Creșterea datoriei publice nu are nici o legătură cu creșterea nivelului de trai, terminați cu aluziile astea nasoale. Ce vreți să facă politicienii și guvernanții acum? Să colecteze mai bine TVAul? Să mai sugrume economia neagră? Să stârpească contrabanda cu țigări și cherestea? Să nu se mai împrumute atât? Să astupe găurile negre?
Salariul e bun, dar turnarea martorilor și informatorilor e mult mai bănoasă. Plus, te mai vezi cu oamenii ăia la un chef, la o manea, e păcat să îl superi dacă te întreabă. Și, vorba aia, e aiurea să te duci la un chef cu interlopi și să ai mașini mai nasoale ca ei.
Procurorii DNA efectuează, miercuri, cinci percheziţii în judeţul Braşov într-un dosar penal ce vizează mai multe infracţiuni. Surse judiciare au precizat pentru ziarul Libertatea că în acest dosar sunt vizați polițiști din cadrul Biroului de Operaţiuni Speciale, care ar fi oferit informaţii din dosare. (sursa)
Și după aia tot ei se plâng că civilii nu cooperează. Păi nu le mai vindeți detaliile personale interlopilor, cârnaților!!!!
Să sperăm că Godină e ok. Sau socră-su.
Una din trei mașini nu are RCA. Sigur, sunt multe trase pe dreapta, dar pun pariu că jumătate sunt în trafic, zi de zi. Că n-are cine să le caute și să le găsească.
Parcul auto din România avea peste 9,6 milioane de autovehicule înmatriculate la sfârșitul anului trecut, dar nu toate aveau asigurare obligatorie de răspundere civilă auto RCA. În aceeași perioadă de referință, în țară erau valabile doar 6,7 milioane de polițe de asigurare RCA, arată datele transmise de ASF și MAI în Parlament. (sursa)
Cam nașpa cu amenzile, așa că deputații vor să o lase mai moale.
Încă un job inventat ca să aibă amantele un loc de muncă. Abia aștept raportul de sustenabilitate de la Ikea sau H&M.
Cu RCA-urile se rezolva simplu, incrucisare baza de date ASF cu cele de la Inmatriculari. Cine n-are RCA, amenda acasa la plic -> neplatita, executare silita.
Recunoastere in trafic e solutia. Daca eu tin masina aia in garaj ar trebui sa ii platesc RCA sau nu? Ramane o discutie. Dar prins circuland … nu mai exista scuza! Nu ai platit amenda? Confiscat obiectul.
Dar e periculos sa faci asta … Cine stie peste cate amante de parlamantari o sa dai …
Corect, multa lume crede ca daca nu circula cu masina, nu are nevoie de RCA. Daca masina nu e iradiata, chiar daca e folosita pe post de cotet pt gaini, ai nevoie de RCA.
„iradiata”, hai c-am ras cu pofta.
ce nu inteleg toti de propun solutii pe blog…. stie toata lumea de solutiile alea. Romanii nu le vor…de la cersetor la politician, de la sugar la ala de 100 de ani, absolut nimeni si nimic nu doreste aceste solutii.
Nu neaparat ca poate nu e condusa (vezi cazurile de motociclete care uneori stau in garaj iarna si pentru care nu se prea cumpara RCA). Stiu ca legea prevede un pic altfel si poate tu ai dreptate.
Dar daca atunci cand camerele alea automate verifica vigneta ar intreba si de RCA… cum ar fi?
Oare care ar fi rezultatul daca Vali ar face un sondaj cu Sunteti de acord cu introducerea camerelor video in trafic pentri verificarea RCA, roviniete si ITP ?
Sunt curios de solutia domnului becali de a nu avea numarul masinii vizibil la camera aparatul radar. Dupa ce aflu, sunt 100% de acord cu camerele care se verifica RCA si rovignieta
Nu mai vad nici o iesire din kkt
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25564199-politisti-directia-operatiuni-speciale-brasov-suspectati-divulgau-informatii-din-dosare-dna-alte-parchete-surse-fostul-sef-directiei-judecat-tot-pentru-divulgare-informatii-din-anchete.htm
Da, chiar daca o tii in garaj sau dezmembrata, cat timp e inmatriculata trebuie sa aiba RCA valabil, conform legii. Cine nu mai are nevoie de masina, o poate radia si da la fiare vechi.
O poate iradia, te rog !
Cati proprietari de troace au dat minus, gege !
Posibil legea sa fie asa, daca e asa e idioata si e doar facuta sa stoarca bani mai ales acuma cand e rcaul cat e si sa vezi cat e motorina….
Pe partea celalata daca am 2 masini, da mai sunt si din astia, una de suflet si troaca cu care ma.dic la munca e stupid sa platesc rca cat timp aia sta in garaj si doar o polishez in weekend.
Da orice e posibil la caterinqutza aici la noi.
Eu speram sa mai creasca amenzile sau sa vina cu suspendari mai mari, sa se mai domoleasca unii….in schimb ei sunt pe dos…
Nu este bai de la amenzi prea mici!!! Ai auzit politia sa spuna ” am dat 1 milion amenzi se pare ca e prea putin daca tot se incalca legea”
Cresterea amenzilor nu scade numarul de contraventii. Dimpotriva le creste si creste in acelasi timp disponibilitatea soferilor si a politistilor pentru mita. E documentat si sunt studii. In schimb un numar mare de amenzi mici, usor de aplicat si de incasat e mult mai eficient.
@alexnicolae, dă și tu niște link-uri către studii, că exemplele pe care le am eu din țările civilizate îmi arată că amenzile:
1) se acordă, că poliția își face treaba
2) sunt mari, motiv pentru care și populația se cam conformează
Asta cu „polițiștii vor lua șpagă dacă sunt amenzile prea mari” e o prostie – dacă iau șpagă își pierd locul de muncă, pensia și eventual intră la bulău, de ce s-ar mai risca?
@Ciuby, e un concept foarte bine documentat, aici e printre altele de la U.S. Department of Justice https://nij.ojp.gov/topics/articles/five-things-about-deterrence ; dar poti sa cauti „negative correlation increase punishment” ; pare contraintuitiv dar e dovedit repetat asta. Similar e ideea aia cu Broken window.
In schimb daca cresti certitudinea ca esti prins si pedepsit daca e o abatere e cu siguranta o masura eficienta.
Asta inseamna multe amenzi mici si maximizarea reactiei – de fiecare data cand un sofer greseste sa stie ca are sanse mari sau foarte mari sa fie pedepsit, chiar daca amenda e mica. Asta educa real omul si il impiedica in final sa ajunga sa faca infractiuni grave.
Amenzile in vest sunt mici comparativ cu venitul mediu dar dese. Dureaza 20 minute sa primesti amenda daca ai parcat unde e interzis sau cu rotile pe trotuar. Costa 35 eur, primesti online amenda, platesti online in 2 minute, etc. Daca o contesti si pierzi (camere, etc) ajungi sa platesti 2000 eur. Desigur ca la abateri grave amenzile sunt mari, dar cele dese sunt mici si certe! Parchezi, treci pe rosu pe unde e camera, depasesti viteza.. esti sigur ca primesti amenda chiar daca ai depasit cu 5km/ora limita.
Ciuby, tu trăiești in RO ?
Ca nu înțeleg : ‘dacă iau șpagă își pierd locul de muncă, pensia și eventual intră la bulău, de ce s-ar mai risca?’
Pentru ca aici, daca nu iei spaga, esti fraier dacă nu chiar dubios, periculos, strici mersul lucrurilor…cu cat iei spaga mai mare , cu atât mai bine, ești mai smecher…un bugetar îmi povestea cu invidie ca a estimat ca directorul lui a luat spaga de vreo 4 milioane euro…si s-a retras dupa, în provincie unde se bucura de o viata tihnita.. bugetarul povestitor luase doar câteva zeci de mii ( aici estimez eu) , având doar funcție de execuție…deviza lui era ‘dacă nu furi tu, fura altul’…
Zice bine omul, asta e soluția, amenzi mici și certe. Amenzi mari și rare pot încuraja șpaga.
Nici nu polițist nu va risca probleme pentru o amendă de 2-3 sute de lei pe care poate cere șpagă maxim jumate. Dar când amenda e 3000 lei poți cere șpagă 1000 lei, 2-3 din astea într-o zi mai se riscă, își pot face salariul în 2-3 zile.
Dar amenzile trebuie să fie automatizate, nu să umble polițistul cu carnețelul după el. Camere video la intersecții, semafoare, depășiri linie continuă, etc.
Și da, RCA-ul verificat de orice cameră de rovinietă asta e efectiv banal și realizabil în 2-3 zile.
Care e treaba cu job-ul inventat?
A uitat link-ul, varsta, maica !
De abia s-a inventat jobul, nu au job description-ul gata
așa v-am crescut, răi!
https://economie.hotnews.ro/stiri-blogul_pwc_romania-25549616-directorul-sustenabilitate-cso-ascensiune-rapida.htm
Inventat/Neinventat mi se pare de bun augur ca o companie mare sa aiba un departament dedicat R&D cu directie de sustenabilitate in procese si metode. Pe langa asta marketingul asociat creste.
Nu ajunge doar un job. Trebuie sa vina la pachet cu o certificare ISO sau ceva cu totul nou ca esti sustenabil, cursuri de formare profesionala, poate un departament.
here you go: https://gbl-sc9u2-prd-cdn.azureedge.net/-/media/aboutikea/newsroom/publications/documents/ikea-sustainability-report-fy21.pdf
Am gasit o mentiune despre numarul de amenzi de circulatie din 2017, apareau acolo 5000 amenzi/zi la nivel de toata tara in urma unei actiuni de 5 zile, adica se parea ca e ceva exceptional. Extins pentru un an ar fi un maxim de 1.8 milioane amenzi de circulatie. Comparat in Belgia se dau 4.5 milioane de amenzi de circulatie la jumatate din populatie.
Am gasit ca au cerut o informare pentru fiecare politist sa vada cate amenzi si cate avertismente dau zilnic. Mi se pare dragut ca nu este deja situatia asta default. Adica ma gandesc ca exista un planning conform unui tabel, echipajul A primeste carnetul de amenzi conform tabelului, fiecare amenda are o data, fiecare amenda e introdusa intr-un tabel. Ma gandesc ca se pot corela usor. La fel si baza de date de la inmatriculari, RCA, ITP, Vignete.
Vreau ca guvernul să renunțe la cel puțin 500.000 de bugetari care plimbă hârtii zilnic dintr-o cameră în alta.
Se rezolva, bugetarii vor plimba hartii numai in incinta camerei, iar pentru plimbatul hartiilor pe hol se vor contracta firme private.
Da’ mai scoateți-le și p-afară, la aer curat (de hârtii zic), că se-ngălbenesc.
Numaivadrogatz !
Mama.deasfi primar/presedinte „pt o zi” i-as califica a doua zi la.spatii verzi/pantofari cu sapca sa dea amenzi la mizerii de genu ai parcat bobitza pe spatiu verde – ia si du-te,ne mai vedem.si maine daca vrei, maturatori/strangatori/spalatori de oras, vopsitori de balustrade publice, si outem merge pana maine cu rationamentele.
Sau pur si simplu dati afara. Punctm s-a desfiintat postu Marichyka, de maine depunse si tu ceeviuri si vezi care e treaba cu munca…
Link-ul cu sursa de la perchezitiile din Brasov e cam ca alea de care faceai misto la zf.ro.
Si la ultima stire cu job-ul inventat pentru amante link-ul e sublim …
1. poate ar fi o idee suspendarea inmatricularii masinilor care nu au RCA, precum in cazul ITP-ului expirat
2. e si normal ca tocmai deputatii vor sa elimine pedepsele pentru comportament agresiv si sa recompenseze vitezomanii peste masura, ei sunt primii care nu respecta legea oricum. Cum sa-i opreasca pe ei in trafic politia rutiera si sa le dea amenda? Unde s-a mai vazut asemenea obraznicie? Nu conteaza ca de aceste imblanziri o sa profite foarte multi scelerati, atat timp cat o mana de oameni aflati vremelnic la butonul decizional isi pot face viata usoara. Ne intoarcem iar la flashuri, mers lipit de fundul celuilalt, sicanari, etc.
„ne intoarcem iar la flashuri…”…dar nici nu am plecat. Tot acolo suntem. Legea aia nu cred ca a schimbat ceva, eu nu vad.
Adio campanii cu H&M si Ikea.
Imi place de tanti de la Apple (poza12).
Retarda cu norma intreaga.
A inceput digitalizarea in Romania hehehe https://www.gandul.ro/actualitate/video-un-angajat-din-primaria-capitalei-a-fugit-cu-un-teanc-de-documente-dupa-ce-a-aflat-de-o-ancheta-disciplinara-ce-vizeaza-directia-de-urbanism-scena-surprinsa-pe-camerele-de-supraveghere-19790998?fbclid=IwAR2jYVOIUj9btj9r-f1i9Lb0hHkUtGk7Pu38fuk1dLW7ZqHJpCGQ6xjACv0
Pentru ca s-a strigat Belgia mai sus:
Ca sa inmatriculezi un vehicul in Belgia trebuie mai intai sa treci pe la firma de asigurari.
Platesti asigurarea. Primesti asa numitul formular roz, care e de fapt o certificare ca ai platit asigurarea, cu un timbru fiscal inregistrat care atesta faptul ca esti asigurat.
Formularul roz impreuna cu alte acte (printre care si Certificatul de Omologare – obligatoriu) e trimis de asigurator la DIV (biroul de inmatriculari, un singur birou la Bruxelles).
In doua zile iti vin certificatul si numarul de inmatriculare acasa cu postasul. Numarul din spate e cel oficial. Cel din fata il vei face pe loc la un „centru de numere”, aflate de obicei pe langa statiile de control tehnic.
Daca vrei sa scapi de asigurare cateva luni (de ex daca nu circuli iarna) predai frumos numerele si iti intrerupi asigurarea. Nu merge „pe cuvant de onoare”.