Situația la zi, luni, 18nov

Documentar Recorder despre Iohannis. 10 ani cu un președinte pe care nu o să îl țină minte nimeni, la fel ca pe Constantinescu. Pe care, deși am trăit perioada aia, îmi vine greu să îmi aduc aminte cine a fost și de ce.

Ce este de reținut după ce va uitați la 2 ore de documentar:

  1. nu are cine să negocieze pentru România
  2. oamenii care se bagă în politică sunt consumați de mize mici (aka sunt mai interesați de găinării decât de binele țării)
  3. imediat cum scoate cineva capul sărim pe el cu toată forța si îl facem în fel și chip, fie că merită, dar mai ales când nu.

Bun. Rușii vor să se încheie războiul, dar să păstreze teritorii. Nimeni altcineva nu vrea asta. Rușii spun că nu vin la negocieri fără asta.

Așa că americanii și europenii schimbă foaia un pic și le dau ucrainienilor rachete cu rază lungă de acțiune. Nu cât să lovească Moscova, deși cred că o să fie și capitala lovită un pic, de control, să nu uite că sunt în război, dar cât să distrugă aprovizionările rusești care se văd din satelit.


Bolojan vrea unirea dreptei, ca să nu ajungă Simion în turul doi, dar nu zice sub cine. Se subînțelege. Lasconi și Geoană nu vor să renunțe, Ciucă nu poate să renunțe, deși ar vrea.

Nici o vorbă de la ăilalți care rup de la Lasconi. Diaconescu, Preodoiu, Birchall, pentru că toți vor funcții în schimbul renunțării, că doar nu candidează așa, degeaba, știind că nu au șanse. Candidează pentru funcții.


Îmi place mult editorialul asta de la securiștii de la BNR.

Avem așa:

  1. deci nu Lasconi, că e femeie, deci proastă, nu știe ea cu războiul.
  2. nu Simion, că e nebun.
  3. nu Ciucă, Ciolacu, Diaconescu sau Predoiu, că nu au avut niciodată afaceri.
  4. nici unu.
  5. nici unu.

Hai că suntem bine. Votați schimbarea!

 

 

new-plan

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

157 comentarii

  1. Pe Constantinescu, noi astia care l-am votat, nu-l vom uita.

    Omul ala avea carti la el, stia sa dea interviuri, stia limba straina, a fost probabil cel mai decent om ca presedinte dupa ’89.

    Bubele lui nu mai conteaza, ca a avut si de alea.

    Comentariu apreciat.14297
    • stia si cu mingea.

      Comentariu apreciat.1658
    • Nici pe Johannis noi astia care l am votat chiar de 2 ori nu l vom uita niciodata.
      Este politicianul care a reusit sa distruga ceea ce nu reusise PSD ul 30 de ani respectiv sa storceasca efectiv tot „avantul revolutionar” pe care inca il mai aveam pana prin 2020. Johannis este politicianul care a pus bocancul pe capul orcarei sperante de mai bine, este omul care a sters cu buretele 30 de ani speranta. Pentru mine 10 ani cu Johannis sunt aproape echivalentul unui 23 August 1944!

      RIP Johannis! Nu te vom uita niciodata!

      Comentariu apreciat.3267
    • Au dat drumul armatele online de postaci PNL-isti si PSD-isti, acelasi mesaj cu copy paste sa discrediteze acest material.

      Disperare mare pentru ca Ciuca este terminat ca om politic, un om controlat de securisti obscuri, la fel ca si klaus iohannis.

      Iar PNL este un partid corupt, aripa mafiota a securistilor.

      Schema este urmatoarea acum:

      1. cei din PNL stiu ca Ciuca este la 8%, probabil scade sub 5% dupa materialul recorder

      2. o sa-l mentina in cursa ca sa asigure turun 2 intre Ciolacu si Simion (cum au facut cu Predoiu pentru Firea la Bucuresti)

      3. drept rasplata, PSD le arunca niste oase – planul era Ciuca premier dar nu mai este posibil dupa materialul Recorder.

      Sclavii PSD-ului au fost, vor fi. Iar AUR si SOS sunt pregatite in laborator tot pentru continuitatea mafiei PSD PNL.

      Romania, tara condusa de securisti de peste 50 de ani!!!

      Comentariu apreciat.12010
    • @AlexAndru:
      Eu o duc mai bine ca niciodata. Ba chiar nimeni din neamul meu nu a dus-o vreodata asa bine ca mine.

      Si tinand cont ca sunt sub medie ca om si inteligenta inseamna ca altii chiar o duc mai bine.

      Ma uit si in jurul meu, si nivelul de trai a crescut. Fata de anii 2000 nu ne mai plangem ca viata e naspa pe stomacu gol si din sufragerie, ci ne plangem ca viata e naspa la un restaurant italian unde bagam Carobanara da nu cu smantana, conducem o masina hibrida, si ne bem whiskyul in open space living dupa ce am luat copilul de la afterschool.

      Si totusi e tot mai rau se pare.

      Comentariu apreciat.10372
    • @weeeq: da, da, acum am smarrphone mare, acum 10 aveam telefon cu butoane. E meritul lui Iohannis

      Comentariu apreciat.895
    • NOU
      #8

      @weeeq lumea nu mai sufera de foame si saracie in sensul anilor ’80 & ’90, inceputul lui 2000, oamenii sufera de coruptia si impostura altora, sufera ca se poate in Polonia, Cehia si Slovacia sau Ungaria, dar nu la noi, sufera ca inca se moare cu zile, ca esti batran, tanar, femeia insarcinata, ce vrei tu, sufera ca daca prinde pe tine boala un interlop sau isi face treaba cu fica ta, sora ta, politia te amendeaza pe tine si il ajuta pe ala sa afle unde stai, ce masina conduci etc… sufera lumea ca noi platim zeci de mii de lei pe an taxe care nu se duc nicaieri, si ca inca faci 350 de km in 8 ore, 8 ore de suspans si groaza ca toti amaratii cu o masina de 20 de ani fara ITP si RCA se alearga cu 140 pe DN-uri… si Politia sta la vrajeala in ceva intersectie unde stiu ca nu pica decat pulimea, se sufera ca aceasi mizerie ne conduce de 35 de ani si tara asta ramane in urma cu clasa politica ca altfel, noi restul mergem inainte si vrem mai binem dar leprele astea ne trag in jos, in fiecare an, taxe, coruptie, mafie si smekereala de neam prost… de aia sufera, ce ma incalzeste ca imi permit casa is masina daca tot ce e in afara bulei mele ma jupoaie sau ma abuzeaza?

      Comentariu apreciat.1545
    • @mulea panea & sons:

      Daca vorbesti cu omu din Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia, vezi cam acelasi discurs ca la noi, ca e rau.

      Si eu vorbesc, si merg, nu doar sa fac city break si sa stau doua zile. Si nu ma uit doar la presa.

      Exact de ce te plangi tu, se plange si omu din tarile zise de tine.
      Sa vezi ce se plang polonezii ca au masini radar neinscriptionate care se duc si provoaca soferi pe autostrada cu flashuri si se iau la intrecere si dupa ii opresc. Condusul e ca la noi, unde nu au autostrazi se plang ca nu au, unde au, se plang ca is proaste. Exact de ce te plangi tu, mi se plang toti polonezii pe care ii cunosc.

      Indecis. Tu ce zici?2639
    • „Eu o duc mai bine ca niciodata.”

      Eu zic sa te uiti un pic mai bine in jurul tau, ca prea vezi totul in roz, judecand strict cu burta (carbonara, whisky, chestii).

      Democratic suntem intr-un punct critic, parca mai rau decat in 2004. Iohannis si trupa au creat un monstru si sunt pe cale sa il consolideze in urmatorii 4-8 ani, cu niste controlati la putere (PSD/PNL/Ciuca/Ciolacu) si cu alti controlati simuland opozitia (Simion si Sosoaca). Daca le iese, alegerile peste 4 sau 8 ani s-ar putea sa semene mai mult cu alegerile din Ungaria/Turcia/Rusia, decat cu niste alegeri cat de cat normale.

      Poti zice ca nu e treaba ta, asta cu politica. Nu e treaba ta pana cand „trupa” de mai sus nu se intersecteaza cumva cu interesele tale, cu casa ta, cu afacerile tale, cu masina ta sau cu copilul tau pe trecerea de pietoni. Vezi ce se poate intampla cu cazurile 2 Mai, Crevedia sau la azilurile din Voluntari. Nu ai nicio sansa, statul lucreaza pentru ei, nu pentru tine. Si justitia tot pentru ei lucreaza, ai fix ZERO sanse in astfel de cazuri.

      Si inca ceva. Vezi ca „trupa” e decisa sa ramana la putere pe termen lung cu orice pret, distrugand inclusiv finantele publice, daca e nevoie. 7% din PIB deficit public in 2023, 8-9% deficit public in 2024! Si vor sa continue tot asa! Si grecii au crezut ca sunt mai tari decat economia vreo 10 ani, pana cand au explodat toate deficitele. Se chinuie de 15 ani sa iasa din groapa si nu pot.

      Eu zic ca toata lumea ar trebui sa stie bine care e miza la votul asta. Ca imi pare ca inca multi doar isi inchipuie ca sunt niste alegeri si atat.

      Iti bagi picioarele in el de vot = nu faci decat sa consolidezi sistemul de mai sus pana la punctul in care devine de neschimbat. Sa nu spui ca nu ai stiut.

      Comentariu apreciat.597
    • Constantinescu poate răsufla ușurat. Nu mai este el cel mai slab președinte al României de la revoluție încoace.

      Comentariu apreciat.353
    • Constantinescu si Radu Vasile intre ei scoteai de un academician si juma de politician.

      171
    • @weeeeeeeeq

      de acord, dar până ajungi in gară unde vezi cum traiesc majoritatea, nu cei din bula ta

      201
    • Mulea:

      „@weeeq lumea nu mai sufera de foame si saracie in sensul anilor ’80 & ’90, inceputul lui 2000, oamenii sufera de coruptia si impostura altora”
      – fata de 90, cand nu era coruptie deloc, deloc

      „sufera ca se poate in Polonia, Cehia si Slovacia sau Ungaria, dar nu la noi,”
      fata de 90 cand tarile de la visegrad erau cu doua clase peste ro, acu de bine de rau am mai redus distanta, vezi mai ales ungaria (si slovacia din lista ta)

      „sufera ca inca se moare cu zile, ca esti batran, tanar, femeia insarcinata, ”
      hai sa nu comparam spitalele din ro ’90 cu alea din 2024.

      „sufera ca daca prinde pe tine boala un interlop sau isi face treaba cu fica ta, sora ta, politia te amendeaza pe tine si il ajuta pe ala sa afle unde stai, ce masina conduci etc… ”
      da, ca atunci cand abraham era sef si peste politie si peste interlopi era altfel.

      „sufera lumea ca noi platim zeci de mii de lei pe an taxe care nu se duc nicaieri, si ca inca faci 350 de km in 8 ore, 8 ore de suspans si groaza ca toti amaratii cu o masina de 20 de ani fara ITP si RCA se alearga cu 140 pe DN-uri…”
      in anii 90 aveai o autostrada pana la ploiesti, si cativa km la cernavoda. Acu ai 1000 de km.

      „ce ma incalzeste ca imi permit casa is masina daca tot ce e in afara bulei mele ma jupoaie sau ma abuzeaza?”

      ce-ar fi vrut si ma-ta si tactu sa isi permita sa gandeasca asa in’ 90.

      In rest da, ai dreptate…

      812
    • Am fost coleg cu unul din cei 15 mii de specialiști..
      Daca ala e un exemplar reprezentativ Constantinescu a fost mai nociv decât Ion Iliescu în toate mandatele lui. Modul în care mimau reforma menținând pacrea și cârdășiile la nivel de județ și regiune.
      Singurul președinte care a stat călare pe situație și a ințeles arhitectura sistemului a fost Băsescu. Tudose ar avea tupeul și mintea dar nu cu colegii actuali..
      Cu restul pierzi timp incercand sa dai de vreo urmă de coloană vertebrală și semne de viață inteligentă.

      162
  2. Iohannis a distrus mitul neamțului care face treabă buna și asta afectează o mulțime de industrii,vezi cazurile Vw si Audi care închid fabrici. Poate de asta și Bosch face scule in china. Probabil lumea s-a convins de calitatea lucrului nemțesc.
    Acum, la modul serios, Iohannis a fost atât de absent in ultimii ani încât stau și mă întreb dacă nu ar trebui să ponteze undeva. Ce dezamăgire!

    Comentariu apreciat.1597
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 23142
    • @Andrei mai adauga o regula la creier: ce e inainte de “Acum, la modul serios” e gluma.

      Comentariu apreciat.635
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 9105
    • Andrei: stai liniștit, nu ești prost

      Comentariu apreciat.424
    • @Andrei, îți amintești când a venit „neamțul” în 2014 ce bucurie maximă a fost prin toată țara. Au ieșit oamenii pe străzi să sărbătorească în noaptea alegerilor de parcă venise Mesia. Așteptările noastre au fost exagerate și poate de asta și dezamăgirea e maximă.
      Pe la est de Carpați, probabil și prin alte părți, mai umblă expresia cu „lucru nemțesc”-adică lucru de calitate. Din păcate, Iohannis ne-a dovedit că e doar un politician român veritabil, adică oportunist și dornic de a acumula cât mai multă putere.
      Io, dacă aș fi sas, nu prea aș avea motive de a mă mândri cu Iohannis, poate doar cu faptul că e înalt și are cravata albastră.

      Comentariu apreciat.472
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 442
    • e clar ca nu l-ai urmarit pe twitter

      50
    • Andrei, nu are cum sa existi, aproape sa cred ca zoso face rage bait

      170
    • Suntem nedrepti cu Iohannis.
      Administratia Prezidentiala tocmai a anuntat ca Presedintele Iohannis nu si-a luat concediu in cei 10 ani de mandat.
      Probabil concediul neefectuat va fi platit.

      Comentariu apreciat.260
    • Andrei, iti recomand sa citesti Martin Wehrle (un german), Lucrez într-o casă de nebuni, primul capitol cred ca e suficient, ca sa te lamuresti ca Iohannis e cat se poate de reprezentativ (la capitolul munca) pentru nemti.

      81
    • @Andrei evident că nu are iohannis vreo vină că închid nemții fabricile. Am vrut doar să evidențiez ce dezamagire o fost pentru mulți iohannis ca președinte.

      00
  3. Dacă erau șmecheri făceau o filmare în care apare doar titlul, apoi screen to black pentru 3h. Thanks for watching.

    Comentariu apreciat.1986
  4. 2 ore de documentar si nicio o secunda, nicio vorbulita despre debarcarea lui Kovesi in vara lui 2018. Momentul in care oricine avea ochi si urechi a putut sa vada si sa auda, momentul in care mie mi-a fost clar ca ne-am lasat pr0stiti de omul Grivco.
    Foarte pr0sti au fost romanii cum s-au bulucit ei sa il revoteze, ca sa nu iasa Dancila.. eu m-am certat cu cativa prieteni atunci care m-au facut iresponsabil, ca nu ma duc la vot in turul 2.

    Asa mare a fost pr0stia ca sincer, mi-e ca in turul 2 s-ar putea sa ii explodeze mamaliga aurie lui Ciolacu in fata.. pe care nici „padurea” nu o sa o poata dezamorsa.

    Comentariu apreciat.9425
    • Nu cred ca se va intampla. Simion are grad mare de „public nefavorabil”, cam 70%. Plus ca e usor santajabil, va fi jihad de dezvaluri despre el inainte de turul 2.

      Ciolacu e „solutia castigatoare”: destul de retardat, dar suficient de smecher cat sa inteleaga situatia (are tone de scheleti in dulap care pot fi scosi usori la lumina) si sa stea cuminte in banca lui.

      Singura sansa reala e sa nu ajunga Simion in turul II.

      617
    • Daca Ciolacu ajunge la confruntare cu Simion in T2, am spus clar ca merg sa votez Simion.

      In orice alte conditii, tura asta stau acasa, nu votez cu nimeni.

      Comentariu apreciat.396
    • Asa o fi cum zici tu, dar repet, sa nu le explodeze mamaliga in fata cu tot cu padurea lor.
      Eu unul votez Lasconi, admir cum iese pe 3 si apoi stau acasa pe 8 dec.
      Dar sunt multi sosocari, calingeorgesti, etc care posibil vor vota Simion in turul 2 desi nu au votat in primul tur cu el/deloc.
      Plus ca diaspora va vota in turul 2 70% Simion, garantat.
      Asa, Ciolacu de la cine mai ia voturi? De la aia 6% ai lui Ciuca? Nu e sigur. La fel cum nu e asa sigur ca useristii il vor vota. Mi-e ca unii votanti Lasconi vor vota chiar Simion doar asa, sa arda casa.
      Cel mai probabil jumatate din votantii Geoana, Diaconescu si Hunor il vor vota pe Ciolacu iar restul o sa cam stea pe acasa.
      Nu mai e ca in 2019 sau 2000..

      163
    • nu m am uitat, dar exact asta m a determinat sa nu ma uit: sa vad acelesi fete de mafioti, ong isti, ziaristi care ne expliccau doct ca n are cum sa n o demita pe kovesi si apoi ne indemnau sa l votam ca sa nu iasa dancila! ce prosteala ne au tras si deontologii( nu l uit pe tolonta, dimofte cu ong in zona educatiei, etc). cred ca dancila ar fi fost mai decenta si muncitoare ca putoarea asta ordinara!

      Comentariu apreciat.380
    • @silicon_v:
      Am senzatia ca foarte multi care acum ceva vreme au votat iliescu ca sa nu iasa vadim acum vor vota simion in turul 2 doar pentru a da o muie psd.
      Plus cei care vor sa dea o muie psd pur si simplu de frustrare (cam ca in US cu Trump).
      Da stiu ca simion e crescut in laboratoarele secu si are suficienti scheleti in dulap sa poata dirijat. Dar cum la fel are si ciolacu rezultatul nu va fi masiv diferit.

      120
    • Ca diasporez nespălat și hulit de românul pur și curat și care a rămas acasă, angajat la stat, și mereu a votat aceeași șleahtă de imbecili hoți, voi vota cu Simion dacă ajunge în turul 2, doar să nu îl văd pe Ciolacu președinte. Sper să ajungă totuși Lasconi în turul 2, chiar dacă nici ea nu mă dă pe spate.

      143
  5. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 33101
    • Cu prima parte pot fi de acord. Dar in a doua parte nu sunt convins. Nu doar ca n-a facut nimic pentru economie, dar n-a facut nimic in general, si nu doar ca n-a facut nimic, dar si chestiile pe care le-a facut au fost dezastruoase (vezi pesede la guvernare, iar). Radio erevan e viu si emite puternic.

      Comentariu apreciat.645
    • Nu urla nimeni ca nu a facut nimic pentru economie. Eu aud urlete legate de educatie, justitie, politica externa si in general urlete sa-l trezeasca – se stie, omul doarme de ani buni.

      Comentariu apreciat.573
    • „Trezirea cap de plută, SRI nu are director civil* de un an de zile” This, you?

      * nici militar, un dosar uitat în sertar la DNA. No CEO & no COO.

      211
    • @Mihai: daca nu facea prostia cu limitarea sectiilor de votare din diaspora, ponta castiga fluturand. Si apropo de presedinte jucator, daca putea sa candideze basescu acum, castiga fluierand

      Comentariu apreciat.423
    • „Acum toată lumea urlă că Iohannis nu a făcut nimic pentru economie”

      Totusi, ai vazut documentarul? Acuzatiile sunt ca Iohannis a bagat masiv serviciile secrete in politica, ajung sa fim guvernati de o masa diforma de incompetenti, plini de schelti priun dulapuri, care sunt sprijiniti si controlati in acelasi timp de acele servicii. Ca idee, s-a ajuns ca sedinta prin care PSD si PNL negoiau o noua formula de guvernare dupa rejectarea USR din guvern sa fie tinuta intr-o vila de protocol a SRI, cu Helvig in incapere.

      Ce treaba are asta cu economia?

      Comentariu apreciat.482
  6. Jurnaliștii care l-au lins în *** atâția ani au dat acum interviu. Nu le-ar fi rușine la lingăi..

    Comentariu apreciat.4718
  7. Vorba multa , saracia omului – citat din Iohannis !

    Comentariu apreciat.580
    • Mai e și aia cu „România lucrului bine tufut”…

      Și, culmea, omu’, cică, nu și-a luat concediu legal de odihnă nicio zi în cei 10 ani de „domnie”…e incredibil…vă dați seama că dacă pleca o săptămână, două, ca tot omul, nu-i simțea nimeni lipsa?!?

      Comentariu apreciat.340
    • Nu și-a luat concediu de odihnă ca să îi fie plătit și încaseze banii de concediu. Fomist mai e!

      Comentariu apreciat.340
    • Sau ”luptăm împotriva ciumei roșii ca să o aducem la putere”…

      180
  8. NOU
    #57

    Cu cine votam? Simplu! Care sunt primii 5 cotati cu sanse? Restul taiem de pe lista. Ii luam pe fiecare in parte. Care e mai legat de sistem si vechi in politica, taiat de pe lista. Cine ramane si nu e AUR, votam.

    Indecis. Tu ce zici?2928
  9. Joha a jucat prost si problema sa a inceput si s-a sfarsit cu justitia.
    A dat afara USR de la guvernare pentru ca comentau prea tare si nu doreau sa aprobe lista de procurori propusa de el.
    S-a retras si a capitulat cand PSD i-a explicat ca alternativa este sa il suspende si dna Ioja sa intre pe penal pentru casele alea, cu posibilitate de puscarie.
    A batut palma cu PSD sa fie liniste si sa imparta puterea si mai ales banii din PNRR. PNL balea la gandul unei bucati din cascaval.
    Acum asteapta de 2 ani o retragere ce spera sa fie glorioasa, dar e rusinoasa.
    Vom mai afla de el la deces.

    Comentariu apreciat.903
    • Iohannis nu a jucat prost, a fost un impostor care si-a văzut exclusiv de interesele sale și nici măcar nu a mimat vreodată că îi pasă de atribuțiile sale. Si-a făcut vacante pe unde a poftit, si-a aranjat o căsuță pe gusturile sale. Mi-a plăcut de Vasile Dîncu, care a zis ca Johannis a avut o relație mai mult decât cu Dragnea. Orban a mai zis o chestie, ca Johannis era foarte sigur de victorie deși Ponta îl făcea praf prin dezbateri și procentele sale erau șubrede. Peste ani poate o să aflăm că Dragnea nu era nebun cu statul lui paralel și comportamentul lui de atunci a fost fondul excluderii sale din grupuleț.

      Comentariu apreciat.659
    • Dragnea s-a dorit smecher si nu avea cu ce si clar era foarte usor santajabil, drept urmare a facut cursuri de perfectionare mecanic auto la mititica.
      Joha s-a prins ca nu i-ar sta bine in uniforma cu dungi.
      Dragnea era disperat sa scape toti puscariasii, doar sa scape el.

      Comentariu apreciat.302
    • @Eu

      Ce inseamna stat paralel? Cumva un grup de oameni din multiple institutii care iau decizii neoficiale in jocurile lor de culise? Pai daca acceptam definitia asta, e clar ca exista si un stat paralel mai mic sau mai mare, doar ca nu l-a acceptat pe Dragnea in joc. Si Dragnea s-a oficat si a inceput sa faca scandal.

      Comentariu apreciat.342
    • Pai Vasile Dîncu a zis ca Dragnea l-a sunat pentru a-i propune funcția de vicepremier. Dîncu i-a zis lui Dragnea ca vrea sa vorbească cu Johannis. După discuția cu Dragnea, Dîncu a fost sunat de Johannis. Dîncu a zis ca Johannis cu Dragnea discutau des și se adresau cu Liviu și Klaus. De la o asemenea relație, pana a ieși public, din postura de președinte și a spune clar ca România este condusa de un infractor și acesta este Liviu Dragnea, undeva s-a întâmplat ceva. Dragnea a fost șmecher, prin PSD a tras sforile mult timp. Lumea a uitat episodul teldrum, cu valiza găsită în câmp și faptul ca Dragnea a fost condamnat la 3 ani și ceva cu executare, pentru abuzul în serviciu și un prejudiciu de cateva zeci de mii de lei parcă, un dosar destul de subțire, comparativ cu altele unde prejudiciul era mai mare și problemele mult mai clare.

      Comentariu apreciat.361
    • @Eu

      Poate ca la un moment dat, Dragnea si-a dorit mai mult decat ii fusese acceptat ca poate avea, ca putere si influenta.

      Si atunci s-a negociat cu esalonul 2 din PSD (gen Ciolacu) pentru a-l inlocui pe Dragnea care incepuse sa iasa din zona in care ii fusese permis sa se miste.

      In alta ordine de idei, timing-ul cu condamnarea lui Dragnea pare cam dubious. Ba frate, fix in ziua de dupa alegerile europarlamentare cand PSD a obtinut unul dintre cele mai mici scoruri la alegeri din istoria lor. Parca a fost prea pe fata. Judecatorii au asteptat rezultatul alegerilor ca sa decida daca il condamna pe Dragnea sau nu?

      Daca obtinea PSD 35%-40%, l-ar fi iertat sau ce kkt?

      110
  10. > si sa imparta puterea si mai ales banii din PNRR

    Si, ironia sortii, nici pe aia nu i-au furat cum trebuie. Sa ai bani fara numar si sa nu-i iei pe toti, aia inseamna sa fi inapt. Si politic, si de toate felurile.

    Comentariu apreciat.301
    • Banii de PNRR se fura pe factura, adesea necesita cofinantare.
      La nivel local treaba merge de rupe, dar mai sus nu are cine sa faca proiectele si nu ai nici expertiza si executarea.
      Impartirea prazii se subintelege oricum, doar ca e prea mult de munca si pe langa asta mai e problema cofinantarii. Adesea nu e bani si fara bugetare anterioara nu merge treaba.

      160
    • cred ca confundati PNDL cu PNRR

      121
  11. Nu sunt eu mare analist politic dar nu cumva faza asta cu renunțatul este cam gargara ieftină acum ?
    Buletinele de vot sunt tipărite deja, ar fi doar o groază de voturi anulate și atât

    195
    • Nu e gargara deloc, oricare dintre candidati poate sa convoace o conferinta de presa si sa zica: ” dragii mei sustinatori etc. etc., am constatat ca sansele mele de a intra in turul 2 sunt zero, asa ca am decis sa ma retrag din cursa; va indemn sa votati cu Y, deoarece consider ca, dintre cei cu sanse, reprezinta cel mai bine idealurile etc. etc., va multumesc”. Buletinele de vot raman tiparite, dar nimeni nu mai voteaza cu X; cei care aveau de gand sa voteze cu X pot sa-i asculte indemnul si sa voteze cu Y sau pot sa faca orice altceva.

      211
  12. Nu sunt eu mare analist politic, dar nu cumva faza cu retragerea e doar simpla gargara in acest moment?
    Buletinele de vot sunt deja tiparite, va fi doar un numar mare de anulari, nu toata lumea va intelege sau va sti ca anumiti candidati s-au retras.

    PS @Vali: de ce de pe telefon imi intra mereu in moderare comentariile si de cele mai multe ori raman neaprobate?

    94
  13. Narativa ruseasca spune ca „Rușii vor să se încheie războiul” iar voi ati pus botul la ea :)

    1611
    • Nuu vor…ca ei spala miliarde in ucraina..

      Exact acum pe final de mandat biden si a dat acordul sa fie folosite rachetele astea..pana acum nu putea…

      72
    • Rusii vor sa incheie razboiul in calitate de invingatori.
      Si eventual sa-l reinceapa mai incolo, dupa ce se mai pun pe picioare.

      241
    • Dada. Rușii vor un respiro. Au încercat faze cu Georgia prin 2008 apoi 2014 cu Ukr. Acum și-au luat o palmă mai mare sau mai mică și vor o pauza în condițiile lor că mai apoi sa dea resume. Rusia, fratele mai mare care ne vrea binele tuturor.

      142
    • Cum dracu sa inchei razboi cand iei așa frumos băyaie?
      E o chestie de logistică pură și absolut enervanta: trebuie sa mute azi toate depozitele cateva sute de km mai in spate pastrand fluxul de provizii catre „operatiunea militara speciala” neafectat.
      Păcuraru facuse pe undeva calculul: fie o droaie de tancuri si un lanț logistic imens, fie o droaie de pu..ciolovekii care sa strige ura! si sa bata din bocancei si un camion de provizii zilnic pentru fiecare companie. Cum tancuri facute in vremea lui Hrușciov nu prea mai au, colovekii sunt prea scumpi, economia duduie pana crapă de sanatoasa.. nu ii vad bine in vara.
      Partea buna e ca metroul moscovit a cumpărat automitraliere chinezesti pentru crowd control.. ecembrie roșu nu e departe.

      30
  14. turu 1 votam Lasconi ca e cea mai decenta dintre aia cu sanse de a intra in turu 2
    turu 2 nu PSD, daca asta inseamna aur, imi pun cusma de dac si pregatesc popcornul pt urmatorii 3-5 ani.

    Comentariu apreciat.6416
  15. “Ciucă nu poate să renunțe, deși ar vrea.” – dupa ce am vazut documentarul Recorder, am inteles de ce nu poate. Ca nu e dupa el…

    Comentariu apreciat.392
  16. Bun.. pe tema cu vila de 9 milioane euro ..avem reportaje diverse ..avem recorder.. avem miniproteste.. intrebarea mea este.. are neamtul „OO” (a se tupeu/nesimtire ) sa se mute la resedinta de la lux? eu zic ca se va muta intr-un final..

    Comentariu apreciat.331
  17. A venit oridinul sa se dea cu fum greu https://www.biziday.ro/302162-2/

    80
  18. Voi vota cu USR la parlamentare și cu Lasconi în turul 1. Dar dacă în turul 2 ajunge Simion cu Ciolacu, jur că mă gândesc foarte serios să votez cu Simion, doar ca să îi văd pe securiști cum explică Americanilor ditai că**tul pe care ei l-au scremut. Să îi văd eu pe securiști cum se fac de râs cu bruta monoglotă pe la consiliile de la Bruxelles. Cu un șoc dinăsta, poate se trezesc băieții de la PNLPSDUDMR din somnul cel de moarte și se scutură de epoleți. Jeguri!

    Comentariu apreciat.8311
    • Și tu vrei apartament de 35.000 de euro?

      Indecis. Tu ce zici?1220
    • Americanii tocmai s-au ales cu Trump, nu cred ca au nevoie de explicatii daca iese Simion la noi, ca stiu mai bine decat noi cum merge treaba.

      244
    • si eu vreau apartament de 35k EUR.

      Dar la modul serios, ce ar putea distruge căpitanul? pai mai nimic, ca fără parlament maxim ce poate face e sa își arunce cojocul pe merțan la Bruxelles. Deci nu ar fi mare pierdere pentru tara daca am avea un dac verde la Cotroceni.

      Indecis. Tu ce zici?246
    • Ar fi practic un Băsescu 2. Mult mai tânăr. Mult mai ținut în frâu. Alte timpuri. Nu vad nimic rau pt PSDNLUDMR. BA, din contra….

      74
    • Voi vorbiți serios cu Simion sau ați tras ceva la măsea?

      1210
    • În 2000 a fost votat Iliescu de frica lui Vadim și a fost nasol, de data asta Simion.

      O să zică Simion că România își vrea teritoriile înapoi de la Ucraina?!

      103
  19. „Rușii vor să se încheie războiul, dar să păstreze teritorii. Nimeni altcineva nu vrea asta”

    Trump si oamenii care il sustin pe Trump vor asta.

    1513
    • Trump stie ca in Donbas si Crimea sunt o galagie de zacaminte de hidrocarburi de tot felul (carbune, petrol, gaze naturale) si nu vrea nimeni sa ajunga toate astea pe mana rusilor si, automat, a chinezilor. Caci nu vor veni rusii sa bata palma cu americanii, dupa aproape 3 ani in care s-au scuipat pe unde s-a putut.

      171
    • Poate ca stie Trump asta, dar nu are ce sa faca. Chiar si cu un presedinte american care nu ar fi usor manevrabil de Putin, in punctul asta nu exista negociere care sa poata lua Crimea si Donbas de la rusi. Plus, US are hidrocarburi si obiectivul lui Trump e sa le exploateze pe alea.

      Poate ca e incorect sa zic ca Trump in mod activ VREA ca Rusia sa pastreze teritoriile, dar e extrem de corect sa zic ca nu ii pasa absolut deloc.

      153
  20. Rachetele vor lovi Moscova, pentru ca in zona aia sunt multe fabrici de armament.

    106
    • Rachetele ATACMS au 300km range. Din cap, de vreo 2ori și ceva mai puțin decât distanta de la linia frontului până la Moscova.
      Îmi scapă ceva?

      213
    • Masurat pe Maps, vreo 450km pana la Moscova. Pe de-o parte nu e nevoie sa ajunga fix pana in oras, ca industria nu e fix in oras. Pe de alta parte, 300km e range-ul oficial, sigur pot stoarce cativa km in plus.

      140
    • @Alex,

      Storm Shadow au 550 km

      141
    • @Daniel
      Din ce știu UA nu a primit varianta cu rază lungă ci variante de export – care au raza sub raza ATACMS. Ai tu alte date?

      120
  21. Pana la urma ramane si asta fara functie dupa mandatele de presedinte ?

    170
  22. „Rusia este o benzinărie cu pretenții de țară”. A zis-o – și ce bine a zis-o! – John McCain.
    Comunismul trebuie nimicit. Altceva nu merită.

    Comentariu apreciat.457
  23. Distanta intre Sumi si Moscova (cam cea mai apropiata asezare din Ucraina de capitala ruseasca) este de vreo 600 km in linie dreapta.
    Rachetele alea bat cu precizie undeva la 300 de km plus ca trebuie sa tii cont de sistemele de bruiaj electronic la care Rusia sta chiar foarte bine si sistemele de aparare anti aeriana (Pantir) care, la cat de multe sunt in zona Moscovei, au toate sansele sa isi faca treaba.

    Ca sa lovesti Moscova trebuie sa mergi tot pe banalele drone si sa te rogi ca, din 100 lansate, macar vreo 2 sa atinga capitala.

    Treaba asta functiona bine acum 6 luni, 1 an sau mai bine, nu acum. Rusii au avut tot timpul sa isi mute centrele de comanda si flota aeriana importanta in adancimea Rusiei, probabil doar niste elicoptere si cativa amarati sa fie atinse de ATACMS la 300 km distanta.

    Asta este realitatea: Occidentul s-a tras pe c*r pana cand Ucraina a pierdut razboiul. Indiferent cu ce teritorii vor mai ramane, Ucraina a pierdut aici si asta in special din cauza Occidentului care nu a vrut nici pe jos dar nici in caruta. Au fost „n” sanse sa se incheie conflictul rapid, mai ales in primele luni, Biden a preferat sa priveasca, cu atentie si ingrijorare iar nemtii trimiteau casti pentru soldati in loc de Ghepard.

    Comentariu apreciat.4610
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1036
    • Este razboiul Rusiei cu Occidentul, care deocamdata se limiteaza oficial la suprafata Ucrainei si, functie de cum va estima Rusia ca decurg lucrurile, se va extinde si in afara suprafetei Ucrainiei.

      Trebuie sa platim arme si ajutoare din taxele europenilor sa continuam razboiul pana in punctul in care Rusia nu ar considera ca lucrurile decurg bine si ca poate sa extinda razboiul in afara Ucrainei.

      Rusia considera acum ca esti parte din conflict.

      Daca te mai pot ajuta sa-ti rezolvi confuzia, cu placere.

      Comentariu apreciat.423
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 538
    • Pai Rusia a decis sa inceapa razboiul cu Occidentul, dar deocamdata prefera sa limiteze componenta cu pew-pew a razboiului la teritoriul Ucrainei. Occidentul nu vrea deloc razboi si ar fi preferat ca Rusia sa stea in perimetrul definit de comun acord. De aici rezulta limitarea.

      Nu trebuie sa fiu eu de acord ca Rusia sa atace Occidentul, ca Rusia a decis sa inceapa razboiul asta si nu m-a intrebat si pe mine inainte sa il inceapa. Iar Rusia va face fix miscarile pe care le poate face.

      Tehnic vorbind conflictul nu a fost deschis de Occident, ca nu s-a dus spre Rusia. Daca eu constat ca vecinii mei suedeji au tendinta sa imi intre in curte si decid sa platesc abonament la BGS si sa pun camere, trebuie sa faci un spagat logic sa consideri ca am deschis un conflict cu ei.

      Momentul in care Trump impune o pace si „reconsidera NATO” e inceputul timer-ului pana la invazia tarilor Baltice de catre Rusia, sau a Moldovei in functie de cat de mult teritoriu va ceda Trump. Vesti proaste, de acord.

      180
    • Zici tu ca NATO nu s-a dus spre Rusia si UE la fel, comparativ cu acum 30 de ani? Deloc deloc? Da-mi voie sa iti dau niste citate in engleza si poti cauta informatiile apoi, ca sa vezi daca sunt eronate sau nu:

      In 2013 (before Ukraine’s President Yanukovych was overthrown in 2014) , Carl Gershman, Director of National Endowment for Democracy (NED), wrote: “Ukraine is the biggest prize.” He explained that if it could be pulled away from Russia and into the West, “Putin may find himself on the losing end not just in the near abroad but within Russia itself.”

      In 2014 the democratically elected president Yanukovych – explicitly friendly to both the EU and to Moscow – was overthrown in a coup (with substantial US backing). On 23 February, the day after Yanukovych fled, the first act of the Ukrainian parliament was to revoke the legal status of Russian as a national language; and more broadly, to prevent regions from allowing the use of any other language than Ukrainian. The government set about blocking access to Russian news, TV channels and radio. All through the next months, the government, the broadcast media and large sections of the population chanted the motto “One Nation, One Language, One People”.

      These were blatantly belligerent acts towards a large minority. It is easy to understand why the many millions of Russian speakers felt under envenomed siege; and why they felt emboldened by support from the powerful state on their doorstep. The fact that language legislation was then not put into law did not suddenly “make everything right again”. The efforts to marginalise Russian speakers continued.

      The largely Russian speaking and Russian Orthodox believing populations of the eastern provinces of Donetsk and Luhansk voted in favour of independence from Ukraine. The government in Kyiv (mostly Ukrainian speaking and Catholic) launched a war against these provinces to crush their resistance.

      Brzezinski presumed, as the US does today, that control of Eurasia is vital for US “primacy” or “hegemony” in the world system (directly countering Russia’s Eurasian ideology). In his 1997 book The Grand Chessboard: American Primacy and Its Geopolitical Imperatives he wrote: “Ukraine, a new and important space on the Eurasian chessboard, is a geopolitical pivot because its very existence as an independent country helps to transform Russia.”

      He explained that without Ukraine being integrated into or closely allied to Russia, Russia was a “predominantly Asian imperial state”. Whereas Ukraine integrated into Russia gave Russia the opening to be (or resume being) “a Eurasian empire”. So the long-held US aim has been to push Ukraine away from Russia, as a major step towards constraining Russian strategy, and more distantly Chinese strategy too, thereby sustaining US primacy.

      Si astea sunt doar cateva chestii dintr-un articol luat la intamplare de pe net. Acum fii bun si explica-mi cum sigur sigur nu s-a dus Nato si UE spre rusi si nu si-au bagat coada acolo, cum Putin e nebun, s-a trezit intr-o dimineata si a pornit sa atace o tara mare si greu de cucerit doar asa.

      119
    • De dupa cel de-al doilea razboi mondial se duce o lupta ideologica, economica si culturala intre US si Rusia. Lupta aia a fost castigata clar si definitiv de US, iar faptul ca Ucraina se indreapta (da, se indreapta, rahatul ala cu lovitura de stat e o tampenie pura, populatia Ucrainei l-a votat pe ala special pentru ca a promis deal cu EU, ca apoi sa se intoarca impotriva) spre vest e doar o expresie a acestei victorii.

      Ce zici tu acum e ca Rusia are dreptul sa invadeze o tara care nu ii e vasal. Nu sa se protejeze militar – Ucraina nu incerca sa intre in NATO in 2014, ci in EU; in plus, NATO nu e o amenintare militara pentru integritatea teritoriala a Rusiei, doar pentru capabilitatea Rusiei de a-si impune vointa asupra vecinilor. Sa fie un „Eurasian empire” adica, dupa cum zice si in citatul tau.

      Tu spui in wall-of-text-ul ala NU ca NATO ar fi amenintat Rusia, ci ca ar fi amenintat capabilitatea Rusiei de a redeveni un imperiu. Tu te plangi acum, ca om traind intr-o tara care e la marginea Rusiei, ca NATO nu i-a permis Rusiei sa isi impuna militar vointa asupra tarilor de la marginea Rusiei.

      Bravo baieti. Hai Simion.

      171
    • Sa pun si articolul, ca sa nu zica lumea ca e un ceva troll rus, e un profesor universitar in politica de la London School of Economics.

      https://blogs.lse.ac.uk/europpblog/2022/03/30/why-the-us-and-nato-have-long-wanted-russia-to-attack-ukraine/

      110
    • Hai sa iti dau un alt exemplu de politica din asta mare, tot in engleza si discutam apoi in romana:

      After the failed U.S. attempt to overthrow the Castro regime in Cuba with the Bay of Pigs invasion, and while the Kennedy administration planned Operation Mongoose, in July 1962 Soviet premier Nikita Khrushchev reached a secret agreement with Cuban premier Fidel Castro to place Soviet nuclear missiles in Cuba to deter any future invasion attempt.

      Ia vezi tu cum americanii aia buni au incercat sa dea jos un guvern intr-o tara autonoma si independenta si cum au reactionat cand rusii le-au oferit arme cubanezilor ca sa se apere de o posibila invazie planificata de US, ca eu imi aduc aminte ca era sa iasa ceva razboi serios plecand de la rachetele alea.

      Revenind – sigur ca lovitura de stat din Ucraina nu a avut maini straine in ea, a fost o chestie populara si spontana, exact la fel cum si revolutia romana a fost spontana si populara, nimeni nu stia nimic de ea si nu si-a bagat nasul pe acolo.

      Da, americanii au castigat razboiul rece si au ramas puterea cea mare insa intre timp au inceput sa se ridice si alte tari gen China, India, etc si US nu mai sta chiar asa confortabil pe pozitia ei, asa ca incearca sa ii incurce pe rusi cat posibil ca sa slabeasca BRICS, in special pentru ca micutul popor Chinez creste si se intinde peste tot prin lume.

      Insa mi se pare interesanta viziunea ta inocenta – stim ca de zeci de ani US incearca sa rupa Ucraina de Rusia – si vezi ca e o situatie anume acolo, tarile nu sunt doar vecine, impart limba si multe elemente comune – oamenii aleg un presedinte in mod democratic, apoi exista o masa, o miscare populara de cateva procente din populatie care brusc face exact ce spera US de ani de zile si tie nu ti se pare nimic ciudat.

      111
    • Si daca US ar fi facut vreo incercare sa trimita rachete nucleare in Ucraina, as fi fost perfect de acord cu ideea ca Rusia se apara. Dar nu s-a intamplat asa.

      O fi fost mana US in revolutia aia, nu stiu. Cum o fi fost si mana Rusiei in otravirea altui presedinte al Ucrainei cativa ani mai devreme. Chestii de genul asta se intampla, e stupid sa zici ca vreo tara e inocenta si nu isi urmareste interesele. Dar de la asta pana la invazia efectiva a altei tari cu scopul de a-i lua resursele si teritoriul pentru ca esti incapabil de a o tine aproape economic, e o cale lunga.

      Cert este ca presedintele Ucrainei a fost ales pentru ca a promis ca se apropie de EU (ceea ce indica o apropiere de EU a populatiei), iar apoi s-a razgandit (ceea ce indica faptul ca populatia care l-a ales ar fi nemultumita). Asta e un fapt, ca-ti convine sau nu.

      Realitatea in care ne aflam e ca Rusia nu poate concura pe plan economic si cultural, deci invadeaza tari ca sa devina iar imperiu. Lucru pe care si tu l-ai recunoscut. Oricum, ideea e ca Romania e tot in zona geografica a unei Rusii care vrea efectiv, cu tanc si pusca, sa redevina imperiu si e partial ocupata de gigei care abia asteapta sa se intample asta.

      Ti-as zice mult noroc in mod sarcastic, dar data trecuta s-a suparat Vali pe mine. Multa bafta, poate asa e ok.

      80
    • @Bigbear

      ”„Este razboiul Rusiei cu Occidentul, care deocamdata se limiteaza oficial la suprafata Ucrainei ” – cine a decis aceasta limitare?”

      Rușii au susținut de multe ori asta, fie prin lideri politici, fie prin purtători de cuvânt, fie prin jurnaliști. Pentru ei, inamicul nu este Ucraina, ci este „Occidentul Colectiv”. De la Trubețkoi la Dughin, gânditorii doctrinei eurasianiste consideră că rușii sunt superiori față de statele occidentale decadente. Erau decadente și pe vremea fondatorilor ideologiei (Trubețkoi, Suvcinski, Savițki etc., anii 20 ai secolului trecut), sunt și acum și așa învățam și noi pe vremea comunismului, prin anii 80, atât la școală, cât și în mass media.

      Ucraina, pe lângă faptul că lideii ruși o consideră parte a Ruski Mir, este și un pivot geopolitic fără de care rușii cred că nu pot domina Heartlandul și prin asta și Occidentul. Crezi că rușii au invadat Ucraina doar că s-a uitat Zelenski urât la el? A și spus că vrea teritoriile până la Nipru. Zbigniew Brzezinski scria (în „Marea Tablă de Șah”, 1997) că Rusia fără Ucraina nu se poate pretinde un imperiu euro-asiatic, ci doar un imperiu asiatic, ceea ce nu e convenabil pentru ei.

      80
  24. 2 ore de „bai incredibil ce teapa ne-am luat” alternat cu „dar ce vroiai domnle sa votam PSDul”. Dupa 10 ani suntem toti de acord ca am avut presedinte un pesedist galben.

    Comentariu apreciat.461
  25. Berceanu are o opinie interesanta despre prezenta lui Ghinea in documentar
    https://www.facebook.com/share/1Me6S8oMMq/

    45
  26. Bine ca aplaudam precum focile la reusita Maiei Sandu si al poporului moldovean care inconjurati de sacali au votat un om scolit afara, cu experienta in State, femeie si pe care başca unii o mai vor si presedinte la noi insa cand vine vorba sa voteze romanii pe cineva de-al lor care la fel are diploma pe bune, scolit la cele mai prestigioase universitati (unde chiar odraslele lor sunt indrumate sa mearga) cu experienta in domeniu diplomatic, atunci nuuu cà stim noi mai bine ca a supt pula si i-a dat bani lui Geoana sau eventual, e Buna dar nu are sanse! Pai cum naiba sa aiba sanse daca noi singuri ne furam caciula? Aveti impresia cá votand Geoana sau Lasconi vor avea o alta soarta in report cu guvernul si parlament? Tot izolati vor fi insa una e sa fii prost sau ticalos si alta e sa cunosti legea si parghiile constitutionale in asa fel incat sa poti influenza politicile guvernamentale.

    717
    • Birchall e o pesedista veritabila, cam greu sa uiti prezenta ei consistenta la A3 de acum niste ani.

      154
    • Eu tot zic de Geoană, care e școlit, are experiența NATO sub centură și americanii sunt de partea sa la prezidențiale, dar nu și nu… Geoană e o Maia Sandu next-level dacă vreți.

      210
    • geoana e pe dracu maia sandu. e aldrich ames, chiar mai prostanac, daca este posibil asa ceva.

      51
  27. Există o vorbă care spune că, dacă nu găseşti un sas prost într-o casă, găseşti doi în următoarea. Ăsta a ţinut loc pentru şase.

    Comentariu apreciat.323
    • Eu stiam ca daca nu mai gasesti ceva intr-o casa, sa cauti in curtea romanului.

      Indecis. Tu ce zici?1421
    • None

      Asa este. Cu mentiunea ca acel “ceva” a fost prima oara in casa si curtea romanului si s-au trezit austro-ungarii, sasii, sfabii jidanii etc sa isi insuseasca acel ceva. Si asa romanul si-a luat “ceva-ul” inapoi, in mica parte, ce e drept.

      163
    • NOU
      #130

      …sfabii? …labii?

      01
    • si a uitat de americani, agatârși si reptilieni.

      saracul popor roman, s-au pus toti pe casa noastra, of, of, of…

      probabil doar taica vladimir ce ne intelege tragedia multimilenara pe care o traim… of of of.

      54
  28. Pe mine m-a cam enervat sa ii vad pe Kelemen si Orban care au o miza personala in alegerile astea, ei insisi oamenii sistemului, care ani la randul au contribuit la situatia pe care acum o deplang, explicandu-ne chestii. Vilceanu, alt ticalos cu schelete in dulap, care in vara se batea prin parlament.

    – as fi vrut sa aud si ceva despre capitolul Laura Codruta Kovesi, iar la educatie sa dezvolte putin DE CE ‘Romania educata’ este un esec. In afara de imagini cu protestele profesorilor, n-am inteles concret ce a promis vs ce a facut.

    – inteleg frustrarea, dar as fi vrut pe alocuri sa se intre si in detalii concrete ale unor proiecte pe care le-ar fi putut face si nu le-a facut.

    – partea cu simbioza cu serviciile mi se pare poate cea mai nociva dintre toate ‘realizarile’ lui Iohannis. Si extrem de grav ca nu avem control civil in parlament. Astept sa apara un candidat care sa isi doreasca cu adevarat reformarea serviciilor si il votez.

    – poate meritam vreo 4 ani de Simion la butoane.. it has to get worse before it gets better.
    – si poate incetam sa ne mai punem toate sperantele intr-un om providential care vine sa ne salveze, fie el si Bolojan!

    Indecis. Tu ce zici?277
  29. Cele mai importante alegeri nu sunt alea prezidentiale. Sunt parlamenterele duminica, aia fac legi! La ei e adevarata putere! Toata lumea discuta la infinit despre cine ajunge in turul 2, nu despre “cum vor arata Camera Deputatilor si Senatul”

    Comentariu apreciat.460
    • Sa speram ca USR va avea atat de mult incat sa nu poata fi ocoliti in nici o varianta de guvernare stiind ca teoretic nimeni nu face cu AUR si Sosoaca.

      72
  30. Desi eram foarte mic cand a fost ales constantinescu (aveam 11 ani), inca tin minte cei „15.000 de specialisti”. Asadar, nea Nicu German o sa fie in istorie gen cel mai slab presedinte. Mult sub constantinescu. Macar Tzapu se mai zbatea ca pestele pe uscat

    152
  31. Hmm, stiu ca o sa sune urit pentru toti votantii dulapului, dar nu mai bine s-ar abtine toti de la cainari si lamentari? Frate, ati votat cu dulapul, ati avut dulap, faceti mai bine data urmatoare!
    Sa sara lumea cu ura ca nu ma supar. 😬

    133
    • Bro, noi votantii dulapului te rugam sa ne imprumuti globul tau de cristal. al meu cred ca e defect si nu mai arata viitorul ala adevarat. no hate.
      plus daca ne-am abtine toti 6M cati l-am votat nu ai mai avea cu cine schimba o opinie. deci gtfo la partea asta.

      86
    • Total de-acord, dar cum crezi că ar fi arătat România cu președinte PSD? Guvern PSD? 0 opoziție? Ca să nu mai zic că vorbim totuși de Ponta, un alt om al sistemului. Măcar KWJ a devenit ulterior omul lor, din lașitate, dar Ponta le dădea direct toată țara și aia era.

      Ca să nu mai zic că era vorba totuși de echipa Ponta/Dragnea.

      76
    • Alex, bine bine, saracii de voi! Dar doua mandate? Adica am inteles, ok, nu cunosti omul, whatever. Si al doilea? L ati votat sa intre veorika, asa i?
      Ba da serios?!

      54
    • Alex, bine bine, saracii de voi! Dar doua mandate? Adica am inteles, ok, nu cunosti omul, whatever. Si al doilea? L ati votat sa nu intre veorika, asa i?
      Ba da serios?!

      42
    • @Alex nu e niciun glob de cristal. E treaba ca atunci cand vezi cum e un anumit curent prin presa laudativ la adresa lui Xulescu, sa fii un pic sceptic si sa te intrebi „bah dar chiar asa o fi sau doar scopul e sa fie aratat cineva intr-o lumina favorabila ?!”
      Uite ca zice cineva de Maia Sandu mai sus, ca vai doamne ce lider e.
      Doar ca noi nu am aflat nimic de ea decat ce a vrut presa centrala din Romania sa aflam, editoriale laudative,unde in mare parte ideea principala e „Maia e buna doar pt simplul fapt ca le da m**e comunistilor si vrea aderarea la UE”, plus placa ca basarabenii sunt mai evoluati decat romanii doar pt ca au acum presedinte o femeie.
      Daca citesti si articole care nu sunt laudative, incepi sa vezi ca Maia pt moldoveni e de fapt cam ce a fost Basescu pentru noi, adica coruptia celorlalti e naspa, dar coruptia din tabara mea nu o vedem, platim presa sa ne laude.

      103
    • @Irod saracul de tine pe cine a votat a2a oara? Vezi si intrebarea lui Manu : dar cum crezi că ar fi arătat România cu președinte PSD?

      @N desi sunt de acord cu ce ai zis, ai vorbit ca sa nu taci.

      concret aveam de ales intre dulap si o viorea pesedista:
      am crezut atunci ca dulaptul e raul mai mic? da
      privind retroactiv, cred ca a fost varianta mai buna? da
      sunt dezamagit de prestatia lui? da
      o sa ma lamentez ?

      Singurul lucru care ar putea sa ii ia „dreptul” cuiva de a se lamenta e daca nu a votat.
      (aproape) indiferent cum a votat, as adauga.

      55
    • Alex, ma bucur ca ai votat cu cine ai vrut, foarte bine. Doar ca ai urmat un tipar clasic de a evita raul mai mare. Aceeasi paradigma clasica din care nu iese natia. Legat de subiect, e irelevant daca am votat si cu cine am votat. Punctual mi ai demonstrat ce aveai de demonstrat si sunt linistit ca tara e pe maini bune!

      Adiacent, din contra, oricine din tara poate sa se planga de rezultatele votului. Ce spui tu ca cine nu voteaza nu are drept sa comenteze e o tampenie incalificabila. Gandeste te ca sunt minori care nu pot vota, oameni cu handicap care nu pot vota si altii. Du te si explica le alora cum nu au dfeptul sa comenteze cand tu cu manuta ta ai votat un incapabil si justificarea ta a fost „sa nu iasa veorika”. Hai, ca nu mai are rost, ca m am lamurit de astia ca tine.

      20
    • Gandul mananca caca pesedist.
      Nu ii iau apararea lui CIuca dar singura legatura mentionata in articol intre „nepot” si Ciuca e:
      ” Cătălin Podaru – cunoscut în lumea afacerilor drept „nepotul lui Nicolae Ciucă”, cu toate că nu există vreun grad de rudenie între ei ”

      trust me bro’

      60
  32. Ba, n-am zis-o io, a zis-o ala de la Cațavencu, Patrick.
    E nasol ca avem nevoie de un reportaj recorder ca sa ne luminam despre ce (nu) a facut KWI 10 ani.

    81
  33. Ca de obicei nu avem un candidat optim, o sa votam pe ala pe care îl uram mai puțin. Sau ați găsit alta formula?

    20
    • candidatii sunt precum mijloacele de transport in comun, nu uber/ taxi sa te duca fix la destinatie.
      sigur ai mai auzit-o si imi cer scuze ca ti-o arunc asa dar imi pare o comparatie buna.
      plus pe langa votat o data la cativa ani, democratia trebuie aparata si intre alegeri.

      10
    • Iar useriștii se pare că îl urăsc mai puțin pe populistul și golanul Simion, din moment ce scriu pe aici că în turul doi l-ar vota mai degrabă pe el decât pe pesedistul Ciolacu.

      02
  34. Sa nu uit. Lucian Mandruta nu are rusine. In campaniile prezidentiale, tot ii facea statuie lui Iohanis, acum isi toarna cenusa in cap.

    70
  35. Da poate am mai scris aici, dar iar am visat ca am iesit cu Zoso la bere. Poate la anul am noroc si chiar ne vedem.

    30
  36. Eu zic ca cei ce l-au votat cel puțin o data, ba chiar de doua ori, sigur sigur o sa-l tina minte!

    30
  37. Eu sunt curios daca mai are PSD-ul planul cu dat 10-20 voturi pe sectie lui Simion.
    Nu de alta, dar la ce trenduri au amandoi, in felul asta il aduc umar la umar.
    Prevad un #1 trist pt PSD duminica seara

    10
  38. Ce este de reținut după ce va uitați la 2 ore de documentar:

    1. Nu are cine să negocieze pentru România

    Noi am intrat în UE să negociem la engros. Acesta va fi viitorul, fie că țărilor mici le convine sau nu. În mod inevitabil – SUA+Canada, UE, China și India – vor fi & rămâne megalodonii geopolitici.
    Într-un asemenea ecosistem, ori ești devorat, fie te aliniezi.

    Tot în acest ecosistem, „băieții mari” sau „veteranii” for avea primul și ultimul discurs. Noi nu am fost imperiu, noi nu am avut colonii, noi nu știm să ne spălăm pe mâini cu sânge cum s-au spălat alții – așa suntem noi.
    Ne tremură rahatul turcesc din noi când ne adresăm germanului, francezului, italianului, spaniolului, britanicului (în special), chinezului, rusului, japonezului și, nu în ultimul rând, cu americanii (cu care vrem să fim în tabără fiindcă… ce alternativă există, real?).
    A, polițiștilor și securiștilor n-au nicio problemă să abrutizeze pe aici, e terenul lor automat de joacă & de extorcat, dar chițăie și ei în fața străinilor dar se lasă cu urlete, zbierăte… psihicul, mentalul, este ireparabil stricat, pe sclav nu-l scoți din mentalitatea de sclav natural.

    Și eu vreau ca SUA să distrugă Rusia cu bombe atomice, dar din moment ce nu se întâmplă asta și nici nu se va întâmpla vreodată, ne este clar că este un alt nivel separat în care se discută și negociază lucruri (beneficii, consecințe etc).
    Pe același ton, pe afaceri europene, în cine ai avea încredere mai multă? În francez? În german? În italian? În elvețian? În englez? În român?
    Politica europeană internă-externă va fi dominată întotdeauna de cei care nu au ezitat să fie notați în cărțile de istorie ca fiind însetați de sânge. Noi am fi o glumă fiindcă ne este frică și-i respectăm pe cei care au fost/sunt însetați de sânge.

    Pe politica internă-externă o vor avea întotdeauna cei care au fost colonii și imperii fiindcă, în primul rând, inspiră teamă. Inspiră teamă. Inspiră horror, inspiră putere de a impune consecințe. Cu ceilalți, cu restul.
    Noi nu inspirăm teamă, nu inspirăm horror, fiindcă ne este mai ușor să facem escapisme în găinării decât să riscăm teama/frica/consecințele unora care, fără nicio problemă, îți pot omorî familia în fața ta. Te amenință unul cu accent străin, nu ți-l mai poți scoate din creier, de frica lui.

    Acesta e nivelul pe care noi nu îl vom înțelege vreodată, niciodată.
    Frica de moarte și modul cum ajunge la moarte (tortură…) ne înspăimântă grozav. Atât de grozav ne sperie că, alegem conștiincioși să ne închidem în noi, fie nu ne pasă (excepțiile fiind atunci când e vorba de alții).

    Știi de oamenii care se vaită de rromi/țigani dar le este frică de găști?
    Știi de oamenii care se vaită de abuzul poliției, justiției, dar imediat își înghit curajul când se adresează unuia în uniformă sau cu prefixul „onorată instanță”?
    Știi de oamenii care se vaită de politicieni, de șefi, de superiori, dar nimeni nu are timp să spargă geamurile de frica camerelor omologate & firmelor de pază?
    Știi de oamenii care se vaită de droguri și traficul de carne vie, dar dacă dau peste un cămătar sau traficant, imediat vorbesc cu „dumneavoastră” cu acesta & gașca lui?
    Știi de oamenii cărora le este frică de ANAF, bănci, amenzi, dosare penale, magistrați și închisori?
    Ăștia suntem. Ăștia suntem, traumatizați și-n polimerii ADN-ului.
    Ăștia suntem, pentru că alții ne-au vrut și modelat așa, chiar și în colaborare cu „ai noștri” (securiști, torționari, informatori, nomenclaturiști…).

    Nu suntem ca americanii, britanicii, francezii, elvețienii, italienii etc să visăm moartea, să ne dorim să le facem altora mai puternici decât noi răutăți incomensurabile… de frica consecințelor, ori la nivel personal, fie la nivel geopolitic-economic.
    Turcii, austriecii, rușii, germanii, italienii ș.a. așa ne-au modelat să fim – i se spunea „inginerie socială”.
    Nu este vina noastră că suntem o națiune traumatizată până la ADN și că ne este frică de cei mai mari și/sau cei mai puternici, pe care îi percepem ‘cu autoritate’.
    Ăștia suntem, așa suntem – și așa trebuie să parcurgem viața. Fiecare pe cont propriu fiindcă așa au vrut securiștii & torționarii, au primit ordine așa să fim…

    Totodată, noi avem injectat în sânge nevoia de a asculta de alții „mai deștepți, mai puternici, mai pieptănați”.
    Asta este natura, modul de a fi, a noastră. Cei mici stau și îndură, cei mai mari își bat joc de cei mici, cei și mai mari își bat joc de cei sub ei și tot așa… până când ajungem la afaceri & relații externe.

    oamenii care se bagă în politică sunt consumați de mize mici (aka sunt mai interesați de găinării decât de binele țării)

    Ce ai vrea? Să se înjure primarul Fane Chioru’, ajuns recent deputat sau senator sau ministru sau președinte, să se înjure cu șeicii petrolului din Orientul Mijlociu? Cu Franța+Germania? Cu China? Cu SUA? Cu Putin și kghebiștii, gruiștii, lui?
    Serios – ce ai vrea? Ce negocieri, ce? Toți nu vrem arme de foc fiindcă ne vom omorî între noi, dar, îl vrei pe Fane Chioru’ să facă? Cu cine?
    Găinăriile, am scris adineauri, sunt o formă de escapism, chiar dacă sunt pe beneficii personale.

    Imediat cum scoate cineva capul sărim pe el cu toată forța si îl facem în fel și chip, fie că merită, dar mai ales când nu.

    Din moment ce suntem vraișe psihic, în ADN și-n tendințe, atitudinea aceasta de autocanibalism este un „mecanism de adaptare” (coping mechanism) din cauza fricii și spaimei genetice pe care o purtăm când vine vorba de alții, de străini, cu accent. Ne este frică de polițiștii și închisorile străine, nu mai spun de aici, și te miră că se întâmplă autocanibalismul?
    Da, suntem nesimțiți.
    Da, suntem aroganți.
    Da, suntem tupeiști.
    Da, suntem oportuniști.
    Da, suntem fiecare pentru el/ea.
    Da, suntem…

    … Fiindcă ne ascundem spaima & frica, impregnată genetic, de străinii puternici & acoliții lor care așteaptă ordine de abrutizare colosală. Secole!
    Dacă străinii împing un pic, imediat descoperă că suntem ca o scoică goală, bună de călcat și sfărâmat sub talpă.
    Cod genetic vraiște, traumatizat până la nucleul nucleului.

    13

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile