Vine Don jr să îi fie linsi un pic bocancii:
Donald Trump jr, fiul cel mare al președintelui Statelor Unite, vine în România pe data de 28 aprilie, cu o săptămână înainte de primul tur al alegerilor prezidențiale, au declarat pentru G4Media.ro surse aropiate organizatorilor evenimentului.
Sociopatul nostru preferat descoperă ce a creat și susținut.
Miliardarul Elon Musk a făcut apeluri directe, dar fără succes, la președintele american Donald Trump pentru a renunța la taxele vamale în weekendul trecut, a relatat luni Washington Post
Focusul avea dreptul să nu se dea. Îl are și acum, dar mai palmat așa. Atât de simplu este: ai loc să te dai, dă-te. Nu doar legea zice asta, ci și minima logică. Nu fi tu mai prost ca prostul din spatele tău.
Să îl întrebe cineva pe Sebi Burduja de harta asta.
Minele de cărbune s-au închis pentru că costa 5 lei să produci cărbune care costa 1 leu.
În curând ne întoarcem la industria calului:




Din câte știu, cărbunele care-l avem noi e mult mai slab caloric decât al polonezilor și nemților. Practic cu același efort depus pentru a-l scoate la suprafață, transporta și toate alea, ai mai puțină energie utilizabilă.
Dar e greu de acceptat rațional, mândria națională prevalează.
Aloo, te iei de carbunele nostru stramosesc? De-aia a murit Burebista pe cruce, ca sa zici tu ca al nostru nu e bun? Pai tunelurile alea de sub Bucegi de-aia au fost construite initial, ca sa extraga daCărbune… Ignoranti, dom’le…. TURUDOIÂNAPOI!
Manu, daca ti-ar rupe miron cozma mainele alea tradatoare cu care iti permiti sa scrii asa ceva despre carbunele tarii….
Nu te speria, că și în Ruhr tot lignit se exploatează și e la fel de slab ca al nostru. Diferența este de tehnologia/cantitatea extrasă la un crăițar investit. La noi era cam 80 de bani scoși la 1 leu îngropat, dar nu făceai nimic dacă ardeai banii în boilere sau importai energie de trei ori mai scumpă.
Dar ce să vezi, prin Valea Jiului se extrage și huilă, dar se vinde pe bani buni că noi avem cazane vechi și nu puteau arde cărbune uleios. Și tot datorită cărbunelui superior aveam și cel mai bun cocs din Europa, foarte cerut la export pentru combinatele de oțeluri speciale deoarece conținea foarte puțin sulf.
Bossilor redeschiderea minei Petrila ar presupune aproape 20 ani pentru recuperarea investitiei asta mergand pe ideea ca ai avea un management si o infrastructura pusa perfect la punct
!!!DOUAZECI!!!
*Petrila extragea undeva intre 500 si 700 de tone anual.
*capacitatea maxima in caz de retehnologizare dupa “Neckermann” ar fi max 1500 T dar asta depinde si de capcitatea de transport adica infrastructura aproape inexistenta acum.
*Pentru asta ar trebui investitii undeva intre 400 si 500M E.
*costuri anuale in jur de 30M
–
Iti trebuie cam 5 ani sa ajungi la o astfel de capacitate si minim 15 sa o aduci pe plus atentie IN CONDITII FAVORABILE din absolut toate punctele de vedere
Hai sa zicem ca dacii liberi pompeaza 24 din 24 si scazi la un 12-15 ani
In aceste perioada, cam cu jumatate de investitie si undeva la 7 ani ai ajunge pe + cu eoliene si cu regele RA
Despre ce mama ma sii vorbim????
@Alexandru .. Man nu trebuie sa caut sa iti verific informatiile dar cred ca este ceva gresit pe acolo.. 700 de tone /an raportat la investitiile de care zici ca este nevoie este o cantitate infima ..cred ca ai pierdut niste zero-uri
Noi trebuie sa ne inchidem minele dar Germania deschide mine noi. Calitatea este irelevanta, UE nu mai vrea energie din carbune. Punct.
In acelasi timp ce Germania deschide mine noi, Romania nu poate inlocui toate minele inchise asa ca vom importa energie de la sarbi si bulgari, care provine tot din carbuni.
Noaptea mintii :))
noi avem lignit cu putere calorica 1800 kcal/kg, polonezii au huila cu peste 4000,
dar e greu cu astea
Cui ii pasa.
Carnea de cal e buna pentru consumator.
salam yeehctoria
My LIDL pony…
Ghiudem afumat.
eu vad ca fordul nu avea unde sa se dea fix in mom ala. dpmdv, ala cu mercedesul trebuie biciuit in piata publica 3 duminici la rand.
la 00:25, dupa camion nu era loc deloc. dar deloc.
da, asa pare, acolo ar fi putut sa se incadreze.
A putut sa treaca pe B1 ala cu BMW-ul gri, numai asta cu Focus era lipit pe B2.
ăla cu focusul avea motor de 3 litri, de aia trăgea tare…
Vezi ce bullied a fost ala cu BMW-ul sa schimbe banda ca imediat dupa a si puscat ditamai frana. Ca asa e la noi ala din spate decide cand trebuie tu sa schimbi banda.
Nici mie nu-mi plac astia de raman etern pe B2, dar asta nu inseamna ca trebuie sa il imping in sant. Astepti, astepti, daca nu misca la a treia ocazie sa se miste pe B1, ocazie serioasa nu sa intre intre doua tiruri si sa trebuiasca sa franeze ca ai tu chef sa o arzi, atunci il depasesti tu pe B1 si aia e. Dar poate sunt eu mai rabdator in fire.
Si in niciun caz, dar in niciun caz, daca in fata pe B2 e trenulet nu ma dau eu la o parte ca vine altul in spatele meu cu 200 de la ora. Poate si eu astept sa ma dau cu 200 de la ora dar sunt blocat. In locul aluia cu BMW-ul nu ma miscam de pe B2 pana nu se dadea Focusul la o parte sau pana nu puteam sa trec pe B1 sa il depasesc. Sa schimb eu banda si sa franez ca e unu mai agitat in spate, nu mersi. Nu trebuie sa dau eu in frane ca sa nu dea el in frane. Ar fi frumos ca acelasi principiu sa se aplice si la aruncarea in depasire de pe B1 pe B2. Vezi ca vine unu tare pe B2 si e mai in spate si tu vrei sa depasesti cu 110 pe unu care merge cu 90, mai asteapta un pic sau forjeaza la 130 sa fi decent.
Focusul avea dreptul să nu se dea. Îl are și acum, dar mai palmat așa. Atât de simplu este: ai loc să te dai, dă-te. Nu doar legea zice asta, ci și minima logică. Nu fi tu mai prost ca prostul din spatele tău. -> intr-o tara civilizata ala cu mercedesul face puscarie. Legea zice sa te dai cand o poti face in siguranta. Nu cand se pune la jumatate de m in spatele tau un dobitoc. Doar dobitocii stau asa aproape de altii si doar ei forteaza astfel de accidente. Acea filmare ar trebui data pe site-ul MAI pentru condus agresiv si ala trebuie lasat si fara masina, nu doar fara permis. Data viitoare intra in ala din fata, ca el vrea sa mearga cum vrea el. Amandoi incalcau o lege, corect, dar doar unu a produs un accident.
@Stf. Comentariul tau e in linie cu același comentariu de la discuțiile cu trecerea de pietoni. Era dreptul meu sa trec, nu are importanta că a trecut camionul pe mine.
Când face reclamație la MAI sa îl sune și pe polițiștii care dau permise. Școala de șoferi e o gluma proasta.
Ma, mai da-i in pula mea pe toti aia care te forteaza sa schimbi banda ca asa vor ei. In plm, ala cu mercedes era lipit de cel din fata lui (ca era bmw, ca era ford) chiar si atunci cand B1 era ocupata. Ca deh, jegul are mercedes, e mai indreptatit sa fie jeg imputit.
@CristiX: da, si acolo, soferul roman nu stie ce obligatii are, stie doar ce obligatii are pietonul. Si legat de ce mai zici tu, ala moare cu dreptatea in mana, dar tie nu o sa iti fie bine, mai ales mental, daca omori un om.
La fazele astea cel mai bine este ca fordul să fi încetinit lent, până la viteza egală cu cea a celui de pe b1, și mers așa vreo 10 minute, pentru ca babuinul cu mercedes să facă spume și astfel să crape de avc mai devreme. O viață mai scurtă = mai puține victime cauzate de jegoșenia lui.
Pana la momentul cand Mercedesul a ajuns fix in spate, avea timp sa treaca pe B1, ca doar avea oglinzi. Dar din reactia lui speriata era probabil (a se citi „mai mult ca sigur”) neatent. S-a trezit cu ala in spate agresiv, s-a speriat si a tras aiurea de volan. Sunt amandoi vinovati – Fordul ca n-a condus preventiv/atent, iar Mercedesul ca a fost agresiv si n-a inteles ca ala din fata lui nu e obligat sa se dea/nu e atent/poate e obosit etc., mai ales daca merge cu viteza legala, si e in depasire legala.
Daca sunt pe B2 in depasire si vine melteanu’ la intimidare sta frumos si asteapta pana am loc sa intru in siguranta pe B1. Mai ales daca am viteza legala maxima.
In clipul de sus au gresit amandoi.
Sper ca sunteti constienti ca putea fi cu victime suplimentare, in caz ca intra in VW-ul care circula regulamentar pe B1, da?
deci, fordu nu are voie sa depaseasca pentru ca avea un mercedes in spate.
asta cu vina comuna este fix „dar avea fusta scurta”
argumente de soferi agresivi ca sa isi sustina comportamentul agresiv. ala cu mercedes e un cretin si in general toti astia care vin la 1 metru de masina din fata si dau flash-uri sa se dea lumea de pe autostrada lor sunt niste cretini. bonus idiotii care stau pe b2 fara motiv si ii agita si mai tare pe agresivii cretini de mai sus. primitivi care nu stiu sa foloseasca drumurile
Se circula la noi mai ceva ca pe porțiunile fără limită de viteza de pe autobahn. Mori dacă aștepți 30-60 de secunde cât devansează ala, dacă vezi ca banda 1 e ocupata și aia circula mai încet? Am dat de loganuri care depășeau cu 100 km/h tiruri pe autostradă. L-am lăsat pe om sa își facă treaba și ai a fost, nu mi-a arătat waze-ul ca am pierdut jumătate de ora după ala. Sper sa îl găsească politia pe ala cu Mercedesul și sa îl ia la întrebări.
Toate ca toate dar ala cu Mercedesul a ramas asa pe B2?
Indiferent cine te presează din spate responsabilitatea e la tine. Mai mult ca sigur ala cu Fordul e b2 lover și văzând cum ala din spate s-a lipit de el probabil s-a panicat și a tras de volan. O fi dat și el de permis…300de euro.
I-auzi ce zice articolul 54^1 din OUG 195/2002:
(1) Se interzice conducătorilor de vehicule să adopte un comportament agresiv în conducerea acestora pe drumurile publice.
(2) Prin comportament agresiv se înţelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul de vehicul, a uneia dintre următoarele manevre:
d) circulaţia cu vehiculul la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât şi în lateral, ori reducerea bruscă a vitezei de deplasare fără motiv întemeiat, de natură a intimida conducătorul acestuia;
Pana la urma, cine a dat 300 de euro pe permis?
@Eu
Benzile de circulație se ocupă succesiv, începînd de la bordură. Ai liberă B1? Ești obligat să te repliezi.
Dar ala cu mercedesul nu avea aceeasi b1 libera? De ce nu s-a repliat si el?
@marinel – cum defineste legea „banda libera”?
Si de curiozitate, stiu ca este o intrebare veche a mea la care nu raspunde nimeni – este legal sa circuli peste limita de viteza? Admitand ca un nene sta „ilegal” pe B2 cu 100 de km/ora pe drum de 100 km/ora, cine il va depasi si cu ce viteza?
Ca daca te uiti la clip si presupunem ca ala care filmeaza merge legal atunci si Fordul si Mercedesul depasesc limita, nu?
@Eu
Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.
Da, cica obligatia e obligatie, dar lasand orice obligatie legala la o parte, de ce dracu’ ai vrea sa tii un om evident agitat si nervos in spatele tau? Te dai, il lasi sa treaca, trece, uiti de el in 10 secunde. Nu, tu fortezi masina sa depasesti cu inca 10 kmh ce e pe banda 1, il tii acolo, esti evident atat de stresat ca nu mai esti in stare sa tii masina pe sosea etc. Nu, frate, ma dau la o parte, las omul sa treaca si gata. E simplu. Nu stiu de ce sa ma erijez eu in blocaj rutier doar fiindca pot. Si da, daca nu poti tine volanul drept poate n-ar trebui sa mergi cu viteza aia.
Bigbear, tu ești suveranist d-ăla căpos din cauza căruia trebuie să se scrie în legi și definiția definiției, sau a apei că este udă, sau pe etichete să nu bei detergent.
Ce plm poate să însemne bandă liberă. Ia zi. Cât de deștept ești tu
Intreb, din nou:
– aceeasi banda 1, nu era libera si pentru Mercedes? Ala ce depasire mai continua?
– daca unu are obligatia de a se da, altul nu are obligatia de a merge cu viteza legala? Sau decidem, functie de cum ne afecteaza, ce obligatie e mai „obligatorie”?
hai că te ajut eu.
bandă dreapta liberă? te dai.
nu este treaba ta cu ce viteză merge ăla din spate. treaba ta este să eliberezi banda. ce faci tu este să comiți o ilegalitate ca să nu comită ăla din spatele tău.
eu ma dau in dreapta doar daca nu trebuie sa franez deloc. daca trebuie sa franez catusi de putin nu ma dau. de cacat cum s-a speriat ala cu fordul, probabil sa fie si masina de vina, a tras cat a putut de tare cu fordul ca sa nu il incomodeze pe ala din spate, la modul ca probabil voia sa se dea candva la o parte dar nu in clipa aia, doar ca una e cu fordul ala din 1900 toamna la 170/h si alta e cu mertzanul.
@vali: ala nu comite doua ilegalitati? Ca merge si peste limita de viteza ( prima ) si nici nu se da in dreapta dupa ce a terminat de depasit ( a doua ). Deci ala e dobitocul ( mai mare ). Corect nu e treaba mea sa il „corijez” pe ala din spate, dar nici treaba lui sa ma „corijeze” pe mine, nu? Din nou, de ce e ok / normalizam incalcarea unei reguli/legi, dar nu e ok sa incalcam alta regula/lege?
ăla vrea să devanseze. tu nu ai ce devansa, dar ai bandă liberă dreapta.
hai că te ajut eu.
viteza maxima e 130. mergi cu 130. nu iti pasa pe ce banda merge ala din fata ta, mergi cu maxim 130 si tii distanta.
cu placere
Pe o distanta de 100 km, daca masina A merge cu 120 km/h si masina B merge cu 150km/h, calculati diferenta de timp castigata de masina B.
a. 5 min
b. 10 min
c. 30 min
Dar daca masina B merge cu 170 km/h ?
a. 5 min
b. 15 min
c. 30 min
Dar daca masina B merge cu 130 km/h?
a. 4 min
b. 5 min
c. 6 min
La vitezede peste 130 mai bine pune sansele de a ajunge acasa intreg, cu cateva minute mai tarziu VS sa te complici cu o amenda/spitalizare sau sa castigi un game over!
Nu ca as fi de acord cu cei care merg tare sau agresiv dar exemplul tau e stupizel. Ia refa calculele pentru 500km. Dar 800km?
10 min, adica 20% mai rapid
15 min, adica 30% mai rapid
4 min, adica 8% mai rapid
Eu personal merg tare pe autostrada de plictiseala, de-abia astept sa se termine, nu imi propun sa castig timp, ci mi se pare aiurea doar sa ma tin de volan.
ev21, ce conteaza 100km sau 800km daca e vorba de 150kmh pe drum romanesc, deci ilegal si considerat nesigur de catre societate si autoritatile care gestioneaza drumul pe care circuli? Tot un bou suveran ramai. Vezi ca poti sa inchiriezi la Adincata si te dai cu cat vrei tu, sa-ti calmezi ego-ul fragil.
Daca ii pui sa calculeze si diferenta distantei de franare intre 120kmh si 150kmh i-ai terminat.
@ev21: o sugi tu putin daca nu reusesti sa mergi constant cu 150 km/h pe tot parcursul ala de 500 de km (sau de 800 de km?)
Sau macar sa-ti iasa viteza media atata?
@Foorysh @Velu hai ca ati ramas prosti asta cum v-am lasat
Eu zic ca e stupid calculul si ca oricum nu sunt de acord cu condusul in halul ala si voi ziceti ca maica-mea e proasta
Pe principiu asta e mai bine sa o calci in oras ca diferenta procentuala e mai mare deci scutesti mai mult timp raportat la durata totala.
Dar daca avem 10km si masina A merge cu 60km/h si masina B cu 20 km/h? Castiga doar 20 de minute. Pai ce faci in 20 de minute, nu mai bine mergem cu 20 km/h in siguranta? Ba da, clar, si cel mai sigur e sa impingem masina. Evident. In scenariul B, diferenta e de aproape 50% din timp, adica imensa.
@Adrian exact asta e calculul care favorizeaza deplasarea cu mijloacele de transport in comun in oras. Masina are o viteza de deplasare reala 10-15km/ora si un metro-tramvai/autobus cu linie dedicata are cca 40.
Intr-adevar, trebuie sa eliberezi banda 2, dar in conditii de siguranta, ca nici eu nu as elibera banda ca sa intru intr-un tir care merge legal pe banda 1 doar ca sa ii fac loc dobitocului, pentru ca nu vreau sa ma pun nici pe mine in pericol, nici pe ceilalti.
Altfel, cine stie ce naiba de sperietura a tras ala cu fordul? presiunea sigur a fos și uite cum cum se intampla nenorociri…oare ce-o fi patit ala cu mercedesul?
Nu musai sperietură, dar e mașină ușoară, Cx de frigider, cine știe ce amortizoare o fi avut că la hopurile de pe autostrăzile noastre sari în sus și pierzi aderența. Și avem destule denivelări…
Deci suveranistul Ponta vrea sa ne arate ca doar el are firman original adevarat care a trecut pe la curul lui Trump. Puie ma jegule , sa ajungi langa tactu Nastaze acru si vanat de ciuda
Ma dau pe banda din dreapta ori de cate ori se poate cum e si normal. De obicei aleg sa merg cu viteza legala asa ca mai mult merg pe dreapta. Daca imi dai flashuri urmatoarele doua minute nu ma misc din fata ta nici daca suntem singurele doua masini de pe autostrada.
Trebuie și a 3-a, pe B1…
FlorinC roaga-te (daca esti religios) sa nu fie pietre in stanga benzii 2…
FlorinC roaga-te (daca esti religios) sa nu fie pietre in stanga benzii 2…
In vestul Europei energia elecrica este ieftina, pe motiv de multe reactoare nucleare si foarte mult soare in Spania de ex.
Problema noastra este ca energia electrica nu vine wireless, iar in Austria se gatuieste.
Austria joaca cu mama Rusia, iar si capabilitatile limitate de trnasport, sunt adesea in „reparatii”.
Scandalul e vechi, dar Austriecii se fac ca ploua.
Se lucreaza la ocolirea Austriei, dar dureaza.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/cauze-scumpirii-masive-energiei-estul-europei-inclusiv-romania-gatuirea-importurilor-curent-vest-granitele-austriei-probleme-reteaua-romaneasca-oala-presiune-21675306
Corect.
In plus ar fi interesant sa pui in paralel o hartă a temperaturilor și ai să vezi că ai același degrade la culori.
am ras.
Las că nici ai noștri nu dau ghes cu îmbunătățirea capacității de transport, s-au trezit după 15 ani de investiții în eoliene că se produce mult în Dobrogea iar curentul nu poate fi transportat cu camioanele…
Asta spune si Burduja, vestul nu vrea sa se conecteze cu noi, fiindca asta ar face energia mai ieftina la noi decat e acuma, dar ar scumpi la ei.
Austriecii sunt cei mai jegoși și nesimțiți posibil. Lumea crede că Ungaria lui Orban e pe felie cu Rusia, dar Austriecii sunt la alt nivel, și nu de ieri de azi, ci de 50 de ani.
Nu știu de ce UE nu face nimic.
(Azi e Marti…)
Mrți spunea Gyuri Pascu… Zi scurtă.
La 60.03 se evaporă complet profitul GAZPROM și devine absolut irelevantă politic conducerea de la Kremlin..
scad pensiile.
@Doru Florin domñe ajuta!
traim mai bine ca elvetienii daca ne permitem curent mai scump ca ei.
Despre nemti, ca sunt favoritii mei. Q12025 e gata si productia industria in germania ramane tot scade fara semn ca isi revine. Germania ramane dependenta de gaz si dependenta creste:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-04-08/german-power-prices-to-stay-high-as-link-to-gas-seen-stronger
ce mai ghicesc in cafea expertii care ma contraziceau?
sa scriu in fiecare trimestru cum sta treaba vali?
A7 , Moldova are autostrada. Dar și multe maimuțe și oligofreni la volan, 70-80% să fie primit
La faza cu Fordul: am vazut de nenumarate ori chestia asta in Germania. Diferenta e ca, acolo, neamtul franeaza daca vine cu viteza din spate si asteapta ca cel din fata sa termine manevra de depasire. Daca, totusi, cel de pe banda a doua e „banda 2 lover”, il devanseaza prin dreapta si isi continua drumul, nu i se activeaza instinctul de legiuitor, cum se intampla in spatiul carpato-danubiano-pontic.
N-auzi ca nu le spunem noi lor cu ce viteza sa mearga! dar sa respectam legea si sa ne dam la o parte imediat cum am trecut de primul obstacol de pe b1. sigur si ei au trecut si au terminat depasirea, ca pe ala care merge in fata ta nu poti sa zici ca incerci sa-l depaseste, dar lor nu li se aplica regulile si legile.