Sistemele inteligente de pe mașini și drumurile românești

Am pe RAV4 un sistem care recunoaște semnele de circulație și, implicit, limitele de viteză.

Eh, prin Brașov avem două poduri cu limită de 30km/h. Știți voi, cretinisme ale Poliției. Cam cum e Podul Grant în București. Ziua e aglomerat ca naiba, noaptea stă Poliția cu radarul, să nu cumva să depășești viteza.

Bun. Mașina detectează limita de 30km/h și mi-o arată cu roșu în bord. Desigur, nimeni nu circulă cu 30 acolo, că ar fi aberant. Ce îmi place e că după un timp și sistemul zice “coae, ne-am plictisit de limita asta, hai să o lăsăm așa”. Și dispare din bord. Că aceeași poliție care pune limită la 30km/h pe pod uită să o scoată când se termină podul. Că așa sunt ei. Și mașina, fiind mai deșteaptă decât polițiștii români, face bine.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. La următorul update face direct PV pt speedeing

    00
  2. Tu îți dai seama ca dacă pun acolo o camera fixa ca în franta/austria etc se umple politia romana de bani?
    Dar nicio problema. Se vor baga multe radare fixe. Cu „inteligenta artificiala” care vor emite pe loc amenzile le vor procesa și le vor incasa automat, direct din contul contravenientului. Poate nu anul asta. Poate nu peste 5 – 10 ani. Sau poate chiar mai repede decât ne putem imagina

    00
    • NOU
      #3

      corect, dar trebuie specificat ca incasarea automata se poate face doar dupa cele 15 zile in care puteai sa contesti amenda

      00
    • Pe viitor radarele fixe dotate cu AI nu numai că vor încasa pe loc bani din contul tău dar vor „nota” în sistemul de puncte sociale contravenția și dacă aceasta se repeta de prea multe ori la următorul vaccin pe care îl vei primi îți vor regla gena vitezei puțin mai jos :))

      00
    • În România ? Sistem de amendare automatizat ?
      Ce ați fumat ?
      Păi așa cum încasează milițianul șpaga ? Cum încasează șeful milițienilor partea lui din șpăgi ? Cum încasează ministrul de interne partea din șpagă ? CUM ÎNCASEAZĂ PRIMINISTRUL ȘPAGA ? Pe ce criterii se vor numi șefii în miliție ? Pe criterii de competență ?
      Unde dracu vă credeți ?

      00
    • Pana se implementeaza la noi sisteme cu „inteligenta artificaiala” vom ajunge sa conducem majoritatea masini autonome si nu va mai fi o problema.
      Nu va mai fi o problema nici aglomeratia, nici faptul ca stai 2 ore in trafic, pentru ca o sa stai linistit si o sa te uiti la un film sau o sa tragi un pui de somn pana acasa/pana la serviciu.

      00
    • @AndreiG. La asta cu dormitul in masina ma gandesc si eu. Daca inventeaza astia o sursa de energie ieftina ca sa mearga masina nonstop o sa fie multi amarati care vor dormii in masina toata noaptea cat da aia ture in jurul biroului. Un fel de stoc in miscare cum au cei din industria auto aplicat la forta de munca.
      Similar sunt aia din Japonia si Corea de sud care dorm in salile de jocuri ca e mai ieftin decat sa inchirieze o casa si nu isi permit sa inchirieze case. Ne asteapta vremuri urate.

      00
    • @mirco pai nici politia nu prea te mai prinde, avem toate sistemele astfel incat sa-i detectam noi pe ei: waze, flashuri, statii radio. Politia rutiera in romania e total ineficienta.

      00
  3. Poți să ai mama sistemelor inteligente de protecție and shit pe cazane, că dacă piesa dintre scaunul șoferului și volan scârțâie, aia e.

    00
  4. semnele alea mari cu nume localitate + limita viteza nu prea le citeste

    00
  5. Si cand pe dn se termina localitatea cu limita 5o, arata undeva 90, sau cum functioneaza dracia aia?

    00
  6. Mie imi place cand, in afara localitatii fiind, am indicator de limitare la 60 km/h pus la intrarea intr-o curba semnalizata ca fiind deosebit de periculoasa (unde potrivit legii am obligatia sa reduc pana la 50 km/h) și nu imi dau seama ce a vrut sa spuna poetul.

    00
    • E simplu, administratorul drumului a considerat că e OK acolo 60km/h și, cu acordul poliției, a ridicat limita. Mi se pare că nu se poate cu mai mult de 10km/h, dar s-ar putea să mă înșel.

      00
  7. E posibil ca mobileyul să se fi prin că ai ajuns la primul colț intersecție.

    00
  8. fix la ora asta, poliția stă la pândă la coborârea de pe pod https://i.imgur.com/MqyG9lK

  9. Sunt doua sisteme,ce functioneaza paralel,sau impreuna,im functie de dotarile/tehnologia detinuta:
    -camera frontala detecteaza semnele de circulatie,inclusiv panourile cu viteza maxima,si afiseaza panoul in bord
    -sistemul se navigatie afiseaza viteza maxima pe sectorul de drum parcurs(harti tomtom,etc… depinde de marca)-la marci mai premium indica cand sa iei piciorul de pe acceleratie,activeaza frana inainte de viraje,etc
    -ambele sisteme,ce functioneaza/se valideaza in paralel
    -sunt soferi ce se cred mai destepti decat tehnologia….multi in estul europei
    -UE va impune incepand cu 2025 diverse sisteme de siguranta,cum ar fi imposibilitatea de a depasi viteza legala pe sectorul de drum parcurs….da o sa fie anulata optiunea in tara dpf off
    -traiasca postarile legate de domeniul auto,ca aduc comentarii…stiu ei romanii ce si cum,campioni la mortalitate din accidente rutiere in ue

    00
  10. semnele afisate se sterg dupa un timp sau diatanta parcursa, daca intre timp nu exista alt semn. Se considera ca nu mai e relevant
    Daca treci cu 80 pe acolo posibil sa nu mai afiseze 30, zice ca nui pt tine. Cel putin asa face sistemul la care lucrez, crede ca e pt. alt drum paralel.

    00
  11. ai luat amenda iar ?

    00
  12. Putin off-topic: idee de articol – optiuni misto dar inutile in Romania. Incep eu: traficul in timp real pe navigatia masinii (stiu ca e inutila navigatia, dar de obicei vine la pachet cu o diagonala mai mare a ecranului central). La Audi de ex., navigatia arata foarte bine, peste Waze sau Google maps, mai multe informatii, insa e inutila pentru drumurile din tara sau din oras pentru lipsa informatiilor de trafic in timp real. Daca iesi spre vest, de la granita, funtioneaza perfect. Acelasi lucru la Peugeot, insa mult mai urata grafica.

    00
  13. Am tot Toyota, detectează de fiecare dată, am exemplu un semn de 30km/h pe străduțele pe unde ajung acasă, îl vede de fiecare dată.

    00
  14. In S1 nu exista cred nicaieri pe stradute semne de terminare a zonei de limitare viteza.

    Limitatoarele de 30 km/h vin unul dupa altul, dar masina se plictiseste de ele dupa cca 100m.

    Masina mea recunoaste semnele si am optiunea sa se limiteze automat.

    E foarte ciudat sa stai cu piciorul constant pe acceleratie si sa mergi cu 50 km/h, iar ea sa incetineasca la 30 Km/h, dar pozitia piciorului ramane la fel!

    In acel moment, oricum risti sa fii lovit din spate, pt ca realist (razboinicii tastaturii sa se abtina) 30 km/h e viteza de caruta, nu de masina in 2021. Nici dracu nu merge cu 30 km/h, daca nu e fortat de o defectiune sau radar.

    Si la 50 Km/ o masina bine antifonata, da impresia ca sta pe loc. A mea e hibrid si pe distante scurte, merg electric, iar senzatia la 50 km/h este innebunitor de plicticoasa.

    00
    • Eroule, cum de nu te muti tu in Paris sa mergi cu caruta prin tot centrul in 2021.

      00
    • @Bogumil, pe stradute nu este neaparat nevoie sa ai semn de terminare a zonei de limitare a vitezei, pentru ca oricum semnul initial de limitare este valabil pana la prima intersectie.

      Iar legat de masina ta care franeaza automat, nu prea vad unde apare riscul sa te loveasca cineva din spate. In primul rand la o frana de la 50 km/h la 30 km/h ala din spate este prost rau daca nu are timp sa incetineasca. In al doilea rand, semnele de limitare a vitezei incep de obicei cand intri pe o anumita straduta, asa ca oricum ai incetinit putin ca sa iei curba.

      00
    • Nu ati mers pe str Jandarmeriei…

      00
  15. A-i fi uimit să afli că semnele rutiere sunt amplasate de Primărie, cu avizul Poliției Rutiere.

    Ordonanţa 43/1997, Art. 3: „Autorităţile administraţiei publice locale împreună cu Poliţia rutieră au obligaţia de a reglementa circulaţia, parcarea, staţionarea şi oprirea pe străzi a vehiculelor.”

    Deci, sunt șanse de 99% ca restricțiile de viteză să fie impuse de proprietarul podului. Poliția doar profită de oportunitate și bagă radar acolo.

    00
  16. La Passat B8 leaga traffic sign assist cu navigatia, merge destul de bine, doar ca pe autostrada nu de putine ori daca is pe banda 1 imi vede semnul celor care ies in parcari si imi arat limita de 30. Bine ca nu am predictive ACC sa imi scada viteza la ce o citit semnul ca sa vezi atunci….

    00
  17. Dacă tot vorbim de toyota
    https://m.youtube.com/watch?v=O61WihMRdjM&t=18s
    Mișto omul

    00
  18. Pățât și cu waze. O lună de zile mi-a dat o rută pe străzile din jurul casei prin care mă facea să dau ocol prin spatele casei și să intru din celălalt capăt al străzii.
    O lună de zile l-am educat și acum îmi arată singur drumul mai scurt cu 100 de metri.
    De ce am nevoie de waze ca să ajung acasă…asta e altă întrebare.

    00
  19. Ce-mi plac șoferii care nu respectă semnele de circulație pentru că nu sunt puse bine!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.