Siguranța în Sandero

Mă uitam pe o discuție despre mașini, iar omul care era interesat să cumpere ceva își exprima îngrijorarea în legătură cu siguranța în Sandero, care a luat stele puține la impact la ultimele teste, că n-a învățat deloc.

Am stat un pic și am judecat. Vesticii, care sunt mai avansați ca noi la creier și raționează mai bine cumpărăturile, continuă să cumpere mașina asta, în ciuda stelelor puține. Românii, care sunt mai săraci și mai puțin experimentați în capitalism, nu prea se înghesuie. De ce oare?

Să zic? Să nu zic? Hai că zic: acolo se circulă altfel. Sunt convins că și la ei sunt accidente, dar nu vedeți zilnic impact frontal nasol în oraș, cum vedem noi în orașele mari. Zilnic. Da, nu-ți pasă de siguranța la impact frontal în oraș când știi că toată lumea circulă civilizat și șansele să dea un prost cu 100km/h peste tine sunt aproape de zero. În oraș.

De asta nu contează neapărat câte stele are Sandero. Că acolo unde se cumpără traficul e civilizat.

Sigur, asta și finanțarea. Să nu uităm că vesticii cumpără mașina asta cu 79€/lună.

dacia-sandero-2021

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

83 comentarii

  1. Sunt curios cât costă și asigurările pe acolo? (50€/an cu mașina pe numele bunicii) :D

    00
    • NOU
      #2

      Nu merge schema cu bunica. În UK asigurarea e pe individ, nu pe mașină, iar în Austria asigurarea se plătește lunar care e în funcție de KW mașinii și nivelul asigurării (dat de anii fără incidente ai asiguratului) și poate varia între €50 și €200 lunar.

      00
    • Hai ca iti spun eu: Austria, Ford Focus, dara nici un accident. Impozit plus asigurare vine 100 €. Pe luna. Cand o aveam inmatriculata in Romania plateam tot atata, dar pe an.

      00
    • In Finlanda asigurarea începea pe la vreo 6-700 euro pe an, aia simplă. Nu mai știu cu cât scădea după aceea.

      00
    • Cehia, 200 de euro. Pe an.

      00
    • la rabla mea: 1200/an. In Romania dadeam mai mult

      00
    • £170 / an pentru astia mai batranei si fara accidente.

      00
  2. Mario e inca liber. Mario e inca liber. Mario e inca liber. MARIO E INCA LIBER!!

    00
  3. La impact frontal si lateral sta bine Sandero (70%). Rezultatele de la siguranța pietonilor il trage in jos.

    00
    • Chiar specifica pe site-ul EuroNCAP ca:
      “ … However, crash protection is respectable, with performance that would make the car a four-star performer if it were not for its shortcomings elsewhere.”

      Sursa:
      https://www.euroncap.com/en/press-media/press-releases/dacia-aims-low-while-škoda-vw-electrify/

      00
    • Asta voiam și eu să zic, punctele puține sunt la siguranța pietonilor și faptul că nu are sisteme gen lane assist și alte chestii. Nu că e nesigură la impact.

      Dar informațiile astea le afli doar citind nu doar uitându-te la stele. Lucru pe care vesticii îl fac iar noi mai puțin. Asta e diferența, nu că se circulă acolo civilizat în oraș deci poți să te simți în siguranță și într-un tuctuc :)

      00
    • Eu as plusa si as zice ca nu de aia Sandero nu se vinde in Romania. Puneti pariu cu mine ca, ipotetic, un BMW cu 2 stele s-ar vinde mai bine in Romania decat Sandero?

      00
    • @ Octav nu se pac pariuri pe axiome

      00
    • 70% nu inseamna ca „sta bine”, ci reprezinta un punctaj cel mult mediocru.

      00
    • Testarile acestea la EuroNcap incep sa fie enervante, daca nu chiar inutile. Practic ei incep sa masoare dotarile masinii si nu rezistenta ei. In cazul Dacia sunt convins ca lipsa airbagului de genunchi sofer scade mult punctajul la impact frontal/lateral, la care se adauga calitatea mai slaba a materialelor din interior – plastic mai tare rezulta daune mai mari asupra manechinului de test. Apoi se masoara dotarile standard ale masinii, insa unii producatori prefera sa ofera sistemele complete de siguranta abia pe versiunile de top. Nu in ultimul rand, au fost cazuri in care testele de siguranta au fost au fost viciate de functionari anormale ale airbagurilor (chiar si posibile defecte de fabricatie, dar aici nu e vina producatorului auto) sau faptul ca airbagurile cortina nu s-au deschis la impact frontal pentru ca erau prevazute sa o faca la impact lateral sau rostogolire. Oricum ar fi, cel mai mult la aceste teste conteaza airbagurile, iar la o masina sh e destul de probabil ca acestea sa nu functioneze corespunzator.

      00
    • two stars for active safety assist technology.

      practic nu are camere si sisteme -> 2 stele
      pentru siguranta are cam 4 stele. E ok

      00
  4. Pensionari si oameni cu venituri mai reduse la 10000 de euro primesc o masina noua si decenta. Ai garantie, revizii si asistenta 5 ani incluse in pret.

    00
    • Nu mai e 10 000, ci 13 000 (cu dotari de 2021)…si de asta nu prea se cumpara la noi….românii normali nu au bani de doua masini, Sandero fiind cea de fataiala prin oraș, asa ca la 13 000 isi iau un sh de afara si aia e…
      P.S. : am Sandero Stepway luat in 2017, cu 10 000 euro; as lua a doua oara , la aceiasi bani ? Nu cred,motorasul ala in 3 cilindri de 0.9 tce , cu cutie robotizata, e dezechilibrat rău…tremura masina de zici ca are friguri…si am si emotii daca ma gandesc ce se intampla daca ma loveste un bombardier cu X/Cayenne/ML, ca de astia e plin Bucurestiul (probabil sunt programatori de succes…)

      00
    • NOU
      #23

      Dacia Sandero Stepway cu un motor de 2.0 litri și 150-170 CP ar fi o mașină ideală pentru oraș și nu numai.

      00
    • sau cu 1.3 ăla de pe Megane, care scoate 130.

    • Motor mai puternic ar presupune șasiu mai solid, frane mai bune (acum are tamburi pe spate) , deci creștere de preț; nici vesticii nu ar mai cumpara daca ar costa cat un polo…

      00
    • NOU
      #26

      @car pe aia cu programatorii n-am inteles-o. Dar deja intrevad o noua categorie de oameni care pomenesc programatori in orice discutie, cum era amintit mereu Basescu de Antene

      00
    • NOU
      #27

      @car: nu cred că motorul de 1.3 130cp ar necesita un upgrade atât de…extrem al șasiului și frânelor.

      00
    • Silviu, lucrez de 20 de ani cu programatori si ii respect ; mulți dintre ei fac bani frumoși cu mintea si munca lor si foarte bine ca fac asta. Sunt un exemplu de urmat.
      Eram ironic, vis-a-vis de ceafa-latii bronzati din nastere și tatuați care zburda cu masini care bat spre suta de mii de euro prin bucale…pt astfel de mașini, ma gandesc ca trebuie sa ai venituri bune pt a le cumpara si intretine…si cum programatorii castiga bine , deductia logica la indemana ar fi ca sunt si ei programatori,nu ? 😀 doar nu s-or ocupa cu diverse tipuri de trafic (droguri,carne vie etc) , noi avand politie si justitie puternice,incoruptibile …

      00
    • Cu 14000 am luat un Ford Ecosport nou, cu aproape toate dotările posibile, cu 5 ani garanție. Opțiunea inițială a soției era un Sandero stepway, dar când a început să pună dotări pe ea, am ajuns la un preț similar cu Ecosport, așa că am ales Ecosport pentru o garanție mai mare, confort sporit.

      00
    • @car
      Hai sa nu exageram.
      Un Logan pe GPL cu 100cp e 9400 euro.
      Un Sandero Stepway pe GPL 100 cp e 10 300 euro.
      Un Duster 4×2 pe GPL 100cp e12 900 euro.

      Cand postezi astfel de comenturi, ar fi bine sa verifici si site-ul producătorului.

      Din punctul meu de vedere, cu GPL-ul iesi mai bine decat cu o hibrida (per ansamblu: pret masina + cost combustibil)

      00
  5. Sandero stepway e f frumos… eu vreau sa ii iau nevestei daca se va hotari ca vrea masina noua(are golf 5).

    00
  6. In Vest sunt drumuri bune, autostrazi, etc.
    Pentru Romania si zona de la Est ar merge un Sandero, cu o structura exterioara de bare de protectie gen MadMax. Cam ca desenul lui Fluture dar adaptat pentru masini, si cu ghimpi in fata. Caut investitor

    00
  7. toata industria auto e in declin. toti fac reduceri de costuri: mai taie un feature, mai scoate o tija cu piston de la capota (la golf parca au scos tija cu piston si au inlocuit-o cu o bara ca la dacia 1300) . nu mai e mult si incep sa taie si de la alte parti: dacia mai are oglinda deasupra scaunului soferului? daca i-o iei nevestei, cum se mai uita in oglinda la semafor?)

    si daca toti taie, la dacie ce mai taie? de la frane? le face mai subtiri? imi aduce aminte de lastun. nu merci. niciodata dacie. sunt prea sarac sa imi iau lucruri ieftine.
    asta e masina pentru nevasta cum zicea cineva mai sus…

    00
  8. Din ce stiu eu s-au schimbat parametrii la acordarea de puncte, punându-se accent pe siguranța pasivă, pietoni, electronică, chestii din astea. Dacia e în urmă aici, probabil că nici nu i-a interesat, ca să rămână într-un buget rezonabil. Parcă s-a mai spus, dar ar fi luat 4+ stele după regulile vechi.

    PS. Sandero e chiar frumuşel din față.

    00
    • S-a mai discutat despre punctajul și când râdea lumea de mustang, dar e mai ușor și mai convenabil să scrii un articol de umplutură pe blog.

      00
  9. La hyundai au tăiat ambreajul. La 23 mii km arata de parca am mers 150 mii km. Distracție maxima….

    00
  10. Probabil ei au mai putini oameni care merg pe contrasens pe autostradă…

    Sau care depășesc pe drumurile naționale pe ideea că frânează sau se dă la o parte când mă vede că vin nervos.

    00
  11. Am ajuns la concluzia, cum bine spunea un alt cititor pe aici in alt articol, ca toata vina este exclusiv a politiei romane. Niste lepre care se duc la pensat si stau in boscheti, efectiv nu ii vezi pe sosele sa sanctioneze cocalarii si smecherii. A pardon, ii mai vezi in intersectiile aglomerate cand pornesc girofarul sa scape de stat la coada, na, shaorma trebuie mancata calda.

    00
  12. Nu știu cum sunt vesticii, dar la noi sunt câțiva nebuni care exagerează cu siguranța, își cumpără cele mai scumpe cauciucuri că „siguranța familiei mele e pe primul loc”, deși ei nu știu ce e aia viteză peste 80 km/h, nu ies cu trotineta fără cască, genunchere, mănuși, probabil și când joacă NFS poartă cască și costum ignifug și pun o plapumă în jurul scaunului de la calculator.
    Ei nu-și iau Sandero, nu că e scumpă, ci că e Dacia și pute, că doar suntem o țară de căcat. În schimb iau iaurt d-ăla bun, „de la țară” de la Mega.

    00
    • Așa-i, eu la copil nici nu i-am mai luat scaun, îl țin pe acoperiș și îi zic dinainte când urmează să frânez să se țină bine de barele alea de care se prind schiurile. I-am învățat prea prost cu toate prostiile astea gen scaun de copil, centuri, etc.

      Pe o notă mai serioasă, acum câțiva ani aveam un amărât de peugeot 307. Second, evident. Și trebuia să iau cauciucuri de vară, iarna trecuse iar cele vechi de vară veniseră cu mașina și erau slickuri. Băi și nu știu în ce moment de cumpănă eram atunci, am zis să iau ca alea originale, Michelin, pentru că erau mai mult cu 100 ron pe bucată (acum vreo 10-12 ani cred), am zis că să văd dacă merită, alții care cum, uzate și chinezești.

      A 3-a zi prind un mic carambol, am frânat de nebun de la 60-70km/h, nu vreau să-ți zic că din vreo 5 mașini, am fost singurul care-am oprit fără să-l ating pe cel din față, deși toți aveam același timp de reacție și aceeași viteză (mers în coloană). Efectiv nu mi-a venit să cred. Mai aveam jumate de metru.

      Alții cu mașini mult mai scumpe și mai șmechere (dar ghiciți cu de care cauciucuri) erau înfipți bine în cel din față.

      Așa că de-atunci pe cât posibil îmi iau doar cauciucuri noi și doar cât de cât de calitate. Nu neaparat cele mai scumpe dacă nu e ferrari, dar nici cele mai ieftine. Măcar un bridgestone, ceva, un michelin entry-level, din astea. Poți avea cele mai tari frâne, cauciucurile fac diferența.

      Și dacă nu de siguranță, mai mult de lenea aia de a nu umbla pe la RCA-uri, asigurări, daune, etc.

      00
    • Iar a iesit Cristian Banu la infulecat cacat.

      00
    • Sabotoare, nici dacă erai vreo gagică părăsită nu mă stalkareai așa… Ce viață tristă trebuie să ai dacă tu stai să mă înjuri de fiecare dată. Găsește-ți, bre, și tu o gagică, un gagic, whatever, ieși afară, e timp frumos, trăiește-ți viața și lasă naiba comentatul pe la subsoluri.

      00
    • Nu te bate singur pe spate, ca nu te „stalkaresc”. Pur și simplu sari in ochi ca buruiana pe un gazon nou.

      00
    • Da, scumpa mea, dar din cele câteva mii de comentatori pe aici, tu doar pe mine mă înjuri la fiecare mesaj. Ce ți-am făcut de nu mai poți să dormi noaptea știind că eu bat câmpii pe net? De ce suferi atât?

      00
    • Ce ți-am făcut de nu mai poți să dormi noaptea știind că eu bat câmpii pe net?

      Dorm foarte bine noaptea, merci de intrebare. Nu mi-ai facut nimic, doar ai aberat in modul caracteristic ;)

      00
  13. Atunci când nevoia va prima impulsul și capul, nu emoțiile vor dicta, o să vedem și o schimbare în parcul auto național. Până una alta, întrebarea pe buzele omului de rând e ,, ce pot să îmi iau de 15.000 de euro și nu ,, am nevoie de x, y, z într-un buget de 15.000 , buget fix fără mai pun o mie sau chiar cinci,,. Mai adaugi și zero respect pentru valoarea banului și în loc de Dacia Lodgy nouă se va opta pentru un Audi A4 Avant TDI km reali, țiplă , piele, trapă și alte lăbi.

    00
    • Nu neapărat, poate caută ceva din aceeași gamă și poate evită VAG. La 13000 de euro găsești vreo asiatică cu încă 2-3 ani de garanție.
      Până la urmă aici e diferența dintre vestici și noi. Ei nu cumpără un autoturism, ei cumpără cel puțin 5 ani de deplasări fără probleme. Ii ajută și infrastructura, nu îi interesează câți cai are pentru că nu se agită să depășească.

      00
    • @punKreas, schimbă modelele alea cu ce vrei tu. Alea au fost doar un exemplu bazat pe niște prețuri apropiate.
      Ideea era că în loc de mașină nouă, garanție și restul avantajelor, urmează anulare DPF, înfoiat geamuri, jante mai mari cu cauciucuri DOT 2007, trei embleme care cresc puterea cu 5%, RCA-ul pe moș Nicu și abțibildul IPA pentru forma ușoară de handicap. Mai dezvolt sau e Ok așa ?

      00
    • Paco, la un buget de 15k ai o plaja larga de alegere, nu se rezuma doar la masina noua vs SH premium obosit. Cu atat mai mult cu cat vorbesti de „respect pentru valoarea banului”.

      00
    • @Paco si restul
      Debitati prostii cat voi de mari. Va rog argumentati de ce o Dacia Lodgy noua de 15000 de euro e mai buna decat asta:
      https://gebrauchtwagen.bmw.de/04543-dg/Fahrzeuge/BMW/1er/118/118i-5-T%C3%BCrer/p/9644400
      sau asta:
      https://gebrauchtwagen.bmw.de/04543-dg/Fahrzeuge/BMW/1er/118/118i-5-T%C3%BCrer/p/9670004

      Chiar vreau sa aud argumentele voaste. Si nu, ala cu prima besina in masina nu e argument valid.

      00
    • @Sabotor. Primul argument e ca ești un român verde și compari un hatchback cu un break. Nu contează că primul are 360 l capacitate portbagaj și al doilea 820 l, primul e BMW și cu asta basta. De ce e mai bună ? Pentru că am nevoie de o mașină spațioasă, nouă și ieftină. Pentru că nu vreau să dau 14.000 din casă ( degeaba îmi arăți și finanțarea, nu toți stăm în Germania), vreau să dau 250 pe lună. Pentru că nu vreau tracțiune spate, ci față. Pentru că nu vreau să plătesc BMW cu motor de Peugeot în 3 cilindrii. Și pentru că astea sunt nevoile mele, nu ale tale.

      00
    • Nu contează că primul are 360 l capacitate portbagaj și al doilea 820 l

      Pai papusel, daca vrei sa poti sa cari porcu’ si sacu de cartofi, atunci da, iti iei microbuz. Dar in comentariul intial ai pornit pe panta uite ce centauri sunt aia, le pute Dacia, vor musai un cazan in loc de o Dacia noua cu garantie. Si cand iti arat ca la pretul unei Dacii iei un BMW*, care nu-i cazan si e aproape nou, cu tot cu garantie, umfli coaiele ca vai, BMW ala e mic pe langa Lodgy. Pai pula mea, zi de la inceput ca tie-ti trebuie loc pentru porc si sacu de cartofi, ca sa stim cum stam.

      *Si in ideea asta te rugam sa argumentezi, de ce e mai buna o Dacia noua decat BMW-urile alea. Nu in ideea ca tie iti trebuie TIE platforma de carat porci si saci de cartofi, ca in comentariul tau nu faceai referire la tine, ci la omul mediu care-i prost ca nu da 15000 de euro pe o Dacia. Hai, astept.

      00
    • plm….eu locuiesc majoritar in Romania si cu masina tot aici ma plimb majoritar. trei sferturi din drumurile noastre nu pot fi parcurse de masinile alea doua…

      00
    • o fi garda la sol la fel…dar sunt doua chestii care le diferentiaza: tractiunea si sufletul

      00
    • @Sabotor, nu merită efortul să îți răspund.

      00
    • @Sabotor – sunt masini diferite cu utilizatori diferiti, nu e ok sa le compari. Lodgy e pentru o familie cu 2 copii care se plimba in sus si jos, 118 e pt un/o sofer/ita tanar care se plimba prin oras.
      Spatiul interior e diferit, portbagajul e diferit, intretinerea e diferita.

      00
    • Sandero are cam aceleași dimensiuni. De lodgy doar paco pomenea, că în mintea lui trebuie sa fii bombardier dacă nu-ți cumperi Dacia lodgy.

      00
    • NOU
      #64

      @Paco:
      Orice bancă, la un venit cu puțin peste 2000 lei îți dă 10/14 mii pt nevoi personale.
      Suma am pus-o în euro…daca pui echivalentul în lei și dacă ești client și dacă altele scazi sub 250 euro /luna. Eu am luat 14 mii cu 240 și ceva/lună. Durată… 5 ani.
      De ce merg românii în reprezentanțe nu știu.

      PS: eu stau 6/7 ore pe zi într-un Dokker. La toți care promovați Dacia sa vă de-a Dumnezo scaune de Dokker să stați în ele. Confort de Dacia 1300.

      00
    • compara 1aru cu sanderu nu cu lodgy. ca sa fie aceeasi discutie
      dupa care adu in discutie si RCA si costuri ulterioare tip „ce fac daca se strica x”.
      o sa vezi ca 1arul ala o sa iasa cu cateva mii in plus
      Evident ca e o masina mai buna, dar daca comparam, apai sa comparam

      00
    • @animaloo
      Probabil ca preturile de intretinere si RCA sunt mai mari la BMW. Eu combateam doar ideea din primul comentariu, ca – vezi dom’le – la 15000 de euro cea mai buna masina e Dacia, nu se poate sa iei masina mai buna la 15k de euro.

      00
  14. Nu se vinde bine în România pentru că e hatchback, deci e un fel de Oltcit. Românul vrea berlină, sau mai nou SUV.

    00
    • Asta cu SUV am observat-o și la alte nații, nu prea înțeleg motivele (în afară de cel legat de înălțime), dar dacă lor le place, aia e.

      00
    • @VOC-familii cu copii mici-intr-un SUV intra mai multe obiecte, apoi ai si senzatia de siguranta. Siguranta, daca e reala sau nu-e alt subiect.
      Un plus este si inaltimea. Am 1.9m si hernie de disc-efectiv imi este mai usor sa intru in SUV-nimic fancy in cazul meu-un Rav4 din 2012.

      00
    • LE-comentariul era pt @anukoi

      00
  15. Trebuie notat pentru toate gorilele care urla ca a luat sandero 2 stele la euro Ncap ca noul proces de testare e mult mai drastic decat acum 3 ani, accentul fiind pus pe siguranta activa acum care are o pondere mult mai mare in punctajul final. Cum Sandero nu are cele mai avansat sisteme siguranta activa (franare automata, detectie pietoni etc) punctajul a fost mai mic. Daca s ar retesta masini mai vechi ale bombadierilor de pe aici care se felicita ca troaca lor Avea 4 stele in 2010, aceste ar lua 1 2 stele at best la standardele de azi. Este aceeasi situatie ca si la electro casnice unde un frigider care era clasa energetica A+ acum 1 an este conform noilor standarde D sau C at best. Si da, daca ai 100 km si te lovesti de unul care are 60 nu te salveaza toate stelele din lume, nici alea de la Octavia ta SH luata dupa Germanea cu 300mii km si lonjeroanele indreptate intr un service din Sighetul Marmatiei. Astia de se preocuopa cata stele are Sandero la euro Ncap sunt din aceeasi categorie cu cei care sunt preocupati de ce rezultate are Spring la testul elanului.

    00
    • @Cosmin T.: N-am inteles ultima propozitie. De parca ar fi ceva rau sa te intereseze cat de sigura e o masina, atata vreme cat intelegi metodologia de testare si la ce folosesc sistemele de siguranta si simularioe din teste.

      00
  16. Primiti cu steaua?

    00
  17. Doar mie mi se pare nasol noul mod de evaluare Euro NCAP?
    Oare nu era mai bine să pună în evidență separat partea de Crash Test între mașini și cea de Protecție Pietoni și siguranță activă?
    Gen Sandero: 4 Stele Crash, 1 Stea Pietoni. Golf: 5 Stele Crash, 5 Stele Pietoni.

    00
  18. Nu știu, eu de fiecare dată când am ieșit cu mașina în Europa de Vest, de fiecare dată mi-a fost bușită. Și în toate cazurile făptașul a dispărut și poliția a zis că trebuia eu să-l prind.

    00
  19. In Europa de Vest, tu prinzi infractorul, tu il judeci si tot tu il bagi la racoare in beci sau debara, depinde ce ai pe acasa. Politia merge pe incredere, stie ca lumea e corecta si nu face abuzuri!

    00
  20. NOU
    #78

    oarecum offtopic. azi cred ca erau 100 de masini pe strazi in bucuresti. si aproape toate mergeau ca si cum ar fi fost conduse de gaini bete. rosu e optional. verde e optional. benzile sunt optionale. semnalizarea e optionala. acceleratia e optionala. frana brusca la modul oprit motorul in fata liniei de tramvai este obligatorie.

    pe basarab a fost unul care a mers serpuit pe mijlocul podului toata lungimea.
    la lujerului, venind dinspre leu, erau cred ca 25 de masini pe banda 2, una singura pe banda 1, aia inghesuita de masinile parcate. am trecut linistit pe acolo, aparent loganul are loc prin 2 metri jumate. am depasit vreo 3 spatii de 25-30 de metri lasate de soferi care faceau orice mai putin sa se uite inainte. pe titulescu, de la banu manta pana la victoriei a fost unul care a schimbat banda cred ca de 10 ori. regulamentar, cu semnalizare, nu chiar cu asigurare. eram doar noi doi pe bulevard. in pasaj la obor a fost unul care a stat cred ca la un metru in spatele meu. am schimbat banda. nimic. a ramas acolo. un scirocco a venit in stanga mea la semafor, a stato secunda sau doua, a pornit, m-a ocolit pe trecerea de pietoni si a facut stanga peste triunghiul de trotuar si a oprit 5 metri mai incolo pe o trecere de pietoni. s-a dat jos si a intrat in cafenea. la fosior, unde faci stanga pe pache, venea tramvaiul de pe contrasens. un astra g argintiu a trecut de semafor 2 metri si s-a oprit acolo, sa astepte tramvaiul. l-a porcait bine de tot un a8 pana sa se miste un pic sa aiba loc si prostii din spate pe langa el.

    astea toate intr-un drum. in total vreo 40 de minute.

    00
    • A mai baut lumea, mai conduce nevasta cei 20km obligatorii pe an, asa e mereu dupa sarbatori.

      00
  21. nu e vorba de stelele alea NCAP, voi ati auzit cum se aude o portiera inchisa la Logan? ati vazut ca are arcuri si coliere pvc soricei pe la portbagaj? tabla e coaja de ou

    00
  22. Cu cat apar mai mulți frustrați pe Sandero, cu atât mai mult mă conving ca de fapt ei vor sa-si revalideze alegerea ca in realitate au cumpărat cazan SH cu 189000 km doar ca sa dea flashuri in trafic si trec cu vederea problemele aparute intre timp la cazane.

    00
  23. Cred ca are legatura mai mult cu snobismul romanilor si dorinta lor de a se afisa cu masina. Vesticii o cumpara pentru raportul calitate/pret (la o masina noua) si nu ii intereseaza ce sigla e pe volan.
    Romanului cand vede Dacia i se face rau, ce el e fraier sa aiba Dacie? Lasa ca la aceeasi bani ia un BMW cu volan pe dreapta sa moara vecinu cand o vede in parcare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.