Situația la zi, miercuri, 28 decemvrie

România unde se refuză educația sanitară de orice fel și unde minim 50% din părinții care se pretind educați și intelectuali își educă fetele cu un simplu “mie să nu-mi vii gravidă, că te dau afară”. Orice altceva nimic.

Un număr de 214 copii au fost părăsiţi în maternităţi şi în alte unităţi sanitare din România, în primele şase luni din 2022, cu doi copii mai puţini faţă de perioada similară din 2021, conform datelor publicate pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie (ANPDCA). Dintre aceştia, 171 de copii au fost părăsiţi în maternităţi. Alți 42 au fost lăsați în secţiile de pediatrie, iar unul a fost abandonat în altă secţie de spital, relatează Agerpres.

În timpul ăsta oameni care ar vrea să adopte stau și plâng că statul nu vrea.


Vești de la hotelieri: nici anul ăsta nu le-a mers bine, și anul ăsta sunt mai aproape de falimentul ăla care nu mai vine:

Vremea strică distracţia de revelion la munte. Managerii de hoteluri au constatat că rezervările se anulează una după alta în ultimele zile. Clienţii nu vor să-şi petreacă vacanţa în staţiuni fără zăpadă. Aşa că gradul de ocupare a ajuns acum în unele hoteluri de nici 40%. Nu vă aşteptaţi însă ca preţurile să coboare. (sursa)

Nasol. Hai să vedem niște inspecții să vedem câte camere sunt declarate în acte și câte sunt în realitate pline. Mâine și poimâine, că bugetarii ăia care fac controale sunt la muncă, teoretic.


Deținătorii de dizelare sunt disperați să scape de ele, dar nu ar lăsa la preț.

 

diesel

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

48 comentarii

  1. Pentru faptul că România dă aproape jumătate (45%) din naşterile înregistrate în rândul fetelor cu vârste mai mici de 15 ani în Uniunea Europeană și pentru copiii abandonați în maternități trebuie să îi mulțumim lui Ionatan Sighiartău: ”Știți de ce? Pentru că sunt părinte și sunt și alți părinți în țara asta, care pe lângă materiile și curricula Ministerului Educației, există niște materii opționale. Prin care părinții să-și dea acordul cu privire la ce opțional să facă”.

    00
    • Daca te referi la educatia sexuala, vezi ca 80% din nasterile la minore sunt din randul etnicilor tigani, care oricum nu dau doi bani pe basinile progresiste propuse.

      Sau pe la scoala, in general.

      24
    • @Mihai C
      De ce „basini progresiste”???
      Daca asta este situatia nu trebuie incercat, chiar daca ai tu informatii clare ca acea etnie nu merge la scoala?

      30
    • basinile progresiste pe de alta parte ajuta la tocarea banilor in mod organizat prin diverse oengeuri, indiferent daca au efect programele finantate sau nu. un fel de semibugetari

      00
    • @andreid – pentru ca asta sunt, izvorate, emanate dintr-un anumit tip de mentalitate in profunda contradictie cu realitatile romanesti, si relativ recenta (ultimii 10 ani la nivel global).

      Bogatul niciodata nu il crede pe sarac…

      Si nu, nu ar trebui incercat, cand e evident ca solutia nu e acolo.

      Asta daca ne dorim o „solutie” la rata natalitatii, in timp ce ne plangem ca suntem din ce in ce mai putini.

      00
    • Nu stiu daca ati citit si alte statistici, dar judetele cu rata cea mai mare de abandon a copiilor, sunt aceleasi cu judetele unde nu se pot face avorturi. Este doar observatia mea citind chestii si statistici.
      Altfel spus, adoptia este foarte usoara de cativ ani buni. Eu am adoptat acum aproape 6 ani in 9 luni, cat o sarcina – 3 luni pana am luat atestatul, 3 luni pana ne-au gasit copilul si 3 luni de acomodare cu copilul. Problema e u la statul roman, ci la adoptatori. Copilul meu a fost refuzat de 8 – OPT!!!! 8 familii inainte sa il adoptam noi. Motivul: nu era perfect sanatos. Ma rog, avea strabism ( nu mai are) si stenoza aortica ( pt ca s-a nascut prematur si care ii va trece pana la 10 ani) . O educatie mai buna pe zona de adoptatori ar fi buna :) Dar aici… da, statul nu promoveaza si nu face campanii in acest sens.

      30
    • Mihai C – de unde cifra asta, de 80 % ?

      00
    • Pentru ca doar tiganii se casatoresc (cu mult) mai devreme de 15 ani.

      Pentru ca doar in jur de 10-15% din copiii mamelor minore se nasc in urma unui viol.

      Pentru ca tiganii autodeclarati ca atare la recensamant sunt de 3-5 ori mai putini decat cei reali.

      Pentru ca majoritatea copiilor nascuti astfel sunt in zonele rurale si sarace, unde majoritatea celor ramasi sunt tigani, dupa exodul „la munca in afara”.

      Pentru ca majoritatea studiilor ti-ar spune ca proportia se inverseaza, din motive ce tin de corectitudinea politica, nu de realitatea din teren.

      In toate situatiile, „educatia sexuala” ar fi frectie la picior de lemn, pentru ca tiganci sau romance, amaratele alea nu ajung la scoala, rata de abandon scolar fiind masiva in cadrul esantionului respectiv.

      00
    • @MihaiC, toată lumea, inclusiv etnicii și etnicele ajung la școală până prin clasa a vi-a.
      taică-meu e prof de generală, are ore și într-o școală cu mulți etnici. chiar zicea zilele trecute că a început o serie cu cca 10 fete în clasă, într-a vii-a mai sunt 2.

      așa că niște educație sexuală, cum, când, de ce apare o sarcină, în clasele iv-vi (să nu leașine poporul că începem de la grădiniță) s-ar putea să folosească.

      00
    • AB, cum anume ar schimba comportamentul sexual al unui analfabet sarac – faptul ca ia parte la niste ore de educatie sexuala ? In teorie, evident.

      Presupun ca asta e end-goal-ul acestor ore, nu ?

      Cuiva i-a dat prin minte ca daca o copila de 12-13 ani afla cand, cum si de ce „apare” o sarcina, atunci nu va mai ramane insarcinata ?

      Cand aia e satula de pufuleti si manele de acasa, impreuna cu toti Vijelie wannabees din sat, sigur daca va participa la orele de educatie sexuala, viata i se va schimba in bine si seara dupa muia din spatele caminului cultural, ii va spune celuilalt pusti „stop, sa iti povestesc despre pericolele sarcinilor minore”.

      Daca da, am un hotel in Alaska pe care as dori sa ti-l vand.

      11
    • Practic asta cu „educatia sexuala” care stopeaza sau incetineste numarul sarcinilor nedorite e ca aia cu stopatul fumatului sau consumului de alcool (sau de etnobotanice, lol) la adolescenti, dupa ora de educatie civica, sau de religie, sau de dirigentie, sau ce prosteli de ore au mai bagat astia in programa ca sa aiba profesorii ce justifica la sfarsit de an scolar.

      Uneori imi pun probleme serioase legate de nivelul de contact cu realitatile cotidiene ale celor care se ocupa de educatia/educarea maselor in Romania, nemaivorbind de oengistii/progresistii de serviciu.

      Care apoi se mira ca nu ii voteaza nici pulea, cu avioane de genul asta.

      11
    • Mihai C, astea nu sunt surse, sunt ideile tale.

      10
    • E realitatea boss, vezi să nu te lovească în barbă când ieși din confortul bulei progresiste în care trăiești.

      Nici măcar nu o spun cu ură sau batjocură, dimpotrivă, eram prezent constant alături de Valeriu Nicolae la voluntariatul de la 136 din Ferentari sau direct în ghettoul de pe Livezilor.

      Realități dure, nu “studii” și basme à la USR.

      11
  2. La cat costa un weekend la munte, mai ales fara zapada, parca nici nu merita. In acelasi timp, ma intreb, cum de se vaita? In ideea in care, majoritatea cazarilor, mai ales alea mega scumpe, nu ofera anulare gratuita sau, maxim, anulare cu 50% din bani opriti. Practic ei castiga si daca nu se ocupa locurile.

    00
    • La cat costa un weekend la munte, mai ales fara zapada, parca nici nu merita.

      „nu merită, dar trebuie să facem și noi ceva, doar nu stăm în casă, ca săracii”.

    • Am avut azi treaba la Brasov. Trenul cu care am mers avea 15 sau 17 vagoane si era plin ochi. Bonus – o groaza de turisti straini care se rataceau prin vagoane ca deh, dupa vagonul nr. 32 vine vagonul 22 urmat de vagonul 2…

      10
    • Când călătorești multe ore în plus, trebuie alungată cumva plictiseala și CFR știe asta!

      20
  3. Preturile la cazari, restaurante, in general tot ce tine de HORECA, sunt cu 50% mai mari ca inainte de pandemie.

    Am fost de Craciun in centrul-nordul tarii, am platit peste tot preturi de Vest – cazarea de la 100-150 de euro/noapte, masa pentru 4 adulti in jur de 80-100 de euro.

    Asa era peste tot, cu mici exceptii.

    Nu e doar zona unde am calatorit (turistica, ce e drept), ci peste tot in Romania.

    Personal nu ma plang, dar nu stiu cati dintre romani isi vor mai permite un concediu in 2023.

    Cat despre masini, nici nu mai zic.

    10
    • Prima stire: Romanii nu-si mai permit sa se duca in concediu.
      Urmatoarele stiri: Valea Oltului ambuteiaj, Valea Prahovei ambuteiaj, plajele din Constanta pline, Piata Sfatului din Brasov plina, coada in punctul X de trecere al frontierei, 150 de turisti romani sunt blocati in Bali, etc.

      10
    • următoarea știre: românii au mâncat până au ajuns la spital.

    • un_oarece – or fi ambuteiaje, aglomeratie, etc. – dar asta nu se traduce in „romanii nu-si mai permit sa se duca in concediu”.

      Ce vezi la stiri sunt doar acei romani care isi permit, sunt mai vizibili, mai galagiosi, etc.

      Restul, majoritatea tacuta, stau acasa sau petrec impreuna cu prietenii.

      Mantra asta cu „romanii au bani, ca e plin de masini scumpe pe strada” – e falsa.

      Au unii, si reprezinta o minoritate.

      11
    • @un_oarecare, nu stiu ce sa spun in legatura cu aglomeratia din statiuni, Cel putin vara aceasta, pe litoral a fost mai liber ca niciodata.

      00
    • Andrei, erau toti in Grecia :)))

      00
    • Anul asta, nu stiu cum s-a intamplat, am fost in 2 instante diferite pe litoralul romanesc. Cate un weekend. Nu era asa aglomerat nici pe autostrada, nici prin statiuni, nici pe la restaurante. Au mai si largit plaja aia de trebuie sa iei trenul sa ajungi de la baruri la prosop si nici nu e un litoral prea frumos daca e sa fim cinstiti. Plaje urat amenajate, apa murdara, oameni aiurea, sezlonguri scumpe, etc. Comparativ cu Grecia si Bulgaria nu au nicio sansa. O sa ziceti ca Grecia are o mare superba, etc, hai sa o lasam deoparte desi aia chiar stiu sa faca turism ( vezi: nu platesti pentru sezlong, ci trebuie sa faci consumatie, consumatie pe care o faci oricum ). Sa vorbim de bulgari care au aceeasi mare ca noi, dar la aia cumva nu prea sunt alge aiurea in apa, au plajele amenajate mult mai frumos si parca nici sezlongurile nu sunt asa scumpe.

      00
    • Pe scurt, legislatia proasta e sursa majoritatii problemelor cu litoralul nostru, nu litoralul in sine.

      E murdara plaja, sunt alge – sa fie curatat periodic, algele colectate mecanizat, etc.

      Sunt chistoace, resturi, ambalaje – concesionarul plajei sa puna la dispozitie recipiente pentru deseuri, inclusiv la fiecare sezlong – in Turcia si in Grecia ai niste vase ceramice la fiecare umbrela, ti-e si rusine sa arunci in alta parte.

      Preturile sunt mari – legislatia corectata, concesionarul sa achite mai putin sau deloc catre proprietarul plajei (Apele Romane) si sa predea catre turist sezlongul in contravaloarea minima stabilita in fiecare caz – 5, 10, 20 de euro, in care intra X bauturi/gustari, etc.

      Nu sunt locuri de parcare – legislatia sa fie uniformizata, construirea unor parcaje mari la marginea statiunilor, cu plata si tarife corecte si apoi cu trenuletul, pe jos ca face piciorul frumos, etc. – vezi Albena de ex.

      De ce nu se fac toate astea ? pentru ca guvidul de Dambovita „are interese”.

      10
  4. ,, Cronicile lui decemvrie,,
    Vali Petcu, cronicar și logofăt de Brașov.

    00
  5. Eu am diesel si urmatoare masina tot diesel va fi si tot asa pana o sa fiu obligat de lege sa iau benzinara sau electrica. Vrajelile cum ca dieselurile se vand greu sunt abureli. Zilnic ma uit pe mobile si preturile sunt sus si nu scad deloc. Caut in special motorul ala 2.0 tdi cu 190 cai. Aceiasi masina/optiuni motor diesel si benzina : masina pe benzina e mai ieftina sau mult mai ieftina fata de aia diesel

    10
    • Da și nu. Acum 2 ani căutăm mașina japoneza. Benzina era semnificativ mai scumpă ca un diesel echivalent vechime/km. Așa că am zis „sa și le țină” și am luat diesel. Nu îmi pasă de revânzare, eu țin mașinile până ajung epave. Și e euro 6 in condițiile in care în orașele noastre sunt permise chiar și non euro.

      00
    • My point exactly: urmaresc de 6luni+ un 3.0 diesel corect, sa ma bata mama dar in loc sa scada (depreciere 1an+ deja) ele sunt la fel sau chiar mai sus.

      00
    • Am eu un seria 4 benzina turbo si 4wd, de cand s-a racit afara consuma de sparge, 9-10% extraurban, in oras sare de 15%, iar la a8 3.0 tdi am 6-7% extraurban.

      00
    • Toti calicii isi iau bmweu ca apoi sa se planga ca ii costa benzina, motorina sau alte lichide. Unul nu si-ar lua logan si de restul de bani sa bage benzina pana crapa (masina) dar la vaietat sunt primii. De service ce sa mai zic, carpeala la dorel-de-cartier cat cuprinde

      00
    • Dieselul corect întreținut te tine o viața. Am deja la mașina second hand 10 ani de când a fost fabricata și NU am problemele cu vopseaua pe care le-am avut cu Dacia. Bine, am altele, asta când se strica te păgubește de 500-1000 euro per intervenție.

      BMW și Mercedes nu sunt pentru oricine, te rup la întreținere.

      00
  6. Imi place cum de fiecare data se specifica ca nu trebuie sa ne asteptam la scaderi de pret (horeca, imobiliare…) de parca noua nu ni se aplica legile cererii si ofertei.

    00
  7. Tu uită cum ningea-n decembre
    Spre geamuri iubito privește
    Și vino și tu mai aproape
    Nu râde!-citește înainte

    00
  8. Hahaha cum e asta „Nu vă aşteptaţi însă ca preţurile să coboare”. Nu stiu de voi, dar eu am citit fraza asta pe un ton de dusmanie „m**e saracilor, mai bine punem lacatul pe usa decat sa scadem preturile” Uite ca uneori cererea refuza sa se intalneasca cu oferta :))))

    00
  9. De ce sunt detinatorii de diesel disperati sa le vanda?

    00
    • varii motive. unul ar fi că piața se mișcă spre benzinare/hibride/electrice.

    • Nu se misca acolo piata. Acolo e impinsa cu japca. Nu vrea nimeni benzina si hybride. Fa motorina 3 lei si spune-mi cine-si mai ia toyota hibrid

      00
    • fă guma 1 ban și spune-mi cine mai mănâncă mâncare. da, bună logică.

    • Poate sunt eu in urma, dar personal nu sunt disperat sa imi vand diesel-ul sau sa imi iau electrica.

      Situatia mea – Ford Focus, 2017, luat 2019 42.000km la 12500 Euro. Normal faceam 7000 km/luna naveta servici, cu pandemia sunt abia la 142.000 dupa 3 ani. Motorina aici a devenit mai scumpa ca benzina din modificare accize (motorina – 1.6 acu, benzina 1.5), dar consumul imi renteaza in continuare cu asta, ca am 5.0 media.

      Masina o tin de obicei pana la 300.000km, ca intretinuta duce vis.

      Nu as fi deloc disperat sa vand ce am si sa imi iau hibrid/electrica pt ca in gama aia de pret nu pup nimic decent. Poate sunt eu inapoiat.

      Apoi, mizeria mi se pare urmatoarea – acu 20-30 de ani, propagau toate guvernele din lume, in special UE motorina, explicand consumul mai mic si deci poluarea mai mica. Plus, motorina e produsa oricum la rafinarea petrolului cand vrei sa faci benzina din ce am citit. Decat sa o arunce literalmente in mare ca in 1960-70, au gasit un uz. Ce o sa faca cu ea dupa?

      Acu vor sa vanda mirajul electricelor fara sa gandeasca pana la capat cum o sa le si recicleze dupa, cum faci upgrade baterie dupa epuizarea aia de la 400 de incarcari in sus. Sau cum faci cu camioanele si vapoarele. Aia o lasa pt 5-10 ani mai incolo cand o sa ne minta ca stai sa vezi ca trebe hidrogen.

      Lung rant-ul, ca nu am somn.

      01
    • Nu-si vinde nimeni diesel-ul care consuma putin in oras si e ieftin de intretinut.

      Am un FF2 diesel folosit de sotie pe distante scurte, consumul e cam 8.5 acum ca e iarna, cere doar revizii si din cand in cand cate o talpa de vreo 10-15 minute peste 3000. Daca il vand iau fix nimic pe el, si din ce iau pot lua una benzinara care consuma minim cat el, si poate vine cu problemele ei. Asta are cauciucuri bune, distributie schimbata, frane schimbate, n-are sens sa il vand. Din curte de la mine cred ca va merge la Remat si va fi schimbat cu ceva gen Spring, care se incarca de la priza normala.

      Cealalta, hibrida, are consum in oras 7-8, depinde de stilul de mers.

      Cine are 2.0 – 3.0 diesel si NU il foloseste extraurban, poate incearca sa se scape de el, cu cat sunt mai noi motoarele cu atat sunt mai scumpe de intretinut, iar consumul urban nu e chiar mic (Q5 – 2.0 diesel 170 sau 180cp – 13 litri prin oras).

      00
  10. Aia cu hotelurile pute a evaziune. Și in vara lui 2021 vindeau gogoașă ca e vreme urata, si lumea anulează, iar pe litoral nu aveau unde sa arunci o femeie plinuta de cati Bufnici erau pe metrul pătrat. În vara asta, au venit cu scuza cu ucrainienii.

    Iarna asta, fix ca iarna trecuta, ca doamne vremea.

    Si tot asa. La modul, credeți-ne pe cuvânt, nu facem o tona de bani pe care uitam un pic sa ii declaram.

    Iar daca articole de genul nu sunt cumpărate cu o campanie de reclame la nu știu ce hotel, eu îmi mănânc căciula.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube