Poliția Română are boala să tacă în multe situații. De ce durează 6 luni sau 1 an un filaj în care prind 2 amețiți și nu pe șefii lor. De ce nu fac filtre la intrarea pe autostradă să îi pună pe proști să poarte centura și să aprindă luminile. De ce nu se pot abține să nu colaboreze cu interlopii. Cum reușesc copiii de 12 ani să cumpere droguri și polițiștii nu îi găsesc. Din astea.
Problema este că atunci când deschid gura spun prostii:
„Procesul de implementare a acestui sistem e-Sigur va fi următorul: după încheierea activităţii, poliţistul rutier va descărca toate datele ce au fost înregistrate de către aparatul radar, iar colegii care se află în Centrul de management al traficului vor proceda la prelucrarea datelor, vor identifica proprietarii autovehiculelor care au fost depistate circulând cu viteză, îi vor notifica, proprietarii autovehiculelor au obligaţia de a comunica Poliţiei Rutiere datele conducătorului auto, după ce poliţiştii rutieri primesc aceste date vor întocmi direct procesul verbal faţă de şofer pe care îl vor transmite către domiciliul acestuia”, a arătat directorul adjunct al Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR, comisarul şef de poliţie Bogdan Oproiu.
Așadar, ei trimit un echipaj să monteze camera asta de filmat care detectează viteza, ăia stau acolo 4 sau 6 sau 8 ore, după care se întorc cu ea la sediu, scot cardul pe care este filmarea și se uită la toată filmarea ca să vadă ce mașini au depășit viteza.
După care pun stop cadru la fiecare mașină, trimit prin poștă la posesorii mașinii citație să le spună cine era la volan în ziua și ora aia, după ce posesorul răspunde polițistul scrie amenda.
Eficiență maximă.
Camere fixe care să facă asta automat? Prea complicat. Prea mule amenzi. Amenzi date cui nu trebuie. Nu merge așa. Trebuie să fie polițiști care decid cui trimit amenzi și cui nu. Să existe corespondență. Să piardă și proprietarul mașinii timpul. Să nu dăm amenzi politicienilor și interlopilor sifonari și prieteni.
Și au doar o cameră din asta.
o sa mentionez, pentru necunoscatori, ca daca nu dai datele, asa cum cere organul, primesti amenda contraventionala, ultima oara era vreo 250 de lei. si acolo se opreste totul.
Din ce am citit în știrea publicată pe Digi, amenda ar fi acum de 4000 de lei în cazul în care nu dai datele.
Acum e 4050.
Am primit in luna iulie 2024, prin posta, la sediul firmei , solicitare sa dam datele șoferului care a condus auto nr….în data de … whatever. Am trimis datele pe mail în aceeași zi. Nici acum nu am primit nimic. Cred ca sunteți safe
@Alina, întra pe ghișeul și vezi ca datorezi statului nu ești niciodată safe, în general le ie 2-3 ani pana își pun pe online hartiile, deci abia prin 2030 ai putea spune ca ești safe
Marea inventie e ca si-au luat trepied pentru radarele pistol. Acum pot lasa radarul sa inregistreze in timp ce ei dorm linistiti.
nu era mai simplu sa spuna clar ca marea performanta a MAI ului in 2024 este cupararea unui TREPIED si marele proiect pentru 2025 este si folosirea lui?
O lasă acolo, merg la manichiură, o bere cu finul, lasă vorbă la un coleg să se ducă să o ia. Gata ziua de muncă.
Trepied, dar ce trepied, din ala de 10k euro. Cum era si loganul ala nou de politie la 70k euro pt ca avea lumini deasupra.
Cred că era mai eficientă o cameră din aia cu senzor de mișcare, de care montează rangerii prin păduri, că la cît interes își dau milițenii…
Fix cum faceau acu’ 20 de ani. Cand o mai puneai pe numele nevestei daca avea permis si nu conducea
@andrei – un coleg de la munca in 2008 (cred ca era perioada aia cand au pus alea fixe ) a facut o delegatie Bucuresti – Drobeta si i-au venit tone de amenzi, a imprastiat la toata familia, prieteni, neveste, amante etc.
si eu care aveam deja bugetat fond de amenzi :)))
Sistemul e-sigur inregistreaza electronic contraventiile (se citeste depasirea vitezei), dupa care se intocmeste dosar cu sina, se trimite scrisoare cu intrebarea cine a lucrat aici, se primeste scrisoare cu aici a lucrat gigel, se trimite scrisoare cu premiu lui gigel.
Militienii din masina supravegheaza trepiedul sa nu fuga.
Iar militienii de la sediu ling hartii in sistemul electronic.
Ne miram de ce ne costa statul roman atata?!?!?
Ceva simplu era: camera cu radar pentru viteza, care inregistreaza automat intr-o aplicatie contraventia si numarul de inmatriculare.
Aplicatia trimite sms pe numarul de telefon al titularului de RCA pe numarul de inmatriculare: coaie! a fost unu prost cu masina ta. Confirmi ca ai fost tu? Daca nu ai fost tu, baga datele lui gigel. Daca ai fost tu, apasa aici pentru a plati ca ai fost prost.
Putea sa fie simplu, dar de ce sa nu fie complicat cu dosar cu sina si conditii grele pentru pensii speciale la 45 de ani.
alo, alo!!! ce e cu ideile astea? s’tem nebuni?
No…. avem un proces de conversie de la digital la analog, cum ziceai. Analogizare, asta e un termen futuristic
Cand o pica cloud-ul sau Internetul atacat de botii rusi, amenzile vor functiona ireprosabil !
Sau trimiti automat amenda proprietarului, o plateste si dupa e treaba lui cine a condus-o, ce tot atatea tiganeli romanesti.
Tu îți dai seama că la astea automate-automate trebuie o bază uriașă de date cu mașinile (jmekerilor) ce trebuie excluse? Acolo muncă…
asta am scris si eu ieri si nu m-a crezut nimeni. imi comenta lumea „n-auzi ba ca e automat” si alte prostii de genul asta :))) la romani automat si digitalizat merge pana la pix si fax
Pai daca e facut de vestitele capete de creta, cum credeati ca va fi magnificul sistem? :)))
Trebuie sa arate si ei ca lucreaza nu? Cand ai numai imbecili ca ministrii de interne de ce ai vrea ca subalternii sa fie altfel? Probabil ca mai exista si politisti cu chef de munca si corecti, sper chiar dar li se curma elanul de la conducere.
Perfect de accord cu tine, exista solutii de trimis amenzi in mod automat, ca nu era proprietarul masinii la volan si era altcineva, asta e problema lor fie sa-si ia masina in
apoi, sa nu o mai imprumute aiurea si sa plateasca amenda.
Oricum la ce seceta urmeaza o sa fie iarasi ploaie de amenzi , ideea e sa fie consecventi nu doar ca sa atinga cota… pentru ca bizonul are nevoie de 2-3 amenzi succesive pana sa se calmeze, altfel e the cost of doing business.
O lege ca in italia care sa interzica conducerea de autoturisme cu peste 80-90 de cai de catre cei sub 25 de ani sau cu o experienta de condus mai mica de 5 ani pe cand? Nu de alta dar sunt cam multe accidente mortale pricinuite de catre pusti de 20 de ani cu masini puternice.
Si de ce nu asigurarea sa se faca pe sofer nu pe masina. Ca nu masina veche, noua, proasta sau buna face accidentul ci soferul.
Bag mana in foc ca prin astea doua legi de mai sus s-ar injumatatii accidentele si mortii.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Hai frate, acum si tu te iei de Popovici?
Cristian POP
Cand ai 90 de cai nu te bagi in depasit de coloana ca stii ca nu poate masina.
Cand ai 150 sau mai mult te bagi ca stii ce poate bestia, doar ca fiind un sofer fara experienta te inseli cateodata si intri in masina ce vine de pe sens opus si duci cateva vieti cu tine.
Da, intr-adevar poti sa nu acorzi prioritate sau sa fii prost, dar aia e alta poveste. In cazurile astea esti doar ” fuck around and find out”
Legat de asta a iesit un nou articol sponsorizat nemarcat cu Titi Aur la Digi24 in care zice vezi doamne ca l-a cautat Popovici sa faca cursul de conducere defensiva :)))
S-a modificat legea și în Italia. Acum ai voie cu mașini mai puternice, adică maxim 140cp și maxim 102cp/tonă, pe o perioadă de 3 ani (înainte era 1 an dar valorile erau mai mici).
Aici dacă nu spui cine a condus iei amenda dublu.
Așadar ei s-au inspirat de aici, dar au făcut o românească, ca să nu dea amenzi cui nu trebuie, să îi dea respectivului opțiunea de a pasa amenda pe numele bunicului ce nu a condus de zeci de ani.
Prevăd o creștere serioasă a cererii de reînnoire a permiselor pentru cetățenii în vârstă 😜
Nu-s de acord cu legea asta pt ca le da mana libera labarilor ecotarzi care si asa s-au kkt pe consumatori și au bagat peste tot motoare beșite de 999cc și max 100 cai..3 cilindroi. mai degrabă as da lege sa nu existe mașini sub 120 cai.. da, sa nu poți conduce de la 130-140cai în sus pana la 25 dar nici sub 120..ce plm e aia masina cu 65 cai, deși acum cât de aglomerate sunt orasele sunt aproape inutile alea de peste 100 în localitate
Nix, ești prost! Nu îți spune lumea din jurul tău, îți reamintesc eu!
Trabantul avea 26cp și 650kg. La semafor făcea dacia mereu, până pe la 70km/h nu avea rival pe vremea aia.
Încearcă un aygo de 90cp și mai vorbim….
Vrei să rămână fără loc de muncă, că le ia digitalizarea jobul?
Fata de acum cand sta 1 maxim 2 masini oprite, iar in rest toti se semnalizeaza pe waze sau din faruri pentru urmatoarele 4 ore pana schimba locatia. Ma gandesc ca noua mizerie prinde mai multi fara traditionala coada presemnalizata de opriti. In 5 minute o muta 2 km mai incolo, nu trebuie spatiu de oprit masinile, poate fi pusa si in curba.
Poate in felul asta scapam de tirurile care vin cu 90 km/h in localitate peste mine, si eventual ma si depasesc sa imi arate cat de jmecheri sunt ei ca stiu ca e incomod sa fie opriti, si oricum se anunta prin radio reciproc.
asta daca ar vrea sa munceasca politistii. Dar la cata lene le e nu m-ar mira ca unele radare sa fie raportate chiar de ei pe waze, sa nu aiba mult de munca la sediu.
pentru ca nu e doar mai multa munca, dar e si mai putina spaga. Ca asa cand il prindeai pe unu cu viteza mai mare si vedeai dupa ca are si ITPu expirat, sau poate nu avea trusa etc.
Sistemul funcționează așa pentru că amenda de depășirea vitezei vine la pachet cu puncte de penalizare care se aplică șoferului contravenient. Așa funcționează și în Germania doar că acolo exceptând partea de raportare a șoferului totul este automatizat.
Sistemul asta “automat” este la fel de automat ca sistemul self-driving car al lui Elon Musk.
partea buna e ca daca e groasa si viteza e de permis sau mai ai cateva puncte si adio permis poti sa spui ca la volan a fost sotia, bunica,bunicul, matusa, sau oricine altcineva care are permis si nu conduce
Daca mai au mai multe poze decat ti-au trimis tie si in una se vede mai clar cine a fost la volan, intrati amandoi la fals/declaratii mincinoase. 3 drumuri la procuratura sa dai declaratii de-a lungul a 2 ani ,iti recunosti vina, iei si o amenda penala. Parca e cam incomod.
Baliverne ai nume si baliverne spui.
nu exista ce spui tu. primesti o citatie sa declari cine conducea masina acum 60 de zile. e foarte posibil si nu mai stii exact cine conducea masina ta acum 60 de zile pentru ca in romania e legea proasta si o masina poate fi condusa de ORICINE are permis. politia are interes sa ti dea amenda iar tu sa platesti amenda, nu sa ti faca tie dosar penal. si daca iti face dosar penal te asigur ca se claseaza cu NUP pentru ca a nu-ti aduce aminte ceva de acum 2 luni nu se pedepseste si nu e infractiune. te asigur ca atunci cand primesti acasa plicul de la politie nu e in el nicio poza si nu ti se arata poza tie. poza ramane la ei pentru ei. am primit eu inclusiv din austria citatie si amenda de genul asta si nu am vazut poza.
@bebe Ai pornit discuția cu făcut fals în declarații. Acum aduci argumente ca și cum am zis dosar penal pentru neaducerea aminte, și nu au ce să îți facă. Doar că dacă citești articolule pe tema legii, neaducerea aminte e 4000 de lei nepenal, specificat in articolul de presă. Eu in comentariul meu de mai sus nu am zis nimic de neaducerea aminte. In Austria, o fi altfel.
Dupa ce iei 4000 lei amenda, incepi sa iti notezi cine si cand ti-a condus masina daca nu ai tinere de minte.
@bebe: ce ai vrut sa spui cu maxima asta ?
„in romania e legea proasta si o masina poate fi condusa de ORICINE are permis. „
Daca nu ma insel exista o lege data prin anii de glorie a primei generatii de radare fixe, 2004-2008 ceva de genu, care spune ca obligatoriu contraventia trebuie verificata de o persoana si amenzile.
Asta a fost atunci cand s-au montat in veselie radare fixe de catre firme private iar firma incasa parca 80% din amenda si statu 20%.
Asa pot sa lucreze si ei de acasa.
Cine din guvern are boala si se crede mare destept cu e asta, e-factura, e-cacat, e-transport, e-tva, e-guvernare… e pe dracu sa ii ia de martalogi.
Tehnologie vestica implementare romaneasca.
Ce va face caraliul? Va descărca datele…? Ăștia nu știu să descarce decât șpăgile din portbagaj…
Am auzit ca intr-un oras din China (Shenzen sau ceva) au aia camerele alea de supravegeaza traficul si strazile peste tot.
Cum te prind ca ai traversat neregulamentar, cum te-a identificat (face recognition) si cum ti-a taiat o amenda in mail. Pam-pam.
Cum toți chinezii arată la fel, ți e clar cum curg contestațiile.
China este in kkt și cauta sa jumuleasca cât pot de la popor. Când statul are nevoie de bani ca de aer, se poate.
De curînd am văzut pe net cum o româncă încerca să se descurce pe un aeroport chinez, în zona de tranzit. Și cînd se pune în fața monitoarelor îi apare chipul în direct, numele și tot traseul de urmat.
Hallo Deutschland? Noi suntem prea prosti. Nu ne aratati si noua cum se face cu radarele mobile?
Oare știu să bage în aplicație numerele alea care trebuie ignorate? sau trebuie tot un om săracul să le identifice manual? 🤔
le identifică manual. intră, vede cine deține mașina, trece mai departe.
Și marele câștigător : Posta Romana
Nu cred. Dacă ai ști cata lume nu știe sa scrie o adresă pe un plic…
Apoi amenzile vor fi contestate pe motiv de trepied neomologat.
https://vm.tiktok.com/ZNeKMMBha/
Digitalizarea in intelesul guvernantilor: folosim aparate digitate, computere, etc.
De ce sa elimine factorul uman? Mai putini oameni, amendam pe cine nu trebuie, etc.
Ca sa se elimine si pasul cu interogatul conducatorului: se modifica legea si vine amenda la proprietar.
las o chestie aici care poate fi de ajutor in instanta, la o eventuala contestatie: „trepiedu” e omologat ?
/s
Eu inteleg ca de fapt au cumparat niste trepiede. Camerele sigur le aveau inainte.
Bai dar dc plm se cheamă e-sigur.. sigur fata de ce s-au pentru cine sau ce? Ca din ce vad e cel mai nesigur sistem, mai bine ii spuneau te-ardem, ti-o-dam, ti-o-iei..dar sigur nu..e-sigur
Aideplm cu update-ul la autocorectu asta zici ca-s retardat, cred ca e antrenat pe tictoc
Stai și tu mai puțin pe tictoc, să nu se mai antreneze…
Sunt curios in cat timp o sa fure cineva pistolul cu tot cu trepied pana cand se duc politistii “repede” ca sa isi ia o cafea/ciorba/tigari…
Conform codului rutier de la noi încălcarea trebuie constatată de un agent, amenzile trimise automat ar fi nule și anulate de instanță. Descărcarea casetei cu filmarea și vizionarea ei de către un polițist pare a fi ceva pentru a se pune în acord cu legislația: amenda e pusă de agent care a constatat ceva în urma vizionării și consultării informațiilor inregistrate de radar.
S-a schimbat legea între timp și se permit sisteme automate? Eu nu am auzit de așa ceva.
Intrebarea e ce fac ei in mașină cat timp trepiedul ăla stă afară.
Să pună radare fixe pe stâlpi, cu o conexiune de date si electrică sau cu o conexiune wireles si baterie care sa țină 10+ zile, se transmit datele la centru si acolo își face polițistul treaba.
De ce sa stea o mașină si minim un polițist, poate chiar doi, degeaba lângă radarul fix..
Am vazut pe e85 duminica, era marcata pe waze, au parcat masina de politie la 3m de camera, am zambit in poza facuta cand mergeam cu 52.
Sa imi explice si mie cineva: mai putem depasi limita legala cu 10km pe ora, sau luam direct amenda de viteza? Ma refer la acea eroare a vitezometrului. Daca ai de exemplu 100 la ora unde e limita de 90, iei amenda sau ai scapat?