Ședință pe piar și digital la companie

– Neața. Ce face lumea?
– Bine, șefu. Dvs. cum ați dormit?
– Ați văzut monitorizarea de ieri?
– Da, nimic special, câteva mențiuni și presă și pe net.
– Cum ne înțelegem cu bloggerul ăla de a scris?
– Nu e important.
– Huh?
– Am investigat și nu ne interesează.
– OK. Avem pe altcineva cu care putem să lucrăm pe ceva pozitiv despre companie și produs?
– Da, dăm niște bani…
– Nu. Avem pe cineva care ne folosește produsul și știe care sunt punctele lui forte și vorbește de el chiar dacă nu e plătit?
– Păi, stați să vedeți…
– Deci, de 10 ani, departamentele de PR și Digital nu au reușit să lege nici o prietenie  cu nimeni?
– Șefu, nu e chiar așa…
– Am trimis produse unora? Am trimis cadouri de sărbători?
– Da, normal.
– Cui, dacă nu avem cu cine să lucrăm?
– Păi, știți, când iau bani, toți zic că folosesc produsul nostru…
– Și bloggerul ăsta care îl folosește?
– N-am încercat, ne-a zis nouă cineva că e dificil.
– …

Dincolo de situația de mai sus, cea mai mișto practică pe care am întâlnit-o în ultima vreme e cam așa: ăsta ne cere prea mulți bani, am găsit alții care scriu la 1/3 din cât cere el; da, nu vom avea rezultate, că au 1/10 trafic, dar facem economii.

I got nothing.

customers

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

25 comentarii

  1. Fa-te ca lucrezi! Asta e deviza banuiesc.

    00
  2. Am vrut la un moment dat sa apelez la un blogger mare de-al nostru, coleg cu tine wink wink, sa testeze un SUV nou lansat în România. Nu știam costurile, ideea mi-a venit într-o ședință și am scos-o pe gura, explicând avantajele, prezentand niște rezultate pe care le știam de-ale lui, targetul super bun pe care îl are și despre care ma angajasem sa obțin și date „oficiale”, etc, etc. De la manageri la patroni, toți mega încântați de idee, vai ce tare, o sa avem și noi acces mai aproape la public, păreri la cald, yay, vorbește cu el. Zic ok, sa vedem și ce costuri presupune treaba asta. Li s-a blocat creierul. „Pai cum adică, ii dam masina și ii dam și bani?”.
    Înainte sa înceapă sa îmi zvacneasca venele le explic ca omul nu e muritor de foame, ca are și el o masina, deci nu e ca și când ii facem vreun serviciu, ci îl punem la treaba, deci ne va costa. Desigur, ii dam o masina misto, dar e în teste, iar el va crea conținut care, ce sa vezi, costa. Le-am dat un cost pe care îl știam ca se practica la advertorial, avertizând ca sigur un review cu toate alea duce mai mult. A murit ideea asa cum a si născut. Cică ne mai gândim, dar totuși nu găsești pe cineva care face barter? Nici n-am mai contactat omul sa întreb cât ar fi costat, efectiv mi-a fost jenă mereu sa încerc ceva cu oricine cât de cât ok din sfera asta fiindcă știam ce targuieli de piața Obor urmează și nu am vrut sa fiu băgată la mijloc între client zgârcit și blogger/influencer care are tarife stabilite.

    Măreata lor campanie de lansare s-a rezumat la ceea ce a trimis producătorul – niște vizualuri seci și neadaptate la piața noastra, promovate pe FB și Google cu targetul sugerat de dpt de marketing al fabricii. Efecte? Mulți bani cheltuiți, leaduri zero.

    00
    • n-am nevoie de o mașină in teste vreo 3 săptămâni la vară, pentru concediu.
      said no journalist ever.

    • dar oamenii nu au masini? de ce isi doresc masini luate in teste de la companii? ma depaseste situatia…

      00
    • 90% din jurnaliștii/bloggerii/vloggerii auto au răpciugi. golf 1.9TDI 2008. aveo. mazda 6 1999. faze din astea. rar unul să aibă ceva de +200CP.

    • Desigur ca au fost pipite care s-au pozat cu masina gratis doar fiindcă le-am dat-o o zi prin București, da’ io voiam alt tip de review și de expunere a mașinii.
      În fine, a fost si unul tot din breasla bloggeri lor care mi-a scris ca vrea masina pentru concediu, promițând niște reviewuri misto, insa mi-a explicat exact ce tip de motorizare și dotări vrea – pnm, nu aveam disponibil în showroom asa ca a picat.

      00
    • E, uite de asta review-urile astea nu o sa valoreze (pentru mine) nici cat o ceapa degerata. Atunci cand reviewer-ul primeste bani sau foloase de la cel care este interesat de review, te astepti sa fie complet impartial?
      Ca sa nu mai zic si de reversul medaliei, cei care nu vor contribui cu cerere la maritul reviewer, vor fi testati la sange si li se vor vedea si cele mai mici defecte.
      Modelul de business pentru revieweri trebuie sa fie altul si, din pacate, prea multa margine de manevra nu au. Fie au alte surse de venit (caz in care facutul de rewiew-uri nu se mai cheama ca e un business) sau sunt platiti de tocmai beneficiarii lor, cei care cumpara. Dar asta nu e ceva nou in consultanta: sunt firme de consultanta care sunt neutre dar au review-urile pe bani grei, si sunt firme care sunt manjite de producatori care produc analize partinitoare.

      00
    • chiar ma intrebam daca a avut efect campania

      00
    • Hai să spargem niște bani că avem de unde. Și cum facem ? Dăm la niște influenceri mașini moca și le dăm și bani. Uau ce mișto.
      Apar cei doi influenceri cu atitudine așea, ușor arogantă. ,,Am venit să luăm mașinile..,, Ce mașini ? ALEA DOUĂ. Din ALEA DOUĂ luați doar una și alta la alegere, pentru că una dintre cele două e mașina cu care merg EU luna asta, pentru că mi-am depășit targetul de vănzări și conform înțelegerii cu Doamna Directoare fostă secretară, cu acestă ,,bijuterie,, mă plimb eu această lună.
      Să vină Doamna Directoare fostă secretară, că văd că nu ne înțelegem .Ăăăăăăăăăă, păi hai că nu e un capăt de lume, e de vineri pănă luni.
      Review.
      ,,Mașina, oferită de x s-a comportat exemplar, a fost o plăcere să o conduc. Confortabilă și sigură, pur și simplu m-a impresionat cu ținuta de drum și consumul redus. Mulțumesc x pentru bla bla..,,
      400 de km în plus pe odometru, pungi de chipsuri goale ,scrumiera plină de mucuri și scaunul șoferului ars, probabil de la o țigare picată în timp ce era impresionat de ținuta de drum…

      00
    • @Octav, scopul campaniei și al „review” – ului nu ar fi fost niciodată sa iti explice cap coada ce înseamnă și cum funcționează masina, ci doar sa afli din mai multe surse ca s-a lansat un alt model, pentru adevărul absolut poți oricând sa mergi sa faci un test drive gratuit. :) Vizavi de reviewuri, în general, da, eu una singurele reviewuri în care cred sunt alea de la eMAG făcute de cumpărători :)).
      @Paco vorbești de pe pereți. Banii aia de „spart” sunt bugetati de la început de an și oricum s-au spart. Doar ca mult mai ineficient și fără impact. Și mai fără munca, fiindcă e mai ușor sa preiei niște campanii gata făcute și sa le traduci și sa le dai drumu’ in online, decât sa gândești ceva propriu. Asta cu spartul banilor… nu le mai plângeți de mila. Bugete exista și sunt enorme, cel puțin la genul de business-uri la care fac eu referire. Sunt atât de mulți bani de spart încât la final de an, fiindcă nu se consumau, se sponsorizau diverse cauze anonime doar sa iasă bine la final cifrele. :)

      00
    • @Laurra.,,vorbești de pe pereți,, Dezvoltă un pic te rog.

      00
    • @Laura, nici alea de la eMag nu mai sunt aprobate daca nu zici ce trebuie. Am cateva (zeci) review-uri neaprobate, vezi domne’ nu s-a respectat regulamentul, blabla, la produse cumparate din banii mei, nu de sponsori…

      00
  3. Am cautat citatul din imagine si primul rezultat e… SAP. Fucking SAP.

    00
  4. Astia ce fel de afaceri au bani nene? Ei nu inteleg ca trebuie sa bagi bani ca sa scoti bani, altfel asteptarea e lunga si dureroasa?

    Astora trebuie sa le dai exemple concrete, pe care sa le poata procesa nu cazuri abstracte.

    Am avut o garsoniera de inchiriat , anunt facut cu toate detaliile, poze clare,pret si zona decenta, tot ce trebuie. A avut cateva vizualizari la inceput si un singur mesaj apoi moarte clinica. Am bagat bani in promovare, in 2 zile a venit omul si a batut palma. Ala e modelul de busines al platformei, inteleg ca trebuie sa scoata bani dar in loc sa astept sa ma descopere clientii pe mine, ma duc eu in intampinarea lor.

    00
  5. Stii vorba aia “pla nu stie carte”? Cam asa si cu astia de gandesc cu dansa. Oricum, tu baga in continuare aici, ca eu boicotez toate firmele astea de cacat care lucreaza cu lepre ;)

    00
  6. Sunt oameni de business care inteleg ca trebuie investiti bani ca sa scoti bani.

    Sunt oameni de companii care inteleg ca pptul suporta orice.

    00
  7. Drona de corporatie va alege solutia cea mai simpla. Nu conteaza ce cacat mananca in sedinte, nimanui nu-i pasa de corporatiei, in afara (poate cateodata) de CEO, si de cativa oameni mai inceti la minte. Ca sa vinzi un produs corporatiei trebuie sa oferi cel mai mic deranj pentru ala care se ocupa, si evident sa para ca exista vreun beneficiu, ca sa-l aprobe aia de la nivel mai inalt, si eventual drona sa aiba sanse de promovare (daca vrea). Nu beneficiu propriu zis, beneficiu pentru raportari, engagement, retaining, penetration si alte cuvinte.

    00
  8. Da’ poate ăia cred că nu livrezi. Nu credeam că e nevoie să zic așa clar, dar eu dacă citesc la tine de un produs chiar îl consider pentru achiziție. Bineînțeles îl trec prin filtre ‘dacă îmi trebuie, buget, etc’ dar va avea clar un avantaj în gama respectivă, acum sau pe termen mediu. Dar nu pot să zic același lucru despre unu’ pe care nu-l urmăresc constant sau irelevant.

    00
  9. Sa stii ca eu apreciez mult efortul depus pentru ridicarea acestui blog (din punct de vedere al unui potential client). Iar cand voi avea buget, la tine voi apela si nu influenceri ori tiktokeri. Nu te periez, zic doar ce gandesc.

    00
  10. lucrezi cu paraindarat? nu? atunci de-aia companiile prefera sa spele bani cu idioti decit sa faca publicitate reala produsului, ele stiu ca firmele mama baga bani multi in piar acasa la ei, aici produsul se vinde oricum din cauza de renume, asa ca mai string si ei de-o rata cu acordul sefilor, toata lumea cistiga, mai putin cei care fac munca cinstita

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile