Situația la zi, marți, 18februar

Iată un idiot util. Rusia a invadat altă țară și duce războaie informatice cu Europa și SUA pentru că vrea să fie lăsată în pace. Îți vine să îl faci pachet, să îi anulezi cetățenia și să îl arunci peste graniță, să caute prosperitate acolo.


Horea Bădău, care pe tiktok își spune “Profesorul Adevăr”, ascunzându-și numele real, nu-mi dau seama de ce, are părerile la care vă așteptați de la cineva ca el.

Nepedepsit, merge mai departe.


Dacă s-a putut la Hawaii și Costa Rica, poate se poate și la noi.


Zăpada asta este ocazia perfectă de a vede câte mașini sunt de fapt folosite și câte sunt abandonate cu lunile.


Ce frumos l-a pleznit pe Andrew Tate. Poate totuși îl facem pachet și-l trimitem în SUA, dacă tot îl vor și nici noi un suntem în stare să-l condamnăm. Dar vrea el acolo? Că acolo nu mai vedea lumina zilei pentru ce făcea pe aici.


OK. Potențial de dezvoltare? Nu prea. Clienți one time only? Da. Utilitate? Spre zero.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

75 comentarii

  1. Puerto Rico în loc de Costa Rica.

    Comentariu apreciat.810
    • „Dacă s-a putut la Hawaii și Costa Rica, poate se poate și la noi.”

      @Vali @mmm

      Citește germanul, francezul, italianul, elvețianul, olandezul, spaniolul, suedezul ș.a. comentarii din ăstea.

      Nouă ni se pare amuzant. Bineînțeles.

      Unui alt european care speră cu proiectul UE, sau vreun „demnitar” politic care e pe interesul & valorile UE, instituționaliștii europeni, când citește comentarii din ăstea, de curve Iude – nu-i așa că doare?
      Nu?

      „Aha – «Vino SUA și tratează-ne că niște sclavi, extrage-ne resursele naturale», d-ăsta-mi ești…”

      De ce nu vrea neamțu’, francezu’ și restul să asculte de iobagi, darămite să vorbească engleza? Oh ueit ă minăt…

      418
    • De fapt, corect e ca in Hawaii s-a putut, in Puerto Rico nu se poate, ca aia vorbesc mexicana.

      100
  2. Masinile alea inzapezite sunt ale pensionarilor care au ales sa nu plece la drum. Si nici sa raceasca pentru dat zapada de pe o tabla. Nici asa nu e bine?!

    Comentariu apreciat.19412
    • Sau poate ale unora care lucrează de acasă pe vreme din asta. De ce aș ieși să dau zapada jos dacă se face la loc peste câteva ore? O să cobor să o curăț dupa ce nu mai ninge și nici nu mai trece ala cu lama să facă morman de zăpadă în fața mașinii.

      Comentariu apreciat.13011
    • Mulți le-au luat să se fudulească cu ele.

      Indecis. Tu ce zici?2447
    • Pentru ca se topeste si pe urmă îngheață și îți dilata rosturile dintre table?

      Indecis. Tu ce zici?1449
    • Si eu zic ca multi dintre soferi au lasat masinile acasa tocmai pentru ca a nins si devine complicat sa deszapezesti, sa cauti loc de parcare, etc.

      Dar si mai amuzant mi se pare ca d-l care a facut poza a ales sa nu arate si o poza din fata blocului lui. Sau vedem si cat spirit civic si cum a deszapezit el.

      50
  3. Prefer de o mie de ori sa fim sub papucul SUA decat sub d-alde Putin & co. Marzewski are ea o idee.

    Indecis. Tu ce zici?6644
    • NOU
      #10

      Nici una, nici alta de preferat.
      SUA nu este ce vedem noi in filme la TV, visul ala american misto. Cauta si vezi ce se intampla in Philadelphia, sistemul lor de sanatate, ce a zis nentu Tramp de focurile din LA.

      Indecis. Tu ce zici?5643
    • @Deea: Problema e ca o gramada de oameni in SUA par sa vrea sa cam modifice tot ce a construit SUA in ultimii 5 decenii din punctul asta de vedere si admira modul rusesc si chinezesc de a se comporta cu aliatii.

      Nu, nu e doar Trump, ca nu reusea el singur sa faca nimic. Iar asta nu e de ignorat

      Comentariu apreciat.4612
  4. Sau poate cei cu masina au preferat sa se duca cu alt miloc de transport pentru:
    – a economisi timpul petrecut cu dezapezirea
    – a nu risca sa nu gaseasca loc de parcare la intoarcere
    – s-au speriat de aglomeratie si drum

    Comentariu apreciat.15112
    • Ți-am dat upvote @punKreas, dar știm amândoi că e un vis umed ce ne ceri să ne imaginăm acolo.

      Indecis. Tu ce zici?1528
    • Sau pur si simplu pentru a evita sa supra-aglomereze orasul si sa riste un accident.
      La mine la munca au ales foarte multi dintre cei care veneau cu masina la birou sa lucreze de acasa in aceste zile.

      Comentariu apreciat.475
    • Confirm partea cu locul de parcare ocupat. Ti-ai miscat masina, esti mancat. In cel mai norocos caz ai doar zapada vecinilor de dat de pe locul tau, ca evident ca locul gol de langa e mai aproape decat gradina blocului. In cel mai nasol caz e ocupat de cineva care nu a lasat numar nimic si nu stiu cat de usor il scoti de acolo chit ca e locul tau platit.

      Comentariu apreciat.564
    • Frate cat simt al proprietății! “Nu folosesc mașina că-mi ocupa altul locul de parcare “. Nu va suna un pic stupid?

      Indecis. Tu ce zici?1879
    • Hash, iarna asta a nins 60cm intr-o zi, apoi a plouat marunt o zi si apoi s-a facut -15. Eu am tinut masina si locul curate, dar absolut tot in jur era gheata pe care puteai sa o spargi doar cu tarnacopul. Daca ieseam de acolo si ocupa altcineva locul, imi era practic imposibil sa curat alt loc de parcare ca n-am tanacop. Bine, nici nu am avut neaparat nevoie, ca pot sa lucrez de acasa.

      Comentariu apreciat.394
    • e stupid, dar adevarat

      193
    • @hash: arata-mi ca esti din Bucuresti fara sa zici ca esti din Bucuresti.
      Majoritatea primariilor de sectoare au implementat locuri de parcare nenominale cu plata stil abonament. In conditiile in care abia prinzi loc liber pe vremea normala, mult succes sa gasesti un loc de parcare seara pe vremea asta (ia in calcul ca sunt mai putine locuri disponibile deoarece pe unele s-au format troiene de zapada)

      Indecis. Tu ce zici?274
    • astea 3 zile traficul a fost parfum in bucuresti. 40 de minute de cet progresul pana in bucurestii noi FARA sa depasesc macar o data viteza legala.

      in ce priveste locul de parcare, l-am lasat asa cum am iedit din el, cu un munte de zapada. vecinii care au trebuit totusi sa plece cu masinile le-au curatat cat de cat. cand am revenit acasa, era tetris si pom de iarna de avarii. eu am am parcat pe munte. navara are si avantaje. hope for the best, prepare for the worst.

      corolar. toti aia care au putut wfh sau sa se duca cu altceva la munca, si majoritatea covarsitoare au ajuns fara probleme, de ce nu fac asta zi de zi? ar disparea si traficul si necesitatea de locuri de parcare.

      234
    • @thebblack, din acelasi motiv pentru care nici tu nu te deplasezi cu transportul in comun… pentru ca este mai comod sa mergi cu masina personala.
      Tu de ce ti-ai luat Navara pentru a circula prin oras? Doar pentru cele 2 saptamani cu zapada care mai sunt acum in Bucuresti?

      40
    • Andrei, n-ai fost atent astia 3 ani de cand am navara, ca am mai zis ce voi repeta in continuare.

      nu am luat-o sa ma deplasez IN oras. loganul decla firma unde sunt in continuare angajat era perfect pentru asta si cu toate cheltuielile platite. si il am in continuare chiar daca nu il mai tin fata blocului.

      navara am luat-o pentru afacerea mea personala care ma duce pe multe campuri, dealuri, paduri si munti. cu mult in afara oricaror rute de transport in comun si cu multe kilograme de echipament dupa mine.

      da, revin acasa in mijlocul bucurestiului in 99 de seri din 100, asa ca si navara va strabate strazile bucurestiului zilnic. da, activitatea mea zilnica imbina armonios task-uri de la firma si personale. firma stie si nu o deranjeaza, ba chiar si-a asumat o parte, probabil nu completa, nu am pierdut vremea sa fac un calcul exact, din cheltuielile navarei.

      deci capabilitatile navarei de a se sui pe troiene sunt doar un beneficiu neintentionat de care ma bucur insa de fiecare data.

      asa ca revin cu concluzia. multi din ăștia cu wfh sau care au ajuns fara probleme cu transportul in comun ar putea sa o faca mai des si ar disparea problema traficului si a parcarilor.

      03
  5. Oare eu sunt singurul caruia ii place sa curete zapada de la masina/garaj/casa/trotuar samd? Mi se pare o chestie foarte relaxanta, recomand.

    Comentariu apreciat.6627
    • Nu, si mie imi place, luna trecuta ieseam o data la doua ore. Bine, mai putin ca era placut si mai mult ca voiam sa pot iesi din casa, dar asta nu inseamna ca nu imi placea.

      Indecis. Tu ce zici?1714
    • faci sport ca prostul așa, pe gratis? nu, tati, sportul se face la sală!!!

    • Când ninge odată la 5 ani, e o activitate extrem de relaxantă.

      Comentariu apreciat.406
    • Pai si la sala e gratis.

      Ohoo, daca ar ninge doar o data la 5 ani.

      145
    • @Scribus: nu esti singurul, si mie imi place.
      Duminica dimineata cand inca nu era stratul de zapada mare, m-am chinuit sa adun zapada la un loc si sa incropesc un om de zapada pentru fi-mea. Ieri si azi am fost la birou, dar maine sunt acasa si abia astept sa ies sa curat masina si locul de parcare :D

      107
    • azidimineata era cel mai inalt in ‘grad’ la intrarea in organizarea de santier. eram singurul cu lopata in in mana. ma amuzam explicandu-le colegilor cum sa intoarca mașina in loc.

      ma rog, atat cat m-a ținut. da’ un metru cub cred ca am dat la o parte.

      83
    • Toți ceilalți se uită și zic “uite și la fraierul asta”.

      Aveam și eu obiceiul să curăț zăpada din fața casei, ca să pot băga mașina în curte. Fiind o străduță și o mică intersecție, în felul ăsta le era mai ușor să intre pe străduță celor care locuiau acolo. Ei, după ce am schimbat mașina pot intra și fără să dau zăpada. Ghici cine bodogănea și patina cu rotile, “mvaai, Primăria nu vine să dea zapada”. A ieșit unu’ o dată, până acu’ aveau gratis de la fraierul de mine, acuma se chinuie când nu dă nimerea cu sare (eu nu mai am nevoie la tracțiunea integrală). Nu care cumva să iasă și să dea zăpada, ca muncește și pentru alții.

      Numa’ boieri..

      192
  6. ”Zăpada asta este ocazia perfectă de a vede câte mașini sunt de fapt folosite și câte sunt abandonate cu lunile.” – sau poate, pentru ca s-a tot anuntat ca nu vine zapada in Bucuresti (la asta ma refer, nu la BV, unde e clar ca astepti zapada) au preferat sa nu mai schimbe cauciucurile si sa mearga cu metroul perioada asta, ca trece repede. My 50 cents.

    Comentariu apreciat.408
  7. Nu pleaca nimeni pentru ca nu mai gaseste loc .
    Cand ieseam si curatam masina dupa zapada fara sa plec, se facea coada sa se ocupe locul daca as pleca.

    Comentariu apreciat.582
  8. Tinerii aia din Cluj sunt pe gustul lui Vali: inoveaza la aparitia a inca unui comparator si/sau agregator pentru ca, de ce nu?

    Eu am tot spus ca este greu cu munca aia reala, cu „gândeala” care sa duca la ceva productiv, nu doar mizerii de astea resapate de agregatoare de informatii.

    Plus ca, mai e o chestie, sunt o gramada de mici afaceri care fix din asta traiesc: vanzarea de carti pentru BAC/evaluare nationala si unele chiar fac o treaba decenta spre buna (acum mai tine si de elev, daca isi da sau nu interesul).

    Referitor la Rusia si lingaii de mai sus, nimic nou sub soare: unii chiar isi imagineaza ca SUA vor ridica sanctiunile impotriva Rusiei de maine sau de saptamana viitoare. Mai copii, ce vreti voi si ce se va intampla, de fapt, sunt doua lucruri atat de diferite…

    206
    • @Gaby – nu stiu ce vor face insa momenant SUA se intalneste cu Rusia ceea ce este interesant si daca nu ma inseala memoria parca in 2016 au fost discutii cu rusii si-au bagat coada in alegerile prezidentiale ca sa il ajute pe Trump.

      Ceva imi spune ca Trump se uita la Putin ca la un prieten si este posibil ca dupa discutiile alea sa avem ceva surprize in politica externa, sa realizam ca SUA sunt prea prietene cu Rusia si atunci UE trebuie sa ia o decizie radicala – ori iese in fata si da cu pumnul in masa ori accepta ce decid altii. Sa speram ca este primul caz.

      Comentariu apreciat.304
    • Ți se pare ca Europa are pumn cu care sa dea in masa? Eventual cu vreun șlap ceva.

      124
  9. Am o întrebare: după ce am boicotat rușii, austriecii și olandezii, acum ii boicotăm pe americani ? Deci gata, nu mai luam Tesle și iPhoane ? Pai și cum ne mai dovedim valoarea ?

    Indecis. Tu ce zici?2614
    • Eu am boicotat chinezi si acum am trecut la americani. iphone si tesla oricum nu luam, dar sunt alte chestii la care trebuie sa ma reorientez. Ma uitam la fenix 8 spre exemplu, poate un suunto sau polar ar fi suficiente.

      1213
    • Da, boicotam orice de la altii. Noi, romanii, nu avem niciodata vreo vina, alegem psd si pnl de 30 de ani dar speram, de fiecare data, la rezultate diferite. Sigur problema e la altii, nu la noi!

      Indecis. Tu ce zici?1717
    • am ras astea 3 zile de toate teslele intalnite. nici una peste 30 kmh, majoritatea sub 20.

      de unde niste wtf?-uri.

      majoritatea si-au lasat masinile acasa. totusi multe tesle pe strada.
      romanii sunt saraci. multe tesle pe strada.
      teslele sunt mult mai bune decat orice ICE. toate teslele mergeau ca niste cizme gaurite.

      you figure that shit out.

      147
  10. In Bucuresti este vacanta scolara, deci elevii nu mai conduc pana la scoala si inapoi.

    Comentariu apreciat.810
  11. O să supăr pe mulți, dar mașinile nemișcate sunt un cancer ce trebuie extirpat.

    Zăpada doar face problema mai deranjantă, dar și în restul anului aș estima că undeva la peste 60% zac relativ nemișcate, pentru că impozitul e ridicol și parcarea semi-moka.

    Din 2 milioane de mașini din București, prin trafic nu ies în medie mai mult de 3-400k. Restul stau sau ies ocazional (de ex. când plouă). De aceea, primăria ar trebui să hingherească aceste mașini și să oblige oamenii să le ducă undeva la marginea orașului, pentru că ele sufocă efectiv centrul și cartierele.

    Românul vrea să-și vadă mașina pe geam, chiar dacă nu o folosește. Scenariul ideal este mașina la parcarea de la A1/A2 și te duci și o iei de acolo când îți trebuie.

    Deci soluții, ca să nu vorbesc în van:
    1. desființat ADP și trecut toate parcările sub PMB și sistemul nenominal. Nu e normal ca unii privilegiați să aibă loc subvenționat și alții nimic.
    2. mărit prețul în funcție de zonă și cerere/ofertă, că pot fi și zone mai chill și zone mai dense unde se omoară pentru un loc.
    3. impus prin regulament ca fiecare mașină să fie mișcată la maxim 72h, pentru a descuraja depozitarea pe termen lung.
    4. desființat treptat din parcările publice, câte 10-15% pe an, până când cetățenii vor vinde mașinile sau vor apela la parcări private. Parcările publice trebuie să fie doar pentru scop vizitatori sau turiști sau persoane cu dizabilități sau 10-20% locatari care chiar au nevoie de mașină și sunt dispuși să plătească un preț piperat pentru acest lux (spațiul public în Buc. este un lux)

    Indecis. Tu ce zici?1881
    • deci, solutia ta este sa ai 2 mil de masini in trafic. Bravo. Ai gandit-o de ai facut-o cacat

      Comentariu apreciat.459
    • Sa te cheme Flat sa poti avea masina

      Comentariu apreciat.281
    • oricine poate avea mașină, chiar și 10 mașini. dacă și le ține pe proprietate privată. Bucureștiul, ca spațiu public, nu are loc decât pentru 1 din 5 bucureșteni să le parcheze. Și asta generos, că ideal ar fi să fie mai aerisit, deci cam 1 din 10 ar fi un oraș respirabil.

      sumarizând, 200k de mașini pot fi acomodate pe spațiul public, în relativă apropiere de domiciliu. 1,8 milioane nu pot, deci trebuie duse undeva, ori în privat (dar costă, românul zgârcă), la marginea orașului (parcări imense, gratis), ori la țară, vândute, etc.

      Niciodată, never ever, în vecii vecilor, nu vor exista măcar 1 milion de locuri de parcare publice, că nu există spațiu. Darămite 2 milioane. nu se poate. Oamenii nu înțeleg acest simplu lucru, că nu poți să îndeși 2 kile de vin într-o sticlă de jumate.

      Indecis. Tu ce zici?1733
    • Propunerile tale sunt cam slabute. Eu ma gandeam la cladiri cu parcari etajate si sa dea amenzi politia in stanga si in dreapta la cei care nu respecta legea, simplu.

      212
    • Si daca plec in concediu trebuie sa angajez un „Fiat” sa o mute la fiecare 72h? :)

      233
    • @Ovidiu – clădiri cu parcări supraetajate = din ce bani? O astfel de structură, presupunând că ai găsi terenuri libere în cartiere și că nu te lovești de protestul celor din cartier (cine vrea o hudumaie de parcare ca priveliște?), costă milioane, un loc ar fi minim 20.000 euro. Românul plătește 20 euro impozit. Deci?

      Private, sigur. Dar nici un dezvoltator imobiliar nu e tâmpit să îngroape bani în parcări când poate să facă blocuri. Mai ales că nimeni nu ar cumpăra locurile alea, nu le cumpără nici locatarii blocurilor pe cele din blocurile în care stau, darămite să cumpere din parcări care sunt mai încolo? neaah.

      @Razvan – dacă pleci în concediu ar fi de bun simț să duci mașina la marginea orașului, nu să ocupi spațiul public 2-3 săpt. cu o mașină, când concetățenii tăi ar folosi mai util acel loc în acel timp

      De fapt asta nu înțelegem noi, zero empatie între noi. Ce mă interesează de restu? Sunt foarte mulți oameni care recunosc că țin mașina doar pt. extraurban, că nu se poate fără mașină prin țară, în concedii. În rest nu o mișcă. Corect. Dar atunci, de ce aglomerezi cartierul cu ea? Nu o folosești decât în afara orașului, dar omori orașul cu ea depozitată în oraș, pe trotuar, lângă bloc, pe unde apuci. Civilizat este să ții mașina la margine în P&R și să o iei de acolo când ai nevoie. Sau să o vinzi și să închiriezi doar când ai nevoie. Sau să folosești uber/blablacar. Sau să mergi cu avionul în concedii.

      Considerăm orașul ca fiind spațiu de depozitare pt mașină, ceea ce este fundamental greșit. Spațiul public este prea valoros să fie folosit ca parcare, de aia parcările publice trebuie treptat desființate, ca în Paris, străzile îngustate și făcut pietonale, piste biciclete, tramvaie, spații verzi, recreaționale, etc. Iar mașina, dacă ții morțiș să ai una, o ții la marginea orașului.

      Indecis. Tu ce zici?1233
    • @Flat
      Mie-mi place cum ai calculat si-ai decis tu cate masini sa aiba oamenii. Cam asa a facut si Ceausescu.

      Dar iti dau dreptate, sunt mult prea putine locuri de parcare pentru masinile din Bucuresti – parca era o estimare de 250k de locuri de parcare pentru aproape 2 milioane de masini. Problema e asa: inainte de ’89 comunistii au decis ei ca oamenii muncii nu au nevoie de masina, asa ca hai sa terminam tovarasi cu mofturile astea burgheze si facem orase inghesuite pentru oamenii muncii, fara locuri de parcare ca nu e nevoie. Dupa ’89 comunistii ailalti nu s-au preocupat sa rezolve problema si au continuat sa dea autorizatii de constructie fara noima, cu bloc langa bloc, fara locuri de parcare.

      Iar acum apar oameni ca Flat care au gasit ei vinovatul: oamenii care si-au luat masina. Nicidecum administratia publica care s-a pisat cu jet timp de zeci de ani pe oameni. Asa ca hai sa-i belim pe proprietarii de masini, sa-i cocosam cu taxe si ar fi misto sa le si luam masina daca nu o folosesc.

      Ceausescu ar fi mandru de tine, tovarase!

      Comentariu apreciat.326
    • > Mie-mi place cum ai calculat si-ai decis tu cate masini sa aiba oamenii. Cam asa a facut si Ceausescu.

      Faci aceeași eroare logică pe care am mai auzit-o – reducțio ad ceaușescum. Fără a face diferența între proprietate privată și spațiu public. Nu, nu am decis câte mașini să aibă oamenii, am decis că pe spațiul public, al tuturor, NU ESTE LOC. Poți avea și 27 de mașini dacă vrei, dar ține-le pe proprietate privată, nu îmbâcsi orașul cu ele pe spațiul public unde toți cei 2 milioane de cetățeni ar avea dreptul să se plimbe în civilizație, pietonal.

      Faptul că densitatea orașului este de tip asiatic (10.000loc./km2) este ceva ce nu poți pune vina nici pe comuniști, pentru că chiar ei limitau asta (exista buletin de bucurești), ci pe capitalism și libera circulație. Deci în București se pot stabili 3, 4, chiar 10 milioane de oameni dacă doresc. Mașinile lor însă nu au loc, ce e așa greu?

      Aceasta este consecința libertății, densitatea orașelor mari. Nu discut dacă e bine sau rău, ideea este că 3-4 milioane de oameni vor să se mute aici. Poate primăria să le facă parcări? Nu, evident, că nu are unde și nici cu ce. În plus, politicile de urbanism din tot vestul civilizat (deci nu vorbim de US) se axează pe independența de mașină.

      Statistici – car ownership – București aproape 1:1.
      Bruxelles 0,7 Paris 0,6 Copenhaga, Viena 0,4
      În mai toate capitalele europene se întâmplă ce spun eu. Oamenii nu au mașini pentru că NU ai nevoie de mașină. Cine chiar are nevoie pune mâna și plătește parcare, și nu 100 euro pe an, ci 150, 200, chiar 400 pe lună. Vorbim de parcări private în majoritar, că nu le face statul pomană.

      Zici de administratia publica care s-a pisat cu jet timp de zeci de ani pe oameni că a permis mafiei imobiliare să construiască fără parcări. Dacă construia cu parcări urlați toți că apartmentele sunt 200k euro că ce-ți trebuie parcare. Așa-i românul, ar fi urlat că el nu are nevoie de parcare, că de ce îl obligă statul să-și ia. Hai să nu ne prefacem că noi, românii, n-avem vină în acest joc ipocrit.

      Bine că sunt io ceaușist că vreau un oraș respirabil, și nu un cimitir de mașini claie grămadă, folosite din an în paște de oameni care „au nevoie”. Aveam unu pe stradă care avea 3 rable le parca prin rotație pe trotuar până i-am făcut sesizare la primărie și a dus două pe câmp la țară

      Indecis. Tu ce zici?2315
    • Flat, nu boss, de sufocat ne sufoca alea care merg (cu dpf off si cu toate noxele pe care le imprastie). Cu ce te sufoca o masina care sta (daca nu sta pe trotuar)? Te-o sufoca pe tine care tre’ sa alergi ca hamsterul in rotita toata ziua, si mori ca nu gasesti loc de parcare cand ajungi acas. PS am 3 masini, coduc maxim o data pe saptamana. Am loc de parcare pentru toate.

      Indecis. Tu ce zici?1615
    • sunt aprox. 2 milioane de mașini în B. și cam 300k locuri de parcare, hai să fiu generos să zic 400k cu tot cu curți private

      deci 4 din 5 mașini stau pe trotuare sau în locuri nepermise gen intersecții, treceri pietoni. deci datele te cam contrazic

      dacă ai 3 locuri private, felicitări. așa e corect
      dacă ai 3 locuri publice, este destul de mizerabil, fiindcă 4 din 5 cetățeni nu au nici unul. și spațiul public e al tuturor
      nu-mi veni cu argumentul că plătești, suma e ridicolă (700 lei pe an sau cât e)

      PS când am spus că îmbâcsesc, mă refeream mai ales la aspectul estetic al problemei, nu la poluarea efectivă. București arată ca o ghenă-depozit de mașini aruncate fiecare pe unde apucă pe orice colțișor liber, pe când orașele civilizate au străzile curate, pentru că mașinile sunt prin parcări subterane (private) și eventual câteva organizate destul de strict la suprafață, aliniate frumos în parcări cu plată

      01
    • @Flat
      Din tot carnatul ala vreau sa-ti atrag atentia asupra unei chestii:

      Statistici – car ownership – București aproape 1:1.
      Bruxelles 0,7 Paris 0,6 Copenhaga, Viena 0,4

      1 – gresesti, car ownership in Bucuresti e de 0.59 (date de aici: https://www.romania-insider.com/romania-motorization-rate-aug-2022) . Adica un pic sub Paris (sau Copenhaga), sub Bruxelles, si-n mod sigur sub Roma (0,72).
      2 – stii ce au orasele alea dar Bucuresti nu are? Un transport in comun decent.

      182
    • Muta-te tu la marginea orasului ca sa nu te mai sufoci de masini care stau. Ai creierul la fel ca nick-name-ul…

      98
    • Sunt prea multe masini in Bucuresti! Ar trebui sa fie interzise toate, oamenii sa mearga cu bicicleta si daca au nevoie neaparat de masina sa ia taxiul!!! /s

      Serios acum, ca sa se rezolve traficul trebuie actionat pe 2 directii:
      1/ transport in comun care sa functioneze – adica suficient de des ca sa nu fii sardina si benzi dedicate (cu amenzi serioase pentru incalcare) astfel incat sa autobuzele/etc sa aiba o frecventa mare si previzibila.
      2/ taxe pentru locuri de parcare conform raportului cerere/oferta; doar nenominale (cu exceptia celor cu handicap) si cu licitatie anuala pentru fiecare zona – pentru o zona cu 1000 de locuri de parcare publice pot sa participe la licitatie pentru 900 de locuri doar locuitorii de zona; taxa pentru toti castigatorii este oferta ultimului castigator; restul de 100 de locuri sunt cu taxa pe ora/zi, taxa proportionala cu taxa locurilor nominale.

      12
    • sabotoare. ai relativ dreptate la faza cu masini/populatie. Doar ca
      1. din cauza de motive nu avem un numar corect de masini raportate in bucuresti/ilfov. Nu e constipatie, ci faptul ca ai masini neinmatriculate pe bucuresti, care stau in bucuresti si masini inmatriculate pe bucureti care nu stau in bucuresti. Deh…cand tre sa iti legi masina de buletin, e mai grele

      2. consideram totusi corect numarul. presupunem prin absurd ca e corect, ca sa ne fie mai usor la punctu 2. Bucurestiul, inca, nu are o sosea de centura funcitonabila, asa ca mare parte din trafic trece prin oras. Ca atare..apar probleme pe care alte tari nu le au

      3. Nu stiu bruxelu da parisu are si el probleme cu parcarea. in 2007, cand mergeam pe acolo, am mers cu masina la o bere (conducea un parizian). Si am parcat undeva la vreo 2-3km de zona unde aveam treaba. Pe vremea aia in bucuresti parcai unde voia putulica ta, ce daca era trotuar :)

      4. Si acum, problema majora. Densitatea. Bruxelu are 5700. Parisu are 19000. Bucurestiu are 9000 (rotunjite). Deci o sa ai probleme in orasele astea.
      In stockholm ai probleme la parcarea in centru. In afara centrului…mai putin.

      Ah. Si in Suedia exista lege ca nu ai voie sa parchezi, in parcarile publice, mai mult de 24h. Bine, legea asta este si nu prea aplicata. Cand aveam inca 2 masini lasam una pe singura parcare moca din zona. Si, in juma de an, am luat o singura data amenda

      50
  12. Nu ar strica sa adaugi la articolul asta si faptul ca mai toata presa de bine plus lumea de bine este un pic derutata in aceste momente si nu stie cum s-o dea. Vad nenumarati de asa-zisi influenceri care au inceput sa faca emita pareri fix cum le facea Ovidiu Ioanitioaia pe timpuri.

    144
  13. Aia cu fontul nou s-a dat?
    Citesc si cu TNR de 10, dar …

    221
  14. Apropo de idioti ,
    Citate din popor auzite săptămâna asta:
    „Ne-au cumpărat ăia din Vest cu totul pe nimic, uite Petrom de exemplu”

    „Nu a zis bre așa , e scoasă din context”

    ” Ăia din vest ne vor pe toți gay”

    Și de ce powla mea l-au înjurat martalogii ăia pe Nicușor astăzi?
    Astăzi în București s-a circulat blană, nu vă mai plângeți
    Mă duc să-mi iau pastilele

    216
    • Mi-ai amintit de standup-ul lui Micutzu cu autostrazile si homosexualii, genial

      69
    • NOU
      #62

      > Astăzi în București s-a circulat blană, nu vă mai plângeți

      Trei motive:

      1. ieri a fost haos
      2. copiii sunt inca in vacanta, nu conduc (vorba cuiva de mai sus)
      3. ochiometric din ce vad in fata blocurilor din zona, cam 70% dintre masini n-au iesit, nu-s blocuri de pensionari.

      82
  15. Da, faza asta m-a dat pe spate:

    „Din păcate, românii sunt recunoscuți ca infractori în SUA.”

    Aici referindu-se la grupul de romani de crima organizata, din Louisiana presupun.

    141
  16. Sa mai facem un agregator de agregatoare. cu AI. iț dã fiucer, men

  17. Aaaahahahahaaa! Am ris cu lacrimi la aia cu poporul rus „educat”! :)))
    Ba domne, deci concluzia e clara: lumea e indobitocita puternic de asta cu rusia! Eu dintotdeauna am vrut sa vizitez rusia sa ma conving cu ochii mei cum se bea la prima mana vodca din aia imputita pe satele din rusia profunda si cum isi dau aia in cap din orice (evident, cu riscurile de rigoare pentru integritatea mea corporala) sau cum la nici 100 de km de moscova te ineci in glod!
    Daca oi fi sanatos, oi merge, asta daca nu ajunge si putin ca iliescu, nemuritor

    181
    • acum vreo 20 de ani, cand terminam eu facultatea si ma angajam pe un salariu binisor peste medie iar rsuia parea a se indrepta spre o normalitate general acceptata, visul meu, pentru care incepusem chiar sa adun bani, era o calatorie cu trans-siberianul.

      erau niste companii rusesti care organizau asta, tu trebuia sa ajungi la moscova la data stabilita si in rest iti rezervau si cumparau ei bilete de tren, cu loc, cuseta, cum doreai, iti rezervau camere de hotel si eventuale tururi in ce orase de pe ruta doreai sa te opresti si iti asigurau intoarcerea la moscova din unul din cele trei capete, ceva in rusia, ulaanbaatar sau beijing, cu avionul sau tot cu trenul, in aceleasi conditii. un fel de croaziera de. si totul era doar 5 6 mii de dolari.

      kazan, yekaterinburg, omsk, novosibirsk, krasnoyarsk, irkutsk…

      din pacate probabil va ramane pentru totdeauna un vis, pentru ca rusia a devenit extrem de nefrecventabila, din absolut orice punct de vedere.

      130
  18. Ugh, oameni care scriu cu ”tz” în 2025? Băga-tzi-ai sârmă-n nas…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.