecor prin trafic, si apoi sa ma enervez ca nu gasesc loc de parcare.
    cu bicicleta urc 2 etaje, o bag in baie si o leg de calorifer :).

    cand e zapada folosesc autobuzele, ca strada oricum e plin de idioti fara cauciucuri de iarna.

    00
  17. Unşpemii de lei o bicicletă „de oraş”. Ăsta da simbol social!

    00
  18. inca o chestie: vad si alti biciclisti care merg dimineata la servici si pot spune ca sub 20% din ei au biciclete de peste 1500 ron

    1500 ron e la limita pentru o bicicleta buna cu frane pe disc, daca nu ma insel.

    acu 3-4 ani mi-am luat-o pe actuala (~8 milioane) care avea frane normale, dar cu cadru care suporta schimbarea, si i-am pus frane pe disc.
    nu as mai folosi una cu frane normale. se simte diferenta.

    00
  19. @zoso Nope, nu cred ca sunt…dar nu imi plac oamenii frustrati

    Ca ti-ai facut tu o imagine despre oamenii cu iphone si bmw trebuie sa ii pui repede in cotradictie cu cei care merg pe biciclete. Nu te-ai saturat un pic sa-ti zica toata lumea ce sa faci? Mergi pe bicicleta pentru ca vrei sa o faci, iti iei bmw pentru ca vrei, iti iei iPhone pentru ca vrei, nu ca sa dai o lectie „gibonilor” sau altora care nu fac ceea ce faci tu.

    Sa stii ca ma deranjeaza magraonii care au bmw si scuipa seminte, ma deranjeaza si cei cu iPhone care isi inregistreaza basinile la fel de mult cum ma deranjeaza si oamenii „inteligenti” si aroganti care au impresia ca sunt detinatorii adevarului absolut doar ca au o majoritate de oameni care este de acord cu parerea lor.

    00
  20. dude, ai o problema. n-ai inteles nimic din ce am scris si raspunzi din lumea ta.

  21. Let me break it down then….

    Mi-ai argumentat de ce este folositoare o bicicleta in mediul social :
    Este un mijloc ieftin/ecologic/sanatos de transport si eu ca si tine incurajez aceasta practica.

    Pe urma ai zis ceva de genul „acelasi smog care il au si lachetii cu aifoanee sau bemvee”. si eu zic ca ….. generalizezi… nu toti cu aifoane si bemvee au atitudinea asta

    Pe urma zici ca bicicleta tinde sa devina un rahat de simbol social. Si eu te intreb…ai nevoie de un obiect sa fie „simbol social’ ca sa-l folosesti?
    Un simbol social sunt si semintele „Nutline’ sau „Shaorma” dar asta nu inseamna ca nu le consum daca imi plac, chit ca „majoritatea” le asocieaza cu manelistii.

    Intr-o fraza. Nu mai generaliza oamenii dupa produsele care le consuma.

    00
    • @Vlad: ah, deci esti prost. e ok.

      1. banuiesc ca ai nevoie de o precizare de fiecare data cand citesti ceva de genul „suedejii fura” sau „rockerii sunt nespalati”. ceva de genul „nu toti” sau „articolul nu e despre toti”. ma gandeam ca cititorii mei au un iq supraunitar. dar tu esti nou, vei avea ocazia sa te obisnuiesti cu stilul meu. conspecteaza asta pana atunci.

      2. oamenii au nevoie de obiecte pentru a simti ca fac parte dintr-o casta. care are isi ia aifon o face pentru ca e un simbol, nu pentru ca il va folosi la adevarata lui putere. desigur, NU TOTI!

  22. M-as plimba cu nasul pe sus pe bicla dar nu e de oras, e MTB si tre sa stau aplecat…

    00
  23. @camionagiu: corect, si’s si sarantoci ca nu’si permit un sofer :D

    00
  24. @zoso Mersi ca ma faci prost a 2-a oara dar sa stii ca tot nu ma simt…poate ca trebuie sa mai insisti un pic.

    Imi cer scuze ca nu ti-am citit filosofia de scris si am comentat direct pe articolul respectiv….asta daca este cazul sa-mi cer scuze

    Te respect ca ai stilul tau „nonconformist” dar asta nu inseamna ca nu pot sa-mi exprim punctul de vedere

    00
  25. Antidotul este: urca biciclistii la volan, ai rabdare cativa ani sa invete sa se descurce, da-le un BMW pe mana si-o sa-ti faca bicla guler, sa moara jeana, vorba lui Zoso. ;)

    Masina putin pe ştrasse
    Scoate bicla din sinapse

    00
  26. ma lamureste si pe mine careva ce e aia „smog” ?
    ca eu stiu ca in engleza (si vad ca a fost adoptat si in romana: https://dexonline.ro/definitie/smog e ceata datorata poluarii.

    atitudinea aia basinoasa se numeste smug. in fine, ala e adjectivul, atitudinea in sine e smugness.

    sau „smog” e vreo expresie noua din ro, pe care eu n-o cunosc ?

    00
  27. Zoso/Vali, vezi uşor superficial problema. Bineînţeles, ai dreptate cu fiecare cuvânt din ce ai zis tu acolo, dar pe mine, în loc să mă enerveze asta, mă bucură, mi se pare un mijloc genial şi neaşteptat (ideea „după iq-ul meu din 2 cifre sunt cool că am bicicletă”) de promovare, oarecum, a bicicletei în Români(c)a. Oricum e clar că în 2 generaţii din bucuria asta de a fii superior dându-te pe bicicletă (smog – nice SP reference :P) nu va rămâne prea mult, dar va rămâne o „aplecare” mai mare la mers pe bicle (ca de altfel ca în orice ţară europeană cu scaun la cap şi neafectată de mizeriile comuniste).

    00
  28. @c3: South Park, Smug Alert. you do the math

    00
  29. bah zoso „basini” nu puteai sa scrii, nu?

    si da. mie bicla de 600 de lei nu mi-ar ajunge, in conditiile in care numa saua a costat mai mult.
    si da. eu si cheptan plenet ce mai salvam planeta :D

    00
    • @animaloo: coae, inseamna ca tac-tu e văr cu verii becali!!! ia da-mi un link, sa vad ce sa imi iau cand castig la loto…

  30. my bad.

    n-am vazut ep ala din south park.

    00
  31. Nu stiu de unde vine asta cu biciclistii au aere. Nu, serios, mergi pe strada si vezi un om pe bicicleta. Cum iti dai seama daca e infumurat sau nu?

    Uite, eu am bicicleta si o folosesc aproape exclusiv pentru ca locuiesc intr-un oras unde nu exista locuri gratuite de parcare. Asa ca prefer sa-mi las masina in spatele blocului si sa ma duc pe bitza. E mult mai ieftin, si da, ma bucur ca nu poluez atmosfera ca sa ma duc 5 minute pana la ABC-ul din colt cum fac unii proprietari de masini. Da, cunosc astfel de exemplare, dar asta nu inseamna ca absolut toti soferii sunt niste douchebags, asa cum nu toti biciclistii sunt posers.

    Pur si simplu oamenii au nevoi diferite.

    00
  32. Saracii oameni de pe biciclete. Mai nou nu poti nici sa te dai cu bicicleta. Eu prin Cluj am vazut numai oameni veseli ca o pot folosi, ca la iarna nu prea o sa mai mearga pe dealuri.
    In afara e foarte, dar foarte incurajata treaba asta cu mersul pe bicicleta si la munca, in SUA au si drumuri speciale pentru navetisti cu bicicleta, dar numai la noi poti fi considerat smecher ca mergi pe bicla.
    Si daca nu stiati: sunt unele biciclete care au niste dotari de iti vine sa dai dracului masina. Incercati numai de la Trek, Giant sau altele de gen

    00
  33. Pt mine bicicleta este un mod de a ma deplasa pe distante scurte ca alternativa la mersul cu maşina, sau pur şi simplu pt a face putina mişcare. Eu cred ca eşti fi subiectiv şi arogant in acest articol, îţi acorzi prea mare importanta in aruncarea pe web a acestor sentinţe care se vor a fi şi…irevocabile, şi infailibile. P.S. Acest mesa tul trm de pe un galaxy s, înseamnă ca sunt fitos sau sau cu impresii?

    00
  34. Eu organizez Masa Critica din Brasov (zoso stie), am si carnet de cativa ani si nu sunt hipster si nici cu cioc si nici eco-hipster :))
    doar ma dau mare :))

    00
  35. Omule e indiscutabil ca la noi, la fel ca si in cazul telefoanelor sau masinilor, o sa apara unii care isi cumpara bicicleta de o mie de euro, ca sa se dea duminica prin parc. Totusi nu sunt prea sigur ca fenomenul respectiv nu se manifesta, ok la proportii mult mai mici si in tarile civilizate.
    Asa este omul, vede un rahat la o ruda, un vecin, sau un prieten…vrea si el. Totusi exista si oameni care au nevoie de o bicicleta mai scumpa, pentru ca o folosesc. Cand mergi zece mii de km pe an, nu iti iei DHS de 600 de lei, ca o sa devi prieten cu toti mecanicii de biciclete din oras. DHS e o mizerie, ca de altfel, orice lucru pe care il iei de la supermarchet. Este pur si simplu o bataie de joc si nu o sa o gasesti decat cu greu prin vestul Europei. Este o bikla grea de fier cu frane din tabla. Opreste-o daca mai poti.
    In rest eu stiu un lucru, un sofer care foloseste o bicicleta inseamna o masina mai putin in trafic, deci spatiu mai mult pentru boii care il claxoneaza Un pieton care care foloseste o bicicleta inseamna un spatiu mai mult in metrou sau autobuze.

    00
  36. Zoso a scris:
    ” Dincolo de asta, vad pe strada, in special la tineri, un aer superior de genul “eu am bicicleta si sunt mai tare ca tine”. ”
    Poate e adevarat – in opinia mea e inifnit mai bine decat „eu am gip si ma urc peste tine pe trotuar”, decat „eu am a8 si nu stau la stop”, samd
    Zoso a scris:
    „Acelasi smog pe care il au lacheţii cu aifoane sau cu bemvee. Bicicleta tinde sa devina un rahat de simbol social, si, cel putin pentru mine, nu e.”
    E foarte adevarat: o gramada isi iau bicle mega scumpe ca sa iasa de 3 ori in oras sa fie si ei cool. Din nou: e preferabil sa fie perceput ca fiind cool faptul ca ai bicicleta, decat faptul ca ai masina. Cei care vor sa se dea mari o sa plateasca mai putin, iar cei care chiar au treaba vor putea merge cu masina mai lejer.
    Zoso a scris:
    ” Nu salvezi planeta, nu esti mai cool decat gigelul care e in masina, pur si simplu esti mai practic si mai dispus sa iti risti integritatea corporală pentru un scop semi-nobil. Inca un e cazul sa fim cu nasul pe sus, ca nu s-a injumatatit traficul de masini si primaria a facut piste in tot oraşul. Relax, hispter!”
    Mi se pare ca esti mult mai cool decat cel/cea care vine in gip la sala sa… mearga pe bicicleta de sala. What;s the point in that? Nu mai bine mergi cu bicicleta unde ai treaba? Nu s-a injumatatit traficul, ca nu suntem in Amsterdam sau in alte locuri civilizate, dar un inceput nu poate decat sa ma bucure si ar trebui, in opinia mea, sa fie incurajat.

    00
  37. Zoso, depinde cat meri si pe unde mergi. Zici ca e solida, iti spun eu ca doar da impresia asta. Banuiesc ca e un MTB. Daca te plimbi cu ea linistit pe sosea, sunt de acord ca te tine un an fara reparatii sau reglaje. Doar ca MYB-ul e prin definitie bicicleta de munte, deci nu ai ce cauta cu ea in oras. Pentru oras exista alte tipuri de biciclete, numai cei ce nu cunosc isi cumpara bicicleta de munte sa mearga pe asfalt. Daca vrei este aceasi conceptie prin care, unii isi cumpara pentru mersul prin oras motociclete enduro sau jeepuri. Acuma…faptul ca e o bicicleta de munte se cere sa mergi cu ea pe offroad. Eu nu te sfatuiesc sa iesi prea des cu un DHS pe forestiere. Nu intru in alte considerente tehnice, sau cu privire la materialele folosite, dar sa stii ca daca costa 600, pai 600 face.
    Eu fac peste zece mii de km pe an, pe sosele cu o cursiera. Nu ma plimb prin oras(decat ca sa ies la o sosea) si nu merg cu ea la servici, pentru ca lucrez la domiciliu. Pentru kilometrii astia imi trebuie o bicicleta buna, care sa nu ma lase de nebun pe vreun camp la o suta de km de Bucuresti. Asa ca am investit in pasiunea asta. De exemplu numei rotile costa 700 de euro. Nu neg ca poate exagerez cateodata, nu neg ca exista si la mine impulsul asta de a cumpara si a cumpara, tot ce e mai bun, mai ales ca vad si la altii. Dar asa e cand ai o pasiune, te macina.
    In rest iti dau dreptate, sunt o gramada de snobi, care cumpara inutil si fara sa cunoasca, aici mai este si contributia celor de la magazinele de biciclete, care sunt interesati sa vand tot ce-i mai scump si dau sfaturi gresite necunoscatorilor. Am patit si eu asa pana am inceput sa invat si mai pot fi pacalit asa de usor.
    Ride safe on DHS ! :))

    00
  38. It’s a free country! Unde gresesc olandezii atunci la capitolul bicle? Este vorba de a face lucruri cu cap, cumpatat si sa-ti pese de ceilalti (faza cu iubeste-ti aproapele e putin cam mult).

    00
  39. http://tinypic.com/view.php?pic=v5ztw1&s=7

    zosule, ieto bah :D.

    olandezii au bicle multe penca-s zgarciti. urbea cea mai tare dpdv ciclist ii copenhaga

    00
    • @animaloo: la marinela aia a costat şaua 600 lei? vai de pla si de penisul meu. si io voiam sa o schimb pe a mea cu una mai incapatoare, sa imi stea oole mai lejer.

  40. am avut noroc si am gasit sh (mare e ibeiu:D). si da…a fost numa pentru basini :D

    nutz trebe bre prea lata.

    cica astea ar fi comode.

    00
  41. @zoso aia e sa Brooks, e din piele si costa o gramada de bani. Seile Brooks sunt cele mai bune din lume si cele mai comode.

    00
  42. Zo, lasa dom’le bicicleta sa devina simbol social! Macar asa, generatiile care vin nu se vor mai inghesui sa-si ia masini. Nu ca am mai avea pe unde sa circulam pe viitor, prin marile orase, da’ macar s-ar mai reduce din poluare putin. Si poate vor aparea si acele piste pentru biciclisti, care cel putin prin Bucuresti sunt concepute si amplasate fara cap…

    00
  43. da bre zoso, oi avea tu pla mare, dar noi am invatat sa nu ne futem singuri in cur cand mergem cu bicla…asa ca nu conteaza :D

    @thorhammer: sa vezi prima mie de kilometri cu brooksul, cum te face sa te intrebi lucruri despre sexualitatea la inchisoare..

    00
  44. hipster nu hispter :P

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube