Cum ajungi să crezi și să votezi AUR

Ăsta e rezultatul dezamăgirii USR: oamenii nu mai văd altă soluție decât un partid care promite soluții radicale. Nimic între.

 

Mulți s-au lămurit că nu se poate trăi cu PSD, nu e loc de furat de ei, pur și simplu au ajuns genul ala de parazit care își sufocă gazda. Inițial au făcut-o încet, de unde și întrebarea “bă, dar cât mai e de furat în tara asta, că fură ăștia de 30 de ani și tot nu se termină”, dar în ultimii ani a devenit mai evident că am trăit ca broasca, într-o oală unde temperatura se ridica încet încet, doar că nu, era PSD, care sufoca țara puțin câte puțin, până când a ajuns să nu mai funcționeze, să fie plin de drogați pe străzi și de morți pe șosele.

PNL pare că sunt și incompetenți și rău-voitori pe lângă halul în care sunt. Cine mai votează cu ei e chiar un pic mai prost decât votanții PSD. Ăia măcar sunt puțini la minte, disperați, săraci etc. Ăia care votează PNL însă se pretindeau mai civilizați, mai educați, mai buni, mai altfel. Aparent nu.

Ce-ți mai rămâne? USR pentru nostalgicii care ignoră că niște oameni deștepți nu se pot înțelege între ei, pentru că fie nu au experiență de viață și nu au ieșit din casă prea mult, fie sunt proști grămadă.

Sau AUR.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

203 comentarii

  1. AUR nu este altceva decat o repozitionare/rebranduire a PSD + PNL care in loc sa se numeasca USL se numesc AUR! Are cineva senzatia ca daca ajunge AUR la putere vor face altceva decat fac astia? In spate sunt tot baietii care controleaza tot. Sa iesim din UE? Exclus! Romania traieste aproape numai din banii UE si asta o stiu pana si ei si saracia e nasoala pentru toti.

    Indecis. Tu ce zici?109104
    • Amesteci lucrurile. USL 2.0 exista si e bine mersi, face exact ce trebuia sa faca. Singura greseala a USL 1.0 a fost sa declare public alianta.

      AUR e altceva.

      Comentariu apreciat.6822
    • @sradu
      Altceva ce?
      Nationalismul extremist din PSD, Securitatea din PSD si PNL, Biserica din PSD si partial PNL, Conservatorismul din PSD dar si din PNL.
      Discursul AUR este acelasi cu al PSD in timpul lui Iliescu “Nu ne vindem tara”, acelasi ca in epoca Dragnea “Sclavii Corporatiilor”, etc
      Ce vrea AUR? Unirea Tuturor Romanilor! Cine mai spunea asta?
      Iliescu, Nastase, Ponta si Johannis.
      Intai faci scandal: revolutie, mineriade, 5g, covid, anti UE, etc apoi te transformi in Tatucul iubitor de Patrie, Popor si Dumnezeu.
      Iliescu era linistea noastra, Ponta era presedintele care uneste, gata cu scandalurile, hai sa fim linistiti si Johannis a facut liniste dupa ce pe „saracul” Dragnea nu prea l-a dus bibilica si il luase si valul aiurea. Simion este mega obedient as putea spune fix ca Johannis.
      Am avut cateva „zvacuri”/incercari de a scoate capul in ultimii 33 de ani: Constantinescu (un esec al istoriei), Basescu (un produs mai rebel al sistemului care a mai miscat ceva), USR -ul totalmente necopt si „educat” in „biblioteci” nu pe „strada” si Johannis care a jucat sub acoperire la cacialma si a predat Tara la cheie si pe tava celor pe care ii „injura” facand … pace si liniste.

      “Organigrama” AUR este aceiasi ca in PSD cu baroniada si plata cash pentru orice, invartirea banilor intre firme de casa (a se vedea nunta lui Georgica), capusarea sistemului si scurgearea banilor publici prin orice „gaurica” posibila, etc …

      Si sper ca nu-mi spui ca sunt altceva pentru ca au alte … doctrine?!!!!! :))))
      Bine!

      Comentariu apreciat.10738
    • iar cu „baietii din spate”? Adica statul paralel….

      818
    • @Alexandru: de acord cu tine 99%.

      O singură chestie nu e adevărată. Constantinescu și echipa lui au dus România în NATO. Aberațiile ce ni s-au turnat după… cum că Năstase și Băsescu au făcut și au dres, sunt propagandă marca Iliescu &bombo+ Băsescu.

      „În 1997, la summit-ul NATO de la Madrid, Statele Unite și Marea Britanie s-au opus clar aderării României, care la acea vreme avusese sprijinul Franței. Apoi, în 1999, când NATO a decis să intervină în Iugoslavia pentru a pune punct Războiului din Kosovo, România a decis să pună la dispoziţie spaţiul aerian pentru survolul avioanelor Alianței și să interzică accesul forțelor aeriene rusești. Decizia din Parlament s-a luat greu și fostul președinte Constantinescu sugerează că i-ar fi promis lui Ion Iliescu, președintele de atunci al PSD, într-o convorbire între patru ochi, că nu mai candidează pentru un mandat, în schimbul abținerii PSD de la votul în care li se permitea forțelor Aliate să folosească spațiul românesc aerian. Era perioada în care social-democrații nu aveau neapărat tendințe pro-atlantiste(nu au nici acum), iar Ion Iliescu aspira la un nou mandat, pe care l-a și câștigat, la alegerile din 2000, unde Emil Constantinescu s-a ținut de cuvânt și nu a mai candidat.”

      Deci nu a fost un eșec.

      Comentariu apreciat.7511
    • AUR nu vrea sa iesim din UE. Cum nu mai vor nici celelalte partide de extrema dreapta din UE. E mult mai bine sa ajungi la putere in UE decat doar la tine in tara. Englezii nu au mai avut rabdare si au iesit cand partidele astea erau putin reprezentate in tarile din UE si in PE.

      Indecis. Tu ce zici?2220
    • @val: AUR=Rusia iar Rusia vrea roexit din varii motive.

      Că mulți dintre cei ce vor vota aur cred că vor face bine e altă poveste. Că mulți dintre cei care se înscriu în aur nu cred că este un partid finanțat de ruși și că simion&co vor doar binele țării…este iar alta poveste.

      Celelalte partide care erau finanțate de ruși vor în continuare ieșirea dar se tem că vor fi linșați de restul populației. Salvini, Le Pen, Orban sau cei din Polonia n-au murit. Au aceleași discursuri. Doar că UE înseamnă bani iar banii „aduce” fericirea.

      România în schimb nu are o democrație atât de puternică precum Italia sau Franța și nici o ură atât de puternică față de ruși precum Polonia. E mai ușor să tragi de volan mai ales când la noi aproape 100 de ani de la ruși venea ploaia.😉

      Indecis. Tu ce zici?2134
    • Exact. Adica e mai avantajos sa ramai in UE. E definitia a lui a nu vrea sa iesi din UE.

      35
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1769
    • @crissy: România a contribuit în fiecare an cu 1 miliard jumătate primind înapoi 5. Adică în 16 ani a contribuit cu 26 și a primit 80.

      UE în primul rând înseamnă comerț. Faptul că după 16 ani inca suntem acolo unde ne-a lăsat Croația este in mare parte vina noastră nu a lor dar România în 16 ani și-a schimbat radical înfățișarea…de la km de autostrăzi la monumente istorice recondiționate din bani europeni.
      Ce spui acolo despre bani sunt povești auriste.

      A doua, constituția României… mai bine vorbim despre șoșoacă pt că ideile astea de la ea vin.

      A treia dejecțiile alea cum că parlamentul european se bagă în căcatul numit justiția română sunt mizerii marca simion și se datorează în general propagandei rusești.

      A patra, eu nu înțeleg cum poți citi un blog ca zoso.ro având ideile pe care le ai.

      Comentariu apreciat.5619
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1848
    • @val: Awww!🥹 … nu trebuie sa fii progresist. Doar sa nu stai cu ochii în ce spune/scrie Rusia să mai și crezi pe deasupra apoi să intri pe siteuri citite în general de cei care știu ce înseamnă UE pt România și să ne spui nouă care am trăit și știm ce a însemnat România fără UE că de fapt avem beșini.

      De ce morții ei de țară nu s-a dezvoltat înainte de UE? Acum află, la fel ca voi cât de bine se știe autogestiona? De ce înainte de 2007 arătam ca Pakistan? Hmm?

      Indecis. Tu ce zici?2910
    • Bravo, daca critici esti cu Rusia. Rudimentar. Cred ca iti da ecran albastru daca iti zic ca sunt pro Ucraina, nu?
      s-a dezvoltat si intre 1989 si 2007 (mai ales incepand din 1997), de aia a ajuns sa indeplineasca conditiile de intrare in UE.

      Indecis. Tu ce zici?1324
    • „AUR e altceva.”

      Da, e altceva decat USL. Aia de la USL sunt o adunatura de hoti, cu mana pana la coate in bugetul public. Gata de orice compromis cu serviciile si centrele de putere din justitie pentru imunitate.

      Aia de la AUR sunt un experiment al unui grup de securisti batrani, pensionati, cu antipatii occidentale puternice, care au sesizat bine o oportunitate de piata (pana la 20-30% din piata). Sponzorul principal e Romaqua Group Borsec, grup condus in intregime de securisti batrani, care numai ei stiu cum au pus mana pe grupul Borsec.

      Daca tu ai asteptari de la AUR, eu zic ca astepti degeaba. Vezi ca „anti-sistemii” de la AUR doar ce au primit si ei niste miere de la PSD si a spus si saru-mina: Ringo a fost ales secretarul Camerei Deputaților cu voturile PSDPNL, Piperea de la AUR a fost pus în comisia de selecție a conducerii super-agenției-căpușă AMEPIP si asa mai departe.

      216
    • @Val: România nici azi nu le îndeplinește pe toate darămite atunci.

      Cât despre dezvoltare. 🤣 Eu în ’97 m-am angajat. 250.000 de lei. 50 de Euro acum. Iar puterea de cumpărare era undeva sub Pakistanu’ de azi. 😂Majoritatea fabricilor au falimentat sau au fost falimentate și vândute…inflația era 150%, șomajul era la cote inimaginabile iar cei ce au dorit într-adevăr o țară fără comuniști au plecat după mineriade…dar mai spune-mi cum era de dezvoltată România înainte de 2007.

      Nu dau doi bani dacă ești pro Ucraina sau nu dar ideile tale sunt cele din propaganda rusă.😂 No ofense.

      Comentariu apreciat.315
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1075
    • Doresc inclusiv iesirea din NATO. Asta era un organism bun in vremea URSS, si ar fi bun daca mai apare alt imperiu agresiv. Momentan singurul imperiu agresiv pe planeta a ramas SUA.

      this is some quality trolling right here.

    • @Aradean
      Asta e problema propagandei ruse, daca se intampla sa aiba aceleasi pareri cu mine. Nu imi modelez opiniie ca sa nu coincida cu ale Rusiei.
      Dar nu stiu care sunt alea, eu sunt super pro european si pro nato. Acum ca nu sunt partial de acord cu cine conduce UE…nu suntem in Rusia, ca daca esti impotriva conducatorilor sa insemne ca esti impotriva tarii.

      109
    • @Crissy
      pai de ce ai vrea sa fii in afara imperiului agresiv, nu aliat cu el?
      de ce vrei sa fii slab?

      96
    • @Val: ” Acum ca nu sunt partial de acord cu cine conduce UE…nu suntem in Rusia, ca daca esti impotriva conducatorilor sa insemne ca esti impotriva tarii.”

      👍Matteo Salvini&Co , Marine Le Pen&co & Viktor Orban &Co like’s this. 🤭
      Simion G is feeling blessed with Val 😇

      Să fiți sănătoși amândoi și tu și crissy. Totul va fi bine😉.

      124
    • @val

      s-a dezvoltat si intre 1989 si 2007 (mai ales incepand din 1997)

      S-a dezolvat incepand cu anul 2000, cand am inceput sa primim fonduri pre-aderare si sa implementam niste masuri ca sa ne pregatim de aderare. Romania s-a dezvoltat TOCMAI datorita masurilor menite s-o faca pregatita pentru aderare.

      Cu toate astea, in 2007 cand am plecat din Romania aveam un salariu considerat foarte bun la vremea aia in Romania – 2000 de lei. Adica vo’ 600 de euro la cursul de atunci. Era de 2 ori mai mare decat salariul mediu. Astazi, dupa 15 ani de UE, asta ar insemna un salariu (net) de 2000 de euro. Cam asta inseamna 15 ani de UE pentru salariatul din Romania.

      40
  2. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 32174
  3. Plm, ai scris prea mult doar ca sa justifici de ce votezi cu AUR. Textele astea lungi care justifica cu argumente dubioase alegeri nu tocmai potrivite erau domeniul lui Eftimie.

    Comentariu apreciat.16949
  4. Vrăjeală. Dacă te-au dezamăgit useriștii că se ceartă între ei treci la aur? Ce fel de logică e asta? Orice om cât de cât integru vede diferența dintre useriști și restul.

    Comentariu apreciat.14946
    • Care sunt oamenii integri pe care sa ma pot duce sa ii votez la USR? Da-mi 5 exemple, altele decat Elena Lasconi.

      Indecis. Tu ce zici?4749
    • Are dreptate, pur si simplu nu mai are rost sa iti bati capul cu USR. De fiecare data cand am interactionat cu ei, functionau ca o corporatie plina de middle manageri pusi acolo de pe pozitii de executie sa se scape de ei. Fix genul acela de manageri, slab pregatiti, care tot urla cu procese, sedinte, agilitate si alte porcarii corporatiste. Mai punem in ecuatie ca nu au deloc coloana vertebrala (‘member toate cazurile cand urlau ca nu e frumi sa dam in PSD ca opozitie, ca plm, asa se face politica, dansand pe campii intre papadii si ghiocei), si ajunge sa se vada ca e un partid de clowni care pentru ei, probleme mai importante sunt drepturile mamelucelor raw-vegane si alte balarii care pe bune, nu isi rostul in momentul in care cei de la conducere nu se mai pot opri in a turna benzina peste focul numit Romanica. Deci sa nu te miri nici tu, nici eu, nici altii, de ce e plin de oameni satuli de PSD, PNL si restul de fosile comunistoide care jegmanesc tara asta de mai bine de 30 de ani sau de panselute corporatiste care se invart in cerc si in propria bula haotic, si prefera sa puna stampila pe un partid format din extremisti batuti in cap decat sa mai altceva care au demonstrat cu brio ca pana acum nu au facut absolut nimic util pentru tara asta si societate.

      Indecis. Tu ce zici?3939
    • Cosette Chichirau

      Indecis. Tu ce zici?2115
    • Nico, da-mi un exemplu din aur

      Indecis. Tu ce zici?2411
    • Diana Șoșoacă.

      Indecis. Tu ce zici?1335
    • @Pixel, a demisionat de 2 saptamani.
      @cel cu AUR, ce-are sula cu prefectura?

      Hai, nu poate fi atat de greu, 5 nume fara Lasconi. Asa grav se vede si de la voi? Bun. Ma bucur cand se mai trezeste cate un visator.

      Indecis. Tu ce zici?1529
    • @Nico Știu, nici Diana nu mai e în AUR.
      Am doar răspunsuri greșite.

      211
    • E foarte amuzant cum Sosoaca nu apare in nici un sondaj. Chiar crede cineva ca nu are macar 5% ea si partidul ei? Bineinteles, nici AUR nu aparea in sondaje

      419
    • „Care sunt oamenii integri pe care sa ma pot duce sa ii votez la USR? Da-mi 5 exemple, altele decat Elena Lasconi.”

      Defineste si tu ce e aia „integru”. Poate tu o astepti pe maica Tereza si evident ca nu exista niciunul.

      Da ia uite un exemplu, sa fie. Discutii din dosarul DNA intre doi liberali despre ministrul Drula, dupa ce venisera sa bage doua pile intr-un consiliu de administartie:

      „I.M.: E agitație, a schimbat consiliul de administrație, omul ăsta nu e nebun, nu mai au încredere în el nici Iulian, nici George, nimeni. (neinteligibil) certat treizeci de deputați, s-au dus peste el în minister,. Și ceri propunerea a doi – trei oameni și tu pui altceva. Îți dai seama ce … (pauză lungă – n.n.) Cine i-a băgat p-ăștia (neinteligibil) USR-iști, îs nebuni. Mai bine lucrezi cu PSD-iștii. Nenorociți.

      M.D.: Până la urmă, probabil, la asta se va ajunge, susținere din umbră.”

      Dar tu mergi si voteaza Simion si Sosoaca, ca Drula iti pute, nu e „integru”.

      Comentariu apreciat.294
    • USR-istii n-au dezamagit neaparat pentru ca se cearta intre ei. Doar pentru ca Barna, singurul animal politic de pe acolo, cu state (adica furat fonduri europene si cateva manareli) a vrut el neaparat sa devina dictator.
      Toti oamenii bine intentionati din USR au stat fiecare pe zona lui, au facut ce au putut pana cand si-au dat seama ca pur si simplu nu-si pot asocia la infinit reputatia cu Barna.
      Se intreba lumea cum oameni ca Bolojan sau Chirica inchid ochii la mizeriile din PNL – pai, sunt profesionisti pe ce fac, si vor face cata vreme partidul ii sustine iar ei se pot izola de mizerii. Cam asa fac si putinii din USR care au reusit ceva – sa se fereasca de mizeriile partidului.
      Insa deja a ajuns cutitul la os, cati mai sunt atrasi de Bolojan ca sa justifice un vot pentru USL. Cati mai sunt fermecati de Fritz sa mai voteze USR. Asa ca … eu cu cine votez?

      25
    • @silicon_v definitia pt integru e in dex.

      Daca orice om cat de cat integru trebuie musai sa voteze USR sau nimic, se presupune ca si USR are oameni integri si ii scoate in fata. Dar cum tocmai au facut saptamana asta o Pesedeasca si au numit (nu votat, nu selectat) 4 oameni pt europarlamentare, din care unul integru si 3 nu chiar, intr-un mod nu foarte integru, astept sa vad daca, in afara de Elena si Drula, mai sunt alti oameni integri acolo sau au plecat cu totii, in urma multiplelor scandaluri.
      Vladut nu se califica definitiei din dex, sindromul „me, me, me!” (Sper ca doar asta) l-a condus spre o serie de decizii proaste si incorecte, traduse prin lipsa de increditate. Hai ca se poate, sa vedem alti 4!
      Deturnarea discutiei spre aia sunt (mai) hoti nu ma convinge, cred ca nici pe (multi) altii, nu prea accept sa votez cu pistolul la tampla.
      Nu exista cat de cat integru, ori esti integru, ori nu esti.

      34
  5. Disperat de psd-pnl-udmr-alde-etc abandonezi logica ,renunti la gandire si aplici metoda taiat nodul gordian sau decat sa fure astia tot mai bine dau foc cotetului. Sa nu ne ferim de cuvinte, votantii aur sunt in cel mai bun caz un fel de Forrest Gump mioritic.

    Comentariu apreciat.7120
    • „Daca nu votezi USR esti un disperat prost cu handicap” – average votant usr incercand sa te convinga sa treci de partea usrului, 2023. Bv Nicule, ai invins!

      De abia astept sa votez Usr iar doar ca sa se sparga in bucati pt juma de ciolan, iar cei mai buni oameni sa fie dati afara ca sa faca Barna nimic. Victorie!

      Indecis. Tu ce zici?3428
    • De aia plecă Chichi Rău din mirificul partid?

      1313
    • Cristian doar ce ai dovedit ca esti „disperat prost cu handicap”. Eu nu am scris nicaieri sa votezi cu USR. Nu esti nici macar naiv.

      814
  6. Mi-e greu sa cred ca un tip onest si cat de cat logic ar trece de la USR la AUR.
    Eu sunt dezamagit de USR, pe de alta parte chiar daca USR ar performa bine sunt limitati la un maxim de 20%. Ei au avut capacitatea de a re-aduce votantii dezamagiti. Apoi au esuat in lupte interne si i-au dezamagit definitiv.

    Realitatea e ca Romania e alcatuita din votantii PSD + o parte mai ipocrita care vrea civilizatie dar sa nu inceapa cu ei – care voteaza PNL + niste ametiti totali care inghit orice teorie conspirationista care votau cu Romania Mare, apoi cu DDinD si acum cu AUR. Ar vota si cu Trump, daca ar putea.

    Restul sunt firimituri si nu prea conteaza. Multi au reusit sa se mobilizeze si sa plece, au rezolvat problema personal, ceea ce e probabil si singura cale de a rezolva ceva.
    Ceilalti isi vad de treaba lor si nu cred ca vor vota prea curand, dupa ultima dezamagire.

    Comentariu apreciat.8018
    • daca USR ar performa bine sunt limitati la un maxim de 20%

      teoretic da. aia e baza. 20%. dar dacă oamenii văd schimbare, văd voință, văd seriozitate, nu crezi că vor vota USR?
      dar ce au văzut până acum? ceartă, scandal, „salvarea româniei nu e in mandatul usr”.

    • @Vali, abia ce se repusese si ei putin pe linie dreapta si pac, o decizie pesedista care ii arunca iar in aer, ma refer la listele pentru europarlamentare din pix.

      138
    • @zoso > in 2020 au facut 15%. Daca ar fi evoluat *perfect*, poate ar fi reusit sa creasca peste PNL, dar era foarte improbabil – PNL dand presedintele + premierul + putere efectiva (control presa, servicii, bani – toate impreuna cu PSD).

      E aproape imposibil de iesit din acest monopol USL, poate doar daca apar schisme interne.

      Pe mine ma intriga Ciolos. Pare un tip foarte OK dar efectul actiunilor sale e negativ. Daca as fi rau as zice ca a sabotat din plin USR-ul. Si mi se pare prea inteligent s-o fi facut doar din inocent orgoliu.

      1213
    • deja daca crezi ca exista tipi foarte ok la nivelul ala…

      33
  7. USR in putinul timp cat au fost la guvernare au avut rezultate spre deosebire de auristi cand vorbesc de dungile de la avioane si ca ne fura statul copii cu peleicsu. Chiar nu ma intereseaza ca se cearta useristii intre ei – Drula a avut rezultate, Lasconi are rezultate, Mihaiu are rezultate etc. Votatul trebuie sa fie ca la un interviu de angajare: ce experienta ai si ce stii sa faci. Vine PSDNL la interviu…. ce stii sa faci? Pai pensii speciale, spagi, am mai fost pe post am dat cu tara de gard..NEXT! Vine AUR, ce stii sa faci ? vaccinuri, 5g, peleicsuri, scandaluri in cimitire – Du-te la medicul de familie sa iti dea trimitere la obregia! Vine USR… Ne mai certam intre noi dar mai deblocam autostrazi, nu furam, suntem anticoruptie, am mai pus la punct orasele si ministerele pe unde am mai fost…. nu prea stiti de noi ca nu prea ne dau astia la tv!

    Comentariu apreciat.11539
    • Majoritatea celor care nu mai voteaza cu USR probabil s-au dus catre AUR. Pentru ca PSD si PNL au tot inspre 50%, ca in 2019 si 2020.
      Si eu am votat cu USR in 2020, chiar daca-i vedeam pro lockdownuri si masti in aer liber. Am zis sa le dau o sansa, ca nu era covidul singura problema a Romaniei. Dupa aia au sarit calul, cu lupta impotriva miscarii „excesive” a populatiei la supermarketuri (Mihaila), desi era clar ca valurile vin si trec fara sa poti face ceva, si cu interzicerea accesului nevaccinatilor, la multe luni dupa ce era dovedit stiintific, statistic, ca vaccinurile nu opresc transmiterea. Iar de la guvernare s-au gandit sa se retraga, ca sunt prea buni pentru asa ceva. Bineinteles, circumstanta atenuanta e ca Citu a fost cel mai prost si slab prim-ministru de dupa 1989.
      Asta cu trimiterea la nebuni a oponentilor politici e o tactica sovietica, eu as evita-o in locul tau. Mai ales ca sunt probleme cu vaccinurile, la fel dovedite stiintific. Daca tu asimilezi orice contravine lui „crede si nu cerceta”privind vaccinurile doar cu extrema care zice ca toti cei care s-au vaccinat vor muri in x ani…asculta pe John Campbell, pe RFK Junior, pe Brett Weinstein…

      Comentariu apreciat.7543
    • NOU
      #53

      Ce-au avut USR-istii?!

      USR alaturi de PNL au liberalizat piata de energie. Rezultat? 3,5% din PIB cost al statului cu plata compesarilor si-a plafonarilor. 10,5 mld euro, asa scurt. Asta-i doar prima componenta, a doua e plata directa de catre cetateni a unor tarife marite. Ca tarifele alea plafonate la 1 leu pe Kwh, dupa liberalizare, erau undeva la 0,5 lei kwh inainte de liberalizare. A treia e inflatia generata de liberalizarea pietei de energie, care a dus la cresterea preturilor, crestere care a fost transpusa in preturi. N-o spun eu, o spune pana si Isarescu. Iar a 4-a componenta e plata de la bugetul de stat a facturilor de energie crescuta de catre stat pentru toate institutiile din subordine. Spitale, sectii de politie, judecatorii, scoli, crese, gradinite.

      Dap, ai dreptate, USR chiar a performat la guvernare. Sigur, pentru celelalte masuri bune n-au avut timp, in schimb pentru asta au avut.

      Intr-o tara zdravana la cap, cu niste cetateni care ar intelege in mod real ce-a insemnat pentru ei si pentru bugetul de stat liberalizarea pietei de energie. PNL si USR ar disparea din viata politica.

      Indecis. Tu ce zici?3821
    • @Mihnea Vine vremea când PSD o să aibă premier și ministru la energie și o să dea legea aia bună(o au la sertar, formă finală) să reglementeze din nou prețul la energie.
      O să lupte cu băieții deștepți din energie, o să le rupă fâșu, o să le mai facă o gaură, în buzunar.
      Sau nu e voie de la PSriD să întinați idealurile social-democrației de cumetrie?

      Indecis. Tu ce zici?2111
    • NOU
      #55

      @Pixel, de ce ar face asta, cand realitatea ne arata ca poti sa furi cu 10 maini, poti sa liberalizezi piata, sa creezi niste costuri suplimentare din pix, iar focile sa n-aiba nicio problema. De ce ar vrea vreun partid sa rezolve problem asta? Mai ales c-ar trebui sa lupte pana si cu UE-ul, iar revenirea la o piata reglementata, precum cea dinainte de liberalizare, ar fi nitel mai dificila.

      Asa ca vor fura si ei, vor avea si ei baietii lor destepti, iar din toata ecuatia asta noi ne-o luam prin toate orificiile.

      Apropo, e la USR o doamna, Cristina Pruna, care urla inca din 2019, de mama focului, ca musai, musai din 2020 sa liberalizam piata. Cetatenii de la USR au avut o misiune. Au executat-o. Sa fie intr-un ceas bun.

      Indecis. Tu ce zici?1814
    • @Mihnea

      Dincolo de discutia „liberalizare pietei e buna sau rea”

      Liberalizarea pietei energiei a inceput in Romania la 1 septembrie 2012, la presiunile UE, stabilindu-se 10 etape de urmat. Au fost modificari legislative continue din 2014 si pana la finalul anului 2020, cea decisiva fiind in vara lui 2020. Piata a fost liberalizata de la 1 ianuarie 2021, la 7 zile de la votarea guvernului PNL-USR-UDMR.

      E gogonata rau de tot sa vii sa spui acum ca USR a „liberalizat” piata energiei.

      Indecis. Tu ce zici?259
    • NOU
      #57

      @silicon_v, daca vrei pot sa-ti scriu doua pagini despre intregul proces de liberalizare a pietei, despre cum din 2014 au avut acces in piata si alti furnizori decat cei care pana atunci detineau monopol. Si cum miscarea asta a fost gandita, ca in timp consumatorii sa treaca in piata liberalizata, datorita preturilor. Pentru ca legislatia prevedea ca daca treci din piata reglementata catre unul dintre furnizorii din piata liberalizata, nu mai poti face cale intoarsa. Au facut asta undeva la 1 milion si ceva de consumatori. Tocmai pentru ca preturile nu erau mai mici, din contra.

      De ce spun ca USR a facut asta? Pentru ca e o doamna la USR, foarte vocala pe subiect, care cerea inca din 2019, de cum a cazut guvernul Dancila ca liberalizarea sa se intample de la 01.01.2020. Doar ca era prea din scurt, n-au mai apucat s-o faca. Dar au pregatit-o pentru 2021.

      Si intrebarea mea e, de ce te-ai zbate pentru liberalizarea in totalitate a pietei, cand deja ai furnizori pentru care piata e liberalizata, iar ei nu reusesc sa atraga in mod organic clienti datorita preturilor mici. Din contra, acei furnizori au avut probleme si pierderi mari, tocmai datorita volatilitatii de pe piata liberalizata. Ti-as da si link-uri in acest sens, dar intru in moderare. Oricum, daca vei cauta singur pe google „Digi energy pierderi” vei gasi articolele despre care vorbesc.

      Dar revenind la intrebarea mea de mai sus. Avand deja o piata libera, cu furnizori care ofera energie electrica, si care nu reusesc sa vanda la preturi sub pretul reglementat, de ce te-ai da peste cap sa faci liberalizarea? Mai ales ca era pandemia-n toi, UE accepta deficite duble fata de cat aveam agreat cu ei, asa ca n-ar fi fost nicio problema daca ar fi imping liberalizarea inca niste ani. Si de ce ai vinde treaba asta ca o masura care va scadea pretul, stiind foarte bine cum stau lucrurile de fapt?

      Singurul meu raspuns e ticalosia. Ticalosia si contextul de-a fura grupa mare. Caci fix asta s-a intamplat cu liberalizarea.

      A, si inca ceva. Mi se pare amuzant cum calculezi tu acolo cu cate zile dupa ce-a intrat USR la guvernare a intrat in vigoare liberalizarea pietei. Ignorand complet, intr-un mod foarte convenabil, faptul ca USR si PNL guvernau impreuna din noiembrie 2019, cand a fost dat jos guvernul Dancila. Ei votau aceleasi proiecte, colaborau, inclusiv pe liberalizarea pietei, atat doar ca USR a ales sa intre in guvern, de facto, abia dupa alegerile parlamentare.

      Indecis. Tu ce zici?1416
    • @mihnea

      Comentarii de pus în ramă. Aceleași întrebări le puneam și eu legat de nevoia de liberalizare a pieței de energie, iar concluzia este aceeași.

      Ticăloșia și oportunitate imensă de furt.

      USR a murit atunci, și suspectez că nu doar pentru mine.

      Dar maurul și-a făcut datoria, maurul poate să plece. Noi să fim sănătoși.

      104
    • NOU
      #59

      Mihnea lasă propaganda tata ca îți iese pe nas.
      Liberalizare a fost convenita cu UE încă din 2012.
      Dacă nu ai fi propagandist te-ai întreba mai curând ce au făcut partidele de la guvernare din 2012 pana 2021 pentru a ușura tranziția?
      Îți dă cu virgula? Normal ,fiindcă din 2012 pana în 2020 au guvernat PSD și PNL sub diferite denumiri ,dar nu poți sa spui asta ca nu mai poți sa treci pe la casierie sa îți iei crenwurst-ul.

      1412
  8. O sa votez USR, doar pentru ca anticipez ce haos va urma cu AUR la butoane.

    As vrea sa o vad pe Lasconi la prezidentiale.

    E incredibil cat de nesimtit e Barna…

    End of rambling

    Comentariu apreciat.9622
    • De ce sa fie haos? sigur nu vor guverna singuri. Nu poate fi mai haos decat catastrofa pnl-usr.
      Iar daca chiar atrag oameni competenti, nu vad probleme
      Si , sa fim sinceri, aia care conduc AUR par ceva mai sireti decat cei care au condus s conduc USR. Si decat precedentele PPDD si PRM.

      Indecis. Tu ce zici?1634
    • votezi USR, vrei sa o vezi pe Lasconi la prezidentiale, dar nu stii ca tocmai a fost anuntata cap de afis la europarlamentare saptamana trecuta…

      184
    • Lasconi la europarlamentare e doar locomotiva electorala, cel mai probabil se va retrage. Barna insa nu avea ce cauta pe loc eligibil, sper ca l-au pus ca sa scape de el.
      Vad ca toata lumea vorbeste de prezidentiale, desi presedintele in RO mai are o singura putere reala: numeste primul ministru. In rest, e cam de decor.
      USR au dezamagit? Daca aveai asteptari foarte inalte, da. Altfel, sunt cam ca oamenii care ne inconjoara: unii mai seriosi, mai punctuali si mai simtiti, altii mai neseriosi, guralivi si gata sa isi asume meritele pentru ce nu au facut. Per total, la mine inca ies pe plus. Iar 15% e un procent rezonabil, la cum arata Romania de azi

      Indecis. Tu ce zici?2213
    • Ce vb Florine ? Generali ? Procurori ? Șefi de servicii ? Ii numește mamaia ?

      123
  9. Pentru cei ce se gândesc sa voteze Aur, i-ați căzut sa facă scandal la subiectele cu adevărat importante din tara? Cazul 2 Mai, azilurile groazei, spiralele cu probleme, scandalul Crevedia, scandalul drone lor.
    Ei au fost vocali doar la scandalul vaccinării, crucilor de la Valea Uzului, scandalul „nu ne luați copii”.

    Comentariu apreciat.7720
    • Pai da, pentru ca pe publicul lor nu il intereseaza placa aia cu politia de doi bani, droguri si coruptie caracatita pesedista si penelista. La astia care voteaza AUR le trebuie afara, afara, cu ungurii din tara, kosovo e serbia, chemtrails, antivaccinisti. Daca vii si vorbesti de treburi megaarzatoare astia nu te vor mai vota.

      Indecis. Tu ce zici?3919
    • AUR e creat de unul dintre servicii, nu știu care, probabil SIE. Restul e vrăjeală. Nu vor guverna.

      Indecis. Tu ce zici?1723
    • da, i-am vazut sa faca scandal la chestile astea
      daca te uiti pe digi24, probabi ca nu i-ai vazut

      Indecis. Tu ce zici?1723
    • *chestiile

      810
    • val, posibil, adica na, eu am zis asa, la plesneala, ca nu urmaresc stiri de nici un fel de la media romanesti…aflu de aici de pe blog chestii si de la anturaj…deci greseala mea daca e cum zici tu! :D

      47
    • @irod: ce te opreste sa dai follow la paginile lor de fb? asa macar ai afla ce zic ei, nu ce zic altii ca zic ei.

      00
    • Nu am facebook.

      10
  10. O buna parte dintre votantii AUR sunt cei care vor sa protesteze impotriva clasei politice aplicand un vot negativ, vot ironic.

    Comentariu apreciat.458
  11. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1658
  12. Strict referitor la ce a scris Butunoiu: in politica nu intri asa cum ai chef. Intri cu ajutorul partidului. Chiar daca ai bani, nu esti primit pe liste asa de floarea marului. Cum vechile partide au listele cu oameni vechi, multi au descoperit ca e mai usor prin intermediul AUR. Bine, nu oameni cu principii sau care vor sa faca politica. Sunt doar piscotari in cautare de un post caldut si cu influenta.

    Comentariu apreciat.481
    • E fix asa! Aveam la cursurile de master un atarnache care din plictiseala era la a 5-a diploma, desi era antieuropean, prost gramada, nu profesa in niciun sector din cele 5 diplome, el se considera intelectual.

      Era in USR (nu stiu daca mai e) pe la Bacau/Onesti, nu a prins loc de senator si a declarat foarte dezamagit ca „daca ma duceam la AUR acum eram Senator”.

      Pentru ca AUR nu are liste in raport cu punctele electorale, de aia e usor.

      Comentariu apreciat.340
  13. USR care ma dezamageste. Of vai.
    Au intrat oameni in partid cu egouri prea mari si care tin de parerea lor ca orbii de baston.
    Cum sa aibe alt rezultat decat eterne certuri?

    Dar…
    Lasconi face investitii in 3 ani cat a primit Campulung in 30 de ani.
    Fritz face investitii intr-un an, cat a adus prof dr ing in 4 ani.
    S-a ciupit? Si-au tras unii partea lor?
    Sigur ca da, dar nu 40% cat inghitea PDL.
    Cum si-a tras si Clotilde un smen. Oricata de mult imi placea de ea, acum stiu ca trebuie sa fiu atent, mai ales cand are bani pe mana.

    Asta e USR si cu asta ar trebui sa defileze.
    Sunt un partid care face investitii si lucreaza pentru oameni si care nu fura.
    La pachet vom avea parte de circ si de rufe spalate in public. Se pazesc ei pe ei, ca sa nu fure.

    AUR – atata timp cat Gicu Simion are o relatie nelamurita cu serviciile rusesti, nu pot vota partidul unui potential agent rus.

    PSD/PNL – atata pot, atata fac.

    Comentariu apreciat.6531
    • NOU
      #85

      Întotdeauna am citit AUR ca fiind Alianța pentru Unirea cu Rusia.

      Comentariu apreciat.4818
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2049
    • „Cum si-a tras si Clotilde un smen”

      A sunat de la PSD, cica ai uitat sa lasi IBANul.
      Ori doar esti prost gramada. Mai citeste pe tema asta si vei intelege ca ai inghitit galusca care nu trebuie

      43
  14. Cred că motivul aderării în masă la AUR e mai complex de atât. În vremuri de restriște oamenii vor soluții simple la probleme complexe; iar cei din AUR asta promit. Nu-s ei cu cuvintele mari, nu-s ei cu negocierea. Promit soluții simple: să se întoarcă tezaurul, să se dea bani la popor, să se păstreze națiunea, să tradițiile, să alea. Oamenii se simt foarte confortabil când nu trebuie să judece mult și prin foarte bine până și la intelectuali soluțiile astea mărețe la problema mai complexă, globală. Se caută un inamic comun și se asmute poporul pe el, ăla fiind chipurile sursa tuturor necazurilor noastre. Inamicul e SUA, e UE, e intelectualul. Același scenariu pe care l-am văzut în toate guvernele radicale, de stânga sau de dreapta. Kim Il-Sung zicea că inamicul e bogătașul și-a eliminat inamicul din ceea ce urma să devină Coreea de Nord. Pentru Hitler inamicul era evreul cu bani. Pentru Pol Pot inamicul era intelectualul, de a omorât 2 milioane de ochelariști din capitală în 24 de ore. Pentru Mao inamicul era profesorul. Pentru Lenin inamicul era moșierul. Pentru Simion inamicul e UE (sau cel puțin așa se bate darabana).
    Oamenii nu au bani, fumegă o criză la orizont, casele și chiriile sunt scumpe. Abia ce-am trecut prin Covid, e război la graniță și e tot mai cald an de la an. Sunt motivele pentru care în Italia e acum guvern de extremă-dreaptă. Așa se menține și Orban la putere în Ungaria. Dacă Le Pen candida acum, sunt 100% sigur că ar fi câștigat în Franța.
    Regula e aceeași în istorie: când sunt ciume, molime, revoluții, războaie, calamități naturale sau instabilitate economică, partidele politice extremiste încep să sune foarte mișto pentru popor. Oamenii s-au săturat să stea să chibzuiască și îl vor pe ăla care dă cu toporul și face să fie bine.
    Bănuiala mea e că dacă mai vine un val Covid, dacă încep să intre imigranți tot mai mulți în România și dacă războiul Ucrainei cu Rusia nu se încheie până atunci, peste 6 ani AUR va domina efectiv clasa politică.

    Comentariu apreciat.5514
    • Valuri covid (daca mai poate fi numit covid omicronul…) au fost vreo 4 de cand s-au ridicat restrictiile
      E o non problema, pandemia e declarata incheiata
      probabil orice guvern isi va da silinta sa inabusasca orice referire agitata la covid, sunt prea mute probleme financiare si sociale

      1412
    • ” Promit soluții simple: să se întoarcă tezaurul, să se dea bani la popor, să se păstreze națiunea, să tradițiile, să alea. ” . Astea nu s soluții ,ci îs fix ce ai zis : bla ,bla promisiuni !

      1311
    • Citeam undeva ca o lozinca are succes mai mare, cu cat este mai simpla. Deci un mesaj complex nu prea poate fi transmis printr-o lozinca de succes. De aceea si lozincile lor sunt simple: jos vaxinurile :-) , aparam copiii (nu se stie de cine), moarte homosexualilor, sa fim independenti samd. Pe de alta parte, la romani mai apare fenomenul Caritas: apare o miscare politica ce pare a avea succes, hai si noi, ca doar primii vor apuca bani. Dupa ce devine fenomen national, greu mai prinzi un loc eligibil etc

      115
    • Val, covidul e o non problema pana cand o pateste careva din familia ta. Si nu ma refer neaparat la murit, sau terapie intensiva, este suficient o „simpla” internare.

      Indecis. Tu ce zici?1418
    • eu vorbesc la nivel macro
      putem pati multe noi si familia noastra , dar daca ni s-a intamplat noua nu insemna ca probabilitatea de a pati ceva e mare.

      138
    • NOU
      #94

      Pe bune? Doar in cazul AUR e valabila varianta asta? Dar in cazul „votam orice doar sa nu iasa PSD”, cum e? Desi aia votati erau niste desculti ahtiati de putere care nu s-au deranjat nici macar sa incropeasca un program de guvernare de 100 de pagini. Era pe vremea cand daca era un accident la Vascauti, iesea plavanu si explica, in uralele cetatenilor, a alora inteligenti nevoie mare, care n-are vota in veci AUR, ca PSD e de vina, ca Dragnea e raul absolut, si scapand de aceste doua rele, practic de a doua zi ne-am da de 3 ori peste cap si-am deveni Germania. Si cetatenii au marsat la asta.

      La fel cum au marsat si la harneala USR, uita-te pe afisele lui Nicusor Dan, cum promitea el salariu minim in capitala 1.400 de euro, si ca oamenii vor putea face dus de a doua zi, si ca-n 2 lui rezolva cu traficul, ca are el solutiile minune.

      Practic asta a fost modul de operare a dreptei in ultimii 20 de ani. Acum c-o face AUR, e nasol.

      Ce sa zic, ghinion!

      Indecis. Tu ce zici?2324
  15. Ieri, pe Magheru, in capatul strazii Arthur Verona unde se intampla Street Delivery – trei ametiti imparteau baloane albastre pe care scria USR. #Decat atat – baloane.

    Indecis. Tu ce zici?2534
  16. Ce mă? Oameni onești, antreprenori de succes, intelectuali normali la cap, în AUR? Cât căcat să mănânci?

    Indecis. Tu ce zici?3420
    • In principiu e: „Oameni onești, antreprenori de succes, intelectuali normali la cap, în politica? Cât căcat să mănânci?”

      Vorba lu’ misu eminovici: ce-i mana pe ei in lupta ce-au voit acel apus?

      Cine normal la cap si „de success” se baga in politica.

      1312
  17. AUR a atras de peste tot, chiar din USB sau primii din USR, ca e mai accesibil sau nu ciolanul, nu stiu.

    Unii zic ca AUR tot nu va intra la guvernare indiferent de scor, ca ar fi tot un USL + USR sau UDMR

    65
  18. Un scenariu ar fi că prietenii ăia, care se bagă de colo, colo, ar corespunde cu profilul băieților cu ochi albaștri.
    Posibil ca aur să fie putin apretat, înainte de alegeri, cu oameni pe care să te poți baza în caz de guvernare.

    125
    • AUR va fi controlat și temperat prin George Simion. Atrage toți exaltații la un loc ca să-i liniștească. Prima afirmație o știu, a doua o bănuiesc.

      77
  19. Jut ca votez AUR/PNL/Orice!!!!! dacă îl pune pe Valeriu Nicolae Prim-Ministru

    Indecis. Tu ce zici?1023
  20. Ordinul de zi pe unitate, l-au văzut pe generalul Coldea la restaurant cu Târziu & Dincu, hop și ăștia…

    98
  21. „Deliberate disengagement: How education can decrease political participation in electoral authoritarian regimes.”American Political Science Review110.3 (2016): 579-600.
    Au mai studiat si altii problema. Cand oamenii vad ca nu au solutii se detaseaza de politica si ponderea celor detasati e mai mare in randul oamenilor educati. Migrarea catre aur a unora e tot o forma de detasare. Si nu prea mai sunt solutii pt ca in zilele noastre cu abilitatea de a controla canalele de comunicare principale si de a dezinforma pe celelalte si cu parghii de control in toate punctele cheie nu prea ai ce sa mai faci.

    Sau daca esti cu adevarat un cetatean onest si determinat poti sa-ti f..i viata si sa te implici si sa pierzi noptile si sa muncesti pentru ce crezi si pt comunitate si sa te injure toti prostii pe net pt ca desi faci o gramada de chestii bune intr-o zona de nisa tu ai o parere nepopulara.

    172
    • House of cards
      Cel mai bun film care a spart tabu-uri politice.
      A fost oprit din cauza unui val ME too care l-a distrus (și pe) Kevin Spacey.
      Putere sau bani, priorități de ordine cronologică.
      Mai înțelegi niște mecanisme dincolo de „noi user*y ne sacrificăm”..

      99
    • sa fi vazut House of Cards ala original, serial britanic din anii 80. Acolo masinatiuni. A fost pe tvr in anii 90.

      102
  22. Da, România e pe locul întâi la decese din accidente rutiere în UE, dar să zici că asta e din cauza „PSD, care sufoca țara puțin câte puțin, până când a ajuns […] să fie plin de drogați pe străzi și de morți pe șosele” face ca textul să pară scris chiar de Georgică Simion, între două băi de mulțime, pe drum între două sate, unde să le măsoare tensiunea babelor și să le asigure că AUR le mărește pensia.

    Indecis. Tu ce zici?1223
    • pai cine a condus cel mai mult tara? in masura in care e vina guvernantilor, e logic ca cel mai mult e vina psd

      148
    • NOU
      #111

      @val, la nivel de guverne tara a fost condusa cel mai mult de dreapta. Google it.

      La nivel de presedinti? Well, aici diferenta e uriasa in favoarea dreptei. Dar tu continua sa repeti si sa propagi aceleasi lozinci si harneli ca urmare a programarii sociale infaptuite de SRI. Sa fie primit.

      Indecis. Tu ce zici?1127
    • am trait-o, nu trebuie sa googlesc
      stanga a condus 7 ani in anii ’90 si 4 in anii 2000, apoi 7 in anii 2010 (inclusiv vreo 4 in usl, aia nu se pune?). Au mai fost si perioadele din anii 2000 in care a sprijinit guvernul Tariceanu. Au sprijinit si pe Ciolos, doar s-au dat la o parte din prim plan ca sa iasa bine la alegerile din 2016.
      Si 2022+2023 (tot nu se pune, ca sunt cu pnl?). Deci minim 20 de ani din ultimii 34.

      186
    • a, da, si 2020, in care guvernul Orban a fost minoritar, deci orice a facut a facut ca i-a convenit si pesedeului. La fel, doar s-au dat la o parte ca sa iasa bine la alegerile din 2020

      56
    • Tu esti Mihnea Nastase?

      115
    • NOU
      #115

      @val, pai tocmai de asta ar fi trebuit sa dai nitel pe goole, sa nu scrii tampenii.

      Altfel trebuile au stat cam asa:
      „9 premieri de dreapta au guvernat România din 1990 până astăzi, începând cu Petre Roman și Theodor Stolojan (la acea vreme în FSN, ulterior în PD-ul care s-a transformat în PDL-ul absorbit de PNL) până la Ludovic Orban. În total, aceștia au condus țara timp de 15 ani și 11 luni – de menționat, aproape întotdeauna cu sprijinul președintelui vremii: Emil Constantinescu, Traian Băsescu și astăzi, Klaus Iohannis.”

      vs.

      „6 premieri de stânga au condus în schimb România ultimilor 30 de ani, cu 13 ani și 6 luni petrecuți în fruntea Guvernului. În oglindă cu guvernările partidelor de dreapta însă, social-democrații au guvernat aproape întotdeauna având un președinte, dacă nu ostil ca în anii USL-ului sau în prezent, cel puțin neprietenos. Excepție fac guvernările Văcăroiu și Năstase, care s-au suprapus peste președinția lui Ion Iliescu.”

      Dincolo de harneli si lozinci, e realitatea, asa cum a fost ea. Nu-ncerca s-o mai denaturezi.

      1018
    • cum Dumnezeu sa pui pe Stolojan si Roman, FSN, la dreapta?
      Gandeste cu capul tau dupa ce te documentezi, nu cita dubiosenii de pe net
      Auziti bre, ca am fost condusi de dreapta cand era FSN-ul lla putere. Esti dintre cei care i-ar fi facut legionari pe Ratiu si pe Coposu?

      216
    • NOU
      #117

      @val, adica Stolojan si Petre Roman sunt de stanga? Stolojan era cat pe ce sa condideze in 2004, din partea dreptei la prezidentiale, iar Petre Roman e printre membrii fondatori ai PDL, care mai apoi s-a metamorfozat in PNL. A-i atribui pe cei 2 unei guvernari PSD, de stanga, doar pentru ca faceau parte din FSN, si Iliescu era presedinte, inseamna literalmente ca esti analfabet functional.

      Bine, nu ma mira deloc perceptiile tale, avand in vedere ca-n mintea ta, in 2020, in niste vremuri mult mai recente, in mintea ta guvernul Orban a fost sustinut de PSD, dupa ce tocmai guvernul PSD fusese dat jos prin motiune de cenzura.

      Dar nah, e-n regula mane, Stolojan si Petre Roman sunt pesedisti de frunte, asta doar ca sa-ti iasa tie retorica aia cu PSD-ul care a guvernat cel mai mult. Cand de fapt, realitatea e cu totul si cu totul alta. Dar nu te-ncurca tu de realitate, tu ai grija sa bifezi toate lozincile si harnelile lansate-n piata de SRI. Si musai, musai sa le propagi mai departe.

      916
    • Nu stiu la ce filme va uitati voi de ziceti ca psd e de stanga :)))))

      93
    • incredibil, ce legatura are PDL din 2004 cu FSN de la inceputul anilor 90? Nu ai mai auzit de partide care sa se miste de la stanga la dreapta si vice-versa?

      26
    • si ,,doar pentru ca faceau parte” ? nu asta e definitia unui prim ministru si guvern de stanga, sa faca parte dintr-un partid de stanga? ce conteaza ce au facut in viitor?

      15
    • si vezi ca tie iti da acolo 29 de ani si 5 luni in total
      pana la 33 de ani si 9 luni, cati au trecut de la Revolutie, e un gol destul de mare.

      36
    • NOU
      #122

      @val, imi da 29 de ani, pentru ca analiza e facuta in 2020, de cand dreapta a mai adunat niste ani la butoane.

      Dar e misto cum faci analizele astea tu, de-i pui pe Stolojan, care si acum e-n PNL si pe Petre Roman premieri PSD. Amandoi fiind eminamente oameni care n-au fost nici macar o zi inscrisi in PSD, ci doar in partide de dreapta. Dar e ok, e logic pentru tine sa faci asta.

      La fel de misto e sa-ntrebi ce legatura exista intre PDL-ul din 2004 cu FSN-ul de la inceputul anilor 90. Asa-i cand esti analfabet functional si-ti lipsesc chestii fundamentale.

      Uite legatura. „Partidul Democrat Liberal (PDL), fostul Partid Democrat (PD), a fost un partid politic parlamentar din România.

      Evenimentul fondator al partidului se găsește în scindarea Frontului Salvării Naționale (FSN) în 1992 după alegerea lui Petre Roman ca președinte al partidului. Aripa conservatoare a acestuia a părăsit în bloc partidul și a format Frontul Democrat al Salvării Naționale. FSN a participat sub această titulatură la alegerile din 1992 și a obținut 10, respectiv 13 procente din voturile pentru cele două camere ale Parlamentului. În urma acestor alegeri, la 11 mai 1993, FSN și-a schimbat denumirea în Partidul Democrat și a adoptat o doctrină politică social-democrată, de centru-stânga. A participat la guvernare împreună cu coaliția de centru-dreapta Convenția Democrată între 1996 și 2000, iar după 2000 a adoptat o orientare de centru-dreapta.

      În decembrie 2007, în urma deciziei de fuzionare cu Partidul Liberal Democrat, a luat numele de Partidul Democrat Liberal.[2]”

      Dar da, ai dreptate, nu exista nicio legatura.

      46
    • Intotdeauna sunt amuzante discutiile astea cu dreapta si stanga in politica din RO.
      Adevarul ii ca daca esti dreptaci furi mai bine cu dreapta si daca esti stangaci furi mai bine cu stanga, in rest nu cred ca conteaza.

      101
    • @Mihnea

      Sa stii ca si Nastase si Ponta sunt, in fapt, tot premieri liberali in suflet, de dreapta. Stanga in Romania nu a guvernat decat 4 ani, pe vremea saracului Vacaroiu.

      Serios vorbind. Nene, Pristanda ar fi invidios pe mata, la cat esti de capabil sa numeri steagurile. FSN, PDSR, PSD au castigat alegerile si au format direct majoritatea parlamentara in 1990, 1992, 2000, 2012 si 2016. Total: 17 ani. Plus inca 3 ani de guvernare prin diverse manevre de dupa alegeri: un an in 2009 si 2 ani in perioada 2021-2023. Adica 20 de ani din 34.

      Recent: din 2012 si pana in 2024, PSD va aduna 10 ani de prticipare directa la guvernare. Din 12.

      Cine e responsabil pentru halul in care am ajuns? Petre Roman? Stolojan? Vlad Voiculescu?

      64
  23. „USR … niște oameni deștepți … sunt proști grămadă” asta e absolut adevarata

    eu ma pricep la it pe o anumita zona, dar sunt absolut 0 cand discutam de chestii tehnice unde pot exista riscuri asa ca nu ma bag (service la masina – prefer sa o duc la reprezentanta; probleme la instalatia de apa – chem un instalator ca nu vreau arteziana

    152
    • Daca au putut sa invete Dancila, Daea, Bode si Ciolacu cum se face politica, cine stie, poate reuseste si un IT-ist. Trebuie mai multe incredere. Sa stii ca sunt tutoriale bune despre cum sa schimbi un robinet sau un racord flexibil, trebuie doar un pic de vointa.

      111
  24. n-am votat AUR nici în 2000 când s-a bătut Vadim parte-n parte cu Ilici.
    bine, nu sunt extrem de sigură dacă atunci a fost o greșeală sau nu, dar sper că nu fiu vreodată nevoită să votez AUR.

    911
    • Re-editat, altfel vorbeam urât de luni.

      Ieri drogat, alatăieri gay, azi nebun.

      Nu suntem cu capul, trăim în România și asta duce la sărăcie, depresie, alcoolism și alte cele.

      Cât Dumnezeu că nu mi-a luat încă mințile las asta aici:

      AUR e o apă călâie de extremism și lene.
      Nu poți să faci nimic dacă ți-e lene.
      Nici bine, nici rău.
      Și sub AUR pute pământul de lene.

      77
    • Nu mi-ați fi făcut și mie o bucurie mică cu un referendum să îl lăsați pe Klaus fără pensie.
      Și tratament pentru 6 milioane de români depresivi.

      Un partid cu voință la jumătatea logoreei AUR îl trimitea la catedră pe proful de fizică numai pentru că putea.

      Leneși.

      33
  25. in principiu ai dreptate, si USR si AUR sunt partide foarte asemanatoare ca pozitionare anti-sistem si tactica de promovare neconventionala, astia de la AUR au dus marketingul inceput de USR si la tara si paturile mai puin educate a societatii.

    apoi, multa lume a votat USR doar pentru ca erau antisistem si nu erau USL, trecand un pic cu vederea ca cel putin declarativ sunt cu LGBT, cu modernitatea, cu UE, cu medicina moderna si alte lucruri care nu prea sunt populare acum la prostime. a vent AUR care e tot anti-sistem, dar sunt cu dumnezeu, patria, traditia, aproape pe fata cu rusii, anti-lgbt+, anti-vaccin, familia traditionala => succes instant. iar AUR au si o coerenta si un mesaj simplu, la USR era aripa de crestinopati, aripa de neo-liberali, aripa de socialisti radicali, aripa de Ciolos-Misa etc. la aur stii ca si Georgica si Tarzior si latraii mai noi gen Piper si Aurelianul sau cine au mai bagat la europarlamentare au acelasi mesaj si acelasi set ideologic.

    in plus, in AUR ca partid nou e si cam liptsa de oameni, mai ales din aia de care se vorbeste in post, cu ceva experienta si notorietate, e mult mai mare sansa sa prinzi un os daca te inscrii in AUR decat in orice alt partid, vorbesti un pic de cacat, dar apoi macar 4 ani esti aranjat.

    tl;dr USR si AUR sunt acelasi aluat, doar pe arome diferite, USR a pregatit terenul pentru AUR, care e copiat si imbunatatit mult ce a facut USR si a venit si cu ceva care sa placa la toata lumea, nu doar la baietii de oras.

    Indecis. Tu ce zici?1218
    • Cine este/era in tabara de crestinopati din USR?

      56
    • in 2019 modernitatea nu sarise calul
      de aia lumea nu a votat nici la referendumul ala anti casatorii gay, fiind mai important sa-i dea peste nas lui Dragnea si popilor nebuni decat daca se casatoresc sau nu gay-ii intre ei,
      dar cand modernitatea a devenit extremista, multi au tras frana
      asa se echilibreaza societatile democratice, cand un extremism si-o ia in cap, lumea trage spre celalalt. iar ca medie lucrurile se echilibreaza.

      1510
    • @Calin
      de exemplu sefa USR din Sibiu a plecat la AUR inclusiv pe motivul asta, ca simtea ca deja e ostilitate fata de religie, nu doar critica constructiva

      127
    • @Calin: era ala cu barba de zici ca e copilul lui Capsali care a trecut la PNL, a candidat pe lista de deputati, dar nu a prins nimic. Nu-i mai stiu numele…

      53
    • @Calin: crestinopati erau macar Nicusor si sotul Clotildei, ala care au plecat la AUR si mai erau vreo 2 pe care i-am uitat si care probabil au plecat o data cu Nicusor

      repet, USR a fost ca formatia aia de rock alternativ care a prins la multa lume de la oras ca era satula de muzica usoara si populara, iar AUR e manele, adica ceva care sa placa la toata lume

      134
  26. Ce vrajeala ieftina. „Mai multi prieteni”. Deci doi? Sa ni-i dea cu nume si pronume, banuiesc ca oamenii nu au intrat in AUR ca sa lucreze undercover (haha).
    Dezagreabil personaj Butunoiu asta.

    138
  27. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 634
    • un partid care a guvernat 6 luni a facut ca nimic sa nu mearga in tara asta in ultimii 30 ani. Cata dreptate ai

      Indecis. Tu ce zici?265
    • 6 luni a pus umărul la îndatorarea țării care nu s-a făcut așa acut în cei 30 ani. Doar caută să vezi ce spune nea gogu’. A scos fața la lumină și au arătat că sunt din același aluat, poate chiar mai… trotinetiști.

      Indecis. Tu ce zici?1226
    • @Liviu: ai o logica debordanta. Fi-mea de 2 ani ar fi invidioasa :)))

      118
    • Fică-ta seamănă cu tine, votant usr! :)

      617
    • Mai bine asa decat analfabeti functional viziatori de ANAF

      75
    • Da… Vai de capul tău. Dau teanc țării ăsteia să țină isteți ca tine pe ajutoare. Gurița mică și joc de gleznuțe că îți taie Nicușor apa caldă.

      511
    • *funcționali. Te-ai împedicat în școală?

      39
    • Ahaha, ce prost esti. Chiar ma gandeam ca o sa cazi in plasa :))))))

      analfabeti functionali =)))

      46
    • Mai trebuie să spun ceva? Singur îți dai cu stângul în dreptul. Userist sădea! Îl meriți pe Nicușor, Năsui și restul siniștrilor din USR. Câteodată mă întreb de ce îmi bat capul cu trotinetiști. Sper ca Ciolacu să vă taie pomenile și să mergeți la muncă, nu la întins mâna și postăcit pentru 2 cenți.

      717
    • Domnu Liviu cine va cere 20 de euro in vama?Vreau sa merg si sa imi aduc aminte de tinerete.

      43
    • Liviu eu cred ca ori esti prost informat ori ai niste franturi in gandire.
      Tot ce este facut pana acum in tara este facut de partidele care au guvernat, chiar era un grafic si arata partidele care au guvernat in ultimii 33 de ani, mult PSD, PDL, PNL, UDMR. USR e insignifiant si daca ajungi sa spui ca ei s-au indatorat, de fapt ei au ajutat ca PNRR-ul sa fie adoptat mai repede si sa nu asteptam bani de la UE si astazi. Desigur, cu niste clauze cu reducerea pensiilor speciale care oricum nu s-a intamplat si alte lucruri de bun simt.
      Daca crezi ca PSD va taia ajutoarele sociale, te inseli amarnic, ei sunt un partid social, ajuta plebele si oamenii cu bani putini, chiar a aparut o stire ca vor creste pensiile, desi noi avem deficit bugetar peste cel propus si vor sa creasca TVA, CAS, tot ca sa fim in grafic. Mai pe scurt dau la unii, taie de la toti (TVA ajung sa plateasca toti prin cumparaturi)

      64
    • toti tinerii sunt prosti si 7ncompetenti in comparatie cu astia mai 7n varsta. anaf, rar, politia sunt corupte si incompetente. rezulta oarecum ca anaf rar si politia sunt compuse aproape exclusiv din tineri. sau nu?

      20 de euro la vama… aisamibgpl… am dat 80 de euro in ultima si nu stiu.

      datoria tarii dusa pana la cer. fara sa caut cifre doar din amintiri.., 50% din 140 de milarde. alte tari, d-alea cu apa calda, au 2-3-400% din 6-8-10 sute de miliarde. pana la cer, da? sau nu?

      da, exact asa arata manipularea, prost facuta aici, nu merita simbria. a bagat cateva afevaruri low key si mult prea generale pentru a insemna orice dar general aceptate in cercul respectiv, psd a distrus, coruptie, orban, câțu, dupa care arunca niste molotoave explozive chiar daca total neadevarate. usr a indatorat, faliment dupa alegeri, manipulati, nu fiti prosti.

      ti-as zice mars, da’ asta se foloseste pentru caini. viermii trebuie striviti.

      15
    • În continuare nu ești în stare să te exprimi fără să jignești. Să micționez pe iubitorii tăi de trotinete, pe tine și mă-ta, doar așa că pot. Vierme îl poți face pe bunicuțu tău care nu a participat la educația ta. Nu am vrut să mă cobor la nivelul tău de limbist prost. Concluzie trasă din atacurile tale băligoase la adresa mai multor cititori ai lui Zoso. Nu îți voi mai răspunde pentru că faci parte din acea categorie care își dă importanță, dar în momentul în care ai închis telefonul revi la viața ta tristă de hater care nu a învățat nimic din nimic. Hai siktir!

      35
    • NOU
      #154

      @thebblack, de ce e neadevarata afirmatia ca USR a indatorat tara? Stai, stai, nu sari de pe trotineta la bataie, nu te triggarui asa rapid, asculta-ma putin.

      Cine a liberalizat piata de energie? Nu USR si PNL? Liberalizarea n-a dus la niste cresteri uriase ale preturilor, care au generat costuri bugetare de 3,5% din PIB? Adica 10,5 mld de euro. N-au fost acesti bani imprumutati? Ca n-a venit Barna, Ciolos, Pruna sau Drula cu banii de acasa. Asadar statul a trebuit sa se imprumute cu 10,5 mld euro, doar pentru ca cei de la USR au sustinut si luat o masura care a generat acest cost. Cu ce gresesc eu cand ii consider responsabili pentru acest cost urias?

      Pentru nitel context, ca sa-ntelegi ce inseamna suma de 10,5 mld de euro necesare pentru plata compensarilor si plafonarilor in energie, in anul 2018 statul a imprumutat in tot anul 6,1 mld de euro. Acum noi am platit 5,25 mld de euro pentru niste cheltuieli care efectiv nu existau in 2018, cand piata era inca reglementata, si care au fost generate de liberalizarea pietei. Liberalizare care n-a venit cu niciun avantaj pentru consumatorii finali, n-a venit cu servicii mai bune, ci cu niste costuri uriase generate literalmente din pix.

      Unde gresesc eu ca nu pot sa uit cum USR alaturi de PNL sustineau peste tot liberalizarea pietei de energie? Unde gresesc ca-i consider direct raspunzatori pentru asta? Unde gresesc eu ca le-as trage-o la mu3 din toate partile, doar pentru ca deja platesc prin inflatie si preturi mai mari la energie deja de aproape 3 ani, si urmeaza sa platesc si taxe mai mari, si din acest motiv, ca statul are de platit subventii si plafonari? Unde gresesc eu ca i-as scuipa pe strada daca mi-ar iesi in cale, avand in vedere ca nici macar acum, in ceasul al 12-lea, cand e evident ce efect a avut liberalizarea pietei, ei nu vin sa admita evidenta, si sa ceara o revenire la piata reglementata?

      Altfel, sa le dea dumnezeau sanatate, sa-ti dea si tie, in masura in care va doriti, in mod onest si cinstit, ca natia asta s-o duca mai bine, si urmariti interesele acestui popor.

      44
    • livache, doar ne tragem de sireturi aparent, ia zi tu găinușă unde te-am jignit? daca cumva te referi la ultimul paragraf, regret sa te informez ca iarasi te eludează misterele limbii romane. am zis doar ca ‘mars’ se spune cainilor si ca viermii se strivesc. aparent tu te-ai simtit si una si alta. tu in schimb ai sarit direct la mame, bunici si alte chestii adresate direct. e ok, nu ma afecteaza cu absolut nimic. daca chiar vrei sa faci ceva cu mama, esti invitatul meu, tata e mort de 10 ani si ei iar prinde bine un pic de actiune, chit ca are 70 de ani. si cand zic un pic… exact asta vreau sa zic, ca atat poti.

      in rest ce e gresit in comentariul meu? vin-o cu cifre, cu logica, cu ceva, in afara de jigniri.

      12
  28. NOU
    #156

    Literalmente nu mai pot cu harneala asta perpetuata constant cum ca PSD fura, nenoroceste tara si toate celelalte lozinci.

    Pentru ca daca te duce mintea sa te uiti pe cifre, vezi ca pur si simplu nu-i asa!

    Pe vremea cand PSD guverna, ne imprumutam 5-6 mld de euro anual, ala era deficitul. Acum doar masurile de compensare pentru liberalizarea pietei de energie ne costa 3,5% din PIB, adica vreo 10,5 mld de euro, pe doi ani. 10,5 mld de euro platiti absolut nejustificat, caci ne producem energia si gazul necesar. Astia-s bani furati, pe fata, prin harneli. PSD a fost impotriva masurii de liberalizare a pietei, si totusi s-a intamplat.

    Dracu stie ca atunci cand era PSD la guvernare, cand ne imprumutan doar 4-5 mld de euro anual, erau bani si de scaderi de taxe, si de cresteri de salarii. Cum a venit PNL/USR, cum am ajuns sa ne imprumutam de 3-4 ori mai mult, si brusc nu mai sunt bani de niciunule.

    Altfel, e amuzant sa-i vezi pe unii cum criticau PSD-ul ca mare parte din bugetul de stat il dadeau pe salarii si pensii, ceea ce era adevarat, si prea putin pe investitii, si-n acelasi timp urlau ca PSD-ul fura. Sa fure din ce, daca procentual cel mai mare procent merge direct in conturile cetatenilor? In schimb, a venit PNL/USR, si-au bagat zeci de miliarde de euro in investitii. Fara a se vedea ceva vizibil. Sigur, stim cu totii ca la banii bagati in investitii nu exista mita si parandarat, clar, de furat fura mai mult aia care platesc salarii si pensii direct in conturi, decat aia care vireaza sume exorbitante catre asa zisele investitii, care sunt intinse pe ani si ani de zile, mananca sume uriase de la buget.

    Cat despre subiectul in cauza? De ce vireaza oamenii catre AUR? Pentru ca s-au saturat de securitatea care conduce tara asta. E dizgratioasa, dincolo de orice limita de suportabilitate. Oamenii isi doresc o resetare din temelii, oamenii isi doresc sa nu mai stam capra in relatiile cu, sanchi, partenerii nostri straini, care de fapt si de drept ne sunt stapani.

    Indecis. Tu ce zici?1630
    • boss, gata, am inteles. PSD e liniste si pace, ti-ai luat banii, e de ajuns un comentariu.

      139
    • @Mihnea Prietene, cu USR-iștii nu se poate. Minte lor este prea dusă cu trotineta.

      917
    • Alta placa nu o mai stiti? Hur durr trotinetisti. Mama ce-am mai ras, mor.

      @Mihnea: comentariile astea ca USR ul a imprumutat tara pana n-a mai putut functioneza pe grupurile voastre de telegram. Altfel, cei care nu sunt analfabeti FUNCTIONAL rad cu hohote de analiza ta :)))

      1210
    • doar masurile de compensare pentru liberalizarea pietei de energie ne costa 3,5% din PIB, adica vreo 10,5 mld de euro, pe doi ani

      link pls?

    • NOU
      #161

      @zoso : https://economie.hotnews.ro/stiri-energie-26527493-subventiile-energie-costat-3-5-din-pib-romaniei-autoritatile-cauta-solutii-pentru-liberaliza-piata-din-nou-insa-primavara.htm

      @punKreas, daca n-ai avea o gandire binara ai pricepe nuanta din mesajul meu. Eu n-am spus ca PSD-ul e binele absolut, eu spun doar ca-n comparatie cu dreapta, PSD-ul mi se pare ca fura mai putin. Asta e opinia mea, si pot sa mi-o argumentez, fix cum am facut si-n mesajul anterior. ca tu sari cu aceleasi lozinci tampite, ca-s platit sa spun asta, e-n regula, inteleg, o faci din reflex, asa ti-e programarea sociala. Atat doar ca n-ai venit sa aduci vreun contra argument la ce-am spus eu. Caci e simplu, se pot verifica deficitele bugetare, se pot verifica banii imprumutati, se pot verifica km de autostrada dati in circulatie, se pot face comparatii clare, dincolo de perceptiile care ti-au fost tie impregnate-n creier, care de multe ori n-au legatura cu realitatea.

      98
    • NOU
      #162

      @punkreas, eu n-am spus ca USR a imprumutat tara. Eu am facut referire la o realitate. USR/PNL au liberalizat piata de energie. Acest fapt a dus la o cheltuiala suplimentara a statului de 3,5% din PIB. 10, 5 mld de euro! Asta-i un fapt. Cand zoso imi va aproba comentariul anterior vei gasi acolo articolul din care reiese asta. Eu vin sa spun asta, fac referire la niste chestii concrete care s-au intamplat, iar tu sari sa-mi spui ca-s platit. Si de-ar fi asa, e ceva din ce-am spus eu neadevarat? Te astept sa ma contesti. Ca eu iti dau capturi de ecrani cu doamna Pruna de la USR care se inchina cu ambele maini la liberalizarea pietei, si ne explica cum ne vor scadea preturile, si cum pana atunci piata reglementata a fost moartea.

      Ca acum, la vreo 2 ani de cand s-a intamplat asta, daca tragem linie, unde-i avantajul meu ca si consumator din liberalizarea pietei? In energie mai scumpa pe care o platesc? In inflatia care a crescut datorita liberalizarii pietei care a dus la cresteri de preturi? Sau in cei 3,5% din PIB platiti de la buget pentru compensarea facturilor? Bani pe care tot eu, ii voi plati din taxe si impozite. Iar eu spun ca asta-i furt, e unul dintre cele mai mari furturi post decembriste. E jaf la drumul mare. Hotie pe fata!

      155
    • @Mihnea:
      1. USR nu a avut ministerul energiei
      2. USR nu a avut nici macar prim-ministrul.
      Deci, asocierea asta PNL/USR pe care o folosesti in contextul acesta nu prea merge. Puteai sa te legi de achizitiile de vaccin si alte chestii care au apartinut de Min Sanatatii daca chiar voiai sa evidentiezi ceva.

      „eu spun doar ca-n comparatie cu dreapta, PSD-ul mi se pare ca fura mai putin”

      Scuze, dar am ras. Vali ar putea sa treaca vorba asta cu rosu in dreptul numelui tau :))))))))

      107
    • „Dracu stie ca atunci cand era PSD la guvernare, cand ne imprumutan doar 4-5 mld de euro anual”

      Scoate ochelarii, bro.

      „31 ianuarie 2023. Record absolut: Statul a împrumutat o treime din necesarul total de finanțare din 2023 în primă lună a anului. Guvernul a împrumutat luni de pe piețele financiare internaționale două miliarde de euro prin redeschiderea unor emisiuni de obligațiuni. Premiera celor două ieșiri pe piețele străină a fost dublată și de o premieră locală: statul a împrumutat în ianuarie, de la investitorii locali, suma record de 26,2 miliarde de lei.”

      Ca sa pricepi si tu: MINISTRUL DE FINANTE PSD, maretul Caciu, a coordonat un imprumut de peste 7 MILIARDE de euro intr-o singura luna: ianuarie 2023. Da, stiu, tot aia de la USR sunt de vina..

      55
    • Adică cu alte cuvinte, USR a jucat șah 4D? Le-a fript-o celor de la PSD?! Nu cred că sunt așa de deștepți.

      32
    • NOU
      #166

      @silicon_v, eu cand spuneam „cand era PSD-ul la guvernare ne imprumutam doar 4-5 mld de euro anual”, nu ma refeream la perioada de dupa liberalizarea pietei de energie, perioada de dupa guvernarea Orban, care a generat un deficit de aproape 10%.

      Eu ma refeream la 2017, 2018, 2019.

      2017 – 5,1 miliarde de euro imprumutate
      2018 – 6,1 miliarde de euro imprumutate
      2019 – 7,6 miliarde de euro imprumutate – aici cu amendamentul ca la inceput de noiembrie 2019 a venit genialul Citu, genialul guvern de dreapta, care a reusit performanta de-a duce deficitul bugetar din 2019, de la 2,8 in noiembrie 2019, la 4,3% la final de an.

      Si de aici lucrurile s-au rupt. Aveam datoria la 37% din PIB.

      In anul urmator, 2020, deficitul a sarit la aproape 10% din PIB. Ceva uriasa. Un deficit mai mare decat deficitele avute de PSD in 2017 – 2018 – 2019. C-asa se face treaba.

      „Datoria publică a explodat în 2020. Într-un an Guvernul Cîţu s-a împrumutat cu o treime din cât s-au împrumutat toate celelalte guverne în 30 de ani. Un plus de 124 miliarde de lei (25 mld. euro), împrumuturi noi, a dus datoria publică totală a statului la 498 miliarde de lei”

      „Datoria statului a crescut, aşadar, cu 124 miliarde lei într-un singur an, ajungând 498,3 miliarde lei şi la o pondere de 47,7% din PIB, faţă de 35,3% din PIB (373,6 miliarde lei) cât însemna în 2019. Deficitul bugetar a fost de 102 mld. lei, echivalent a 9,9% din PIB”.

      Iar de atunci a pornit sarabanda de imprumuturi desantate. Iar nota de plata e tot mai aproape.

      12
  29. NOU
    #168

    Eu o să votez AUR pentru circ.

    Indecis. Tu ce zici?2123
    • Hahaha ce bine ar fi sa se duca totul de rapa. Eu o sa ma descurc. Plus ca atunci cand nu ii mai vrem, ii schimbam, cam cum am facut si cu comunistii.. dupa 45 de ani.

      30
  30. Va invit, dacă timpul va permite, sa priviți măcar un documentar despre Nayib Bukele.

    Omul a fost, înainte de a deveni Președinte, primar. Pe scurt, a transformat un sătuc aflat în paragina (3 ore pe zi cu apa potabila) într-un oraș în toată regula.

    De acolo, părerile sunt împărțite. Vorba unui youtube (RL Lore, cred): „e singurul dictator ales democratic, din lume”.

    Acum imaginați-vă norocul pe care l-am avut, ca Simion nu a fost primar și, mai ales, ca nu a avut ocazia sa fie unul bun.

    81
    • O tara cu omucideri 70 la suta de miii (noi avem 2 la 100 mii) cam are nevoie de un fel de dictator. si nu de stanga , ala duce la 100 la suta de mii :)
      el a scazut undeva la 10 la suta de mii, parca.

      74
  31. Sa-ti traduc eu articolul…. „Lichelele spera la un post bine platit la stat.”

    Orasel mic din provincie, la alegerile trecute s-au bagat niste afaceristi si oportunisti prin AUR, partid condus cu mana de fier de un oportunist politic trecut prin mai toate partidele… zburat din cateva.

    Cred ca si in ziua de azi regreta lumea ca n-a aliniat 25k euro alegerile trecute ca erau in parlament azi…

    Ce s-a intamplat la nivel local? …partidul a pus presiunea necesara pe oamenii de sunt la butoane in zona, sefuletzii lor au obtinut posturile dorite la stat, alegerile pe 2024 sunt mai mult ca sigur trantite pe zona… acum spune-mi tu care o sa fie deznodamantul?

    Tara asta a supravietuit secole, sa nu crezi ca a supravietuit secolele alea prin lupte grele… mai mereu au fost la butoane fel si fel de oportunisti, tradatorii natiunii, din pacate istoria a consemnat de multe ori vitejia lor… ca era de kkt sa zici „tradatorul de tara si-a decapitat rivalii dupa care a mers sa mai dea 2-3 cufere de aur la {insert any enemy here}”

    60
  32. Cand a zis CTP in 2019 ca votantii USR au mai mult in comun cu votantii AUR, m-am suparat.
    Dupa 4 ani, am ajuns la concluzia ca are dreptate: https://en.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_theory .

    USR / AUR sunt(em) anti-sistem si ne dam seama ca nu se mai poate continua cu PSDNL.
    Diferenta e ca prostii idealisti si educati (me included) cred ca inca se poate cu frumosul si votam oameni educati in speranta ca o sa fie competenti cand ajung la butoane.
    Ceilalti (majoritari) voteaza solutiile simple si se identifica cu oamenii „din popor” ca George Simion.

    Ok, si mie imi place caterinca, dar n-am ajuns sa votez sefi de galerie.

    143
  33. #1947. Doar atat.

    58
  34. AUR + Firea presedinte = roExit! Nu ca iese Romania din UE, ci ies eu. Ma duc naibii in Republica Moldova…

    59
  35. eu vreau sa aud un singur exemplu unde votul acordat partidelor extremist/nationaliste nu a rezultat in saracie, distrugere, razboi si in final o dictatura crunta…

    106
  36. Trebuie apasat butonul ala de reset pe Romania. Pe toate planurile din institutiile statului. PNL si PSD nu pot face asta, pentru ca aia pusi acolo au adus voturi.
    Conteaza mai mult acum sa nu fure decat sa fie destepti.

    72
  37. Boss, daca AUR castiga, toate leprele din PSD si PNL vor sari in barca lor si vor fi primiti cu bratele deschise.

    144
  38. Cine sunt acei oameni de care vorbește Butunoiu? Măcar unul, că altfel nu exită decât la el în cap.

    Oricât de dezamăgit ai fi de USR (asta în sine fiind o prostie), nu cred că ai cum să sari direct la AUR, peste toate celelalte opțiuni, inclusiv a nu vota.

    Nu sunt fanatic, USR are bune și rele, dar în continuare este cu câteva clase peste toți ceilalți. Chiar cu habarniștii și aroganții lor, și cu certurile interne și cu orice plm bube le scot psede, aur și pnl că vezi doamne, „sunt toți la fel”.

    Băi, absolut, dar absolut nu sunt. Cum nici zoso nu face reclamă la păcănele deși ar fi ușor, așa sunt și pe la USR cei mai mulți d-ăștia decenți. Nu sunt toți, dar incomparabil mai mulți ca la psd, pnl aur etc.

    Indecis. Tu ce zici?2114
  39. USR, marele partid al meritocratiei, i-a pus pe lista la europarlamentare pe Voiculescu si pe Barna pe pozițiile 2-3. Pai astia sunt niste ratați (politic), au facut rahatul praf cand au avut ocazia. Chiar nu gasesti altii mai buni? A, pai daca asa sta treaba, votez AUR in ură. Va bateti joc, ia stati voi la 8-9% sa vedem daca va treziti. Bagati, bă, in fata oameni competenti, cu CV-uri pe bune, nu ong-isti si securisti.

    Indecis. Tu ce zici?2113
    • Asa e, VV era securist inca din scutece, ii dadea in gat pe ai lui daca nu primea laptic proaspat. Barna dadea cu sifonul atunci cand nu primea bombonele :))))))))
      Baa, te duci dracu cand vezi ce ineptii scot unii pe gura =))

      718
    • @punKreas Foame mare, boss! Te-au pus să lucrezi cu norma întreagă? :)
      Mai lejer că tot vine Ciolacu și îți taie scutirile… Scutiri nu, trotinetă nu… Cred că ai o viață tristă rău.

      813
    • Exact, boss, Vlad Voiculesc e un ratat. E nevoie sa ne conduca Simion si Sosoaca ca sa se faca natia asta bine. Apropo, ce meserie are Simion?

      48
    • @Liviu: tu ai o obsesie cu trotineta, saracul de tine. Ti-a futut vreun trotinetist nevasta? Ca da, poate esti un burtos in SUV si l-a considerat mai barbat pe unu care isi risca viata prin traficul din oras :))

      13
    • Ehe… Când mergi cu trotineta nu ești în stare decât să fuți o trântă. Așa că lasă trotineta și mergi pe jos, mai mult nu îți permiți din postăceală. Ai grijă că ăștia sunt șmecheri. Se vor vedea cu voturile în traistă și te vor lăsa să mori de foame.

      30
  40. ”Joi, la Constanţa, a început Şcoala Politică de vară a AUR, în cadrul căreia a avut loc lansarea Organizaţiilor de Tineret, Studenţi şi Femei ale partidului.”

    Ocazie cu care membrii AUR au violat o fată de 17 ani.
    E știrea pe Digi24.

    712
    • Obiceiul pamantului, nu inteleg aia din vest traditiile noastre. De aia si incearca sa ne distruga identitatea.

      38
    • Victima va fi etichetata: tefelista, drogata, lesbiana (ca nu i-a placut), avea fusta scurta, fara credinta etc. Violatorii vor fi declarati inocenti, crestini adevarati (din aia, de pe vremea lui Burebista), vaccinurile ne omoara, chemtrails ne otravesc, vrem sa fim independenti!

      69
  41. „niște oameni deștepți nu se pot înțelege între ei, pentru că …. sunt proști grămadă”. Ce mai e de zis dupa asta?

    Serios, nici nu cred ca realizati cat suntem de prosti in raport cu ce vrem sa obtinem ca societate. Ne-au educat niste imbecili care au fost educati de niste traumatizati care la randul lor au fost educati de niste unii vai pula lor oricum.

    Va tot curge apa pe Dunare pana scoatem capul din cur. O fi murit el comunismul dar pana una alta, la furat!

    31
  42. De acord cu observațiile lui Vali până la ultimul rând. Dacă nu ai încredere în ei sau te-au dezamăgit ceilalți, e ăsta un motiv să votezi AUR?! Chiar dacă țărișoarei nu i-ar strica o upgradare a conducătorilor aleși democratic și alternați la fel, nu la AUR e soluția. Mai degrabă se va absenta masiv de la vot. In general lumea speră la mai bine și din studiul ofertelor electorale rezultă că nu-i cu cine.
    Aș zice că se întrevede o alianță PSD-AUR pentru că au multe valori comune, pentru că AUR e nou la masa de joc și pentru că PNL nu mai aduce plusvaloare.
    Despre USR numai de bine.

    25
    • Absența la vot = iese PSD cu votul a 20% din populație.
      Lumea chiar nu înțelege că UE nu e tătuc care să ne țină mâna la funduleț să nu cădem.
      În cel mai defavorabil caz, UE o să ne bată obrazul & aplice niște sancțiuni.
      De intrat în Schengen nici nu se va mai pune problema.

      Tratatele UE nu conțin dispoziții explicită pentru expulzarea unui stat, doar măsuri punitive care până acum nu prea au avut mare efect și s-au finalizat de multe ori prin compromisuri.

      22
  43. Faza este ca AUR merge pe teren si vorbeste cu lumea. Alte partide nu prea isi fac campanie.

    60
  44. O să fie show.. comedy show

    21
  45. Doar cine nu urmareste politica si-a gasit tocmai de USR sa fie dezamagit. Domne se cearta si sunt cu aere. Eu cred ca aerele, dar de inferioritate, sunt la fostii prosti ai clasei care se simt complexati de orice cacat.
    Cu ce a dezamagit USR? Ii invinovatim pentru imprumuturi si guvernare si liberalizarea energiei(la care eram obligati si intram in infringement si care a fost agreata cu mult inainte de USR), cand ei au fost pe cateva ministere doar cateva luni. Normal ca pleci daca PSD iti schimba oamenii pe ministerele tale cand vor pl lor. Si daca stateau ce rezolvau? Domne se lupau acolo cu ei. Cum? Cu pumnii si picioarele? Cum e procedura cu bataia asta politica? Al emshpelea articol cu aceeasi lamentare de cacat, dezamagirea de USR. Face cuiva vreun bine in afara de clasei actuale politice faptul ca la orice articol despre politica aduci aceleasi replici latriniste legat de ei? Domne elitisti. Ca si cum noi suntem de o piosenie…. mama mama. Prefer oricand diveristate politica, in locul partidului unic psdnl.

    83
    • Eh, e aceeasi tactica sovietica de manipulare prin dezamagire. Daca vezi cati sunt pe facebook in comentarii ca au votat USR si nu mai voteaza, ai zice ca a castigat parlamentarele cu 50% :))

      54

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)