Sistematizare pentru șoferii idioți: Brașov

Se știe că Brașov este orașul giratoriilor, cu nu mai puțin de 37 de bucăți. Și vin altele noi mereu. Unul dintre ele urmează să fie făcut la urcarea pe un pod, într-o zonă foarte aglomerată la ieșirea din oraș. N-aș fi băgat de seamă asta dacă nu aș fi trecut pe acolo de câteva ori cu bicicleta, m-am scărpinat în cam și am mers mai departe. 

Sistematizare pentru șoferii idioți: Brașov

Să explic: giratoriul urmează să fie construit la bulina roșie 1, pentru că pe strada Cărămidăriei se formează mereu cozi de mașini care vor să facă stânga pe Calea Făgărașului. Pe Calea Făgărașului sunt câte două benzi pe sens, deci vă dați seama că fiecare mașină are de așteptat uneori minute bune pentru a putea face stânga. Și asta se întâmplă de ani buni. Logic ar fi (suntem în Ardeal, faceți abstracție de asta) să nu se mai permită mersul la stânga, forțând șoferii să folosească giratoriul bulina roșie 2 pentru asta, care este foarte frecventabil, mai ales că la bulina roșie 3 sunt niște obstacole puse tocmai pentru a permite șoferilor să intre în trafic și să se încadreze pe ce bandă vor ei în situația aia.

Cea mai nasoală chestie acolo va fi pentru mașinile mari, care trebuie să frâneze pentru a face giratoriul și apoi să accelereze pentru a urca podul. Ceea ce înseamnă consum sporit de combustibil și niște momente amuzante iarna, pe gheață sau zăpadă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. NOU
    #1

    sper ca stii de ce se fac asa multe giratorii in brasov? nu pentru ca e absoluta nevoie ci pentru ca cel care le face e prieten cu scripcaru si anume firma Vectra care ii apartine lu Marcel Butuza, cel care are in garajul din vila de pe drumul poienii masini de vreo 5 milioane de euro + 2 elicoptere, caprioare si pauni prin curte. noroc cu giratoriile si bordurile din Brasov.

    00
  2. se scot trecerile de pietoni din comarnic, busteni si azuga

  3. Eu am strambat din nas la ideea unui giratoriu acolo din alta cauza – practic existenta lui nu modifica situatia, cei care vin pe Calea Fagarasului din oras mergand preponderent (99%) spre Hornbach. Deci n-are cine sa opreasca fluxul pe sens invers (Sibiu – Brasov), deci cei care ies dinspre Cristianului o sa astepte la fel de mult ca si inainte.

    Si da, 2-ul nu e giratoriu, dar poate ar trebui sa-l faca. Ma rog, modificand mai mult zona, cu 2 benzi separat spre stanga, pe ruta Brasov-Sibiu, si alte 2 benzi care intre in giratoriu (urmand sa fie blocate de cei care vor sa intoarca acolo).

    00
  4. La 2 nu e giratoriu, e doar o intersectie. :)

    00
  5. @V Constantin , cu specificarea ca in afara de caprioare si pauni ,obiectele mentionate , apartin .raiffeisen.ro :)

    00
  6. Trebuia o poza si cu partea cealalta de pod, si acolo e un sens giratoriu imens. Urmatorul pas: eliminarea podului si pus giratoriu pe calea ferata, comun cu trenurile, ca si ele pot sa ia curba din aia, la ce viteze infioratoare au.

    00
  7. sa treci prin tg-jiu toate intersectiile sunt cu sens giratoriu (unele au forme unice in lume cred).

    00
  8. @Arhi – toate, cele de pe DN1?

    00
  9. @vasile constantin: Acum 8 ani cand m-am mutat in Brasov erau probabil cu 30-40% mai putine masini in oras. Dimineata si dupa-masa cand faceau oamenii naveta la munca erau niste blocaje infernale. Stateam la Cramele lui Decebal din Racadau si uneori se facea coloana dimineata pana la Judetean, sa fi vazut acolo nervi si injuraturi.
    Azi se circula decent la orice ora din zi si din noapte. Giratoriile sunt cred cele mai bune lucruri care s-au intamplat Brasovului in ultimii ani.
    Uita-te la orase precum Sibiu sau Targu Mures cat stai la semafoare de-ti vine acru.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~
    PS: Le dau rusilor o idee: sa-si faca giratorii in loc de intersectiile alea de un hectar, probabil ar creste numarul de tamponari dar ar scadea drastic numarul accidentelor mortale.

    00
  10. „Se știe că Brașov este orașul giratoriilor, cu nu mai puțin de 37 de bucăți.”

    N-am cifre oficiale, dar ma jur că Constanța are mai multe ;)

  11. NOU
    #12

    un profesor de sisteme de transport ne-a spus ca o retea de semafoare bine sincronizate este mai buna ca un sistem de giratorii, care sunt eficiente doar in orase mici.

    00
  12. Cum am zis bloghiță la 2 nu e giratoriu, e o intersectia care are formă de giratoriu. Încearcă tu să faci întoarcere ca să te întorci pe Calea Făgărașului acolo – că e cam imposibil. În 50 m trebuie să treci peste 2 benzi care o iau înainte spre șos. Cristianului.

    La 2 ar fi mers un pasaj

    00
  13. @vasile constantin: profesorul ala de sisteme de transport te-a informat prost.
    Giratoriul e ineficient doar daca te gandesti la consumul masinilor mari asa cum a sesizat zoso. Nu cunosc zona asa ca imi permit sa intreb: de ce-ar trebui sa circule asa multe masini mari acolo? Locul camioaneleor e in afara orasului.
    Altfel, giratoriul ai are un alt avantaj cand e pus des: nu mai sunt asa fun „liniutele” (incluzandu-le si pe alea facute de unul singur)-> mai putine accidente in localitate.

    00
  14. Este o idee foarte buna. Traficul mare este ocazional in zona, si va fi redus la minim dupa ce se deschide acum in octombrie tronsonul Ghimbav-Stupini de ocolitoare. Daca ar fi dupa mine, toate intersectile le-as face giratorii, si trecerile de pietoni suprainaltate ( cum am vazut in Spania si la intrare in TG. Mures )

    00
  15. NOU
    #16

    dupa terminarea tronsonului 3 de ocolitoare (DN1-DN13) nu va mai fi permisa intrarea camioanelor pe strada Fagarasului. Deci pe acolo vor circula doar masinile mici si ocazional masini mai mari

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube