În onlineul românesc e un paradox interesant: siteurile de ştiri sunt proaste pentru că nu fac bani destui pentru a angaja redactor competenţi. Dar în acelaşi timp fură tot ce prind, pentru că toată lumea ştie că pe net totul e gratis. Nu le-a spus nimeni insă că şi siteurile de ştiri sunt gratis, inclusiv alea proaste.
Amuzamentul intervine atunci când se plâng că n-au bani să cumpere fluxuri de ştiri sau imagini, că utilizatorul român e prost şi n-are bani să cumpere ce vând ei pe siteuri. Situaţia se poate rezolva foarte simplu: nu mai furaţi şi nu mai lăsaţi pe alţii să vă fure. win-win.
Continut original si de calitate = cititori devotati (si de calitate). E simplu… si nu e, pentru ca daca ai continut original cineva o sa ti-l fure. Cerc vicios…
Poate nu fac bani si fiindca „publicul tinta” e compus din oameni cu vantul zburand prin buzunare.
@Zoso, zici că e simplu? Nu cred. Problema vine de la cap, ca-ntotdeauna. Iar capul nu se rezolvă simplu…
Arată-mi un site de știri, cum le spui tu, care a fost gândit ca fiind un produs comercial (adică unul gândit să scoată bani). Gândit inițial sau, eventual, gândit când a fost făcut „rebranding”-ul sau cum i-o fi zicând.
Pe coadă, aș generaliza și aș zice că online-ul românesc duce lipsă de oameni de afaceri (adică oameni care să gândească un site ca o unitate de business) în zona site-urilor de informare.